Pitkään esikoista yrittäneiden löpinät jatkuvat täällä. Uudet tervetuloa mukaan!

Diodiumille onnittelut plussasta! :heart:

persikkaposki, kiitos rohkaisuista :)

Pikasesti tulin käymään, eilen oltu pikkujouluissa ja muutakin tuli nautittua kuin luottamusta heh heh :D
Välillä ja etenkin yöllä on lieviä menkkamaisia juilintoja, mitä ihmettä nää on! En usko, että on kystaa, ovis on tapahtunu normaalisti nyt vknloppuna. Täytynee kysyä gyneltä ku meen sinne ultraan icsiä varten. Hmm ei kai endo voi puhjeta yhtäkkiä?!
 
Sartsa83
Duffy Hmm... se voi olla oviksen jälkimaininkeja ja kun olet nauttinu alkoholia, kohtu supistelee. Siksi punkkua suositellaan joskus aina käyttää oviksen jälkeen, koska se voi edesauttaa kiinnittymisessä, mutta ei toimi kaikille. Itselleni ei ainakaan viime kierrossa ollu siitä mitään apua. Enivei.. toivotaan että kaikki on hyvin. En jaksa uskoa ainakaan että siellä mitään olisi. Kerrohan sitten heti kun kuulet. :hug:
 
Ihanaa, onnea plussanneille ja kiitoksia, että tuotte toiveita myös meille muille.

Itsellä on menossa synkkä vaihe. Vauvauutisia tuntuu tulevan ovista ja ikkunoista, ei vain osu omalle kohdalle. Meillä vain odotellaan aikaa jatkotutkimuksiin..
 
Onnea Diodium ja Kiitos Persikkaposkelle tsemppaavasta kertomuksesta!

Täällä ei kummempaa. Viikonloppuna oli ovis. Aivan tolkuttomat limat enkä oo ees greippimehua juonu! Kyllähän se ovis hyödynnettiin vaikka siitä ei meidän tapauksessa ei mitään hyötyä vauvan teon kannalta olekaan. :LOL:

Välillä jo alkaa ketuttamaan tämä vauvakuumeilu. Vaikka tietää, ettei voi tulla luomuna raskaaksi niin sitten jotenki aina se menee niihin oireitten tutkailuun ja nyt kun oli niin selvä ovis niin luonnollisesti se sit nosti toiveita...
 
Sartsa83
Ansku Sitähän se on, mutta hyvähä sitä seksiäkin on harrastaa vaikka ihan harrastamisen ilosta. ;) .. että positiivinen ajattelu vain: kyllä te raskaudutte vielä. Mahdollisesti jo ekasta hoitokerrasta. Kuka ties. ;) Tsemppiä. :hug: :heart:
 
Peppi: Mukava kuuulla sinun kuulumisia pitkästä aikaa =). Toivottavasti pääset taamikuussa aloittamaan hoitoa B) .

Mie käyn teidän kuulumisia melkein päivittäin kurkkimassa, mutta harvemmin tulee kirjoiteltua :p . Äsken sain hyviä uutisia, kerkiän pienen joulutontun hakemaan kyytiin vielä ennen joulutaukoa :xmas:, jos vaan ens viikon perjantain ultrassa näyttää kaikki hyvältä. Lääkkelinen Pas siis tulossa =). Onpahan jouluna ainakin parempi mieli, kun voi ainakin kuvitella olevansa raskaana :LOL:. Miten sitä voikin tulla hyvä mieli pelkästään siitä että pääsee yrittämään :heart:
 
Oi ku mahtava uutinen Rosetta! Toivotaan pikkuinen joulutonttu pysyy sitten matkassa. :heart:

Kertoisitteko tyhmälle miten toi PAS kuvio etenee. Ja onko niitä useampia erilaisia ku Rosetta tuossa mainitsi lääkkeellisen PASin. Ajattelin vaan et jos toi mun IVF ei sit onnistukaan niin eikös siitä seuraavana oo PAS jos muniksia on saatu pakkaseen?
 
Sartsa83
Onnea Rosetta PAS:iin!!! :heart: Tiiän tuon tunteen kun pelkästään insseissäkin tulee se ilonen fiilis että pääsee koittamaan. :)

Mutta nyt on selkeesti sellanen olotila että täti tulee ja kovaa vauhtia. Ainoa mikä ei kerro tädin .tulosta on palelu ja lämmöt on 37,1. Öisin on kuuma ja joskus päivisin hikoiluttaa mutta muuten, es. tänäänkin oon koko päivän palellu ja mahaan sattunu niin perkuleesti kun täti ois tuloillaan. Lauantaina ois yhet pippalot niin sinne meinaan mennä, koska täti kuitenki tulee. Mut jos ei tuu, niin sit en mene, mutta aika varmasti se sieltä tulee. ÄRH!
 
Jep. töiden alku alkoi juuri niin huonosti kuin olin ajatellutkin. Sain tietooni kaiken (?) paskajutun mitä itsestäni kiertää duunipaikalla kun ääliöt vaimoineen spekuloi eikä voi käsittää yhtään, siis yhtään, mitä käyn itse läpi. Ei sitten millään. Koska eihän lapsettomuus voi olla ongelma, kun se ei ees satu.
Olen paha, ilkeä, omahyväinen, kylmä paska kun en ole ottanut onnittelijan osaa heidän ihaniin onnellisiin perhetapahtumiinsa ja vauvanlelukutsuihinsa. Nyt sitten "piireistä" on lempattu jo ukkonikin minun ilkeän ja välinpitämättömän käytökseni takia. Olen PAHAPAHA ja kaikki työpaikalla vihaa minua ja kaikkia joiden kanssa elän. :'( Miten v*tussa mä kestän tän vuoden kun paska suolletaan naamalle jo toka päivänä? En jaksa oikeesti en. :'( :'( Naama oli pokerina päivän mutta itkien kotiin.
 
Bittersweet: Älä suostu ottamaan itseesi muitten seläntakana puhumisia, vaikka tiedän kyllä että se sattuu :hug:. Sinä et ole yhtään sen pahempi ihminen kuin mutkaan ketkä käy tätä lapsettommuutta läpi, ihan samassa suossa tallataan kaikki. Sinun pitää yrittää jättää nuo puheet jotenkin omaan arvoonsa ja olla välittämättä muitten puheesta, ne ei yksinkertaisesti tiedä mistä puhuu tai sitten voit jättää esim. uusimman Fit-lehden auki artikkelin kohdalta "Lapsettomuus paljastaa pimeimmät puoleni". Oli hyvä artikkeli, josta maallikkokin ymmärtää millaista helvettiä ja surua tässä käydään välillä läpi =)
En miekään pystynyt onnittelemaan työkaveria joka mummoutu pari viikkoa sitten, siitä ei ainakaan mitään haloota noussut onneksi tai enhän minä tiedä mitä seläntakana puhutaan :| .

Ansku: Pas tehdään joko lääkkellisenä tai sitten normaaliin luomukiertoon, jolloin tikutellaan ovista ja pari päivää oviksen jälkeen siirretään se alkio kohtuun. Meidän polilla taidetaan enemmän suosia lääkkellistä pas:ia. Tosin mulla on niin epäsäännölliset kierrot että luonnolliseen kiertoon ois hankala tehdä. Mie syön nyt kp2 lähtien 2tabl/vrk Zumenon nimistä lääkettä, joka kasvattaa kohdun limakalvoa. Ovista ei tässä kierrossa tule ollenkaan. Ultra on ylleensä kp12-13 ja alkion siirto kp16 tai myöhemmin jos ei kohdunlimakalvo ole silloin vielä riittävän paksu. Ultrassa katsotaan myöskin että ei ole kystia tai muuta häiritsemässä, jos kysta sattuu olemaan ei Pas:ia tehdä, joten vähän jännittää näyttääkö kaikki hyvältä ensi viikolla. Aika usein käy myös niin ettei kaikki alkiot selviydy sulatuksesta, meillä onneksi 6 hyvää alkiota pakkasessa niin aika luottavainen olen että ainakin tämä yksi Pas saadaan tehtyä, toivottavasti myös useampi jos ei tärppiä tule. =)
 
Bittersweet :hug: Aloititko siis uudessa työpaikassa, ja siellä jo nyt kiertää noi jutut? Aika uskomatonta :eek:

Rosettalle onnea PASiin! :heart:

Onnea myös plussanneille :heart:

Täällä inssi jäi sitten tekemättä, kun ovis oli viikonloppuna. Harmittaahan se, etenkin kun seuraavat 1-2 kiertoa jää taas väliin joulun ja lomien takia, kun tuskin jouluaattona inssejä tekevät :LOL: Toisaalta tauko tähän touhuun tekee ihan hyvää, mulla on pää ollut vähän hajalla tässä viime aikoina, joten jos vaikka saisi vähän tuuletettua ajatuksia. Ensi vuonna sitten uudet kuviot, ja toiveissa olisi ensimmäinen ivf/icsi alkuvuoteen. Sitä ja joulua odotellessa... B)
 
Maikkis123, uusivanha työpaikka jossa mut jo tunnetaan. Ja vaikka aika avoimesti olen osalle puhunut, asia dissataan kokonaan, eikä tajuta ollenkaan miksen osallistu vauvakeskusteluihin --->olen itsekäs paska, joka ei välitä muista ihmisistä.
 
Bittersweet ok. Tää lapsettomuusasia on kyllä jotenkin ihan uskomattoman vaikeeta niiden ymmärtää, jotka ei sitä ole kokeneet. Mikä on sinänsä kummallista, kun kuitenkin normaaleilta ihmisiltä muuten riittää sympatiaa ja empatiaa, mutta tää on sitten suunnilleen sellainen asia, että pyh, oma moka... Tai sitten ne kommentit on just sitä, että "älä stressaa niin paljoa". Just joo, ittelle se ei tullutkaan mieleen, ja yritän koko ajan olla stressaamatta stressaamattomuudesta...

Mä luulen että toi "itsekäs paska" on kanssa siskon huulilla tällä hetkellä. Mulla on ollut pinna tosi kireällä pari viikkoa myös muista syistä, ja tuli siskolle ehkä sanottua vähän kärkevästi, josta se sitten otti nokkiinsa, eikä olla sen jälkeen oltu yhteyksissä. En ole vielä saanut kerrottua näistä hoidoista perheelle, jos sen saisi tehtyä, niin ehkä ymmärrystä riittäisi myös enemmän... Meillä vaan muut perheen jäsenet on hyvin avoimia, ja jutut tahtoo lähteä liikkeelle, joten sen pelossa sitten on asiasta kertominen vielä toistaiseksi jäänyt...
 
Sartsa83, mitä jos ootkin raskaana.. ;) Mä en taho tosin latistaa, mutt mulla oli kolmannen inssin jälkeen myös lämpöä ja mahaa juili ja vähän jo aattelin, ett mitä jos. Mutta toisillahan hyvinkin paljon noi voi merkata, ett ois raskaana. Mulla kroppa tekee mitä tahtoo..:( Mutta mä jännitän sun puolesta täällä ja pidän peukkui pystyssä!

Bittersweet, pahoillani sun puolesta kun on tollasii työkamui!!! :hug: Eipä tätä eloa kukaan muu voi ymmärtää kun toinen sellainen, joka on lapseton ja käy näitä hoitoja läpi. Ei siitä vaan haluu huudella muille ja jos ei tunnut hyvältä juhlii muiden lapsista, niin ei toisten tartteis loukkaantuu siitä. Mitähän ne sanois, jos joka kerta kun kuulee toisten iloja niin alkas itkeen. Osallistus sillä tavalla, niin sitten ei kai ois kylmä??? :D

Ja sitten hiukan omaa napaa ( hitsi mä tykkään tuosta ilmaisustaü), tää luomukierto tuntuu kyllä niin hyvältä! Ei ollut kuumii aaltoi niin paljon, ei tartte ressata ovulaatioo, ei tartte varailla aikoi. Mutta nytten on energiaa ja pontta seuraaviin kiertoihin. Musta vaan on outoo, ett kun oli inssei, niin mulla ei ollut tavallaan tavallisii menkkaoireita. Nytten kun ei oo inssii tehty, niin tissit on kipeenä, mikä mulle on normaalii ennen menkkoi. Nytten myös kuvittelen muitakin oireita... Eli mä oon ollut todella väsynyt... Ja tietty sitä heti miettii, ett oiskohan vaikka raskaana.. Viime yönä juoksin kolme kertaa veskis... Hih, mieli ja kroppa tekee tepposii! Menkkojen pitäis alkaa la-ma ja sitten soitteleen naikkarille pistosopetuksesta. HUIIII!!!
 
Sartsa83
Smirg Niin tekee munkin kroppa mitä tahtoo. Mun kropallani on helvetin huono huumorintaju. Ihan varmaa VIIMESTÄÄ täti tulee sillon kun testaan ja testi on negatiivinen. Mutta kiitos. :) Ihanaa kun on ihmisiä hengessä mukana. :heart:

bittersweet Et todellakaan ole paha ihminen! Ne muut ovat tunteettomia paskoja kun eivät omalta onneltaan näe mitä sä koet ja käyt läpi! Ne eivät ole sun arvoisia. Sä ansaitset paljon ymmärtäväisempiä ihmisiä rinnalles tässä koitoksen keskellä. Ja sitä me täällä palstalla tarjotaan sulle: ymmärtäväistä olkapäätä. Me ymmärretään aina, koska eletään ite samaa elämää. Haistakoot siis paskan niin työpaikalla kun muuallakin. Mutta mä saattaisin kyllä suna sanoa heille, että:" Anteeksi nyt vain jos en pysty iloitsemaan puolestanne, koska mulla on sen verran rankkaa oman tilanteeni kanssa ja tää vauva-asia sattuu." Tai jotain muuta, jos siis teidän lapsettomuudesta tiedetään. Jos ei, antaa heidän luulla mitä luulevat. Ikävää että saat paskaa niskaasi.. ja vielä heti tokana päivänä. Olisiko alallasi muita työpaikkoja vielä tarjolla? Haluan että uskot ja ymmärrät että me tuetaan sua täällä, kävi mitä kävi ja ollaan täällä aina sua varten. :heart: :hug:
 
Moi kaikki! Mä olen Rusina85 ja olemme ukkoni kanssa lapsettomia...

No joo jätetääs tuo AA-tyyli. Mut tosiaan yritystä on ollu jo 1,5 vuotta, e-pillerit jätetty jouluksi 2007 pois käytöstä, puoli vuotta siitä menty muulla ehkäisyllä (ajateltiin ettei ihan vielä koulujen takia, mutta oma hormoni toiminta ehtisi "palautumaan" siinä). Oman hormoni toiminnan "palautuessa" kierto venyi 60 päivään ja syksyllä 2008 tympäännyin siihen hommaan.

Gyneltä clomit ja terot käyttöön ja diagnoosi: pco tyyliset munasarjat. Toisesta clomi- kierrosta eka raskaus aluille! Ja se meni sit pipariksi ennen joulua 2008, yks väli kk ja sitten uudestaa terot ja clomit. 6 kk söin niitä sitten keväällä putkeen ilman mitään elämän pieniä ihmeitä..
Kesä 2009 mentiin luomuna ja edelleen jatkuu luomuna, mutta on käyty verikokeissa, prolaktiinit yms normaalit, ovis tapahtuu ilmeisesti ja nyttemmin kierto on 33 päivää ja ovis siinä kp 19.. Munasarjat edelleen pco-tyyliset mutta sentään ovistelen..

Miehen simppa testin tulokset tuli juuri tänään: siittiö määrä normaali, samoin siittiöiden rakenne. Hyvin eteenpäin uivien siittiöiden osuus jää hieman alle normaalin tason, millä voi olla hedelmöittämiskykyä heikentävä vaikutus. Asthenozoospermia (levis).

Sit ens kiertoon voisi yrittää varata munasarjojen ja kohdun ultrauksen, mutta voi mennä sitä seuraavaan kun pitäisi juuri joulun ja uuden vuoden välissä muuten tehdä (liekö silloin siellä ketään paikalla).. Ja samalla suunnitella hoitoja.

Tosin tällä hetkellä ovistelen taas ja se pitää käyttää erityisen hyvin hyödyksi, olishan se mahtavaa saada luomu lapsi. No lapsi kuin lapsi olisi tervetullut...

Ja täytyy vielä sanoa että olen usein helv...in katkera ja kateellinen muiden vauva-onnelle, varsinkin kun niitä iloisia uutisia tuntuu satelevan jatkuvasti lähipiirissä. Onneksi tiedän olevani oikeutettu kyseisiin tunteisiin.

Haluaisin liittyä tähän ketjuun, vaikka en usein internetissä jaksa pyöriä. Aikaisemmin olin tuolla vauvakuume, apuja tarvitsevat -puolella vaan siellä tuntuu kaikki tutut jo saaneen plussan ja uusista tyypeistä ei jotenkin enää saa niin paljon irti kun tuntuu että ne saa sen plussan greippimehua juomalla ja itse on oikein emämaho.
 
Sartsa83
rusina Oikeeseen osoitteeseen olet ilmottautunu. :heart: ... me eletään samanlaista aikaa joten tiietään miltä susta tuntuu. :) Hirmuisesti tsemppiä tähän kiertoon. Toivotaan että tärppää. :heart: Hihihi, mä olen myöskin apuja tarvitsevien pinossa ja nyt siellä ei ole aikoihin plussattu. Itekin juon greippistä, mutta eipä siitä apua ole kun limailuun ollu. Että ei siitä raskaudu. Meillä kohta 2v yritystä takana, tuloksetta. Nyt pian 4kk hoitoja takana, tuloksetta. Nyt jännäilen kp 29/31. Dpo 10 eli inssi tehtiin 10 päivää sitten.

ON: Hmm... mitäköhän sitä sanois? Mulla ei ole minkäänmoisia menkkaoireita. Mutta ei kyllä sen puoleen raskausoireitakaan. Muniksiin sattuu välillä. Päivisin työharjottelussa ei ollenkaan mutta aamusin ja töitten jälkeen sattuu välillä enempi ja välillä vähempi. Tissit on kipeämmät. Nyt ne on jo keskeltäkin kipeät ja kun painaa nännejä alhaalta ylöspäin, sattuu ihan törkeenä! Kellää moisesta kokemusta? Ei siis mitään vuotoja MIHINKÄÄN suuntaan. Ei rusehtavaa, ei valkoista, ei vetistä, ei mitään. Kuiva kun korppu! Kenelläkään tietoa tästäkään? Ja sit maha tuntuu koko ajan vaan täydemmältä vaikkei söiskään mitään?!? :eek: Semmonen pieni jalkapallo.. turvoksissa koko ajan. Ei ymmärrä. Ei ollenkaan. Ja en kyllä voi kuvitella että olisin raskaana... (lukekaa: en uskalla ajatella asiaa sitten pätkääkään, jottei se asia menisi taas pieleen, jos nyt vihdoin todellakin olisikin käynyt jotain). *huokaa*... jospa tästä menis viikkailee pyykkejä ja levittää märät pyykit.

PS. Niin ja väsyttää KOKO ajan ihan hulluna. Vaikka töissä onkin puuhaa niin meinaan nukahtaa koko ajan pystyyn. Se on ihan hirvee tunne. :(
 
Hei ja anteeksi hiljaisuuteni. Mulle on iskeny sikainfluenssa ja sen lisäksi silmätulehdus ja nyt mitä ilmeisemmin korvatulehdus! Olo on aika paska suoraan sanottuna :/ Kuumetta ei onneksi oo enää ku alotin tamiflun samantien, mutta kurkku on ihan helvetin kipeä, ääntä ei juurikaan tuu ja tää yskä on ihan kauhea. Sairastelen tässä taka-alalla ja palaan takaisin kunnolla sitten kun oon täysin parantunu :) Plussailkaa sillä aikaa :D
 
Sartsa83
http://www.aijaa.com/v.php?i=5375890.jpg

Siinä se nyt on... EI OLE TODELLISTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kp 32/31 Mä en pysty uskoo tätä! Tarvii vielä maanantain aamupissasta VIRALLISENA testipäivänä tehdä toinen testi jonka ostin varmuuden vuoks. Siis ei oo todellista. Ei mitenkään. Ei voi olla. EI ei... apuaaa!! IHANAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Duffy Paljon parannushaleja. :hug: :heart:
 
Moi! Hyvää ITSENÄISYYSPÄIVÄÄ kaikille!

Onnea persikkaposki ja Sartsa :flower:

Peppi tsemppiä tulevaan hoitoon ja mukavaa jouluodotusta! Toivottavasti se olet sinä seuraavaksi, joka töissä kertoo raskaudesta:)

Pipopi voimia odotteluun!:hug:

Ansku hyvä että hormonitoiminta pelaa ;)

Rosetta mul on sormet ja varpaat ristissä, että tonttu jaksaa kiinnittyä! Onnea PASsiin!:)

bittersweet :hug: pahalta tuntuu varmasti... koita pysyä niiden muiden yläpuolella! Ne ei tiiä mistään mitään!

maikkis harmi, ku ette päässy inssiä tekemään! Samoin kävi meille...voihan tuo tauko tuoda yllättäen plussankin! :hug:

Smirg toivotaan, et ne on ihan oikeita raskausoireita!

rusina tervetuloa! :flower:

Duffylle paranemisia vielä tätäkin kautta :)

on: Meillä siis apuna tässä kierrossa clomit ja ovitrelle-irrotuspiikki..pe ultrassa totes, et meil on kaksosriski tässä kierrossa:heart: aamulla pistin irrotuksen:) ja sen jälkeen mentiin makkariin :whistle:
 
Sartsa: Onneksi olkoon.. =) :flower:

ON: huomenna täytyykin soittaa sinne OYS:in, koska eilen alkoi taas uusi kierto.. laskin, että se hoito siirtyy joko viikon aikaisemmaksi tai sitten noin 20 päivää eteenpäin.. siis toivottavasti se siirtyy vain noin vähän eteenpäin, ettei sitten kuukautta tai toista.. huomenna melkein pitäisi käydä hakemassa ne lääkkeetkin, että saan vähentää niiden hinnasta ne viime kevään lääkkeet.. :)
 

Yhteistyössä