Pino alkuraskauden hermoilijoille

Tää pino on kyllä tähän hetkeen loistava!!!! Ihanaa kuulla muiden aivan samassa tilanteessa olevien ajatuksia =)
Mä olen 29v ja mieheni kanssa siis ensimmäistä yhteistä odotellaan. Mulla ennestään poika 8v ja tyttö 5v. Hienosti on meidän perhekuviot menneet ja uskon, että uusi tulokas tuo vain lisää onnellisuutta kaikille perheenjäsenillemme.
Plussattiin vasta muutama päivä sitten ja laskureista riippuen l.a. 28.2. tienoilla. Raskausoireet kuten edellisissäkin: väsymystä, lievää huonovointisuutta ja rinnat pinkeet ja tuntuvat samalle kuin maidon noustessa. Aikaisemmista raskauksista en kyllä muista tälläistä jatkuvaa nälän tunnetta! Apua... Painoa ei muutenkaan sais tulla suuria määriä ja sitten tälläinen syöppövaihe! Toivottavasti se menee ohi ja nopeesti... Ja sama outo oire kun muistan ainakin pojasta olleen: about samana päivänä ku menkat jäi pois, alavatsa "pullahti" ja on tollanen pömppis. Eilen oli farkut jalassa töissä mut ahdisti niin, että saavat jäädä jo kaappiin! Onko muilla ollut samanlaista? Eipä pysy ainakaa kauaa salassa tää (ihana) odotus... :)
 
Lentoemo ja leidi Kiitos tsempistä ja tarrasukista! Pari tuntia meni sängyssä tuskaillessa ja pyöriessä. Vessassa käydessä meinas aina tulla oksennus, mutta lähinnä henkisestä hermoilusta. Sain kuitenkin sit unenpäästä kiinni ja aamulla oli jo toinen olo. On toi vaan niin järkkyä, kun heti heittää ihan alamaihin, kun tulee kiputuntemukset. Miten ne voi edes alkaa niin äkillisesti?!

Toista odottaessani (rv10) mulla oli kans kipuja ja puhelimessa määräsivät sit terveyskeskukseen. Siellä lääkäri sanoi, ettei kohtu ole yhtään kasvanut, et kyseessä varmaan kohdunulkopuolinen raskaus. Itkin asiaa kaks tuntia (halusivat ottaa raskaustestin ja sen tulosta piti odottaa). Testi oli positiivinen, lähettivät sit sairaalaan ultraan. Ekat sanat mitä gyne sairaalassa tutkimusta aloittaessaan sanoi oli: "Ja kohtu on kasvanut oikein hyvin!!!" Ja siellä sit iloisesti sydän pompotteli. Hyvä, etten saanut keskenmenoa pelkästä järkytyksestä. Kaikkea siis voi tapahtua.

Mulle on toi foolihappoasia täysin tuntematon. Edes lapsettomuushoidoissa siitä ei oo ikinä puhuttu. Tänään ajattelin hakea niitä "raskausvitamiineja". Pystyttekö nielemään niitä kuvotuksen keskellä? Mulla nyt rv 6+1 eikä vieläkään kuvotusta. Toiv se ei oo huono merkki, aina kuitenkin alkanu rv6.
 
Moi!
Kiitti ihanasta pinoideasta. Tähän minäkin uskaltaudun, vauvakuume-joukkoon en enää koe kuuluvani (vaikka kuumeilija ja haaveilija olenkin enemmän kuin odottaja) ja tammikuisiin en vielä uskaltaudu :ashamed:
Olen siis nyt rv:lla 10+2 ja koko alkuraskaus on ollut vuotojen piinaamaa! Vuodot alkoivat menkkavuodolla rv6+, ja sen jälkeen on ollutkin enemmän tai vähemmän säännöllistä. Kolme kunnon vuotopäivää mahtuu mukaan, ja tänään oli nlan jälkeen kovan kivun kanssa reilu tumma hulahdusvuoto... Nyt tuntuisi rauhoittuvan, toivon parasta.
Ulrattu vuotojen takia jo kahdesti, sikiöpussin ulkopuolella on paksu ylimääräinen limakalvo ja hyytymää, joka nyt vuotaa pois. Hyvällä tuurilla vuotaa vain ylimääräisen ja huonolla vie pienokaisen mennessään. Tänään kuitenkin kuultiin dopplerilla sydänäänet
:heart:

Taustoista sen verran, että meillä on kotona neljä 3-10-vuotiasta ja enkeleiden luona tammikuussa syntynyt poika. Vauvakuume oli heti vauvan kuolemasta toipumisen jälkeen suuri, ja tärppäsikin sitten yk:lla 3. Nyt en vain osaa enkä uskalla nauttia raskaudesta ennen kuin vuoto loppuu kokonaan. Neuvolassa jo kyseltiin synnytykseen liittyviä käyntejä äitipolilla, meillä on kuitenkin suurempi riski vauvan sairastumiselle, mutta halusin vielä pitäytyä niistä ja yrittää selvitä alkuraskauden huolista.

Todellakin kiva, että tällainen pino nyt on ja toivottavasti pysyy yhtä aktiivisena jatkossakin. Toivotaan, että pääsemme kaikki nauttimaan raskauksistamme odottajiin :heart:
 
Tuttemui Tervetuloa tähän pinoon! Toi sun kertoma kuulostaa niin tutulta... Viime raskaudessa aloin vuotaa n. rv5+, silloinhan ultrassa ei vielä näkynyt edes sydänääniä, mutta hematoma eli verihyytymä kyllä. Välillä vuotoa tuli TODELLA runsaasti ja sitä ennen kaksi km:a kokeneena olin moneen otteeseen jo aivan varma, että nyt tuli kaikki ulos. Aina kuitenkin ultrassa löytyi normaalisti kasvanut sikiö ja sydän pompahteli iloisesti =) Se hematoma siis sieltä vuoti ulos, mikä oli tietenkin hyvä asia. Sain jossain vaiheessa myös lääkityksen vuotoon ja kai se jonkin verran auttoikin. Rv 12 alkoi taas superrunsas vuoto, silloin ultrassa todettiin etinen istukka ja mut määrättiin vuodelepoon. Kaikki olisi voinut päättyä hyvin, mut valitettavasti rv 13 vauva tuli ulos. Voimia ja lepohetkiä sulle! Yritä mennä päivä kerrallaan. Joka päivä vauveli on tiukemmin kiinnittynyt :heart:

Leidi Joko sait puhelimitse jotain selville? Vai vieläkö teillä ollaan unten mailla?
 
Tuomenmarja: kiva kuulla, että voit jo paremmin. Miten voikaan lääkäri olla noin ajattelematon, että päästää suustaan tommosia?

Tervetuloa joukkoon Tuttemui. Toivottavasti vuoto on jo vähenemään päin ja pikkuisella kaikki hyvin.

Eka neuvola on 8.7. Pikkasen jo jännittää :) Eka ultra olisi sitten rv 10.12. Nyt täytyis vaan päättää sairaala. Meillä on lomat elokuussa eli ehditään sopivasti nähdä masukki ennen sitä :)
 
Heti alkuun tervetuloa kaikille uusille ja isot tsemppi :hug: meille kaikille! Onhan tämä välillä pelottavaakin, toisaalta tässä pinossa uskaltaa olla sekä onnellinen että peloissaan, kun ollaan kaikki vielä alkuraskauden epävarmuuden pauloissa! :heart:

Taas olisi kommentoitavaa vaikka kuinka paljon, mutta tämä muisti... :p

Uusioäippä se ainakin taisi huolehtia tuosta ruokahalusta: mulla se on ihan valtava, tänään onneksi on niin kuuma, etti kauheasti tee mieli syödä. Täällä on varmaan jotain 35-40 astetta, ensi yönä paan kyllä ilmastoinnin päälle.

ja meitin plussalentolaiselle äipälle taas sen verran, että jos ultrassa ensi viikolla on kaikki niin kuin pitää, niin paan uuden plussalennon pystyyn, ja toivon, että siellä käyvät sekä odottajat, että vielä vauvakuumepuolelle jääneet, kun pian hekin täällä on, sitä mä toivon kovasti! :heart:

Niin kaikki varmaan ihmettelee tuota meidän plussalentojuttua, mutta meillä oli tosi kiva pino tuolla vauvakuumepuolella, joka tuotti paljon plussaonnea tooosi monelle, ja siellä meillä oli tapana tarjota greippishotteja ja plussadrinksuja kaikille vauvakuumeisille, niin että nyt tarjoan meille kaikille alkuraskauden hermoilijoille todella valtavat

Vauvaliima-cocktailit, jotka kiinnittää masuasukin sinne kohtuun kasvamaan ja kellimään ihan LA:han saakka. :heart:
 
Hei kaikille!
Uskaltautuisinkohan minäkin ihan uutena tänne mukaan! En ole aiemmin tälläistä palstailua harrastanut, mutta nyt on pää niin pyörällä, että jonnekin on päästävä purkamaan. Tein raskaustestin tänään aamuyöllä, ja kaksi viivaahan siinä näkyi!=) Ja ihan amatöörinä näissä raskausasioissa annoin nettilaskurin kertoa itselleni, että olen nyt siis rv5.
Taustana sen verran, että olemme mieheni kanssa olleet yhdessä 5-v ja menimme naimisiin noin kuukausi sitten. Jätimme yhteisestä päätöksestä ehkäisyn pois hääyönä ja sitten aloimme vauvantekopuuhiin=) Tyhjennysvuoto pillerien jälkeen tuli häitä edeltävällä viikolla. Itse olin kuitenkin hokenut itselleni ja miehelleni, ettei nyt turhaan aleta sitä vauvaa "tekemään" ja odottelemaan, koska ympärilläni on niin paljon pareja, jotka ovat yrittäneen ennen tärppiä vuosikausia. Pelkäsin, ettei meilläkään tärppää heti jne.
Aiemmin kun jätin pillerit pois, menkoja sai odotella pari kuukautta. Muutoin kierto on ollut kyllä 27-32 pvää keskimäärin.
Nyt vain yritin järkevästi odotella ekoja luomumenkoja, että pääsisin taas rytmiin kiinni. Lauantaina alkoi menkakivut, jotka jatkui lievinä koko ajan. Tulossa on yhdet illanistujaiset ja itselleni naureskellen kävin ostamassa testin eilen, ts. varmistelin lupaa juoda alkoholia.=)
Ja kun menkoja ei ollut viime yölläkään alkanut, tein siis testin aamuyöstä. Tunne oli outo. En tiennyt mihin mennä, mitä tehdä, menin sänkyyn takasin=). En kyllä unta saanut ja aloin katella telkkua. Vaikka moni sitä paheksuukin, niin miehelleni kerron vasta, jos perjantaina toinen testi näyttää myös kaksi viivaa eikä vuotoa ole tullut. Tiedän, että hän on aivan riemuissaan tästä uutisesta.
En vain tiedä mikä minuun yhtäkkiä meni. Ihmeellinen olotila. Miksi en saa kerrottua miehelleni, vaan panttaan tätä tietoa? Vaikka "vauvanteon aloittamista"" nyt oli "suunniteltu" jo ainakin vuosi. Mitä mun nyt pitää tehdä, kenelle mä soitan. Apua. Ja olen siis hyvin onnellinen tästä tilanteesta. Pelottaa, jos kaikki ei menekään hyvin. Mitä jos, mitä jos. Tulipahan vuodatusta=) Olen vaan ihan pyörällä päästäni=) Olen aina niin järjestelmällinen ja otan asioista aina selvää etukäteen jne., että ehkä tässä mielikuohussa on sekin mukana, etten edes päässyt mukaan vielä tähän raskautumisvaiheeseen, kun jo tärppäsi=) Siis kun kaikki vaan menisi hyvin...
 
sunnuntaityttö-79, tervetuloa! Tää on just hyvä paikka tulla purkamaan päätä, ollaan kaikki samalla tavalla täpinöissä!

Ja hei, mä olin 6 edellistä yrityskiertoa testannut AINA yhdessä miehen kanssa, mutta tänä plussatestin tein sitten ihan salaa hetken mielijohteesta. Ja kerroin haamusta ekaksi vauvakuumepalstalla, ja vasta sitten soitin miehelleni :LOL:

Vaikka olin aina kuvitellut tekeväni ihan toisin :D

Mulla on vieläkin ihan epätodellinen olo, vaikka ekasta haamusta on jo pian 2 viikkoa! Siis todella outo olo, ei tätä oikein vielä voi uskoa. Siksi mä varmaan täälläkin viihdyn, kun saa tätä asiaa vatvoa, niin se tuntuu todellisemmalta. =)
 
=)
Senkin takia tämä "raskaus" tuntuu niin epätodelliselta, koska pikkutytöstä asti mulla on aina olleet erittäin selkeät ja kovat menkkaoireet; rinnat arat, turvotusta paljon, joskus oksentelua kivusta jne. Ja lisäksi oksennan hyvin herkästi muutenkin ja nenäni on aina ollut hyvin tarkka hajuista jne=) Ja nyt, EI MITÄÄN oireita! Edes tissejä ei koske vaikka miten niitä runnoisi=)
Ainoa oire (minkä itse asiassa sunnuntaina laukaisi testin ostamisen) oli se, että mulla oli menkojenalkuoireet, mutta siivoaminen ei tuntunut hyvältä :LOL: Kyllä mä silti siivosin, mutta mitään kiksejä en saanut ja enkä keksinyt mitään ylimääräistä rakojenpuhdistelua=) Ja se siivousvimma on ollu mulla aina tosi kova ennen menkoja/menkojen alussa. Silloin mietin, et voiskohan tää olla sitä!!?=)
Mutta onkohan tää normaalia, et olen ihan "normaali"?=)
 
Sunnuntaityttö: nää kokeneemmat täällä tietää sanoa, että jokainen raskaus on uusi ja ihmeellinen asia ja oireita ja oireettomuutta on niin montaa eri laatua kuin on odottavia äitejä!

Mullahan yksi oire oli, että yleensä rinnat turpoaa kierron lopussa, ja plussakierrossa ei mitään! Mieskin ihmetteli, kun ne eivät olleet yhtään kovettuneet, niin kuin yleensä.

Nyt ne ovat kyllä olleet jo vipan viikon ajan tosi raskaat ja koskiessa kipeät, samoin nännit hyvin arat. Mutta ei ne kauheasti ole vielä turvonneet.

Ja pahoinvointia mullakin oli aina muissakin kierroissa, nyt on ollut tosi harvakseltaan lievää kuvotusta, ruokahalu vaan tosi kova!

Jänskää, että me kaikk oireillaan omalla tavallamme! =)
 
:LOL: :LOL: :LOL: (muoks: naurut siis tolle sunnuntaitytön siivouskommentille)
No johan*pyyhkii kyyneleitä silmistä*. Tervetuloo vaan sunnuntaityttö-79 munkin puolesta. Mulle tämä pino on just omiaan: mies on sen verran "järkevä" (=ei hötkyile turhista), ettei kyllä jaksais kuunnella mua kovinkaan kauaa, jos en täällä voisi purkaa ajatuksia. Ja joskus riittää vaan pelkkä muiden kommenttien lukeminen. Niitä voi sitten itsekseen täällä hymistellä ja olla samaa mieltä.

Mullakaan ei ole mitään sellasia tyypillisiä oireita. Muistan äitini sanoneen hänen huomanneen odotuksensa aina ekaks rintojen arkuudesta. Ei mulla vaan mitään tunnu. Jonain päivänä kuvittelin niiden olevan hieman "turpeemmat", mutta sitten toisena ne tuntui ihan samanlaisilta kuin aina ennenki. Palellu oon iltaisin, mut mulla se ei oo välttämättä mitenkään kummallista. Ei oo tää suomen kesäkään niin kovin lämmin ollu, et voi ihan johtuu siitä. Väsymystäkin oli joo, mut sekin nyt voi johtua niin monesta asiasta. Vaik siitä, et on vaan nii tylsää töissä, ettei edes hereillä pysy
:p
 
Tuomenmarja, kiva, että kivut on hellittäneet! Kyllä se aina säikäyttää, kun yhtäkkiä sattuu, ja lujaa!

Tuttemui, mukava tavata toiseen suurperheelliseen -meidän nelikko on 7v- 17kk! Toivon sydämestäni, että sun huomisessa ultrassa olis kaikki hienosti!

Sunnuntaityttö; aika tutuilta kuulosti noi sun tunteet; just noin mäkin olin ekaa odottaessani. Mä järjestin meille oikein hienon illallisen, sanoin miehelleni, että juhlitaan meidän hääpäivää (pari kuukautta etukäteen). Testin olin paketoinut hienoon rasiaan, aj sen annoin ruuan lahjaksi! ja kamera valmiina ikuistamaan miehen ilme!

On, vielä kaks minuuttia, ja sitten aukeaa lääkärin toimisto... pitää alkaa suunnittelemaan puhetta. Suututtaa jo niin, että meinaa itku tulla. Ah, ne hormoonit...
 
Mä yritän jäädä nyt sit rauhassa odotteleen perjantaita ja uutta testiä! Ja jos sekin plussaa aamulla, niin sitten kauppaan ja joku pieni lahja (vauva-aiheinen tietty;)) ja pissatikku pakettiin ja uudenkarhealle isäkokelaalle pakettia kouraan illalla=) Ja sitten "antibiootti-kuuri" päälle ja lauantaina bileisiin! Antibioottikuurin aikanahan ei kuulemma saa juoda alkoholia :LOL: Siihen asti jään nipistelemään tissejä ja toivon, että ne kipeytyisivät edes hiukan!;)
Tsemppiä teille muille!
 
Foolihaposta. Mä oon syönyt aina raskauksien aikana möllerin sydämelle- vitamiineja.(lilaetiketti purkissa) Niissä on foolihappoa.

Housuista. Oon nyt farkut jalassa kun just tulin alennusmyynneistä ja nyt kotona kun istahdin niin oli pakko avata housut kun niin puristi. :LOL:

Tänäänkin vatsaa särkenyt, piti välillä istahtaa kun kierreltiin kauppoja.. :| Toivon niin että kaikki olisi ok. Tänään mietin pitäisikö varata aika siihen varhais ajan ultraan niin saisi tietää onko kaikki ok...
 
Pikaisesti; sain vihdoin sen lääkärin kiinni, ja arvot on nyt 2052, eli hyvältä näyttää!!! (toivoin, etttä olis 1400 paikkeilla)
Voin vihdoin hengittää, ja todella alkaa sisäistämään sen tosiseikan, että olen todella raskaana. :heart:

 
Leidi Tosi hienoa! Arvot kohdallaan =) =) =)

Sunnuntaityttö Mun yks ystävä teki kahden ensimmäisen raskauden aikana niin, että testauksen jälkeen antoi miehelleen "lahjaksi" vauvakirjan (siis sellaisen, johon voi sitten odotusaikana ja vauvan synnyttyä täytellä pituuksia, painoja, milloin mitäkin oppinut jne.). Mielestäni kiva idea =) Itse olen aina näyttänyt tikut suoraan miehelle.

Jos haluat ryhtyä samanlaiseksi "pöljäksi" kuin moni tässä pinossa, niin tee testi joka pv äläkä odota perjantaihin ;) Mukava nähdä kun viiva päivä päivältä tummuu. No hermojahan me vaan ollaan :heart:

Ja noista rinnoista vielä. Oon aiemminkin kirjottanu, että mulla on vaan yhdessä raskaudessa ollu rinnat arat (kaks lasta ja 3 keskenmenoa) eikä ne nytkään ole. Muuttuneet kyllä (turvonneet?, raskaammat?). Yhdelle gynelle tuntui ainut raskausoire olevan juuri nuo rinnat. Mulla on ollu n. rv 18 jatkunu kuvotus ja ällötys se selkein ja samalla pahin oire. Alkanu rv. 6:lla.

Kävin hakemassa niitä Multitabsin raskausmonivitamiineja. Jotka niitä syö, niin syöttekö yhden/pv? Kaksikin sai ottaa... Multitabsit ihan vaikken olis ollu raskaanakaan, on aiheuttanu mulle ällötysoloa. Kuinkahan nyt käy? Niissä muuten oli foolihappoakin. Riittääköhän se annos? Lisäks mietin, pitäiskö mun ottaa myös erikseen kalkkia, koska käytän aika vähän maitotuotteita?

Vieläkään ei oo se mun ällötysolo alkanut ja siitä hermoan. Se on kuitenkin mulle ollu aina se varmin merkki raskaudesta. Ens ke on ultra ja siihen tuntuu olevan ikuisuus!!!
 
Mäkin varasin äsken ekan ultran. Olis sitten 16.7. ja silloin olis rv:ja melkein 8 täynnä. Päättäväisenä puhkassa sanoin, et vasta silloin kun sydänäänet kuuluu varmasti (jos ovat kuuluakseen...), mutta heti puhelun jälkeen aloin tuskailemaan, et sinne on vielä niiiiiin kauan. Mut ei kai toi homma voi viikosta olla kiinni?!

Paljasteetiin eilen mun vanhemmille tää suuri salaisuus. Ollaan kohta viikko oltu niiden kanssa mökillä. Joka ilta on a-holia ollut tarjolla, mutta mä aina kieltäytynyt (mikä on enemmän harvinaista). Aattelin että epäilevät jo. Mutta eivät olleet moista miettineetkään. Noh, tulipahan sanottua ja onnellisia ovat. KÄSKIN olemaan todella "jalat maassa". En olis tosiaan niille kertonut, ellei olis ollu "pakko".

Leidille onnittelut hyvistä arvoista. :)
 
Tuomenmarja: mä nappailin aluksi noita Multitabseja sen kaksi kerrallaan, mut sit vähensin yhteen, kun ajattelin kuitenkin syöväni suht terveellisesti. En tosin joka aterialla syö vihanneksia. Tota kalsiumin riittävyyttä oon kans ajatellut, mulla kun on laktoosivaivaa... Mulla on seissyt jo kauan purkki kalsiumia kaapissa, mut kun ne vaan on niin pahoja (vaiks onkin appelsiinin makuisia). Maitoo en juo ollenkaan, jugurttia tulee syötyä satunnaisesti. Juustoa syön päivittäin, mut eihän se nyt riitä yksinään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuomenmarja:
Leidi Tosi hienoa! Arvot kohdallaan =) =) =)

Ja noista rinnoista vielä. Oon aiemminkin kirjottanu, että mulla on vaan yhdessä raskaudessa ollu rinnat arat (kaks lasta ja 3 keskenmenoa) eikä ne nytkään ole. Muuttuneet kyllä (turvonneet?, raskaammat?). Yhdelle gynelle tuntui ainut raskausoire olevan juuri nuo rinnat. Mulla on ollu n. rv 18 jatkunu kuvotus ja ällötys se selkein ja samalla pahin oire. Alkanu rv. 6:lla.

!!!

Mä olen ihmettellyt kun rinnoissa ei mitään merkkejä raskaudesta ja siksi epäilinkin ennen testailua, että voinko olla raskaana (ekassa raskaudesssa kun oireet rinnoissa olivat selkeät). Luin sitten jostain, että varsinkin uuudelleensynnyttäjillä rintoihin liittyvät raskausoireet ovat pienempiä tai niitä ei ole.
 
Tuomenmarja ja kimallus: kiva tietää, ettei teilläkään ole rinnat olleet alussa kipeinä. Ja mullahan on rv5 vasta alussa, et ehtiihän ne toivottavasti vielä kipeytyä. Ainoa ihme oire (?) on se, et maha ollu 2 pvää aivan sekaisin ja toimii koko ajan enemmän kuin tarvitsisi :ashamed: ja koko ajan ihme jano päällä. Oliskohan noista jo raskausoireiksi?=)

Mutta perjantaille ajattelin sinnitellä, koska sitten on rv6 jo melkein alullaan;) ja sit siihen voi jo uskoa enempi...

Vauvakirja olisi ihana idea, mutta ehkä jatkan äitini linjalla, vähän niin kuin perinteenä ja annan pienet potkuhousut.=) Vanhempani yrittivät minua,esikoista, 2-v ja kun testi plussasi äiti oli pimittänyt tietoa isältä pari viikkoa ennen kuin oli uskaltanut luottaa tulokseen ja antanut isälle pienet potkuhousut paketissa! Mistähän lie olen geenini perinyt :LOL:
 
En pääse töissä palstaileen ja tämä pinohan paisuu kovalla vauhdilla :) Yhtä nopsaa sais aika rientää ja meidän masut kasvaa! Tervetuloa uudet! Ja tosiaan Lentis, tälle pinolle on tarvetta! Kippis, Vauvaliima-coctail hulautettu kurkusta alas :)

Kovasti voimia Tuttemoille - sullakin jo viikkoja kivasti kasassa (mulla kanssa 8+1), mutta koska noi vuodot vaivaa tässäkin osoitteessa, niin ei uskalla helmikuuhun pinoutua ja muutenkin on tosi, tosi ristiriitainen ja vaikea olo.

Sunnuntaityttö -ihan mahtis toi sun menkkaoire: siivous. Meikä on aina ennen menkkoja sen verran kireenä, ettei tunnu oikein mikään sujuvan. Noi suunnitelmat yllättää mies jollain lahjalla yms. pissatikun lisäksi on ihania!
 
Nimiko Mulla on ihan sama juttu noiden maitotuotteiden kans ku sulla: maitoa en juo, jogurttia satunnaisesti, juustoa päivittäin. Tiedän et tarvin sitä kalsiumia...

Taas alkaa nämä alavatsakivut hiljalleen hiipiä. Kunpa ei menis eilisiltaisen/öisen kaltaiseksi...

Tsemppiä ja tarroja erityisesti kaikille vuotojen kans tuskaileville! TIEDÄN mitä se on!

Sunnuntaityttö Pikkupotkikset kuulostaa söpöiltä :heart:

Kimallus Mielenkiintoinen tuo tieto, että rinnat aristais eniten esikkoraskaudessa. Mulla oli neljäs raskaus, jossa rintoja aristi. Ei kuitenkaan silloinkaan niin, ku joiltakin palstoilta oon lukenu, et ei voi melkein rintaliivejäkään käyttää...

Ekassa raskaudessa en saanu millään plussaa kotitestiin, vaikka menkat oli hulluna myöhässä (kp jo yli 80). Oli vaan sellanen paineen tunne alavatsassa. Onko jollain nyt sellaista? Mulla ollut muissakin raskauksissa. Nyt en osaa sanoa. Niin, sit tossa ekassa raskaudessa ajattelin, et jos en kerran oo raskaana, niin jotain täytyy olla. Labrassa ottivat rask.testin ja pissatulehdustestin. Olin ällikällä päähän lyöty, ku sain puhelimessa kuulla rask.testin olevan positiivinen! Hoitaja kysyikin, että oliko (plussa) hyvä asia? ;)
 

Yhteistyössä