Pino alkuraskauden hermoilijoille

Sadee meillä on räksät jo vieny suurimman osan marjoista, kun en ole uskaltanu mennä poimimaan niitä... Ukko myrkytti KAIKKI meidän puutarhan puskat muutama viikko takaperin (meillä on ihan tööööööööööööööööööööööööörkeesti kirvoja! Siis ei kasvia meinaa välillä alta nähdä..). Mutta kuitenkin. En ole saanut aikaiseksi alkaa ettiä sitä myrkkypulloa (ukko kun ei voi mitään laittaa paikoilleen ja se ei muista, mihin sen pisti), että mikä siinä oli se varoaika. :xmas: Tiiä sitten, ollaanko jo onnistuttu myrkyttämään pari räksää.. (luulen, et se varoaika meni jo, mut en ole ottanut riskiä =) ).

Nimikolle onnea ultrakuulumisista. B)

Eternal-life tuo mun eka raskaus (jonka myös niinä "enneunina" näin :xmas: ) oli tm. Samaa pelkäksin vähän tässäkin raskaudessa, joskin sitten, kun aloin huomata eroja tämän ja edellisen raskauden välillä, olin tosi iloinen. ...tosin sitten pelkäsin keskeytynyttä keskenmenoa ja kohdunulkoista ja... :whistle: ;) Kyllähän sä siihen jo vastauksen noilla viikoilla voit saada, onko tm vai ei, kun menet alkuraskauden ultraan. T. nimim. kaksi kertaa jo käynyt :xmas:

Mut sellaisia. Edelleen odottelen sitä vesisadetta, jota mulle tänään työmotivaation parantamiseksi luvattiin. :D Viivästynyt vaan tuo toimitusaika näköjään, kun aina vaan aurinko porottaa täydeltä taivaalta. :whistle:

T. Kärppä ja papunen 9+5 (tai +4 ...hitsi, kumpaahan sitä uskois.. Saaks mä uskoa tohon +5:een, kun se on niin paljon kivempi? :xmas: )
 
Tänään aivastaessa tuntui että jotain ois revennyt vatsassa. voi että kun sattuikin. muutaman kerran käynyt niin. Onko muilla ollut? Mä muistelin että joskus esikoista odottaessa kävi kerran sama juttu. auts. :p

sade80 10+5 :heart:
 
Sadee repäisykipuja. Ja jos aivastaa (ja siitepölyallerginen harrastaa sitä lajia aika usein :whistle: ) väärässä asennossa (esim. kyljellään maaten tms.) voi että kun sattuu.

Eli juu on ja pitäis olla ihan normaalia. Kohdunkannattimet siellä vaan paukkuu. :)

T. Lomaileva kärppä ja papuska 10+0 (tai +1)
 
Moro ja apropoo mieliteot: mulla on ollut viime viikkojen ajan outo ruokahaluttomuus. Ei siis yökötä mikään ruoka, mutta ei vaan tee mieli syödä. Omenoita ja klementiinejä oon vetänyt ihan villisti, mutta oikea ruoka ei vaan kiinnosta. Olen kyllä siis syönyt ruokaakin joka päivä, mutta ei tule mitään jaahas tänään haluan spagettia / lihakeittoa /tms -oloa ikinä. Äsken vetäsin sipsi-tomaatti-omenakoktailin ja johan oli hyvää näin iltaruuaksi!

Työterkkari vaan sanoi taannoin 35veetarkastuksessa, että erityisesti omenan ylenmääräinen syönti saattaa nostaa verensokeria ja kun en ihan riuku ole nytkään, niin täytynee ilmeisesti vähän rajottaa. Mutta parempi omena kuin namit!

Ja vatsa "repeää" välillä täälläkin. Oon jo pitkään kärsinyt aina välillä tollasista riuhtaisukivuista vatsassa - siis ennen tätä raskautta - ja oon itsekseni ajatellut, että tyräkö se siellä oireilee. Ikinä jumpassa ei ole tuntunut missään, mutta täydestä lepotilasta riuhtaisu ylös on joskus sattunut.

Mä näin viime yönä unta hirveistä vaateröykkiöistä, mitä olin äitini kanssa ostanut alesta ja taannoin imuroin keittiön kaappien seinistä jotain kauheeta ötökkäinvaasiota
:LOL: ei siis yhen yhtä vauvaunta, vaan jotain ihan muuta ylitsepursuavaa ja hallitsematonta kaaosta... Onkohan täällä meneillään kontrollin menettämisen pelko? Sitä on varmaan sitten tarjolla tammikuussa :)

t. Lilli 15+4 eiku3
 
Ollaankos täällä lomalla, vai onko hermoilut kokonaan loppuneet? ;)

Olemme remppaa paossa asunnossa, jossa ei ole nettiyhteyttä, niin että nyt ihan vain nopeasti tulin omaan kotiin tsekkaamaan mailin ja tietenkin tämän palstan kuulumiset :D

Viime viikon ultrassa kaikki hyvin, pikkuinen siellä vilkutteli kädellään, ja päiviä tuli lisää kaksi, aivan kuten olin jo tuolla aiemmin laskeskellutkin hcg-arvojen perusteella.

Huomenna sitten np-ultra ja bitest ja sitten lähdemmekin Alpeille mieheni vanhempien luo.

Mulla on muuten jo ihan selkeä "vauvamaha", toisin sanoen kohtu on jo työntänyt ruuansulatuskanavan ylös ja ulos, enkä pysty sitä senää mitenkään peittelemän. Sekä tutut että tuntemattomat onnittelevat iloisen perhetapahtuman johdosta! :D

Paljon tsemppiä kaikille!

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 11+3 :heart:
 
Kiva kuulla taas sinusta lentis. :heart:

Mulla on yhä edelleen ihan tajutonta tää väsymys.. |O Kunpa menisi pian ohi, niin jaksaisi paremmin touhuta noiden poikien kanssa. :heart:

Tänään meen kaverin kanssa leffaan kattoo sinkkuelämää. =)

sade80 11+1 :heart:
 
Sinkkuelämää oli kyllä hyvä ^_^ tykkäsin hirveesti :heart:
Työelämässä en ole koko raskauden aikana ollutkaan.. Menin kertomaan liian aikaisin pomolle ja potkut tuli.. :ashamed: No, mutta tehty mikä tehty.. Ollaan oltu nyt lunkisti ja keskitytty pikkusen ja mun terveyteen :) Mulla ei oo ollenkaan vauvamasua.. ei illalla eikä aamulla.. :( epäilenkin että jokin on vialla kun katson että joillakin joilla on vasta 6-7 vko täynnä on sellanen ja itsellä kuitenkin on menossa jo 8+5 :/ pelkään kauheasti.. mulla ei pömpötä ku ylävatsa xD En oikeen tiiä pitäiskö mun käydä siellä varhaisultrassa vai ei? Toisaalta haluaisin pettyä ennemmin aikasemmin jos on petyttävä, mut sit kun ei tässä niin kauheen kauaa oo ku ois vko 10-12 :) :/ :headwall:
noora ja nuppunen 8+5
 
Me käytiin viime viikolla kattomassa Miss Pettigrew. Leffa valkattiin sen perusteella, mikä oli lyhin ja leffan jälkeen olin tyytyväinen, ettei se kestänyt yhtään pidempään. Otin meinaan jo juoksuaskelia kohti vessaa... :whistle:

Eternal-life älä huoli tuosta vatsasta. Se riippuu niin monesta seikasta. Jos sulla on kohtu taaksepäin kallellaan, maha todennäköisesti tuleekin vasta myöhemmin esiin. Ja muutenkin se on yksilöllistä. Käypä kattomassa kuvia tuolta mahapinosta niin huomaat, et joillakin on tosi iso pötsi jo 13 +, kun toisilla ei vielä 17+ näy yhtään mitään. :)

Mä en osaa sanoa, onko mulla vai ei. Taidan olla vaan lihonut. :LOL: (tosin tuo tuntuu aika kovalle.. :xmas: )

T. Kärppä ja papunen 10+3 (tai +2 tai sitten ei... Ota tuosta selevää :D )
 
kiva kuulla että leffa on hyvä. täällä valmiina jo odottelen että pääsen lähtee vaikka lähtöön vielä reilu tunti aikaa. se vaan on niin erikoista päästä välillä tälleen itekseen. B)

Joo, kaikilla tulee toi maha omalla ajallaan. Nyt kun mulla kolmas raskaus niin tuntuu että vatsa jo pullahtanut selkeesti. mutta esikoista odottaessa vasta joskus puolen välin jälkeen ihmiset sanoi, että no nyt se alkaa näkymään.. Toista odottaessa oli sama, ei näkynyt ajoissa selkeesti. Ainakaan vieraille ihmisille. :heart:
 
Kärppänä heinälatoon: oliko hyvä elokuva? :) Katsoin itse mieheni kanssa viikonloppuna elokuvan nimeltä Paksuna, oli kyllä aivan loistava, nauraa sai paljon. :D Kiva kuulla ettei mun tarvi ruveta hätäileen :D yritin etsiä tuota pinoa mutta kaksplus väittää ettei sitä löydy :S en sitte tiiä etsinkö oikeasta alueista ja oikealla nimellä xD
Ny on kyl pakko kävästä vessassa xP nipsunoora ja pirpana 8+5 :p
 
Sadee80: Nii, sitä omaa aikaa kuitenki tarvii väkisinki ja mikä ois parempaa kuin keskittyä hyvään elokuvaan kaverin kanssa tai yksin. :) Toivottavasti pidät elokuvasta! :) hyviä elokuvahetkiä! :) Sopivasti siiä on naurua ja sopivasti itkua ^_^ Itse itkin ja nauroin kuin hullu ja välillä yht aikaakin molempia :D Meillä oli vielä hyvät paikat kun kävimme katsomassa sen, salissa ei ollut meidän lisäksi kuin 2 muuta ihmistä :D
Eternal-life ja napero 8+5
 
Heipähei pitkästä aikaa! Viimeistä lomaviikkoa viedään ja en ole kertaakaan koko loman aikana käynyt tietokoneella, nyt oli pakko maksaa laskuja ja enhän mä voinut olla kurkkaamatta tänne.

Niin paljon on tullut tekstiä, että kommentoinnit pitää jättää siihen, kun saan paremmin luettua viestit, mutta kerrotaan nyt omat kuulumiset eli pahoinvointi on kyllä helpottanut, mutta iskee aina välillä silti vielä ikävästi. Oksentanut en nyt ole enää pariin viikkoon. Kahvista tulee edelleen kauhea olo, joten ehkäpä jätän sen nyt suosiolla ihan kokonaan pois. Vatsa on kasvannut kauheasti, painoa on tullut lisää tasan 500 g, joten en ymmärrä miksi tuo maha on noin suuri.. Päätä on särkenyt tosi ikävästi nyt pari päivää.. toivottavasti loppuu pian.

Mutta huomenna on suuri päivä, menen ekaa kertaa ultraan. Jännittää kovasti!!!

t. Sini, rv 11+2
 
Eternal piti vielä sanoa, et eihän noilla viikoilla voikaan vielä olla vauvasta johtuvaa mahaa kovinkaan paljon. Siis sintti on tuolloin n. kaksi cm pitkä ja kohtu about appelsiini. Turvotusta joo voi olla, mutta siis eihän se vauva vielä kovin paljoa tilaa vaadikaan. :)

Sinille huomiseksi onnea ultraan.

Mut semmoista piti teille tunnustaa, kun pistin taas purkin jääkaappiin.. :snotty: Mä olen nyt virallisesti löytänyt vanhan ystäväni suolakurkun. :xmas: En vielä ihan kyynärpäitä myöten siellä purkissa ui, mut...

P.s. korjaan: hulvahdin purkkiin jo kyynärpäitä myöten. Saanko syödä koko purkillisen? :xmas: :xmas: :xmas:
 
Lomaterveisiä täältä! Kuten Sinikin mainitsi, palstalla tuntuu tapahtuneen sen verran paljon että en pikaisten lukemisten perusteella muista juuri saatikka osaa kommentoida. Onneksi kuuluu kuitenkin pääsääntöisesti hyvää, pahoittelut kaikille joilla on ollut vastoinkäymisiä.

Ja kun en muitakaan osaa kommentoida niin omaa napaa sitten vaan ; ) Eka neuvolakerta oli pari viikkoa sitten, hieman jännitti mutta eihän tuolla kummempia tapahtunut. Lähinnä käytiin läpi materiaalia, aikatauluja ja omaa sekä miehen terveyttä jne. Kaikki meni hienosti, mutta olin toivonut että sykettä olisi kuunneltu - sitä ei kuitenkaan kuulemma ennen viikkoa 11 neuvolan laitteilla kuule. Huomenna on ensimmäinen neuvolalääkäri jota varten käväisin verikokeilla viime viikolla. Siellä kaiketi tutkitaan, tai ainakin kuunnellaan se syke - toivottavasti, koska saan tasaisin väliajoin jännäilykohtauksia siitä, onko vatsassa kaikki OK. Kuten muutkin ovat maininneet, mitäänhän ei vielä missään näy. Väsyttänyt tosin on vietävästi, ja epäilen hieman lihoneenikin... Mitenkähän töihin paluu ensi viikolla onnistuu!!

NP-ultra on sitten ensi viikolla, ja parin viikon kuluttua trisomniaseula. Ehkä näiden jälkeen uskallan jo kertoa asiasta, olen ollut todella varovainen tähän asti ja halunnut pitää asian omana tietona (no, joidenkin kaveredein & sukulaisten tietona niin ikään) kunnes nuo edellämainitut testitkin on tehty. NP-ultra muuten tehdään 12+3 tai 12+5 -päivänä, riippuen siitä keltä kysytään - itse uskon että on tuo jälkimmäinen.

Hyvää vointia kaikille ja palaillaan taas piakkoin, tv
almaa + pieni 11+2 tai 11+4
 
hei kaikille :wave:
tänään oli sitten ensimmäinen neuvolakäynti mitä olin odottanut kuin kuuta nousevaa.
vähän jäi huono mieli kun lähdin. ei meinaan saatu sydänääniä kuunneltua ja niitähän mie odotin. hän sanoi että saa ehkä joka kolmannelta ne äänet. hän kun on aina välillä siellä ja sanos että kokeneempi saa ne melkein heti mikä on aivan tosi.
sanos kylläkin että kerran kun ne on jo nähty ultrassa ei mitään hätää pitäis olo :/
noh kahden viikon päästä on eka ultra neuvolan puolelta vissiin juuri tuo np-ultra.
siellä sitten näkyy ainaskin =)
kyllä siellä vatsan asukilla kaikki hyvin on. ei mulla muuten ois näin huonoa oloa |O
ultran jälkeen varmaan mennäänkin heti miehen vanhemmille kertomaan, omille ja muutkin saa jo luvan tietää jos kyselevät :D
onko teillä jollain muulla vaikeuksia nukkumisen kanssa?
minä kun herään yöllä 2-3 välillä ja voi mennä viiteen ennen kun saan taas unenpäästä kiinni.
mahtaako toukka jo valmistella yöherätyksiin :whistle:
saas nähdä miten käy kun ensi viikolla tarttis palata töihin. eipä tul paljoo nukutuks jos kuudelta tarttis olla jo hommissa...


cadillac ja toukka 10+1
 
Kiitos kaikille jotka osas vastata tuohon mun typerään kysymykseen :flower: kuitenki hyvä olo siitä ettei tarvitse kauheasti ruveta pelkäämään että joku on hätänä kun vauvamasua ei näy ! :D Ei uni tuu ku jännittää tuo huominen eka neuvola käynti :ashamed: Eihän sen pitäis jännittää?? :LOL: noh, kaippa kaikki menee hyvin. Ainakin toivottavasti! :)
voimia kaikille :) :hug:
 
Sääärkee päätäää!!! |O |O |O Saakeli. Alkoi eilen illalla ja ois kai suosiolla pitäny ottaa se panatooli (joka ei auta kuitenkaa :saint: ), mutta ajattelin, et pistän vaan kylmägeeliä niskaan ja meen nukkuus. Joo. Olin ihan sairaan väsynyt, mut hyvinpä saa nukuttua, kun koko ajan jomottaa pollaa... :whistle:

Suolakurkkuhimo tais olla kertaluonteinen. Tai sit vedin eilen niin paljon, et tänään öklöttää jo ajatuskin niistä.. :xmas: Ei välttämättä hullumpi juttu, niissä kun on suolaa ja sokeria aika paljon. Neither of which tekee raskauden aikana kovinkaan hyvää.

Cadillac älä huoli, vaikka ei sydänääniä kuulunutkaan. Meillä terkka sanoi, et eivät edes yritä kuunnella sydänääniä ennen kuin 13+ viikolla (eli np-ultran jälkeisessä lääkärintarkastuksessa ekan kerran), koska niin monella ne saadaan vasta silloin kuuluviin ja sit jos ei aikaisemmin kuulu, tulee turhia huolestumisia.

Eternal totta kai neuvola pitää jänskättää. B) Jokaisella tosin varmaan vähän eri syystä (mä jänskäsin sitä, mitä ne mäkättää mulle painosta, jota kieltämättä on nyt enemmän kuin kooooooskaan ennen. :snotty: ) Mutta hyvin se napero siellä vatsassa voi. Usko pois. :)

Joo. Nyt meen värväämään tuon ukkosen hierojakseni ja otan sen pillerin. Samputti. Mä vihaan päänsärkyä. :xmas:

T. Kärppä ja papuska rv 10+ ...kääk... mikä viikonpäivä tänään on? Keskiviikko? Joo. Eli 10+4 (tai +3).
 
hei!

en muista oonko tähän pinoon kirjotellu. Joskus jotain oon kyllä lueskellu.
mulla on viikkoja 6+3
ollu hirvee pahoinvointi ja oksentanu.
Oon nyt syöny Beroccaa ja oireet hävinny.
Voiko tuo berocca muka auttaa niin hyvin, tietysti tässä miettii että oisko koko raskaus menny kesken.
On koko raskauden ajan ollu niin varma olo siitä että kaikki ei oo niinkun pitää.
Neuvola vähättelee, yllätys yllätys.

ekassa raskaudessa oli pahoinvointia ja välillä hyviä päiviä, muttta ei enempää kun yksi ja sitten taas halattiin sankoa tai pönttöä...

onko muilla loppunu näin alussa yhtäkkiä oireet kokonaan?
 
netskuli, voi että! Toivottavasti sul ois siel kaikki hyvin!! Miul ekas raskaudes ol iha olo, et "oon raskaana, mut ei musta äitiä kyllä tuu marraskuussa". Ja niin se meni kesken vkolla 7+5. Voi kumpa sun aavistus ei ois oikeessa!

Eli mie voin uutena tänne tulla kans höpisee =) Vkoja on vasta 4+6 eli sinällään erittäin kriittiset vaiheet on menossa! Kumpa tämä ny sinnittelis ja kaikki ois hyvin!!

Mul on muutenkii todel vähän oireita. Kasvukipuilua ainoastaan. plussauksen aikoihin vähä oli myös kuvottavaa tunnetta sillai ihan hennosti. Ja vvuotoa tulee sekä menkat puuttuu. Siinä ne mun oireet sit onkin :ashamed:
 
eilinen leffailta oli tosi onnistunut. tykättiin kaverin kanssa tosi paljon (siis se sinkkuelämää) ja sanottiinkin että kun kauppaan tulee myyntiin niin kipitetään se kyllä ostamaan. Sai tosiaan itkeä ja nauraa. :heart: Mäkin oon nähnyt ton paksuna-leffan. Oli kyllä kanssa hauska. =)

Onnea sinille tämän päivän ultraan ja muillekkin jännittelijöille. :heart:

Mäkin ostin vähän aika sitten suolakurkkupurkin. En sentään ui siellä purkissa :LOL: mutta ruisleivän päällä maistuu. :p

mulla on edelleenkin aamupäivisin huonoa oloa, jos ei vähän väliä piperrä jotain. hapankorppua on mennyt tän raskauden aikana enemmän kuin koko elämäni aikana. :LOL: Se on hyvää. :p Väsymys on kanssa kovaa. Kahvi ei oikein maistu mutta silloin tällöin juon kupillisen. En siis päivittäin.

sade80 11+2 :heart:
 
Kiitos sadee! Tuntuu et tääl o kauhee monet jo tosi pitkällä! :heart:

Ja mie muute varasin kuin varasinkin varhaisraskauden ultran! vkolla 7+6 ois se! Eli 27.8. on aika. 25.8 on eka nla ja sit 26. lääkäri ja sit onkii jo ultra :heart: Voi kuinka onnellinen oon, ku sit saa nähä et onks siel kaikki hyvin, eikä tartte siihe 12 vkolle oottaa =) Kumpa tää mytty sinnittelis ja tulis huhtikuussa äiteen sykkyyn elävänä ja pirteänä :heart:
 
on pakko kysellä onko jo monelta mitattu tuo hb?
minkäläisia lukemia teillä on ja edellisistä raskauksista?
tuntuu että kaikilla muilla on hirveen matalalla kun vertaan omaan.
kahdesta ensimmäisestä raskaudesta ei alle 130 mennyt.
nyt se oli 142 ja tuskin taaskaan menee alle 130. tämähän on vain hyvä asia :D
verenpaine on sitten aina vähän alhasempi mut nyt näytti ihan hyvältä 112/68

cadillac ja toukka 10+2
 

Yhteistyössä