Pitkään esikoista yrittäneet-2010-tervetuloa uudet!

Tervetuloa Ninea!:flower: Toivottavasti punktio meni hyvin! Mulla kans profiilissa esittelyä, jos kiinnostaa:)

Terhi-76 todella fiksusti oot tehny, ku oot ottanu vapaata töistä! Kyllä se hoito vaan vie niin paljon voimia, että työnteosta ei kyl meinaa tulla mitään..
Ihanaa, että ootte ottanu koiranpennun! Meil on kaks karvaturria ja kuhan muutetaan ok-taloon, ni otetaan viel yks tai kaks lisää ;):whistle:
 
Punktio ohi! Ei mitenkään erityisen kamala kokemus, siedettävä. Olin aika paniikissa, kun päästiin saliin. Onneksi kipulääkkeet vaikuttivat hyvin, vaikkakin pää pysyi selvänä läpi punktion (odottelin, että oisin ollut ihan tokkurassa...). Hoitajat, lääkäri ja mies onneksi tsemppasivat ihanasti. Saldona 6 munasolua, joiden hedelmöittyminen selviää huomenna. Ymmärsin, että IVF:llä mennään.
Toivottavasti ei käy kato ja torstaina päästään siirtoon =).
 
Moikka kaikki!

Olisko täällä vielä tilaa yhdelle yksinäiselle lapsettomuuspolun kulkijalle?
Taustaa sen verran, että yritys aloitettu 01/07. Tutkimuksissa ei ole mitään ihmeellistä löytynyt. Miehellä vähän normaalimuotoisia siittiöitä, mutta kaikkien lääkäreiden mukaan asian ei pitäisi vaikuttaa raskautumiseen. 3 inssiä tehty, kaikista nega. 1.Ivf-hoito (1 tuoresiirto ja 2 passia), kaikki negaa. Nyt taasen nega 2.Ivf:n tuoresiirrosta. 9 alkiota kuitenkin vielä pakkasessa. Hoitopaikkana VL.
Enää en jaksa oikein uskoa raskautumiseen, kun ei kertaakaan 4 vuoden aikana ole edes yrittänyt kiinnittyä... Toivo alkaa hiipumaan.
Onko täällä joku, jolle olis koikeiltu hoidoissa miniasperiiniä, kortisonia tai jotain muuta vastaavaa? Mulle ei lääkärit ole missään vaiheessa mistää tällaisesta edes puhuneet vaihtoehtona.
Tässä siis vain omaa napaa. Tsemppiä kaikille tähän kiviselle tielle. Toivon kovasti, että meillä kaikilla vielä kivet vaihtuisivat pehmeään pumpuliin...
 
Hei hei!!! Tervetuloa uusille minunkin puolesta!! Lohduttavaa lukee Ninean kommentti, ettei tuo punktio oo niin paha, kun pelkää. Mä vaan niin pelkään, ett kuitenkin oon kipee.. Mä oon vähän kipuherkkä.. Mutta oon sen jo tuolla naikkarilla sanonutkin ja lohduttivat, ett kyllä siellä saa lääkettä tarpeeksi.. :D Nytten mä jaksan sitten ressata sellaisesta asiasta, ett lieneekö tuosta tulee mitään, kun meidänkin lapsettomuus on tuota selittämätöntä laatua. Siis tuosta IVF:stä, joka alkaa maanantaina. Mulla on tuttavapiirissä muutama onnistunut IVF, ja molemmilla on ollut endometrioosi, eli joku syy on ollut lapsettomuudelle... Mutta kun ei oo syytä.. ARGH! Miksi tällaista pitää ressata tähän hätään, kun hoidot ei oo ees vielä alkaneet vaan alkavat vasta maanantaina. Luokaa nyt joku muhun uskoa tähän hommaan!!!
 
Toivottavasti Jonsku pääset pian aloittamaan clomikierron.

Muru1981: Teillä yritystä yhtä kauan kuin meillä. Ihan hirvittää, kuinka nämä viimeiset 4 vuotta ovat menneet : /. Mutta me emme luovuta! Teilläkin on monta alkiota pakasteessa, ja toivoa on, että sieltä joku tarraa mukaan :heart:. En osaa sanoa noista tukilääkkeistä, mutta kannattaa ottaa lääkärin kanssa puheeksi. Tuskin miniaspiriinista haittaakaan on, ja joillekin lääkäri on sitä ehdottanut (vaikkei mitään virallisia tutkimuksia taida ollakaan, tai tutkimukset ovat ristiriitaisia).

Smirg: Tässä on myös yksi erittäin kipuherkkä ihminen. Kieltämättä olin ihan paniikissa punktion suhteen, mutta kyllä ne lääkkeet veivät kivun pois. Lisäksi mulla puudutettiin kohdunkaulaa ennen neulan läpityöntöä. Niin siitä vaa selvis! En olisi uskonut etukäteen, että aukiolotutkimus oli paljon kamalampi kokemus. On pelkästään hyvä, että puhut pelosta lääkärin ja hoitajien kanssa, ja kerrot toimenpiteen aikana heti, jos sattuu ja haluat lisää kipulääkettä. Kovasti tsemppiä tulevaan koitokseen. Kyllä sinä selviät! :)

(.) Huomenna alkion siirtoon... jännittää :)
 
Viimeksi muokattu:
Mulle on Smirg tehty kaksi kertaa punktio. Ekaa jänitin aika lailla, toista en oikeastaan ollenkaan. Eniten mua sattui se kanyylin laitto. Itse punktio ei sattunut ekalla kerralla yhtään, toisella kerralla vain vähäsen. Lääkkeet on tosi hyviä ja mä sain niitä VL:ssä ainakin niin paljon, että melkein nukahdin siihen pöydälle. Eli hymyssä suin pienessä tokkurassa koko punktio sujui. :)

Kiitos Ninea tsempistä! Toivo alkaa välillä kadota, kun pian neljään vuoteen ei testiin ole häiventäkään plussasta tullut. Alkiot ei vain jostain syystä kiinnity mun kohtuun... Mutta kyllä se pää taas täältä suosta nousee, ja pikku hiljaa katseet suuntautuu kohti seuraavaa siirtoa.
 
Jonsku toivottavasti Terot teki tehtävänsä ja menkat alkaa, ni voit alottaa sit clomit.

Tervetuloa Muru1981:flower: :hug: negasta...jospa joku noita pakkasukoista tarttuis matkaan pitemmäks aikaa!:)

Smirg mä myös pelkäsin sitä punktiota, mut se ei sit sattunu yhtään. Lääkkeet humahti päähän niin jytäkästi, et mut piti taluttaa pois sieltä toimenpidehuoneesta..mua alko itkettää helpotuksesta, ku se ei sattunutkaan yhtään! Tsemppiä sulle siihen:hug:

Muru ja Ninea neljä vuotta on pitkä aika toivoa ja odottaa.. Toivon kovasti, et teidän odotuksen odotus alkaa olla takanapäin ja odotus voi alkaa!:heart:

on: nää e-pillerit on vetäny mun herrrrrrrmot todella tiukoille:mad: vielä viikko pitäs napsia..:kieh:
 
Paiju kiva, ku tulit moikkaamaan!:) jos 0-ultrassa kaikki on niin ku pitää, ni alotan pistelyt 27.10 ja punktio viikolla 45. Jännittää, pelottaa ja toiveet on korkealla. En meinaa pysyä pöksyissäni. Voisiko nyt olla meidän vuoro? ONNEA sulle loppuodotukseen!:heart:
 
Täällä olisi vielä yksi uusi lisää :wave:
Yritystä ei järin kauaa ole takana, teihin toisiin verrattuna. 4 vuotta sitten sain tietää, että vaikeeta tulee olemaan, mutta viime vuonna vasta sitten tutkimuksiin. Huonoja uutisiahan sieltä tuli, pcos ja miehelläkin huonot siittiöt. 2 inssiä vuoden alussa -> negat. Kesä taukoiltiin ja nautittiin elämästä. Nyt sitten IVF hoidossa. Eilen oli punktio. Ja lisää huonoja uutisia :( Punktio meni hyvin, jännitin ihan kauheesti muttei se sattunutkaan yhtään ja nytkin olo ihan normaali. Siinä sitten selvisi sekin, että on lisäksi endometrioosi :( Tänään piti olla siirto, mutta eivät halunneet sitä tehdä, koska kohdussa on nestettä, jostain syystä.. Maanantaina sitten UÄ, ja sillo siirto jos neste poistunut. Kolme munasolua hedelmöittyi, joten jos ma ei mtn tapahdu, sitten pakastukseen ja uuteen kiertoon.
Kyllä ei tähän risukasaan näytä aurinko yhtään paistavan. Rankkaa tää on, henkisesti, varsinkin nyt kun en ole kertonut oikeestaan kellekään, niin kaikki pitää pitää sisällään. Tai onhan tuo mies, mutta ei sekään kaikkee ymmärrä :)
Vuodatusta kerrakseen :D
 
Vihdoinkin puolen vuoden jonotus on ohi!! Oltiin tänään IVF suunnittelukäynnillä miehen kanssa ja uusi kipinä heräsi kesän tauon jälkeen :) Vihdoinkin päästään jatkamaan vauvaprojektia :D

Mulla tehdään pitkällä kaavalla vaikka oonkin käsittänyt, että PCOlaisilla lyhyt kaava olis paljon parempi.. Saan alottaa perjantaina syömään 10 pvää Teroluteja, että saadaan vuoto tulemaan ja sitten soitto klinikalle ja sen jälkeen alotetaan suihkuttelu, JÄNNITTÄÄ :) Kauhukseni huomasin, että Synarela suihke poistuu joulukuun alussa kelan korvauslistoilta :(
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! Täällä ois vielä yksi lisää! :wave:
Olen tätä ketjua lukenut jo pidemmän aikaa, mutten ole kirjoitellut. Te olette ihan mahtavia naisia kaikki, jokainen jaksaa nousta pettymyksen jälkeen ylös!
Itsellä yritystä nyt takana noin 2v eli Lokakuussa -08 lopetin pillerit, mutta pientä ei kuulunut. Hoitoihin hakeuduttiin maaliskuussa -10. Spermanäytteessä todettiin, että miehellä huonot simpat, ne ovat epämuodostuneita, liikkumattomia ja niitä on vähän. Biopsiasta kuitenkin löytyi hyvänlaatuisia simppoja, jotka vastaa tuorenäytteessä olevia, joten se loi toivoa yhteisestä lapsesta, eli icsi hoidolla mennään :)
Tuo puolenvuoden odotusaika ensimmäiseen suunnittelukäyntiin oli yhtä h*******ä, meille sanottiin, että nyt tämä ajatus kannattaa laittaa mappi Ö:hön ja nauttia elämästä.. Onnistui muuten todella hyvin.. :|
Noh, suunnittelukäynnille päästiin sitte syyskuun puolessavälissä ja syyskuun lopulla laitoin procren -piikin. Viikon kuluttua piikistä alkoi vaihdevuosioireet, tämä likka on tällähetkellä aikamoinen hirviö, joka hikoilee myös :/ Ja tänään kävin ultrassa et katottiin limis, se näytti hyvältä ja huomenna eka gonal pistos sitten :) Punktio ois tarkotus tehdä vko 44 :)
Jännittää, hirvittää ja pelottaa!! Mulla on vilä kaiken lisäksi ihan hirveä fobia tosta gynen pöydälle kipuamisesta, jo pelkästään se on henkisesti hyyyyvin koettelevaa :/
Mun lääkäri sanoi mulle tänään ku olin lähdössä, et tää aika minkä olet tähän asti odotellut, on varmasti ollut raskasta, mutta tämä 1kk tästä eteenpäin tulee olemaan vielä raskaampaa ja et nyt mun täytyy vaan keskittyä pitämään itseni kasassa loppuun asti.

Nyt sitten vaan kovasti tsemppiä meille kaikille! :saint:
 
Viimeksi muokattu:
Tänään pääsin alottaan clomit en ainakaa oo vielä huomannu mitään sivuvaikutuksii :) ens to olis aika gynelle ultraileen miten tepsii :) tsemppiä teille kaikille <3 ihanaa huomata ettei ihan yksin olekaan tämän asian kanssa:) saanu paljon apua täältä :heart:
 
Minä täällä odottelen monsuunikautta. Jotain outoa on liikenteessä kun maha on tuplaturvoksissa ja tuppaa olemaan ihan sekaisin (pari päivää) Lienee joku stressireaktio ja onhan tuolla kaapissa toi eka clomireseptikin vielä lisää jännitystä tekemässä. Jos ei ala viikonloppuun mennessä vuoto niin pitänee alkaa testailemaan.

Jostain ihmeestä se kauhea innostunut positiivisuus raskautumisen suhteen taas löysi tiensä minulle vaikka olen jo monet kerrat sen yrittänyt kumota. Taas kauheat suunnittelut ja höpinät omassa päässä meneillään ja pian murskataan kaikki ne pieniksi palasiksi ja lakaistaan matonalle.
 
Tervetuloa uusille! :flower:

Sartsa, tuskimpa kovinkaan moni mielellään hyppää gynen pöydälle. Mullekin ollut alusta asti epämiellyttävä kokemus, mutta kun tässä on vajaat kolme vuotta ravannut tutkimuksissa ja hoidoissa, niin on alkanut jo turtumaan hommaan. Ajattelen vaan, että kyllä se lääkäri tietää mitä tekee, ja yritän olla rentona ja rauhallisena (ja aina voi puristaa miehen kättä ;)). Tsemppiä ja jaksamista!

Jonsku, ei mullakaan ole koskaan clomeista tullut mitään sivuvaikutuksia, mutta silti on rakkuloita kasvanut :). Meillä ei vaan valitettavasti clomi+menopur lääkityksellä tehdyt inseminaatiot tuottaneet tulosta. Tehdäänkö teille inseminaatio vai vieläkö yritätte luomuna?

Tsemppiä ja jaksamista kaikille! :heart:

- Ninea pp5 -
 
Pitäisiköhän minunkin liittyä tähän listaan, yritystä 01/09 ja soiteltiin aikaa terveyskeskukseen lähetettä varten 12/09. Saatiin aika lääkärille 02/10. Käytiin sitten väestöliitossa molemmat tutkimuksissa jo 01/10 eli meillä oli tiedossa jo lapsettomuuden syy kun menimme tk-lääkärille, miehellä ei ole siittiöitä. Saatiin lähete OYS:n, jossa kävimme 06/10 ja nyt odotellaan että pääsisimme hoitojonoon, joten meillä ei tapahdu yhtään mitään aikoihin.

Olen niin turhautunut odottamaan ja odottamaan että miehelle annettaisiin se aika kivesbiopsiaan vai mikä se nyt sitten onkaan. Väestöliitossa jo ennen julkisen puolen hoitojonoon jonottamisen aloittamista miehellä kokeiltiin hormonilääkitys ja otettiin kaikki kromosomikokeet, eli sieltä ei poikkeavaa löytynyt eikä hormonilääkitys auttanut. Jokohan me ens vuonna päästään hoitojonoon, eli 1. ICSI on edessä kai joskus.

Tekisi mieli takaisin väestöliittoon mutta sinne meni niin monta sataa euroa jo rahaa ja ICSI hoito on niin kallis ettei meillä ole varaa. Saa nähdä kauanko vaan oma pää kestää tätä hoitojonon jonottamista, mietin koko ajan mistä me saataisiin revittyä rahaa.
 
Heippa kaikille! Mukava huomata, ett täällä on muitakin joilla samoihin aikoihin alkanut hoito, kun itellä... Mä aloitin siis maanantaina sumut ja parin viikon päästä alkaa pistelyt.
Mizze77, mulle aloitettiin Suprecur suihke, jota nytten sumuttelen kolmesti päivässä. Inhaa ainetta.. Maistuu pahalta, kun sitä valuu aina tuonne nenänieluun...
Mites HalleB:n hormonihöyryt pillereitten kanssa??? :D
Sartsa00, joko alkaa vaihdevuodet helpottaan? Itse odotan niitä kauhulla.. :D
Jag78, kieltämättä julkisella puolella odottelussa menee hermo, mutta teillä on syy jo tiedossa ja toivottavasti kun hoidot alkaa, niin kaikki sujuu nopeasti ja tiedetään heti mitä tehään. Me ollaan jouduttu pitkän kaavan kautta käymään juttuja läpi, kun mitään syytä ei oo tiedossa. Nytten siis kohta kaksi vuotta oltu tutkimuksissa ja hoidoissa.... Jaksamista siis odotteluun teillekin!!!
 
Moikka kaikille! Eka IVF siis takana ja sain tänään veritestin tuloksen ja hcg oli alle 1, eli ei mitään yritystä. Sain PAS-suunnitteluajan jo parin viikon päähän (oli joku peruutusaika) ja siirto tapahtuu joulukuun alussa (jos selviävät sulatuksesta). Jotenkin helpottunut olo, pahinta on se toiveessa eläminen...

Eli Halleb, päivitätkö mulle että 1.IVF:n 1. PAS joulukuussa.

Jaksamista kaikille tasapuolisesti! :hug:
 
Hei!
Olen syönyt Terolut kuureja. Luulen, että tarttisin myös Clomit avuksi.
Miten on noiden Clomien kanssa? Vaatiiko niiden syöminen aina ultrassa käymistä? Gyne vihjaisi, että ennen niiden määräämistä pitäisi miehen antaa spermanäyte. Onko muilla ollut näin vai onko gyne suostunut kirjoittamaan Clomit ilman spermanäytettä?
 
Tatja moikka, ajattelin vastata kysymyksiisi vaikka en tähän pinoon yleensä kirjottelekkaan. ELikkä olen lukenut lääkäreistä, jotka ovat määränneet clomit ilman spermatutkimusta, mutta se on aivan typerää mielestäni, koska ensin pitää varmistaa, että siittiöt ovat kunnossa, koska eihän ovulaatiosta ole mitään hyötyä jos ei siittiöt pysty sitä munasolua hedelmöittämään! Itse en myöskään haluaisi turhaan hormooneja syödä.
Samoin jotkut lääkärit jättävät ultraamatta, mutta minulle on sanottu, että ultraaminen aina alottaessa ja annosta nostaessa on välttämätöntä. Pitää katsoa kypsyykö munarakkulat ja ettei niitä kypsy liiaksi. Tsemppiä clomien alotukseen, toivottavasti tuovat teille esikoisen!
 
Jag 78 Voimia sinne, se odotteluaika on kaikkein pahinta! Ja nyt kun joudun odottelemaan 2vkoa ni tämä aika vasta pitkä onkin :/ mut usko tai älä, kyllä se sieltä tulee =) Nyt kannattaa keksiä paljon muuta ajateltavaa!

Smirg Ei ole vielä vaihdevuosioireet helpottanut, eli viimeyönäkin heräilin noin 20min välein vetämään peittoa pois ja taas hetkenkuluttua takasin.. Päivässä on pakko käydä suihkussa 2-3 kertaa :/ mut kyl nää nyt kestää ku tietää mitä on ehkä luvassa :)


Itsellä ei ole vielä tullut mitään tuntemuksia Gonal- F pistoksesta. Olin ensin ajatellut, että pistäminen tulee olemaan todella helppoa ammattini takia, mutta ei se ihan niin ollutkaan. Pistäminen tuntuu yllättävän paljon ja piikin tökkäminen itseen on melko haasteellista :/ Mies lupasi loppuajasta tykitellä jos itse en enää kykene =)
 

Yhteistyössä