persikkaposki ja Diodium: Onneksi olkoon.. =)
maikkis: tsemppiä inssiin.. toivottavasti nyt tärppää.. =)
ON: täällä on ollut puhetta mm. noista työkavereiden raskautumista.. no, tulipas sitten perjantaina ensimmäisen kerran yli neljään vuoteen sellaisia uutisia.. olin kahvihuoneessa, kun työkaveri sitten siinä juttelun lomassa kertoi olevansa raskaana.. täytyi sanoa, että mietin hetken siinä, että onnittelenko vai mitä, mutta koska työkaverini ei sitten vaikuttanut kovinkaan iloiselta raskaudestaan, en onnitellut.. kuuntelin vain.. vasta kun menin sitten vessaan, tuli sellainen pieni suru, koska itse on toivonut lasta jo neljä vuotta, mutta ei sitä vain tule ja sitten toinen tulee raskaaksi vahingossa.. tietty ei sellaisia saisi ajatella ja pääsinkin sitten noista ajatuksista eroon ennen kuin lähdin vessasta..
meidän työpaikalla ei tiedetä tästä meidän yrittämisestä, eikä lapsihaaveista.. pieni epäilys on kyllä, että pari työkaveriani saattaa epäillä jotain, koska satuin kerran kysymään toiselta, että mitä minun kannattaisi tehdä sen tulevan sairasloman kanssa.. en tietenkään sanonut, että miksi minä sairaslomalle jään, mutta kysyin nyt sen takia, että jos se työkaveri tietäisi.. ja kun puhuin viikolla töissä tästä mun flunssasta ja siihen liittyvästä pienestä lämmöstä, toinen työkaveri sitten vihjaisi, että jos minulla on vaikka ovulaatioaika, että siiihen kuulemma liittyy lämmön nousua ja et pitäis vaan mennä sinne makkarin puolelle.. mie siihen, että en mie tässä tapauksessa sitä epäile, että koska muutenkaan olo ei ole mikään rapea.. toisinaan toivois, että voisi puhua jollenkin työpaikalla tästä lapsettomuudesta, mutta sitten mie pelkään sitä, että aletaan säälimään, yms.. pitää sitten, kun saan soitettua ajat niihin ultra-tutkimuksiin, niin ehkä puhua pomon kanssa tästä asiasta.. viime keväänä meillä oli toinen pomo ja hälle kun kerroin tuosta lapsettomuudesta ja tulevasta hoidosta, hän suhtautui todella hyvin niihin ja lupasi vaikka päivän varoitusajalla vapaata.. tästä uudesta en tiedä, mitä mieltä hän on näistä asioista..hänellä on itsellään yksi lapsi.. niin ja nämä kaksi työkaveri ihmetteli kyllä, kun kävin lyhyitä reissuja Oulussa silloin keväällä, mutta en kertonut miksi.. no, jos ne suoraan kysyvät asiasta, kerron sitten totuuden, mutta muuten en kyllä kerro..
reilun viikon päästä tiedän kuinka hoitosuunnitelman kanssa käy ja pääsenkö aloittamaan nenäsumutteen jo tammikuun alussa, vai siirtyykö se..