Pitkään esikoista yrittäneet-2010-tervetuloa uudet!

Dodiin... Sain vihdoin soitettua tyksiin ja kysyttyä oliko mun lähete edes mennyt sinne perille ja niinhän siinä oli että taas mentiin päin kekkulaa... Olen jo toisella osastolla PIIIIIIITKÄÄN taistellut lähetteeni kanssa kun ei meinaa mennä perille mutta nyt sitten tämäkin.

Onneksi vihdoin uskalsin soittaa ja kysyä sillä lähetteeni oli nivottu yhteen toisen lähetteen kanssa ja pistetty arkistoon kun oli jotenkin mennyt ne sekaisin. Eli koskana en ollut päässyt jonoon asti. Nyt sitten lupailivat vuodenvaihteen tienoolle aikaa kun on 4kk jonot... Joskin kesäkuusta mun mielestä olen jo "jonottanut" mutta mene ja tiedä sitten kannattaako niistä alkaa kinaamaan...

Hoitoihin ei kuulemma ole jonoa mutta ensikäynnille pitää odotella...
 
Moi! IVF-suunnittelukäynti tänään tehty ja piikitys alkaa tänään!! Punktio kahden viikon päästä! Että hieman nopeasti tapahtui tämä juttu! Sattumalta mulla on tänään kp3 ja heillä oli sattumalta yksi vapaa punktioaika kahden viikon päähän!

Puolelle soluista tehdään kuulemma automaattisesti ICSI, koska meillä lapsettomuus kestänyt niin pitkään (kohta 7 vuotta) eikä syytä tiedetä.

Että semmoista täällä, pelonsekaisin tuntein! :|

83yrittäjä, me ollaan kans tyksissä hoidossa! =)
 
Viimeksi muokattu:
No toi on mullakin "pelko" että sitten lähtee kelkka vuoristoradalle eikä jarruja löydy :) Sain myös ymmärtää pikaisen puhelun perusteella että siellä vetästään sitten tositoimet päälle aika haipakkaa... Tsemppiä teille hoitoihin ja toivottavasti pitkä piina päättyy lyhyeen.
 
83yrittäjä kiva kuulla TYKS:istä että siellä aletaan heti tositoimiin. Meillä on ensikäynti ensi kuun puolessa välissä, tähän asti oltu yksityisellä clomeja syöden katkonaisesti ja huonolla menestyksellä. Nyt clomit tauolla ja kiertoa ei ilman clomeja mulla ole joten odotan todella että päästään yrittämään pian.. Kirjoittelen tuolla clomifen ketjussa mutta ajattelin tulla vierailulle tännekkin, etenkin kun mun clomien syönnit taitaa olla sitten tässä ja siirrytään pistoksiin..
Yritystä takana 1vuosi ja 3kk hoidot aloitettu toukokuussa 2010
 
yrittäjä :hug:edellisen sivun kirjoitusessasi oli samoja ajatuksia, kuin minulla..yhteen kuukauteenkin mahtuu niin paljon erilaisia tunteita toivosta epätoivoon, et mä aina sanonki ystävälleni, et "mä oon nyt tätä mieltä ja tunnen nyt näin, mut en tiiä miten ajattelen ja tunnen huomenna"
Mä olin aina ajatellut, et viimeistään kaksvitosena mul on kaks lasta..too late..
Onneks olit omatoiminen ja soitit sinne polille..olisit nyt vaatinut vähän nopeampaa aikataulua!! Tuossahan ei toteudu hoitotakuu

Terhi mahtavaa, et alottivat hoidon näin pian! Must ainaki tuntuu, et ei siin pysy pää mukana vaik ois tienny hoidosta jo kauan:) Nyt vaan hirmuisesti onnea hoitoon:hug:

Guess :hug: seittemän kuukauttta!!?? :kieh: eihän tuokaan oo mitään kotosi!! Laittaisvat maksusitoumuksella yksityiselle, jos eivät ite kerkee..ai, että pitää vihaks..murrr..
Tsemppiä keskiviikon käynnille:) toivottavasti pistävät nyt sit töpinäksi!

on: alotin perjantaina vihdoin ne e-pillerit ja koko ajan ollaan lähenpänä hoitoa! *tuulettaa*:D
 
Pohdin tässä josko soittaisin huomenna avaan ja kysyisin josko heillä olisi mitään innostusta lähteä aikaistamaan mun ovulaatiota tai tekisivätkö jopa inssin.... Yks hoito olis jotekin mieluisa kokeilla ennen tuota tyksiin ampasemista. Siihen kun on niin turkasen pitkä matka että otetaan turpiin kerran vielä ennen sitä :D

Isäntää tuskin tarvii kauheesti siihen houkutella :p

Kuulin juuri tänään työkaverini olevan vielä tylsemmässä junassa kun ikää on jo liikaa eikä saaneet koeputkeen yhtään munasolua... Eikä annettu enää toivoa että millään hoidolla saataisiin.... Osaltaan taas tuli sellainen olo että en ole ainut ketä tässä maailmassa näiden kanssa tappelee. Lohdutti siis siltä pieneltä osaltaan mutta toki ahdistaa hänen puolestaan kun tilanne on kuitenkin lopullinen...

Jotenkin sen vaan näki ihmisen naamalta että oli jotain pielessä enkä osannut edes kuvitella että hän olisi enää lisääntymistä haikailemassa. Ehkä sen sitten vaan vaistosi kun osasinkin kysäistä varovaisesti jotta mikä on perus iloisen ihmisen niin nuupean näköiseksi vetänyt.

Tsemppiä meille kaikille!
 
Heippa!
Minäkin ilmottaudun tähän porukkaan. Itse olen 28, mieheni 31.
Yritystä 2006 vuodesta lähtien, alkuun ajatus oli, että saa tulla, kun tulee, mutta sit ei alkanukaan kuulua mitään..
Hoidot aloitettu yksityisellä tänä kesänä..minulla kaiken pitäisi olla ok, mutta miehellä todettiin oligoastenoteratozoospermia..
Lähete laitettu julkiselle hoitosuositusten kera..nyt sitten odotellaan..
 
tervetuloa elisabethe :flower: toivottavasti saatte pian kutsun sinne julkiselle! Mun miehellä on myös todettu, että siittiöitä on vähän ja nopeet puuttuu kokonaan..

on: viikko syöty e-pillereitä ja ab-kuuria..jommasta kummasta tulee inhottavaa pahoinvointia..en voi sanoa siitä töissä, ku heti alkaisvat epäillä raskautta..täytyy siis niellä oksut:x
 
Woooou! Oli pakko tulla ihmettelemään tänne!!
Olen siis kesän alussa saanut lähetteen tyksiin lapsettomuustutkimuksiin... Tuossa loppukesästä olin kohdun tähystyksessä tyksissä ja jostain syystä paperit oli niputettu eikä minulle koskaan sitten tullut sitä kutsua. Soittelin sitten perään kun laskeskelin että olisi jo pikkuhiljaa aika tulla edes aika postissa kotiin ja siellä sitten ihmeteltiin. Puhelimessa hoitaja ei juurikaan pahoitellut vaan totesi kylmästi näin käyneen ja kertoi jonon olevan 4kk mittainen eli meille aika tulisi ehkä vuodenvaihteen jälkeen.

Tyydyin kohtalooni koska eihän minulla tässä kiire periaatteessa ole... Uusi työ alla ja kaikkea muutakin ihmeellistä... Minnes sitä sitten oli enää valmiissa maailmassa hoppu... HAHA :D Meinasin että olisin soittanut takaisin ja kysynyt josko kuitenkin olisin sen aikaisemmin saanut kun olen jo jonotellut ja odotellut kiltisti melko pitkään... Vaan päätin painaa villasella ja odotella...

Tänään kuitenkin tuli kutsu :) Ensikuun alkuun heti!!! Wihiiiii..... Ja apua samaan hengenvetoon...! Noooooooh... ei ne nyt ala mua heti vääntämään ja kääntämään kai?? Ensin suunnitellaan ja silleen... Niin paljon kun sitä yritetään ja joka kuukausi petytään niin myös voin sanoa että pelkään tätä koko ruljanssia ihan rutosti. Ihmettelin joskus kun oli ihmisiä jotka yrittävät vuosia eivätkä mene hoitoihin... Minähän alan jo ymmärtää heitä...
 
Kylläpä nytten alkaa tätä tyttöä jänskäämään. Odotin innolla ekaa kertaa kolmeen vuoteen menkkojen alkua, koska tiesin, ett seuraavasta kierrosta alkaa hoidot. Eli kahden viikon kuluttua alkaa sumuttelut ja sitten viikolla 46, jos hyvin menee, on punktio. Jännittää ja toivo on korkeella, mutta samaan aikaan koitan asennoituu myös siihen, ettei välde onnistu hoito, kun mitään syytä ei tälle lapsettomuudelle ole. Ehkä tuossa nytten selviää, ett kasvaako mussa yhtään muniksii. Voi, en voi ees sanoin kuvata tätä sekavaa olotilaa...
 
yrittäjä hienoa, että aikaistivat sitä käyntiä!

Smirg jee me mennään sit melkee samaan tahtiin, ku meil on viikolla 45 punktio ( toivottavasti ) :hug: ymmärrän sekavan olotilasi.. Hoidossa on niiiiiin monta kohtaa joiden pitäs onnistua, et pääsee edes siirtoon asti.. Pitää vaan luottaa, että kaikki menee hyvin:)
 
Hei ajattelin liittyä tähän pinoon :) Oon 22 ja mieheni 24 ollaan yritetty 12/08 esikoista.
Just kävin gynellä ja sain teroja 1 tbl 2* päivässä ja sit clomifen lisäks.. toivotaan että näillä alkais tärppään.
 
Eka IVF/ICSI punktioineen selvitty, ei ollut ihan kauhukokemus muttei mikään kivakaan. Eilen siirrettiin yksi normaali alkio ja testipäivä on 20.10. Eilen alkionsiirron jälkeen oli melko kovia kipuja, tänään vähemmän.

Punktiossa saatiin 14 munarakkulaa, joissa 9 munasolua. 6 hedelmöittyi, mutta vain tämä yksi normaali alkio saatiin. 4 jotka laitettiin pakkaseen samaan olkeen ovat sen verran huonompilaatuisia, etteivät välttämättä kestä sulatusta... Että vähän niinkuin yhden kortin varassa ollaan.
 
Hei vain tännekkin. Helmikuussa täältä lähdettiin ja nyt ajattelin tulla ilmoittamaan, että 3.10. meille syntyi ihana pieni poika rv38+2. Pikku-Oulan mitat 2760gr ja 46cm. Nyt opetellaan ja ihmetellään yhteistä arkea pikkusen kanssa :heart:
 
Tervetuloa Jonsku88 :flower:

Terhi hienoa kuitenki, että pääsitte siirtoon asti! Tsemppiä piinailuun:)

Duffy voi että ONNEA hirmuisesti!:heart::flower: Mäkii haluun!!:D

kaz sori, ku en ollu tajunnu:ashamed::hug:
 
Heippa,

Voisin liittyä mukaan. Esikoinen on ollut haaveissa 01/07 asti, eli kohta neljä vuotta : /. Mutta minkäs teet, kun ei ole omissa käsissä nämä asiat. Kaikkea on matkan varrelle mahtunut, profiiliin kirjoittelin tarkemmin. Nyt mennään 1. IVF-hoitoa, jossa punktio on huomenna. Ehkä nyt vihdoinkin on meidän vuoro :heart:.
 
Tervetuloa Ninea tähänkin ketjuun! =) Ollaan sitten melkein samoissa aikatauluissa, no viikko kylläkin eroa mutta kuitenkin :) ... Tsemppiä tosiaan huomiseen punktioon! Tule sitten kertomaan kuinka meni.

Itsellä hieman lamaantunut olo, vaikka nyt voinnin puolesta voisi jo tehdä kaikenlaista, ei saa vaan mitään toimeksi. Olen virkavapaalla töistä yhteensä 3 viikkoa, tuloskin on sitten jo selvillä. Koin tämän ainoaksi oikeaksi ratkaisuksi, tosin pari viikkoa olisi varmaan riittänyt. Täytyy nyt yrittää nauttia, meillä on 11 viikkoinen koiranpentukin =) ja menoa riittää...
 
Terhi-76: Kiitos tsempeistä, tulee tarpeeseen =). Varmasti järkevä päätös tuo virkavapaa ja täysi keskittyminen hoitoon. Itse järjestelin koko ensi viikon vapaaksi, ja otin töitä kotiin. Onneksi töissä on rauhallinen jakso, ja etätyöt mahdollisia (jos nyt saan mitään aikaseksi, saa nähdä). Teilläkin pitkä lapsettomuus takana, joten ehdottomasti nyt on teidän vuoro! Me tullaan sitten viikon perässä ;).
 

Yhteistyössä