Pitkään esikoista yrittäneiden löpinät jatkuvat täällä. Uudet tervetuloa mukaan!

Hellou, nyt on käyty rekisteröitymässä ja tutkimukset aloitettu! Lääkäri oli tosi mukava, ja teki aika perusteellisen haastattelun heti aluksi, sitten teki sisätutkimuksen, otti papan, ym. testit ja katsottiin ultralla kohtu ja munikset. Hetihän tuo bongasi, että munasarjat näyttää polykystisiltä, eli PCO.. Se varmennetaan nyt sitten verikokeilla heti tästä kierrosta, eli kp14 ja kp21 täytyy käydä antamassa verinäyte. Mieheltä otetaan kaksi siemennestenäytettä, sen täytyy viedä ne kahden viikon väliajoin ja sitten 18. joulukuuta on seuraava aika, jolloin kuullaan testien tulokset. Ja kuinkas ollakaan, se on mun syntymäpäivä! :D

Nyt sitten 1,5kk odottelua, aaaargh.
 
Sartsa83
Piiuli saaks kysyy missä käytte hoidoissa? Kun siis tampereella ainakin selvitellään kaikki taustat ja otetaan testejä ja esitutkitaan jotta sitten hoitojen alottaminen nopeutuis. Ei tarvii jonossa olla nii kauaa....
 
Sartsa83
Sharona Moikka ja tervetuloa! :) Nonii... positiivista että hoidot on käynnistetty. Juu, alussa voi olla, riippuen siitä mitä tutkimuksissa selviää, et miten joutuu oottelemaan.. meillä oli heti selvä: mulla munasolunirtonemishäiriö ja mies testautti jo ennen hoitoihin menoa (kun omalääkäri suositteli sitä ) spermansa ja hyvältähän se näytti. :) Nyt hän onkin jo toistamiseen luovuttanu kun kokeiltiin jo eka inssi tossa, joka siis meni pieleen ja tässä mennään nyt kp 2/27-38 ... eli tässä kierrossa uusi inssi yritys. :)

Huomenna sitten taasen alkaa clomin syönti. Ja maanantaina hakee pistosvälineitä.
 
Duffy missä mennään? Oletko maan alla vai raskaana??

Tiinuli, utelisin, että miksi teillä vaihdettiin ICSIin?

Saatiin juteltua lääkärin kanssa tänään, ja tuli jotenkin positiivisempi olo. Seuraavaksi on ohjelmassa PAS, varmaankin vasta tammikuussa tosin kun on vaihteeksi muutakin elämää tiedossa ;) .

He aikovat kasvattaa meidän 3. päivän alkioita sulatuksen jälkeen vielä kaksi päivää. Kuulosti jotenkin hyvältä jutulta, sitten näkee ovatko niin laadukkaita että kestävät sen, mutta toisaalta eiväthän ne välttämättä kestä..

Sartsa ja Sharona kiva kun on jotain meneillään.

Peppi tosi taktista sairastaa nasutaudit ennen kuin tulee raskaaksi. Hyvin toimittu!
 
Heipä hei pitkästä aikaa :)

Tervetuloa uusille.
Tuli vähän pakostakin taukoa palstailuu kun piti etsiä uusi asunto kun vuokranantajan irtisanoin nykyisen, kauheen ressin ja etsimisen jälkeen on uusi koti löytynyt ja muutto kuun puolivälissä.

Toki aika on muutenkin mennyt odotellessa, mut vihdoin ens maanantaina päästään sille yhteiselle lääkärikäynnille. Eikä luomuihmettä ole paljon kuulunu.
Toisaalta tää tauko ja asuntoasioiden miettiminen on tehnyt oikeen hyvää ja ehkä muuttanut suhtautumista koko lapsettomuus asiaan.. Onneks ees välillä on psyykkisesti helpompaa kun vaikeita aikoja tulee varmasti.

Juu kyllä Duffy vois täydentää tuota plussalistaa ;)
Ja toivotaan muillekkin plussatuulia hoitoihin.
 
Terve!
Tuolla inseminaatio-pinossa kirjoittelin, mutta tänne toivottavasti mahdun mukaan!

Meillä yritystä takana reilu 2 vuotta ja sinä aikana 2 varhaista keskenmenoa.

Nyt ollaan yksityisellä klinikalla hoidossa, takana yksi tulokseton inseminaatio. Muutama kysta löytyi jo muutama kierto sitten ja nyt ne tutkittiin tänään tarkemmin. Tähän asti selittämätön lapsettomuus-tila taisi muuttua. Lääkäri totesi mulla olevan vaikea endometrioosi joka on levinnyt vatsaonteloon ja suolistoonkin. Masentaa...

Täytyy nyt ottaa askel kerrallaan. Leikkaus saattaa auttaa ja kunhan tapaan oman lääkärini, tiedän enemmän. Onko muilla täällä endoa?

Tsemppiä kaikille & pidetään toivoa yllä!
 
Hei täällähän minä! :wave: Ootte vissiin kaipaillu :D
No siis en oo jaksanu kirjottaa mitään, ku ei oo ollu kirjotettavaa. En oo tehny testiä, menkkajuilimisia on ollu joka aamu ja en oo varma, mut ihan niin ku pikkuhousunsuojassa ois tänään ollu ihan pikku tuhru, tosin mietin että ku se oli niin takana niin onkohan se tullu jostain muualta...pyyhkiessä ei nimittäin oo tullu mitään. Ai niin ja sellasta pikku nippailua on vähän väliä. En tiedä oikein millon testaisin, tuntuu ettei ees kannata testata, että sama oottaa tätiä saapuvaks, lauantainahan tuo mahdollisesti saapuis. Eli hieman on tappio mieliala :ashamed:
Kävin muuten simpukka-yhdistyksen tapaamisessa tänään :) Oli ihan virkistävää jutella näistä asioista kasvokkain ihmisten kanssa, jotka kärsii samasta :)
 
Sartsa Vaasassa ollaan eli tampereelle tullaan sit punktioon ja siirtoon. Meilläkin otettiin jo terveyskeskus/neuvolakäynnin jälkeen kaikki verikokeet yms. sit vaan odoteltiin aikaa sairaalalle ja siellä sit päästiin heti IVF-jonoon. Jonottaessa kokeiltiin kierron verran clomeja verikoeseurannan kanssa mutta ei mitään hyötyä niistä napeista. jonotus aika kyllä meni yllättävän nopeesti vaikka se tuntu alkuun ikuisuudelta :)
 
Duffy :hug:

kerrotaan nyt tännekin puolen ultra kuulumiset :) Eli vaatimattomat kolme pallukkaa oli hyvän kokosta mutta sehän riittää jos priimasta puhutaan :LOL: Pistos annosta nostettiin ja maanantaina kassellaan tilannetta uusiks. Täytyy siis marssia apteekkiin hakemaan lisää troppeja.
 
Tervetuloa uudet :flower:

:hug: Paijulle..voimia uuden yrityksen odotukseen!

Duffy :hug: negasta.. :/

:hug: :hug: :hug: kaikille ja tsemppiä jatkoon!

on: mulle kuuluu sitä samaa..en jaksa kirjottaa mitää vaik käyn täällä välillä lukemassa juttujanne..nyt yk 25 ja kp 7 tai jotain.. odotellaan kysin aikaa, ku sillo saadaan lääkkeet ekaan inssiin..aika piti olla 24.11, mut siirsivät sen 27.11

täällä on joku uus sääntö, et ekalla käynnillä laitetaan kotiin tekemään puoleks vuodeks ovulaatiotestejä ja ajotettuja yhdyntöjä, mut ku me ollaa jo niin tehty, ni päästää nopeammin..nyt toinen uus sääntö on, et hoitoja ei voida alottaa enne, ku mies on antanu 3kk ekan näytteen jälkeen uuden näytteen(vie ens viikolla)..sen tuloksen mukaan sit inssi ja/tai suoraan IVF/ICSI jonoon
 
Sartsa83
Piiuli okei. Nonii. :) Tervetuloa vaan Tampereelle punktioon ja siirtoon. ;) Toivottavasti saatte sen venäläistaustaisen naisen lääkäriksenne. Hän on aivan mahtava!!! :heart: Oooh! Kolme pallukkaa.. sehän todellakin riittää. Juu, kasvatusta vaan nii hyvä tulee! Nyt on aika varma fiilis tästä. :) Hienoa!!

Duffy :hug: älä pikkunen lannistu. :heart: vielä se plussa kolkuttaa oville ja vastahan sulla lauantaina pitäs alkaa nuo.... kato voipi olla että ei alakaan ja saat vielä testailla plussat tikkuun alkuviikosta. ;) ... hymyä duffy!!! :hug:

HaLLeBeRRy ... meil taitaa olla sitte samoihin aikoihin inssit. Meillä yk 23 ja ja toinen inssi oottaa. Ja mitä ite laskin niin se osuu 20.11. perjantaille... jos tää menee samaa rataa kuin tuo edellinenkin. Mulla tänään kp 3 ja alotin clomit. Ens viikolla sitte kp 10 alkaa taas menopurin pistäminen ja ... sittenhän se kohta on jo inssi.. ellei sitte lääkäri haluu keskustella eka es. lääkeannoksen suurentamisesta tms. ..mistä näitä tietää. SIIIIIIS TÄH? Missä tommoset uudet säännöt on? Ei meillä vaan...... ompa outoa.

Yhtä kaikki. Vaikutit Halle vähän jotenki masentuneelta... mä jaksan uskoa että jokainen meistä yrittäjistä saa kokea vielä sen plussapäivän. Koska se tapahtuu, sitä ei voi sanoa, mutta kun jaksetaan toivoo ja uskoo, se vielä osuu kohdalle. Täytyisi vaan muistaa kierroissa ottaa rennosti ja unohtaa se ajatus hetkeksi.. keksiä inssinkin jälkeen kaheks viikkoo jotain äksöniä ettei miettisi tuntemuksia eikä kuulostelisi kehoa niin ahkerasti. Antaisi kaiken mennä omalla painollaan. :)

Mutta tsemppiä. Niin Halle sinulle kun kaikille muillekin. Meitsi kyl jaksaa tsempata teitä ihmiset, vaikka itellä joskus onkin epätoivosia hetkiä niinku kellä meistä tahansa, mutta täältä mä oon saanu, näiltä keskustelupalstoilta voimaa, uskoo ja toivoo tähän yritykseen... jota mä nyt valan teihin kaikkiin täällä. :heart: :hug:
 
Olen silloin tällöin käynyt täällä ja surukseni sekä toisaalta iloksenikin huomannut, että niin moni muukin yrittää jaksaa kuukaudesta toiseen tämän saman asian kanssa. Monen teidän kirjoitukset ovat kuin omia tunteita peilaisi peilistä, mutta toisaalta jokainen kohtaa asian tavallaan. Minun tapani taitaa olla taas vaihteeksi vain itkeminen.
Olemme yrittäneet nyt 2 vuotta ja 4kk, eikä mitään kuulu eikä näy. Tutkimukset jäi aikoinaan keskeneräisiksi, sillä lähin klinikka n. 150 km päässä eikä näytteiden vienti ihan noin vain onnistunut. Toisaalta en tiedä haluaisinko tietääkään kummassa vika on sillä se ei muuta asiaa mihinkään.
Yhteisellä päätöksellä luomusti edetään, sillä jaksamisen kanssa on muutenkin ongelmia enkä halua itsestäni hormonihirviötä... nyt jo rajut mielialavaihtelut. Alan olla jo vihainen itselleni koska tiedostan täysin äksyilyni miehelleni, enkä saa itkemistä loppumaan vaikka tiedän, ettei se todellakaan auta asiaa.
Pahinta on ettei asiaan saa mielestä yrittämälläkään ja jos saisikin niin kyllä joku siitä muistuttaa. Välillä tekisi mieli huitaista sukulaisia ja tuttavia jotka toteavat että kyllä sitä olisi aika jo niitä lapsia hankkia
Joskus tuntuu, ettei jaksa edes iloita toisten onnesta ja perheen lisäyksestä... sitä vain käpertyy omaan pieneen tyhjiöön kaiken synkkyyden keskelle.
Mutta niin kuin on huonoja päiviä, niin on myös hyviäkin ja nyt tuntuu helpommalta tietää etten ole asian kanssa yksin :)
 
Sartsa jos puhutaan samasta venäläistaustaisesta niin se on ollu meidän lääkärinä kokoajan. Nythän se on tampereella oppimassa lisää jotain :) ja on todellakin aivan ihana kertoo asiat niinkun ne on eikä kaunistele vaikka huonostikin olisi. Ja mikäli oikein oon käsittäny niin punktio ja siirto koitetaan tähdätä niin, että hän on siellä paikalla eikä ulkomailla tai täällä.
 
diodium, mulla todettiin aukiolotutkimuksessa vasemmassa munasarjassa tod.näk isohko endo pesäke, sitä on varmaankin myös suolistossa, koska kivut kk aikaan on sellaisia. Mut lekuri totes et oyssis on sellanen periaate et jos kipujen kanssa pärjää niin ei lähdetään leikkaamaan koska samalla munasarjasta lähtisi tervettä kudosta mikä ei ole hyvä jos lapsia toivotaan.
Meillä on tosiaan vikaa vähä molemmissa ja hoitona todennäköisesti suoraan IVF, toisaalta hyvä niin, ei tarvi turhaan jännittää lievempiä hoitoja jos niistä ei oo mitään taikaa.

Duffy, toivotaan et se täti ei tuliskaan ja saisit testata ens viikol uudestaan :heart:

Piiuli sielähän on mukavasti soluja, eikös sitä sanota et laatu korvaa määrän :)

Serafiina Helpottaisiko sinua jos kuitenkin kävisitte tutkimuksissa ja voihan olla että tarvisitte tueksi vaan vähän lääkettä ja toivottu lapsi saisi alkunsa niin. Ja kyllä se stressaaminen siitä luomuilustakin vaikuttaa mielialaan, eihän kukaan jaksa jatkuvia pettymyksiä kovin pitkään. Ja helpottaisiko stressaamista myös se että asialle tehdään jotain, eikä vain odotella. Tietenkään kukaan ei voi käskeä toista tekemään jotain omaa tahtoaan vastaan, mutta itsellä tilannetta helpotti se että asiaa tutkitiin ja vika löytyi. Meillä luomun mahdollisuus on kovin pieni joten normaalisti yrittämällä olisi tärppiä saanut odottaa pitkään. Toki enhän voi tietää onnistuuko hoidot,mutta parempi mahdollisuus on hoidoilla kuin ilman. Kannattaa ehdottomasti harkita asiaa ja keskustella miehen kanssa. Tsemppiä!
 
Sartsa83
Serafiina :hug: :hug: :hug: lämpimiä halituksia. :heart:

Piiuli Taietaan puhua. Tai no tällä kellä me ollaan päästy käymään, etunimi on Elena. Hän sano juur viimeksi että haluaa olla kans tekemässä mulle sen inseminaation. :) Ja siellä sitten samalla että jos kaksoset putkahtaa niin hän haluaa sitten olla kätilönä. :) Juu, hän on todella suora. Meijän kohdalla tuntu että pahaa sanaa ei oiskaa vaan et kaikki sujuis mallikkaasti ja matkustaja saatais aikaiseksi mun sisälle, mutta ei sitte ihan käynykään niin. Lääkärin vika se ei silti ole, vaan minun. Luulen että stressi sai aikaan ettei hedelmöitystä tapahtunu. Tarvii jutella hänelle kun tapaan varmaan taas johonkin väliin.
 
Pitkästä aikaa... Meillä piti olla 3. inssi tähän kiertoon, mutta aikatauluongelmien vuoksi meni kotitouhuiksi. Eli ei kauheasti piinailtavaa tässä kierrossa. Nyt ei vaan taas yhtään jaksaisi, voi kun tämän yrityksen voisi jotenkin unohtaa.

Tsemppiä kaikille!
 
Sartsa Sama lääkäri siis kyseessä. onneks pääsen hälle taas maanantaina ultraan. Nämä muut väliultrat oon käyny toisella lääkärillä, ihana myös hänkin. kaksosista tuliki mieleen että pitää muistaa maanantaina kysellä alkion siirto määrästä jos enemmän kun yks saadaan siirto kuntoon. Niin mieluusti haluaisin kahden siirtoa ois vähän enemmän mahista :p
 
Sartsa83
maikkis moikka... kyllähän se yrittämisen voi unohtaa mutta sitten ei oo kyllä paljon yritettävääkään. :( ... että pitäis vaan pitää pää kylmänä, mutta helpommin sanottu kun tehty. :/ ... tsemppiä!

Piiuli JEIJJJ! Meillä sama lääkäri. :) Juu, miellään aina pari kun vaan yks. On enemmän toivoa ja mahiksia. ;) Mä täällä toivon että te pääsette taas Elenalle ja saisitte mahdollisimman monta alkioo siirrettyä. :heart: Oon hengessä mukana. :heart:
 

Yhteistyössä