Pitkään esikoista yrittäneet-2010-tervetuloa uudet!

Nyt kyllä vastustaa. Ensin kuulin kotoa huonoja uutisia, mutta koska on nämä hoidot, en voi lähteä sinne. Pari päivää olen ollut aika maassa, kun mielessä pyörii vain ne asiat. Sitten tänään ultrassa todetaan, että oikea puoli on ollut vähemmän aktiivinen. Onneksi sentään vasemmalle puolen on tullut vähän enemmän ja oli ultran tulos sentään muuten ok. Lisättiin pariksi päiväksi annostusta. Olenkin ihmetellyt, että ei ole pahemmin ollut vielä oireita, vähän vain nipistellyt. Toisessa inssissä jouduttiin oikean puolen aktiivisuuden vuoksi tyhjentämään yksi follikkeli ja nyt se on sitten pistänyt jarrun päälle, kun munasoluja tarvittaisiin. :/ No, toivotavasti vasemmalta puolen saadaan hyviä munasoluja tarpeeksi.
 
Hei! Voisin tänne itseni lisätä. Meillä kohta kaksi vuotta yritystä takana ja ensimmäistä lasta yritetään, koskaan ei ole tärpännyt. Kävi joku aika sitten alku labroissa eli kilpparit, prolaktiini ja klamydianäytteen annoin. Mies kävi simppatesteissä ja sai tulokseksi teratozoospermian (93% epämuodostuneita siittiöitä ja 7% normaaleja, liikkuvuus ja määrä norm.) eli siellä puolella ainakin ongelmaa. Puhelin aika lääkärille ensi viikolla ja sitten vasta lähete eli varmaan vielä puoli vuotta saa odottaa lapsettomuuspolille pääsyäkin... Omista labroista en vielä tiedä ennen kuin lääkäri sitten soittelee. Aikamoinen shokki oli kyllä tuo miehen simppatesti tulos... jotenkin ajattelin, että syytä ei löydy tai jotain...

Nyt tästä sitten taitaakin tulla todella pitkä prosessi...

Onnea toivottelen kaikille, jotka omaa pientä toivovat :)
 
Tervetuloa uudet! :flower: Chikakaa millo yritys alotettu kk/vuosi? Helpompi laittaa tonne listaan sillee:)

Peppi :hug: toivottavasti laatu korvaa määrän:)

on: otin taas kp 3 yhden clomin ihan vaan voimistaakseni ovulaatiota. Joka kerta kyllä hyödynnetään nuo ovulaatiot, mutta ei tapahdu mitään. Tälläkin kertaa mies tuli vartavasten töistä kotiin, että saadaan hyödynnettyä, kun muuten olis jääny sinne yöksi. Vielä 10 viikkoa, niin hoito alkaa. Hui

 
Heipä Hei arvon naiset! Täällä taustalla seurailemassa ja nyt uskaltaudun liittymään joukkoonne...

Olen kirjoitellut tuolla toisella palstalla, mutta tulin nyt kurkkaamaan tänne kun omaa henkeä meinaa ruveta ahdistamaan nämä ajatukset, jotka pyörii ympyrää 24/7. Yritystä on ollut meillä siis 01/09 ja tutkimukset aloitettu reilu vuosi sen jälkeen 02/10. Mulla on kaikki ok, ei löydettyä vikaa, miehellä pikkasen häikkää siittiöiden hitaassa liikkuvuudessa ja agglutinaatiota myös todettu. Määrä kuitenkin hyvä ja luomuonnistumisen mahdollisuutta on väläytelty useampaan otteeseen, mutta ei kuulu ei näy ihmeitä.

Nyt sitten verisen kesän kunniaksi napsin viime kierron alkuun pari vaaleanpunaista pilleriä, eli (surullisen)kuuluisa ystävämme Clomifen tuli tutuksi tässä viikko sitten minullekkin. Nyt odotellaan ekaa clomi-ovulaatiota, kaksi follia siellä näytti olevan irtoamaisillaan. Erittäin matalalla on toiveet, en edes osaa enää odottaan mitään muuta kuin pettymystä. Valmiiksi jo kurkkua kuristaa se pettymys, joka lyö naamalle parin viikon päästä. Onpa tosiaan mukavaa nyt yrittää edes, kun masentaa jo valmiiksi!

Olen monesti miettinyt, että tämä kuukautisia odottava piinaava olotila vastaa sitä että tietäisit saavasi turpaan jos astut kotiovesta ulos, yrität valmistautua siihen, että ok, kohta tulee turpaan, kohta tulee turpaan, avaat sen ulko-oven ja toivot vielä ihan pienen hetken verran että ehkä tällä kertaa ei vedetäkään lättyyn mutta selkä kyyryssä odotat sitä kipua ... sekunti ... toinen ... SLÄM !!!! Ja sieltä taas vedettiin päin näköä niin että happi loppuu ja sattuu ihan pirusti. Ei auta se valmistautuminen, ei yhdelläkään kerralla. Joka ikinen kerta sattuu, yhtä lujaa, aina vaan.

Ja nytkö oli aika sanoa, että toivotaan parasta. Kai sitä sitten sitäkin välillä. :)
 
Poistin useita nimiä etusivulta, kun heistä ei ole kuulunut mitään. On siellä varmaan vieläkin sellaisia, jotka ei täällä enää käy. Jos joku haluaa takaisin, niin tervetuloa :)

MarieClaire osuva kuvaus.. :hug: voimia! Mulla ainaki clomit lisää noita ahdistavia tunteita..
 
Yritys aloitettu 10/08.

Mä itseasiassa toivoisin saavani noi clomit. Tuntuis, että ois ees joku tuki, kun nyt ollaan tässä jo ihan tarpeeks luomuiltu. Haluaisin siis saada ne jo nyt heti, mutta empä usko, että niitä saan ennen kuin joskus hamassa tulevaisuudessa tehdään se aukiolo tutkimus, sillä eipä niistä hyötyä ole, jos putket on tukossa. Mä en kyllä usko, että ne ois tukossa. Ei oo oikeen mitään mikä siihen viittais, mutta kaipa se on tehtävä, jos ei ihmeitä tapahdu...

Pitääkö aina käydä ultrassa, jos syö clomeja? Onko joku saanut esim. pienellä annoksella testata miten auttaa ilman, että on käyny follien määrää tarkastuttamassa? Ootteko tikutellu ovista eli siis miten on clomit vaikuttanu? Saatteko vahvempia viivoja tikkuun?
 
MarieClaire, hymyilytti tuo sinun kuvauksesi. Sellaistahan tämä on, turpaan tule kerta toisensa jälkeen. Joku idiootti sanoi, että kovia koetellaan. No siinä tapauksessa minä en ainakaan halua olla kova, vaan heikko ja onnellinen hela tiden!

HalleB mun tiedot ovat ainakin oikein. Tai tavallaanhan yritys on alkanut jo 11/2009, mutta sama se. Mennään näin!

Chikakaa olen ymmärtänyt niin, että clomeihin liittyy aina se ultra. Jos vaikka kasvaiskin 4 follia, niin se pitää tietää. Mulle clomit eivät sopineet, vaan kasvoi kysta. Hyvähän sekin on tietää, kystataipumus kun on pysyvä. Mutta se on harvinaista. Ja oviksen tikuttelu on suotavaa kun syö clomeja.

Hehkutusta ja omia kuulumisia. Olin eilen sairaalassa kovien vatsakipujen takia. Umpparia epäilivät, mutta tekivät vielä gynen tutkimukset. Kysyin (kp 19) kasvaako siellä folleja. Oikealla ei, mutta vasemmalta löytyi 18mm folli :heart: Tulin iloiseksi. Vatsakivun syy ei selvinnyt, olisko syynä vatsaflunssa, koska mulla on myös lämpöä 39 ja flunssa. No illalla tuli pikkareihin paksut, kirkkaat limat (ei koskaan ennen) ja tänään ovistestiin PLUSSA! Olen iloinen! Tää on jo pieni voitto, vaikkei se tarkoitakaan sitä että raskautuisin. Nyt vaan sormet ja varpaat pystyyn ja joku muukin juttu pystyyn ja peitot heilumaan :D
Siis kuitenkin yksi pillerilaatta auttoi näin paljon, vaikka suhtauduinkin skeptisesti koko asiaan. Onneksi suostuin kokeilemaan. Tämä kyllä pelasti tän viikon ja hitot flunssasta yms.

Mukavaa viikonloppua teille kaikille ja tsemppiä, jaksamista!
 
Hei pitkästä aikaa.. Tämän yrittäjän osalta ei ole juurikaan mitään uutta tapahtunut kesän osalta, joten hiljaiseloa ollut siksikin. Olen kuitenkin käynyt kattelemassa mitä muille kuuluu. Meillä siis kahden viikon kuluttua eka käynti IVF hoitojen osalta. Puolen vuoden odotuksen jälkeen odottelen jo kovasti, ett jotain pääsis tekemään. Mutta en kyllä edes oleta, että heti kahden viikon jälkeen alkais täysi tohina. :D MEillä on tulossa muutamat juhlatkin, kun mentiin naimisiin, joten ei haittaa vaikka hoidot vielä kuukaudella siirtyy.. :D Niin jotta HalleB, meille voi laittaa tuonne IVF hoitoja odotellessa.. :D
 
Nyt on sumuttelut ohi ja pistämiset pistetty. Mies laittoi Pregnylin ja nyt jo tuntuu vähän vatsassa. Mie sekoittelin sen aineen ja laitoin ruiskuun. Pikkuisen kädet tärisivät, kun yritin aukaista niitä ampulleja, ei millään meinannut onnistua ja samoin tärisi siihen asti, kunnes annoin ruiskun miehelle. Enkä muista kyllä koska olisi pahemmin kirvellyt mikään aine. Tulin todella hermostuneeksi tuossa pistely-jutussa ja tuli ärähdettyä, kun meni vähän yli yhdentoista ja nyt sitten on aika herkkä olo. Nyt ei voi itse enää muuta kuin odottaa tiistaita ja kuulee sitten, onko munasolut tarpeeksi kasvaneet ja kypsyneet. Sitten voidaan alkaa jännittämään hedelmöittyykö ne ja saadaanko kunnon alkioita.
 
Onnittelut Sunburned ovisplussasta, kyllä se kummasti nostattaa mielialaa, kun tietää että ainakin mahdollisuuksia on saada tulosta :) ! Ihmismieli jaksaa onneksi olla toiveikas ja niin sitä pitääkin. Sen takia sitä jaksaa taas ponnistaa päivään seuraavaan.

Itsekin bongasin oviksen vasta kp 17 ja viivat oli varmaan ekaa kertaa historiassani todella vahvat, eli testiviiva todellakin oli tummempi kuin kontrolliviiva. Ihan tyylipuhdas ovulaatioplussa, ja aloin epäilemään että onkohan sitä ovulaatiota aiemmin sitten niin hyvin edes tapahtunut, koska ei ne viivat ole koskaan ollut tuota tasoa kun tällä kertaa. Siis clomit on aivan ehdottomasti vahvistanut ovulaatiota hurjasti, joten toivossa ja jännityksessä elellään.

Tsemppiä tiistaille Peppi1981! Toivottavasti siellä lähtisi kehittymään hyvä saalis! Odottelu on aina niin piinavaa, minneppä laittaa ajatuksensa kun ne koko ajan tahtovat kulkeutua samaan ... hyvä että piikittelyt sujui siellä, se varmaan on aika hurjaa toimintaa. Ei voi kun sanoa, että rohkeita olette ja aikamoisia taistelijoita !

On viikonloppu hyödynnetty kyllä aikalailla patjan tamppauksessa ja nyt vois sanoa et "Hoh hoh hoijakkaa, ei jaksais enää naijakkaa" On nimittäin ollut sen sortin sessiot täällä käynnissä, että naapurit kiittää :LOL:

Tulosruutua siis odotellessa :) Saas nähdä nouseeko taas Japanin lippu vai ruutulippu (+) salkoon viikon päästä!
 
Moi taas!

Chikakaa mulle alotettiin clomit viime marraskuussa tosi pienellä annoksella, kun ovulaatio tapahtuu ilmanki ja tarkoitus oli vain "voimistaa" sitä omaa ovulaatiota, jotta mahdollisuudet onnistua paranisivat..
Mulle eivät olis tehny mitää ultraa, koska oon julkisella.. esitin kuitenki toiveen, et edes ekassa kierrossa katottaisiin, ni lääkäri suostu.. kolmella 50mg tbl (kp3, 4 ja 5)alotin ja ultrassa näky kaks follia ja pistin sit irrotuspiikinki, et varmasti irtoovat..
Toisessa ja kolmannessa kierrossa sain ottaa vaan kp3 ja 4..
Toisessa katottiin vaan ovulaation jälkeen s-prog, että ovulaatio on tapahtunut..
Kolmanteen tehtiin inssi ja taas näky kaks follia
Neljännessä ovulaatio oli heti menkkojen jälkeen ja kierto kesti vaan 20 päivää
Noissa kaikissa tikuttelin ovista, ku oli tarkotus tehdä kaikkiin inssi, mutta kerran vaan sattu ovulaatio sellaseen aikaan, et se pystyttiin tekemään.. Oli siinä joulu ja uusvuos sotkemassa ja viimesessä alotin tikuttelun liian myöhään, ku kierto oliki tosi lyhyt
Oho innostuinpas jaarittelemaan :whistle:

Sunburned ja MarieClaire Onnea ovis-plussasta! Toivottavasti tärppäs :heart:

Smirg oi ihanaa! Paljon onnea tuoreelle avioparille :flower: :heart: Me mentiin kesän alussa..:heart:
Toivottavasti pystyvät aloittamaan hoidon mahd.pian!:)

Peppi tsemppiä huomiseen puntioon! Toivottavasti ei tee kipeää ja saatte hyvän saaliin:)

on: kuulostelen ja kuulostelen millo menkat alkaa..alavatsaa on vihlonu parina päivänä..tänään käyny lämmin kuhina..clomit aiheuttaa itkuisuutta ja pinna on kireällä..enpä taida ottaa niitä enää..nyt on kp 19 ja ovistuntemuksista noin 11-14 päivää
Vauvankaipuu vaivaa.. :'(
 
Eilen oli punktio ja saimme 10 munasolua. Tietääkö kukaan voiko olla mahdollista, että saa enemmän munasoluja kuin follikkeleita tyhjennetään. Jos oikein muistan, niin 7 tyhjennettiin, mutta sitten tuossa lapussa jonka saimme, on että munasoluja 10. :confused: No, olo on nyt parempi, eilen oli koko päivän ihan väsynyt ja huono olo vaivasi. Nyt vain toivon, ettei soittoa tule ja pääsemme huomenna siirtoon. Olisi mukavaa, jos jotain saataisimme pakkaseenkin.:)
 
HalleB, meitä vaivaa sama kaipuu.. :hug:

Peppi1981, hyvä että alat voimaan jo paremmin. Ja toivotaan, että siirton on huomenna ja saatte tavaraa pakkaseenkin! Tsemppiä!

Koska sulla on MarieClaire testipäivä? Mun kannattaa harkita testaamista vasta 11.9 jälkeen.. Kiertoni on niin pitkä että sitä ennen ei kannata. Jännittää! Toiveet ovat niin kamalan korkealla, ajatukset karkaavat jo ensi kevääseen ja siihen, mitä sillon voisi olla.

Oletteko kuunnelleet Jenni Vartiaisen Missä muruseni on-biisiä? Se on soinut meillä taukoamatta parin päivän ajan. Se kappale kertoo hyvin kaipuusta. Kappale alkaa sanoin "yöllä taas mä menin parvekkeelle nukkumaan, jotta lähempänä mua ois hän. Pediltäni taivas näkyy, ryhdyin oottamaan, että näen tähden lentävän.." Ennenkuin olin kuullut tätä kappaletta, nukuin riippumatossa yhden yön. Ennen nukahtamista katselin taivaalle ja kaipasin kaksosia. Tähtitaivaan alla tuntui kuin olisin heitä vähän lähempänä.
 
Terve taas! Jo meinas alkaa mulla palamaan käpy tän uuden foorumin kanssa. Ei kelvannu käyttäjätunnukset ja salasanat moneen päivään joten päätin sitten tehdä uuden nimimerkin. Ylläpitokaan ei ole vastaillu joten antaa olla... MURRRR!!!

Eipä mulla sen ihmeempiä ollut kertoa kun että jumalattoman kivulias uus kierto alkanut ja ehkä ensikierroksella sitten lääkäriin taas kyselemään mitä jatkoa keksitään. Tähän kiertoon yks verikoe jos ovulaation muistan/ehdin bongata jossain välissä.

Eipä ole kovin paljoa plussia tähän pinoon viimeviikkoina ryöpsynyt joten tsempataas tilastoja ;) Nyt joku ikuisuuden yrittänyt voisi antaa sellasen toivoa antavan plussan. Tuossa noita hoitoja on ainakin niin monella jännässä vaiheessa menossa että pakko jonkun on fiilistä kohta nostaa!
 
Moikka! Minä pääsin kirjautumaan sisään kun laitoin käyttäjätunnukseksi MarieClaire, vaikka yleensä se on ollut oma nimeni sisäänkirjautuessa. Kyllä täällä näköjän vähän mättää vielä pelit ja pensselit tän forumin käytössä.

83yrittäjä, voih, onpa kurjaa että uusi kierto alkaa kivuilla! :( Henkinen kipu on vielä asia erikseen, joten fyysiseltä toivoisi ainakin välttyvän. Voimahali sinne. Joo ei plussia ole näkynyt ja pahoin pelkään että minäkin tuotan pettymyksen tällä kierrolla, vaikka kovasti toivoisinkin että en.

Nyt tarvitsisin järkipuhetta. Mitä nimittäin teki epätoivoinen MarieClaire tänään kp 21: Raskaustestin. Vaikka pakotin mieheni ottamaan ne töihin mukaan, en saanut itseäni hilittyä vaan testasin heti kun sain testit taas käsiini. Negaa, joo. Mutta minusta tuntuu, että jos se olisi tärpännyt niin sen pitäisi näkyä jo nyt! Näin hullu on mieleni. Olen nyt aivan varma, että mitään mahdollisuuksia ei enää ole ja mieli tekisi pistää elämä risaseksi. Olen aivan totaalisesti kadottanut kosketukseni todellisuuteen, niin epätoivon vimmalla tässä taaperretaan eteenpäin.

Voisiko mikään, mikään testi oikeasti edes plussata jos ovulaatio on ollut kp 16? Äh. Pahoittelen suuresti, mieleni ei vain pysy hallinnassa.
 
Yksi top-alkio kyydissä ja tunteet ihan mahtavat. Saattaa olla että kahden viikon päästä tullaan kovaa ja korkealta alas, mutta toivottavasti ei. Mie pelkäsin todella paljon miten käy, enkä uskaltanut edes toivoa noin hyvää menestystä. Tällä kertaa kävi niin hyvä tuuri, että kahdeksan munasolua hedelmöittyi ja kaikki alkoivat kasvaa ihan hyvin, joten nyt seitsämän on nyt pakkasessa. Kaksi niistä kymmenestä oli ihan rupuja tai ei niitä voinut varmaan edes munasoluiksi sanoa, toinen oli pelkkä solu eli ei tumaa eikä muutakaan ja toinen oli vahingoittunut. Mie vain hymyilin, kun se hoitaja kertoi tuloksen ja nyt tuntuu vähän tyhmältä oma käyttäyminen. Menin sitten juomaan liikaa vettä ja mehua aamulla ja sitten oli aika tuskainen olo toimeenpiteen aikana ja sen jälkeen. Nyt vielä istumaan meneminen tuntuu ikävältä, mutta sitä kyllä on ollut nämä pari päivää. Ultrassakin näkyi, että follikkelit olivat vielä isoja. Lepoa suositeltiin loppuviikoksi ja vasta ensi viikolla saisi alkaa elämään taas normaalisti. :)
 
Huh, happea on haukattu. Kiitos ekavekara ! Näinhän se on että eihän se toki vielä näkyisi. Nyt jäädytän hermoni taas kerran ja yritän taas "ottaa rennosti":headwall:

Tän forumin käyttö on kylä vähän epäselvää vielä mullekkin, taitaa olla tässä uudistuksessa vielä "muutama" bugi mukana. Mutta mikä vika siinä edellisessä oli? Onko tässä uudessa kenties enemmän mainostilaa?
 
Viimeksi muokattu:
Peppi en osaa vastata toho sun kysymykseen.. Mut aivan älyttömän hyvin on menny teil nyt toi hoito! Mahtavaa :hug: ja toivottavasti uutiset tästä senku paranee;)

Sunburned ja MarieClaire tsemppiä piinailuun! :) eipäs testailla liian aikaseen! (sanoo se joka testaa joka kierrossa liian aikaisin ) :D

on: mua on alkanu v-tuttamaan nää menkkojen alkamiset.. jo viikko ennen alkaa koskemaan ja kolottamaan, olo on ärtynyt ja tukahtunut ja alapäässä sellanen olo, et nyt just alkaa menkat..ja tuhruttaa..eilen alko..
 
VOI ***** (vapaavalintainen manaus) HalleB! I feel you ... pahoittelut. Sekä huonosta olosta että tuhruttelusta. Alkoiko sulla jo ihan menkat vai vasta tekee siis tuloaan?

Mulle kävi eilen tapaturma ja nyt olen aivan mustelmilla. Tulin suihkusta ja puhelin soi, ja siihen kiirehtiessäni kaaduin aivan jalat alta meiningillä kovalle eteisen kivilattialle suoraan käteni päälle ja toiselle kyljelle. Rämähdys oli niin kova että hetkeksi meni ajantaju ja kirjaimellisesti keräsin itseni lattialta kasaan enkä päässyt puhelimeen ollenkaan. Onneksi ei pää iskeytynyt lattiaan sentään ... huh hui. Nyt on toinen kylki hirmu kipeä ja mustelmat tulossa. Kävi mielessä sellainenkin (tyhmää kai) ajatus, että jos siellä olisikin ollut joku kyytiläinen matkassa, niin voisiko se irrota näin alkuvaiheessa tapahtuvan kaatumisen johdosta, koska tuo oikeasti oli aikamoisen kokoluokan rymähdys.

Muuten olo ok. Järjetön väsymys vaivaa ja vähän alamahaa koskee, mutta kaikki tämä on nähty ennenkin. Been there, done that , joka ikinen kuukausi kohta parin viime vuoden ajan...

Tsemppiä joka taholle sinne teille!
 
Mun elämä, millon siitä tuli näin järkyttävän jännittävä ...

Kp 23, ajatus on aivan yhden ja saman radan kehällä. Kukapa saisi pysäytettyä tämän ajatusleikkijunan tähän pysäkkiin, nyt vaan odotetaan. Onneks on lauantai, herkkupäivä :)

Huh. Miten muut voitte?
 
MarieClaire, aika samoissa fiiliksissä mennään.. Paitsi että mulla on vasta kp 27 ja testaamiseen pari viikkoa. En malttaisi odottaa, että pääsen testaamaan, mutta toisaalta en halua testatakaan, sillä olen raskaana niin kauan kunnes toisin todistetaan :)
..Kaikki murheet poistaa kunnon rock 'n roll show.. Voi kunpa se olisikin noin yksinkertaista!

Peppi, ihanaa ja onnittelut top alkiosta! Sullakin alkoi piinailut, tervetuloa tähän porukkaan!

HalleB :hug: Toi on syvältä, tosi syvältä. En osaa sanoa muuta, kuin että tiedän tunteen..
 
kaz
HalleB :hug: ilkeän tädin saapumisen vuoksi.

83yrittäjä Kaipailit siis plussia tähänkin pinoon. Olen vielä hieman varpaillani tämän uutisen suhteen, mutta sain siis plussan torstaina ensin one step-ovistestiin ja illalla apteekin clinic -testiin. Perjantai-aamuna predictor näytti värillistä haaleaa viivaa ja hcg-arvo 644. Plussaa siis 1. ICSI:n tuoresiirrosta. Toivon kaikesta sydämestäni, että saan vihdoin pienen nyytin syliini.

Kaikille hoidoissa ja luomusti yrittäville paljon onnea raskautumiseen :heart: :heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä