Pino alkuraskauden hermoilijoille

Pakko sohaista tuota syömispesää sen verran, että eikö sitä vois ostaa metvurstia, pakastaa sen, ja sit sulattaa ja syödä? Problem solved? Siis jos todella pelkää, ja silti haluaa makkaraa?

Mä olen Elina Marian kanssa samoilla linjoilla, elämä jatkuu suht koht normaalina raskausaikanakin. Mä uskon vakaasti, että esim. jos tän meidän Taimin kuuluu tulla maailmaan kehitysvammaisena, hän myös tulee, söin mä makkaraa tahi en. Enkä usko, että esim. me menetettiin yks meidän vauvoista siksi, että mä söin tai tein jotain väärin. Näin kuului vain tapahtua. Jälleen toki painotan, että maalaisjärkeä pitää käyttää.

Almaa, mä olen käyttänyt äippävaatteita jo kauan! Kyllä kait vanhatkin saisin joten kuten päälle, jos jättäisin vetskarin auki... ei, onpahan mulla muutamat normaalihousut, joita käytän vielä, mutta ne onkin sellaiset "lihavat housut". Mammafarkut on vaan niin mukavat päällä!!!

Joo, älä stressaa liikkeistä yhtään; kyllä ne siellä meuhkaa, vaikkei me tunnettaiskaan mitään!

Nyt syömään jotain, tuo ruokakeskustelu sai nälän aikaan (miten mulla jatkuu toi alkuraskauden jatkuva nälkä vieläkin?? :eek: )

Leidi ja Taimi 19+4
 
Mä oon kanssa käyttänyt äitiysfarkkuja jo kauan. Maha pullahti samantien jo kesällä niin että omat farkut (jotka sellasia tyköistuvia) jäivät pieneksi. Käytän mammafarkkujen lisäksi paljon tunikamekkoja. Siis ihan tavallisia, ei äitiysvaatteita kun ne kivasti sopii vaikka mahaa onkin. ;) Maha tosiaan tässä raskaudessa niin iso että vieraatkin ihmiset tulivat onnittelemaan rv 14. Kun aikasemmin oon ollut yli puolen välin ja siltikään ei oo ihmiset tienneet että odotan.. Mitenköhän iso musta nyt tuleekaan.. mutta on sen kyllä huomannut : nivusissa vihloo ja alaselkää särkee nyt jo ja aikasemmin ne on ollut loppuraskauden vaivoja.. :p

Tänään pitää pakata, huomenna lähtö. kiitos matkatoivotuksista. :heart:

Ensi viikolla sitten ultraan. :heart:

sadee80 19+4 :heart:
 
almaa No mulla ei viikkoja ole ihan noin montaa eikä siltikkään mulle mene enää kuin yhdet tosi, tosi matalat farkut ja nekin puristaa jonkin verran. Kaikki muut farkut ovat kuminauha virityksillä kiinni.Niin että vetoketju ei mene kokonaan kiinni. Äitiysvaatteita ei mulla vielä kyllä ole.Tarkoitus ois kyllä semmoiset ostaa kunhan tää maha vielä vähän kasvaa...:heart:


TInyAngel 10+0
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista kaikille! :flower:

Almaa, mä ostin ekat (tai siis kolmet) äippähousut pari viikkoa sitten, mutta niille ois ollut tarvetta jo viikolta 8 :ashamed:

Olen huomannut kaikkein mukavimmaksi asuksi pitkän neuleen ja legginsit, ei mikään kiristä ja on vielä kivan näköinen saappaiden kanssa. =)

Tänään sitten ostin taas parit isommat rintsikat, kun pari viikkoa sitten ostetut on jo liian pienet :eek:

Ja tuli ostettua taas pari bodya... Kun oon kerran alottanut, niin näemmä on vaikea lopettaa. Ja kauheinta on, että mä en haluaisikaan käyttää niitä kirpparilta ostamiani :/ Kun musta on tosi ok, jos joku tuttu antaa käytettyjä vaatteita, mutta jostain syystä musta ei tunnukaan mukavalta antaa lapselle sellaisia vaatteita, joiden käyttäjästä tai pikemminkin käyttäjän vanhemmista mulla ei ole mitään tietoa. Oonkohan mä vaan ihan liian nirso? :ashamed:

Voi että tuntuu ihanalta kun pikkuinen potkii. Voi se on niin hellua :heart:

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 19+4 :heart:
 
Lentsikka on hyvä ja pesee ne bodyt kuumassa, jotta kuolee kaikki pöpöt. Jos ne kestää sen, ne on ihan hyviä vauvelille (vaikka niitä kuka ois käyttäny. Miten muuten Italiassa, laitetaanko ne synnärillä kuitenkin sairaalan vaatteisiin ...joita käyttävät hyyyvin monet muutkin :whistle: ). Ja sit taas, jos ne ei kestä sitä kuumaa pesua, ne ei olleet riittävän hyviä teidän vauvalle. :D Logiikkaa a la kärppä (jolla on kamala nälkä, pistetään sen piikkiin :snotty: ).

Mä sain Ellokselta tänään sen äitiystalvitakkini. :D Se on ihan ok, hintaa sille jäi joku 30 erkkiä (villakangastakki siis). Mutta ekaa kertaa mulle tuli läskisyndrooma... :snotty: :ashamed: Vedin sen takin päälle ja koitin vaikka millä huivilla ja aina vaan mä näytän valaalta. :saint: Menin sit miehelle sanomaan, et näytäks mä hirveen lihavalta tässä. Ukko katsoi mua hetken ja sanoi, et no... sä oot raskaana. Et sä järin laihalta voi näyttää missään vaatteessa. :xmas: Jee. Mutta tuo kyllä helpotti. Hetkoseksi jotenkin ehdin unohtaa jo, ettei tämä maha ole sisäänvedettävissä olevaa mallia eikä myöskään täynnä läskiä. :D Joten sittenpä näytän läskiltä, so what. Mä oon raskaana. B)

Tilasin mä ittelleni yöpaidankin. Totesin, että nämä normaalit jäävät liian lyhkäsiksi ja mahasta kireiksi (ja maha nostaa niitä entistä lyhyemmiksi :saint: ). Ihan ok se kotona on, mutta en kehtaa mennä vieraille yöksi, jos peppu vilkkuu paidanhelmasta... B)

Joo, mekin lähdetään reissuun viikonlopuksi. Mennään sukuloimaan ja saan kuulemma hirmuisen kasan vauvantarvikkeita. :D Hauskaa viikonloppua kaikille ja hyvää reissua reissumiehille (ja -naisille B) )!

Aa, ja onnea EM tähänkin pinoon ultrakuulumisista (tosin ehdin tuonne km-ketjuun jo ensin :D ).

T. Kärppis ja papuska 18+5
 
Kärppis: Italian meiningistä sen verran, että täällä aikuisetki potilaat vie oman pyjaman sairaalaan. siis Italiassa ei ole LAINKAAN kirpputoreja, joista voisi ostaa käytettyjä vaatteita lapsille! Italiassa ei olla eritysien ekologisia, ja niistä on outoa, että ostaisi käytettyjä vaatteita. Lieneekö tuo heidän ajatustapansa päässyt muhunkin sitten vaikuttamaan, kun aiemmin Suomessa asuessani käytin ihan kybällä käytettyjä vaatteita. eli ei siis kuuloonkaan, että vauvalle annettaisiin mitään sairaalakamppeita! Eipä niillä taida sellaisia ollakaan, itse pitää viedä kaikki siteistä vaippoihin! :eek:
 
ElinaMarialle onnittelut :heart: jumputuksesta!

Kärppis se on innostunut mammavaate-shoppailemaan. Mä kävin tänään TAAS kerran H&M:ssä ja totesin, et eipä löydy mammafarkuista 36:sta. Alkaa meinaa kyllästyttää kulkee joka päivä samoissa farkuissa, kun pestäkin pitäis välillä. :kieh: Mä mahduin edellisessä raskaudessa vanhoihin takkeihini, sanoisinko, harmikseni. Mammafarkkuihin on pitänyt siirtyä siksi, kun vanhat farkut kirraa reisien ja takapuolen kohdalta. Noh, ehkä vähän massunkin. :)

Mä olen kade niille, joilla on jo kunnon maha! Astittavissa taas samaa kuin esikoisen kanssa - mä haluasin näyttää raskaana olevalta, mutta kun en näytä!! Massu toki pullottaa, mutta ei se paljoo vaatteiden alta näy. Esikoisesta kun menin synnärille tutustumaan niin kattoivat vähän siihen malliin, että mitä toi täällä tekee, kun pitäis olla väh. rv36. Oli siellä kuitenkin 3340g täyttä lihaa. :LOL:

Kuvitelkaa, ultrasta jo reilu vuorokausi ja vielä sellainen olo, että hyvin tuolla sisuksissa voidaan! :xmas:

kimallus 19+0
 
Huomenta kaikille! Mehän ollaan niin tyyntä porukkaa, ei juuri mitään hermoilua havaittavissa tällä hetkellä :LOL: Ei kai, hienoa että ollaan (hetkellisesti) suht rauhallisina. Ja hienoja ultrakuulumisia monella, onnea! Meillä on ensi viikolla rakenneultra ja odotan ja kovin innoissani sitä. Illalla (joo, taas) kuuntelin sykettä ja yritin laskeakin sitä, noin 150 oli mielestäni. Hiphei. Nyt olen uskaltanut kuvitella kaikenlaisten muljahdusten ja nykimisten olevan potkuja, kun kerran se sykekin on.

Meillä taitaa olla Kimalluksen kanssa samaa vaivaa, mulla on maha kyllä kasvanut mutta vielä (tänään 20+0) sen näköisesti että voisin vaan olla lihonut. Kun sitten yrittää löytää päällepantavaa tulee aina Kärppiksen mainitsema läskisyndrooma. Positiivista on tosin etten ole (vielä) lihonut kuin noin kolme kiloa, tosin ehtiihän noita vielä tulla...
Illalla pitäisi hankkiutua ulos ja johonkin vähän kivempaan vaatteeseen. Tilasin kanssa Ellokselta jonkinlaisen mekon, mutta sitä ei ole vielä kyllä kuulunut. Sitten ihmetellään taas... Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Hei kaikille! Eka neuvolakäynti takana, eikä mitään uutta kerrottavaa. Oli kuitenkin helpotus päästä neuvolakäynnille ja purkaa tuntojaan siellä... Lopuksi koitettiin kuunnella sydänäänet, ,mutta ei saatu kuuluviin sillä laitteella, ja tässä neuvolassa ei ole ultraa. Ainakaan en ole pidemmällä, kuin 9 vko:lla. totuus siis selviää vasta np-ultrassa, joka on vasta reilun 3vkon päästä, ehdin käymään ekassa lääkärineuvolassakin sitä ennen...
oon päättänyt olla stressaamatta, koska ei se ainakaan auta masukin tilannetta. Toisaalta uskottelen itselleni, että jos kaikki ei olisikaan kunnossa, luulisi oirehtivan ja tulevan kipuja tai vuotoa... mutta mulla on edelleen ihan uskomattoman hyvä olla...

4krs+masukki 9+4
 
almaa kyllä mäkin olen mielestäni jotenkin "levinnyt lihonut". :snotty: Siis joku minua tuntematon vois luulla, että oon vain lihonut. Mut sit jos kattoo tarkemmin, niin harvemmin mun mallisella kasvaa maha tässä suhteessa. Olen siis tätä pyllykästä, kapeavyötäröistä mallia, joilla se leviäminen käy yleensä ekana tuolla ahterissa. :xmas: Mut joo, on tuota mahaa eikä se katoa, vaikka makais selällään. :D

4 krs db. Kyllä kaikki voi ihan hyvin olla kunnossa, joten ihan hyvä päätös olla stressaamatta. :) Jos sulla tuntuu, et hermo menee ennen tuota kolmea viikkoa, niin aina on alkuraskauden ultra. :D

Meillä taas lähtö viivästyy ja viivästyy. Noita miehiä saa aina odotella (ja mulla onkin aikaa taas palstailla :whistle: ).

T. Kärppis ja papuska 18+6
 
Huh, onpa taas tekstiä tullu! :) Uusille oikein paljon tervetuloa ja onnea! :) On siitä aika kauan kun taas on kirjotellu, Aikooko joku ottaa vieraita vastaan synnärille, itse en halua kuin mummot ja papat käymään, muut saavat nähdä lapsen myöhemmin. Puhelimenkin päätin että jätän kotia, että voisin keskittyä lapseen kunnolla juuri nuilla hetkillä jolloin lapsi tarvitsee äitiään ja hakeutuu äitiin. Kaverit ja muut kerkeävät kyllä nähdä lapsen vielä monta kertaa. :) miten te olette ajatelleet? :)

Liikkeet: Itse olen tuntenut liikkeet jo 14 viikosta, mutta nyt alkaa olemaan jo kovasti joka päivä liikettä ja monen monta kertaa! :D

Supistuksista: täällä on paljon niitä.. :/ :)

Neuvolassa: kävin keskiviikkona, sydänäänet nauhoitin puhelimella jotta voin lähettää ne miehelleni armeijaan, kun hän ei ole niitä vielä kuullut. :) Onko muut nauhoitelleet sydänääniä? :) Painon nousu viikkoa kohden oli +425, että alkaa tässä tämä painoki nousemaan huimiin summiin! :D Hb oli laskenu 151:stä 140:een, ennen raskautta ollut 168. :D Ah, nelisen viikkoa ultaan, odotan jo ihan innolla! ^_^ Kohta ollaankin jo puolessavälissä! :O On kyl menny tosi nopeaa aika! :) Tuntuu et vastahan sitä sai selville olevansa raskaana. :)

Masukuvia en ole jaksanu otella nyt, mutta on masu kyl jo ihan järkyttävän iso! :LOL: Taas ois kauheesti asiaa, mutta ei oikein tiedä mistä aloittaa ja mihin lopettaa. :D Pääsin keskustelemaan Vauvatiimiin täällä Kokkolassa, siellä puhutaan aivan kaikesta, iloista ja suruista. Omasta mielestä se on aivan loistava raskausajan ja synnytyksen jälkeinen tuki, ei tarvitse kauheasti hätääntyä jos jokin vaivaa, vaan saa jutella siitä. :)

No jooh, jospa sitä tekstiä nyt on taas jonkunverran tullut. :D
Voimia kaikille! :heart:

Eternal-life ja plankton 17+2
 
eternal-life En mäkään nyt välttämättä haluu, etä koko suku ja kaverit ryntää sairaalaan. mutta kyllä mua ja vauvaa saa tulla katsomaan sairaalaan kuka nyt haluaa. Moni ei kyllä varmaankaan tiedä, että olen ees silloin sairaalassa, en rupea kellekkään "kutsuja" lähettämään, :D Tärkeintä on että mun vanhemmat ja tietenkin mieheni tulee mua sairaalaan katsomaan.
ja sitten kun olo on itsellä hyvä ehkäpä vikana sairaalapäivänä?!?!niin lähettelen varmaan ilo uutisia tekstarina kuvankera ainakin työkavereille, kummitädeille, vanhemmille ja läheisille ystäville.

puhelimen otan kyllä mukaan. ja laturin.Viimeksi kun olin sairaalassa(leikkauksessa) niin meinas iskee paniikki kun ei ollut mitään millä soittaa. kännykästä kun akku oli loppu. Eikä kukaan ollut kertonut että pitää ostaa ennakkoon joku puhelin poletti tai kortti?!?!? sai kyllä soittaa yhden ilmaisen puhelun, mutta minähän en sitä tiennyt ja soitin vanhemmilleni yöllä heti kun pääsin leikkauksesta. onneksi kiltit sairaanhoitajat antoi mun soittaa seuraavana päivänä ilmaiseksi vielä yhden puhelun niiden puhelimella.soitin äidille, että tulee hakemaan mut kotiin!!! Nyt kyllä oisin viisaampi ja tiedän siitä maksullisesta puhelin jutusta, mutta taitaa olla halvempaa ottaa kännykkä mukaan.
:heart: :heart:
 
Mä oon kans vähän samoilla linjoilla kuin eternal-life. :) sairaala-ajan toivoisin muutenkin olevan kohtuullisen lyhyt, ja en halua sinne hirveesti porukkaa pyörimään... ja pari ekaa päivää pitäis saada kotonakin olla oman perheen kesken ennen kuin kaikki ryntäävät katsomaan. Sitten saa tulla kyllä mutta vaan sillä ehdolla että tuo meille kaikkea syötävää ja herkkuja. :D

No ei vainkaan... :D Saa meille kylään tulla muutenkin. :LOL:
Otan puhelimen kans mukaan, mut eiköhän toi puoliso hoida sit sen viestittelyn kaikille. :)

(.) vitsit kun toi siipan keittämä aamukahvi haisee niin järkyttävän pahalle!!! :x

EM ja Dodo Augusta 8+4 :heart:
 
ElinaMaria joo en mäkään sairaalassa tahtois kauaa olla.inhoon yli kaiken sairaaloita. Toivottavasti pääsisin mahdollisimman pian kotiin. Ja jos olen huonossa kunnossa niin en halua edes kotiini kuin omat vanhemmat. haluan parantua kunnolla ennen kun muut tulevat kyläilemään.
 
laitoin eilen yhden mekon päälle, joka on aika mammavaatteen näköinen, mutta oikeesti oon ostanut sen ihan seppälästä.(ja siellä ei ees myydä mammavaatteita) Käytiin sitten mieheni kanssa ravintolassa syömässä. Oli kyllä outoa olla niin että massu näkyi kaikille...mutta niin ihanaa :heart: :heart: (olen aina isoissa huppareissa, joissa maha ei näy)
Mentiin sitten mun vanhemmillekkin käymään ja mun äiti oli heti mun massua hiplailemassa."mummi täällä" huuteli massuun. Hassu meidän äiti :D :heart:
 
Omille vanhemmilleni olen ilmoittanut, että tulen sitten käymään tai tulevat itse, kun vauva on kuukauden ikäinen... Sama on tarkoitus ilmoittaa miehen vanhemmille :whistle: Kuulostaa julmalta, mutta meidän kummankin vanhemmilla on krooniset keuhkoputkentulehdukset, enkä tosiaankaan halua kenenkään kohivän vastasyntyneen lähellä. Ja muutenkin haluan olla rauhassa ekan kuukauden, vauva-aika tulee olemaan kyllä stressaavaa muutenkin ensikertalaiselle ilman, että joudun huolehtimaan vieraiden yöpymisistä ja ruokailuista... Me kun asumme kaukana kaikista isovanhemmista, eikä meille tosiaan mahdu yöksi, kun me mahdutaan tänne hädin tuskin itse :D Eli pitää löytää vieraille yökyläpaikka ja sitten kuskata niitä ees taas kilometrikaupalla päivässä, jee...
Mutta varmaan joskus kuukaudessa sen vauvankin vastustuskyky on kasvanut sen verran, että uskaltaa lähteä näyttämään isoanhemmille. Mieluummin kyllä tosiaan itse menisin isovanhemmille kylään, kun heidän kuljettamisensa meille + yöpymiset sun muut tulisivat taas maksamaan meille pitkän pennin. Omat vanhempani nyt maksavat omat kulunsa, mutta miehen vanhemmat ovat tottuneet, että me maksamme lentoliput jne.

Naapurit ovat täällä Italiassa sen verran ystävällisiä, että saattavat tupsahtaakin kylään jo ihan ekoina päivinä, toivon kuitenkin, että eivät aivan heti. Olisi ihana saada olla rauhassa vauvan kanssa...
 
Reissu takana, täällä taas. :wave:

Meillä on sairaalassa käynyt aina perheet 8isovanhemmta ja mun ja miehen sisarukset perheineen) ja läheiset ystävät. Ja olen siitä kylä tykännyt. ihanaa kun läheiset tulevat katsomaan uutta rakasta ihmistä joka on suuri osa meidän kaikkien elämää. :heart:

Tänään mulla on ultra. jännittää. :heart:

sadee80 20+2 (puoliväli saavutettu :heart: )
 
Heippa hei, mekin taas kotosalla. :D Reissusta tuli mukaan lähes kaikki vauvantarvikkeet, enää ei sitten olekaan juuri mitään hankittavana. :xmas: Jotenkin pelottavaa, kun nämä piti hommata vasta sitten aikaisintaan rakenneultran jälkeen, mutta todennäköisemmin vasta rv 32+ :whistle: Mutta oli älyttömän hyviä tarjouksia ja sukulaisilta saatiin aivan mielettömästi tavaraa. :saint:

No juu, sitten onkin taas alapiätä vihlonut ja huoli nousi pintaan (papu ois nyt kiltisti vaan :xmas: ). Mutta koitan tuudittautua normaaleihin kasvukipuihin... kattotaan. Onhan tämä tämmöistä. Perjantaina sit rakenneultra. =)

Sadeelle onnea ultraan! :D

T. Kärppä ja papuska 19+3
 

Yhteistyössä