Pino alkuraskauden hermoilijoille

Tervetuloa kaikille uusille! Näköjään tällaiselle kärvistelypinolle olikin tilausta :LOL: Ihanaa, että saadaan toisistamme seuraa, vai mitä?

Huh, nyt en muista kaikkea, mistä on kirjoittettu (onko tää muistin huonominen virallinen raskausoire? ;) ), mutta vastaan omalta osaltani mitä muistan:

eli leidi, mun arvot oli taas nelinkertaistuneet 3 päivässä, perjantain 861 oli tänään jo 3552, eli kyllä ne matalatkin arvot sieltä nousee. Gyne oli tosi otettu ja tyytyväinen mun tuloksista, se ei meinannut uskoa, että oli noin noussut vain 3 päivässä. Mutta sillä hcg-laskurilla nuo arvot on yhä ihan keskitasoa, ehkä toi viimenen arvo ihan hitusen keskiarvon yläpuolella, mutta ei vielä lähelläkään korkeana pidettyjä arvoja.

Itsestäni: täytän 32 vuotta marraskuun lopussa (jousimies :D ), ja tää masuasukki on mulle ensimmäinen, mutta miehelle kolmas. Ollaan pidetty yhtä 4.5 vuotta, syksyllä mentiin naimisiin ja jätettiin saman tien ehkäisy, ja 9.5 kk:n yrittämisen jälkeen tärppäsi :heart:

Mies ei meinannut ensin uskoa, koska mulla on PCO ja me jo ettittiin klinikkaa hedelmättömyyshoitoja varten, jotka oli tarkoitus aloittaa syksyllä! Eli oikeastaan monen kk:n yrittämisestä huolimatta tää plussa oli TÄYSI ylläri, mäkin testasin vain hetken mielijohteesta.

TJOTtailusta ja PCO:sta johtuen mulla ei ole aavistustakaan, että koska olen ovuloinut (kun munhan EI pitänyt ovuloida lainkaan :LOL: ), mutta noiden hcg-arvojen mukaan on 6. viikko menossa, tod.näk. 5+3 tai jotain sellaista. Eli L.A. olisi joskus 15-19. 2, eli sopivasti miehen synttäreiden aikoihin.

Mies on kauhean onnellinen, kyselee jatkuvasti, että kuinka pikkuinen voi :heart: Me ollaan kehitetty pikkuisesta jo vaikka mitä tarinaa, välillä se on rallivauva, ja tällä hetkellä se lähinnä remppaa kohtua uuteen uskoon, katon se on vissii jo saanut valmiiksi. Mies kärsii kauheasti siitä, että asuu lastensa kanssa ihan eri mantereilla, ja näkee niitä vain viikon kerrallaan kerran kuukaudessa tai parissa, niin että senkin vuoksi mies oottaa tätä remonttireiskaa tosi paljon. :heart: Lapsipuolilleni ei olla vielä kerrottu, halutaan oottaa ainakin 4.kuulle. Sitten pitääkin miettiä, että miten esitetään asia niin, ettei synny sisaruskateutta. Mä kyllä luulen, että ainakin miehen tyttö on ajatuksesta ihan innoissaan, se on niin suloinen tyttö. :heart:

Vauvaliimaa meille kaikille! :heart:

 
Niin muuten, asun siis Italiassa, jossa ollaan hiukan tarkempia (lue=hysteerisiä) tän raskauden suhteen, kuin Suomessa. Eli täällä on ihan normaalia ottaa noita verikokeita, ei ole neuvolaa vaan sama gyne seuraa koko raskauden ajan ja hoitaa myös synnytyksen, gyneä tavaankin kerran kuussa (ja kerran kuussa vissiin myös ultrataan).

Ja kun mulla on tuota juilintaa, niin gyne vahvisti omaläkärin vuodelepomääräyksen, sanoi, ettei saa ajaa motskarilla, eikä edes siivota, eikä pitää tiukkoja housuja :eek: . Hups, ja olin lähdössä pois portaita pitkin, niin gyne käski topakasti hissiin :ashamed: Onneksi se ei nähnyt, että olin kivunnut portaita sinne vastaanotolle :LOL:
 
Mun mies on aivan innoissaan, hymyilee jatkuvasti ja ottaa vähän väliä vauvajutut puheeksi :) Tämähän on hänelle ensimmäinen ja kaikki aivan uutta ja outoa. NIIN onnellisia ollaan molemmat! Nyt yritän odotella rauhassa, että muutama viikko kuluu ja otan sitten yhteyttä neuvolaan...ja malttamattomana myös sitä, että uskaltaa kertoa isoveljelle ja -siskolle! Voin vaan kuvitella innostuksen määrää :)
 
...ja tuolla tuo ihana murunen valmistaa juuri hedelmäsalaattia :heart:
...niin ja mä aloitin napsimaan Multitabs Raskausajan Monivitamiinivalmistetta jo ennen odotusta, siitä saa foolihapon lisäksi monta muuta tarpeellista :)
 
Vautsi vau, Lenttis, sullahan arvot nousee ihan kohinalla!!! Hyvältä näyttää!
Mä täällä odotan edellee, että lääkäri soittelisi tuloksia... maailman pisin päivä. Eikä tilannetta helpota yhtään se, että mies soittaa töistä vähän väliä ja kysyy, että "joko soitti?"

Laitanpa aikani kuluksi esittelyä; olen 7 päivää vailla 34-vuotias neljän ipanaisen kotiäiti. (Joo, ei tähän tuu rutiinia ikinä, aina yhtä jännittävä ja ihmeelistä!) Miehen kanssa vietetään heinäkuussa 10v-hääpäivää. Siinä kait ne tärkeimmät.

Argh hitto, miksei se puhelin soi???
 
Tervetuloa kaikki uudet ja onnea plussista! Olen aivan ihmeissäni, kun viestejä on iltapäivän jälkeen pukannut sivu kaupalla. Hienoa! Kesti vaan jonkin aikaa ennenkuin sain kaikki luettua ja nyt en tietty muista puoliakaan.

Ehkäpä nyt esittelen itseni. Olen 33v (syksyllä 34), mies pari vuotta vanhempi. Meillä on kaksi poikaa 2000 ja 2003 syntyneet (jälkimmäinen clomeilla). Ennen tätä raskautta on takana lapsettomuushoitoja (clomeja, ivf, pakastealkionsiirto) ja kolme keskenmenoa (7/06, 1/07 ja 12/08). Tämä raskaus on kaikinpuolin ihme, koska edellisessä kierrossa tehtiin toi alkionsiirto, joka ei tuottanu edes plussatulosta :'( ja heti seuraavassa kierrossa tulin LUOMUNA raskaaksi! Tänään rv 6+0. Ällötysoireita odottelen, koska vasta silloin uskon tän todeksi. Ultra 2.7. eli rv7+2. Siihen asti pitäis jotenkin sitkutella. Toisaalta sitä haluaa ottaa tästä kaiken irti (kävi miten kävi), koska vihdoinkin olen tässä tilassa =) (samasta syystä taas ei uskalla ottaa kaikkea irti :( ).

Kiitos Lentoemolle vielä tän pinon "avaamisesta". Tää on tullu niin tarpeeseen! Ai niin la olis meillä 16.2. ja masuasukki on Helmer =) ei meille tyttöäkään tämän aiemman kokemuksen perusteella synny ;) (ts. sukupuolella ei ole väliä).

Nyt alkoi vähän kovemmat alavatsakivut, jännitystä&pelkoa ilmassa, kun yhtäkkiä tässä kirjoittaessa ilmaantuivat.
 
Ihanaa, että täällä on tällainen pino!
Olen itsekin lukenut noita helmikuisten juttuja, mutta en ole vielä uskaltanut sinne kirjoitella. Plussasin siis 14.6 ja tein 17.6 uuden testin uskoakseni plussan todeksi. Seuraavana päivänä soitinkin jo sitten innoissani neuvolaan ja sain ensimmäisen ajan tämän viikon torstaille, jolloin viikkoja on 6+3 eli seitsemäs viikko on nyt menossa :) Laskettu aika omien laskujeni mukaan olisi 16.2, eikös muutamalla muullakin ollut sama la?

Itselläkin välillä tulee todella epäuskoinen olo tämän asian suhteen, ja välillä oloni on hyvinkin toiveikas... :ashamed:

Kirjoittelen huomenna lisää, nyt väsyttää niin paljon, että on paras mennä nukkumaan.

:heart: Buona Notte :heart:
 
Olen vielä ihan pökkyrässä ajatuksesta. Jotenkin tuntuu että jotain menee varmasti vikaan.
Eihän kaikki voi mennä putkeen, jos raskaus alkoi näin helposti eli kolmannella kierrolla. Ikää on jo 37, edelliset sain jo "nuorena" , ovat siis 7 ja 5 vuotiaat :LOL:
Huomenna on treffit työterveyslääkärin kanssa. Työnantaja sanoi aikoinaan jo työpaikkahaastattelussa, että äitiysloma alkaa välittömästi, kun nalli napsahtaa. Ja sitä pitäisi nyt alkaa selvitellä ja järjestellä.
Onneksi tässä on kesäloma tulossa, niin ei tarvitse työkavereille mitään vielä selitellä.
 
Hertsyygeli kun tänne on juttua ilmaantunut! Kiva, että on muitakin hermoilijoita. :)

Mä olen onnellinen, kun mua tänään väsytti todella raskaasti ja vedinkin normaalisti poiketen poitsun kanssa 1,5h päikkärit. Sen lisäksi alamahaa on vähän nippaillut, joten ehkä siellä sittenkin on joku? Vielä jäi yksi testi käyttämättä ja melkein meinasin sen tehdä sen vielä vahvistukseksi. Ai ei kolmen testiä riitä?! (tosin eka näytii negaa kolme pv ennen menkkojen oletettua alkua).

Mä varaan ekan (raskaus)neuvolan tällä viikolla poitsun neuvolan yhteydessä. Meillä tosiaan on 6kk vanha (!?) poika. Pikku kakkosta toivottiin pienellä ikäerolla, mutta tää nyt kävi vähän yli odotusten...katsotaan päästäänkö nyt sitten onnellisesti loppuun asti. Mä olen tänä vuonna 34 v. täyttävä, vajaa kaksi vuotta vaimona ollut, mutta samassa parisuhteessa vissiinki 12 v. ... Ja nyt olis tän pikku kakkosen la 25.2.

Vitamiineista tuli mieleen: mä kävi poitsua ootellessa apteekista ostamassa jotain Lady Multivitaa, kun muistaakseni joku taho sitä suositteli. Neuvolantätsky sitten sano, että ei tod raskausaikana ole tarvetta syödä mitään ylimääräisiä vitskuja, jos syö normaalista ja suht terveellisesti. Joten lopetin siihen (vaikken kyllä voi sanoa syöväni kovin terveellisesti
:LOL: ). Mua ärsyttää, että loppujen lopuksi kaikki "suositukset" yms. on vaan siitä kiinni, mikä on neuvolantätskyn mielipide. :kieh:

Mutta nyt ei kummempia. Mä lähden paistaa makkaraa. :p Ai niin, mulla ehkä "hauskin" raskausoire (abt heti oviksen jälkeen) on se, että oon koko kevään/kesän syönyt Hopeinen Muru jädeä ainakin yhden päivässä. Nyt ei pysty edes ajattelemaan sen syömistä!
 
Kiva tutustua teihin pareminkin! :D

Noista monivitamiineistä ja raudan imeytymisestö sen verran, että siinä missä kalsium (ja itse asiassa esim. täysjyvävilja ja vissiiin myös kofeiini) estävät raudan imeytymista, niin c-vitamiini parantaa sitä. Eli jos monivitamiinissa on vähintään 35mg c-vitamiinia, niin siinä tapauksessa se rauta imeytyy kyllä ihan normaalisti kalsiumista huolimatta.

Tällaisia tietoja löytyy lääkiksen pääsykoekirjana käytettävästä Ihmisen fysiologiasta ja anatomiasta, joka on mulla ollut ahkerassa käytössä, kun olen tätä ihmiselämän ihmettä tutkaillut teoreetiselta kannalta. Eli 35 mg c-vitamiinia nostaa raudan imeytymisen samalla tasolle kuin se on, jos ei ole sitä kalsiumia!

Täällä italiassa ei mitenkään pakoteta syömään monivitamiineja (koska täällä syödään kasviksia ja hedelmiä joka aterialla) paitsi tuota foolihappoa, jota gyne määräsi mulle heti, kun alotettiin yrittäminen. Nytkin gyne JOKA KERTA kysyy, että syönhän mä varmasti foolihappoa. Se ei vissiin imeydy kauhean hyvin luonnollisista lähteistä niin kuin täysjyväviljasta ja sellaisesta, ja sen vuoksi sitä pitäisi ottaa, vaikkei muita vitamiineja ottaisikaan.
 
Voi tuomenmarja, tsemmpi :hug: Mulla kanssa joka kerta kun tulee kovempi vihlaisu, on pakko rynnätä vessaan tarkastamaan. Yritä ajatella jotain muuta, teidän tarttee levätä, sun ja masuasukin. iso iso annos vauvaliimaa :heart:
 
Tuomenmarja, mulla oli eilen ja toissapäivänä niin kovat kivut, että hikeä pukkas... olin aivan kauhuissani, ja varma siitä, että vuoto alkaa, mutta ainakin toistaiseksi kaikki on hyvin. Minkähänlainen olo sulla on nyt? Toivottavasti nukut siellä unta rauhaisaa nähden unia pikku-ipanasta!

Joo, ei ne sit sieltä lääkäriltä soittaneet... ei kait oo tarpeeks tärkee asia. Huomenna kyllä soitan sinne kello 9.01 enkä muuten laita luuria kiinni, ennenkuin saan vastauksia. Tää mua täällä Kanadassa ärsyttää, asiat ei ikinä hoidu, niinkuin luvataan / sovitaan, aina pitää ite tarkistaa ja varmistaa sen sata kertaa.

Uusille jälleen kerran tervetuloa, mä oon jo ihan laskuista sekaisin, että kuinka monta meitä täällä oikein on?? Tosiaan ihana tavata samassa tilanteessa olevia! Kirjoitelkaahan ahkerasti, tää mamma menee nukkumaan! Kauniita unia, ja pikkutöppösten kuvia!
 
Moikka! Mä oon käynyt täällä lukemassa ja nyt uskallan mukaan.. =) Mulla nyt 5+1, la ois sitten 23.2.
Vähän esittelyä: Olen 27v. kahden pojan (-04&-06) äiti. Miehen kanssa tulee 5v hääpäivä ensi kuussa, yhtä ollaan pidetty 11v.
Mulla on ollut vatsassa särkyjä joita ei ole aikasemmissa raskauksissa ollut (toki ennenkin nippailuja yms ollut, muttei tälläistä), joten päivä kerrallaan menen ja niin toivon että saataisiin helmikuussa sitten tämä pikkuinen syliin.. :heart:
 
Kimallus Hei, oli pakko kommentoida tuota sinun raskausoiretta... :) En itse enää kuulu ihan tähän ketjuun, viikkoja on jo takana 21+5, mutta Muru jäätelöt uppoaa yhä!!!

Siis ihan tolkuton himo niihin. Alkoi noista hopeisista ja siirryin välillä siihen suklaa versioon, kun alkoi jo ällöttään. Mikään muu jäätelö ei maistu niiiiin hyvälle. Olen yrittänyt jättää ne kaupan altaaseen, käyn vaan kuolaamassa ja ihailemassa joka kauppareissu, koska en jätä yhteen vaan niitä menee heti kättelyssä kaksi tai kolme :p
 
Moi kaikille ja tervetuloa uudet :flower:

Pitäisköhän meikäläisenkin hieman esittäytyä.. Eli olen syksyllä 29 v. esikoisen odottaja, kotona meillä pyörii miehen lisäksi kaksi karvalasta, siis koiraa. Jätin pillerit pois helmikuun lopussa ja heti sen jälkeen tärppäsikin. Valitettavasti vaan se raskaus päättyi keskenmenoon, alkio jäi kehityksessä n. 5-6 -viikkoiseksi. Tyhjennys tehtiin lääkkeellisesti toukokuussa ja heti tämän jälkeen tärppäsi sitten uudelleen. Nyt sitten odotellaan kuumeisesti ja panikoidaan enemmän tai vähemmän.. ;) Varhaisultraan menen ensi viikon perjantaina, jolloin pitäis olla menossa 6+6. Voi olla liian aikaista, mutta menenpähän sitten uudelleen.

Jep ja sitten siihen nenäsumutepaniikkiin, kävin nyt apteekissa ja ostin sieltä Nozoil-sumutetta. On ihan seesamöljyä, eikä siis näitä "flunssasumutteita". Kosteuttaa nenän limakalvoja ja pitäis sitä kautta helpottaa..

Kärppänä heinälatoon: En oikein tiedä miks mulla on nenä tukossa, mulla ei oo nuha eikä oikein allergiaakaan.. tosin jossain oli että nenän tukkoisuus voi olla raskausoire(?) Sitä nenähuuhtelua pitää kyllä harkita jos tää vielä jatkuu.

Dada: Meillä mies on nyt aika varovainen (niinkuin minäkin), mutta selvästi optimistisempi kuin minä :) Uusi asiahan tämä meille molemmille on, joten jännittää kyllä jos uskaltaa ajatella että vauva on meillä helmikuussa.. :)

Mukavaa tiistaita kaikille!
 
Onpa täällä tosiaan ollut vilkasta! Työt painaa päälle ja aiemmat viestit tuli luettua hieman hätäisesti mutta tulinpa pikaisesti toivottamaan uudet hermoilijat tervetulleeksi - tilausta pinolle tosiaan näyttää olevan!
jonniina, luin jostain että nenän tukkoisuus saattaa johtua kaikkien kehon limakalvojen vahvistumisesta raskauden myötä. Eli voihan se olla, että limakalvot nenässäsi vaan turpoilevat!
Lyhyesti itsestäni; olen 35-v ensikertailainen, miehen kanssa pidetty yhtä ikuisuus ja ollaan varmasti kanssa niitä 'toivottomiksi' luokiteltuja. Jos ja kun päästään kertomaan raskaudesta, se on sen verran iso paukku että haluan ollan varma asiasta etukäteen. Molempien vanhemmillekin kyseessä olisi ensimmäinen (ja mahdollisesti viimeinen) lapsenlapsi joten en halua heillekään kertoa ennen kuin tiedän että asia on varma. Eilen en töiltä ehtinyt mutta tänään on aikomus soittaa yksityiselle asemalle ja varata aika varhaisraskauden ultraan.
Oireita on ollut vatsan nippailut, aristavat rinnat ja vaihteleva väsymys, ja tänä aamuna kuvottava olo. Raskaus on noin viikolla 5+2.
Nyt soitan sen varhaisultran ja alan hommiin, kivaa päivää kaikille!
 
Hei! Ihana ketju!
Olen 34 -vuotias, mies 33 -vuotias ja ennestään meillä on 3 -vuotias tyttö. Nyt on menossa omien laskujeni mukaan rv 5+2. Ajattelin tänään soittaa neuvolaan, vaikka ilmeisesti vähän aikasessa olenkin. Vähän tekisi mieli mennä varhaisultraan, mutta katsotaan nyt..
Tänään on ollut kovin kuvottava olo heti aamusta alkaen, tähän asti on alkanut vasta iltapäivästä. Töitäkin pitäisi jaksaa tehdä, mutta tällä mä olen koko aamun lueskellut teidän viestejä! :)
Tosi ihanaa lukea teidän samassa tilanteessa olevien mietteitä ja oloja, menee niin yksiin omieni kanssa. Kirjoitelkaahan vaan ahkerasti, on niin mukava lukea näitä viestejä!
 
Tervehdys, esittelen itseni.
Elikkäs olen 28v avioliitossa elävä naisimmeinen.
Mies ajaa rekkaa ja on kotona vain viikonloput.
Meillä on reilu 3v poika (03/05).
Hän syntyi hätäsektiolla ja oli pikkuinen: 47cm ja 2510gr.

Pikkukakkosta ollaan yritetty noin 2vuotta, yksi keskenmeno mahtuu tähän aikaan, tapahtui reilu vuosi sitten.
Eilen tuli kauan kaivatut 2 viivaa testiin ja ollaan niin onnellisia! =)
Tekis mieli hyppii ilosta! Taisin mä pari tanssiaskelta ottaa :D

Noilla raskauslaskureilla kun laskeskelin niin la olisi (laskurista riippuen) 19-21.2
Tänään jo soittelin neuvola-aikaa ja se on 16.7.
Vasta :headwall:

No joo, nyt ollaan vielä niin alussa, mutta ite haluaisi jo äkkiä saada jotain käsinkosketeltavaa, vaikka vaan sen äitiyskortin :whistle:

Toivottavasti kaikki menee hyvin ja helmikuussa saadaan uusi perheenjäsen terveenä kotiin :heart:

Nyt pitää mennä pesemään poitsun hampaat ja sitten kyläreissulle.

-anrinko
 

Yhteistyössä