Pino yli 80kg painaville...

• Viestiketjun aloittaja Lehmä
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2005 klo 11:31 miimu kirjoitti:
riina-niina mikä on toi sun xl-jumppa? mun pitäs kans täs jotain muuta liikuntaa rupee harrastaa ku kävelyt + satunnainen kuntopyöräily... mäki tarviin jonku "laitteen" tiedän kokemuksesta et en pitkään jaksa inostuu esim vattalihaksista silla perinteisellä tavalla lattialla...
muuten on menny ihan hyvin tällä viikol.. söin kyl alkuviikosta omppupiirakkaa mut olin reilusti keventäny reseptiä ni ei ollu ni paha kaloripommi... nyt ku kävin taas vaalla tänään ni oli taas tippunu... pitäs kyl oikeesti vaan käiydä kerran viikos olis paljon jännittävämpi tai jotain... mut tsemppiä kaikille loppuviikkoon, viikonloppu vaanii jo herkkuineen...
:wave: Toi XL-jumppa oli elokuun 2005 Hyvä Terveys-lehdessä. Eli ihan kotosalla olen yksinäni jumppaillut (tosin kaksi lasta ihmettelee aina vieressä, että mitähän toi äiti oikein touhuaa ;) ). Kun kolme kertaa viikossa tekee ton jumpan, pitäisi kiinteytyä pikku hiljaa.
Itte olen myös todennut, että perinteisellä tavalla tehdessä vatsalihasliikkeitä, varsinkin niska ja hartiat ovat kovilla. Olen ollut tosi tyytyväinen Swing Pro-laitteeseen juuri siksi, kun siinä saa "istua" koko ajan.
Huomenna pitää varmaan pitää välipäivä kuntoilusta, kun olen tehnyt vatsalihasliikkeitä ja xl-jumpan joka päivä sunnuntaista saakka, jos kerran välipäivän pitäminen edistää jollain tavoin lihasten kehittymistä (siis ihan uusi juttu mulle! :eek: ).

semmonen tuli mieleen, et vois vaihtaa vinkkejä ns. turvallisista naposteltavista. Tykätään miehen kanssa kattoo paljon leffoja, ja siinä sivussa on sitten tullu mässättyä irtokarkkia, sipsejä jne..jos meinaa hoikistua niin tommonenhan ei oikein käy.. :) eli mikä eteen?
Eilen illalla söin jäisiä mansikoita, joihin "ripsautin" vähän lähes kaloritonta makeutusainetta joukkoon, toki mansikat maistuu ilman sitäkin..
Toinen hyvä on ostaa kaupan kevytkermaviili, siihen mieleisiään mausteita(esim. tilli, ruohosipuli, sinappi, ripaus suolaa..) ja sitten pussillinen kaupan pikkuporkkanoita. Ihan mukavaa vaihtelua sipsien sijaan dippailtavaksi.
Oon aika tyytyväinen itteeni, mies oli ostanu eilen sipsejä, ja meikä akka pitäytyi tosiaan marjoissa, vaikka toinen rouskutti sipsejä kovaa vauhtia vieressä..Nyt on meidän pikkuneidin ristiäiset sunnuntaina, mitenkähän on mahtaako osata pitäytyä kohtuuden rajoissa mm. voileipäkakun suhteen..toivon mukaan..
Vielä tosta xl-jumpasta..en nimittäin kirjastosta löytäny elokuun numeroo..eli mikä siinä on erikoista vrt. ns. tavallisiin jumppiin?kerrotko vähän millasia liikkeitä?
mulla nimittäin semmonen ongelma, nyt kun sektion jälkeen pitäs tehdä vatsalihasliikkeitä, niin ei yksin kotona saa aikaseks..Pari kertaa viikossa on onneks jumppa, ja siellä tulee tehtyä,mutta se ei ihan riitä..tiedossa superhyviä liikkeitä?

Joo, uus juttu se oli mullekin. On aina luullu että tiukkaa treeniä vaan. Mutta nyt kun olen seurannut trimmejä mimmejä ja kundeja niin tekevät salilla yleensä joko kädet tai jalat. Eli käyvät joka päivä mutta vuoroottelevat lihasryhmiä.

Kohta muutkin seuraa mua, mitenkäs toi leidi kuntoilee :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

:wave: Joo, elikkäs tosta XL-jumpasta; se on suunniteltu ylipainoisille ja liikuntaa aloitteleville ja se sisältää kymmenen eri liikettä. Liikkeet ovat helppoja ja nivelille turvallisia, mikä on tärkeää, kun on ittelläkin oikein reilusti tota ylipainoa. Esimerkkejä liikkeistä on askelkyykky, kulmasoutu ja punnerrus kylkiasennossa.
Mun mielestä useimmat jumppaohjeet ovat vaikeita ja pohjakunnon pitäisi olla jo valmiiksi hyvä, siksi olenkin niin ihastunut tähän jumppaan, joka on siis XL-kokoisillekin tarkoitettu! :attn:

Hei! Mites muilla on viikko sujunu syömisten ja kuntoilujen kanssa?

Itte pidin eilen välipäivän vatsalihasliikkeiden ja xl-jumpan osalta, mutta postinhaku reissusta tulikin puolen tunnin reipas kävelylenkki, lykäten n. 20kg lapsia kaksostenrattaissa. :saint:

Raittiista ilmasta sain sen verran virtaa, että iltapäivällä leivoin neljä omenapiirakkaa, joista EN syönyt palaakaan, vaikka yksi iltakahvivieraskin kävi.
Ajattelin hyödyntää noi omenat tuolta puutarhasta ja pakastaa piirakoita aika kasan vierasvaraksi + lasten synttärikahvipöytiin. :D

Kahtena iltana olen repsahtanut pisteiden laskusta, mutta muuten olen pitänyt kirjaa tarkasti ja kuntoillut olen joka päivä. Toivottavasti tuo kuntoilun osuus näkyy huomisessa punnituksessa. :p

Alkuviikosta kävin puntarissa, mutta muuten olen pysynyt kaukana siitä laitteesta, kun alkoi tuntua siltä, että olen liika riippuvainen vaa'an lukemista joka aamu. :headwall:

Huomenna sitten punnituspinoon! :wave:

nonii.. punnituspäivä.. mut voitteko uskoa mä tänäaamuna unohdin käydä puntarilla... muuten ku siellä tulee pompittua harva se päivä samaan aikaan aamulla... nyt näytti 85,7 ku oon jo syöny jne.. eilen oli aamul 85,5.. jos laittaisin sen 85,5 täks päiväks...
sillon olis tilanne:
alku:92,7(93,7 oli alussa mut toi oli ku alotin tän)
viime viikko: 86,9
tänään 85,5
viikkopud:1,4
kok pudotus 7,2kg
muuten on menny ihan ok.. ollu vaan ni huono sää kokoajan ettei aina jaksa ulos lähtee... ja vettä pitäs juoda enempi. mut paino on ainaki laskusuunnassa...täytyyy kyl tunnustaa et pe käytiin grillillä ja otin jotain kanaa riisillä.. :ashamed:
et ei ollu ihan yhtä paha ku uppurasvas keitetyt makkaraperunat 2majoneesidesilitran kanssa.. (mitä ukko söi)
nyt muuten ei ainakaan pysty väittää ettei kotona oo terveellistä välipalaa.. mul yli 15kg kotimaisia vesimeloneja... :D
tosin nyt rupee jo tulee pikkuhiljaa korvista ulos ne melonit.. onks kellään vinkkiä mitä niist vois tehä...vesimelonivettä ainaski..

:wave: Tervehdys kaikille "pinolaisille"!

En meinannut uskoa aamulla silmiäni noustessani vaa'alle, kun oli yllättävän paljon paino laskenut (ottaen huomioon ne pari repsahdusta!). =)

Aloituspaino tasan kuukausi sitten oli siis 96,9kg.
Viikko sitten 92,8kg.
Tänään 91,6kg.
Viikkopudotus 1,2kg!!! :eek:
Kokonaispudotus 5,3kg.

Nyt alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä, että joskus vielä painan alle 90kg! Laskeskelin tuossa, että yli 5%:n painonpudotus on nyt totta omalla kohdallani. Ei voi muuta tehdä kuin tuulettaa! :wave: :wave:

Laihdutusta on kyllä nyt sitkeästi jatkettava ja pudotettava ainakin kymmenen kiloa ennenkuin vauvahaaveestamme onnistuu tulemaan totta, kun mulla on se PCO...

Puntaripäivä.
Alussa oli 101 kiloo ja tänä aamuna oli 96,8. Eli vajaa viisi tai oikeesti hiukan yli neljä kiloo on lähtenyt.
Ihan pitää olla tyytyväinen koska en niin kauheen tiukkis ole tuon ruokavalion suhteen ollu. Eilen just oli mukuloilla karkkipäivä ja tämäkin rouva sortui aikas monta kertaa karkkikupille.
Ei voi auttaa mutta on toi pisteiden laskeminen näköjään tehokasta.
Ja sit pe ostin kyllä kerroshampparin ja join pari siideriä kun tuli tyttävauva sukuun :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Palataan viikolla asiaan.
Hyvä ME!

En oo piitkään aikaan käyny tällä palstalla, joskus olen kuitenkin kirjoitellut että en ihan ekakertalainen oo..
Eli, alotin laihdutuksen pisteillä heinäkuun eka päivä ja tähän mennessä poissa tasan 10 kg.Itse sitä ei huomaa muuten kuin väljistä vaateista, mies kehuu että on lähteny..
Alkupaino mulla oli 88,4 ja nyt siis 78,4.Olisi varmaan tässä ajassa enemmänkin lähteny jos oisin liikkunu enemmän, mutta ku päivät on kahden pienen lapsen kanssa niin ei ne kävelylenkitkään mitenkään vauhdikkaita oo..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2005 klo 10:49 viiden äiti kirjoitti:
Huomenta/päivää. B)
-Aliotus paino: 90kg 1.9.-05
-edel vko:n paino 89.6kg
-tämän vko:n paino 88.8kg
-viikko pudotus -800g =) (Hyvä minä, enemmän kuin oletin)
-yhteis pudotus -1.2kg :heart:

Elikkäs tuosolis yllä nuo mun lukemat viime viikolle. Sunnuntaina en puntari lukemia rekisteroinyt, mut tänään aamupalan ja perhekerhoreissun jälkeen vaa`alle nousin ja HUPS iloinen yllätys lukema oli 87.6kg. No söin sitten luonaan ja uudelleen punnitus lukemiksi ilmaantui 88.4kg.

Vaan tyytyväinen itseeni olen sillä viikonlopulla tuli ulkoiltua oikein reippaasti niin pyörällä kuin kävellen. B)

Joten eiköhän nuo paino lukemat tuonne jonnekin 88 kilon tienoille torstaina asetu. =) Näin ainakin toivon. :whistle:

Niin ja tulihan tuota "lisä" aikaakin painon pudotukselle, kun ei vauva-uutisia päässyt huutelemaan. :(
Ainakaan vielä.

No nyt on sitten ristiäiset takana.Perjantaina olin kaverin kanssa ekaa kertaa vajaaseen vuoteen bilettämässä,ja se näkyi kyllä lauantain ns. krapulasyömisissä..hampurilaisateria,sipsiä,dippiä, grillimakkaraa..;repäisin sitte ihan kunnolla...mutta mutta, itse punnitukseen..
viime viikko 101,
tänään(ma:na)100,8
aloitus(synnytyssairaala heinäkuu)111

että ihmeen vähän vaikutti tuo viikonloppuinen,mutta tämä viikko pitää noudattaa tiukkaa linjaa, kun tiedän että viikkopudotukset sais paljon suuremmiksikin.
Tsemppiä kaikille!

enpäs oo kerenny tänne pitkiin aikoihin :ashamed: mutta niin pisteitä laskeskelen edelleen..parisen viikkoo paino jurras samas mutta nyt oli viikko pudotus 1,200 kg :) nyt yhteensä n.13 kiloo tippunu heinäkuusta.. ostin salikortin ja oon nyt ahkerasyti käyny salilla hikoilemas 4 kertaa viikos ja kahtena iltana viikos aerobikis. luulis nyt että se edistää laihtumista ku liikkuu paljon..vissiin hiukan liikaaki ku mittasin verensokerin tänään ja se oli vain 1.2 :eek: ihmekkö toi ku pyörryttää:( jotku vaan sanoo että toi salilla käyminen saattaa tehä ton pyörrytyksen ,mutten sitte tiedä. no mutta ilmottelen sunnuntaina sitte viikko pudotuksen ja tsemppiä kaikille :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2005 klo 14:31 viiden äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2005 klo 10:49 viiden äiti kirjoitti:
Huomenta/päivää. B)
-Aliotus paino: 90kg 1.9.-05
-edel vko:n paino 89.6kg
-tämän vko:n paino 88.8kg
-viikko pudotus -800g =) (Hyvä minä, enemmän kuin oletin)
-yhteis pudotus -1.2kg :heart:

HUPS! Olipas tämä pino pudonnut. :wave:
Joten täs samal hiukan nostelen kun kerron viikon kuulumisia täältä päin.

No niin tänään oli sitten puntaripäivä tuot PV:t varten. ;)

En ollut uskoa silmiäni kun tuolle vaaàlle pomppasin. :whistle: :whistle:
Piti oikein tuplasti hypätä että lukemat uskoisin. :headwall: Siihen digitaaliseen näyttöön todellakin ilmestyi luku 87.4kg :heart:

-Elikkäs tuo tekee viikko pudotukseksi 1.4kg.
-Aloittanut olen 1.9.-05
-yht. pudotus 2.6kg
-lähtö paino 90kg

Niin tuolla ylhäällä olikin jo valmiiksi nuo edelliset tietoni, vaan eipä täida haitaksi kertaus olla.
:whistle: :whistle: :whistle:

Tällä vauhdilla jos kilot karisemaan pääsevät, niin raskauskin saattaisi olla todellisuutta piakkoin.

Vaan taidampa nyt kuitenkin tilata vielä jatkoa tuolle PV:n startille joka on neljäviikoa. seuraava jakso olis neljä lisää ja sit viel vois jatkaa sille aktiivi-jaksolle. ;)

:wave: Mut nyt toivottelen kaikille hoikistuvaa loppuviikoa ja mukavia ulkoilu ilmoja. :wave:
:headwall: Oletan jotta mulla on tuon suht suuren pudotuksen saanut aikaiseksi joka toinen päivä tehty sauvakävely lenkki.(= tunti reippailla askelilla on tullut kävellyksi sauvojan kanssa.) :whistle:

Tervehdys ja nosto! :wave:

Eilen olin ekaa kertaa (puoleentoista vuoteen) kuntobicissa ja jaksoin yllätävän hyvin, vaikka onkin painoa 10kg ennemmän kuin viime kerralla. Suurin yllätys oli aamulla herätessä, ettei ole lihakset yhtään kipeänä!?! :saint:
Jotain vaikutusta täytyy viime aikaisella kotijumppaamisella olla, kun ei joka paikkaa kolota!

Olen pitänyt tällä viikolla tosi tiukkaa linjaa syömisieni kanssa ja aamulla puntari näytti 90,6kg. =) Eri asia on sitten, mitkä lukemat sunnuntaiaamulla vaa'assa on, jos satun nyt viikonloppuna hieman repsahtamaan. :whistle:

Yritetään tsempata ja puntaroidaan sunnuntaina! :flower:

Heips!
Liitynpä minäkin joukkoonne, jos sopii... Olen lueskellut kirjoituksianne jo viikon verran ja saanut kovasti puhtia omaan laihdutukseeni, kiitos siitä :D

Olen kahden lapsen 25-vuotias äiti Etelä-Suomesta. Painoa on aina ollut reippaasti liikaa, mutta nyt toisen vauveliinin jälkeen puntari näyttää jo HUIMIA lukemia :ashamed:

Tämän aamun paino 108,8kg (ja pituutta löytyy 175cm)
Tavoite vuoden loppuun mennessä -10kg, jota pidän melko realistisena tavoitteena... Vai mitä!?

Pisteitä laskeskelen ja lenkkeilen 3x viikossa sekä uin kerran viikossa.

Tsemppiä kaikille!
:wave: Äityliini

Aurikoista lauantaita kaikille!!!

Nyt ylös ulos ja lenkille!!!! :wave: :wave: :wave:
Ainaskin tääl on ihanan näköinen syysilma joka oikein houkuttelee ulos tuol ikkunan takana. B) B) B)

Vaan äityliinillelle ja muillekin, "pikku" varoitus liikkaa ei pidä itseltään liikunkaan suhteen vaaatia, vaan muistakaa silloin tällöin pitää se lököily päivä jotta sitten taasen jaksaa liikkua uudella innolla. :hug: :hug: :hug:

Mul on nyt kyl päässyt kaks päivää hiukan liiaksi tuonne lököilyn puolelle ja nyt harmittaa hiukkasen. :( Vaan nyt niskasta itteään on kiinni otettava ja ulos lähdettävä neidin kans kuntoileen.
Niin siis tosiaan kuntoileen "ratas-rallia" harjoittamaan tai rinkka seläs käveleen(=neiti rinkassa) tai sitten tuo pyörä varastost esiin ja neiti mukaan peräkärrys. :wave: :wave: :wave: Kyl on hiki taattu jokaisel noist keinoist. :LOL: :LOL: :LOL:

Piti sitten viel tähän lisätä. Jotta tuli tilatuks viime yönä jatkoa tuolle PV:n aloituspaketille=kahdeksan viikoa lisää materiaalia. (Tilaus tuli siis tehtyä netin välityksellä tosiaankin KESKELLÄ yötä).

Täytyy tulla heti tänne tunnustamaan, että taas olen kahtena päivänä repsahtanut. :ashamed:
Ja nyt sitten ne kootut selitykset; osittaisimetän meidän 9kk:n ikäistä tyttöä ja hänellä on korvatulehdus, eikä muu ruoka oikein näytä maistuvan kuin tisumaito (on kuumettakin + oksentelee). Eli olen kohtalaisen hyvällä omallatunnolla syönyt reippaammin, että saisi vauvelimme hieman rasvaisempaa maitoa. Lisäksi olen tietenkin lisännyt myös veden juontia ja yrittänyt itsekin levätä, että maitoa heruisi oikein hyvin. :saint:
No, huomenna taas puntaroidaan, sittenhän sen näkee, miten akan käy... ;)

alku:92,7(93,7 oli alussa mut toi oli ku alotin tän)
viime viikko: 85,5
tänään 84,9
viikkopud:0,6
kok pudotus 7,8

juu että tollasta.. taas oon pitkin viikkoa pomppinu tuolla vaalla.. alkuviikosta oli jo 85 tasan.. mähän olin siitä hirveen "onnellinen", mut sit se oliki yhtäkkiä taas noussu johonki 85,7.. sitä sit harmittelin.. vaikka ei siit pitäs välittää kun on varmaan vaan nesteet taas ku heittää.. tänään nyt oli toi aamul.. mut täytyy taas tunnustaa et grillattiin eilen ja vaik oli kevyt makkaraa jne ni kyl tuli syötyä ja juotua yli #sallitun"... mut nooh, kesä on kohta ohi ni ei tuu sit grillailtua...
et kattoo ny et lähteekö taas nousuu eilisen jälkeen ku voi olla et tänään vähän "nestehukkaa" noista eilisistä paukuista..
muuten menny ihan ok vaik onki välil tullu syötyä herkkuja, mut en pidä niit repsahduksina kun on ns hallittua herkuttelua.. kaikki kalorit tarkkaan tiedossa jne... :D
Mut tsemppiä viikkoon kaikille.. kyl meil täs koko ajan laskusuunnas näyttää menevän...

:attn: Punnituspäivä! :attn:

Aloituspaino (18.elokuuta) 96,9kg. :ashamed:
Viime sunnuntaina 91,6kg.
Tänä aamuna 90,8kg.
Viikkopudotus 800g. :)
Kokonaispudotus 6,1kg! :D

Perjantaiaamulla painoni kävi 200g alempana, mutta ihan tyytyväinen olen viikkopudotukseen, varsinkin kun on tullut herkuteltua jo useampana päivänä, eikä tämä päiväkään ole poikkeus... :ashamed:

Pääasia kuitenkin, että paino laskee eikä yhtään plussaviikkoa ole ollut! Hyvä minä! :saint:

Kaikille tasapuolisesti iso :hug: ja tsemppiä urakkaan!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.09.2005 klo 15:43 äiti kirjoitti:
mulla meni viikolla kahtena päivänä pisteet hiukan yli :snotty: mutta niin alkupaino oli 13.7 88,7kg ja nyt tänä aamuna 74.9 ;) ihan tyytyväinen oon..ja kovalla innolla jatkan etiäpäin :p
tosi hyvin oot kyl saanu tippumaan :flower:

Tosi hienosti kilot näyttää tippuvan meidän pinolaisilla! Onnittelut kaikille saavutuksista! :flower:

Olen merkkaillut ylös tällä kuulla kuntoilujani ja äsken laskeskelin, että 18 päivänä olen liikkunut ja ajallisesti se tarkoittaa yli kymmentä tuntia! :saint:
Ei kyllä uskoisi omaksi saavutukseksi, kun ajattelee että elokuulla liikuin varmaan pari tuntia koko kuukauden aikana. Tämä sohvaperuna on saatu vihdoinkin liikkeelle! :LOL: :LOL:

Kuukausi sitten en kehdannut edes jumpata, kun mies oli kotosalla ja ajattelin hänen nauravan ponnisteluilleni. :ashamed:
Tänään katsoessamme porukalla Idolsia, tein vatsalihasliikkeitä ja jumppasin siinä samalla, eikä isäntä meinannutkaan mitään kommentoida! :) Ei varmaan uskaltanut, kun on huomannut "pirttihirmun" olevan tosissaan tämän laihiksen suhteen. ;)

Ainakin itsetuntoni on parantunut, kun kropasta on kuusi kiloa lähtenyt. =) (Minusta taitaa tulla aivan järkyttävän narsistinen ja itsevarma, jos vielä kymmenen kiloa saan putoamaan, saati jos 20kg lähtisi! :LOL: )

Mitenkähän minulta aina sunnuntainen punnitus unohtuu..?No mutta tässä tämän maanantai-aamun tulokset:
aloitus(heinäkuun loppu,muutama pvä synnytyksestä):111kg
viime viikko: 100,8kg
nyt:100,5kg
viikkopudotus:300g

Aika pettynyt oon, mutta itteäni voin vaan syyttää..nimittäin nämä viikonloput tuntuu aina menevän ravinnon ja liikunnankin osalta huonosti..Ja jos kakskin päivää viiikosta syö ja liikkuu vähän miten sattuu,niin turhaan koittaa ton kummasempia viikkopudotuksia aikaan saadakaan..No tänään tulee uudet yhdistelmävaunut, jospa ne osaltaan antas uutta intoa lenkkeilyyn.Entiset nimittäin oli niin surkeat työnnettävät, että vaikka tyttö ei paina kuin viis kiloa, niin tuntuu että työntäs kymmentä..Oisko kellään muutes mitään kivoja vauvajumppa-ohjeita? joista nauttis sekä äiti että lapsi..

Yhteistyössä