Pino alkuraskauden hermoilijoille

nimiko, onnea ultraan. :heart: Mulla on ultra vajaan kahden viikon päästä. :heart:

Mun ei tarvitse tehdä suurempia hankintoja kun kaikki vielä pojilta tallessa. mut tietty ihania pieniä vaatteita on vaan pakko ostella lisää... niitä on niin ihana hypistellä kaupassa ja kotona.. :heart:

sade 18+5 :heart:
 
Tsempit ultraan! mullakin on vasta reilun viikon päästä. =)

Meillä on eka tulossa, joten kaikki on hankittava. Sinänsä on pakko aloittaa jo vähän aikaisemmin, kun ei viitsis kaikkea ostaa ihan kerralla. Onneks saadaan sukulaisilta käytettynäkin tavaraa, ettei nyt aivan kaikkea jouduta hankkimaan, mut tuleehon tota litaniaa. Pieni ihminen tarvitse yllättävän paljon tavaraa (niin ja osa ei sinänsä liity suoraan vauvaan, vaan meidän on pakko tehdä vähän remppaa täällä, että edelleen mahdutaan kaikki tänne. Sinänsä tilaa meillä on, mutta tällä hetkellä yksi kokonainen huone on ihan turhassa käytössä, siitä pitää rempata meille makkari). :xmas:

Mutta böh. Silloin, kun toivoo, et joku käy korottamassa huutiksessa yli mun tarjouksen, kukaanhan ei käy (ok ok on tässä vielä aikaa..). Mut jos itse oikeesti tahtois saada sen (eikä olis vaan väsyneenä tehnyt käsittämättömyyksiä :ashamed: ), niin kyllähän tulee ylittäviä huutoja. ...kun vaan edes joku... Vaikka no. Sitten papuskalla on jo pinnasänky. Tartteehan tuo tuommosen (koitan itseäni tässä kovasti vakuuttaa). =)

Aa ja taas jäi pistämättä päivämerkinnät. Elikkäs kärppä ja papuska ne täällä kirjoittelloo. Papuska taas päivän vanhempana 17+6 (äitinsähän ei vanhene :saint: ).
 
jonniina ovat varmasti hyvät käyttää ja kävin netissä kurkkimassa. kiva tuo värikin. :)

nimiko
mites meni ultrassa?

eilisestä lähtien olen jättänyt ennen nousua syömiset ja olo on ollut kohtuu hyvä. ainoastaa iltapäivällä ja illalla alkaa olo olemaan hieman kehnompi. Ja nukkumaan olen mennyt yhdeksän tienoilla. Silmät vaan menee kiinni ja nukahtaa..:D
Mä en oikein tiiä millasta on se närästys, mutta mua on ainakin röytäyttänyt jo monta viikkoa ja montakertaa päivän aikana. se on ihan kamalaa. olen kuin kurnuttava sammakko. Suurin osa niistä on äänettömiä, mutta sattuu juuri sillä hetkellä rintakehään. INHOTTAVAA!

TinyAngel 9+2
 
Nimra
Hei kaikille,

En nyt ole ihan alkuraskaudessa enää, mutta minulla on edelleenkin liian vahva tuo kärpän muistuttama pessimisti :'( ja ajattelin tänne liittyä mukaan..., jos se vaan passaa, vaikka olenkin jo 30+0 :whistle:

Mä olen siis saanut aiemmin kaksi km:a ja ne ovat olleet keskeytynyt km ja kemiallinen km eli ei ollut tapahtunut kiinnittymistä :(, mutta tosin ne ovat olleet alkuraskaudessa...kummatkin ennen rv 12... ja itsekseen tuli kummatkin pois.

Nyt ollaan miehen kanssa jo uskallettu ostella muutamia asioita vauvalle...ja eilen saatiin kotiin ystävältä yhdistelmärattaat ja koti alkaa pikku hiljaa näyttää siltä, että tänne on oikeasti tulossa lisää elämää :heart:

mutta sitten se pessimisti nosti päätään... :'( Ajattelen aina, että mitä jos... mitä jos ????!!!? Milloin sitä osaa oikeasti vain nauttia ja odottaa sitä omaa jo nyt niin rakasta nyyttiä kotiin syliin :heart: En ymmärrä miksi tämä asia vaan on niin vaikea :ashamed:

Minulla on sellainenkin huono puoli, että kun vauvalla on vieläkin hiljaisia kausia...eli liikkeitä ei tunnu niin kovasti ja kovia potkuja kuin muutama päivä sitten niin mä olen jo aivan hermona..!! :( Vaikka päivisin pieniä kääntyilyjä olisin..aina mietin, että onkohan siellä kaikki kuitenkaan kunnossa... :$ Ja sitten alkaa niiden kauhuskenaarioden luominen mielessä..., että no nyt vauvalla on varmaan se ja se :( Huoh, kun haluaisi vaan olla ja nauttia :D

Mietin tosi paljon kaikkia vaivoja mitä voi olla, vaikka sellaiseen ei ole kyllä kukaan antanut mitään viitteitä...ehkä osa pelosta on tuon raskaudesajan diabeteksen takia korvien välissä..., kun sitä luin niin sieltähän löytyi... :( Oli keskosongelmia, hapenpuutetta.. mitä vielä.. :kieh: Nyt niistä ei muuta mietikään..

Onnea teille kaikille raskauksiin ja toivotaan kovasti iloa :hug:

Nimra + Vipeltäjä 30+0 (ultra 30+3)
 
sadee80 minä kun esikoista odottelen niin eipä oo valmiina mitään...paitsi....
no onhan mullakin jo hankintoja tehty etukäteen..jo ennen raskaaksi tulemista. :ashamed: :D
nyt kun tulin raskaaksi iski jonkinlainen pelko ja en enää uskallakkaan hankkia enää mitään.
vielä pitää kuitenkin hankkia vaikka mitä, mutta onneksi ne ehtii hankkia myöhemminkin.jospa tää pelko lähtis pois kun nään ultrassa, että kaikki on hyvin. :heart: pikkuisia vaatteita oon katellut useinkin kaupassa, mutten oo vielä uskaltanut ostella.
 
Nimra tervetuloa meidän kanssa tänne hermoilemaan.
Ihanan pitkällä olet jo raskaudessa.
:heart: Toivottavasti tästä pinosta on jotain apua sinulle. :heart: :)
Minä en osaa oikein sanoa noista peloista mitään. koska minä olen niin alussa että pelkoni on vielä sitä luokkaa, että onkohan mahassani vauva vai ei?! Ultra on vasta vajaan kolmen viikon päästä, jospa silloin jo hieman helpottaa...

TinyAngel 9+3
 
Ai kamala: mähän olen unohtanut käydä kertomassa ultrakuulumiset. Miten tää voi olla mahdollista???

No, hyväähän sinne massuun kuului. Viikkoja vastaava vauva sieltä löytyi ja kaikki osat löytyivät. Kyselin jopa tuosta huulihalkiostakin, kun liittyy mun työhöni. Sellaista ei vauvalla ollut nähtävissä, olisi kuulemma näkynyt jo ekassa ultrassa, jos olisi ollut. Suulakihalkion havaitseminen onkin sitten jo vaikeampaa, mutta hyvä se on tämäkin tieto. Kätilö esitteli meille vauvan rakenteet (sydän lokeroineen, aivojen osat, sisäelimiä jne.), oli tosi mielenkiintoista. Mitään painoarvioita ei antanut eikä myöskään yrittänyt kurkkia jalkojen väliin. Hyvä näin, koska emme olisi sukupuolta tietääkään. Vähän sintti tuntui "ujostelevan" tilannetta: kierähteli taitavasti karkuun ultraajaa. Istukka on tosiaan etuseinässä, mutta on sieltä alkanut jo liikkeitäkin tuntua. Kätilö kysyi ultran aikana tunnenko vauvan liikkuvan, mutta milläs sen nyt olisi voinut tuntea, kun painaa sillä ultrakapistuksella massua. Ekassa ultrassa vauva oli kuukautisista laskettuihin viikkoihin verrattuna kaksi päivää pienempi, mutta nyt oli saanut nuo kaksi päivää kurottua umpeen. Nyt siis viikot paukkuvat tiistaina, jolloin tuleekin sitten se puoli välin paalu saavutettua, hui. Itse ultraus oli aikas nopea tapahtuma. Koko käynti taisi kestää noin 20 minuuttia.

Eilen kävin anopin kanssa isolla kirpparilla tutkimassa tarjontaa, mutta saalis jäi kehnoksi: yksi vauvakirja ja yksi kestovaippa. Ajattelin ryhtyä tutkailemaan osaisinko minäkin kenties sellaisia värkätä. Saumuria ei tosin löydy, mutta kaipa tuo syntyy ilmankin. Kaupasta tarttui sitten mukaan fleecehaalari ja muutama muukin vaate.

Tervetuloa mukaan Nimra.

Täällä on kaunis auringonpaiste, taidanpa lähteä nauttimaan ulkoilmasta.

Rattoisaa sunnuntaipäivää toivottelevat nimiko ja sintti 19+5
 
Nimikolle onnittelut hienoista ultrakuulumisista, ja Nimralle tervetuloa joukkoon. Olet oikeassa pinossa, monet meistä on jo suht pitkällä ja silti kovin jännittyneitä ja epätietoisia kaikesta. Meillä on nyt viikkoja 19+2, ja tunneskaalat ovat varsin laajoja; yhtenä hetkenä ostan vaatteita ja suunnittelen vaunuja, seuraavana kärvistelen hermostuksissani, onko kaikki kunnossa. Yksi hyvä keino lisätä hermostuneisuutta on esim surffata netissä etsien tietoja keskeytyneistä keskenmenoista jne. Tilasin viime tiistaina kotidopplerinkin (josta muuten ei ole kuulunut vielä mitään, huolimatta lupauksesta pikaisesta toimituksesta - kohta tulee negatiivista palautetta toimittajalle...) voidakseni edes kuulla sydänääniä kotona. Liikkeitä en vielä tunne tai tunnista ja sekin hermostuttaa aivan vietävästi ja olen miettinyt samaa kuin sinä - koska tästä voi alkaa nauttia??
Mutta ei auta kuin luottaa. Suurin osa raskauksista menee hienosti ja näille viikoille selvinneillä vielä hienommin. Yritetään nauttia siis toisiamme tukien. Tsemppiä!
 
Huomenta! Mukana ollaan, ja tasan 9 vko alkoi tänään... mitään oireita ei edelleenkään, ellei lasketa hyvin lievää kuvotusta tänä aamuna, kun nousin tyhjällä vatsalla, mutta meni heti ohi, kun söin klementiinin. EN ole siis panikoinut, vaan ottanut rauhallisesti ja rennosti tämän oireettoman odotukseni kanssa... eka neuvola on tämänviikon perjantai-aamuna, joten sitä odotellessa, JOS vaikka saataisiin sydänäänet kuulumaan. NP-ultraan on vielä ikuisuus, vasta 27.10... mutta jos kaikki menee näin hyvin, eikä vuotojakaan ilmaannu, niin luotan siihen, että pikkuisella on kaikki hyvin.

4krs+masukki 9+0
 
Huomenta!

Onnittelut Nimikolle ultrakuulumisista, huomenna se ois itellä edessä :eek: Tervetuloa Nimra! Samoilla linjoilla mennään Kärpän ja Almaan kanssa, välillä huolet on nollissa, sitten taas tuntuu että kaikki on huonosti ja varmasti tapahtuu jotain ikävää :/

Omaa napaa vaan, eli liikkeitä tuntuu nyt useinkin (joka kerta hauskaa ;) ). Lisäsin profiiliin nyt kuvan (valitettavasti suttuisen kännykuvan) tältä aamulta.

Mukavaa viikkoa kaikille!

t. Jonniina 19+5
 
Nimiko, onnea ultra kuulumisista. :heart:

Kävin eilen siskon kanssa lastentarvikekirppiksellä. Sieltä löytyi vaikka mitä. Pojille vaatetta ja pelejä, pipanalle pari vaatetta ja lelu, itselle mammavaatettaita( neuletakki ja tunikamekko) :)

Onnea jonniinalle huomiseen ultraan. :heart:

Täällä pesen pyykkiä että on vaatetta budapestiin, lähtö jo perjantaina. jännittää. :eek:

sadee80 19+1 :heart:
 
Onnittelut ultassa olleille hyvistä kuulumisista ja jonniinalle tsempit huomiseen!

Mullakin ultra lähenee - ja pelko kasvaa. En ole vieläkään (mielestäni) tuntenut liikkeitä ja sentäs esikoisesta oli näillä viikoilla tuntunut jo kaikenlaista. Ja että uudelleen synnyttäjät tuntevat aiemmin...*köh köh*. Noh, ei auta uikutus, parin päivän päästä saan selvyyden maha-asukin kuulumisista. Nyt ei kyllä ole aikaa omia tuntemuksia fiilistellä kun pitää ravata ton pienen ryömiväisen perässä pää kolmantena jalkana. :D

kimallus 18+4(?)
 
Nimra
=)

On tää niin outoa, kun liikkeet sattuu ja toivoo ettei niitä niin kovina tulis ja sit kun niitä ei tuu niin sitä on ihan, että no nyt sillä on jo joku hätä... :( vaikka edellisestä liikkeestä olis 15 min :eek: Kyllä tää odotus on keskenmenojen jälkeen niin aivan sellaista tunteiden ylä - ja alamäkeä..., kun tuntuu yhtäkkiä hyvältä ja sit ei tunnukaan :( ja tietää kuitenkin, että tässä oltaisiin kuitenkin "voiton" puolella :heart:

Tänään olis neuvolassa viimeinen tapaaminen...siis sellainen ryhmäjuttu.. missä kerrotaan esim kestovaipoista :D täytyy mennä sinne niin saa tuolle ukollekin sit vaippa-asian tutummaksi ja toki itselläkin on vielä oppimista :LOL: eikä noissa tapaamisissa muutenkaan mitään huonoa ole ollut, kun on kiva nähdä muitakin esikon odottajia ja tutustua samassa tilanteessa oleviin.. ystäviä kun ei todellakaan ole liikoja.. :( Oikeastaa ainoat on nuo työkaverit.. , joten kyllä tässä muutenkin kaipaa ystäviä joiden kanssa tavata ja pitää muutenkin yhteyttä =) Välillä tuntuu, että hyviä ystäviä ei juuri ole... ne ovat kyllä niin katoava luonnonvara :'(

Täällä on alkanut nyt varmasti tulemaan noita loppuraskauden oireita.. siis aivan tajuton väsymys!!! Yöunien jälkeen tekis mieli mennä uudellee nukkumaan :LOL: ja sitten yöllä ei tahdo löytyä minkäänlaista asentoa missä olisi hyvä olla... aina tulee monoa jos mihinkin ja asento vaihtuu 15 min välein... ja "nukkuminen" on sit sen mukaista :/

En tiedä, mutta kovasti on päänsärkyä tullut... inhaa, kun on muutenkin tuo migreeni niin ei oikein tuo krooninen päänsärky juuri ole kovin mukavaa :( Se ei kuulu mieli-juttuihin :|

Olen tässä huomannut, että liikkuminen on jo hiukan hankalaa ja kaikki kumartuminen ja sellainen ei juuri enää onnistu :( Toivotaan, että pystyisi olemaan vielä sen 4-5 vko töissä ja sit alkaisi äippäloma :D

Eilen illalla sanoin miehelle, että jossain vaiheessa pitäis oikeasti jo miettiä, että minkäslaisia nimiä sitä olis vauvalle tulossa.. Huh, enpä olis uskonut, että nimen keksiminen/mietiminen on näin hankalaa... siis liikaa vaihtoehtoja ja mistäs sitä sit osaa sen päätöksen tehdä, kun moni nimi miellyttää :)

Nimra + KultaMuru 30+1 (ultra 30+4)
 
onnea nimikolle ultra kuulumisista :heart:
itselläni vielä kolme viikkoa ultraan. en kerkee matkaa ollenkaan jännittää kun tuota ultraa jännittää enemmän. kaipa se matkakuume iskee sitten seuraavana päivän ;)
mulla on nyt ne kuplinnat loppunut mahasta (minä sanoin että toukka tanssii ripaskaa)
pieniä potkuja siellä tunnen mutta vieläkin välillä mietin onko ilmaa vai potku koska minulle kertyy todella paljon ilmaa vatsaan :(
mie jo laskeskelen melkein viikkoja kun saa jäädä kotio. nyt olen pari päivää sairaslomalla flunssan takia. ei ol kivaa sairastaa raskaana |O

cadillac ja toukka 17+6
 
Minulla on vielä ultraan 17 päivää... :p
Eilen sain anopilta ensimmäinen vauvan vaatteen :heart:
Laitanpa tänne kuvankin vaatteesta, kun en blogiini voi vielä sitä laittaa, koska osa kavereistani/sukulaisistani lukee sitä eivätkä vielä tiedä että olen raskaana..kerron heille vasta ultran jälkeen...sitten voin blogiinikin ihan vapaasti laittaa vauva juttuja ;)

kivat nallenkorvat...


Tänään mun olokin on ollut ihan hyvä ja olen jopa
istutellut omenapuun ja punaherukka pensaan.

TinyAngel 9+4
 
Voi ..keleen ...keleen ...kele! Täällä hermoillaan nyt ihan täysillä. :ashamed: Sain päähäni että mulla tihuttaa lapsivettä, kaksi kertaa pikkareihin tuli jotain nestemäistä. Soitin äsken päivystykseen ja käskivät seuraamaan tilannetta yön yli ja jos jatkuu, niin sitten aamulla polille testailemaan. Ja mitenköhän he meinasivat että mä nukun yöllä???? Epäilivät vahvasti sen olevan juoksevampaa valkovuotoa, mutta mistäs sen tietää! Toivottavasti olis, koska lapsiveden tihkuminen näillä viikoilla ei hyvää lupaile. :'(
 
Kimallus entä jos se oli pissaa?... :snotty: Siis pisaran parin verran. Tai sit tosiaan valkkaria. Mulla on muuten ainakin tullut tosi juoksevanakin tuota valkkaria (ainakin sinä sitä pitänyt :| ) pariinkin otteeseen ja sit taas pidempään ihan normaalina. Yleensä sitä tulee enemmän, jos on tehnytkin enemmän... :whistle:

Toivotaan, että selitys löytyy kuitenkin noilta osilta eikä siltä lapsivesiosastolta. :hug:
 

Yhteistyössä