Pino alkuraskauden hermoilijoille

moi, saanko liittyä joukkoon, tää on niin mun ketju! Valoitan hieman taustaa et oon saanut kaksi keskenmenoa aiemmin (ei yhtään lasta vielä), joten tää hermoilu johtuu osittain siitäkin.
mut kyllä mä hermoilin jo ekassa raskaudessa, taidan olla vaan hermoheikko! :LOL:

MUTTA siis mua hermostuttaa se et mitä saa syödä ja mitä ei (en uskalla syödä mitään pikaruokaa tai tosi rasvaista ruokaa, en karkkia enkä varsinkaan salmiakkia tai lakua ja jos erehdyn syömään vaik muutaman hedelmäkarkin niin oon ihan romuna siitä) =) sit mä haluaisin ihan hirveästi alkuraskauden ultraan mut oon saanut jostain päähäni että siitä on jotain haittaa sikiölle niin en uskalla mennä sitten siihenkään. MUT arvatkaa raastaako epätietoisuus onko vauvalla kaikki kunnossa tai onko siellä ylipäänsä ketään!?! Ja tässä ois joku sata viikkoa vielä np-ultraan..

Mitäs sitten.. en uskalla tehdä mitään pikkasenkaan rohkeampaa liikuntaa kuin kävelyä ja kevyttä juoksua!

Kokeilen noin puolen tunnin välein vieläkö tissit on kipeänä! :D kun muita raskausoireita ei juuri oo, ehkä pissattaa hieman useammin.. eikä oo ollut muita oireita edellisissä raskauksissakaan.

mä en tiedä miten mä maltan odottaa np-ultraan asti ilman et hypin seinille ennen sitä!!

sarama + asukki 5+6
 
heippa!

No mä oon ainakin syönyt meetwurstia ja AION myös jatkaa syömistä. Perhana jos kaikkea uskoo niin ei kohta mitään voi laittaa suuhunsa!! :kieh: On niitä lapsia syntynyt jo aika kauan... ja varmasti on moni lapsen äiti on syönyt meetwurstiakin.. :) Siippa oli lukenut että persilijaa on joskus käytetty abprtoivana lääkkeenä eikä anna mun laittaa kuivattua persilijaa ruokiin!! Mua alkaa jo nyt ärsyttämään tää kieltoluettelo...

Ainiin, ja tutkikaapas tarkkaan aina valmistaja. Esimerkiksi euroshopperin maksamakkaran valmistaja tais olla HK, ja euroshopperin meetwurstin valmistaja oli Huhtahyvät. että eri merkki - sama tehdas!! :) (kerran kassaneidin kanssa huomattiin ja naureskeltiin asialle... sen jälkeen oon piruutani kattellu niitten tuotteitten valmistajia... )

ja viime raskaudessa tein kaiken juuri niinkuin pitää ja silti oli sikiöllä kehityshäiriö. Että eipä se syömälakkokaan aina mitään auta. :/ Tietysti haluan lapseni parasta mutta EN suostu liittymään tähän ruokapaniikkiryhmään mukaan. ;)

EM rv 8+0 :heart:
 
4 krs hankala sanoa toisen kivusta.. Mutta siis menkkajuilintahan on myös ihan vain kasvukipua. Jos ois sitä? :) ...jos sulla on nyt vaan niitä raskausoireita... :whistle: :D

Sarama tervetuloa mukaan ja EM hjyvä asenne! :D

Mun on pakko kopata teille tämä yks juttu, joka on siis Frizzanten näppiksestä lähtöisin. KM-ketjussa seikkailleet ovat tämän nähneetkin, mut muillekin. Näinhän se raskausaika menee... :xmas: (ja nyt sit se huumorinkukka peliin ;) )

1. Vessassa kannattaa käydä tarkistuksella aina, kun mitä tahansa lorahtaa pöksyihin, tai siellä tuntuu jotain märkää, tai edes hiukan kosteaa. Tarkistuksia ei kannata unohtaa myöskään silloin, kun mitään edellä mainituista ei ole havaittavissa.
2. Raskauden ajaksi kannattaa kaikki muut kuin valkoiset alushousut työntää kaapin perukoille. Muut värit häiritsevät ikävästi erilaisten eritteiden tarkastelua. Myös vessapaperin on hyvä olla täysin valkoista.
3. Jos mikä tahansa oire katoaa , kannattaa vaipua epätoivoon. Jos esim. rinnat ovat normaalisti arat ja yhtenä päivänä eivät olekaan, niitä kannattaa tunnustella, tökkiä ja puristella niin, että ne lopulta ovat taas hellänä.
4. Jos ilmaantuu mikä tahansa oire, kannattaa se välittömästi googlettaa. Ei tarvitse käydä läpi montaakaan linkkiä kun jo löytää todisteita siitä, että juuri tämä oire on jollakulla ollut ensimmäinen merkki keskenmenosta tai muusta ikävästä.
5. Jos saavuttaa jonkun rajapyykin (esim. rv 12), kannattaa taas kääntyä netin puoleen. Hyvin helposti löytää kertomuksia , jotka palauttavat sinut maan pinnalle (esim. keskenmenot viikoilla 14, 16 ja 18).

Että silleen...
B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
4 krs hankala sanoa toisen kivusta.. Mutta siis menkkajuilintahan on myös ihan vain kasvukipua. Jos ois sitä? :) ...jos sulla on nyt vaan niitä raskausoireita... :whistle: :D

Sarama tervetuloa mukaan ja EM hjyvä asenne! :D

Mun on pakko kopata teille tämä yks juttu, joka on siis Frizzanten näppiksestä lähtöisin. KM-ketjussa seikkailleet ovat tämän nähneetkin, mut muillekin. Näinhän se raskausaika menee... :xmas: (ja nyt sit se huumorinkukka peliin ;) )

1. Vessassa kannattaa käydä tarkistuksella aina, kun mitä tahansa lorahtaa pöksyihin, tai siellä tuntuu jotain märkää, tai edes hiukan kosteaa. Tarkistuksia ei kannata unohtaa myöskään silloin, kun mitään edellä mainituista ei ole havaittavissa.
2. Raskauden ajaksi kannattaa kaikki muut kuin valkoiset alushousut työntää kaapin perukoille. Muut värit häiritsevät ikävästi erilaisten eritteiden tarkastelua. Myös vessapaperin on hyvä olla täysin valkoista.
3. Jos mikä tahansa oire katoaa , kannattaa vaipua epätoivoon. Jos esim. rinnat ovat normaalisti arat ja yhtenä päivänä eivät olekaan, niitä kannattaa tunnustella, tökkiä ja puristella niin, että ne lopulta ovat taas hellänä.
4. Jos ilmaantuu mikä tahansa oire, kannattaa se välittömästi googlettaa. Ei tarvitse käydä läpi montaakaan linkkiä kun jo löytää todisteita siitä, että juuri tämä oire on jollakulla ollut ensimmäinen merkki keskenmenosta tai muusta ikävästä.
5. Jos saavuttaa jonkun rajapyykin (esim. rv 12), kannattaa taas kääntyä netin puoleen. Hyvin helposti löytää kertomuksia , jotka palauttavat sinut maan pinnalle (esim. keskenmenot viikoilla 14, 16 ja 18).

Että silleen...
B)
En kuulu tähän ketjuun, mutta hyvä lista :D! Nimim. eka odotin 12 viikkoa, mutta äkkiäkös löysin kirjoituksia myöhäisemmista keskenmenoista. No, sekin vaara väheni, mutta sitten löysinkin tarinoita kohtukuolemista.. ja tällä menolla saa olla jotain pelkäämässä koko ajan.. Eräs vanhempi miestuttava sanoikin, että "tervetuloa vanhemmuuden maailmaan, se on ainaista huolta jostain"..

muokkaus: eilen mies tuli myöhään kotiin ja ihmetteli kun olin vaisu.. (en pysty kovin hyvin salaamaan jos joku painaa mieltä ).. Se sitten kysyi, että "mikä on" ja mä rupesin parkumaan kuin pikkulapsi, että "mä olen syönyt palvikinkkua ja nyt meidän vauva on vammainen" (tuon subway-ketjun jälkeen). Mies siinä katsoi silmät pyöreänä ja halaili ja lopulta itseänikin rupesi naurattamaan kyynelten läpi :D.. Ne hormonit, ne hormonit.. Mies tosin on jo uhannut katkaista meiltä nettiyhteyden.. :D Kuulemma ei tee hyvää lukea tuommoisia juttuja .. no, onneksi se ei ole vielä toteuttanut uhkausta ;) !
 
Jaahas, enpä taida mennä ees lukemaan tota Sub-ketjua.. B)

Tervetuloa uusille!!

ON: Rakenneultra siis eilen ja kaikki hyvin :heart: Vauva vastasi 20+1 (eilen siis 19+6), mutta LA pysyi samana. Ultraajalla oli vahva epäilys pojasta :) Mullahan oli vähän sellainen poikaolo aiemmin, mutta nyt ei kyllä enää oo ollu mitään aavistusta ;) Saa nähdä. Pääasia kuitenkin että kaikki kunnossa. Istukka on edessä, joten vaimentaa hiukan liikkeiden tuntoa, mutta kyllä liikkeet jo tuntuu ihan selvästi.

Tuosta "erite"keskustelusta ;) Mulla on ainakin valkkari ihan kirkasta ja sitä tulee.. hmmm riittävästi ;) en oo ite ees osannu epäillä et se ois jotain muuta..

t. Jonniina rv:t tasan 20 (mennään nyt noilla entisillä viikoilla kuitenkin) Puoliväli saavutettu :wave:
 
Oi kiitos ihanista huumorinkukista! Tähän aamupahaan oloon teki hyvää saada nauraakin. :hug:

Ja muuten ei sitten oikein auta vaikka söiskin jotain, silti saattaa oksettaa/kuvottaa etc. :x
Kahvia ei pysty enää juomaan...yöks..

Onnea hyville ultra kuulumisille! :flower:

Therean & vaavi 7+2
 
Hei Mitra! Ihan pakko kirjoittaa, mutta pistätkö myynti-ilmoituksesi tuonne kirpparipuolelle! :kieh: Nämä ketjut on muita tarkoituksia varten. ...sitä paitsi palstan sääntöjen mukaan täällä ei saa enää myydä muualla kuin kirppariosiossa. UGh. :xmas: Näitä myynti-ilmoituksia on taas alkanut ilmaantua turhan paljon vähän joka ketjuun. (p.s. miten se on uusi, jos olet sitä kuitenkin käyttänyt... :whistle: :saint: )

Ja muille hauskaa päivän jatkoa! Tervetuloa bad virgin mukaan. :D

Mun tarttee kuulemma töitäkin tehdä ...joten jääpi kai (heh, kuka uskoo :whistle: ) tämä palstailu taas vähän vähemmälle. B)

T. Kärppä ja papuska 18+4
 
Toi Frizzanten lista on hyvä... B)

Mä kävin lukemassa vähän tota subbariketjua ja huh! :LOL: aina löytyy noita kaikentietäviä... Mä ajattelin että noudatan neuvolan ohjeita syömisen suhteen ja that's it. se on ikäänkuin periaatepäätös. :D

(.) Huomenna ultra.... jännittää. :| mitä jos siellä ei ookkaan ketään? Mitä jos tää onkin joku KU, mitä jos mitä jos mitä jos... :headwall: Mutta kun mä nään sen sykkeen niin uskon että alkaa pelko vähän helpottamaan. :)
 
whisnefka :hug: Onneksi olkoon!!! :D

Eipä muuta neuvoa kuin että varaudu piiiitkään alkuraskauteen. Mulla tuntuu ainakin viikot matelevan... mutta ne menee kuitenkin eteenpäin! :) sekunti ja päivä kerrallaan.

Ja lause jota itselleni olen hokenut: "Jos jotain tapahtuu, se tapahtuu. Itse et asialle mitään voi" (aina se ei auta pelkoihin mutta yritän muistaa hokea sitä )

EM rv 8+1 :heart:
 
Heipatirallaa ja terkut r-ultrasta! Voi että mä olen onnellinen, kaikki oli hyvin! :heart: :heart: Uskomatonta. :)

Lapsiveden määrä oli normaali, kun sitä kyselin, sen oman vuotoepäilyni vuoksi. Kätilö sanoi, että yleensä tosissaan on vetistä valkovuotoa, mutta kannattaa kuitenkin tarkkailla ja tulla sitten testailemaan, jos vähänkin on epäily muusta. *juoksee vessaan tarkastamaan alkkarit* Selkää ei sikiö suostunut irrottamaan kohdunseinämästä ja sitä piti kunnolla hätyytellä. Jouduin välillä nousemaan ylös ja hyppimään et saatiin kaveri liikeelle. :D Istukka oli etuseinämässä (mutta ei kohdunsuulla) joten siinä syy miksen ole liikkeitä tuntenut. Esikoisesssa kun istukka oli takaseinämässä.

:eek: :eek: :eek: Mutta: prinsessavaatteet saavat ilmeisesti vielä(kin) jäädä kauppaan! Mun satavarma tyttöolo kumottiin ultrassa näkyvällä kivespussilla!!! Eli tädin mukaan olis toinen poika tulossa!!! Onneks en oo ehtinyt ostaa kuin kaksi (halpaa) punasävyistä bodya ja (ihkun) kirkkaanpunaisen pipon, jossa vaaleanpunainen sydän. Täytyy vissiiin mennä huutikseen....tai ryhtyä joskus tehtailemaan iltatähteä! :LOL:

Kätilö lopuksi sanoi moneen kertaan, että nyt meidän on alettava nauttimaan tästä raskaudesta (kun kerroin että ollut henkisesti aika vaikeeta...). Aina voi jotain sattua, mutta suurilla onnistumisprosenteilla nyt mennään!! Taidan silti pysyä visusti hermoilijoissa... :ashamed:
 
tervetuloa kaikille uusille ja onnea ihanista ultra kuulumisista :flower:
kärppis!
lueskelin tuon jutun missä kirjoitit nistä sykkeistä.
minä olen kuullut että olisi juuri toisinpäin eli pojalla sykkeet korkeammat.
me juuri töissä tästä keskusteltiin ja kysyin sitten yhdeltä isältä miten heillä oli kun ensimmäisestä heille oli neuvolassa sanottu sydänäänten perusteella että poika tulee ja niin tuli. toinen heillä oli tyttö ja oli hieman hitaammat sykkeet kun pojalla oli ollut mutta todella vähän. minä en kanssa hirveästi näihin luota kun jos toukka juuri touhuilee vatsassa niin sykkeethän nousee.
mutta oli silti pakko kaivaa vanhat neuvolakortit ja tälläisiä lukemia oli.
pojalla 148,142,132,144
tytöllä 131-145,151-170,137-152.
nyt asukilla vaihteli 140-150 välillä. aika vaihtelevat on ollut tytöllä.
tyttö olo mulla on ollut alusta asti koska olo on ollut samanlainen kun tyttöä odotellessa mutta ei sitä koskaan tiedä ;) ei ole enään kuin noin 22 viikkoa niin saa tietää.....
sadee80 hyvää matkaa ei ole enään kun muutama päivä =)

cadillac ja toukka 18+1
 
cadillac taitaa tuo mun "poikaoloennustus" olla ihan yhtä luotettava kuin sykkeetkin. :D Noh, viikon päästä (about) se nähdään. :D :D

Hatuttaa, kun unohdin eilen ottaa neuvolassa käydessä siitä aulasta sen Kaksplussan ilmaisen näytenumerolappusen. Tänään kävin samassa rakennuksessa, vain käytävän päässä, mutta siltikään en muistanut käydä sitä hakemassa. Jo edelliselläkin neuvolakerralla unohdin sen ottaa. Ehkä mun ei ole tarkoitus alkaa lukea Kaksplussaa? :LOL:

No joo, isot on murheet... =)

Tämä jatkais hommia.

T. Kärppä ja papuvauveli 18+4
 
eipä niistä tosiaan osaa sanoa kumpi tulee kun kaikilla on niin erinlaiset olot.
mutta täytyy myöntää että mun masut oli juuri niinkuin sanotaan eli pojasta oli ylhäällä eli alkoi heti rintojen alta ja edessä. tytöstä oli paljon alempana alusta asti.
saas nähdä kun masu vielä tästä kasvaa ja siitä rupeen kuten olostakin päättelee kumpi tulee niin pitääkö paikkaansa minun kohdalla ;)
 
En oo ollu tän pinon jutuis juurikaan mukana ku on ollu nii varma olo tän raskauden suhteen.. Mut ilmottelen, et ultrassa kaikki oli hyvin ja vastasi vkoja 12+5 ja täten poistun tästä pinosta kokonaan =) Hirmu nopeesti on menny vkot!! Koittakeeha te muutki olla hermoilematta!! :wave:
 
mulla ilmeiseti hieman vaikuttaa nuo "pelottelut" eri ruoka-aineista.Päätin etten välitä ja syön meetfurstia, koska sitä ei oo neuvolassa kielletty nooo. Meetfursti ei sitten enää maistunutkaan,näytti aika kuvottavalta... otin sitten kinkkua leivälle...ja kohta varmaan kuulen ettei sekään ois hyvästä!! :eek:
Tänään olen kyllä muutenkin hieman kipeenä. Aivastelen kokoajan ja nenä vuotaa ja on tukossakin. Lämpöä on 37 astetta.Toivottavasti ei nyt tulis enempää lämpöä!!!

TinyAngel 9+6
 
Haa! Doppleri on haettu ja testattu heti kun uskoin että ruoka oli riittävästi laskenut. Jonkun tovin sain etsiä ja kuunnella dopplerin meteliä mutta sieltähän se pienen sydämen jumputus löytyi :) Välillä kuuntelin omaa sydäntä (testasin miltä kuulostaa) ja sitten taas pikkusydäntä. Ihanaa, siellä se jyskytti ja ensi viikolla on vieläpä rakenneultra. Nyt voisi melkein uskaltaa alkaa nauttia (hetkeksi..)
Jokos te samoilla viikoilla (nyt 19+5, eli melkein puoliväli, hii!) olette siirtyneet äitiysvaatteisiin? Mä olen yksiä housuja toisinaan pitänyt kun 'varsinaiset' siistimmät suorat housut eivät enää mahdu. Muita äitiysvaatteita en ole vielä pitänyt mutta vanhat housut alkavat kyllä puristaa jo aika hyvin.
Muuten, liikkeitä en ole tuntenut / tunnista vielä lainkaan. Kiitos Lady rohkaisusta, lohdutti tieää ettet myöskään tunne vielä mitäään.
Tämä oli nyt varsin omanapaista mutta tänään näin innoissani en osaa muutakaan :LOL:
 

Yhteistyössä