Pino alkuraskauden hermoilijoille

HUH, taas oikein pahemman laatuinen raskaushermoilu meneillään täällä. Onneksi on tämä palsta, nimittäin ihan samoja huolia taas kuin teillä 'samoilla viikoilla' menevillä Kärppiksellä ja Lentoemolla. Maha on ihan varmaan pienentynyt tai ainakaan se ei ole kasvanut pariin viikkoon, eikä painokaan ole noussut. Toivottavasti jonkinlaisen alun turvotuksen ja spurtin takia mutta tietty silti jännittää (yllätys) jos onkin jonkin muun takia. Mitään vaivoja ei ole mutta en kyllä edelleenkään tunne / tunnista mitään liikkeitä. Olo on siis aivan normaali, paitsi että hengästyn aika helposti. IIK.
Kärppis, mikä se sydänääntenkuuntelulaite onkaan nimeltä? Oletko sitä vielä käyttänyt, mitä mieltä olet siitä?
 
almaa tuo mun kotidoppler on AngelSoundsin laite. Niitä myydään www.kuuntelevauvaa.fi-osoitteessa. :) Silloin, kun ukko tuon oli tilannut, oli kuulemma joku ale, mut en tiiä, onko enää. Viimeksi, kun huutista selasin, huomasin, et sielläkin on niitä käytettynä myynnissä.

Ollaan me nyt n. joka kolmas päivä sillä kuunneltu. :D Se on sinänsä mukavaa, kun ukkokin pääsee sitten kuulemaan useammin, sillä kun ei muuten ole papusesta tavallaan samanlaista muistutusta koko ajan kuin mulla. Hyvin olen joka kerta sydänäänet saanut kuuluviin, joskin niitä saa aina ettiä, kun ei se aina kuulu samasta kohtaa ja kun ei ole mikään ammattilainen, niin siinähän sitten menee mahaa siksakkia läpi... :whistle: Eli jos jostain syystä sillä ei onnistukaan löytämään (ainakaan ihan heti), niin no panic: se ei välttämättä ole aina ihan helppoa. En tiiä, vaikuttaako asiaan se, et mulla on kohtu sekä taaksepäin että istukka etuseinässä, mut mulla ei esim kuulu tuosta ihan suoraan vatsanpäältä mitään, vaan aina on löydettävä vähän sieltä kohdun reunoilta se ääni. :)

On se ihan ok. Saanpahan ainakin aina heti tarkistaa, jos yhtään semmoinen olo tulee. Heti ruoan päälle ei ehkä kannata, mahamörinät tuppaa olemaan silloin turhan voimakkaita. Ja tosiaan ukko viimeksi totesi, et kyllä se sen arvoista on, kun hänkin pääsee kuuntelemaan. :)

Ne mun liikkeet, jos ne niitä oli, on kanssa taas vaimentuneet ja vähentyneet... Mutta sinänsä se on ehkä odotettavaakin, kun jos papuska siirtyy taas toiseen asentoon, niin en niitä välttämättä tunne (jos potkii johkun taakse tai sit istukkaa). Taidanpa tänään kuitenkin kuunnella tuolla toplerilla... :snotty: :LOL: Johan sitä taas sunnuntaista onkin aikaa. :D
 
Kiitos! Kävinkin kanssa jo tilaamassa saman laitteen geeleineen, oli tarjouskin edelleen. Mietin jo tosissani että pyydän päästä 'väliaikatarkistukseen' neuvolaan tai että menen yksityiselle mutta ehkä saan hermot kuriin tällä. Voi, kunpa se tulisi pian :) Luulen, että mulla on kanssa kohtu taaksepäin kallellaan, neuvolassa kun ovat kanssa saaneet siksakata hieman.

Mä luulen että kuuntelen päivittäin kunhan sen laitteen saan :LOL:
 
VOI ei miksi aina minulle käy näin?!

Puol 2 tienoilla neuvola täti soittaa minulle ja kysyy missä olen?
Voi ei mulla on merkintä, että vasta kahdelta ois neuvola aika, mutta neuvolassa taas aika näytti kello:13.00. Onneksi olin päivän viimeinen, muuten ois jäänyt moni juttu tekemättä. Nyt joutui neuvola täti olemaan hieman yli töissä. Aikaa neuvolassa meni noin kello 14.00-14.50 eli noin 50min.Onneksi oltiin ripeitä.
Ensin annoin pissan neuvola tädille. Sitten täyttelin lomakkeita, joissa
kysyttiin mm. isän ja äidin tietoja. Sotut, ammatit jne. sairauksista, juoma tavoista, huumeiden ,käytöstä, riitelystä, onko eläimiä jne. Lisäksi äidiltä kyseltiin viimeiset kuukautiset jne.
eli ihan kaikkea udeltiin ja moneen kertaan.

sitten punnittiin paino ja mitattiin pituus, otettiin veri näyte sormesta, mitattiin verenpaine, yritettiin ottaa kädestäkin verta, mutta neuvola täti ei onnistunut. piikitti mun kummatkin käsivarret turhaan. Antoi sitten mukaan putkilot ja muut ja joudun menemään pääterveyskeskukseen joku aamu verikokeet otattamaan. Niissä katsotaan ainakin. onko mulla vasta-aineita vesirokolle, yliherkkyyttä taudille (en muista nimeä ) jota kissa saattaa levittää.
Sitten sain mukaan hirveesti esitteitä, opuksia ja DVD:n
ja pissa kuppeja seuraavia kertoja varten.
 
voiko tätä hermoilua enään pistää alkuajan hermoiluille :whistle:
soitin tänään neuvolaan että pääsisinkö kuuntelemaan sydänäänet kun on niin epävarma olo että kaikki olisi kunnossa ja ultraan on vielä 4 viikkoa. pääsin aika heti onneksi.
kaikki siellä hyvin oli. heti löytyi sydänäänet :heart:
olen kyllä tuntenut kun toukka tanssii ripaskaa vatsassa ja ihan kuin potkuja mutta istumatyön takia minule tulee paljon ilmaa vatsaan niin en tiedä koska on potku ja koska ilmaa.
siinä sydänääniä kuunneltaessa toukka sitten hermostui ja päätti ruveta touhuilee, niin kunnolla vatsassa muljahti. jos en olisi tiennyt että nyt oli toukka olisi taas mennyt ilman piikkiin. siltä se meinaan tuntui.
sadee80!
mekin olemme lähdössä reissulle neljän viikon päästä ja ajattelin onko sinulla tarkkaa mitä suuhun pistää?
sen minä jo tiesinkin että vesijohto vedellä ei edes hampaita pestä mutta sitten tänään hokasin kysyä saanko edes syödä salaattia jos en tiedä millä vedellä huuhdeltu niin empä saa :/
meille kuuluu hotellilla ruuat niin tarvii ottaa oppaalta selville millä pesevät.


cadillac ja toukka 17+0
 
cadillacille onnittelut :heart: jumputuksista! Ja kärppis niitä taitaa kuulla enemmän kuin tarpeeksi. :p

tiny Mulle suositeltiin rautaa viime raskaudessa kun hemppa oli tippunut 145-> 128. 128 ei musta liian alhainen ole, mutta enpä mä sitä kauaa syönytkään. Ai niin, mun piti jo viikko sitten soittaa neuvolaan ja kysyä mikä mun hemppa on! :eek: Pää on ihan laho nykyään.

Mä en ole vieläkään tuntenut pikkuisen liikkeitä!!! Mahtaakohan siellä enää mitään elossa ollakaan? :ashamed: Viikon päästä on r-ultra ja päätin jaksaa sinne asti soittamatta neuvolaan. Ei kai se viikosta ole kiinni... Esikoisesta olin kyllä jo tuntenut liikkeet tässä vaiheessa, siksi on aikas epävarma olo ja pelottaakin vähän.

Mekin ollaan kai nyt sitten lähdössä reissuun neljän viikon päästä. Jotenkin olo kahden vaiheilla, et onko kivaa vai ei. Nyt jotenkin yhtään ei huvittais kun pelkään et ton poitsun kanssa reissaamisesta ei tule yhtään mitään...toisaalta sitten kahden kanssa se lienee lähes mahdotonta... Et kai se on nyt lähdettävä, vaan saisinpa jostain matkakuumeen.

kimallus rv 17+4(?)
 
Joo, välillä tuntuu ettei siellä reissussa voi syödä mitään.. Nauroinkin miehelle että otan oman ruisleipäpussin jota mussutan sen viikonlopun. Ollaan tosiaan vaan viikonloppu reissussa. No salaatteja en ainakaan syö, ei jätskiä.. Mitähän kaikkea olikaan. hedelmät pitää kuoria/pestä hyvin.. me ollaan menossa reissuun ilman poikia kun mennään koiraseuran kanssa reissuun johon minä ja mies kuulutaan.

tiny, kyllähän 120 on jo aika matala . Mun piti alkaa syömään lisää rautaa viime raskaudessa kun hb 115. Nyt mulla oli viimeksi 123, eikä pidä vielä syödä lisärautaa. Sitä kyllä jäi edellisestä raskaudesta paketillinen kaappiin joten jos laskee niin onpahan valmiina..

Näin muuten viime yönä vauva-unta. Olin ultrassa ja odotin sen mukaan tyttöä.
Itsellä on kyllä sellanen fiilis että kolmas poika tulee mutta mies on varma että on tyttö. saas sitten nähdä.. :)

sade80 18+3 :heart:
 
Noista vauva unista.. Meillä minä en ole ainoa ilmeisesti. Kuopus sanoi tänä aamuna että äiti näin unta että sun vauva synty ja se oli tyttö, se oli tosi ihana uni. (tytön hymy oli niin leveä kertomisen ajan eli tyttöä taitaa odottaa hän)

Ja peloista sen verran että pelkään tm jonkun verran... Ja taidan mennä sinne varhais ultraan... Mitä se maksaa yksityisellä?

Therean & vaavi 6+2
 
Voi p... Joko tämä on seurausta siitä, kun olen vain sitkeästi koittanut viime päivinä tehdä enemmän. Tai sitten nyt on menossa taas joku kasvukausi... Mutta mulla on taas alamaha hellänä. Hirmuisen herkästi tulee niitä menkkajuilimisia (menee kyllä nopiasti ohi) ja taas on tuolla alhaalla vasemmalla se kipeä kohta. Ei muuta, mut ihan kohta alkais nämä jatkuvat kipu siellä, kipu täällä -jutut riittää. :xmas: Tahtoo sen paljon mainostetun ruusunpunaisen raskausajan. Onhan se olemassa, eikö? :saint: Äh, en usko. Myyttiä yhtä kaikki.

Therean tuo ultra riippuu hirveästi paikkakunnasta. Oon käyny kahdella eri paikkakunnalla. Molemmissa se oli Kela-alen jälkeen n. 80 erkkiä, tosin tältä paikkakunnalta löysin sitten yhden huippukalliinkin paikan, jossa se meni yli 100 erkkiin. Hinta riippuu myös siitä, tehdäänkö pelkkä ultra vai onko sulla ollut myös jotain ongelmaa, jolloin gyne tekee myös sisätutkimuksen ja lätkäisee siitä lisää hintaa päälle.

Cadillac on hyvä ja hermoilee vaan. Niin hermoilen mäkin. Ja aina kun meinaan päästä jotenkin sinuiksi tämän asian kanssa (lue: onnistun jopa hetkeksi unohtamaan koko raskauden), tulee joku juttu, joka alkaa huolestuttaa.

Tinylle en osaa vastata. Mulla kun tuo hemppa perinteisesti on k o r k e a (153 viimeksi). Vaikka ei sen puoleen, mulla ei ole mitattu sitä sen rv 8:n jälkeen, voihan tuo olla mullakin muuttunut (tai sitten ei).

Sadee ja cadillac: hauskaa matkaa. Koittakaa nyt vähän rentoutua ja nauttiakin reissusta. :hug: Tosin hyvä mäkin olen tästä puhumaan, kun itse peruutettiin nyt loppukesälle sijoittuva matka. Ei olis loppupelissä voitu lähteä noiden vuotojen yms. ongelmien vuoksi muutenkaan, mut alkukesä jo arvottiin niin paljon tuota syömisasiaa, et silloin jo meinattiin, et jätetään väliin koko homma. Toisaalta sit matkan päällä tahtoo kokeilla jotain uutta ja erilaista ja tosi nautinnollista, jos stressataan koko ajan, et olikohan tuossa sitä ja tätä ja sä et sit saa syödä tota etkä tuota. Joten meidän matka siirtyi ajalle jälkeen vauvan. =)

Tjooh, taidan mennä pitkäkseen taas hetkeksi. Alkaa juilia jo selkääkin.. :|

T. Kärppä ja papuska 17+4
 
Mulla on eka lääkäri-neuvola noin kolmen viikonpäästä ja samana päivänä myös eka ultra. Samana päivänä pitäis mennä verikokeisiinkin niin saadaan selville onko niissä mitään. Vielä ois siis muutama viikko aikaa...ja nyt jo jänskättää onko kaikki ultrassa hyvin. Muutenkin jännittää kun se tehdään alateitse, toivottavasti ei oo inhottavaa...

TinyAngel 8+6
 
sadee80 ja kimallus siellä neuvolassa sai niin paljon tietoa lyhyessä ajassa että taisin ihan unohtaa puolet asioista. Tänään kun selailin noita neuvolasta saatuja lappusia tarkemmin niin huomasin
rauta valmiste mainoksen samalla muistin että neuvola tätihän tais sanoo, että voisin jo nyt aloittaa niiden syömisen...eli tais tosiaan olla alhaiset noi mun arvoni...miten voi olla näin huono muisti? no hyvä että muistin ees nyt. :ashamed: :D
 
TinyAngel Et huomaakaan sitä ultraa siellä alapäässä kun keskityt siihen kuvaan mikä sieltä näkyy :) Oikeesti, omat kokemukset on ollu positiivisia, ei tunnu inhottavalta ja ajatukset on ihan muualla.

Cadillac ja Kärppis Meikäläinen hermoilee kans ihan kympillä vaikka oon jo melkein puolivälissä!! Josko se rakenneultra ens viikolla vähän rauhottaisi.. tai sitten ei. Niin luulin siitä nt-ultrastakin, et kun siellä käy ja kaikki ok, niin hermoilu loppuu.. Pah ja Pöh ;)

Tein sitten ekan hankinnan vauvaa varten, eli ostin vaunut. Brion Kombit sain tarjouksesta ja ne oli vielä niin ihanan väriset että pakko oli ostaa :) Olin kyllä niin hukassa tuossa vaunuviidakossa, mutta suurin osa kokemuksista taitaa noiden Brion vaunujen kohdalla olla ihan positiivisia. Mies sanoi että ostaa mulle synttärilahjaksi vauvanuken mitä voin sitten alkaa työnnellä niissä vaunuissa ennen vauvan syntymää :D just joo..

Liikkeitä oon tuntenu nyt jo päivälläkin istuessa, sellaista kuplintaa tai jotain sinnepäin.. Rupee vaan aina hymyilyttämään ja muut kattoo töissä että mitähän toikin virnuilee ;)

t. Jonniina 19+1
 
Unista: mä oon kans nähny unta tästä vauvasta... näin unta että oltiin ultrassa ja siinä näkyi selvästi että poika on tulossa. Itsellä on kyllä tyttöfiilis... :whistle:

Jonniina mahtavaa... mä ootan NIIN paljon sitä et pääsen ostamaan vaunut, sängyn ja kaikki... ei malttais oottaa!! :D Mä oon kans kuullut hyvää noista Brion kombeista...
 
Jonniinalle onnea vaunuista! :D Mä olen vielä ikkunaostosasteella... Jotenkin siitä tulee niin lopullista, jos ne jo ostaa. :xmas: Siis ei sillä, käsitän kyllä, että vauva on tulossa, mut entäs jos.. :snotty: Äh, pessimisti ei taas sais nostaa päätään.

Tiny mäkin veikkaan, et siinä vaihessa, kun se kuva tulee siihen ruudulle, et enää huomaa koko ultrapatukkaa sisälläsi. :D Se kuva on hypnotisoiva. :LOL:

Mulla lonkat taas paukkuu. En pysty taas nukkumaan selälläni (varmaan viikon verran tuossa jo pystyinkin) ja pelkkä kyljellään makoilu käy tosi paljon lonkkiin. Tai oikeastaan perslihaksiin. Heräsin tänäkin aamuna sitten siksi jo aikaisin, kun en yksinkertaisesti enää pystynyt makaamaan. Välähti kyllä sitten myöhemmin mieleen, että onkohan itse asiassa alaselästä tämä kiinni. Kun maha painaa enemmän ja vetää selkää kyljellä maatessa "notkolle", se saattais käydä alaselän nikamiin, jotka jumiutuessaan just heijastuu pershauksiin. Pitääpä seurata tilannetta ja kävästä naprapaatilla, jos homma jatkuu. Koitin jo änkeä tyynyä jalkojen väliin, mut enpä huomannut siitä olevan apua... tuossa välissä, kun pystyi edes hetken nukkumaan selällään, oli huomattavasti helpompaa, kun lonkat (ja selkä ) sai levätä hetken. Mut sitä mukaa, kun tuo vauva kasvaa, taitaa tuo selällään olo jäädä aina vain vähäisemmälle. Ruusuisia aikoja siis edessä. B)

T. Kärppä ja papuska 17+5
 
Jotenkin minusta alkaa tuntua että raskaana ollessa hermoilu on ihan raskausoire...

Täällä ainakin olen joka toinen hetki sitä mieltä että on tm ja seuraavaksi panikoin muuten vaan että onko kaikki hyvin. Ja tietty panikoin omassa mielessäni enkä ulospäin..
Itse asiassa aika ahdistavaa... miksei voisi olla sellaista ultralaitetta kotiin?
Muilla närästystä näillä viikoilla? (6+3)

Rv 7 hyvä aika varhaisultralle?

Therean & vaavi 6+3
 
Kärppänä heinälatoon Ymmärrän täysin tuon asian, et ei uskalla ostaa vaatteita/tavaroita ym ym kun edelleenkin on pelko menettämisestä. Itsekin ostin noi vaunut sellaisella "varalla" et jos rakenneultrassa selviää jotain ikävää, niin saan ne palautettua takaisin. Toivottavasti ei niin tarvii tehdä!

Therean Kävin varhaisultrassa 6+5, joka oli juuri passeli aika. Sydämensyke näkyi :heart: Närästystä mulla ei oo oikeestaan ollu lainkaan kop kop kop ;)

ON Mulla on tänään pistäny oikeelle puolelle alavatsaan, ei koko ajan, vaan silloin tällöin. Inhalta tuntuu.. Mistähän johtunee.. Toivottavasti vaan kohtu venyy ja paukkuu.
 
Kärppänä heinälatoon
mähän oon niin "järjestelmällinen" ja asioita paljon etukäteen suunnitteleva ihminen, että ostin ennen raskautumista jo tarvikkeita vauvalle, mutta heti kun sain tietää olevani raskaana on ostaminen ja vauvalle kutominenkin lopahtanut. Jotenkin nyt alkanut pelottaa/hermostuttamaan... nyt kun oikeesti olen raskaana...jospa ultran jälkeen palaudun ennalleni ja uskallan taas suunnitella ja ostella kaikkea?!?!?
 
Täällä minäkin taas vaihteeksi :). Käväisin tänään sitten tuolla varhaisultrassa ja voin kyllä suositella kokemusta kaikille. Itselleni sattui ainakin niin mukava ja osaava lääkäri, että sellaiset tutkimukselliset pikkuseikat, kuten epämukavuus jäivät täysin huomiotta :). Yhtä hymyä olenkin sitten ollut koko illan, kun näytöltä näkyi pieni "katkarapu" ja sykkivä sydän :heart: . Kuvankin sain vielä matkaan :D
 
Hehe, meillä on nyt hoitoalusta. :D Ostin tänään semmoisen.

Ja sit tulin äsken mokanneeksi, kun selailin vaan huutista ja tulin pistäneeksi vahingossa huudon sisään yhdestä pinniksestä. Älkää kysykö, miten, en tiiä itekään. Sen siitä saa, kun puoliunessa istuu koneella... :xmas: (p.s. tällä kertaa toivon, että joku ylittää mun huudon, sillä sänky ei edes ole ihan semmoinen kuin olin ajatellut... :snotty: )

Mut enempää en uskalla tässä istua. Ties mitä tuun vielä ostaneeksi tai myyneeksi. :saint:
 

Yhteistyössä