Pino alkuraskauden hermoilijoille

Pikaisesti ennen kauppaanlähtöä: B)

Miracle tervetuloa. :flower:

Ja netskuli, jos selaat tätä ketjua tuonne alkusivuille, huomaat, et meistä monella muullakin alussa meni ja tuli noi oireet. Ja itselläni sama rata on jatkunut koko raskauden. Saattaa mennä jonkin aikaa ihan oireettomasti ...ja sit se kostautuu taas ja tulee kaikki oireet kerralla. :xmas: Eli joo, se alkuraskaus voi olla tosi oireetonta (mulla oli ainakin), aaltoilevaa (sitäkin oli) tai sitten voimakasoireista. ...kaikki käy. :D Ja mitä taas oireisiin muutenkaan tulee.. henk. koht. en niihin niin siinä alussa luota siltikään, sillä mulla oli tm raskaus alussa paljon voimakasoireisempi kuin tämä raskaus. Ja sitten taas muut mun suvun naiset on yleensä olleet ihan/lähestulkoon oireettomia, mutta hyvin on mennyt raskaudet (mun tm oli eka km meidän suvussa.. :xmas: )

Enivei, ei ne oireet sinänsä mitään kerro eikä lupaa. Joten niistä ei kannata stressata. ...ja nyt kun näin sanoin voin tunnustaa, että joo, tiedän, ettei se ole helppoa. Kyllä sitä itse kukin on oireidensa vähyyttä, katoilemista yms. pelästynyt, mutta yleensä ihan turhaan. :)

Mut nyt tämä hilipasee kauppaan. En ole vieläkään saanut otettua sitä panatoolia, kun pitäs sitten rauhottua hetkeksi makuulleen (ei se mulla muuten mitään auta) ja ei vielä ehdi. Joten päätä jomottaa. Ukko helpotti asiaa keittämällä erittäin voimakastuoksuista kahvia. Jee. Seurauksena minä ryntäsin kakomaan ämpärille ja kämppään tuli tehotuuletus. =)

T. Kärppä ja papuska kymppä plus nelkku about
 
Blaah, pakko odottaa, et astianpesukoneen saa pois päältä ennen kauppaan menoa. Siinä on vikaa (huomenna tulee taaaaaas huoltomies. Kuukauden vanha kone. Jee.) niin en uskalla jättää sitä yksin tänne päälle... Päätä jomottais jo tooosi kivasti, joten ois kiva kohta saada se lääke. :xmas: perskatti. Ehkä otan yhden nyt ja tokan, kun tuun kotiin.

Mut cadillacille tosta hempasta. Mulla oli viimeksi neuvolassa 153, mut normaalisti se on ollu 148. Eli aika korkeella mennään täälläkin...

Piti käyvvä tekemässä tuommoone rofviiliin... B)

 
Menenpä heti omaan napaani: Huh, noni, siellä neuvolassa tuli sitte tänään käytyä. Laskettu aika onki 13. päivä, kun itse laskin että se olisi ollu 12. :D Kauheesti tuli kaikenlaisia lappuja ja lippuja mukaan! xD Vekara onki jo tänään 9+0 eli senkin laskin miten sattuu, mutta eikai se yks päivä sinne tänne haittaa?! :D Varhaisultraan ehkä pääsen, perjantaina lupas neuvolan täti soittaa jos saisin ajan ensviikolle! :xmas: pissanäytteissä tosin tarvii käydä uudestaan kun löyty nitriittiä :( mut eikai tuo oo niin paha, kuulemma siitä vaan kertoo että jonkun lainen tulehdus vaan on ja veikkas että ois hiivasta kyse. :O :/ Sydänääniä yritetiin kuunnella sellasella neuvolan pienellä laitteella (en tiiä mikä sen nimi on xD ) mut ei kuulunu vielä. Neuvolan täti sanoki että se on ihan normaalia ettei kuulu vielä, mutta se ajatteli vaan että jos ois ollu sen verran hyvä säkä et oiski kuulunu. :) Ihan kivasti kuitenki meni! :)

sadee80: Olipa kiva että pidit elokuvasta! :)

miracle: tervetuloa mukaan :) :flower:

noora ja pikkusintti 9+0 :D
 
Mulla oli nyt ekassa neuvolassa hb 126. Aikasemmissa raskauksissa oon aina joutunut alkaa syömään rautaa. Tokassa jo jotain viikolta 15 lähtien. Mulla laskenut aina lähelle sataa. Saas nähdä miten nyt käy. Toivottavasti pysyisi hyvänä. :/
 
mä täällä hysteerikkona luin netistä tuulimunista ku ihmiset kirjoitti ja ihan samoja oireita silloinkin on ja voi olla pahojakin |O |O nyt mä oon täällä ihan paniikissa. en mä pysty millään oottaa ens maanantaihin, sekoa sitä ennen :headwall:
soitin jo yhteen toiseen ultraan mihin pääsis nopeasti mut ei se muija varmaan tajunnu mua ku käski tulla joskus viikoilla 8+. voi vit* mä rupee tässä 2-3 viikkoa odottamaan. voisin soittaa sinne uudestaan ja vaan pyytää päästä esim perjantaina?? oiskohan siinä mitään järkeä? esikoinen näkyi jo viikollla 6, mikä mulla on tänään tai ainaki pitäis olla. voi että kun mä oon niin ihme näitten panikoimisien kanssa, kysynki taas kerran mitä mieltä ootte. meenkö aikasemmi :attn:

ajattelin tänne teidänkin pinoon kirjoitukseni pistää kun olen tällainen toivoton panikoija, en meinaa housuissani pysyä :LOL:
 
Hani- ....mä tuskin olen ihan oikea vastaamaan. =) Mut vastaan kuitenkin. :D (vaikka varmastikaan en osaa sua rauhotella... :snotty: )

Onko sulla sitten ollut mitään syytä epäillä, et kaikki ei ole ok?

...mut joo... Valitettavasti se, mitä luit, on ihan totta. Lääkärit sanoo siinä vaiheessa, kun se todetaan, et yleensä oireet ei tm:ssä voimistu jne. Ja tulee ulos 6. raskausviikkoon mennessä jne. Mutta. Noh. Mun tm-raskaus oli alussa oireikkaampi kuin tämä eikä todellakaan ollut tulossa ulos edes cytotecien avustuksella silloin kaavintapäivänäkään (eli 9+4). :xmas: Ja kun silloin oman tm:n aikaan keräsin muiden kokemuksia, sain todella paljon vastauksia, joissa se tosiaan on tullut täytenä yllärinä siellä np-ultrassa. Et tiedä sitten siitä "yleensä"...

Joten joo. Ei sitä voi tietää. Ei siitä ole mitään takeita. ...mutta toisaalta ei sitä auta stressatakaan. Jos niin on, sitä ei voi muuttaa. Kirkisen Pertti (gynekologiproffa, joka mulla tm:n totes) totesi kylmästi, mutta osuvasti, että nämä lisääntymisasiat on tälläisia. Kuka leikkiin ryhtyy...

Inhosin sitä sillä hetkellä, kun se sen mulle sanoi, mutta jälkikäteen ajateltuna... Ei sille mitään voi, jos niin on, siihen ei voi vaikuttaa. Sen asian turhalla stressaamisella sen sijaan on vaikutuksia, joten ei auta.

....mutta tähän hengenvetoon on myös todettava, että itse kävin ekan kerran ekassa raskaudessa ultrassa 6+3 ja tokassa 6+5 ja saman teen tulevissakin raskauksissa. :saint: Mut ens maanantaihin on aika lyhyt aika...

Jotta juu.

T. Kärppä, jonka päätä jomottaa yyyyyyyhä. Pikkuhiljaa ilme muuttuu |O |O |O
 
Ultrassa musertavia uutisia, vaavi oli kuollut. Kasvu vastasi viikkoa 10+2, tänään olisi ollut 11+3. Niskaturvotus oli merkittävä, ilmeisesti vauva oli vaikeasti vammainen. Yhtään vuotoa ei ole tullut, perjantaina menen sairaalaan, jotta saadaan vuoto alkamaan. Sitten sitä kuulemma kestää pari viikkoa.

Tänään on itketty, mutta ei tässä mitään voi. Lääkäri vaan alkoi heti puhumaan, että ekojen menkkojen jälkeen vaan heti uutta yrittämään. Teki mieli tirvaista kuonoon.. kun nyt ekana selviäisi tästäkin.

Teille kaikille oikein mukavaa odotusta, ehkä sitten jossakin vaiheessa taas palstailen, mutta luultavasti en ihan hetkeen.

Sini
 
Voi ei Sini!! :eek: :(

Voi että... tiiä mitä sanoa. :'( Iso :hug: kuitenkin.

..noi lääkärit... Mä ehdin just vähän aikaisemmin kirjoitella tuonne joitakin omia kokemuksiani lääkärin sanomisista km:n jälkeen. Jotkut ne osaa (kuulin tota samaa kuin sä myös ja että olen vielä nuori ja tulin helposti raskaaksi, joten ei hätää, parin viikon päästä uusiksi...) Oikeesti. Iso hali siitäkin. Voi kun oisit tirvassut. Munkin teki silloin mieli...

Voimia jatkoon ja toivotaan, että nyytti kuitenkin teillekin löytää pian tiensä. :hug:
 
Kat
Miracle, kerta kaikkiaan mahtavaa nähdä sinua täällä. Olen odotellutkin, että milloin tulet tälle puolelle =)
Omaa napaa: pahoinvointi on jo kohtuullista kunhan välttää esim. aamuisin jääkaapiin avaamista. Mies on siis saanut tehdä aamupalaleivät =) Lisäksi olen ajatellut alkaa boikotoida erästä kauppaa, koska se on alueella, jossa haisee pahalle. SIsälle tulee sitten se haju ulkoa ja minä yökkäilen leipähyllyjen takana ;)
Töissä on älytön kiire, joten siellä ei paljoa ehdi vointia murehtia. Ensi maanantaina taas neuvolaan. Niin ja np- ja veritulokset oli kaikki ok. Kaiken kaikkiaan todella hyvä olo tästä kaikesta, en oikein siis tiedä, kuulunko enää tänne hermoilijoihin laisinkaan...
Vielä kerran Miraclelle lämpimästi tervetuloa :flower:
 
Cadillac, mulla on ollut jokaisessa raskaudessa vaikeuksia nukkumisen kanssa. Ensin en meinaa saada unen päästä kiinni, ja sitten heräilen pitkin yötä pystymättä nukahtamaan uudelleen. Todella rasittavaa, ja välillä meinaa vallan uupua. En tiedä, onko vaivaan mitään lääkitystä tmv.

Viime yönä ravasin vielä vessassa ainakin 10-11 kertaa; meni jo laskut sekaisin. Sen siitä saa, kun juo 1½ litraa just ennen nukkumaan menoa. Tänään on ihan kaput-olo.

Miracle, olipa ihanaa nähdä sinut täällä!!! Onnea kovasti ja tervetuloa! Muistan sinut tuolta km´n jälkeen kuumeilevien puolelta. Ehdin pyörimään siellä vain kuukauden verran, kun elämä jo yllätti!!!

 
Huomenta odottajat! Mites on aamu lähteny käyntiin? Huonoja oloja ja oksentelua? Sinille vielä kerran voimia. :)

Mulla alko aivan sairas huono olo, just ko eilen pääsin sanomasta että se on varmaan menossa jo ohi.. :( :D Tänään pitäis tulla soitto siltä mun neuvolan tädiltä, että pääsenkö varhaisultraan ^_^ pitäkääs peukkoja pystyssä, että pääsen ja mielellään vielä varpaitaki! :D Ensimmäinen yö ku en kertaakaan heränny pissalle! :D Mut aamulla oliki sitte niin sietämätön hätä että oli hyvä ku pääsin sängystä ylös xD :LOL:

Noora ja papu 9+2
 
eternal-life pidän peukkuja ja varpaita :D pystyssä että saat ajan.

neuvolatäti soitti että löytyi näytteestä joku tulehdus ja sain lääkekuurin. inhottaa kun joutuu raskauden aikana syömään lääkekuurin mutta eipä sille mitään voi.. :|

Maanantaina on ultra. Se on alkanut jännittämään ja pelottamaankin. Kunpa kaikki olisi hyvin. :heart:

sade80 11+4 :heart:
 
Sadee kuitenkin parempi hoitaa tulehdus pois kuin jättää muhimaan. Loppuvaiheessa ne voi käynnistää synnytyksen ennen aikojaan ja alkuvaiheessa kuulemma aiheuttaa tuhruttelua, joka sitten pistää hermot riekaleiksi. :)

Mulla on ollut päänsärkyviikko. Veikkaan, että joku hermo tms. jumissa hartioissa/niskassa. Nyt pitäs olla parempaan päin, mut oon tässä pari päivää syönyt huonolla omallatunnolla panadolia. :snotty: Saahan sitä syödä, mut silti. No.. jos tänään ei enää tartteis. Hoppas jag. :xmas:

Mulla on menossa nyt taas näköjään oireeton päivä. Mutta ei se mitään. Mä en jaksa enää noita oireita seurailla, kun ne ei ennusta eikä lupaa kuitenkaan yhtään mitään. Just luin yhdestä, joka oksensi vielä samana aamuna, kun keskenmeno tuli, joten tosiaankaan pahoinvoinninkaan jatkumisesta ei voi mitään päätellä (en viitsinyt tästä mitään sanoa yhteen ketjuun, jossa just jonkun kirjoittamana luin, et oo vaan iloinen pahoinvoinnista, kun se on tae siitä, et raskaus jatkuu. Pahoittelen, mutta ei tosiaankaan ole.). Enivei, nt:tä ootellessa. :xmas:

Tänään vois taas olla hyvä työpäivä. Semmoinen viilinki. B) Mä oon ihan outo, mut mulle sopii nämä sadepäivät. Aurinkopäivinä en saa mitään aikaiseksi, sateisilla oon aina tosi ahkera. ....onneks asutaan Suomessa, jossa aurinko on suhteellisen harvinaista herkkua. :LOL:

T. Kärppändeeli ja papuska 10+5

P.s. mullakin tuo yövessaravaus jatkuu. Vakiintunut siihen 2-3 kertaan, tosin ajankohdat on nyt vaihtuneet edellisistä. =) Mut mulla on onneksi sen verran hyvät unenlahjat, et olen sikeässä unessa taas, kun pääsen takas sänkyyn vaakatasoon.
 
Sinille halauksia ja voimia :hug:

Kävin eilen nt-ultrassa ja siellä kaikki niinkuin pitääkin, LA muuttui 21.2. > 18.2. :) Nyt mietin sitä kotidoppleria.. pitäisiköhän siihen tuhlata.. toisaalta se saattais saada meikäläisen vaan entistä hermostuneemmaksi jos sillä ei jostain syystä ääniä saisikaan kuuluviin..

Päänsärkyä on täälläkin :( Vedenjuonti auttaa vähän, mutta en tahdo vaan aina sitä muistaa litkiä..

Jonniina 12+2
 
Oi mä ihailen teitä, vaikka "hermoilijoissa" olette, niin silti niin tyyniä (muhun verrattuna). Mä olen melkein kieltänyt itseltäni palstailun kun olen niin hermona. :ashamed: Asiaa ei helpota se, että eilen taas tuli pientä tuhrua ja tänäänkin (silloin pari viikkoa sitten tuli kerran). Eihän sen tartte mitään pahaa tarkoittaa, mutta ei tässä ihan rennosti osaa ottaa.
Ensi viikon niskapoimussa tulee sitten tuomio. Mä olen niin pessimistinen. Tulis nyt vaan nopsaa se ultra, jotta saa jonkinlaisen vastauksen.

En mäkään kyllä jaksa oireita/oireettomuutta miettiä. Niin kuin kärppiskin sanoi, että ei ne totuutta kerro. Valitettavasti.

Mullakin yövessailu vähintää 2krt yössä. Yritäb välttää illalla kovaa juomista, mut eihän sekään näytä auttavan...sitä paitsi, juodakin pitää.

Kivaa viikonloppua kaikille hermoilijoille! Toivottavasti sää olis edes hippasen parempi kuin miltä tänään näyttää täällä=kaatosadetta! :/

kimallus 11+2
 
Jonniina onnea ultrakuulumisista! :D

Kimallus: Mullahan oli noita vuoteluita kanssa silloin ja kävin siksi siellä tokassa ultrassakin. Mut lekuri sai mut vakuuttuneeksi siitä, et raskaus on jo sen verran pitkällä, ettei tuollaisista pienistä tuhrutteluista kannata pelästyä. Vaikka tulis punastakin (kunhan ei tule hyytymiä ja paakkuja). :hug: Jos viittais keskenmenoon todennäköisesti enemmin lisääntyis kuin jatkuis pienenä pitkään tai jopa lakkaa välillä. Hormonit siellä todennäköisemmin sekoilee tai sitten joku etinen istukka tms. :)
 

Yhteistyössä