Pino alkuraskauden hermoilijoille

Kärppiiiiissss: täällä jo kuumeisesti odottelen uutisia. Olikos teillä se matka vähän pidempi vai muistanko ihan metsään?

Uusioäipällä myös tänään ultra, muita? Meillä nt-ultra perjantaina klo 8. Viikonloppuna jomotteli/juili/vihloi ikävästi jostain tuolta sisältä. Mitä lie ollut. Etomiset jääneet nyt pois ja vähäksi aikaa myös rintojen arkuus, mutta tänä aamuna oli kyllä tuskallista nousta sängystä ylös, kun olivat taas kovasti kipeät. Kaksi aamua nyt aloitettu syömällä kiivihedelmää tyhjään vatsaan, mutta ei ainakaan mitään "salamavaikutusta" havaittavissa. Täytynee vaan jatkaa niiden popsimista kuituja yms. unohtamatta. Yhdet shortsit ainakin alkaneet jo tuntua ikävän tiukoilta. Farkkuja en ole vähään aikaan edes kokeillut, kun tuli tämä kesäkin.

nimiko 10+6
 
Matka oli tällä kertaa lyhyt, kun tohon oman kylän keskustaan päästiin, mut lekuri oli myöhässä, niin nyt vasta täällä.. :xmas:

Kaikki hyvin. B) Papuska oli kasvanut ihan normaalisti, nyt 2,42-2,44 cm pitkä (jälleen se poseeras eri kokoisena kuvakulmasta riippuen :D ) ja vahva syke. Koon puolesta vastais 9+1 aikaa eli saattaapi olla, et tuunkin vasta päivän jäljessä... Iso pää ja pienenpienet kädet. Näytti minusta ihan pullapojalta (siis semmoiselta, joka on tullu uunista ja kädet on jäänyt semmoisiksi pikkunappuloiksi :D). Toinen tais olla untenmailla, mutta pari kertaa vähän nytkähteli. Lääkäri koitti saada sitä lisää liikkeelle, mut ei se kukkokaan käskien laula (tosin sit kun lääkäri lopetti härnäämisen, papunen suvaitsi taas vähän tanssahdella isille ja äitille :whistle: )

Enivei, kaikki oli hyvin. Vuoteluille ei edelleenkään mitään syytä eikä millekään muullekaan. Valkkari tuolla sisällä näytti ihan normaalilta ja limakalvot, kohdunsuu yms. kanssa oli, kuten pitääkin. Lääkäri sanoi, et ei tarvitse huolestua, vaikka tulis vielä hiukan lisääkin vuoteluita ja vaikka ois punaistakin. Todennäköisesti ne johtuu vaan hormoneista tai sitten keltarauhasesta (sanoi, et joskus vuotelut voi johtua siitä ). Keskenmenoriski on kuulemma tässä vaiheessa, kun papuska on kasvanut juuri kuten pitääkin ja syke on vahva, todella pieni. :)

T. Kärppä ja papunen rv 9+2 tai 9+1

P.s. omanapaisesta tarinasta nimiko: koitapa niitä luumuja tyhjään mahaan, mutta älä sitten mene kauaksi vessanpöntöstä... :saint: Varpusparvi on sen jälkeen nopealiikkeinen. :xmas:
 
Onnittelut papusen kasvusta Kärppis =) Kiitos vinkistä: luinkin tuon luumujutun jo tuolta aiempaa, mutta unohtui kokeilla. Villasukasta viilipurkkiin: mulla on kynnet kasvaneet hirmuisesti. Ne ovat aiemmasta poiketen myös melkoisen kovaa tekoa. Kynsilakka näyttää nyt kivalta. Aiemmin en oo pahemmin sormien kynsiä lakkaillu värillisillä, kun ei ne mulla oo kestäneet. Varpaiden kynnet ovatkin sitten sitäkin punaisemmat. Lieneekö tämä kasvu nyt sitten vain auringosta ja kesästä johtuvaa? Mitenkään erityisemmin en oo käsiä muistanut rasvailla tai muutenkaan hoitaa. Hiuksissa en oo vielä mitään muutosta huomannut.
 
Tuomenmarja: Nyt vasta luin uutisesi. :hug: Kovasti voimia jatkoon!!

Pastörointi: Mulle neuvolan tätsy sanoi, että yleisesti ottaen kaikki Suomessa myytävät juustot on pastöroituja. En ole kyllä pahemmin tuoteselosteita lukenut, kun ei ole tullut ostettua mitään eksoottisia ulkomaisia.

Ummetus vaivaa täälläkin ajoittain, ja se alkaa heti, jos vaihdan ruisleivän johonkin höttöisempään. Mutta jos tuntuu ruisleivästä huolimatta vaivaavan, niin jugurtin sekaan voi aina heittää pari lusikallista leseitä, se yleensä viimeistään auttaa.

KössiKenguru 12+4... ja ei tunnu edelleenkään yhtään "raskaalta". Seuraava neuvola on vasta yli kolmen viikon päästä :whistle:
 
Varhaisultra takana, tehtiin vatsanpäältä vaikka viikkoja vasta 9+2!? Mutta hyvin näkyi pikkuinen ja sydän sykki reippaasti :heart: =) Isukki oli ihan ihmeissään ja pelästyikin sydänäänien voimakkuutta :D Pituutta 2.7cm eli vastaa viikkoja 9+4 mutta lekuri sanoi että noin pieni ero voi johtua mittauksestakin. Saatiin myös 3D-kuva vauvasta ja siinä se näyttää ihan virtahevolta!!! :LOL: Naureskeltiin isukin kaa, että jos ultramietteiden mukaan nimetään, niin tää on sitten Hippo :LOL: Mutta oli se vaan niin suloista, että itku tuli...saatiin yllätykseksemme koko jutska dvd:lle, joten sitä katsellaan vielä illalla :) Ja hintaa siis tuli kaikesta upeudesta vain 60e!

Ja on ultrat kehittyneet mun viime raskaudesta 6v sitten, sillä nykyään kuulemma rakenneultrasta pystyy sanomaan sukupuolen 100% varmuudella!! Oho! Sitä tullaan kysymään...

nimiko mulla kanssa kynnet pidemmät&vahvemmat kuin koskaan, johtuen raskaudesta! En osaa oikeen olla ihanilla kynsilläni vaan tää näppäilykin tuntuu vaikealta =)

Mutta huomenna siis reissuun, joten viikonloppuna vasta täällä takaisin. Ihania odotuksen hetkiä kaikille!!

Uusis 9+2 :heart:
 
Onnea Uusikselle! :D

On noissa ultrien hinnoissa kyllä valtavat erot. Tuolla, missä tänään kävin, ultra oli 161 ja siitä itse pitää hakea jälkikäteen Kela-korvaus. Eikä tosiaan ollu mitään DVD-jutskia, vaan ihan tavan ultra. :xmas:

Mut noh. Syke näkyi ja papunen kanssa, se oli tärkeintä. :D

Meillä Uusis varmaan nyt "eroaa" tiet, jos sulla onkin pidemmällä ja mä tuun joko tässä tai päivää jäljessä (2,44 ja 2,7 tekee jo monen päivän eron). Mut ei se mitiä, kunhan maaliin päästään molemmat. :D
 
onnittelut hyvistä ultra kuulumisista. :heart: :heart:

Mulla oli tänään eka neuvola. Sydän ääniä ei edes yritetty kuunnella. verikokeen kohdalla meinas olla ongelmia kun ei terkka löytänyt multa suonta. sitten laittoi mut labraan mutta sekään ei eka löytänyt, kolmannella kerralla sitten sai näytteen.. Nyt on sitten käsivarsia pistelty. :p

seuraava neuvola on vasta 8.9. mutta sitä ennen 11.8. np-ultra.

Tänään nuorempi poika (2v) keksi juosta karkuun kirjaston parkkiksella. juoksin sitten perään ja nappasin siinä vauhdilla syliin. Sen jälkeen vatsaa on taas särkenyt aika ajoin. :/

sade80 10+0 :heart:
 
Moi kaverit!
Eilen palattiin ihanalta viikonloppureissulta; oli kuulkaa mahtavaa (ja outoa) olla kolme päivää ilman lapsia! Mutta kyllä niitä tuli niin ikävä, ettei ihan heti tee mieli taas lähteä.

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Mulla on näköjään sade80:n kanssa samana päivänä np-ultra!

Usein näen painajaisia siitä, että ultrassa ei näykään sykettä. Toinen uni on verta vessapaperissa... Jotenkin tää raskauden alku on ollut henkisesti paljon raskaampi, kuin aiemmat. Toukokuinen km vaikuttaa niin, että menetyksen mahdollisuus kummittelee mielessä usein. Ja oloa ei helpota yhtään oireiden vähäisyys. No, nää on niitä asioita, joihin pieni ihminen ei voi paljoa vaikuttaa. Raskaana ollaan, kunnes toisin todistetaan!

Mä oon oikein ihmetellen lukenut eri palstoilta tuosta Suomen listeria-hysteriasta. Tuntuu kohta, ettei mitään sais syödä, kun kaikessa on jotain vaarallista! Siis onko esim. ulkomaisissa pakastemarjoissa todellakin paljon listeriaa? Onko olemassa prosenttilukuja? (Kiitti muuten Lenttis tuosta selvennyksestä listeriaa koskien, se hiukan valaisi asiaa, mutta silti oon vähän huuli pyöreenä edelleen).
 
Kärppis, onnittelut myös sinulle hyvistä ultrakuulumisista :flower: Ja mä en noihin päivän tai parin heittoihin perusta, menen kuukautisista laskemalla kunnes toisin varmuudella todistetaan B) Ja ihanaa jo aatella, että kun palataan reissusta, viikkoja on kasassa jo 10....huiiih :)

Uusis ja Hippo 9+2
 
Onnea Uusikselle ultrakuulumisista/-näkymistä.

Kuuleeko tuossa ultrassa ne sydänäänet vaiko vain "näkee"? Perjantainen np-ultra alkoi nyt mietityttämään... Meillä on tuon ultran jälkeen neuvolalääkäri 28.8, jolloin varmaankin pääsee jumputusta kuulemaan. Silloin ei vaan mies pääse työmatkan vuoksi mukaan. Toinen juttu mitä pohdin on, että jos ne ei saakaan heti mitattua niitä turvotuksia. Jään lomalle perjantaina enkä pääse ainakaan kättärille uusintamittauksiin, koska suuntaamme pohjoiseen heti perjantaina ja sieltä palatessa kahdeksi viikoksi etelään. Sen jälkeen on kyllä auttamattomasti myöhäistä mittailla turvotuksia luotettavasti, koska viikkoja sitten jo 15 - huima ajatus muuten.

nimiko 11+0 (mä en vaan tätä aina muista laittaa...)
 
onnea kaikille ihanista ultra kuulumisista :heart:
täällä odotellaan vieläkin ensimmäistä neuvolakäyntiä joka on ensi tiistaina :ashamed:
onneksi olen jo toukan kerran nähnyt ultrassa ja hänen pienen sykkeen :heart: :heart:
välillä nipistelee alavatsasta ja yleensä jommalta kummalta puolelta mutta tämä on pientä verrattuna miten sattui poikaa odottaessani.
huonoa oloa on edelleen :headwall:
on se kiva käydä kaupassa ostoksilla kun liha puolella kaikki vaan tekee pahaa. ei edes tiedä mitä makkaraa ostais leivän päälle kun kaikki etoo |O
ylös ei ole vielä tullut ja toivottavasti ei tulekkaan.

cadillac ja toukka 9+1
 
Onpas täällä hiljaista. Mulla viimeiset työpäivät ennen kolmen viikon lomaa, joten aikaa näköjään on täällä pyöriä :whistle:

Viime yönä näin joka odottajan painajaisunen: vessassa käydessä paperiin tuli punaista ja hetken kuluttua pöntössä näkyi pieni ihmisalku. Kyllä oli kamala olo herätessä.

Tuolla muissa ketjuissa (olikohan maalis- vai huhtikuun odottajien) on keskusteltu kielletyistä ruoka-aineista. On se vaan jännä, kun Espoon kaupungin sivuilla kielletään esim. pellavansiemenet kokonaan ja Vantaan kaupungin sivuilla kehotetaan välttämään niiden runsasta käyttöä, 3 rkl olisi turvallinen yläraja. Meillä leivotaan itse vaalea leipä ja siihen tungetaan kaikenlaisia siemeniä, myös pellavansiemeniä. En niitä koskaan mittaa vaan kaatelen pussista sopivan näköisen määrän taikinaan. Taikinaa teen kerralla 1-2 litraa, joten ei sitä nyt yksittäiseen leipäpalaan taida kovin montaa ruokalusikallista osua :LOL: No, kuten joku tuolla jo totesikin, niin järjen käyttö on tosiaan sallittua ja mieluummin suhtaudun vähän rennommin tuohon syömiseenkin kuin että hysteerisesti miettisin joka suupalaa (vaikka täällä hermoilijoissa viihdynkin :D ). Suomessa ainakaan. Tuo kahden viikon oleilu etelässä nyt pistää kyllä vähän pohtimaan jo etukäteen. Bulgariaan olemme menossa ja eilen saimme matkatoimistolta kohdetietoa matkalippujen mukana. Paikallisina ruokina mainittiin jonkinlaiset juustoruoat sekä jugurttipohjaiset tahnat yms. Niitä nyt varmaan kannattaa vältellä. Toivottavasti sieltä saisi hyvää pullovettä, kun lämpötila näyttää olevan lähempänä +30 astetta. Muistan vain yhdeltä Euroopan kiertoreissultamme alkaneeni ikävöimään kotisuomen vettä jossain vaiheessa, kun niitä paikallisia pullovesiä oli tullut kitattua jonkin aikaa. Jotkut maistuivat kyllä niin kammottavilta, myös kylminä. Eikä niitä aina saanut kovin kylmiksi, omalla autolla kun olimme reissussa.

Tällaisia mietteitä tänään,
nimiko 11+1
 
Mulla on väsymys tosi kovaa. Ja päivisin ei ehdi päikkäreille. |O No, jospa se alkaisi pian helpottamaan. Onneks on kuitenkin kesä ja valoisaa. :heart:

Oltiin tänään mustaikoita poimimassa. no, eipä kyllä tänä vuonna ole juurikaan mustikoita, keräsin sen verran että sain kotona kiisselin tehtyä.

Kävin äsken reippaalla kävelylenkillä, n. 5km. Tekipä hyvää. Ihanaa kun säryt (*kopkop*) väistynyt niin pääsee taas vähän liikkumaankin kun ei tartte niin varpasillaan olla. :heart:

Olin eilen kaupoilla ystävän kanssa ja mukaan tarttui pikkuiselle eka oma vaate.. No, en mä vielä muuten ostelisi mutta kun oli niin ihana kangas. Sellasta retroa.. :heart:

sade80 10+2 :heart:
 
Niin se loma meni ja nyt taas töissä. Jännittää paljon se, että milloin joku saattaa huomata pömpän - tuntuu että miehet katselee mun vatsaa (töissä pääasiassa vain miehiä, meitä naisia vain muutama). Usein muuten luullaan että miehet ei huomais tai tietäis raskausoireita ja -merkkejä. No niinpä, aikoinaan 2 työkaveriani oli raskaana. Molemmista työpaikan miehet huomasi ennen mua että mikä on tilanne. Yllättäen toisella naisella turposi rinnat ja senkös nää kaverit pisti heti merkille :) Ja toisella alkoi iho kukkia, ja tänkin muutama nuorempi mies tiesi varmaksi raskauden oireeksi! Meikäläisellä ei siis kumpaakaan oiretta, joten voinen kuitata oman tilani vain kesälomasyömisillä ja lihomisella. Kun en vielä haluaisi kertoa töissä mitään - jos sinne rakenneultraan pääsisi (syyskuun puoliväli).

Nimiko - mulla ollut yksi tuollainen karmaiseva painajainen juuri muutama yö sitten. Aivan kamalaa - unessa olin vessassa, pikkuhousuissa megayöside joka oli äärimmilleen täynnä jotain. Se oli verta, mutta uni oli jotenkin mustavalkoinen joten se ei ollutkaan punaista. Siinä oli jotain hyhmää, hyytymiäkin. Heräsin. Outo ajatus, että jos nyt kaveri päättääkin tulla ulos niin se on jo sellanen 7 senttinen...!!!
Hyvää Bulgarian reissua sulle - koita jaksaa kuumuudessa ja kyllä se pullovesi uppoaa, kun ainakin itteeni on janottanut niin pirusti. Mäkin vedin sen melkein 3 viikkoa pelkkää pullotettua Italian mailla. Olihan se ihana kotona ottaa suoraan raanasta, mutta onneksi en ole koskaan ollut veden maun suhteen kauhean tarkka (toisin kuin mies, jonka mielestä mm. evian on tooosi pahaa).

Kimallus - ihana toi sun tarina burgerihimosta! Noita tosiaan välillä tulee, että näkee jotain tai joku mainitsee jonkun jutun ja sit tulee himo. Onneksi nää on kohdistunut enemmän suolaseen ruokapuoleen kuin makeaan :)

Finttu - toivottavasti sulla ummetus helpottanut. Neuvolassa kyseltiin että miten vatsa toimii ja kerroin että luistavasti, jopa liiankin. Täti totesi, että näin se on tyypillisesti, joko ummettaa tai sit ripuloi. Sillon totesin, että en sit tiedä kumpi pahempi, mutta kyllä se ummetus on pahempi (eilen koettu hetkellisesti ja heti siinä tosiaan alko pähkii että punnerranko mä kaverinkin mukana :) )

Kärppis - olen nyt treenannut kylkinukkumistakin ja se sujuu :) mites sulla, joko pääset selällään nukkumaan? Toi sun mustapippuri listeria varoitus oli mullekin täysin uutta...kiitos! empä enää turhaa raapusta sitä pippuria salaatin päälle, pärjään ilmankin.

Onnea muuten kaikille ultrassa olleille - täälläkin tuli kirje, että ei kohonnutta Downin riskiä eli rakenneultraa sit vaan odottelemaan. Ja niille joilla ultra edessä - ei turhia jännityksiä, eihän, se on ihanaa kun pääsee näkemään mikä tilanne on. Rauhoittaa. Ehkä sit on helpompaa kun alkaa tuntea liikkeet, nyt tässä tosiaan on vähän outo olo kun ei tiedä kasvaako kaveri ja miten se voi...No mutta, mehän ollaan hermoilijoiden pinossa ;)
 
Heippa hei. B) B)

Mä en lomaile, mutta jotenkin muuten vaan (taas) ollu laiskana. :D

Meikku: Mä voin nukkua mahallaan jostain syystä aamuyöstä, mutta en vielä illalla ekana. Samoin sohvalla voin maata kyljellään, mutta sen selällään.. Jos oon selällään, heti alkaa juilia. :eek: En tiiä, mistä johtuu, mut onneks nukunkin yleensä vain selällään.

Mulla on kanssa himona enemmän suolaiset kuin makea. Voisin kyllä vetää oikeestaan mitä vaan, kunhan siinä on suolaa... :whistle: Sen sijaan semmoinen hiilari+rasvainen ruoka (pitsat, hampparit) mua ällöttää. :x Mut pieni ongelma on myös siinä, et mua oikeestaan ällöttää kaikki "oikea" ruoka. Voisin elää vain jollakin naposteltavilla ja hedelmillä. :saint: Salaattia sain jo kerran alas. Jee. :D

Seuraava ultra on vasta 13+3 eli monen monta viikkoa vielä. Muuten ei niin muutoksia täällä päässä. Just kun meinasin, et pahoinvointi on lakannut, melkein korkkasin kylppärin lattian eilen illalla ja menin sitten taas ämpärin kanssa nukkumaan. =) Mahaa on taas tämän viikkoa juilinut. Sekin tuntuu menevän selkeissä sykleissä (sattuu ja sitten taas on pitkä jakso, et ei ole mitään).

Ainiin. Äiti-hurja kertoin tänään ostaneensa vauvalle jo pussilakanat. =) Huih. Itse en kyllä vielä uskalla. :xmas:

T. Kärppä ja papunen 9+5 (tai +4)
 
Onko kellään mitään tyttö- tai poikaoloa? En tiedä onko esikoistaan odottavilla yleensä sellaista - mulla ei ainakaan. Mistäpä sitä mitään tietäisi odottaa, kun ei ole aiempaa kokemusta. Aiottekos muuten ottaa selville? Itse haluan kyllä pitää sen yllätyksenä niin pitkään kuin mahdollista. Alennusmyyntejä kierrellessä vaan pisti merkille, kuinka vauvan vaatteet on näköjään suunniteltu pitkälti vain joko tytöille tai pojille. Enkä nyt meinaa pelkästään v.pun/v.sin väritystä, mutta kuvioinnitkin. Nyt tosin löytyy paljon tuota uusretroakin, joka menee kyllä sitten molemmille. Mitään en ole vielä ostanut, mutta en vain voi sille mitään, että välillä tulee ajateltua, että millasia vaatteita sitä sitten omalle pienokaiselleen "haluaa". Voi kun osaiskin ommella! Vois ostaa vaikka minkä väristä ja kuvioista kangasta ja hurauttaa pieniä ihanuuksia. Kateellisena katselin ystäväpariskunnan pojua, jolla oli äitinsä vanhoja potkareita yms. Sellaisia froteisia olivat. Meillä kaikki laitettiin kiertoon serkuille vaikka säilytystilasta ei olis ollut puutetta. Olispa kivaa nukuttaa omaa vauvaa sellaisissa vaunuissa, joissa on itsekin tullut kellittyä.

Lapsena mulla oli jonkun verran nuken vaatteina oikeita vauvan vaatteita. Äiti oli vaatekaupassa töissä ja osti alennusmyynneistä joitain nuttuja ja myssyjä nukelleni. Meillä oli jopa oikeat vaunutkin vähän aikaa mulla leikeissä. Olimme ystäväni kanssa raahanneet ne erään aution talon pihalta, jonne joku oli vaunut jostain syystä hylännyt. Vähänkö vanhemmilla oli silmät pyöreinä, kun polleina niitä pihaan raahasimme. Ihan toimivat vaunut. Koppa taisi olla siinä vaiheessa jo tosin homeessa, joten se lensi kyllä pikaisesti kaatopaikalle. Runko toimikin sitten meillä pitkään "puutarhakärryinä", joilla kuskattiin milloin mitäkin.

Sitten on vielä ihan pakko kertoa omasta lapsuudesta tällainenkin yksityiskohta. Olin nimittäin todella kiinnostunut yhteen aikaan (alle kouluikäisenä) lasten vaunujen jousituksista. Siihen aikaan suurimmissa tavarataloissa oli ihan kunnolliset vauvan tarvikeosastot ja vaunujakin rivikaupalla. Siellä minä sitten vietin aikaani vaunuja heijaten ja "testaten" millaiset haluaisin omalle lapselleni - sitten joskus :LOL: En kyllä enää yhtään muista millaiset sitten olivat parhaat. No, nehän nyt ovat jo niin muuttuneetkin, että kyllä se täytyy tuo testaaminen aloittaa nyt alusta, kunhan sen aika tulee. :D

No juu, jos taas niitä töitä...

nimiko 11+2
 
Nimiko; mä nään toistuvasti painajaisia; toinen on just tuo, että alan vuotamaan verta, ja toisessa oon ultrassa, ja sykettä ei näy. Unet tuntuvat niin karmaisevan todellisilta, yhdessä jopa sain tietää, että tulokas olisi ollut poika. Pistää välillä miettimään, että onko nää alitajuisia "varoituksia" tulevasta, vai vaan omien pelkojan ja traumojen käsittelyä. Toivottavasti jälkimmäistä.

Mulla ei oo koskaan ollut poika-tai tyttö-oloa. Tai ehkä viimeisessä raskaudessa pikkuisen salaa epäilin, että voisi ollakin tyttö tulossa, mutta se johtui siitä, ettei mun tarvinnut höyläillä säärikarvoja läheskään niin usein. :LOL:

Ensimmäisen pojan jälkeen anoppi on aina ollut satavarma, että seuraava on tyttö, ja on vouhkannut siitä niin paljon, että oikein toivoin saavani poikia! Tuntui tosi pahalta, kun yks virkkas pinkkejä peittoja, ja osteli mekkoja ja nukkeja...(vaikka yritin sanoa, että ultrassa nähtiin, poika tulee! "ei", kuulemma "se oli vain napanuora jalkojen välissä") ... poika tuli. Ja sen jälkeen taas poika. Taisi olla mummulle pettymys.

Arvatkaa vaan, onko tää meidän neljäs (vihdoinkin se hänen tyttönsä), lähes puolijumala... Mua niin sieppaa toi käytös. Onneks ne ei asu ihan lähellä...
Oho, nyt eksyin aiheesta!

Onko teille muuten tullut mielitekoja? Mun oli pakko eilen saada sushia (ilman raakaa kalaa), joten tekaisin sellaisen sushi-salaatin, ja söinkin sitä niin, että ihan oksetti! :x
 
Pikaisesti kuulumisia viimeisen tyopaivan kiireiden keskelta. Olin tanaan siella kuuluisassa np-ultrassa ja nyt naiset nayttaa silta, etta meikalainen meinaa pyorayttaa pojan. Ultrassa nakyi komea pippeli ;) Kaikki oli hyvin ja voin kuulemma huoletta lahtea lomalle. Osaiskohan sita nyt sitten alkaa ottaa rennommin.

Hyvaa kesanjatkoa koko jengille

Watrossi + katkis 12+6
 
Watrossi mulla on semmoinen fiilis, et meillä on sama juttu. B) Alusta asti ollu poikaolo. Ekasta raskaudesta oli tyttöolo. =)

Saas nähdä. Mä oon yleensä aika noita näissä jutuissa (ainakin muiden raskauksien kohdalla :D ).

En uskalla itse hankkia vauvalle vielä yhtään mitään noin 23 viikkoon. :saint: Sit voin harkita reissua vauvaliikkeisiin. B) Hirmuttaa tuo meidän äiti, joka tosiaan osti vauvalle jo lakanat. :xmas:

Leidi: ei erikoisia mielitekoja, mutta kaikki SUOLAinen :p

Äh. RD iski taas. En muista, mitä muuta piti...

Lisäys: ainii noi painajaiset. :( Mä näin yhden ennen tätä vikaa ultraa. Semmoisen, missä lekuri sanoi mulle, ettei se sydän enää syki. Olin olevinani sairaalassa... Toivon kovasti, ettei ole enneuni.. :| Mulla kävi edellisessä raskaudessa niin, että näin unina koko raskauden kulun (mitä tulee tapahtumaan) jo ennen kuin edes tein plussatestin. Siis niin vakuuttavia unia, et tiesin olevani raskaana jo ennen kuin tein testiä.. :whistle: Valitettavasti sit vaan se loppukin niistä saaplarin unista piti paikkaansa. Säkäähän se on (en väitä osaavani ennustaa :D ), mut jostakin alitajunnan peloista kai kiinni.
 
Kärppänä heinälatoon En tiedä paljoa näistä ns. "enneunista" mutta äitini näki tällainen "enneunen" päivää ennen ku tein raskaustestin että olin raskaana. :D Toivon parasta sulle! =)

Mulla on kauhee pelko siitä että raskaus onkin väärä, kun kokemusta on yhdestä tuulimunasta, sitä ajattelee että se uusiutuu ja että en ole vain "luotu" äidiksi :/ tyhmäähän tämä on kun ei siihen saa vielä vastausta, mutta ajatus painaa todella! :( Silti haluaisi kovasti mennä ostelemaan jo kaikkea valmiiksi ja kauhea hössöttäminen itellä. :D kellään samoja kokemuksia tai jtn?

Tämä väsymys on aivan kamalaa :O voisin nukkua päivien ohi tuosta noin vaan :S Mitään mielitekoja ei ole, tai ainakaan en ole huomannut mitään xD Itken aivan mahdottomista asioista. :LOL: Itken jos olen vihainen, itken jos olen iloinen ja kun olen surullinen. Ei tarvitse kuin katsoa jonkun sarjan jakso ja itken alle 2min siitä kun se jakso on alkanut ja jatkan itkun vääntämistä vielä jälkeenpäinkin xD =) Kun luen itken, kun puhun, saatan ruveta tuosta noin vaan itkemään vaikka ihan ilman hyvää syytä xO

Mitähän meidän perheen pitäisi tehdä kun mieheni ei halua selvittää sukupuolta ennen syntymää, mutta minulla on palava halu tietää se? Yritin ehdottaa jo miehelleni, että minä tietäisin ja mieheni ei, mutta kas kummaa ei kelvannut. ^_^

Hyviä oloja kaikille odottajille ja voimia menettäneille <3 :hug:
eternal-life ja siemen 8+1 =)
 
Mä löysin vanhempieni luota muutaman siskon ja mun vanhan potkupuvun. Just niitä froteisia. otin ne mukaani ja pesinkin jo.. Ne on kyllä ihania. :heart:

Mä en oo aikasemmissa raskauksissa tiennyt etukäteen kumpi on tulossa enkä nytkään halua tietää. :heart:

sade80 10+4 :heart:
 
Vau. En voi muuta sanoa. On se vaan niin upea kokemus nähdä vihdoin pieni ihmisalku! Kaikki näytti olevan hienosti: turvotusta 0,8 mm, kaikki osat paikallaan ja kasvaneet kuten pitää, sydän sykki. Pää-perämitta oli 40,4 mm ja vastaa viikkoa 11+1. Laskettu aika siirtyi tämän perusteella päivällä eli on 17.2. Verikoe tulee sit vähän lisäämään tuota riskiä, kun tätä ikää nyt on. Kovasti kaveria näytti väsyttävän eikä siinä mitkään tönimiset juuri auttaneet. Sen verran heilutteli käsiä ja venytteli jalkojaan, että kätilö oli tyytyväinen. Ja me tietysti kans. Nyt on tosiaan mukava startata lomailemaan.

Kärppis ja leidi: toivottavasti unet ovat vain niitä alitajunnan pelkoja. Itselläni ei oo kokemusta todellisista enneunista tai niiden näkijöistä.

eternal-life: ystäväni juuri kertoi heidän olleen samassa tilanteessa aikoinaan: hän halusi tietää, mies ei. Sitten kun olivat olleet rakenneultrassa mies olikin kysästä paukauttanut kätilöltä, että kumpis sieltä nyt sitten tulee. Ystäväni oli saada sätkyn siinä pöydällä. Mieli voi siis ajan myötä muuttua, myös miehillä B)

Mutta nyt kaikille hyvää elokuun alkua ja ihanaa odotusta.

nimiko 11+3 (tai 1)
 

Yhteistyössä