Pitkään esikoista yrittäneiden löpinät jatkuvat täällä. Uudet tervetuloa mukaan!

Sinikka, me saatiin alustavat tulokset melkeen heti sen biopsian jälkeen. Lähinnä siis että löytykö mitään ja liikkuuko ne. Sitten seuraavana päivänä ku soitettiin, että onko hedelmöittyny niin vähän juteltiin siitä laadusta.
Lääkityksenä mulla on ollu näissä kahdessa hoidossa gonal-f, orgalutran, pregnyl ja lugesteron. Eli gonalilla kasvatellaan munasoluja, orgalutranilla jarrutellaan ettei ne irtoo itekseen, pregnyl kypsyttää ne ja tuo lugesteron on tukihoito alkionsiirron jälkeen.

oon ihan pihalla noista lääkityksistä edelleen.. kun synarelan reseptin sain matkaan tiistaina ja puhuttiin myös jotakin menopurista ( ? )... ei vaan lääkäri sit kertonut tarkemmin, et kumpi tekee ja mitä? muista lääkkeistä ei puhuttu mitään, et meinasikohan meidän lääkäri kirjoittaa ne reseptit myöhemmin vai mitenhän.. :eek:

Niin en tiedä tuosta menopurista, se taitaa kuulua pitkällä kaavalla tehtävään hoitoon. Voiskohan olla, että saat ne reseptit sitten ku meet seuraavan kerran ultraan, jossa katotaan se synarelan teho, se ainaki tuntus loogiselta.

pitkällä kaavalla se hoito vissiin meinattiin tehdä..
kai ne erikseen ohjeistaa, ettei tarvitse ihan arpomalla toimia :D ihan tosi paljon jännittää ja ahdistaa se pistäminen, oon muutenkin niin herkkis, et pyörryn verikokeessakin..

Oulussa käyty.. maanantaina olisi sitten se punktio, kun munasoluja oli kasvanut tarpeeksi.. onneksi sain unohtaa sen Pregnyl-pistoksen, koska saimme Ovitrelle-lääkkeen sieltä sairaalasta.. ei tarvitse vaihtaa neuloja, eikä rikkoa ampulleja.. nyt pitää huolehtia todella hyvin tuosta juomisesta ja lepäämisestä.. eilen meni alaselkä kipeäksi ja tuli huono olo.. onneksi nyt tuo alaselän kipu on loppunut.. onko teillä muilla tuo viimeinen ultra käynyt välillä kipeää? minulla vihlasi silloin alaselästä, kun se käänteli sitä ultralaitetta laskiessaan niitä munasoluja.. pitänee ottaa todella rauhallisesti töissä nyt viikonloppuna ja juoda tarpeeksi..

Labrasta soitettiin tänään, 13 munasolusta 10 oli kypsiä ja niistä 3 oli hedelmöittyny! Vähän mä oon ilonen ku noinkin "monta". Viimeksi oli vaan 2. Mielessä oli kyllä pelko että jos ei oo yhtään hedelmöittyny, mutta samalla oli kuitenki tunne, että kyllä siellä jotain on tapahtunu. Maanantaina siirtoon sitten :) Toivottavasti kaikki jakaantuis hyvin, niin sais ainaki yhen pakkaseen. Meinaan kinuta kaks siirrettäväksi :D Paitsi jos siellä on top-alkioita, mitä en oikein usko.

Duffy: hienoa, että saatte myös pakkaseen jotain.. =)

KP: toivottavasti ei tulekaan ja on pikkuinen kyydissä.. =)

ON: Ovitrelle on nyt laitettu ja kauhulla odotan oireita.. tänään, jos vähänkin liian lujaa käveli, alkoi nipistelemään vatsaan tai alaselässä tuntui ikävältä.. onneksi sain sitten sellaista hommaa, että sitä pystyi tekemään samalla kun istui.. saas nähä miten huomisen työvuoron kanssa käy.. vettä oon juonut kuin viimeistä päivää, taitaa olla jo se 3 litraa juotuna ja makoillu illan sohvalla.. voi kun se maanantai tulisi ja pääsi tästä olosta eroon.. mie liikun normaalisti aika nopeaa, joten nyt, kun on pitänyt hidastaa tahtia, tuntuu, että ei pääse mihinkään.. töissäkin kassalle käveleminen tuntuu kestävän ikuisuuden, kun asiakkaat tuijottavat sieltä.. :/

Oliko teistä kukaan käyttänyt Clearblue digitaalisia ovistikkuja? Tiedän ettei viivoilla ole merkitystä näissä, mutta tuliko teille plussa jo selvästi haaleammasta viivasta kuin testiviiva (siis kun tikun poistaa laitteesta)? Ihmettelin, että tuollaista viivaa en olisi tulkinnut kyllä plussaksi. No eikun hommiin illalla että pääsee taas jännäämään.

Vaapeli Mä oon käyttäny Clearbluen digi ovistestejä. Sain täyden torven tai plussan kuin sitä nyt haluaa muotoilla mut ku otin tikun laitteesta irti se ei todellakaan ollu tasapaksu sen testiviivan kanssa. Eli ei kandee niitä tikkuja tosiaan kattoo vaan sitä näyttöö (hyvä tässä jeesustella ku ite "sorruin" ihan samaan :LOL: )

Vaapeli, mä oon kans sillä digillä testannu ja ei mullakaan muistaakseni oo aina ollu ne viivat yhtä vahvat että nou hätä :) Peittoja vaan pöllyttelemään :D

Tänään käytiin sitten hakemassa yksi kyytiläinen. Top-alkio saatiin ja meidän yllätykseksi 4 alkiota meni pakkaseen! Lauantaina ku labrasta soitettiin, 3 oli hedelmöittyny, mutta siellä oliki sitten päättäny 2 muutaki hedelmöittyä :D Eli 5 alkiota yhteensä, mikä on tosi hyvin meidän kohdalla. 9 munasolua hedelmöitettiin, niin tuo on kyllä tosi hyvä tulos :) En sitten tiedä minkä luokkasia nuo muut on, suht hyviä kuulemma. Ainaki kelpasivat pakastukseen. Nyt sitten pitäs tässä 2vk jaksaa piinistellä, huoh. En oo ostanu raskaustestejä, enkä meinaa ostaakkaan, testaan jos kuukautiset ei ala.
Ai niin, alkio oli jo 9-soluinen, vaikka yleensä tässä vaiheessa on 8-soluinen eli melko virkeä tapaus :D Toivottavasti olis ennen jostakin.

muoks. Peppiiiii! miten meni punktio??

Duffy tuohan kuulostaa ihan sikahyvältä. Noista jostakin se tulee! Mainiota!!

Sinikka, jos Menopurin kanssa ryhdyt, niin se siis kasvattaa muniksia. Itse pitää sekoitella eri ampulleista, mutta pistos oli minusta ihan kivuton, ei ärsyttänyt ihoa tai kirsitellyt ja olin siksi varsin tyytyväinen tuohon rohtoon.

Peppi jaksamista turvotteluun. Aika ankkamaista menoa eiks vain?

Tämä piinailu on ihan tyhmä juttu. Nyt (pp 6) alan selvästikin jo asennoitua pettymiseen. Ei vaan voi mitään. Plääh.

Duffy: teillähän tuli todella hyvin niitä alkiota.. =)

ON: Punktio takana.. makoilin melkein pari tuntia siellä heräämössä ja sitten kun pääsin lähtemään, piti liikkua todella hitaasti.. nyt on vähän helpompi olla, mutta edelleen jotkut liikkeet aiheuttaa kipua.. onneksi ei tarvitse huomenna välttämättä liikkua mihinkään.. saatiin 4 munasolua ja pieni määrä harmittaa vähän, koska nyt pelottaa se hedelmöittyminen.. toivottavasti ne sitten nyt ovat hyviä, ettei soittoa tulisi huomenna, pääsisimme siirtoon ja saataisiin jotain varmuuden vuoksi pakkaseen.. jotenkin käytetyt lääkkeet, toimeenpiteet ja kaikki tää reissaaminen on viime aikoina käyneet pahemman kerran hermoille ja toivon vain, ettei tätä juttua tarvitse ihan heti uusia..

Peppi, muistahan juoda nyt runsaasti niin ei tunnu olo niin tukalalta :) Toivotaan, että ne kaikki hedelmöittys ja jakaantus, niin saisitte tekin pakkaseen sitten alkioita.

Mä oon jo nyt väsyny tähän piinailuun, miten helvetissä tätä jaksaa 2 viikkoa...

Alkuperäinen kirjoittaja Duffy:
No niin, siirryin lopullisesti vauvakuume-puolelta tänne kun selkeästi lapsettomuudesta tässä kärsitään. Tämä on sellainen yleinen pino esikoisesta haaveileville/yrittäjille, jossa voipi purkaa tuntojaan ja kertoa muutenkin elämässä tapahtuvista jutuista. Tuetaan toisiamme tässä lapsettomuuden aalokossa!

Ja tänne voipi tulla, oli sitten inseminaatiossa, ivf/icsissä, vasta hoitoja suunnittelemassa, kaikk käy :D

Esikoisesta haaveilevat:

Duffy............................yritystä 3/08alk...................2.icsi
Murmelin........................yritystä 9/07alk...................Clomifen
Ibu...............................yritystä 7/08alk....................?
kiharapää....................yritystä 8/07alk.....................?
kaz..............................yritystä 7/08 alk....................?
onlyer.........................yritystä 11/05 alk...................ins
muskotti84.................yritystä 03/06alk....................1.Ivf
Willow........................yritystä 01/08 alk....................?
jns..............................yritystä 07/08 alk...................?
Paiju...........................yritystä 02/08 alk...................inssi
Ciconilla......................yritystä 06/06 alk...................clomit
murppa86...................yritystä 07/05 alk..................1. icsi tulossa
Via..............................yritystä 11/07 alk...................?
Vaapeli.......................yritystä 06/07 alk..................?
karmilla......................yritystä vuosi........................?
maikkis123................yritystä 02/08 alk..................3.inssi
HaLLeBeRRy..............yritystä 03/08 alk..................1.inssi
Milli81........................yritystä 05/07 alk.................ivf tulossa
lapseton81...............yritystä 08/05 alk...................tutkimuksissa
MotherToBe..............yritystä vuosia.......................1. ivf menossa
mirkas.........................yritystä 08 alk.....................
bitterwseet.........................................................lisätutkimuksissa
Peppi1981.................yritystä 09/05 alk.................. 1.ivf
liinatiina.....................yritystä 11/07 alk................tutkimuksissa
Sharona.....................yritystä 07/08 alk...................
tiinuli77......................yritystä 2 vuotta.................1ivf takana
Ansku-82...............................................................2.ivf vk10
Smirg..........................yritystä 11/07.....................3.inssi
Piiuli-74......................yritystä pari vuotta............ 1.ivf/icsi
serafiina80.................yritystä 2v 4kk.....................
kizu............................yritystä 04/08.....................
onnellinen onneton....yritystä 6v..........................inssi
rusina85.....................yritystä 1,5v...............suunnitteluasteella
verri...........................yritystä 4v........................
Moonbride.................yritystä 04/09.................clomit
tyhjäkehto................yritystä 11/06 alk.....3 inssiä takana,ivf eessä

Plussanneet:

Alisa84.....................yritystä 2/08 alk
Sartsa83...............................................
Diodium......................yritystä 2,5 vuotta
pohtijatar..................yritystä -06 alk.
sussu80....................yritystä 4 vuotta
Rosetta.....................yritystä 07/07
Pipopi..........................yritystä 7/08alk

Duffy: niin, sekin vielä.. mitenhän sitä osaa olla miettimättä asiaa sitten siirron jälkeen..

olitko sie väsynyt niiden lääkkeiden takia? mie meinasin nukahtaa, kun odoteltiin sen punktion alkamista ja kun jouduin makoilemaan siinä tuolissa jonkin aikaa, koska ensin lääkäri oli myöhässä ja sitten toinen hoitaja, piti ihan pakolla pitää itsensä hereillä.. vasta sitten kun pääsin makoilemaan sen punktio jälkeen, nukahdin vähäksi aikaa, vaikka vatsaan sattui.. no, jouduin heräämään tänään jo puol viisi, että olisiko se ollut osa syyllinen.. huomenna aattelin nukkua niin pitkään kuin vain saan nukuttua, kun ei ole mihinkään menoa.. :)

Peppi, joo siis todellakin olin väsyny! Ja kummallaki kerralla icsin jälkeen oon laittanu kotiin tullessa nukkumaan. Meinasin minäki siellä lepohuoneessa nukahtaa, mut jotenki en sitten osannu ku siinä kulki koko ajan hoitajaa sun muuta :D ai niin unohin sanoa tosta munisten määrästä, että eka hoitohan ei vielä kerro mitään tulevasta. Se eka hoito on vähän niin ku sellanen "koehoito" jossa katotaan mitä tulee ja kuinka paljon. JOS joudutte toiseen hoitoon (mitä ette tietenkäään joudu :D) niin siinä varmasti osataan säätää niitä lääkkeitä sillai että niitä tulis enemmänkin.

Willow, toivotaan että peini tarttuu kiinni :)

tyhjäkehto, ilmeisesti oot tulossa tähän pinoon? Kertoisitko jotain itsestäsi? Mä oon yleensä päivitelly uudet tulokkaat tonne etusivun listaan, niin ei tarvi kenenkään huolehtia siitä sitten :D

Tää menis nyt survomaan luget ja sitten kattoon sänkyyn Frasieria :D Selkeesti tuo isompi annostus pitää nyt tuota kohtujuilimista aisoissa.

Duffy: Tosi hienosti olette saaneet alkioita tästä hoidosta ja tuo nyt siirrettyy vaikuttaa oikein lupaavalta ja virkeältä yksilöltä, kun on jo noin monta soluakin B). Täällä ollaan hengessä mukana ja toivotaan parasta

Pepille myös tsemppiä kovasti ja tietysti kaikille muillekin :D

Peukkuja kaikille teille piinailojoille: Duffy, Peppi ja Willow. Oliko vielä muitakin? Kiharapää, jospa siellä on vain ujo kaveri (ei uskalla vielä näytäytyä edes plussana) Peittoja heiluteltu eilen ja sama jatkuu toivottavasti tänään ja vielä huomenna. Ällö kysymys: mieheni väittää että minun hengitys haisee tiettyyn aikaan kuukaudesta. Nyt kun tarkemmin mietin, on sattunut aina "hajuaika" oviksen aikoihin. Mikä sonni tuo ukko on jos haistaa sen hengityksestä :$ Oletteko törmänneet samaan?

Olen uusi täällä, joten kerron hiukan taustaa.... Elikkäs, olen 24v nainen, ja olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta jo puolitoista vuotta, tuloksetta...minulla oli pari vuotta sitten toiminnallinen munasarjakysta, jonka vuoksi kuukautiset olivat ns. koko ajan...No se hoidettiin sitten terolutilla, eikä oireita ole pahemmin ollut enää, toisinaan alavatsakipuja.Voikohan tämä olla syynä lapsettomuuteen? Kaipailisin hieman neuvoja ja vinkkejä, ennenkuin käännyn lääkärin puoleen, sillä kyllä nekin siellä varmasti kehottaa ensin kokeilemaan muita keinoja kuin lääkehoitoa... :|

Duffy: Tässäpä taustoja itsestäni. Olen pian 31 v. ja mieheni 33 v. Kummallakaan ei aikaisempia lapsia. Yhdessä ollaan oltu kohta 10 v. ja lasta yritetty tosiaan yli 3. Vikaa lapsettomuuteen ei varmuudella tiedetä, miehellä sperma priimaa. Itselläni on kuitenkin jonkinlaista ovulaatio-ongelmaa. Kierrot pitkät, noin 30-50. Clomifenillä pysyivät suurin piirtein alle 40. Ovulaatiota en saanut aina kiinni, vaikka selviä merkkejä oli...Kävinkin sitten jonkun kerran Kysillä tarkastuksessa, kun ovulaatiotestit eivät näyttäneet plussaa, siellä sitten sanoivat, että onhan täällä luultavammin ovulaatio tapahtunut.. Aina en luota täysin noihin ovistesteihinkään..
Meille on tehty 3 inseminaatiota, Clomifenit ollut kauan käytössä, nyt viimeinen inseminaatio viime vuonna vappuaattona. Viimeisimmässä hoidossa oli myös Menopur, eikä sekään tehonnut odotetulla tavalla. Sen jälkeen pidetty pitkä tauko. Ensin oli tarkoitus pitää kesä huilia, mutta se sitten venyi, ehkä oma jaksaminen oli suurimpana syynä. Nyt olisi tarkoitus jatkaa ivf-hoidoilla. Yritän tänään saada varattua pariskunta-aikaa Kysille. Tässä nyt lyhykäisyydessään tarinaa meistä.

Yhteistyössä