Pino alkuraskauden hermoilijoille

Kärppis Kiitos lohdutuksesta, sitä tarvitaan!! Mähän kävin alkuraskauden ultrassa, mutta siitä on jo kuukausi. Onneksi edes silloin kaikki oli hyvin. Onneks tää tuhruttelu alkoi täs näin lähellä ultraa. Olisin muuten kuollut hermoiluun. :LOL: Eipä kai ne mihkään polillekaan ottais jos on vain tuhrua, joten todellakin olis joutunut hermoilemaan.
 
Hei kaikille ja kiitos etta jaksatte kirjoitella taalla. Olen saanut paljon tukea lukiessani teidan tuntemuksianne ja kokemuksianne.

Itse tulin raskaaksi vahingossa, mutta yllatys oli silti erittain positiivinen :) Vaikeaksi asian tekee se, etta asun niin sanotussa kolmannenmaailman maassa ja taalla ei ole mitaan mahdollisuutta saada tietoa tai tukea raskausaikana. Enka tieda asiasta itsekkaan niin paljoa. Olen tietenkin yrittanyt internetista asiasta lukea, mutta en ole kauhean pitkalle asiassa paassyt.

En esim. tieda mita tarkoittaa raskausviikot 6+3 tai niin edespain? Viimeiset kuukautiseni alkoivat 9.6 ja sen jalkeen ei ole menkkoja kuulunut. Raskaustesti naytti positiivista kolmisen vkoa sitten. Kaikki oireet rintojen aristelusta pahoinvointiin on ollu noin kaksi vkoa.

Kaikki siis mennyt normaalisti tahan aamuun asti jolloin alkoi ruskehtava vuotoilu, joka nyty on muuttunut kirkkaan punaiseksi. Kuukautiskiertoni mukaan minulla pitaisi tanaan alkaa kuukautiset... Kipuilua alavatsalla on ollut viimeiset kaksi vkoa enemman tai vahemman. Tanaan samanlaista tunnetta kuin menkkojen aikana. On todella toivoton olo. Mieheni vie minut tanaan Sairaalaan missa he pystyvat ottamaan ultran, taytyy toivoa etta he osaavat sita myos lukea. Mieli on maassa eika oikein edes haluaisi menna ultraan. Joskus tuntuu etta olisi vaan parempi kuin ei tietaisi (tiedan etta se on tyhmaa).

Mutta kirjoittelen myohemmin lisaa miten kavi. Pidan peukkuja pystyssa teille kaikille muille "hermoilijoille".

 
ÄÄÄÄK, sain sen varhaisultran tälle päivälle, klo: 15.00!!!! Oon toisaalta onnellinen mut pelottaa kauheesti, en ookkaan enää nii varma haluanko tietää onko tulossa oikea vai väärä raskaus!! :ashamed: Tärisen ihan kauttaaltaan ja tuntuu että haluais vaan itkee valmiiks kun tuli sellanen olo et nyt ei kuitenkaan kaikki oo kunnossa.. :( Sen verran pessimisti oon kuten joku asiasta puhuikin jo ylempänä... :/

Noora ja ? 9+2
 
Lonely 6+3 tarkoittaa, että raskaus on kestänyt 6 viikkoa 3 päivää. Lasku aloitetaan edellisten menkkojen ekasta päivästä (eli 1. kiertopäivästä. Näin raskaus on kestänyt jo ns. kaksi viikkoa silloin, kun hedelmöittyminen tapahtui (eli munasolun kypsymisaika). Eli hedelmöittyminen + kaksi viikkoa = raskausviikot). 6 +3 tarkoittaa myös 7. raskausviikkoa ja 7+3 taas 8. raskausviikkoa.

Vuoteluista: Ne on äärimmäisen stressaavia. :hug: Mulla on ollu niitä molemmissa raskauksissa (eka tuulimuna eli siitä lyhenne tm). Mutta usein ne on harmittomia. ...toisaalta taas sitä ei koskaan tiedä etukäteen ennen kuin aika näyttää.

Ruskeeta tuhruttelua pidetään Suomessa harmittomampana kuin punaista vuotoa, mutta kumpikaan ei ole tae mistään. Eli ruskea saattaa olla merkki esim. kohdunulkoisesta tai tuulimunasta. Tai sitten vain hormoniheittelyistä. ...ja ihan siinä missä punainenkin eli molemmat voi loppupelissä johtua samoista joko vaarattomista tai sitten vähemmän vaarattomista syistä.

Suomessa suositellaan kanssa, et jos punaista alkaa tulla, käy ultrassa tarkistuksessa, onko kaikki vielä hyvin, mut ruskeasta tuhruttelusta ei edes pääse muualle ultraan kuin yksityiselle.

Hmm... mitähän vielä.. Kysele ihmeessä, kyllä me kerrotaan, jos vain auttaa voidaan. Onnea ultraan. Toivotaan, että kaikki on kuitenkin hyvin. :)

Tuolla voit laskea omat raskausviikkosi helposti: http://www.vau.fi/templates/Calculator_Period.aspx?id=65832 Eli syötä tuonne vain oma viimeisten menkkojen alkupäivä ja kierron pituus, niin se laskee sulle kaiken valmiiksi. http://www.vau.fi/templates/Calculator_Period.aspx?id=65832 tuosta linkistä taas löytyy kaikkea muuta hyödyllistä tietoa.

Ja eternal: hyvin se menee. :D
 
Kiitos Kat ja leidi :flower: Miekii oon tosi ilonen et tänne pääsin! Arvelluttaa vaa välillä, et kui kauan tääl saa olla.. Kun ei minkäänlaisia oireita ole (joskus vähä kasvukipuilua kohdun tienoil). Mut paljo seesteisempi kyl oon ollu ny kuin viime raskaudes :heart:
 
miracle... mut ei sulla vielä "kuulukaan" kovin paljon oireita olla, kun oot vielä niin alussa. Ja silläkin uhalla, että toistan itseäni (käsi pystyyn, joka ei vielä tätä ennen ollut kuullut :whistle: ): oireet ei takaa mitään. B) Siis mua alkaa suorastaan harmittaa tuo usko ihan vain siksi, et porukka stressaa oireettomuuttaan ihan turhaan. :)

Ja juu, stressasin itsekin aluksi. :D Mutta mutta... On se vaan niinkin, että täysin oireettomista raskauksista syntyy täysin terveitä vauveleita (ja vastaavasti oireellisista ei). :hug:

Ja nyt kun kaikki tiietään, että oireita ei kantsi tuijotella, nautitaan raskaudesta! :D :flower: Me ollaan raskaana kaikki kun oikein silmiin katsotaan, me ollaan...
 
Kärppis, nii siis kyl mie tiiän tasan tarkkaa, et mikään ei oo tae mistään.. Mut silti tää on nii outoa ko tää alkuraskaus on vieläki oireettomampi ko se edellinen.... Noh, ei auta miettiä. Se on tuulimuna tai muuta kamalaa jos on ollakseen.. Eipä sitä voi murehtimallakaan muuttaa :)

miracle & mytty 5+1
 
Juu kyl mie iha samoil meiningeil oon =) Ja ny on tää pienen pienikin alkuraskaus menny nopeemmin ko viimeks. Viimeks suunnillee päiviäkin laskin, ny vain oon et: ai, mul onkin jo 5+1, kiva :) Ja viimeks mietin: "oon raskaana, mut ei musta äitiä marraskuussa tule" ja niinhän se olikin. Ny mul ei semmosta oloa ole. Et kahtellaan ny miten mennee ja surraan sit jos on suremisen aihetta joskus. Ny vaa nautitaan :heart:
 
Onnittelut Nooralle ultrakuulumisista!

Miracle Kiitos! ja ihanaa että sinäkin olet täällä :) Ja niistä oireista, mullahan ei ollut oireita kuin vasta 7.-8. vkoilla, siis muuta kuin väsymystä. Sitten tuli se etominen mutta eipä sekään nyt mitään kauhean pahaa ollut. Eli huoli pois :)
 
Eternal; paljon onnea ihanista kuulumisista!!! Nyt voit sitten alkaa nauttimaan raskaudesta rauhallisin mielin!

Lonely Tervetuloa mukaan palstailemaan, täällähän alkaa olla aika monta ulkosuomalaista! Toivottavasti saat kuulla tänään hyviä uutisia. Mulle tuli vaan mieleen, että olisko siellä ketään muita suomalaisnaisia, jotka vois olla sulle tukena ja apuna? Vai onko sielläpäin muita suomalaisia ollenkaan?

Tänne ei ihmeempiä kuulu; kovasti odottelen ens maanantain np- ultraa. Eilen (vai oliko se toissa-) aamuna mä muuten bongasin kohdun ekaa kertaa! Pahaa oloa ei enää, ja nyt alkaa pelottamaan painon nousu. Mulla on aina tullut rutkasti painoa, eikä ne lähde pois millään.

Koskahan ne meidän Lentoemo palaa pesäänsä? On jo ikävä sun kirjoituksia!

Leidi, ekan ultran mukaan 11+6, kätilön arvio 10+4, ja oma arvio 11+1
 
hei kaikille ja onnea ihanista ultra kuulumisista :flower:
minä en saa millään mielenrauhaa viime neuvolakäynnistä koska niitä sydänääniä ei saatu kuunneltua :ashamed:
tämä täti kyllä sanoi että hän ei monelta niitä saa kun tekee tätä niin harvoin mutta....
viikolla 6 näin kyllä toukan ja sykkeen ultrassa =)
olen vain ajatellut ettei mulla voisi olla näin etovaa oloa joka päivä jos jokin olisi vinossa eihän? :ashamed:
reilu viikko vielä ultraan miten ikinä kestän odottaa niin kauan |O
ihanaa saada purata tunteita kiitos =)
ei nyt kyllä täytyy painua ulos lasten kanssa ja saada jotain muuta ajateltavaa.
hyviä vointeja taas kaikille :wave:

cadillac ja toukka 10+4
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. :heart: :heart:

Mulla oli sama. Eli alkuraskaus oli hyvinkin oireeton (tai no niitä särkyjä oli alavatsassa) mutta noin viikolla 6-7 tuli etovaolo ja väsymys. + kaikki muut. =) :heart:

Ja tottahan se on että tulehdus hyvä hoitaa tässä vaiheessa pois. Ja kun sitten pysyisikin pois.
:)
 
Tosiaan hyvin meni kaikki ultrassa, kohtu mulla on kuin onkin takana päin ja skidi on nyt 18.5-21.8mm pitkä ^_^ alkio vastas viikkoja 8+6, ettei se nyt niin kauheen paljon "nuorempi" oo raskautta kun se taas on 9+2 , eihän? On se vaan ihana kokemus tuokun näkee sen sydämmen pamppailevan ja oikeesti vihdoin näkee sen ja voi uskoa oikeeseen raskauteen, kun mäkin olin jo ihan piinannu itteeni koko pävän ettei siellä mitään kuitenkaan oo! :xmas: Vielä on vähän hassu olo kun muistelee sitä ja katselee paria kuvaa siitä mitkä sai viiä mukanaan.. ^_^

Taas tuli vaan omaa napaa, mut oon vaan niin tohkeissani tästä uutisesta! ^_^

noora rv 9+2
 
En voinu nukkua ilman että ne ultrakuvat oli mun yöpöydällä. :ashamed: Toivottavasti ei nyt kuullostanu kauheen epätoivoselta! :LOL: Mut musta oli ihana ku ne kuvat oli siinä ihan vieressä, lähellä mua. :xmas: Musta se on kyllä niin hieno hetki kun näkee pikkusen eka kerran, yks maailman hienoimmista! :)

Mitäs muut? Muillekkin jotka saivat hyviä ultrakuulumisia, onnea ja toivotaan että menee ihan loppuun saakka! :flower: Niille joilla on ultra niin onnea tutkimukseen ja paljon voimia kaikille!!! =) Oon aivan tähdissä koko ajan. :S xD

Noora ja helmeni 9+3
 
Pikainen hei lomien "välistä" eli suomilomalta palattu ja huomenna ulkomaille. Tänään vimmatusti pyykinpesua ja pakkausta. Onneksi tuolla pohjoosessa ei noita kesähepeniä juurikaan tarvittu eli ei tarvi ruveta silittelemään kauheeta vuorta. Siellä kyllä hermo lepäsi ja päivät kuluivat niin, että piti välillä ihan miettiä että mikäs päivä se nyt olikaan :LOL: Talviturkkikin tuli jätettyä näihin kotimaisiin vesiin, mutt kyllä olikin kylmää :eek: Käveltyä tuli pitkiäkin matkoja ja polvet alkoivat jo reistailla niistä jyrkistä nousuista ja laskuista. Kävin myös hölköttelemässä, pitkästä aikaa. Ihmeen hyvin jaksoin. Lihakset toki tottumattomuuttaan vähän muistuttelivat, etenkin nivuset. Ruoansulatus on edelleen toooosiiii hidasta. Keittelin joka aamu itselleni puuroa, täytynee jatkaa tuota linjaa. Muuten voinnissa ei valittamista, hyvin jaksoin istua eilen kotimatkalla 6 tuntia yhteen mittaan ilman pissataukoa. Ajosää oli sen verran kehno, kun vettä tuli lähes jatkuvasti ja pimeys laskeutui, kotiin oli päästävä!

En nyt taida ehtiä lukea itseäni ajantasalle tämän ketjun suhteen, mutta huomasin heti, että miracle on liittynyt joukkoomme. Oikein lämpimät onnittelut myös minulta ja tervetuloa! Tervetulotoivotukset myös muille uusille hermoilijoille. Ja onnittelut ultrakuulumisista, ainakin eternal-life oli käynyt.

Kotona odotti kirje trisomia-seulasta ja lisääntynyttä riskiä ei sen mukaan ole. Mutta nyt taitaa tuo pyykkikone lopetella ja mun täytyy lähteä noutamaan uusia silmälasejani. Kahden viikon päästä sitten taas.

nimiko 12+2
 
Onnittelut kaikille hyviä ultra-kuulumisia saaneille! :flower:

Huoh, kuuluisimpa minäkin niihin. En usko että tää tarina päättyy onnellisesti. Vaikka eilen minäkin totesin, että tuhruttelu voi olla harmitonta, niin nyt kyllä oikeesti pelottaa. Lisääntynyt on, ei kuitenkaan veristä vielä. Nippailee sieltä sun täältä. Mieli on tosi apea ja pitäisi vielä pari päivää jaksaa odottaa np-ultraa. :( Ei oikein ajatuksia saa käännettyä muualle. Mutta ei auta, palaan sitten ensi viikolla asiaan tuomion kera.

Parempaa viikonloppua kaikille hermoilijoille!

kimallus 11+3
 
Onnittelut kaikille positiivisista ultrista!

Itse kavin eilen ultrassa ja niinkuin pelkasinkin niin ei nama "laakarit" taalla osanneet sita lukea. Vuoteluun he vain totesivat etta se on km. Kotiin palattuani alkoi runsaampi vuoto ja kovat kivut. Koko yo meni karsiessa, parasetamolista ei paljon ollut apua. Nyt heikko olo, tuli vuodettua aika paljon. Fyysisesti olo on kuitenkin nyt jo parempi. Henkinen puoli onkin sitten toinen juttu. Kiitos teille kaikille rohkasevista viesteista. Mutta aina ei voi voittaa :'(

Toivon teille kaikille oikein paljon onnea ja ressitonta odotusaikaa. Ehka palaan toivottavasti pian takaisin.
 
Hei Lonely, jos vielä täällä luet..

Pahoitteluni keskenmenosta ja toivotaan tosiaan, että tuut pian takaisin. :hug:

Tuosta kivunlievityksestä. Jos on varmaa, et se on keskenmeno, ota sekä paracetamolia että ibuprofeiinia yhtä aikaa tai vuorotellen. Tuo paracetamol ei tosiaankaan riitä siihen keskenmenokipuun, vaan se vaatii tuota ibua kaverikseen. ...hitto kun en muista maksimiannoksia ulkoa, mutta purkin kyljestä varmasti ne näkee. Niitä voi tosiaan ottaa yhtä aikaa, kun toinen poistuu maksan kautta (paracetamol) ja toinen munuaisten (ibuprofeiini).

Mulle itselle määrättiin km:n jälkeen sellaista lääkettä kuin Arcoxia, mut en tiiä, myydäänkö sitä (ja ainakaan samalla nimellä kuin Suomessa) siellä, missä oot. Mut siis erona tuon ja tavan Buranan välillä on se, tuo Arcoxia on vatsaystävällisempää ja pitkävaikutteista (siis yksi per päivä ja vaikutusaika on vuorokausi). Jos sulla ois mahkuja saada jotain vastaavaa, niin kantsii kyllä kysästä. Se oli tosi auttavaa siinä suurimmissa kohduntyhjenemistuskissa. ...muutoin muista, ettet ota ibuprofeiinia tyhjään mahaan.

Ja vielä kerran iso :hug: samoin kuin kimalluksellekin. Toivotaan kimallus, että se vuotelu nyt kuitenkin olis ihan vaaratonta vain. Mullakin oli sitä menkkajuilimista silloin sen vuoteluun aikaan, mut ei se siinä mielessä mitään merkannut. :)

(.) Päänsärky alkoi tänään uudestaan. Jee. Tämä on niskoista kiinni. Alkaa näköjään niskalihakset taas olemaan ihan rapakunnossa... Päivien viettäminen koneen ääressä ei ainakaan paranna asiaa. :xmas:

Muutoin oireettomuus on tänään taas eilisen lumia. Olikin eilen jo tosi pirtee ja energinen, hyvä olo. Tänä aamuna yökkäilin taas suihkun lattialla ja vee mikä väsymys.

Piti mun jotain muutakin kirjoittaa, mutta rd... :snotty: Ainii muistinpas (piti tulla lisäämään :saint: ). Joku kirjoitti, että pitää ultrakuvaa yöpöydällä. Mulla on ollu papuskan kuvat (molemmilta kerroilta) heti ultrasta lähtien tuossa koneen vieressä työpöydällä. Enkä mä ole ainoa, joka meidän "pullapoikaa" siitä käy kattelemassa, vaan tuo ukko ottaa sen kanssa aina ohi kulkiessaan käteensä ja nauraa, että ooon se sitten vielä piiiiieeeeni. :heart:

T. Kärppä ja papunen 11+0 (tai 10+6)
 
Hiihaa pakko kertoa teillekin! :D

Kaivoin tänään vaa'an kaapista, kun epäilin lihoneeni ja paljon. Mun ruokavalio on koko raskauden ajan ollu täysin normaalista poikkeava (syön nyt aivan liikaa hiilareita ja en edelleenkään oikeen saa salaattia alas... Kurkku on mun kaveri. :xmas: ).

Mutta vaaka oli kiltti mulle. :D Paino ei ollut noussut viimeisen kolmen viikon aikana yhtään, päinvastoin se oli laskenut 200 g (eli taidan olla käynyt kerran enemmän vessassa.. :whistle: ) Jee. Lupaavaa. B)

T. Kärppä ja papuska 11+1 (tai +0)
 
AAM
:wave: ehkäpä voisin täälläkin tutustua immesiin :) tai saa kai tänne miehetkin eksyä :D kyllähän ne isukitkin voi olla innoissaan :LOL: (JOO eksyin jo ekan lauseen aikana asiasta |O )
täällä siis kylmä rinki ahterissa odotetaan ekaa varhisultraa.. 3.9. ke on jänskä päivä, illalla vasta mennään.. samalle päivälle on eka neuvolakäynti ja mahdollisesti vielä pojan 1½ v neuvola.. :whistle: emmä mitenkään oo tahallani ;) täyttänyt päivää tekemisellä etten ehdi murehtia... :p

ELI hei kaikille tasapuolisesti... :wave:
AM ja hippunen 4+6
 

Yhteistyössä