Pitkään esikoista yrittäneet-2010-tervetuloa uudet!

Hyvin hyvin varovainen hentoinen toive on nyt ilmassa leijumassa, odottaen varmistumista ja jatkoa. Tein juuri Clear Blue herkän testin, menkkojen alkuun vielä 4 pvää ja hyvin hyvin hentoinen haamujengiläinen sieltä taustalta huhuili. Nyt vain pää kylmänä, sydän sykkyrällään odottelen kuinka jatko tästä etenee. Lähteekö viiva vahvistumaan vai katoaako iäksi maailman tuuliin.
 
Onnittelut Kaz plussasta! :heart: Ja onnea myös MarieClaire haamusta! Toivottavasti viiva vahvistuu! Ihania uutisia tällä palstalla! Näitä lisää! :)
Ittellä pitäisi tädin kurvata paikalle huomenna, mutta toivon todella että ei niin kävisi.. Nivusia on särkenyt oviksesta lähtien, en tiedä johtuuko se sitten noista clomifeneista vai jostain muusta, mutta toivossa on hyvä elää! :)
Plussatuulia meille kaikille! :whistle:
 
Noniin... taas pääsin vihdoin kirjautumaan sisään... En tiiä mikä jumankauta tässä uudessa foorumissa on kun en pääse sisään kun harvoin.... :D

Täytyy varmaan useamminkin alkaa kovistelemaan noita plussia kun heti niitä alkoi viuhumaan! LISÄÄ LISÄÄ emännät!! Eikä sitten tulla takaisin tähän pinoon ainakaan 10kk sisällä jooko :)
 
Niin Kaz onnea plussasta!

Täällä vielä odotellaan virallista testauspäivää. En nyt niin tuulettaisi onnistumisen puolesta kun alkaa taas vanhat merkit hiipiä paikalle ... oloja on taas hyvin hyvin hyvin tuttuun suuntaan ... näinkö se sitten pienet haaveet murskataan heti kättelyssä. Noh, tutkitaan ennenkuin hutkitaan. Olihan tuo eilinen haamuilukin jo jotain, en ole koskaan ikinä milloinkaan saanut edes haamuntynkää testiin, mutta ilmeisesti tuo Clear Blue taitaa olla sellainen petollinen merkki että se näyttää myös sellaista piruuttaan.

Googlettelin netistä tuon Clear Bluen kanssa leikkineitä ja aika monella oli huonoa sanottavaa siitä. Voi perä. Se tais tulla vielä turpakäräjät tädin seurassa tässä lähipäivinä :(
 
Meille tuli postissa aika lapsettomuuspolille marraskuun puoleen väliin eli aika nopeasti, kun vaan vajaa 2,5 kk jono! Mutta se mikä mietityttää on, että aika on ylilääkärille... ollaanko me niin toivottomia? Mä oon ymmärtänyt, että tossa meiän sairaalassa ensin mennään muille lekureille ja jos ei tärppää niin sitten tälle kyseiselle ylilääkärille... Mites teillä muilla?

Onnea ja plussiin vahvistumisia kaikille!!
 
Vauvakuumetta
Heippa,
Tässä uusi yrittäjä joukkoon.
Lasta ollaan yritetty luomusti 3 vuotta, nyt eka inssi takana, mikä ei tuottanut toivottua tulosta.
Uuden rinksan clomit on nyt syöty, ja odotellaan ovisplussaa ensi viikon loppuun, jos vaikka ehtis tokaan inssiin ennen viikonloppua.
 
Heippa kaikille,

Guess82 liittyy joukkoon. Meillä yritystä 05/09 alkaen ja tässä kuussa nyt sitten luvassa ensimmäinen lapsettomuuskäynti. Jännittää, kun en oikein tiedä mitä siellä on luvassa. Ensimmäinen kerta on tietääkseni pelkkä haastattelu. Olemme 7 kk odottaneet tuota aikaa... Millä aikataululla tuosta yleensä alkaa tapahtua?
 
Vauvakuumetta
Heippa Guess82
Kyllä ainakin meillä lähti hoidot tuosta nopeasti käyntiin. Heti sain clomifenit, ja päästiin inssiin.
Meillä ei ole kummassakaan löytynyt mitään vikaa, mutta ikää on jo 38, jotta siksi kiirehtivät hoitoja. Nyt siis ensi viikolla olis se toka inssi, ja jos ei siitä raskauduta, niin päästään koeputkihedelmöitykseen. Ollaan muuten naistenklinikalla. Ainakin mitä näiltä keskustelupalstoilta on lukenut, tuo hoitojen nopeus ja aloitus taitaa riippua myös kovasti siitä, missä on hoidossa.
Tsemppiä teille hoitoihin:)
Tuon iän vuoksi täällä alkaa iskeä paniikki :eek:. Jos siis ei nyt, niin ei koskaan. Itselläni on 0 plussausta takana, vaikka kaikki on tutkittu, ja pitäis olla O.K. ovuloin hyvin ym.ym., myös miehen simpat kuulemma niin hyviä, että saa kulkea pää pystyssä kadulla-sanoi hoitsu:D Keksin siis koko ajan matkan varrella syitä lapsettomuuteeni, nyt olen varma, että vika on kiinittymisessä...Ennen aukiolotutkimusta olin varma, että munatorvet on täysin tukossa, mutta auki oli. :ashamed:
 
Voihan perhana!!! Ne mun etusivun muokkaukset kaikki on hävinny ja mun pitää taas siivota se uudestaan..murrrrrrr.. Vai pitäskö tehä ihan uus alotus ja kaikki laittais sitä mukaan tietonsa jahka jaksavat kirjotella?

Onnea kaz vielä tännekkin:) Ja toivotaan, että MarieClaire plussa vahvistuu!! :hug: :heart:

linnuton puu kuis kävi?

ChikaKaa me ollaan myös heti alusta asti oltu ylilääkärin hoidossa ja hyvä niin, ku hän tuntuu olevan niin pätevä :) Välillä ollu toki myös kaks muuta lääkäriä ja nekin aivan ihania
Hienoa, että saitte ajan noin pian!

Vauvakuumetta tervetuloa! laitatko vielä tietosi aloitus kk/vuosi.. Toivottavasti saatte tehtyä tähän kiertoon toisen inssin :)

Tervetuloa myös Guess82! Meillä ekalla käynnillä ensin haastateltiin, käytiin läpi meidän esitiedot, molemman tutkimustulokset, sit meidät molemmat tutkittiin ja selitettiin meidän hoitovaihtoehdot sekä sovittiin vielä tarkemmista tutkimuksista (aukiolotutkimus, lisäverikokeet, sperman-kontrollitestaus jne) eka käynti oli syyskuun alussa ja clomit alotettiin marraskuussa.. sillo oltas myös alotettu inssit, mutta aina ovulaatio sattu niin, et poli ei ollu auki, joten eka inssi oli tammikuussa..Tsemppiä! :)

Vauvakuumetta tsemppiä inssiin! toivottavasti tärppää!

on: mulla sit tuhrutteli useamman päivän ja hanat aukes vasta sunnuntai iltana.. seuraavan kierron alussa aloitan e-pillerit ja laskin, et tasan 2kk, ku alkaa pistokset
 
Vauvakuumetta
Tosiaan, yritys alkanut 10/2007, joten kohta on se 3 vuotta täynnä. Huoh, tokan inssin suhteen on niin skeptinen olo. Ens viikkoon pitää vielä odotella.
Voi kun täällä kuulis pian lisää plussauutisia!!
 
MarieClaire: :hug:

ON: Voi, että sitä pitää ihmisen kiduttaa itseään. Yksi tuttu on raskaana. Aikaisemmin ei ole tuntunut missään, mutta kun eilen luin hänen kuulumisia tuolta FB:sta, niin jotenkin tuolla rinnassa alkoi tuntumaan surua, että itse ei vieläkään ole onnistunut, vaikka viisi vuotta takana yritystä. Tiedän, että ei hänen raskautensa ole minulta pois, mutta jotenkin nytten, kun en uskalla enää toivoa, että olisi onnistunut tuo hoito, niin nuo raskaus-jutut vain koskettaa enemmän. Minullahan oli taas eilen alaselässä menkkajuilimista ja kokoajan tunne, että nyt ne alkoivat. Sitten, kun viikko sitten naamaan tuli kokoajan finnejä, niin nytten on sitten leuka ja toinen poski ihan kuivat. No, tuosta oireesta en ole yhtään varma merkitseekö se mitään, koska täällä on alkanyt ilmat viiletä ja yleensä näin syksyisin naama alkaa kuivua. Ihmeesti muuten ei ole oireita edes tuosta Lugesta. Tuntuu, että olenko mie ottanut sitä ollenkaan.
 
Peppi älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Toivon sulle parasta!

Täti tuli tänne. Ihan todella syvältä. Ja tietysti sen piti tulla just tänään, kun ei ole mahdollisuuksia soittaa minnekään ja kysyä neuvoa. Ongelmana on siis se, että alanko syödä uudestaan pillereitä vai en. Epäilen vaikuttavatko pillerit vielä, eli ovuloinko enää tässä kierrossa. Ja mitä ne ajattelee lapsettomuuspkl:lla, haluaisivatko mun popsivan pillereitä vai eivät. Onko teillä ideoita?
 
MarieClaire: :hug:
Chikakaa: Meilläkin lähete oli suoraan ylilääkärille, ja ihan hyvä vaan päästiin heti kokeilemaan clomeja!
Vauvakuumetta: Tervetuloa ja onnea inssiin!
Peppi1981: Voi tiedän tunteen, mulle tulee myös aina niin paha olo kun kuulee jonkun raskautuneen! Ja toi FB on just siitäkin ärsyttävä, kun siellä niihin uutisiin törmää varmaan niin usein!
Mä en oo liittynyt FB:hen monestakaan syystä, ja yksi on juuri tuo että en halua kattella muitten raskaus- ja vauva-aiheisia hehkutuksia. No jospa ne näppylät oiskin hyvä merkki, toivotaan parasta! :hug:

ON: menkat alkoi tänään, 18 päivää ovisplussasta, kyllä ottaa päähän. Normaalisti mulla on tosi säännölliset menkat; alkaa aina sen 14 päivän päästä ovisplussasta, ja aattelin jo josko ois tärpännyt kun ei tätiäkään kuulunut ajallaan, mutta ei.. :( Ehkä noi clomit jotenkin sekoitti... Mä en tiedä kauanko vielä jaksan näitä menkkakipujani, ne on niin kivuliaat ja runsaat, sattuu tosi paljon, eikä särkylääkkeistäkään ole juurikaan apua... Kipu vihloo välillä myös tuolla peräsuolessa asti, olin ihan varma että mulla ois löytynyt endoa silloin marraskuun laparoskopiassa, mutta ei ollut. Jotenkin olen varma että jotain vikaa tulla alakerrassa on kun sattuu aina vaan kovemmin joka kuukausi. En tiedä mitä tutkimuksia enään vois edes tehdä... :'( Noh täytyy vaan toivoa parasta...
 
Linnuton puu: :hug: Minulla on pari kaveria ja isoveli saaneet lapsia tämän viiden vuoden aikana, joten aika turtunut noihin uutisiin, mutta jotenkin tällä kertaa ne jutut suretti. Kuulin tämän tutun raskaudesta kaverin kautta jo alkukesästä, eikä silloin tuntunut missään. Ehkä noi hormoonit vielä vaikuttaa.

ON: Juu, taisi käydä samalla tavalla kuin viimeksikin. Eilen alkoi tulemaan tuhrua ja tänään se on voimistunut. Viimeksi se sentään alkoi vasta pp11 ja tällä kertaa jo pp9. Vatsassa tuntuu vähän menkkamaista juilimista, joten en uskalla toivoa, että tämä olisi väärä hälyytys, joista luin jostain toisesta ketjusta. Käytän kuitenkin Lugeja siihen asti, kunnes vuoto voimistuu. Onneksi tällä kertaa on pakkasessa alkioita ja kuulemma ennen joulua pääsisimme ekaan PAS:iin.
 
Vielä Sunburned: Jäikö sulle paljon niitä pillereitä jäljelle? Nyt en kyllä yhtään muista miten niitä pillereitä syötiinkään, pitikö niissä pitää jonkinpituinen tauko menkkojen aikaan? Voisko ne esim. aloittaa vasta maanantaina, jos saisit aamusta jonkun kiinni sieltä polilta? Mutta pahoittelut tädistä ja tsemppiä uuteen kiertoon, jospa se ovis löytyisi jatkossakin! :hug:
 
Kiitos kaikille ihanille naisille myötätunnosta! Ei se negan tuijottaminen koskaan ole mitään huvia, se riipaisee niin syvältä sydänalaa myöten.

Sunburned ja linnuton puu - myötatuntoinen halaus teille naiset! Ilmeisesti ainakin linnuton puu sulla oli clomit käytössä? Oliko sulla loppukierrosta miten vahvoja "oireita" että menkat olisi tulossa? Olen itse miettinyt samaa että ilmeisesti clomit pidentä kiertoa, sillä en ole vielä saanut uutta kiertoa alulle. Nyt eletään kp 31/28, lämmöt kohoilee, olen hirmu flunssassa joka osaltaan varmasti vaikuttaa lämpöihin, päänsärky on aivan kamala ja alavatsaa on viillellyt jo päiväkausia tutulla tavalla ihanasti, että kyllä sieltä vielä padot aukaistaan lähipäivinä. Toisaalta mietin sitä, että olisiko tässä vielä sijaa ihmeelle ... tyhmäähän se on, mutta ennen kuin menkat alkaa niin toivoa kai on. Nyt sitten vain rauhassa odottelen ja ihmettelen. Varmaan se on vain pitkittynyt kierto.

Tosiaan tuo FB, ei herttilee. Olen itse päättänyt ihan vakaasti, että jos jonain päivänä saan kunnian olla raskaana, en kuuna päivänä mene tekemään mitään "Keskittyy voimaan erittäin paksusti" statuspäivityksiä vaan laitan sitten joskus kun lapsi on jo syntynyt ehkä lyhyen viestin, että "Tyttö/ Poika tuli !" On nimittäin ollut sen verran vittumaista suorastaan seurata muutamien kavereiden hehkutuksia raskauksista ja ultrakuvista yms. jutuista Facebookin kautta, että mulla ei ole varmaan kohta enää edes mieltä käyttää koko naamakirjaa kun joudun piilottamaan kaikki tutut pois näkyvistä :)

Ajatelkaas jos me infottais samaan tahtiin kaikista hoidosta ja lääkkeistä kun odottavat äidit raskauden etenemisestä. Mitenköhän moni tykkäis statuksesta "Marie Claire Clomifenit syöty, hirveet sivuoireet, hikoiluttaa hulluna! Nyt lämpöjä mittailemaan, ovista tikuttelemaan ja työvuoroja järkkäilemään että voi taas sekstailla miehen kanssa, jee!!! Ihanaa!!!" Ja sitten "Marie Claire köyhtyy lapsettomuushoidoissa, muttei onnistu tulemaan äidiksi. Kahden viikon itsensätarkkailu on ohi ja tonttuleikit taas käynnistyneet. Punanutut vilahtelee jo!"

Ahhahaha, ai että saan ihan sairasta nautintoa jo ajatusleikistä, että tykittäisi kaiken tuonne julkisuuteen, jota en ikinä uskaltaisi tehdä. Tosin olen ajatellut, että ensi keväänä julkaisen Facebookissa profiilissani lyhyen ilmoituksen lapsettomien lauantaina jossa jotenkin otan kantaa tähän aiheeseen. Jos joskus olen äiti, aioin myös äitenpäivänä laittaa Facebookiin lyhyen viestin, jossa muistetaan kaikkia naisia.

Nyt tuntuu siltä, että voitais pikakelata vähän tätä elämää ...
 
Viimeksi muokattu:
Vauvakuumetta
MarieClairesunburned Peppi1981:hug:

HalleB Kiitos! Ai välissä "vedät" e-pillereitä? Kovin on kärsivällisyyttä vaatinut myös teidän hoidot! Kauheasti tsemppiä tuleviin!!!:hug: Tuntuu että on itse vasta alussa, kun toka inssi tulossa (toivottavasti ens viikolla), mutta en aikuisten oikeesti usko, että sekään onnistuu. Onhan tässä 3 vuotta yritystä takana, ja puhtaat 0 plussaa, ei siis haamun aavetta:headwall:

Linnuton puu :hug: ja kiitos! Sama "vika" myös, menkat myöhästyi viimeksi monella päivällä. Ehkä johtui Clomeista?? Voi kun alkais sitten edes kohtuu ajalla kun kerran alkaa. Mieskin ehti nostaa toiveet ylös n. päivän ajaksi, kun muuten ei uskalla innostua ennen kun on varmaa.
Kiva, kun siihen päälle tulee myös aina ne kovat menkkakivut:mad:
 
MarieClaire: Clomikierrossa mulla oli oviksesta lähtien kipuilua molemmissa nivustaipeissa, mitä ei oo aiemmin ollut. Menkkaoireita oli kyllä jo 14 pvää oviksesta, sidettä pidin siis 4 pvää ihan turhaan, kun tuntui siltä että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä.. Lämpökin oli koholla 37,2 astetta ja rinnat kipeinä, niinkuin normikierroissakin, että oikeestaan ainoot erot clomi vs. normikierto oli nuo nivuskivut ja pidempi luteaalivaihe. Mutta tosiaan toivoa on ennen tädin ilmaantumista!
Guess82: Tervetuloa! Meillä jo ensimmäisellä käynnillä annettiin clomiresepti kouraan ja otettiin multa verinäytteitä, tosin sitä ennen olin ollut just laparoskopiassa missä katottu munasarjat ja samalla aukiolo. Niin ja miehen siemennesteanalyysi piti toimittaa ennen ensimmäistä polikäyntiä.
Tsemppiä hoitoihin! :)
Nyt viettämään leppoisaa sunnuntai-iltaa! :popcorn:
 
MarieClaire :hug: voi harmi...: / ootko nyt testaillu lisää, jos vaik sittenkin olisit raskaana?

Peppi mä pidän vielä toivoa yllä puolestasi! Ootko jo testannu? Mä käyn vaan kerran kuussa fb:ssä, ku en jaksa niitä hehkutuksia..

Sunburnerd :hug: en osaa vastata toho pilleri-asiaan..

linnuton puu :hug: ois nyt saanu jollekin se plussa tulla!

Vauvakuumetta juu toiveet on täälläkin aika vähissä..meillä 2 ja puol vuotta yritystä eikä haamun haamua milloinkaan.. meillä siinä ainoassa inssissä oli 3milj. b-liikkuvaa siittiötä ja kaksi follia--> puhdas nega tuli On varmaan ihan hyvä tehä meille vaan noita ICSI-hoitoja ton miehen siittiö-tilanteen takia.. Nii mä syön niitä e-pillereitä, ku ollaan julkisella, ni niillä pystyy sit tähtäämään menkat alkavaksi oikeaan aikaan ja voin sit alottaa pistelyt.. Mulle ei toi pitkä kaava oikee sopinu, ni kokeillaan nyt lyhyttä :) :hug: kovasti tsemppiä myös sulle :)

on: kamala flunssa vaivaa..blaaaahh..ja ovulaatiota pukkaa.. mul on niin lyhyet kierrot, et väkisinki aina huomaan millon tapahtuu mitäkin, enkä pääse karkuun, en voi unohtaa koko juttua välillä..
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksista :)
Tulee toiveikkaampi olo kun tietää, että tuo odottaminen asian etenemisen kanssa ei vie enää toista reilua puolta vuotta. Meille ei annettu ohjeiksi, että mitään näytteitä tms. pitäisi toimittaa etukäteen, mutta ehkäpä täälläkin sitten jo marraskuussa jotakin vaihtoehtoa koe-ajetaan.

Mun piti tosta Facebookista lisätä omakohtaisia puistatuksen aiheita, joita ovat muutama vanha koulututtu, joista toinen kirjoitti facebookiin vielä kännykällä synnytyssalista, että epiduraalit on annettu ja nyt ollaan 7 senttiä auki ja toinen joka on kohta kahdeksan kuukautta päivittänyt viikoittain profiilikuvakseen sivukuvan itsestään, jossa seurataan mahan kasvua. Aika mukavaa, että siellä voi myös ignorata status-päivitykset tietyiltä henkilöiltä :)
 

Yhteistyössä