Pitkään esikoista yrittäneiden löpinät jatkuvat täällä. Uudet tervetuloa mukaan!

Vaapeli: Mut tutkittiin julkisella, eikä tietääkseni maksanut mitään "ylimääräistä", vain käyntimaksu. jos hyytymisongelmat sukurasitteena epäilyttää niin kannattaa kyllä testauttaa, vaikka ikäviä uutisia onkin tosi p*a vastaanottaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vaapeli:
Yksi syy miksi mieheni miettii hoitoja, on se että jo clomiannokstuksella (1 tbl/pv) minusta tuli kuulemma jo hormonihirviö. Kauhistuttaa kai ajatus jostakin suuremmasta määrästä. Pitääkö hoitojen aikana juoda noin paljon?

Tuota onnistumismahdollisuutta olen kyllä yrittänyt toitottaa, mutta katsotaan. Hitaasti ja harkiten meillä (ainakin niin pitkään kun minun hermo kestää).
tarkoitin, et hulluksihan (ainaki mä tulisin) sitä tulis jos vaan odottelis plussaa eikä menis hoitoihin..
meillekkiin lääkäri sano, et on mahdollista tulla luomusti raskaaksi, mutta siihenhän voi mennä monta vuotta, koska todennäköisyys on niin pieni! siinä ajassa kerkeisin tulla hulluksi, joten ainaki meidän kohdalla on parempi turvautua hoitoihin..äähh en tiiä ymmärsitkö mun pointin?:)


murppa ihanaa, et teidän asiat etenee!

Murmelin voi ei.. :hug: voimia ja jaksamista teille! Toivottavasti firma pelastuu ja saatte jatkettua vauva-projektia!

Ibu ompa tosiaan turhauttavaa..

MotherToBe onnea testailuun b:)d

Ciconilla kannattaa mennä vyöhikseen! ja sit yks hyvä rentoutuskeino ainaki mulle, ku mua alkaa nää hommat ahistaa on jooga! Netistä voi tilata esim. punasenristin sivuilta Joogaa aloittelijoille-dvd:n :)

bittersweet tervetuloa :flower: harmillinen tilanne teillä..:hug:

on: mulla menossa dpo11 saas nähdä kui ämmän käy.. Mies soitti, oli tulossa mettäreissulta, sano et mun pitää olla alasti peiton alla odottamassa sitä :eek:
 
Halleberry: no nyt ymmärsin. Tiukkaa sen itselläkin tekee välillä, mutta kun tämä lapsenteko on kahden hommaa, niin pitää ajatella miestäkin.

Meillä muuten vähä sama homma: mies viikonloput loppuvuoden metsällä, joten pitää varastoida siemeniä. Ja minähän näytän tuntemuksien mukaan ovuloivan aina viikonloppuisin :) Vaikka en kyllä jaksa enää tässä vaiheessa uskoa, että olisi ollut ajoituksesta kii onnistuminen.

Itsellä tuntuu kuin "golfpallot" olis nivusissa (tuolla suunnalla ovis aina tuntuu). Vielä eilenkään en kuitenkaan saanut ovistestiin plussaa. Vielä yksi testi on jäljellä (teen huomanna). Sitten saa olla. Toivottavasti saan piedettyä itseni kurissa enkä hanki enää uusia.
 
Tervehdys

Murmelin tsemppiä sinulle! Toivottavasti lähtee elämä järjestymään. Kaikkien ongelmien olis syytä väistyä tämän lapsisäätämisen tieltä, mutta ei tunnu niin menevän..

Halle ja Vaapeli hyvät tsempit teillä peiton alla :)

Meillä on nyt sitten IVF käynnissä. Tulee narkkariolo kun on koko ajan itseään piikittelemässä. Ei tämä oikein omanarvon tuntoa kohota. Luomun odotteluun verrattuna tuntuu lähinnä että masennukset ja toivot ja pettymykset tulee vaan vähän nopeammalla tahdilla. En kyllä tiedä mitä teen jos niitä munasoluja ei kehitykään niin että pääsisi ihan siirtoon asti..ensi maanantain ultrassa selviää seuraavat.
 
Heissan!

Isot :hug: tädin yllättämille!

Täällä ootellaan kans tätiä, pitää soittaa väestöliitolle heti ku täti kurvaa paikalle niin saa sen ultra-ajan sitä passia ajatellen.
Käytiin miehen kanssa vyöhiksessä ja miehelläki löyty tosi kipeitä kohtia, mutta tykkäsk ovasti hoidosta! Ja aiko tulla uudestaan :D
 
Ai niin!

bittersweet, tervetuloa! Lisäsin sut listoille :) Toivotaan, että tutkimuksissa tulis jotain valaisevaa sun tilanteeseen ja pääsisitte hoitoon pian. Eikös hoitojen yhteydessä voi jotain verenohennuslääkettä tms käyttää?
 
Tälläkin on aika vyöhyketerapiaan tilattu ens viikon lopulle. Jännittää millaista on. Muuten limailu jatkuu, pupuiltu on. Mutta kuitenkaan en enää usko ihmeisiin. Mies tuumas, että tähän aikaan alapää oikein törröllään imaisee hänet sisään ;). Halut näkyy niin selvästi kuulemma alapäässäkin :LOL:

Itsellä lähinnä nuo clomit aiheutti aina kuukautisten tultua suuremman pettymyksen. Suuttumus, itku, ilo jne, tuntuivat valtavilta tunteilta. Tuota kai mies tarkoitti, kun meinas hormonihirviöksi. Normaalisti tunteet ei niin heittele laidasta laitaan. Mutta toisaalta on lohduttavaa kuulla, että ei ne muut lääkkeet sen kummempia (ehkä) ole.

Peukkuja kaikille.
 
Hih, ovisplussa testissä tänään keskipäivällä. Aamulla täydennetty "pankkia", jospa vielä huomenna varmistelis. Ainut on etten vain enää usko että onnistuu.

Huomasin etusivulla listan meistä, mutta eikö kukaan ole saanut plussia? Vai oliko jossakin muualla raskautuneet?
 
Vaapeli, Alisa on saanut plussan ja oon hänet siirtänyt plussanneisiin :) Ei ne icsissä käytettävät lääkkeet (piikit sun muut) mulla aiheuttanu mitään negatiivisia tuntemuksia. Lugesteron ehkä vähän herkisti ja kiristi pinnaa, mutta sen kyllä kesti :)
 
Mun mielestä myös pohtijatar on plussannu!?

Ibu :hug: tädistä..mul kans vaihtu kp24 kp1:seksi blaahh.. se siitä, et aukkarin jälkeen raskautus helpommin..

Paiju toivottavasti saavat kerättyä monta hyvää solua ja mahdollisimman moni hedelmöittys! Tsemppiä pistelyyn!

Vaapeli toivottavasti talletukset tuottavat tulosta!

Duffy ompa hienoa, et miehes myös kävi siel vyöhiksessä! Mun pitäs huomenna varata itelleni aika..

 
Hyvä että tästäkin listasta löytyy onnistujia.

Voiko ovis aiheuttaa huimausta? Ennen olen kyllä huomannut, että oviksen aikaan on kuvottava olo, mutta eilen meinasin jopa pyörtyä. Jo ottaa vanhalla kropalla (38) koville ovulaatio.
 
Ibulle ja Hallelle :hug: tädistä

Toivottavasti duffy täti eksyisikin matkalla (voihan sitä aina toivoa, eikö ;) )

Tervetuloa bittersweet

Vaapeli, en muista että mulla olisi ollut oviksen aikaan huimausta, mutta kipuja kyllä ihan tuskaan asti. Kierron loppupuolella mulla on joskus huimannut, ja toiveet tietty ollet heti katossa...

).( Aamulla lääkärissä, ja siellä odotti yllätys: johtofolli molemmilla puolilla. Lääkäri laskeskeli, että inssi olisi keskiviikkona ja siihen varattiin aika, mutta jos ovistestit näyttävät su tai ma plussaa, niin sitten sitä aikaistetaan. Kunhan testi ei ole plussa huomenna, niin ollaan selvillä vesillä. Kaksosraskaus ei jaksa pelottaa, miten niitä tulisi kahta kun ei yhdessäkään onnistuta, mutta parempi onnistumisen todennäköisyys otetaan toki ilolla vastaan ;)
 
moro. Oli pakko tulla kurkkaamaan kun kirjoituksia kun itse teimme esikoista 10 vuotta!!! Mieliala vaihteli ylä ja alamäkeä. Töissä oli ärsyttävä kuunnella joka ruokatunti ainaisia lapsi ja synnytysjuttuja. Lopulta sain itteni lääkäriin joka totesi päällisin puolin terveeksi. Lähetteet sitten miehelle sperma-analyysiin ja mulle verikokeita. Ei keretty analyysiin asti kun plussasin??? Lääkärin määräyksestä ja nyt on tulossa toinen oho-lapsiperään.
Tsemppiä kaikille lasta palavasti haluaville. Toivottavasti mahdollisimman monella lopulta onnistuu. Lapsia ei todellakaan tehdä, vaan niitä SAADAAN =)
 
Nuhanenäiset terveiset neljän seinän sisältä - aurinko paistaa, mutta meitsi niistelee sisällä. Oon käynyt tosi harvakseltaan täällä sivustolla, koska meillä on ollut tosi hitaat yhteydet, mutta nyt kun saatiin korjattua se asia kuntoon halusin heti tulla kertomaan iloiset plussauutiset.

Tiistaina tein heti aamusta testin, ja jännitin ihan hulluna tulosta, koska olin juuri nähnyt unta, että testi näyttää negaa. Toisin kuitenkin kävi, emmekä miehen kanssa meinanneet millään uskoa testitulosta todeksi! Olo on jotenkin epätodellinen ja uskomaton, mutta ihana. Toivotaan nyt, että kahen viikon päästä olevassa ultrassa olis kaikki asiat kunnossa.

Toivon sydämestäni teille kaikille jaksamista ja ilon hetkiä! :heart:
 
MotherToBe, onnea plussasta :flower: :)

maikkis, kyllähän se täti tuli. Onnea kahdesta johtofollista, se on tosi hyvin! Ja toivotaan, että ees toinen muniksista hedelmöittys. Mä oon kans miettiny, että kyllä me ennemmin kaksoset otettas ku ei yhtään lasta =) Aionkin nyt seuraavassa icsissä pyytää, että siirretään kaksi alkiota.

Jep, soitin sitten tänään väestöliittoon passista ja kp12 on ultra ja mun pitäs tikuttaa ovista myös samana päivänä. No mullahan on nyt koko kesän ollu ovis kp14 ja jos vaikka kp13 ovistesti on plussa, niin siitä sitten 2pv:n päästä alkio sulatetaan ja vuorokausi katotaan miten lähtee jakaantumaan/selviääkö edes sulatuksesta ja siirretään, jos on siirrettävää. Niin, se osuu just vknloppulle! Paitsi jos se ovistesti on kp12 plussa, sillo se olis perjantai. Periaatteessa kai väestöliitolla tehdään siirtoja vknloppunakin muttamutta...sitten jos jättäs kierron väliin ja ens kierrossa uusiksi niin vknlopullekkihan se menis sillonki! Ku mulla on nykyään kellontarkka 28pv:n kierto! Että en tiedä millä ilveellä ne siirtää sitä vai mitä meinaavat tehä.
 
Täällähän keskustelu on käyny vilkkaana, täytyypä lueskellä mitä on menny ohi.. jos jaksaa :ashamed:

) . ( jokin tädin tapainen tuli 4päivää etuajassa... taas, saas nähä miten lyhyeks mun kierto on muuttumassa.
 
Duffy, onpas sinulla hankalasti nuo päivät.. :/ Toivottavasti et ainakaa joudu jättämään kiertoja väliin vaan pääsette tästä kierrosta siirtoon. Ja tietenki tsemppiä pikkuselle sulatukseen :)

Onnea plussasta MotherToBe :flower:

Täällä pohditaan syntyjä syviä.. Kun meillä tosiaan antaa se ICSI odottaa itseään. No, nyt näyttää verensokerit olevan suht hyvällä mallilla. Olenpa tässä samalla niitä laskiessani unohtanut kokonaan muut hoitoon vaikuttavat asiat. Huomasin eilen, että hups, onpa paino päässy nousemaan muutaman kilon. Sillon ku hoitoja suunniteltiin, oli minun paino jo siellä rajoilla (kun eikös sen BMI:n pidä olla alle 30...?). Nyt se olisikin sitten vähän jo yli.. EN KESTÄ, JOS TÄMÄN TAKIA VIELÄ JOUTUU LYKKÄÄMÄÄN HOITOA!! Ajatelkaa, on sitä ihminen pöljä, ku päästää asiat näin perseelleen..... *tappiomieliala*

Toivottavasti muilla menee vähä paremmin :/
 
MotherToBe: onnea paljon paljon ja niitä tarrasukkia.

malanja: tuliko plussa siis ihan ilman hoitoja?

Oma napa: ovista ei sitten tainnut kuitenkaan olla. Lämpö ei ole noussut normaalista lainkaan. Kirkkaat ovislimat ja ovistestin plussa torstaina kyllä oli, mutta ei lämmönnousua. Voi hitsi, tuon lämmönnousun perusteella olen aina aloittanut lugesteronien käytön (yleensä näkynyt jo kolmantena päivänä ovisplussasta). Uskallanko nyt aloittaa, jos ovis on jonkun takia viivästynyt. Ja nuo lugethan saattaa estää oviksen.
 
MotherToBe, onnea plussasta :heart:

murppa toivottavasti hoidot eivät taas siirry :hug:

onko vaapeli ovis-tilanteeseen tullut mitään selvyyttä?

).( Meillä oli toinen inssi tänään :) Ovistesti näytti eilen aamulla plussaa, jolloin iskin pregnylin, ja tälle päivälle varattiin inssiaika. Inssissä näkyi, että toinen munis oli just irronnut, ja toinen irtoamassa. Lisäksi miehen tulokset oli tosi hyvät tällä kertaa, uimareita pesun jälkeen oli yli 7 milj, kun viimeksi niitä oli vain 1.5 milj. Eli fiilikset on melko hyvät tällä kertaa, ja nyt olisi sitten pari viikkoa tupla-jännäystä tiedossa ;)
 
Meikä aloittaa ekan clomi kuurin piakkoin.Mun gyne on ihanan positiivinen asian suhteen.Hänellä on omakohtaista kokemusta lapsettomuudesta.Verikokeet ja miehen sperma analyysi olivat ok.JOten ei tässä auta kun odotella.Välillä iskee se epätoivo eitästämitääntulekuitenkaan...Onneksi edes mieheni jaksaa olla postivvinen(vielä)
 
Moi.. Mie voisin tulla tänne pinoon, kun vihdoin alkaa tapahtumaan.. olen aikaisemmin kirjoitellut tuolla vauvakuume-puolella ja inseminaatio-pinoon, mutta sitten kun inseminaatiot eivät tärpänneet, enkä oikein tuntenut kuuluvani enää tuonne vauvakuume-puolelle, en ole kirjoitellut sitten mihinkään.. mie kun en enää oikein usko luonnolliseen raskautumiseen, joten varsinaista yrittämistä ei ole enää ollut.. no, kuitenkin eilen saimme vihdoin kirjeen tuolta yliopistollisesta sairaalasta ja tammikuussa alkaisi IVF-hoidot.. olin pari viikkoa sitten varannut ajan lääkärille, jotta pääsisimme juttelemaan vielä tuosta hoidosta ja nyt olikin hyvä sitten kysyä niitä asioita, jotka jäivät mietityttämään noiden lappujen lukemisen jälkeen.. eilen, kun aukaisin tuon kirjeen, alkoivat kädet täristä ja oli pakko soittaa samantien miehelle.. mie kun olen pelännyt heinäkuusta lähtien, kun laitoin sen kyselylomakkeen postiin, että se jäänyt jonnekin matkalle, mutta onneksi se oli mennyt perille.. nyt sitten katsotaan ja toivotaan, että kierrot menevät juuri sopivasti ja hoidot voidaan aloittaa suunnitelmien mukaan.. :)

itsestäni sen verran, että olen 27-vuotias, joulukuussa täytän 28, mies on 26.. yritystä on ollut syyskuusta 2005.. niin kuin aikaisemmin kirjoitin, kaksi inseminaatiota on tehty viime keväänä,kumpikaan eivät tuottaneet sitten tärppiä.. toisessa inssissä jouduttiin poistamaan yksi follikkeli, koska niitä oli kasvanut liikaa.. nytkin se lääkäri sanoi, että kun aloitan sen pistämis-vaiheen tammikuussa, joudun juomaan paljon vettä juuri tuon liikakasvun hillitsemiseksi..
 
maikkis123: kai se ovis nyt sitten jo oli. Tänä aamuna lämmöt oli vähän korkeammalla. Mutta eikä oviksen jälkeen ole yleensä sellainen kuivempi jakso? Itsellä tänään valunut valkkaria kunnolla (ruokalusikalla) Voih, kyllä tämä on hankalaa.

karmilla: meilläkin mies jaksaa olla positiivisempi kuin itse.

peppi1981: tervetuloa joukkoon. Toivottavasti saatte pian toivotun tuloksen.

Aika vähän on minusta tässä pinossa noita plussia. Otetaanko loppukiri tälle vuodenlopulle ja haalitaan iso iso pino plussia.
 
MotherToBe Onnea :flower: !!!

Duffy Sehän olisi ihan kohta! Mutta onpas onkelmaisia nuo viikonloput. Ehkä tosiaan kannattaisi kysyä mitä aikovat tehdä! Joskushan se passi on tehtävä. Mutta voisiko se käydä parin päivän säteellä?

Maikkis nyt kyllä kuulostaa niin hyvältä kuin nyt inssissä voi. Pidetään peukkuja!

Halle missäs päivissä mennään?

Peppi tervehdys taas! Ja hyvä että asiat etenee. Kuinkakohan paljon sun pitää juoda, kun meikäläisenkin pitäisi 'tavallisena' juoda jo 3 litraa päivässä?

Murppa onko ne noin tiukkoja? Koska se selviää?

Meikäläinen on uppoutunut näihin IVF-vaiheisiin. Lauantaille olisi suunnitteilla punktio. Folleja on kasvamassa kymmenisen, mutta jotenkin uskon, että sieltä tulisi ainakin jotain mukaan laitettavaa, vaikkei sitten pakastettavaksi asti.
 
Kiitos.. :)

Heti tuli stressiä, koska menkat alkoivat sitten tänään vaikka toivon niiden alkavan vasta viikonloppuna.. nyt sit pelkään, että kierrot pysyvät näin lyhyinä parina seuraavanakin, jolloin joudumme siirtämään tammikuun aikaa.. no, joulukuussa se sitten varmistuu ja täytyy heti soittaa siirtämisestä, jos se tulee ajankohtaiseksi..

Paiju: Ei minullekaan sanottu, ku vain että vähintään 3 litraa.. se lääkäri sanoi vain sen asian niin, että sen takia minun pitäisi juoda sitä vettä, koska siinä inssissä tuli niin monta follikkelia.. onneksi en ole sitten ainoa.. :) laskin jo, että paljonko mun vesipulloon, mitä kuljetan töissä, mahtuu.. pystyy vähän laskemaan, että tulee varmasti juotua tarpeeksi.. kesäisin se ei olisi ongelma, mutta talvisin juominen vähenee..
 

Yhteistyössä