Pino alkuraskauden hermoilijoille

Onnittelut ultrakuulumisista!! :heart:

Allusmamma Voisin kyllä lähtee mukaan tuohon herkkulakkoon.. tosin oon kyllä hirveen hyvä luistamaan tollasista :) Mut jos tsempattais toisiamme :) Tunnustus heti: oon syöny tänään viinerin ja muutaman palan pähkinäsuklaata :ashamed: Mutta huomenna sitten!! ;)

Kävin ostamassa tänään kahdet mammahousut h&m:ltä. Onpa ihanaa kun housut ei purista! Olin tosi iloinen et löytyi näin helposti, koska housujen ostaminen on ollu mulle aina vaikeeta.

Kimallus ja kärppis Miekin kyllä voisin pysyy täällä ihan loppuun asti, en taida tästä hermoilusta nimittäin päästä eroon millään :)

t. Jonniina 12+5
 
Onnea ultrakuulumisista Sadee ja kimallus!! :heart: :flower:

Kärppis, ymmärsinkö oikein et sul np-ultra ois vasta 13+ vkolla? Eikö se ookaan niin, et se tulis aina olla viimeistään vkolla 12+6??? :eek: Noin mä oon kuullu sen aina menevän.. Et sit ei näkyis nii hyvin jutut tai jottain..
 
Onnea kaikille jotka saivat ultrassa hyviä kuulimisia! :) :flower:

On ollu vaikeuksia nukahtamisen kanssa tosi paljon, minä ja varmasti pikkusenikin ihan jo uuvuksissa ollaan.. Vaikka mitä yrittää niin se uni ei vaan tuu.. :( Olenkohan ainut? :) Olisiko kellään jotain hyviä niksejä tähän nukahtamiseen?

"Työnimestä" sen verran, että ei mitään "vakituista" nimeä olla käytetty, silloin tällöin pikkunen on möykky ja joskus taas pelkkä pieni tai nyytti. Vielä on vähän hakusessa se, mutta eiköhän se nimi sieltä jossain vaiheessa putkahda esiin! :)

Norppa ja "möykky" 9+5 ( ihan vielä ei olla huomisen puolella)
 
Miracle oikein ymmärsit. =) Ja joo, oikeessa olet, se on silloin nykytiedon valossa liian myöhästä + että meillä ei oteta ollenkaan veriseulaa. Mutta tervetuloa Tampereelle. :xmas: Ehkäpä meilläkin päästään tuohon uuteen systeemiin sitten 2010 mennessä. ...ja täältä löytyy edelleen lääkäreitä, jotka sanoo, et kyllä sen voi tuolloin vielä mitata (sen vanhan version mukaanhan se pitäs mitata 13+6 mennessä ), kun taas toiset sitten täälläkin sanoo suoraan, et joo, vähän myöhäseks menee, mutta kaupunki säästää.

Ja sitten suoraan omaan napaan. B) Tai jatkoa sille.. Kimallus, arvaa mitä!? :xmas: Mäkin vuodan TAAAAS! Tekis mieli sanoa, kuten joku tuolla nyttän puolella pari päivää sitten. Ja sanonkin: PERKJÄRVELTÄ SAATAVANA JUNALAUTOJA! |O Eilen illalla alkoi. En huomannut, että oli alkanut, ennen kuin menin vessaan ja sit menikin pöksyt jo vaihtoon. Sen jälkeen on tullut ehkä vähän niukemmin (tuossa aamuyöstä ei ollu yhtään), mutta edelleen tulee. Silleen "kirkasta", et ei ole hyytymiä, vaan sitä samaista ruskeaa tuhruttelua, mitä aikaisemminkin.

Laskin sitten illalla, et aijaa. Nyt ois sit tasan 28. päivää edellisestä vuotokerrasta, jotta saattaa olla taas menkat. Ainakin ajallisesti menis taas just nappiin. =) Mut sitähän ei taas tiiä. Mulla oli eilen (ja tänä aamuna) myös niitä outoja vatsakipuja (joista muuten lueskelin illalla lisää ja ne ei voi olla vielä liitoskipuja, vaan todennäköisesti johtuu kohdun kasvusta ja siitä, että mulla on kohtu taaksepäin kallistunut). Mut sitten en tiiä. Muuten en niistä ois huolissani (siis ne ei silleen ole kovia kipuja), mut pikkasen huolestuttaa tuo kohdunsuulla tuntuva vihlonta. Toivottavasti se ei ole mitään paikkoja aukaisevaa...

Mutta jos on ja kesken menee, sille en nyt mahda mitään. Aika näyttää, mitä käy. (p.s. ei tarkoita sitä, etteikö vitutuskäyrä olis taas huipussaan). Se lekuri silloin viime ultran jälkeen sanoi, et vaikka tulis punastakin, mut ei tule hyytymiä, ei tarttee huolestua. ...mä väitän, et se ei ole koskaan vuotanut raskauden aikana. :xmas:

T. Kärppä ja papuska 11+2 (tai +3)
 
AAM
Joo kaikki muutkin mukaan herkut pannaan kampanjaan !! sen verran viilaan sitä että omat tekemät niitä saa syödä... :p tein eilen TAAS porkkanakakun, kun oli sitä philadelfiaa kotona vielä puolirasiaa niin piti saada käytettyä pois johonkin ;)

).( huh heijaa .. kävinkin tuolla toisessa ketjussa taivastelemassa omia tuntemuksia ko kivisteli alavatsaa ja kohdun aluetta aamuyöstä.. tuli ihan km mieleen keväältä en sit uskaltanut nousta sängystä ylös vaan omapäisenä jatkoi uniani. Aamusella kumman kivistys jatkun, suorin vessaan ja tein tarpeeni, ja lorotus jatkui ja jatkui ja edelleen jatkui.. samalla kun rakko tyhjeni niin kivistyskin hävisi, hmm onpa kummaa, huh ku helpotti eikä tullut vaan kun ÄMPÄRILLINEN... :whistle: joo TORVI !! perhana gusihätä.. ja mä jo pelkäsin km:a... joo !! saa lyödä tyhmää :D :LOL: :headwall: :headwall:

AM & hippunen 5+1
 
Kärppis No voi vattu! :/ Olisko nyt kuitenkin sit menkkoihin liittyvää? Toivotaan niin, ja sitä tietty, ettei kauaa vuotelis. Hermoja se kirraa pahemman kerran. Mulla oli tosiaan tuhrutteli to-la välisen ajan ja sen jälkeen on pysynyt poissa. Sais pysyä pidempäänkin! :kieh: Mielellään lopullisesti... Ja mulla on sellaista hämärää jomotusta alaselässä ja sit tos edessä vasemmalla. Pelottaa kuitenki vähä.

Tosiaan, helppohan se on ammattiihmistenkin sanoa, et on/voi olla ihan harmitonta vuotelua...niin kauan kuin kaikki on hyvin. Jälkikäteen (siis jos jotain kurjaa tapahtuis) on sit helppo todeta, et siitähän se vuotelu johtui. Yritetään nyt kuitenkin olla niin optimisteja kuin mahdollista! :hug:

Allus Mä olen luuseri enkä ees yritä lähtee herkkulakkoilemaan. Pitäähän sitä nyt jotain kivaa olla, kun ei viiniäkään saa hörppiä! :D

Viinistä puheenollen: oottekos maistaneet ainakin Alkossa myytävää Stowford Press-sidukkaa? Oikein makoisa lähes alkoholiton sidukka. Alkoholia siinä on 0,5 prosenttia, joten ei "totaalikiletäytyjille". Mä en ylipäätään ole mikään siiderin lipittäjä ja varsinkin noin Kopparbergin holittomat on jotain aivan järkyttävää. :x Toi siideri on sopivan kuiva ja sellainen "ulkomaisen siiderin" makuinen (no kai nyt kun on ulkomainen..). Kokeilkaa!

kimallus 11+6
 
Kärppis Ai niin, sitä piti vielä sanoa eilisestä ultrasta, et kysyin istukan paikkaa. Kätilö sanoi et ei sitä nyt pysty vielä sanomaan, kun liikkuu vielä. Nyt mulla ei ollu se kait kohdusuulla, et sen mielestä vuotelu ei johtuis siitä.
 
Kimallus nyt taas näyttää siltä, et on tyrehtymään päin... :whistle: Mut sitähän ei tiiä. Viimeks mulla vuoteli kolmena päivänä pikkasen. Sit oli loppuviikko värjäytyneitä valkkariklöntsiä. :xmas:

No joo. Niiihin menkkoihin mä eniten tällä hetkellä kallistun (ja joo, mullakaan ei sitä istukan sijaintia voitu vielä viimeksi määrittää ), mut ajattelin silti kohta soitella neuvolaan ja ruinata, josko ne vois ens viikolla edes yrittää sitä dopplerilla sydänäänten metsästystä. Sitäkään kun ei täällä suostuta kuin vasta 14+ viikolla kokeilemaan. Mut just nyt tuo kaksi viikkoa nt-ultraan tuntuu aika iäisyydeltä. =)
 
No kiva juttu kärppis, jos on loppumaan päin!

Soita ihmeessä neuvolaan. Eiköhän ne suostu kuuntelee, kun oikein kauniisti pyytää. :) Mä ymmärsin et meidän neukkatäti on taipuvaista sorttia ja suostuu ottamaan välistä, jos kovasti hermoilee. Luulen et mä en mitenkään pysty olee rauhassa seuraavaan nlaan (joka ilm. on vasta rv 22 tai jotain :eek: ) enkä edes poitsun 8kk nlaan asti (joka on joskus syyskuun alkupuolella). Varmaan ihan pakko ennen sitä kuulla syke. :ashamed:

Mä meen nyt päikkäreille, kunhan toi poika ährää ittensä uneen pinniksessään. Voi luoja tätä väsymystä. Ulkona kaunis ilma ja mä vaan nyhrään sisällä. Mut kun ei jaksa muuta! |O
 
kärppis, kiva kun sait ajan. =)

Mäkään en herkkulakkoon ala, niinkun kimallus sanoo pakkohan sitä on jotain kivaa olla. :p Mutta siihen voin lähteä että koitan vähentää makean syömistä. ;)

sade80 12+1 :heart:
 
Jos sopii, niin liityn joukkoonne hermoilemaan B) Nyt menossa 4+6 eli super alussa, mutta toiveikkain ja onnellisin mielin kuitenkin. Neuvola syyskuun alussa ja varhaisultran ajattelin varata syyskuun toiselle viikolle.

Tämä on toinen raskauteni, edellinen haave meni toukokuussa, keskeytynyt km rv20+0... eli oma jännittämiseni kulminoituu tuonne rakenneultran kieppeille. Mitään syytä vaavin kuolemalle ei löydetty ja välillä iskeekin epätoivo, että onko minua äidiksi tarkoitettukaan :/

Nyt olo on mitä mainioin. Pahaa oloa ja väsymystä ei vielä ole (viimeksi alkoivat heti). Muita oireita: paineen tunnetta vatsalla, jomotusta välillä oikean munasarjan kohdalla, vvuotoa paljon.

Allusmamma, samanlaista aamuyön vatsakipua (ja alaselkäkipua) on minullakin ollut, kun olen jatkanut unia pissahädästä huolimatta. Täytyy vaan kipittää vessassa 3-4 kertaa yössä...
 
AAM
VAAN 4-6 kertaa ????
mikä ihmeen litrarakko mulla on.. okei baarissakin kun kävi aikoinaan niin ihan surutta voi juoda 3 lonkeroa ja ei tarvinnut käydä vessassa :D :LOL: ja viime raskauden loppu vaiheessakin vasta oikein yltyi vessassa ravaaminen lähinnä sen rakon painamisen takia.

Asiasta viidenteen :mulla kans varmaan tuo taaksepäin oleva kohtu.. ja mulla on pitkä selkä (siis olen 171 cm) et siks ei painanu vauva niin aikasin tuota alakertaa esikon kanssa... saas nähdä miten jatkossa..

AM & hippunen 5+1
 
Ihmettelen samaa - mistä sitä pissaa riittää, kun en mielestäni juo tavallista enempää :LOL:

Yks raskausoire tuli vielä mieleen: herkkäunisuus on vaivannut nyt parina yönä, herään useita kertoja noiden "vessasyöksyjen" lisäksi. Jepjep, nyt ulkoilemaan!
 
Moi ja jälleen kerran tervetuloa kaikille uusille hermoilijoille! Hurjaa, meitä alkaa olla jos tosi monta; kohta täytyis varman pistää joku lista etusivulle, josta vois aina käydä lunttaamassa!

Lonely, jos vielä käyt tällä lukemassa, olen pahoillani sun menetyksestä... kaikkea parasta sulle, ja tervetuloa takasin pinoon, sitten kun sen aika on!

Omiin ultrakuulumisiin; olikin alussa tuskan paikka, kun vauva makasi paikoillaan hievahtamatta... hädissäni kysyin, että lyökö sydän??? Löihän sen, ipana oli vaan kauneusunilla! :heart: Pituutta 63mm, niskaturvotusta enimmillään 1.9mm, ja sydän löi noin 168 krt/min. Eli kaikkki hyvin!

Rvt ultran mukaan eilen oli 12+6, mutta en mä usko, että niin pitkällä ollaan vielä, ehkä enemmän se eka ultra olis oikeassa (sen mukaan 12+2), mutta mitä nyt muutamasta päivästä! Kätilön veikkaus on kuitenkin pielessä, hän kun arveli, että olisin ollut vasta tasan 11 eilen!

Herkut sais laittaa multakin pannaan, mulla on joka raskaudessa tullut ainakin se parikymmentä kiloa; ja kaikista on jäänyt tavaraa kyytiin... Se oikeesti pelottaa ihan. Siis painon nousu.

Painosta puheen ollen, nyt syömään! :kieh:
Leidi 12+3
 
Pikainen tervehdys ja tervetulotoivotus uusille täältä myös! Lonelylle jaksamista ja voimaa, ja Kärppikselle - eiköhän se ole taas sitä kuukautisaikaa, älä huoli siis liiaksi. Hartiakivut on kyllä tosi surkea juttu, mulla myös päätä särkenyt tavallista enemmän ja panadolia on ollut pakko välillä ottaa. Onko sulla huono työasento vai miten ne on noin pahaksi päässeet? Onko olemassa mitään tulehduskipulääkettä jota voi syödä raskaana? Joskus kai pistetään suoraan lihakseenkin lääke, meneekö se silloinkin samalla tavalla verenkiertoon?
Voisin myös ilmoittautua tuohon herkkukieltoporukkaan, lomalla oli aika huoletonta mutta nyt yritän skarpata. Tavoite olisi, ettei paino liiaksi nousisi raskauden aikana, vaikka mistäs sitäkään tietää miten käy...
Niin ja tästä pinosta, eikös suunnitelma ollut että pysytään vaan hermoilijoina, 'Alkuraskaus' täytynee vaan jossain vaiheessa muuttaa muuksi. Raskauden hermoilijat, tai vaan hermoilijat...
Ja hermoilusta puheen ollen, huomenna on sitten niskaturvotusultra. Huh. Aika paljon jännittää. Kerron sitten, mitä sanotaan.
Hyvää vointia kaikille, tv almaa + pieni 12+1 tai 12+4
 
Tervetuloa mukaan Oxford! :) Itseni ei tarvitse enää käydä kuin kerran yössä vessan puolella jos sitäkään. :) Sain np-ultran ajan joka onkin ihan parin viikon päästä, 26.8 kumpa vaan ei menis kesken.. :( rakenne ultraanki sain on sitte ajan 24.10, voi ku siihen on kauan! :LOL:

noora & piipertäjäpallero 9+6 (apua huomenna tuleeki sitte jo 10+0 :D )
 
onnea kaikille ihanista ultra kuulumisista =)
täällä joudutaan vielä kitumaan viikko ennen kun pääsen :/
eternal-life!
mulla on kanssa vaikeuksia unen kanssa. edellis yönä ei juuri tullut nukuttua mutta eilen sain paremmin unta kun oli jo yksi melkein valvottu yö takana ja kuudeksi töihin.
mie herään monesti vessaan yöllä ja sen jälkeen ei meinaa uni tulla :(
neuvolassa sanoivat että jos vaan jatkuu täytyy keksiä jotain. toivotaan ettei jatku.


cadillac ja toukka 11+1
 
Onnittelut leidille hyvistä ultrakuulumisista :flower: :hug:

Almaa :wave: mulla huomenna kans niskapoimu-ultra...hitto, ett jännittää jos kaikki ei olekaan hyvin... :ashamed: voi tuska.... :/ Aika onneks heti aamulla, mutta tänne pääsen kertoilemaan kuulumisia ehkä vasta illalla... riippuu miten suuri asiakasjono odottaa kun menen ultran jälkeen töihin :$

Muuten olo ok. Iltaisin vaan niin tööt että sänky kutsuu viimeistään kymmeneltä. Tosin yöllä heräilen vähän väliä muuten vaan. Ja aamulla kuuden jälkeen ei nukuta. Iltapäivisin en saa mitään aikaiseksi...alkaisipa jo keskiraskauden energiavirtaus!!

No eipä muuta. Yritän nukkua ensi yönä.

Uusis 11+3
 
Heippa hei hermoilijat! B) Onnea huomiseen ultraan sinne meneville. Hyvin se menee. Sanokaa mun sanoneen (ja kimalluskin jo totesi, et kyl mää tiiän.. :xmas: :LOL: ). Ei ku oikeesti. Hyvin se menee. :hug:

almaa mulla on lääkärin sanojen mukaan kasikymppisen mummon niskat. Oon vuosikausia kuntouttanut niitä ja sainkin hyvään kuntoon, mutta näiden vuoteluiden takia en ole uskaltanu koko raskauden aikana käydä salilla. ...ja ilman säännöllistä salikäyntiä.. tässä tulos. :xmas: Mulla pääsi niska- ja hartialihakset aikoinaan tosi pashaan kuntoon kunnan oikomishammaslääkärin mokan vuoksi.. :whistle: Eikä tietty yhtään auta, et kirjoitan työkseni koneella, joten ilman sitä vetreyttävää ja lihaskuntoa ylläpitävää liikuntaa..

Tulehduskipulääkkeistä: kuulemma buranaa saa käyttää tiettyyn aikaan raskaudesta, mutta vain lääkärin luvalla. Loppuraskaudessa se voi aiheuttaa sydänvikaa vauvalle (joku läppä ei sulkeudukaan tms.), joten silloin ei, mut alkuraskaudesta sitä periaatteessa joskus määrätään. Mutta mä en tahdo ottaa riskiä. Mieluummin otan ja kärsin. Kyllä toi panatoolikin auttaa siksi aikaa, kun se vaikuttaa. ...menee tämä ohi. Ennemmin tai myöhemmin. B) Talousvinkki: ostakaa kylmägeelifirmojen osakkeita. Niiden myynti tekee tänä vuonna ennätyssuuren tuloksen (t. kärppä, jonka lähes ainoa liikuntaharrastus on nykyisin siinä tavarassa uiminen :xmas: ).

Vielä vähän omaa napaa: muakin väsyttää aina, jos pitää päivällä jotain tehdäkin. ...siis, että en voi ihan lomaa vaan viettää. Het lähtee voimat. Ukko on ollu ihan ihmeissään, sillä sängyssä olen nykyisin viimeistään klo 23 (vs. entinen 01-02). Vuoteluita on taas iltaa kohti pikkasen tullu, mut ei paljoa. Outoja kipuja riittää... Ei pitkäaikaisia eikä kovia, mutta outoja.

Onko muilla tullut häntäluu kipeeksi? Mulla sattuu häntäluuhun kävellessä. :xmas:

T. K & P 11+3 about
 
Iltaa täältäkin! Ja tsemppiä kaikille ultraan meneville!

Oxfordille tervetuloa mukaan ja pahoittelut taannoisesta menetyksestä. :hug: Toivottavasti tämä sun uusi raskaus sujuu ongelmitta.

Ja kas, kärppis, liityin seurauksesi taas vuotelija-klubiin. :/ Tuli täs illalla taas vähän tuhrua, jo ehtikin olla kahden päivän tauko. Mut yritän pysyä optimistisena (tai ainakin neutraalina) ja pitää mielessä, et vuoteluahan se kätilö ultrassa vielä lupaili. Mutta että kuinka kauan se yks hyytymä voi vuotaa?!

Koskakohan vois odottaa tän väsymyksen helpottavan? Eikös keskiraskautta kuvata energiseksi? Esikoisen kanssa keskiraskaus(kin) oli kaikkea muuta kuin energinen. |O Tosin ei ehkä niin paha kuin tämä alkuraskaus. Ärtsyä, kun ei edes uskalla suunnitella tekevänsä mitään, kun siitäkin jo väsyy liikaa. :headwall:

Joo, ei kai täs muuta. Makoisia unia kaikille...toivottavsti pisuhädät eivät liikaa juoksuta! :D

kimallus 11+6
 
Höh kimallus! Ei sun ny enää pitäny matkia.. :snotty:

...mut tosta vuotelusta: kyllä se yks hyytymäkin voi aika pitkään vuotaa. Mä oon tänään vissiin avautunut aika paljon taas tästä vuotelusta ja saanut muilta paljon kokemuksia asiasta. Jotkut vuotaa melkein koko raskauden, mut silti on menny ok. Ja tosiaan tässä vaiheessa se harvemmin on enää hälyttävää. ...mut silti, onhan se. Aika pyllystä. ...tai siitä viereisestä reiästä. :xmas:
 

Yhteistyössä