Pitkään esikoista yrittäneiden löpinät jatkuvat täällä. Uudet tervetuloa mukaan!

Sartalle onnittelut täältäkin kautta!!! Tuplaonnittelut siis!

Hallelle kanssa tuplaonnee kaksoisraskauden yritykseen!

Voi Duffy parkaa, paranemisia sulle!!!

Tää jatkaa menkkojen alkamisen odottelua. Meni ne mahdolliset raskausoireetkin ohi. Eli enään ei oo tissit kipeenä, ei oo lämpöä, ei oo väsymystä.
 
Sartsa paljon onnea ja tosi tosi liimaisia tarrasukkia. Olikohan muita onnistujia.

Itsellä menossa kausi ettei paljon kiinnosta lapsihaaveet. Liian monta kertaa pettynyt. Loppukierto kai alkoi jo. Toivon teille kaikille iloisia joululahjayllätyksiä.
 
Sartsa83
Verri :hug: Voih... :'(

Kiitos jälleen Smirg :heart: ja kiitos vaapeli :heart: Tsemppiä sinnekin. Toivotaan joululahjaylläriä kovasti sinne. :heart:

Peppi Mahtavaa! Onnea tulevaan ja paljon!! :hug:
 
Peppi onnea IVF:n! Voi ku ne aikaistais munkin aikaa... Siihen tosin on vielä kolme kuukautta... :LOL:

Verri Iso hali...

Täällä vaan Turvottaa!!! Aivan kamalasti. Varsinkin iltaisi. Ja nyt täytyy sanoa, että ei voi johtua syömisestä. Pelkkää salaattia oon syöny pari iltaa. Nippailuja edelleen ja nyt ne nippailut on myös nivusissa. Alaselkä on välistä myös kipeä. Miksi pitää olla tällaisia oireita ku mahikset luomu plussaan on yhtä suuret ku on voittaa 5 miljoonaa lotossa...
 
Peppi: Ihanaa, ihan kohta pääset aloittamaan ekat lääkkeet :D. Siinä se aika vaan hujahti vaikka keväällä tuntui että ikuisuus pitää jonottaa.

Sartsa: Onnea hurjasti :flower:

Täällä odotellaan perjantain ultraa, toivottavasti kaikki näyttä hyvältä ja päästään tonttu hakemaan kyytiin ensi viikolla :heart:
 
Rosetta: Tsemppiä siirtoon.. :)

Se kyllä ensin tuntui pitkältä ajalta, mutta lopuksi tää puoli vuotta on mennyt hurjan nopeaa.. muutenkin kuin vain hoitoa odotellessa.. Nyt se vasta tuntuu todelliselta, kun ultra-ajat on sovittu ja lääkkeet hankittu.. vielä pitäisi käydä liitolta kysymässä miten minun kannattaa tehdä sen sairasloman kanssa.. ilmoitanko jo etukäteen töihin, että olen silloin sairaslomalla vai vasta kyseisenä päivänä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja verri:
Silti, olo on paha. Miehellä tulee varmaan korvista ulos minun puheeni, hänellä on omatkin murheensa.
Minusta tuntuu lähinnä riittämättömältä ja mitään aikaan saamattomalta.
En enää halua puhua, enkä hakea apua, koska toiveen tilalle on tullut pelko.

Ympärilläni on alkanut ihmiset tulemaan siihen ikään, että hommataan perheenlisäystä,
saadaan lapsia, jotkut ovat jopa saaneet ilman perhettä, lähtevät yksin siihen.
Tämän kaiken katsominen sivusta, ollen hiljaa omasta tilastaan ja hymyillä vaan kauniisti ja onnitella, tukea asioissa ja kuunnella kuinka ihanalta se nyt tuntuu saa minut vaan alemmaksi.
Tulen läheisilleni katkeraksi. Niin katkeraksi, että se sattuu, en saisi käyttäytyä tai tuntea näin, koska minun pitäisi olla tukemassa heitä, on oma tilanteeni mikä hyvänsä.

Silti kaipaan itselleni sitä. Kaipaan rohkeutta päästä asioissa eteenpäin.
Ennenkun kaikki ympärilläni hajoaa.
:ashamed:

Ensiksi pahoittelut, että tungen pinoon, jonne en kuulu, yön pitkinä tunteina sitä surffailee siellä ja täällä.

Verrin kirjoitus kolahti itseeni niin syvästi - tavalla jolla tunnen siis itsekin!
Erittäin hyvä ystäväni odottaa lasta ja minun pitäis jaksaa riemuita hänen kanssaan tästä, mutten vain pysty! Olen katkera, vihainen ämmä..
Olen sallinut itselleni nämä tunteet - kateudelle en voi mitään, olen sen joutunut tunnustamaan itselleni.
Miksi minun pitäisi jaksaa iloita asiasta, jota hän on tehnyt samalla kun on rakastunut toiseen mieheen ja haluaisi erota tulevan vauvan isästä. Pahinta, että lapsi on saanut alkunsa hedelmöityshoidoilla - miksi hän ei voi elää siis tässä hetkessä ja onnessa. Miksi heillä onnistui muttei meillä..

Haluankin sanoa Verri, että mielestäni myös negatiiviset tunteet ovat sallittuja eikä itseään voi syyttää niistä. Koen että nämä ovat normaaleja tunteita ja uskon monen kokevan samalla lailla!
Huonojen ajatusten saa antaa tulla pintaan, usein se saattaa helpottaa omaa oloaan.

Paljon paljon voimahaleja sinulle :hug:

vieraileva bubbeli
 
kaz
Eka inssi meni meillä puihin. Toiseen nyt tässä kierrossa, jotta päästään tammikuussa IVF-jonoon, jonka jälkeen vielä yksi inssiyritys.. Toivo on kyllä menny inssin suhteen, ku oli niin hyvä lähtötilanne inssihetkellä, eikä silti onnistunut, niin ei jaksa enää uskoa.. äh :'(
 
Kaz: Lämmin halaus sinne :hug:. Inssillä on kuitenkin vaan se 5%-15% onnistumismahdollisuus yritystä kohti. Aika hyvä tuuri pitää olla että raskautuu, vaikka kaikki näyttäisikin hyvältä. Vaikka kyllähän joillakin inssitkin tuo toivotun tuloksen.

Mulla on huomenna ultra. Selviää kyytiläisen haku päivä, jos kaikki on niin kuin pitää =)
 
Kaz: :hug: Itselläni oli suuret toivot inssin suhteen ja sitten se pettymys olikin ensimmäiselllä kertaa todella suuri.. toisella kertaa oli myös toiveet korkealla, koska kaikki näytti jälleen hyvältä onnistumisen suhteen, mutta ensimmäisen kerran jälkeen olin paljon varautuneempi enkä pettynyt niin pahasti.. en muista kummalla kertaa se oli, mutta hoitaja kysyi siinä inssin jälkeen, että onko suvussa kaksosia ja pidin sitten sitä merkkinä, että lapsen saaminen olisi todennäköistä.. mietittiin jo miehen kanssa, että mitä jos me saadaan kaksoset tai jopa kolmoset.. ihmeesti sitä siinä unohtaa, että mikä se onnistumusprosentti on..

ON: Minulla on aika vaihtelevat odotukset tuon IVF:n suhteen.. välillä ajattelen, että meillä saattaa olla vuoden päästä se oma nyyti, mutta sitten tiputan itseni taas maanpinnalle ja koitan varautua epäonnitumiseen.. pelottaa, jo etukäteen kuinka pahasti sitä romahtaa, jos kaikki ei menekkään niin kuin pitäisi emmekä saa lasta vieläkään.. tunnetilat vaihtelevat aika paljon.. :|
 
En jaksanut vielä lukea ketjua läpi, mutta voisin liittyä joukkoon. Yritystä 04/09 alkaen, yksi hormonihäiriö/keskenmeno, pco, miestä ei tutkittu. Nyt meneillään lugesteronit kohdun limakalvon liikakasvun takia, aloitan clomit. Menkkoja odottelen että päästään tositoimiin.


Eli moikka kaikille :wave:
 
Hei Moonbride Ja tervetuloa mukaan. Saanko kysyä, että miksei miestäsi ole vielä tutkittu? Meidän lääkäri ei aloittanut mitään lääkehoitoja mun kans ennenku mies oli antanu simppanäytteet ja varmennettu ettei simpoissa oo mitään häikkää. Meillähän se "vika" sit löyty musta ja IVF:ää kovasti odotellaan ensi keväälle.
 
kaz
Kiitos Ansku, Rosetta ja Peppi haleista. Tuohon inssiin ei olisi pitänyt alunperinkään uskoa. Miehen simppatestien perusteellahan olisin ollut suoraan laittamassa meitä ICSI:hin. Kummasti sitten loi toivoa, ku lääkäri sanoi, että 100 % liikkuvia. Pitää tosin vielä tarkistaa, että liikkuiko ne varmasti eteenpäin vai pää kainalossa :LOL:
 
Sartsa83
kaz hirmuisesti haleja ja onnistumisen tuulia sinne tähän kiertoon. :hug: :heart:

Peppi Aa no siksi siis tarvii sairaslomaa? No kun kerta on tiedossa etukäteen päivät millon ois sairasloma, niin voihan siitä hyvissä ajoin mainita.. en tiedä onko välttämätöntä nyt vielä mutta ainaki paria viikkoa ennen. :) Hirmuisesti halituksia sinne. :hug: :heart:

Minä puhkun ja puhallan kaikille teille plussia. :) :heart:
 
Sartsa: Mie saan tietää ne päivät tarkemmin vasta siinä viimeisessä ultrassa ja siinä on edelleen sitten riski, että työnantaja laittaa ne päivät sitten vapaiksi, jos ilmoitan liian aikaisin, enkä saa niiltä päiviltä sitten palkkaa.. ja toivottavasti siihen sairaslomatodistukseen tulee sellainen merkintä, että se on palkallista sairaslomaa, meidän firma ei maksa vapaaehtoisesti yhtään mitään.. no, kysäisen huomanna liitolta tuosta ja teen sitten niin kuin he neuvovat.. en mielellään kerro työpaikalla tästä asiasta..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ansku-82:
Hei Moonbride Ja tervetuloa mukaan. Saanko kysyä, että miksei miestäsi ole vielä tutkittu? Meidän lääkäri ei aloittanut mitään lääkehoitoja mun kans ennenku mies oli antanu simppanäytteet ja varmennettu ettei simpoissa oo mitään häikkää. Meillähän se "vika" sit löyty musta ja IVF:ää kovasti odotellaan ensi keväälle.

En tiedä, ihmettelin tuota itsekin :eek: Sanoi vain että suosittelee käymään tutkimuksissa jos ei näin onnistu.


Kylläpäs nyt suorastaan hävettää tunkea tänne kun teillä muilla on jo niin pitkä yritys takana :ashamed:
 
Täällä taitaa sitten olla kp1. Eipä se taaskaan päässyt yllättämään :/

Mä taidan taustailla nyt tässä vähän aikaa. Hoitoihin ei päästä pyhien takia kuin vasta ensi vuoden puolella. Pitääkin silloin sitten varata klinikalle uusi hoitosuunnitteluaika että päästään jatkoa miettimään. Inssit on nyt mun mielestä tältä erää testattu.

Tervetuloa uusille, ja hyvää joulunodotusta kaikille! :xmas: :wave:
 

Yhteistyössä