Pino yli 80kg painaville...

• Viestiketjun aloittaja Lehmä
  • Ensimmäinen viesti
Raahaudunpa pinoon minäkin...

Kuten tuosta aloituksestakin jo arvaa, niin puntarinvaihdon vuoksi tuli nyt sitten ekaa kertaa plussatulos! \|O

Aloituspaino (18.elokuuta) 96,9kg.
Viikko sitten 90,8kg.
Tänään 91,9kg (+1,1kg) eikä edes lohduta, vaikka tiedän ettei vika ole minussa vaan puntarissa... :(
Kokonaispudotus kuitenkin edes 5kg. :/

En kyllä hetkeen vaihda vaakaa toiseen, kun tulee niin paha mieli! Enkä suosittele vaihtoa kenellekään, joka on parhaillaan laihiksella! :headwall: :headwall:

Tsemppiä kaikille urakkaan! Ehkä viikon kuluttua olen itsekin paremmalla tuulella... :hug:

unohtu eilen punnitus :snotty: mutta niin tämän aamun paino on 73,7 viime viikon maanantaina oli 75,4 elikkäs viikko pudotus on 1,7kg.. ja yhteensä on nyt tippunu 15kg =) 63kg on tarkotus tiputaa. mutta tsemppiä meille kaikille :flower: mites muilla viikko menny ?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.10.2005 klo 09:59 miimu kirjoitti:
alku:92,7 (93,7)
viime viikko:84,9
tänään: 83,5
viikko pudotus:1,4
kok pudotus:9,2 (10,2) jee jee...
kohta ollaan jo seiskassa... ainaki toivottavasti...
ihan hyvin oon jaksanu ainaki nyt loppuviikost kävellä reilu lenkki ke,to,pe ja la... muuta en oo sit hirveesti liikkunu.paitsi puutarhatöitä ja siivousta. kävin kirjastossa kattomassa sitä hyvä terveys lehteä. kotona katoin netistä et löytyy.. sit ku ehin kirjastolle ni joku oli just lainannu sen :headwall:
johonki jumpparyhmään pitäs lähtee mut täällä kun ei oikeen oo mielläpäin paitsi jotain senioreiden sauvakävelyryhmiä.. pitäs sit lähtee lähimpään isompaan kaupunkiin ja sinne taas bussilla jne.. katto nyt mitä keksii..
onks kukaan muuten sauvakävelyä harrasatnu? sain äidiltä sauvat,mut tunnustetaan etten oo vielä käyttäny.. ku vaunut aina mukana....

Juu, kyllä vaan löytyy täältä yks sauvakävelyyn hurahtanut. :whistle:
On muuten todella tehokas konsti hikoiluun ja uusien lihasten löytämiseen. :LOL:

Kokemuksesta voin kertoa jotta tuolla selkäpuolella kroppaa löytyi ekan tunnin sauvakävelyn jälkeen monet uudet lihakset joista ei tietoa ennestään ollut. Siis ne lihakset ovat tuolla lapaluiden tienoolla. :eek: :eek:
Tuollaisen seitsemän kilometriä kun painelee menemään noin tunnissa niin on HIKI taattu.
Muuten minkäs ikäinen tuo vaunuissa kulkija on?
Meillä kun pienimmällä ikää löytyy n.1,5v. Hänet olemme ottaneet mukaan kantorinkassa, (jos mies mukana hän kantaa jos ei niin minä kannan). Tietty "taakka" on oman painon (,87.6kg) lisäks melko mahtava n.11kg. Mut näin on tuo lenkki tullut tehdyks vaik olis yksin lasten kans kotosalla.
Mikäli omistat kanto- tai regnasliinan niin kokelepa sitä ja sauvakävelyä. Ensin tietenkin vain lyhyt lenkki ja jos tuntuu niin "matkustajasta" kuin sinustakin mukavalta niin sitten vähitellen pidemmiä lenkkejä.

Täytyy hiukan itseään kehua. :ashamed: Sekä "todistaa" jotta ei vaunut/rattaat ole este "hikilenkille". Tuli meinaan tehtyä perjantaina sellainen puolentoista tunnin lenkki (n. 8-9km) rattaita työnnellen. Tuonne lähi metsikköön jossa kulkee eri pituisia pururatalenkkejä mäkisessä maastossa. Ja omia voimiani kokeilin. Nimittäin suomalaisella-sisulla tuli kävellyksi tietenkin se pisinlenkki n.4,5km ja sinne meno+tulomatkat joten tuota matkaa todellakin kertyi tuo 8-9km:riä. :eek: Vaan nyt onkin sitten toisen jalan isovarvas turtana,kun lenkkarit hiersivät (suht uudet). :eek:

Niin että ei muuta kuin naperot kyytiin (kantorinkka, kantoliina, rengasliina, rattaat tai vaunut) ja lenkille, syksyiseen luontoon. Ylimääräiset kilot voi tiputella mennessään tien sivuun. :wave: (heittelee ylimääräisiä kiloja).

Marmur
Tervehdys :wave: !

Hyppäänpä minäkin tänne pinoon :D !
Aina olen ollut hieman pyöreä mutta fyysisestä työstä kun lähdin opiskelemaan tuli varkain 10 kiloa. Viimeisestä raskaudesta ei jäänyt oikeastaan yhtään yli mutta fiksuna söin imetysaikana ihan huoletta ja hups, 10 kiloa tuli lisää..
Laihduttamista olen tässä harrastulle, välillä hyvällä, välillä huonolla menestyksellä jo reilun vuoden. Keväällä aloitin jälleen uudestaan mutta kesä meni hitaasti mutta varmasti, lähinnä pitäen huolta ettei tule lisää.
Keväällä painoin vielä 93 kg :eek: .
Elokuussa oli päässyt jo 89-88 kg:n välille.
Elokuussa aloittelin tosissani polkemaan kuntopyörää. Tavoite on ½ tuntia päivässä ja mielellään 5 kertaa viikossa. Välillä poljen joka päivä välillä en pääse edes tavoitteeseen. Minimitavotteesta vähintää 3 kertaa viikossa olen saanut pidettyä kiinni :D .
Loppukesästä jätin karkin lähes kokonaan pois.
Täällä kävin lueskelemassa tuossa muutama viikko sitten ja erehdyin menemään "kuumaan vihjeen" perässä jonkun terveyslehden sivuille jossa oli jumppa ohjeita. Sairastan fibraa joten jumpan kanssa saa aina peälätä, että paikat tulee tosi kipeäksi. Löysin sieltä kuitenkin yhden kivan ja ei niin pitkän ohjelman. Sitä nyt olen tehnyt lähes joka päivä ja päälle vielä muutamaa lisäliikettä.
Nyt olen muutaman päivän laskenut jälleen pisteitä joten tässä on vähitellen tahtia kiristetty :D .
Tänään vaaka näytti 85.9 joten kohta olen pääsyt ekaan välitavoitteeseen eli alle 85 kg. Kokonaistavoite on tuonne alle 65 mutta mene askel kerrallaan eli 85 jälkeen tavoittelen alle 80 kilon pääsyä.
Niin ja pituutta on peräti 159 cm joten pyöreyttä on :whistle: . Kova tavoite kuitenkin saada ensi kesäksi mahdollisimman paljon pois kun olisi omat häät tiedossa :D .
Minulla tulee käytyä joka päivä vaakalla aamuisin kun herään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.10.2005 klo 16:40 Marmur kirjoitti:
Tervehdys :wave: !

Hyppäänpä minäkin tänne pinoon :D !
Aina olen ollut hieman pyöreä mutta fyysisestä työstä kun lähdin opiskelemaan tuli varkain 10 kiloa. Viimeisestä raskaudesta ei jäänyt oikeastaan yhtään yli mutta fiksuna söin imetysaikana ihan huoletta ja hups, 10 kiloa tuli lisää..
Laihduttamista olen tässä harrastulle, välillä hyvällä, välillä huonolla menestyksellä jo reilun vuoden. Keväällä aloitin jälleen uudestaan mutta kesä meni hitaasti mutta varmasti, lähinnä pitäen huolta ettei tule lisää.
Keväällä painoin vielä 93 kg :eek: .
Elokuussa oli päässyt jo 89-88 kg:n välille.
Elokuussa aloittelin tosissani polkemaan kuntopyörää. Tavoite on ½ tuntia päivässä ja mielellään 5 kertaa viikossa. Välillä poljen joka päivä välillä en pääse edes tavoitteeseen. Minimitavotteesta vähintää 3 kertaa viikossa olen saanut pidettyä kiinni :D .
Loppukesästä jätin karkin lähes kokonaan pois.
Täällä kävin lueskelemassa tuossa muutama viikko sitten ja erehdyin menemään "kuumaan vihjeen" perässä jonkun terveyslehden sivuille jossa oli jumppa ohjeita. Sairastan fibraa joten jumpan kanssa saa aina peälätä, että paikat tulee tosi kipeäksi. Löysin sieltä kuitenkin yhden kivan ja ei niin pitkän ohjelman. Sitä nyt olen tehnyt lähes joka päivä ja päälle vielä muutamaa lisäliikettä.
Nyt olen muutaman päivän laskenut jälleen pisteitä joten tässä on vähitellen tahtia kiristetty :D .
Tänään vaaka näytti 85.9 joten kohta olen pääsyt ekaan välitavoitteeseen eli alle 85 kg. Kokonaistavoite on tuonne alle 65 mutta mene askel kerrallaan eli 85 jälkeen tavoittelen alle 80 kilon pääsyä.
Niin ja pituutta on peräti 159 cm joten pyöreyttä on :whistle: . Kova tavoite kuitenkin saada ensi kesäksi mahdollisimman paljon pois kun olisi omat häät tiedossa :D .
Minulla tulee käytyä joka päivä vaakalla aamuisin kun herään.
tervetuloa vaan =)

Marmur
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.10.2005 klo 22:15 äippä-85 kirjoitti:
Mullakin löytyy samanlaista motiivia kuin Marmurilta;omat häät ois kans ens kesänä.. Kummasti muuten pistää liikkeelle halun laihtua,kun haaveilee omasta kuvastaan ihanassa morsiuspuvussa ;)
Me olimme miehen kanssa puhuneet jo monta vuotta häistä. Koskaan vaan ei sen kummemmin lähdetty niitä järjestelemään mutta aina vaan puhuttiin pitäis ja pitäis... Minä sitten kesän lopulla mietin tuota epätoivoista painonpudotusta ja mietin mistä saisin sellaisen motivaattorin, että en heti repsahda. Sitten mulla välähti, omat häät :D . Mies ei tiedä vieläkään, että intoni häiden järjestämisestä on oikeastaan lähtenyt halusta saada painoa alas :D :whistle: .

Kovasti etsin kaikkia turvallisia naposteltavia joilla saa hyvin täyttävän olon :D . Minä repsahdan nopsasti jos kovin pitää olla nälkä kuurilla... Tosin nyt on jäänyt nuo liikuntapisteet käyttämättä. En oikein tiedä onko sekään hyvä :\| .

Kyllä motivaatio vaikuttaa paljon. Keväällä kun koitin pisteitä laskea niin eihän ne riittäneet alkuunkaan :ashamed: . Nyt kun olen lähinnä leipää korvaamaan kaikella muulla niin riittää hyvin :D . Motivoituneena sitä keksii vaikka mitä.

Kun aloin polkemaan kuntopyörällä säännöllisesti ja lisäsin vielä jumpan ohjelmistooni, niin paino junnasi pitkään samoissa lukemissa. Meinasi jo motivaatio olla koetuksella vaikka tiesin, että liikunnan lisääminen vai pitäisikö sanoa liikkunnan aloittaminen voi jopa nostaa ensin painoa kun nestettä kerääntyy..

kirottu mittanauha :'( noin kuukausi sitten mittasin vyötärön ja mahan paksuimman kohdan..siitä oon n.4 kiloa laihtunu. mutta vyötärön ja mahan mitta oli aivan sama tänään ku sillo kuuikausi sitte... :/ mistäköhän ne kilot on lähteny vai valehteleeko toi mun puntari... :( alko kyllä hiukan masentaa..muille käyny näin ????

Olin raskaana ollessani 96 kiloinen ja normaali paino 60. Ekan raskauden jälkeen kilot lähti, toisen ei. Nyt ollaan 76 kilossa. Olen nyt syönyt 2 kk järkevästi vain vähän hyvää ja liikun viikossa 2x spinnig 2x salibandy ja kerran aerobic. Ja paino ei ole tippunut yhtään, masentavaa.. No onhan kroppa kiinteytynyt, mutta kun olis kiva saada läsät pois. Ekan lapsen jälkeen kävelin paljon, nyt en. En tiedä mitä seuraavaksi keksisi. Ja en kyllä usko siihenkään, että voi syödä liian vähän. Syön 5-6 kertaa pvässä.

:wave: Viikon kuulumisia täältäkin.
Maanantaina karkasi mopo käsistä eli kävin roskaruualla ja ilta meni sitten napostellessa kaikenlaista. :ashamed:
Eilen imuroin koko kämpän ja tein vatsalihasliikkeitä + jumppasin eli liikuttua tuli noin tunti.
Tänään kävin lasten kanssa vaunuttelemassa puoli tuntia ja nyt illalla ajattelin vielä tehdä ainakin vatsalihasliikkeitä ennen saunomista. :p
Pisteidenlasku on nyt sujunut hyvin pari päivää, mihin olen tyytyväinen! :)
Tutkin sitä uutta vaakaani, eikä siinä ole mitään säätömahdollisuuksia eli punnitustuloksiin on tyytyminen, vaikka lihoin sen 1½kg. \|O
Saa nähdä, miten sunnuntaiaamun punnituksessa käy, suostuuko vaaka näyttämään ollenkaan alle 91,9kg!?! :headwall: ;)
Hyvää loppuviikkoa kaikille ja sunnuntaina pinoudutaan!

Huomenta/päivää!!!

No niin nyt on sitten taas puntaroinnit suoritettu tuota PV:tä varten. Joten laitampa teidot myös tänne.

-lähtö paino 90kg. 1.9.-05
-paino viimeviikolla 88.2kg
-paino tällä viikolla 78.4kg. 6.9-05
-viiko pudotus -0.8kg
-yhteis pudotus -2.6kg

Nyt on sitten saatu pois nuo plussa kilot jotka ilmaantuivat sen julmetun "pöhötyksen" seurauksena muutama viiko sitten. :whistle:
Joten suunta on taasen lupaavasti laskeva. B)

Riina-Niina Kyllä se sun uusi vaaka kohta taatusti näyttää alle 91.9kg. Niin että ei muuta kuin takaisin ruotuun vain , kyllä "me" yhdessä päästään näistä ylimääräisistä kiloista eroon. Vaan johan sinä olet itseäsi niskasta kiinni ottanutkin. :hug: :hug: :hug:
Niin kuin tuosta yläpuolelta huomasit, ni nyt olen minäkin saanut pois ne plussa kilot jotka ilmaantuivat tyhjästä.

Täytyypä muuten minunkin myöntää jotta roskaruokaan tuli sorrutuksi maanantaina.Itseäni lohdutin sen jälkeen, ku olin kelassa odotellut kaksi tuntia kuopuksen kanssa. :eek: Mut söin kyl sellasen ruishampurilais aterian laitti limulla, josta kuopus "söi" (heitteli lähinnä lattialle) lähes kaikki ranskalaiset.

Nipsu2
Heippa jospa minäkin tulisin joukkoon mukaan. olen 171cm ja nyt tänään vaaka näytti 88kg. haaveena olis 60kg mut kyllä varmasti 70kg olisin enemmän kuin tyytyväinen. itellä kaksi lasta 3v ja 2kk. ekasta jäi 10kg ja sit kauhea mässäily imetsaikana niin paino nousi. nyt toisesta raskaudesta jäi 10kg. täysimetän vielä.olen yrittänyt laskea kaloreita että tulis noin 2000 kaloria syötyä niin paino tippuis. mun heikkouteni on suklaa, mut oon keksinyt hen keinon huijata itseäni.leikkaan omenan siivuiksi ja dippaan makupalaan niin luulen syöväni paljonkin suklaata vaikka menee vain yksi vanukas ja 3 omenaa. ja oon ruvennut syömään dietorellejä kun niissä ei ole paljon kaloreita. en pysty olemaan ilman herkkuja. nyt viikonloppuna tulee kyllä syötyä kun on ristiäiset, mutta tulenpa sunnutaina sanomaan painoni. jos joku tietää vähäkalorisia herkkuja niin laittakaa

nonii meni taas tän viikon ponnistelut hukkaan.. eilen käytiin jalkapalloo kattomassa.. siellä muutama tuoppi ja sieltä jatkettiin vielä sieltä paikalliseen... tuli kyl kalorimäärät ylitettyy kunnolla. vaik yritinki lightjuomia juoda.. :ashamed:
muuten ku oon täl viikol saanu hyvin käytyä lenkillä ja pyöärää polkenu jne.. saapa nähä mikä sunnuntai tulos..

joku kysy naposteluvinkkejä..
mä oon nyt innostunu dippaamaan kasviksia/juureksia.. tosi hyvää.. dippi nyt on periaatteessa kalorista mut ku sitä ei sit mee ku ehkä puol desiä ja jos tekee kevyt kermaviiliin tai jogurttiin ni...porkka naa, kukkakaalia, kurkkua,paprikaa, kaalia.. hyvää..

luin muuten kirjasta mielenkiintosen jutun "negatiivisita kaloreista".. perustu siihen et jos esim syöt kakun jossa 350kcal ni elimistö kuluttaa 100kcal ruansulatukseen jne.. jäljelle jää siis "xtraa"
mut jos syöt sit vaikkapa ruusukaalia annoksen ossa 50 kcal.. ni elimistö käyttää 75 kcal siihen sulatukseen..
siitä haluisin lisää tietoa.. onko kellään?

mega
Täälläki ois yks 83 kilonen... :ashamed: Kiva tietää, että en oo ainut, jonka vaaka vaan väkisin vetää ton "tosi läski"-rajan yli. :whistle: Mutta tytöt tsempataan toisiamme. Kyllä me onnistutaan. Mulla on 70 tavottena nyt ekaksi. Tänää onn syöny niin paljon herkkuja, että oikeen oksettaa... :headwall: Huomenna parannan tapani!!! :saint:

Tässä taas väliaikatietoja tuskastuttavasta laihdutuskuuristani. :headwall:
Eilen illalla olin kuntobicissa hikoilemassa ja ajattelin, että päivä menee ihan putkeen, MUTTA iltapala riistäytyi taas käsistä ja pisteet vilisivät vaan silmissä! :ashamed: :ashamed: :ashamed:
Tänään sitten korjasin tilannetta "kotibicilla" eli tein niitä kuntobicin liikkeitä (siis mitä muistin) puolisen tuntia ja vatsalihasliikkeet päälle. :saint: Lisäksi sain pidettyä itteni kurissa syömisten suhteen ja olo on nyt aika tyytyväinen! :)
Sen olen kyllä päättänyt, etten vaa'alle nouse ennenkuin sunnuntaiaamuna, tuli sitten tulos mikä tuli... :attn:
Olen tässä miettinyt, että olenkohan juonut vettä liian vähän tällä viikolla, kun tuntuu ettei toi paino laske olleskaan?!? Tai sitten mulle kasvaa lihasmassaa yhtä paljon kuin läskiä katoaa. :eek:

Täällä kans yksi äärettömän turhautunut naikkonen..Miten sitä itsekuria ei vaan riitä??Ja kaiken hyvän lisäks en ihan pelkkää laiskuuttani lähtenyt torstaina jumppaan :ashamed: blääh...No eilen taas,hampurilaisateria ja lisäks vielä aimo annos karkkeja..Masentaa..Ei jaksa yhtään tsempata itteensä, ja ulkonakin on vielä noin harmaata.
Siinäpä valitusvirttä kerrakseen :/

Heipparallaa täältäkin!

Viime viikonloppu meni matkaillessa, joten punnituspäiväkin (sopivasti :ashamed: ) "unohtui".

Samojen ongelmien kanssa täälläkin painitaan; joka päivä alkaa uudella tsempillä ja jossain vaiheessa päivää tulee repsahdus :kieh: Eipä voi ihminen luonteelleen mitään! Itsekuria olisi saatava jostain roimasti lisää ja muistaa syödä vähän useasti, niin ei nälkä yllätä...

Itselläni tuota ylipainoa on PALJON, joten onneksi vielä tässä vaiheessa paino putoaa melko pienilläkin ruokavalion muutoksilla.

Tämä viikko on mennyt vaihtelevasti syömisen suhteen, mut heikosti liikunnan puolella...

Vaaka näytti 2 viikkoa sitten 108,8kg (pituutta mulla 175cm). Tällä viikolla en ole puntarissa käynyt, katsotaan huomenna sit miten käy :eek:

alku:92,7 (93,7)
viime viikko:83,5
tänään: 82,7
viikko pudotus:0,8
kok pudotus:10kg (11kg)

niinku oon kirjotellu ni viikko menny vähän huonosti.. tullu juotua kaloreita ja syötyä vähän herkkuja... ei sentään ihan hillittömästi mutta mutta.. ei plussatulosta ainakaan=)
Mites te jotka käytte jumpassa ni missä jumpassa käytte?. minä kun oon ihan ummikko tollasissa ohjatuisssa jumpissa ni minnekköhän kannattaa mennä..? just kuulin et täällä meillä päin järjestetään jotaikin jonkun koulun jumppasalissa.. tai sit olis kyl mukava mennä ihan kaupunkiinki (sais pidemmän aikaa olla yksinään) salille missä jumppaa..
miten paljon te muuten yksin ootte? siis käytte jossain yksin vaikka lenkillä tai klaupungilla? mä hyvin harvoin. nyt alkaa miehel vapaaviikko ni ajattelin jos sillon kävis kattoon niitä jumppia.. jos tulis säännöllinen tapa :D

Viime viikko 99
Nyt 98,2
Viikkopudotus 800g
Ihan kivalta tuntui huomata,et taas ollaan pikkasen lähempänä tavoitetta..Vaikka takana on taas repsahduksia vaikka muille jakaa..kertokaas itsekurin "ammattilaiset" mitä tehdä kun "himot yllättää"? ;)

Punnituspäivän pinoon lyllerrän minäkin... :wave:

Aloituspaino 96,9 (18.8.05).
Viikko sitten 91,9.
Tänään 91,2.
Viikkopudotus 700 g!!
Kokonaispudotus 5,7 kg.

Nyt kyllä uskon, että se uusi vaakani on kunnossa! :LOL:
Vaikka viimeiseen viikkoon mahtuikin pari repsahduspäivää, ei tullut onneksi plussaviikkoa! Ihanaa!!! :D

Ensi viikkolla tsempataan porukalla toisiamme ja kilot saa kyytiä! Eikös juu?!? :hug: ;)

Marmur
Hauska yhteensattuma mutta keväällä kun olen hiljalleen alkanut painoja merkitä niin punnituspäiväksi on tullut sunnuntai :D .

Paino tänään 84.8 kg
2.10.2005 85.9 kg

Joten viikon pudotus 1,1 kiloa. Keväästä asti on tippunut 8,2 kiloa.

Joku kyseli tuosta vyötärön ympärysmitasta. Minulla ei ole muuttunut se pitkiin aikoihin vaikka kiloja on lähtenytkin. Alussa vyötärön ympärys tuli huimasti alaspäin ja nyt ei koko syksynä ole muuttunut.

Minun liikuntajutut tapahtuu ihan kotioloissa. Meidän kuusihenkisessä perheessä on jo muutenkin niin paljon sääteleviä aikatauluja joten olen kehittänyt sellaista liikkumista mitä voin tehdä silloin kun sopii. Jumppaan kotona ja usein poljen heti perään. Jos ollaan pienimmäisen (2v) kanssa kahdestaan niin hän häärii omilla leluillaan tai ottaa käsipainot ja menee jumppamatolle(retkipatja) jumppamaan :D . Tuo pieni on muuten hyvä motivaattori. Jossain vaiheessa päivää alkaa aina osottelemaan mattoa ja toimittamaan, että jumpata pitäisi jos en heti aamupäivällä sitä tee.
Oman ajan otan sitten muuta kautta ja muissa jutuissa.

Yhteistyössä