Pitkään esikoista yrittäneiden löpinät jatkuvat täällä. Uudet tervetuloa mukaan!

Hmm.. Mä oon ollut tän viikon hämilläni lämpöilyn takia.. Ei oo mulle normaalii.. 37-37,4 ollut, kunnes possurokote nosti sitä enempi. Siitä siis harhakuvitelma, ett mun viikontakainen inssi saattas tuottaa tulosta.. :D
 
Sartsa83
bittersweet Kun alkaa yrittämään raskautta, naisen keho alkaa valmistautua raskaaksi tulemiseen. Sun keho joko huijaa sua tai sit sä olet raskaana. Tai ovis on meneillään koska lämmöt nousee kahdesta syystä: ovis ja raskaus. Mutta mulla myös mun keho huijaa mua niin lahjakkaasti että se nostaa itellään lämmöt aina joka kuukaus normaalia korkeemmalle. Ellei sitten vaan menkat tuu ja oonki koko ajan raskaana.. ihme vaan ettei kukaa oo huomannu mitää. ;) .... kaikki on bitteri mahdollista.
 
Moikka kaikki!

Toivottavasti mahdun mukaan juttuihinne. Huomasin monen kirjoituksesta löytäväni omia ajatuksia, enkä olekaan ajatusteni kanssa yksin =)Hyppäsin remmiinne uutena! Meillä siis esikoista yritetään. Helmikuussa jätin pillerit ja nyt syyskuussa aloitin Terolutit. Nyt sitten ovulaatio osuikin perjantaille (ja omille synttäreille) että nyt täällä siis vaan odotellaan!

Olen siis 22 vuotias Etelä-Savosta ja menossa taitaa olla yk4
 
Sartsa83, Smirg, Piiuli-74, Diodium, serafiina80, tervetuloa teille :flower:

Intsku, en vielä sua laittanu listoille, miksi sulla alotettiin terot? Onko teillä joku syy lapsettomuuteen vai miten päädyit tälle puolelle? Lapsettomuudestahan voidaan puhua vasta kun yritystä on se vuosi täynnä, tai jos sitä ennen löytyy selkeä syy lapsettomuuteen.

Smirg, toivotaan että inssi ois tuottanu tulosta :)

bittersweet, sitäpä tää on, vuoristorataa. Anna aikaa omille tunteille ja sille surullekkin. Kyllä niitä hyviä ja toivon hetkiäkin tulee :)

Sartsa, siis lämmöthän laskee nimenomaan ovulaation aikaan ja nousee ovulaatrion jälkeen.

tiinuli, tiedän tunteen! Ei millään malttas oottaa. Tsemppiä teille icsiin :)

Halle, onneksi ei oo enää pitkä aika lääkäriaikaan, eikä siihen inssiinkään :) Koitahan jaksella siellä vielä.

Omaan napaan kuuluu sellasta, että eipä kummempaa :D Oon ollu äidin luona nyt pari yötä ku mies on ollu reissussa niin enpä oo siellä testaillu. Tänään kai se sitten töiden jälkeen pitäs kotona testata, mutta saa nähdä. Pelkään niin sitä negaa :( Lämmöt sahaa 37-asteen molemmin puolin. Tätiä ei ole kyllä vielä näkyny, eikä tuhruakaan! Mutta lugethan saattaa pitää ne pois. Ai niin joo, tissit ei oo yhtään kipeät :( Tai no paineltaessa ehkä vähän. No, katsellaan mitä tapahtuu.
 
PCO epäily tutkimuksiin menen kahden viikon kuluttua. Miehelläni on jo entisestä liitosta yksi lapsi, joten lääkärihän sitten heti sormella mua osottamaan. Ja sanoikin niin nätisti päin näköä et "en usko sinun saavan lapsia" ja hirmuset selittelyt perään. Noh, sen lekurin kanssa asioiminen loppu sitten siihen ja sen vuoksi tutkimuksetkin pitkittyivät. Terot aloitin keltarauhashormonin vajauksen vuoksi. Verta olen antanut parin kuukauden aikana about 20 putkee, ja sieltä sitten on löytynyt mm. punasolujen vajausta ja raudan imeytymishäiriö.
 
Tervetuloa kaikille uusille. Intsku tuohan on tosi inhottavasti sanottu. Meillä ainakin lääkäri korosti ettei aikaisempi lapsi kerro ettei syy voisi olla silti vaikka siinä miehessä.

Oma napa: täysin oireeton olo (nyt kun osaisi nauttia tästä) Ovis oli limojen perusteella josku viime viikolla, aloitin luget perjantaina. Kerittiin ennen minun reissua pari kertaa harrastaa, joten jonkunlaiset mahikset voi olla. Muuten en usko enää ollenkaan onneen. Mennään nyt syksyn räntäsateessa ja katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
 
Ai niin muuten: oletteko huomanneet ennen ovista sellaisen selvän limatulpan tapaisen? Minulla viime sunnustaina oikein tunsi kun housuun lorahti ja oli tuollainen klöntti (joskus ennenkin olen huomannut). Mietin vain että kuinka pitkä aika tuosta olisikaan ovulaatioon aikaa? Kuinka kauan teillä kestää ovislimat?
 
Jahans, ny on lekurilla käyty.
Eipäs se "tuomio" siitä muuksi muuttunut, ivf-jonoon mentiin että pätkähti.
Ja nyt sitten taas vain odotellaan. jonot täl hetkel 5-7kk.

Kysyin onko luomuraskaus mahdollinen, sanoi et voi ollakkin jos kaikki jutut natsaa, mut ei osannu sanoa todennäköisyyttä prosenteissa.

Joko Duffy on testaillu? Tulehan kertomaan, me tuetaan sua kävi kummin vaa =)

Intsku, olipa törkee lääkäri. Pitäs niiltä löytyä jonkun sortin empatiakykyä, eikä möläyttää mitä sylki suuhun tuo.

Vaapeli tsemppiä piinaluun :)
 
Onpas Intskulla ollu tyly lääkäri. Kyllä mulleki aikoinaan sanottiin ettei mahdollisesti luomusti onnistu mutta kyllä sinut raskaaksi saadaan. eli täysin kumonnu luoakaan, jonka tosin oon ite myöhemmin kumonnu. Eiköhän se ois jo muutaman vuoden yrittämisen jälkeen tullu jos ois luonusti tullakseen.

ON tännekin. Ultrassa suurinpiirtein positiivista. Munikset kasvanu mutta ei ilmeisesti ihan toivotulla tavalla ja keskiviikkona uuteen ultraan. tänään otetaan puregonin kaveriks olgalutran pistokset. Tässähän alkaa olla aikamoinen neulatyyny :LOL:
 
Sartsa83
Intsku juu, tuommoisille lääkäreille halolla päähän ja saunan taakse. Ei nuin voi sanoa kenellekään hoitoon halajalle! ÄRSYTTÄÄ sun puolesta! :/

Millie Nyt on sitten 5-7kk aikaa puputella omaan tahtiin. ;) Nyt kun ei ole ressiä siitä etteikö pääsis hoitoihin niin nyt voi käydäkin oivasti. Monet jotka ovat olleet jonossa, ovatkin raskautuneet luomuna vaikken sen ole pitänyt olla mahdollista. :) Että kaikki on mahdollista. :)

Vaapeli tsemppiä kovasti! Tuohon lima-asiaan on vaikee muuten sanoo mitään paitsi että mulla kyllä kierron puolessa välissä limailu on tosi runsasta. Ja mä huomaan kyl kivuista millon mulla ovis on kun sattuu mahaan melkein yhtä kovin kun ois menkat. :/ .. että veri nais. :/

Oma napa: kävin tänää polilla. Lääkäri vähä ihmetteli mun aikaisempi lääkkeitä ja ajankohtia niille. Nyt sitten määräs tänään otettavaks yhden ylimääräsen clomitabletin ja pistämään keskiviikkona yksi menopur piikki. Sitten perjantaina uudestaan kattelee että kui on munikset kasvaneet ja koska mahdollisesti ois inssi/ovis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sartsa83:
bittersweet Kun alkaa yrittämään raskautta, naisen keho alkaa valmistautua raskaaksi tulemiseen. Sun keho joko huijaa sua tai sit sä olet raskaana. Tai ovis on meneillään koska lämmöt nousee kahdesta syystä: ovis ja raskaus. Mutta mulla myös mun keho huijaa mua niin lahjakkaasti että se nostaa itellään lämmöt aina joka kuukaus normaalia korkeemmalle. Ellei sitten vaan menkat tuu ja oonki koko ajan raskaana.. ihme vaan ettei kukaa oo huomannu mitää. ;) .... kaikki on bitteri mahdollista.
Sortsi sartsa :( mut mun lämpöily johtuu diagnosoidusta *muusta*. Tätä kuumeheijailua on kestänyt jo kauan, kauan ennen kuin ollaan raskautta yritelty. Ja sekös nyppii, kun ei lämmön tarkkailusta oo mitään hyötyä oviksien etsimisessä, tulee tikkuilu kalliiksi.
 
Sartsa83
bittersweet :ashamed: ny hävettää.. anteeksi. En tiennyt. :hug: ..no juu, menee sitten monen monta tikkua aina yhteen kiertoon. :/ ... mulla tosin tekee ovis kipeetäki et sillä mä saan selville koska on ovis... suunnilleen ainakin.
 
Sartsa83 ei mitään, et voinut millään tietää, etenkään kun muokkailin aiemmin diagnoositekstejäni vähemmäksi, kun kuulin että tuttuja hengailee täällä lapsipalstoilla :ashamed: Ihan kaikkia itkuja ei ole kiva jakaa semmoisten kanssa, jotka eivät onnestani välitä.
 
Nega tulla että pätkähti, mutta eipä ollu paras aika testaamiseen. Pissa ollu rakossa vaan muutaman tunnin ja oon juonu tänään ihan hulluna. Voi paska, meikä jo asennoitu että ois ollu positiivinen, mistä ihmeestä nää oireet sitten johtuu :/ Aamulla sitten uusiksi...
 
Duffy, voi ei. :hug: Testailet vielä huomenna uudestaan, voihan olla et kiinnittyminen on tapahtunu vähän myöhemmin, eikä näy vielä testissä.

Sartsa Täs on 2,5vuotta toivonut raskautta. Kyl taidan olla niillä linjoilla et hoitoihin mennään ja sitä kautta lapsi tulee. En kertakaikkiaan jaksa uskoa mihinkään luomuihmeeseen ja parempi niin. Eipähän tarvi kalenterin kanssa hommailla.

Piiuli toivotaan et tujumpi lääkeannos tekee tehtävänsä ja munikset tekee kasvupyrähdyksen
 
Milli, joo ja väestöliitolla sanottiin, että 2-2,5 viikon päästä siirrosta voi testailla, että sinänsä meikä vähän hätähousuili :D No kattotaas jos aamulla olis jo jonku näköstä viivaa. Ku tihrustin oikeen niin en tiedä oisko tossa viivanpaikka vai joku haamujen esiäiti :D No toivokaamme parasta ja pelätkäämme pahinta.
 
Ansku: Mie olen kyllä pitänyt OYS:n henkilökunnasta.. hoitajat ovat olleet ystävällisiä ja osanneet rauhoitella, kun olen ollut hermona.. ensimmäisellä kerralla oli naislääkäri, joka selitti hyvin kaikki mitä teki ja oli mukava.. toisella kertaa oli mieslääkäri ja hänkin oli todella mukava.. ainoastaan silloin tuli vähän epämiellyttävä olo, kun sen mieslääkäri huomasi, että follikkeleita (meniköhän se nyt oikein) oli yksi liikaa.. tuntui, kuin se olisi ollut minun vika, että munasarjani kävivät vähän kierroksilla.. vielä kun se lääkäri kysyi, että mitäs nyt tehdään.. mie olin ihan varma, että he lähettävät meidät kotiin ja sanovat, että ensi kierrossa uudestaaan.. onneksi he kuitenkin keksivät, että sen yhden ylinmääräisen voi poistaa neulalla.. en tiedä sitten olisiko se voinut vaikuttaa tulokseen, jos se yksi ylimääräinen olisi sinne jätetty.. no, eipä sitä voi tietää, eikä siten kannate edes miettiä.. mutta ei ole ollut mitään negatiivista sanottavaa OYS:sta näin kahden kerran jälkeen.. :)

Duffy: Tsemppiä, toivottavasti haamu vahvistuu.. :)
 
Paskanmarjat se ollukkaan ees se haamujen esiäiti vaan tavallinen viivanpaikka, samanlaisen sain nyt aamulla :kieh: Soitin väestöliittoon ja siellä sanottiin että sit ku luget loppuu niin pitää kattoa alkaako kuukautiset ja jos ei ala niin loppuviikosta uutta testiä. Mä muuten taidan lopettaa ne luget NYT!
 
Duffy no höh! :hug: Jos ei kuitenkaan vielä lyödä hanskoja naulaan... Toivotaan parasta!

Arvatkaa kuka unohti taas progesteronit aamulla... No joo, ei kyllä minkään valtakunnan uskoa "melkein luomu" -plussaan, joten samapa sen väliä
 
Jahas, testi onkin muuttunut roskishaamuksi. Ei mitään hajua millon ku oon tässä koneella istunu vaikka kuinka kauan :D Hmm noihin ei kai saa luottaa...kerran aconilla oon myös saanu roskishaamun ja en tietenkään ollu raskaana ku luomua ei voida lasta saada. Jotenki tohon haluais uskoa, mutta toisaalta taas...
 

Yhteistyössä