Pitkään esikoista yrittäneiden löpinät jatkuvat täällä. Uudet tervetuloa mukaan!

tiinuli77: tervetuloa.. =)

Duffy ja Paiju: Toivottavasti alkiot kiinnittyvät.. =)

ON: Mie olen pitänyt vähän kirjoitustaukoa, vaikkakin olen käynyt lukemassa tässä teidän juttuja, koska sairastuin siihen possuflunssaan.. tänään ois ollut ensimmäinen työpäivä, mutta hain vielä lisää sairaslomaa, koska olo ei ole vielä niin hyvä, että jaksais 5 tuntia jaloillaan.. vieläkin myös yskittää välillä, joten toisaalta pelkäsin, että saattaisin tartuttaa tämän työtovereihin tai asiakkaisiin.. todella hankala tietää, että koska se possuflunssa on parantunut, koska sitä ei oo missään varmasti sanottu.. no, eiköhän se tään viikonlopun aikana mene lopullisesti ohi.. meillä meni ovulaatioaikakin ohi tässä sairastaessa, mutta toisaalta, kun tietää, että raskautuminen on aika epätodennäköistä, niin ei harmita niin kauheasti..

Hei

Pääsisinkö mukaan teidän ketjuun. Oon jo pidemmän aikaa käyny lukemassa teidän juttuja mutta nyt vasta "uskalsin" kirjoitella.

Meillä on haaveissa esikoinen, mutta mulla on munatorvet tukossa (ei taustalla sukupuolitauteja tms.) ja näin ollen meillä on vaihtoehtona IVF. Päästiin IVF jonoon OYSiin (laitoin paperit täytettyinä viime viikolla) ja puoli vuotta tässä sit vähintään pitäisi OYSissa tapahtuvaa IVF:ää odotella. Meillä on harkinnan alla myös Väestöliitossa tehtävä IVF. Mut sitä mietitään vielä.

Voisitteko te joille on tekeillä/tehty IVF kertoa vähän prosessista ja tunnelmista hoidoissa.

Kyllä lapsettomuuden syy voi selvitä vasta niissä hoidoissa.

Itsellä ollut pari päivää itku kurkussa ja ihan tyhmästä syystä. Kaveri odottaa nyt toista lasta ja kuuleminen aiheutti minulle tosi tosi pahan olon. Väärästä syytä ja varsinkin kun tiesin etukäteen ettei heillekään toisen saanti ollut ihan helppoa, mutta kun katkeruus valtaa mielen. Miksi miksi ei meille. Olen vain yrittänyt hymyillä kyynelten läpi.

Toivottavasti tästä suosta joskus saavutamme paremman maaston ja saamme syliimme sen kauan kaivatun sinappikoneen. Ovis tulee taas olemaan hankalasti ensi viikolla (nyt olen itse työmatkalla parhaimpaan aikaan). Joten ihan turha oikestaan toivoa tälle kierrokselle mitään. Tämä on hirveää tämä tunteiden vuoristorata. Voi kun jotenkin osaisi päästää irti koko lapsihaaveesta, niin olisi helpompaa.

Vaapeli Mulla kävi eilen niin, että pillahdin ihan totaaliseen itkukonserttiin kun sain kuulla, et kaveri odottaa vauvaa ja yk:ta ei ole nimeksikään. Mut minkäs tässä tekee. :( Pakko vaan yrittää katsoa positiivisena tulevaisuuteen.

Ansku noista IVF-tunnelmista. Mun mielestä ihan samaa meininkiä kuin tämä muu lapsen odottelu, kaikki vaan tapahtuu paljon nopeammin. Ensin odottaa, että pääsee alkamaan, sitten toivoo, että tulee soluja ja ne kasvaa, ja kiinnittyy Hormonit toki lisää itkuja ja muita tunteita, mutta piikitykset ja toimenpiteet ei minusta ole olleet ollenkaan pahoja, onpahan ollut jotain ajateltavaa. Mutta jos ei tästä ole apua, niin tulee kyllä helposti mieleen listata kaikkia niitä omituisuuksia mitä sitä kropalle on tullut tehtyä viime kuukauden aikana. Ehkä se epäluonnollisuus on kurjinta, mutta se on tosi pieni hinta, jos onnistuu. Uskoisi, että teillä on tosi hyvät mahdollisuudet onnistua kun syy on tuo. En tiedä vastasiko tämä ollenkaan...

Liitynpä tähän mukaan. Kohta kaksi vuotta yritystä. Kaksi raskautta, jotka menneet kesken. Tutkimuksia tehtiin mulle ennen ekaa raskautta. Mulla on PCO.

Pari lääkäria on puhunut Clomeista, mutta en tajua, miksi niitä pitäisi syödä. Ongelma ei ole ovulaation puute vaan keskenmenot. Estääkö Clomi keskenmenoja?? Taas ensi viikolla meen lekurille tivaamaan tätä.

Tässä Keskenmeno-palstalta kopioitu tilitykseni:

"Vuosi sitten meni kesken. Se oli tosi rankka, traumaattinen kokemus, vaikka tapahtui rv. 6 tienoilla, eli ihan alussa.

Lasketun ajan kohdilla olin tosi vereslihalla, itkuherkkä ja ärtynyt. Nyt, kun vuosi on kulunut, elän viimevuotista uudestaan, ja itku on herkässä.

Sain kesän lopussa toisen keskenmenon, joka oli raskauden tosi alussa (rv 4+ jotain). Eli ilmeisesti samaa helvettiä odotettavissa tämänkin raskauden lasketun ajan puitteissa sekä keskenmenon vuosipäivän korvilla...

Kunpa tulisin raskaaksi ja PYSYISIN raskaana. Saisin sen kaivatun lapsen. Surisin tietysti näitä pienokaisia, mutta tämä tuska olisi ehkä vähän helpompi kestää.

On tosi vaikea pitää yhteyttä ihmisiin, kun joka puolelta tuntuu satelevan onnistuneita raskaus- ja vauvauutisia. Ei löydy sanoja tähän tuskaan..."

Tällaiset fiilikset nyt juuri. Katsotaan, aikovatko ensi viikolla tutkia mua enemmän. Menen yksityiselle. Julkinen vaatii ainakin täälläpäin kolme keskenmenoa, ennen kuin suostuvat tutkimaan. Kahden tuska on ihan riittävä mulle ja joidenkin asiantuntijoiden mukaan jo kahden jälkeen pitäisi tutkia.

Ai niin ja unohdin eilen sanoa, että yk on 11 ja tällä hetkellä kp 22/30.

Kiitos Paiju kun kerroit omia fiiliksiäsi. Pitää kaverilta tiedustella vielä hänen tuntemuksiaan koko hoitojaksoon. Hänellä on tänään pp14 ja oletan tänään testanneen. Onneksi kaveri on tulossa kylään tänään. Mä odotan kaverin plussaa melkein yhtä innokkaasti ku omaani. Kaverilla ja hänen miehellä kuitenkin kauan jo yritystä takana.

kaz, kiitos ihanista sanoista :'( minäki niin toivosin, että saatas se pikkunen, mutta en uskalla liiemmin toivoa...teille toivon, että inssi tois toivotun tuloksen, ei tarvis alkaa tahkoamaan näiden hoitojen kanssa.

tiinuli, Ansku ja Snörkfröken, tervetuloa :)

Mulla on sellasia hentosia kuukautiskivun tapasia tuntemuksia mahassa, voiskohan ne tarkottaa, että limis vielä kasvaa, ku ei kai se nyt vielä voi alkaa irtoilemaan? Viikko jo lugeja takana, mutta eipä oo tällä kertaa tullu niistä juuri mitään oireita. Luulen sen johtuvan siitä ku kehon omaakin keltarauhashormonia on erittyny nyt tän luonnollisen kierron aikana.

Tänne on uusia tullut viime lukeman jälkeen, siispä kaikille uusille tervetuloa! =)

Snörkfröken, mulla kanssa keskenmeno takana ja nuo tuntemukset kuulostaa tutuilta.. Varsinkin sillon LA:n aikoihin olin minäkin aika sekaisin.. Tuntui, että menee maailma menojaan ilman minua.. Minun km tapahtui viime vuonna viikko ennen joulua, joten tänä vuonna tulee olemaan sillon vaikeaa..

Meilläpä nämä hoidot ei etene. Ei ollut pitkäaikaissokeri laskenut tarpeeksi eikä lääkäri antanut lupaa hoitoon. Meni sekin päivä itkiessä. Lääkäri sanoi sitten, että pitäis koettaa ruokavaliolla saada verensokerit kohdalleen ja painoakin tippumaan. Joo, helpommin sanottu ku tehty. No, ostin ittelle jumppapallon ja aion rueta lenkkeilemään, jospa tämä tästä :) Masentaa silti, kun hoitohan siirtyy nyt sitten ensi vuoteen, kun ei ennen OYSin joulutaukoa enää ehdi.. Elämä on epistä.

Sartsa83
Jahhas.. heipä hei.. bongasinpa nyt tämänki täältä kun kirjotin jo tuonne vanhaan??? ... saako tulla mukaan? Yk 22, kohta 23 ja tänää kp 29.. kaks negaa tehtynä, muttei menkat oo alkanu. Kiinnittymiskipuja/vuotoo? .. 4.11. eli ylihuomenna virallinen testauspäivä. Inseminaatio oli 21.10. ... huh!

Heissan.

Ei ne meidän alkiot kiinnittyneet, ihan puhdasta negaa vaan. Tuli aika paljon itkettyä, mutta nyt on taas nokka eteenpäin, koska tuntuu siltä, että halutaan lapsi ja tehdään mitä voidaan sen saamiseksi. Klinikan ohjeissakin kehotettiin, että pitää olla jaktkosuunnitelman mielessä niin epäonnistumiset ei tunnu niin suhteettoman suurilta. Siispä joulu-tammikuussa vasta yritetään sulattaa kahta kehnonkoa alkioita ja jos ja kun ei onnistu niin keväällä uutta IVF:ää ja sitten adoptioharkintaa jos näyttää huonolta.

Murppa venytellään siis kärsivällisyyttämme talven aikana ;)

Duffy voisitkos kiltti plussata niin saisi vähän uskoa muutkin ??!

Sartsa83
Paiju ensinnäkin iso :hug: ja hirveän paljon tsemppiä tulevaan. Kyllä sä vielä äiti olet. Varmasti. Mä tahdon ainakin uskoa niin kaikista meistä jotka toivotaan hartaasti omaa pienokaista. Siispä meistä äitejä tulee. Piste. :)

Juu Duffy plussaa kehiin sitten!!!! ;)

Tsemppiä ja jaksamista kaikille. :heart:

Sartsa83, tervetuloa, lisäilen sut listalle kunhan joudan :D

Paiju, no voi paska :hug: hyvä että oot asennoitunu jo uuteen yritykseen, mutta tiedän tasan tarkkaan miltä se nega tuntuu! Enpä tiedä onko musta plussaajaksi, nyt on ollu kahtena aamuna menkkajulintoja ja just sen tuntosia että kohta läsähtää :( Ei oo mitään oireita, ei niin kertakaikkiaan mitään. Tissit on normaalit, lämmöt ei oo nousussa jne. Meillä kai alkaa uus hoito joulukuun alussa tai joskus niillä main.

Täällä testattu nyt sitten se virallinenkin nega. Täytyy kasilta yrittää soitella polille ja kyselle jatkosta ja onko niillä sitä joulutaukoa siellä. Välikierron jälkeinen kierto alkaa luultavasti joskus joulun aikoihin. Ihan hyvä että testasin jo silloin sunnuntaina niin ei tarvitse nyt töissä silmät punaisena olla, ei edes itkettänyt tänään yhtään kun tiesin mikä se tulos on =). Onneksi on 6 hyvää alkiota pakkasessa se vähän lohduttaa =), jospa niistä joku ois sitkeämpi tyyppi.

Heipsan! Uusi täällä, hetken jo tiiraillut sivuja ja lueskellut juttuja. Sitä vaan niin kaipaa "vertaistukea", vaikka kamun tietoisia meidän projektista ja ovat täysillä mukana. Eli esikoista yritelty 11/07 asti, eli kaksi vuotta nytten. Elokuussa alkoi inssit, joita kolme nytten tehty ja viimeisin viikko sitten. Suuret ei ole odotukset. Meillä kyseessä selittämätön lapsettomuus. Omalla tavalla se oli helpotus, mutta toisaalta ois kiva jos ois joku syy, johon puuttua. Tammikuusta alkais sitten piikkien kanssa leikkiminen ja se yhdistetään inseminaatioon. Joten pientä jännitystä sen tiimoilta luvassa. Toki sitä toivoo, ettei sinne asti tartte odottaa. :)

Sartsa83
Jeps.. ilmotellaas sitte tännekin eli siis virallinen testipäivä tällä päivää kertoi jälleen NEGAN (mikä ylläri!!!!) ja menkat alko samantien. Vit**! ... noh, uutta inssiä kohden ja uuden toivon ja tarmon kera!

Tänään siis kp 1/27-38.

+++++++++++++++ :whistle: teille muille!!!!!

Sartsa kiitos kannustuksesta ja :hug: vastaukseksi. Kuten sanoit, kyllä me vielä joskus äitejä ollaan...

Rosetta :hug: negasta, vaikka olikin 'tiedossa' niin kivempi päästä eteenpäin. Olen tosi positiivinen, että noista teidän top-alkioista joku on Se!

Smirg tervetuloa!

Huomenna saatiin puhelinaika lääkärille PAS:sta sopimiseen. Täytyypä listata kaikki mahdolliset kysymykset valmiiksi, että kerrankin jäisi jotenkin selkeä tunnelma.

Paiju, Rosetta ja Sartsa: :hug: :hug: :hug:

Ansku-82: Me olemme hoidossa OYS:ssa.. Saimme lähetteen sinne kesäkuussa kahden inssin jälkeen.. Meille tuli sellainen kaavake mikä piti täyttää ja laitoin sen postiin heinäkuun alussa.. lokakuun alussa tuli sitten kaivattu kirjekuori ja tammikuussa pitäisi alkaa hoidot.. Voi olla kyllä, että joudumme vähän siirtämään sitä, koska minun kierrot ovat vaihdelleet niin paljon, että todennäköisesti kierron 23. päivä ei osu niille päiville ku suunnitelmien mukaan olisi pitänyt.. no, sen näkee joulukuun alkupuolella..

Peppi Kiitos tiedosta. Mä kans oon ne laput täytelly ja laitoin ne postiin lokakuun aikana. Tässä on siis n. 4 kk odottelu sit et saa tietää milloin hoidot alkaa. Mä meinasin jo soitella, et missä se aika kuppaa! Taisin olla vähän hätähousu! :LOL: No mut tää on mun eka IVF joten oon aika pihalla koko touhusta. Mitä oot Peppi tykänny OYSin hoidoista? Toimiiko kaikki kuten pitää? Onko henkilökunta mukavaa?

Paiju Tervehdys. Me päästään alottaa seuraavaks ICSI 12/09. Meillä oli just IVF, sen takia joudutaan pitää nyt kk taukoa. Odotetaan jo ihan hirveesti että toi mikrosydeemi pääsis alkuun. Tää on vaan niin kauheeta kun ei tiedä onnistuuko sekään (siis eihän sitä tietty koskaan kukaan tiedä..) ja pelottaa että saadaanko me esikoista ollenkaan.. :'(

Minäki voisin tulla kokeilemaan kerkeiskö täälläki löpistä :LOL: oon lähinnä tuolla loppuvuoden pinossa naputellu.
Mulla yritystä edellisen miehen kans prikin vuotta jollon kokeiltiin pelkät clomit.
Nykysen kanssa yritystä mitähän tuohon sanois :) no muutama vuosi kun lapsi oli tervetullut melkeenpä heti kohta kun alettiin seurustella. oikein vakavaa yritystä/tutkimuksia pari vuotta. Nyt edessä eka IVF näillä tiedoilla. Viimeks kyllä kun kävin pakon edessä ultrassa eri lääkärillä se höpis jotain ICSI:stä. katotaan nyt sitten kumpiko voittaa :LOL:
Ei meidän vaan oo julkisella mitään lippuja ja lappuja täytellä. Lääkäri sano keväällä, että hän laittaa meidät jonoon ja se oli sillä sipuli. Varmaan sit eri kaupungeissa eri käytäntö.

Yhteistyössä