Pitkään esikoista yrittäneiden löpinät jatkuvat täällä. Uudet tervetuloa mukaan!

Sharona toivotaan, et ne oirees on tälläkertaa ihan oikeita raskausoireita! Millos työ menittekään naimisiin? Miten häät meni? meil on ens kesänä häät:heart:

lillatiina tervetuloa! :flower: :hug: tsemppiä odotteluun! meillä on seuraava aika (IVF-info) 24.11 ja ärsyttää, ku viimekierrossa otettiin verikokeita ja saan tulokset vasta sitten..blaah.. kertoiskohan ne tulokset puhelimessa jos soitan sinne?

Mul on ens yönä yövuoro ja joudun olee tunnin pitempään, ku kelloja siirretään |O :kieh: :headwall: kunhan tajuaisvat maksaa myös palkan siitä tunnista
 
Nopsasti piti tulla Hallelle kirjottaan että meikä kans yövuorossa ens yönä :D :D pitäskö meseosotteita tms vaihtaa? Meidän työpaikan paskakoneilla ei pääse mihinkään chattiin ku palomuurit estää :kieh:
 
No niin, työpaikalla ollaan :D
liinatiina ja Sharona tervetuloa =) Lisäilen teidät listalle tässä ku ehdin :D

Sharona palstailtiinko mekin samassa pinossa kuumeilu-puolella? Sun nikki on kyllä tuttu.

Omaa napaa: kuulkaas, kun se ovisplussa tulla pärähti jo eilen! Helkkari neljän aikaan iltapäivällä tein sen, eli klinikka oli jo kiinni ja meinas hikeä alkaa puskemaan, mutta sitten aattelin että samahan se on soittaa maanantai aamunaki ku eihän ne sitä alkiota ois alkanu sulattelemaan ennen sitä, eli soitan maanantaina ja toivon että se sulatetaan sitten. Saapa nähdä siirretäänkö se sitten vasta tiistaina.
 
Halle Häät oli elokuun viimeinen lauantai ja kaikki meni paremmin kun hyvin, oli todella ihana päivä, vaikka oli kyllä tosi kuuma, +35c' mutta ei menoa hidastanut! :heart:
Kyllä ne on ihan oikeassa, jotka sanovat, että se on elämän onnellisin päivä!
Onnea teillekin, ja mukavia hetkiä häävalmisteluiden parissa :flower:

Duffy Joo, tuttuja ollaan :D Hui, jänniä aikoja sulla! Tsemppiä sinne maanantai/tiistaille! :hug:
 
Paiju, ja muut. No kuulkaas tässä sitä silmät ja sormet ristissä jännätään! Tultiin miehen kanssa molemmat yövuorosta seiskalta kotiin, minä torkuin siinä tunnin ja soitin sitten väestöliittoon, että ovisplussa pärähti perjantaina niin siellähän täti sano että se ois tännään sitten siirto!! No äsken soitin että miten alkio jaksaa, niin ei oo ehditty kuulemma vielä sulattaa ja 12.30 ois se siirto, menee hiukan tiukille, Sano että soita just ku oot lähdössä, niin sitten tiedetään. No meikä se istuu aamutakki päällä täällä vieläki :D puetaan sitten lähempänä sitä lähtöä. On kyllä niin skeptinen olo, huhhuh.
 
dyffy: peukutuksia paljon siirtoon.
liinatiina: tervetuloa joukkoon.

Itse mietin taas viikonloppuna selitystä, heh itse lääkärinä, tälle on lapsettomuudelle. Minulla on muuten tutkittu kilpirauhasta tässä syksyn mittaan (arvot olleet ok, mutta oireita kipirauhasen vajaatoiminnan suuntaan kyllä on). Voisikohan syy olla kuitenkin tuo kilpirauhanen. Vyöhyketerapiassa muuten myös kilpirauhasen kohta antoi pahimpia tuntemuksia munasarjojen kanssa. Tammikuulla on kontrolli noihin tutkimuksiin, taidan tentata lääkärin sitten paremmin asiasta.

Jotenkin tunnen itseni orvoksi tässä seurassa, kun itse (ja varsinkin mies) haluaisi ensin löytää syyn ennenkuin on valmis kokeilemaan keinohedelmöityshoitoja. Eikö teitä muita vaivaa yhtään se että ettette välttämättä tiedä missä ongelma on, korjataan se vain hoidoilla? Siis te joilla syytä ei ole löydetty. Vaikka hoidoista voisi olla apuankin siis tietämättä syytä ajattelen asian näinpäin.
 
Vaapeli: Joskushan se syy voi myös selvitä vasta siinä IVF/ICSi hoidon yhteydessä, kun nähdään miten munasolut hedelmöittyy yms.

Duffy: Hirmusti tsemppiä, olen täällä taustalla seuraillut vaikka en ole innostunut pitkään aikaan kommentoimaankaan.

Mulla pp5 mennossa, alkionsiirto oli viime keskiviikkona. Yksi top alkio siirrettiin ja kuusi hyvää alkiota meni pakkaseen. ICSI siis meillekin tehtiin kun miehen simpat ei hirveän hyviä ole ja näin saatiin varmistettua että ainakin siirtoon päästäisiin. =)
 
Moi!

Yövuoroista selvitty hengissä! Tästä kamalasta olosta pääsee eroon vasta ensyön nukkumisen jälkeen..

Duffy mä en pääse töissä mesettelemään, ku ollaan niin tiiviisti työparin kanssa ja koko ajan riittää hommia! Voidaan kyllä muutenki vaihtaa mese-osotteita:)
Hirvittävän jännää sulla nyt! Toivottavasti pieni jaksaa tarrata kovasti kiinni:heart: Tsemppiä piina-ajalle! b:)d Hengessä ollaan mukana:)

Sharona kiitti! Hienoa, että oli onnistunut päivä:) Miestä häiritsee ajatus siitä, että olisin raskaana omissa häissäni..pelkää vissii, et ei saa hääyönä :LOL:

Paiju mitä päätettiin? häh? Mikä tilanne sulla?

Vaapeli mulla oli myös kilpirauhaspiste tosi kipeä, mut verikokeet oli ihan ok..toivottavasti saatte joskus selvyyden sille, että mikä mättää!

Rosetta tsemppiä piinapäiviin! Toivotaan, että teidän pitkä odotus palkitaan..:heart:

on: nyt on tullu possuflunssa niin lähelle, että ihan hirvittää..ei piä ajatella koko asiaa..*huoh* mulla dpo 5-7
 
Hellurei pitkästä aikaa!

Tervetuloa uudet!

Duffy Tsemppiä ja peukut on täälläkin pystyssä, että tarraisi kiinni.

Ja tietenkin kaikille muillekin tsemppiä piinailuun ja tähän piiiitkään odottamiseen!

ON: Meilläkin taas edettiin yksi pykälä eteenpäin. Saatiin viimein lääkäriaika ja käytiin siellä tänään. Nyt odottelemme seuraavat kuukaudet kutsua poliklinikkakäynnille. Lääkäri arveli meidän syyn johtuvan miehestä, vaikka aiemmin luultiin toisin. Mies oli puhelimitse pyytänyt sperma-analyysin tulokset ja jotenkin ymmärtänyt ne väärin. Spermassa epämuodostuneita siittiöitä on 99% ja normaaleja vain 1%. Itsellä on nyt jotenkin huojentunut olo, että jos meidän syy lapsettomuuteen on tuossa. Siittiöiden määrä ja liikkuvuus ym. muut olivat ok tai jopa viitearvojen yläpuolella. Toivo kasvoi, että hoitojen avulla me tulemme saamaan lapsen vielä joku päivä.
Tietenkään minuakaan ei ole vielä loppuun asti tutkittu, mutta tässä vaiheessa kaikki ok. Nyt siis vaan odotetaan ja otetaan rennosti (kuinkahan se onnistuu..).
 
No niin, siirrosta selvitty :D
APikkusella huurunenällä oli luokitus parantunut! Pakastushetkellä oli 3, niin nyt olikin 2-luokkaa ja kuulemma muutenki ihan hyvännäkönen. Mulla oli limis kuulemma tosi hyvä ja kaiken pitäs olla ihan kohdillaan. Nyt vaan toivotaan, että kiinnittyy :) Mä oon päättäny, että en ressaa tätä asiaa, mun on pakko saada ajatukset pois tästä, koska jos tämä ei nyt tuota tulosta niin mä hajoan ihan totaalisesti. Joten parempi, että yritän olla mahdollisimman neutraali tän asian kanssa.
Halle, mä laitan sulle yv:nä mun meseosotteen :)

Nyt taidan mennä ottamaan pikku päikkärit, 4 tuntia ehdin aamulla nukkua ennen siirtoaja olo on aika tööt :xmas:
Kommentoin teidän juttuja illemmalla sitten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pipopi:
Lääkäri arveli meidän syyn johtuvan miehestä, vaikka aiemmin luultiin toisin. Mies oli puhelimitse pyytänyt sperma-analyysin tulokset ja jotenkin ymmärtänyt ne väärin. Spermassa epämuodostuneita siittiöitä on 99% ja normaaleja vain 1%. Itsellä on nyt jotenkin huojentunut olo, että jos meidän syy lapsettomuuteen on tuossa. Siittiöiden määrä ja liikkuvuus ym. muut olivat ok tai jopa viitearvojen yläpuolella.
Meillä oli kanssa simppatulos epämuodostuneita 99%(ja liikkuvuus 60%, joista vain 1% nopeita), mutta koska määrä oli yli viitearvon, lääkäri meinasi ettei voi johtua miehestä. Ja sekä yksityisen että julkisen puolen lääkärit olivat samaa mieltä. Nyt alkaa sitten kuitenkin epäilyttämään... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja bittersweet:
Alkuperäinen kirjoittaja Pipopi:
Lääkäri arveli meidän syyn johtuvan miehestä, vaikka aiemmin luultiin toisin. Mies oli puhelimitse pyytänyt sperma-analyysin tulokset ja jotenkin ymmärtänyt ne väärin. Spermassa epämuodostuneita siittiöitä on 99% ja normaaleja vain 1%. Itsellä on nyt jotenkin huojentunut olo, että jos meidän syy lapsettomuuteen on tuossa. Siittiöiden määrä ja liikkuvuus ym. muut olivat ok tai jopa viitearvojen yläpuolella.
Meillä oli kanssa simppatulos epämuodostuneita 99%(ja liikkuvuus 60%, joista vain 1% nopeita), mutta koska määrä oli yli viitearvon, lääkäri meinasi ettei voi johtua miehestä. Ja sekä yksityisen että julkisen puolen lääkärit olivat samaa mieltä. Nyt alkaa sitten kuitenkin epäilyttämään... :/
Niinpä, mitä tässä sitten uskoa. Lukemat meillä aikalailla samoja kuin teillä. Mun tutkimuksia on kuitenkin jatkettava, jos sieltä löytyy sitten jotain. Odotus vain jatkuu.
 
Meillä kanssa aika vastaavat tulokset simppa analyysistä 2% normaalimuotoisia ja muut arvot niukin naukin raja-arvojen yläpuolella. Meille sanottiin tuloksia saataessa on mahiksia onnistua luomuna mutta nyt kuitenkin tehty ICSI. IVF kin vois varmaan jollain lailla onnistua mutta silloin ei oisi saatu niin montaa alkiota. Kolme inssiähän meille on jo tehty viime keväänä joista negaa kaikista. Tiedän kyllä tapauksia jossa raskauduttu luomuna tai clomeilla vaikka normaalimuotoisia vähän.
 
kaz
Duffylle paaaljon onnea uuteen yritykseen ja paljon tarrasukkia :heart:

Halle Ihan julkisella puolella ollaan hoidoissa. Ensi kierrosta aloitetaan lääkitykset inssiä varten eli ensin tabuilla ja sitten suoraan vattanahkaan piikillä ja katotaan ultralla, että miten munikset kypsyy. Hoitosuunnitelma on 2 inssiä, jonka jälkeen jonottamaan IVF:ään ja jonotusaikana kokeilla vielä 3. inssi. Toivotaan, että onnistuu ennen IVF:ää. Lääkäri tosin eilen tuossa totesikin noista pestyistä simpoista, että kyllä näillä pitäisi raskaaksi tulla, mutta ei vaan tiedä, että kauanko se kestää.

Oikeestaan tosi hyvää on tehnyt käydä vähemmän palstailemassa, niin ei ole ollut asia koko ajan mielessä. Viikot menee töissä käydessä, jolloin aika huonosti pääsen näille palstoille, kun tahtoo olla noita mahdollisia seläntakaa katsojia. Ja viikonloput niinkin naisellisen harrastuksen parissa kuin hirvenmetsästys :D

Maikkis123:lle onnea 3. inssiin. Luo nyt vähän toivoa tähän minunkin projektiin :D :saint:
 
Soitin tänä aamuna lapsettomuuspolille ja sinne tulee kutsu alkuvuodesta tämän hetkisen jonon mukaan. Mulle tehdään vielä aukiolotutkimus ja miehen tuloksista sanoi, että tärkeämpää on liikkuvuus ja määrä kuin muoto. Meillä a-liikkuvuus pientä, mutta arveli kuitenkin, että aloitetaan vähemmän rankoilla hoidoilla. Olen luonteeltani peruspositiivinen ihminen ja haluan uskoa, että meillä on vielä mahdollisuus raskautua luomunakin. Ehkä se ajatus kantaa nyt nämä seuraavat kuukaudet, ennen kuin päästään seuraavaan vaiheeseen.
 
Sharona, monesti jos on monirakkulaiset munasarjat niin se ovisplussa voi tulla useampana päivänä ku niitä lh-huippuja tulee useampia. Siitä on aika vaikea sitten erottaa ovulaatiota. Kannattaa varmaan tehdä jonkunnäköstä kierronkartotusta ultran avulla, siitä ainaki tietää ovuloiko :)

Vaapeli, uskon että stressaa jos ei tiedä missä on vikaa, mutta kuten Rosetta sanoi, joskus syy löydetään vasta hedelmöityshoitojen yhteydessä. Meillä syy on niin selkeästi miehessä, ettei lisätutkimuksia tarvittu.

Rosetta, hirveesti sulle peukutuksia että pieni tarttuu kiinni b:)d

maikkis, toivottavasti kolmas kerta toden sanoo :)

Pipopi, onneksi niillä b-liikkuvillaki on ihan hyvät mahdollisuudet saada raskaus alulle :) Ja aattele, meillä mieheltä löyty biopsiassa pelkästään c-liikkuvia ja niin vaan saatiin alkioita aikaseksi :) Että ei se määrä vaan laatu :D

bittersweetille voimia! Varmasti pelottaa että jos tuleekin vielä huonoja uutisia, mutta tiovotaan että teille alkas nyt virtaamaan niitä hyviä =)

kazillekkin onnea inssiin :) Ihanaa kun niin monella jo lähteny hoidot käyntiin, toivotaan että niistä seuraa plussasade :D

on: mä oon kuulkaas pystyny unohtamaan tän asian tänään aina välillä :D Varmaan ku ei oo tarvi nyt tällä kerralla toipua punktiosta, ei oo turvotusta eikä kipuja.

Ainut vaan, että oon alkanu saamaan outoja allergiakohtauksia. Kesällä ku oltiin siellä Budapestissa, niin mullahan meni henki vähän tukkoon hotellihuoneessa, nielu turpos ja sillai, mut allergialääkkeet onneksi autto jonku verran. Tilann korjaantu ku tultiin takas Suomeen, mutta vknloppuna töissä sitten alko kurkkua kuristaan, kävin päivystyksessäki.
Tänään kans kotisohvalla tuntu että limaa alkaa tulemaan kurkkuun ja alkaa kuristamaan. Otin allergialääkkeen ja se auttoki, mut palan tunne jäi tonne alas kurkkuun. Ärsyttää jotenki syödä noita allergialääkkeitä varsinki nyt ku on kyytiläinen masussa :/ Täytynee mennä uusiin allergiatesteihin. Koiralle ja kissalle oon allerginen kyllä, mutta eipä oo kumpiakaan meillä näkyny :D Että en sitten tiedä mistä nää reaktiot tulee.
 
kaz
Tervetuloa tiinuli77 :) Toivottavasti et viihdy kauaa seurassamme :D

Duffy Minä toivon niin kovasti, että nyt pääsette synnytykseen saakka. :heart: Olen palstaillut jo kauan kanssasi. En voi sanoa, että tiedän miltä sinusta tuntuu, mutta tiedän miltä tuntuu, kun ei tulekaan sitä kauan toivottua lasta...
 
Vaapeli meillä joilla ei selitystä lapsettomuudelle muuten ollut näkyvissä selvisi nyt IVF:ssä, että munasolut regoi hormoneihin, hedelmittyi ja jakaantui hyvin, mutta niissä oli niin paksu kuori, että kiinnittyminen ei onnistu :x Nyt tätä ollaan yritetty korjata tekemällä kuoreen reikä laaserilla, ja menossa 8 piinapäivä, eli ensi viikolla selviää onko kumpikaan onnistunut tarttumaan mukaan. Eli meillä ei ainakaan ollut selitystä tarjolla muin keinoin kuin IVF:llä, eikä lapsiakaan. Muuten täytyy sanoa, että hormonihoito on ikävästi kärjistänyt muutenkin ärhäkkää tempperamenttiani eikä hoito siksi ole ollut kovin kiva. Jos uudestaan joutuu niin pitää yrittää kaivautu johonkin metsäpirttiin itsekseen niin ei tule oltua toisille ilkeä turhan takia..

Duffy olen samaan mieltä että - vaikka palstalla käykin - niin muuten yritän ottaa nämä hoidot osana muuta elämää ja olla kokoaikaa toivomatta, muuten kuin että kyllä se sieltä joskus tulee. Toki näin en tosiaankaan onnistu ajattelemaan negan-testauspäivinä, mutta jos edes useimpina muina, niin sekin on jo paljon. Aivan mahtavaa, että se pikkusissi selvisi sulatuksesta!! Nuo hengitysjutut kuulostaa vähän hurjilta. Antoiko ne sulle Epipenin varalle?

Tiinuli tervehdys. Koska teillä on seuraava hoito tiedossa?

Maikki ja Kaz onnea insseihin!
 

Yhteistyössä