Pino alkuraskauden hermoilijoille

Ultrassa kaikki hyvin. Koko vastasi viikkoja ja kaikki mitä tarkistettiin (sydän, munuaiset, aivot...) ok. :heart: Ihanaa.. Olipa taas niin ihanaa nähdä pipana. Ja jotenkin niin jännä kun siitä kuva ruudusta näki että ojenteli käsiään ja samalla tunsin ne... :heart:

Ainoo murhe on se että mulla on nyt se vatsatauti joka oli esikoisella. Sillä se kesti reilun viikon.. tää on siis joku jännä, en oksenna mutta vatsa todella kipeä. :/ Toivottavasti menee pian ohi. Muulla perheellä on nyt flunssa, jospa selviäisin ilman sitä... :p
 
sadee80 tervetuloa takaisin kotiin. ihania ultra kuulumisia. :heart: Kylläpäs sulle noita viikkoja onkin nopeaan kertynyt.
no toivottavasti ei tauti piinaa sinua ihan viikko tolkulla ja muukin perhe paranisi flussasta pian!


Mullakin ultra päivä senkun lähenee. Ajatella se on jo ens viikon perjantaina. Pakko myöntää, että mua jännittää ihan hirveesti. Mutta kuinka helpottavaa vihdoinkin kun nään tuonne massuun kukas siellä oikein onkaan. oispa vaan kaikki hyvin...pääsisi sitten tästä "salailusta" ja vihdoinkin pystyisi nauttimaan raskaudesta oikein kunnolla. kun ei tarvis enää peitellä massua töissäkään...

Eilen ja tänään on ollut kyllä mielettömän hyvä olo! :heart: kyllä nyt osaa arvostaa ja nauttia niistä päivistä kun ei oo pahaolo. :heart: :heart: :D

TinyAngel 10+5
 
sadee80 tervetuloa takaisin ja onnea ihanista ultra kuulumisista :heart:
meillä vielä vajaa kaks viikkoa ultraan =)
minä en juuri toivo sairaalaan muita käymään kun vanhemmat ja miehen sisaret korkeintaan. vierailuaika kun on vaan sen tunnin niin kai tuppaa sit samaan aikaan. jos vaan kaikki menee hyvin niin meinaan olla vain yön sairaalassa jos saan luvan lähteä. toki jos joudun olemaan kauemmin niin sitten on ihan kiva saada vieraita kun ei kaikki tule samana päivänä =)
minulla kanssa asuu äiti ja veli englannissa joten he eivät pääse sairaalaan.
pääsevät sitten edes tietokoneen kautta näkee ekalla kerralla.
äitini joutuu kyllä tänne tulee lasta katsoo kun minun olisi hankalampaa mennä sinne kahden tai kolmen lapsen kanssa. maksaisikin turhan paljon kun ei meidän äidillä olisi tilaa majoittaa meitä. meiltä kyllä löytyy tilaa heille.
nyt sitä ollaan pikkuhiljaa jätetty hermoilut tuosta keskenmenosta mutta sitten varmaan rupeen hermoilee liian aikaista synnytystä :ashamed:
tartis nyt vaan yrittää nauttia tästä viimeisestä raskaudesta (ellei nyt vahinkoja satu ;) )

cadillac ja toukka 19+0
 
No ni, tästä tuli sit ultraviikko. Se rakenneultra vielä edessä, mutta tänään oli jo hypättävä lääkärillä tarkistuksessa. :( Pitkä tarina lyhennettynä: lopputuloksena kaikki hyvin, papuska voi hyvin, mutta mulle tuli parin viikon sairausloma varotoimenpiteenä. No juu, perjantaina siis ultraan. Vaihteeksi. :xmas:

T. Kärppä ja papuska 19+4
 
Kärppis, hyvä että kaikki ok. Ja jee, sulla kohta ultra! Tsemppiä sinne!

Sadelle Onnittelut ultrakuulumisista! :flower:

Mä myös hermoilin itseni piippuun viikonloppuna. Aloitin molemmat aamut niin hirveellä tarmolla, et tais tulla enemmän kuin tarpeeksi harjoitussuppareita. :/ Siitä sit TIETENKIN hermostuin, kun pelkäsin et paikat aukee jne. blaa...blaa... Päätin et haluun lekurin tarkastukseen, jos en neuvolaan pääse niin yksityiselle. Soitin ma nlaan, mutta täti oli lomalla. Eilen olikin olo helpottanut (sekä henkisesti että fyysisesti) ja totesin, et antaa olla. PITIKÖ mun nyt taas alkaa hermoilemaan ihan "huvikseni"? :ashamed: Jos tässä kunnialla ja pää ehjänä selvitään maaliin, niin hyvä on!
 
No kimallus, mä ajattelin, etä en sano, etten huolestuta muita miettimään omia juttujaan, mutta mulla tämänpäiväisen lekurikäynnin takana sama syy. Tai siis viikonlopun reissun jälkeen on ollu tuolla kohdunsuulla enemmän kuin tarpeeks vihlontaa ja tietty alkoi pelottaa, että mitä tapahtuu. :xmas: ...käsi kädessä taas me kaks. :LOL: Saattaapi mulla liittyä nämä vain noihin mahdollisiin liitoskipuihin, jotka saattavat siis olla alkaneet. En tiiä, kun ei oikein ole vielä kokemusta. :xmas:

Onneks ei enää pitkä aika tätä jäljellä. :D
 
Kärppis, meillä on kyllä joku hämärä symbioosi!!!! Aina samaan aikaan samat murheet. :D Mä en vaan päässyt sit lekuriin asti... Täytyy nyt seurailla oloa. Ensi viikolla mulla on joka tapauksessa neuvola...vaan ei neuvolantätsyn hommiin kuulu alakertaan kurkkiminen... Mut joo, mä huolestuin eriyisesti siksi, kun ekassa raskaudessa mulla ei ollut mitään vastaavaa (niin kuin ei noita edellisiä vaivojakaan). Ekan supparin tunsin puolessa välissä käynnistystä rv 41+3. :whistle:

Joo, ei oo enää pitkä aika...huomenna tasan 20 viikkoa jäljellä... :p
 
Mä kans luulen että mulla supisteli tiistai-iltana. ja ne oli sellasia kipeitä. mulla on nyt tää vatsatautikin päällä. Tää on tosi "mukava" viruksen aiheuttama. On mulla nyt viidettä päivää.. :( Vihlasujakin silloin tunsin. Soitin sitten eilen neuvolaan ja sanoi että jos vielä tulee tollasia tuntemuksia niin paras käydä lääkärissä tarkistuttamassa tilanne.. Toivottavasti niitä ei enää tule.

tsemppiä ultraan meneville.

sadee80 20+4 :heart:
 
Sadee ja kimallus mulle eilen lekuri sanoi, et kyllä niitä suppareita saa tulla. Kipeitäkin. Eli ei välttämättä automaattisesti huono juttu eikä merkkaa sinänsä mitään. Mutta sekin sanoi, et aina jos epäilyttää, niin varulta on joo parempi käydä tarkistuttamassa (vaikka ihan vain omien hermoparkojensakin vuoksi). Mut pistettiin noiden takia nyt (taas) sairauslomalle, mutta siks lähinnä, kun nuo on enemmän tuolla kohdunsuulla ja ärtyvät istumisesta (teen istumatyötäv). Ja varotoimenpide muutenkin eli lekuri sanoi, ettei hän usko, että näistä on mitään vaaraa (ja kallistun itsekin sille kannalle, kun näitä on nyt ollut, mutta paikat oli edelleen ihan kiinni ja ok :) Tuolla voi olla vaan joku hermo pinteessä, joka nyt kipuilee ...ja senkin voisin hyvin uskoa, kun tätä kipua olen tässä nyt kuulostellut). Mutta varulta lepoa, kun ei koskaan tiiä... Enivei, teen tässä sitten vointini mukaan. On silleen parempi, että ei tarttee stressata vielä senkin asian vuoksi, vaan voi huoletta jäädä makaamaan, jos/kun tuntuu, että kroppa sitä vaatii. :)

Mutta sadee parantelee vatsatautiaan, toivotaan, että pian menee ohi. :flower: Oothan muistanu juoda? (eikö nestehukka ole yksi suppareiden aiheuttaja?) ...mun piti kertoo teille joku muukin juttu, mutta en muista... Ei kun joo. Onneksi tässä on vielä tuota aikaa, sillä papuska istuskeli muuten eilen ultrassa perätilassa. B) Tosin sitten illalla kävi melkoinen myllerrys taas mahassa ja en tiedä, kääntyikö jo toiseen asentoon. Huomenna näkee.

T. Kärppä ja papuvauveli 19+5
 
Kiitos kärppis. Oon koittanut muistaa juoda. Täytyy kyllä vielä lisätä.

Joo, ja mullekkin terkka sanoi että ne kivuttomat supistukset on ok. siis kun kohtu menee kovaksi. Niitä mulla onkin aina ollut joka raskaudessa. Nyt vaan pelästyin tiistaina kun oli kipuakin. Ja terkka sanoikin että jos ovat kipeitä niin sitten pitää tarkastuttaa tilanne koska ne saattavat muuttaa tilannetta tuolla kohdunsuulla. Ei tosiaan niistä kivuttomista tartte hermoilla. =)
 
Ja sadee tuo naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri, jolla eilen kävin, sanoi, että myös noita kivuliaita saa tulla eikä nekään välttämättä merkkaa yhtään mitään. ...mut joo, totta, et aina kantsii tarkistuttaa (ja itsekin tarkistutin). :) ...mutta siis heti ei kannata iiiihan hirveesti pelästyä. :hug:
 
Kärppis, kiitos infosta. :) En mä vissiin kovin huolissani ole, kun en ole vieläKÄÄN soittanut neuvolaan. Tosin tää aamu alkoi tuskaisesti. Heti aloin riehumaan (järjestelee paikkoja yms.) ja kraah...johan alkoi taas tuntumaan. :/ Nostelu, ylösalas keikkuminen EI tee hyvää, onneks kävelemään pystyy, jos sen tekee rauhallisesti.

Soititko kärppis neuvolaan ollenkaan vai menitkö suoraan yksityiselle? Ajattelin vaan et kuinkakohan helposti pääsis neuvolalääkärin tsekkaukseen...toki on kovin neuvolakohtaista...mut aina voi kokeilla. ;)
 
Soitin juu ekana neuvolaan ja terkkahan se mut vasta saikin huolestumaan (ei tosin ollu meidän oma terkka, vaan sijainen). Se sanoi, et pitää tulla näytille lääkärille, mutta neuvolalekuri on paikalla vasta ens ke seuraavan kerran, joten suositteli, et jos mahdollista käväse yksityisellä, jos pääsee ennen sitä (ja sanoi, et jos ei yksityiselle mahkuja ja jos homma pahenee, mene suoraan Taysiin). Joten kun olin ekaksikin vähän miettinyt, että pitäskö mennä vai ei, niin sen jälkeen itku kurkussa väänsin yksityisen numeroa. Sillä sattui sitten olemaan samana iltapäivänä aika vapaana, joten sinne. :) ...mutta siis vähän turhaan lopulta pelästyin niin paljon, ihan ok oli tilanne.
 
väsyttää ja nuhakin hieman vaivaa. Eilen tuli nukuttua 3h päikkärit..ja mä kun luulin päässeeni väsymyksestä eroon niin ei...
Eilen illalla massuakin hieman särki, mutta toivon mukaan kuuluu asiaan.
Ihanaa viikot senkun lisääntyy...ja ens viikolla ultraan, jäiks!!


TInyAngel 11+0
 
Hei nyt äipät on pakko kysyä teiltä tämmöstä, jos ois jollain teista vaikka kokemusta asiasta. Mulle väitetään nyt ihan tosissaan tämmöstä. "mangou sanoi... (tänään 10:08)
joku sano joskus et jos pitää napakorua tolla aika ani sitte tulee kauheet lävet siihen...mä ainaki ottaisin pois ellet halua kahta napaa..." Onko totta?? :S

Kertokaa kiltit jos tiedätte? :/

eternal-life ja plankton 18+1
 
Kiitos tiny. :hug: Vatsakipu senkun jatkuu, siis tuo vatsatauti. on tosi inhottavaa. :(

Muuten saitteko te muut ultrassa jo käyneet painoarvion pikkuisesta. Musta se oli ihana saada. Meidän pikkuisen painoarvio rv 20+2 on 324g. :heart:

sadee80 20+5 :heart:
 
Meille ei painoarviota annettu, enkä sitä sitten kysynytkään. Kätilö vain totesi vauvelin vastaavan viikkoja.

Näin viime yönä varsin hassua unta. Olin siinä menossa ilmeisesti ultraan, kun mut laitettiin makaamaan sellaiselle pedille, joka lähti pyörimään akselinsa ympäri: ihan kuin joku Linnanmäen härveli. Mitään remeleitä ei ympärille laitettu, käsillä vaan pitelin kovasti kiinni :eek: :LOL: Paikka oli kuin jokin hotelli, koska eräät ystävämmekin olivat mukana - meidän piti ilmeisesti mennä heidän kanssaan syömään. Ultrahetkellä ukkoa ei näkynyt missään, ympärillä vaan kauheesti hoitsuja. Onkohan tullut liikaa katseltua telkkarin sairaala- ja vauvadokumentteja :kieh: Jossain vaiheessa pitelin mahaani, kun tuntui, että se muksu tunkee just päänsä ulos vatsanahkan läpi. Todellisuudessa en ole vielä onnistunut yhtään liikettä bongaamaan ulospäin, liekö sitten toiveajattelua? Kyllä huvitti aamulla herätessä. Voinnissa ei muuten mitään uutta kerrottavaa.

nimiko 21+3
 
En kyllä saanut painoarvioita. Saden pikkuinen sais vielä vähän kasvaa... :heart: :flower: :D Mulla tehtiin muuten esikoisesta painoarvio 41+2, kun syntyi seuraavana päivänä ja painoarvio heitti reilu 300g...

kimallus 20+1
 
kuten huomaatte, ole pysytellyt poissa tästä ketjusta, kun tein päätöksen,etten aio stressata, ja päätös on pitänyt :saint: Vielä reilu 2 vkoa, kunnes totuus selviää np-ultrasta... edelleen oireettomana raskaus edennyt, edes tyhjä vatsa ei aiheuta pahoinvointia...

4krs+masukki 10+4
 
Heippa, kaikki ok rakenneultrassa. Ei lähtenyt veikkaamaan, kumpaa tulee, joten ylläri vielä. :D Papuska painaa kanssa arviolta 326 g. Tuli niin huono olo siinä maatessa (pyörrytys), et joudutaan käväsemään uudestaan vielä parin viikon päästä, kun jäi vähän kesken, mut sanoi, et ei mitään silleen hätää, hän ehti kaikki jo nähdä. Tahtoo vaan kattoa vielä tarkemmin, kun nyt piti jättää vähän kesken mutsin huonovointisuuden takia. :)

T. Kärppä ja papuvauva 19+6
 
tänään menin vihdoista viimein apteekkiin käymään kun neuvola täti silloin
ekassa neuvolassa antoi mulle esitteen, että käy näitä ostamassa ja
mä kun luulin että määräs mulle rautaa...apteekissa sitten vasta
huomasin, että näähän on D-vitamiinejä. Mulle siis määrättiin
D-vitamiinia eikä rautaa :ashamed:

No kai mun sitten pitää näitä alkaa popsimaan... :D
http://www.minisun.fi/

tänään kävin kaupassa ja tulikin ostettua vähän kaikkea...niin siinä kun kauppakassia kannoin alkoi sattumaan vasemmalle puolella tuonne alavatsan tienoille...vieläkään ei helpota vaikka oon istunut jo vaikka kuinka kauan...toivottavasti helpottaa pian...repesköhän tuolta jotain sen painavan kauppakassin takia?? :eek:


TinyAngel 11+1
 

Yhteistyössä