Pino alkuraskauden hermoilijoille

:wave: heippa! olen aivan tosi monta kuukautta jo toivonut olevani yksi teistä, joka tänne vauveleista ja plussajutuista kirjoittelee. Nyt olen joukossannr ja se on aivan mahtavaa!

Laskujeni mukaan on menossa raskausviikko 5. Ihan tarkasti en osaa sanoa päivistä, koska kiertoni on hiukan pimennossa tällä hetkellä jne :whistle:

Eli ennen viikonloppua ja viikonlopun aikana testasin (juujuu, eri päivinä toki kuitenkin :) )yhteensä 4 mammaksi.fi:n herkkää, jokaiseen paukahti ihana punainen haalea viiva, ja tuli jokaiseen ihan sekuntien jälkeen - ei tarvinnut minuutteja odotella.

Epätietoisena häränpyllyisenä aivoittelijana en pystynyt olla menemättä verikokeeseen ja meninpä sitten heti maanantaina eli eilen. Terveyskeskuksessa muka ei oteta verikokeita näissä tapauksissa tuosta noin vaan ja se hiukan ihmetytti ja hätäännytti että minnekäs nyt pääsen! Sitten meninkin yksityiselle ja heti labra otti kokeen. Maksoi 36,30e - not bad POSITIIVISESTA tuloksesta! Olin pyörtyä kun terveystäti sanoi posi..... Huiiii, se oli niin ihana hetki, epätodellinen sana korviini :) :heart:

En vieläkään usko asiaa todeksi kunnolla mutta kai se on syytä uskoa! Mieheni kanssa ollaan yhtä hymyä ja masua silitellään ja sille vähän jutellaan :flower: Mietiskellään, että milloinka tämän sitten paremmin alkaa hoksata, kai sitten kun masu enemmän pömpöttää ja olen entistäkin hullumpi ja olo on hullumpi :LOL:

Oireita on kuukautismainen alavatsakipu ja selkääkin hiukkasen jomottelee, on kyllä yllättävän samankaltaiset kivut kun menkkoja odotellessa ja niistä kärsiessä. Yöllä olen herännyt pisuttelemaan pari kertaa, ja enemmänkin kertoja tuntuisi että voisi vessailla, mutta sitten sitä haluaa unohtaa sen tunteen että uni voisi tulla.. Oksettavaa oloa tai niinkään pahaa oloa ei ole tullut vielä. Vähän on huono olo mahan pohjalla ollut, mutta ei kauhean häiritsevä. Väsyttää entistä enemmän, kroppa on jotenkin puolireipas, pitää pyristellä välillä että tolpillaan paremmin pysyisi töissäkin, kotona heti sohvalle köllimään. Nälkä on isompi. Ja kaikkein ärsyttävintä: olen muutenkin ailahteleva persoona, itken ja nauran vuorotellen tai mökötän tai mäkätän. Nyt kaksinkertaisesti! Yhtäkkiä miekkoiseni joutuu kuulemaan kirosanojen tahdittelemana jotain typerää ja ilkeää.. :headwall: Inhottaa kun kiroilen, ne vain kumpuaa jostain tuolta ja raivoa on lasi täynnä vaikka säästä puhuttaisiin. :ashamed:

Rakas kultani on kyllä ihana tukeni nyt ja aina, tässä me alkuraskaudesta nautiskellaan kaikinpuolin, iloissa ja kummallisissa mielialoissa. :heart:

26.8 tiistaina on aika terveydenhoitajalle ja siitä sitten jatkuu lisäetapit.. =)

Ilmoilen lisää myöhemmin tunteiden ja tilanteiden mukaan! Voikaa hyvin tulevat mametsuukkelit! :flower:
 
Onnea funkyMama! Mut eikös ois positiivisen testin saanu ihan kunnallisessakin ilmaiseks, pissatestillä siis? En mie vaa ois kehannu ton verra tost maksaa :ashamed: Vaikkakin, menihä mul kyl muihi testeihi varmaa viistoist euroo :p
 
Kiitti sulle miracle!!!

Voih, ois kai sitten ehkäpä niin, mutta olen onnellinen että käytin tuon vajaa 40e maailman parhaaseen varmistavaan, mieltäni rauhoittavaan IHANAAN uutiseen =) Jee! Hei, kuinka hyvin ja when tohtorit osaavat tutkastella tarkemmin mun raskausviikkoni, kun nyt olen vielä vähän ymmyrkäisenä. :whistle:
 
Voi kun voi ollakki kateellinen muille naisille! :ashamed: Kävelinpä taas tänään kaupungilla, joka nurkan takana oli odottava äiti jolla oli maha! :'( Sais jo alkaa näkymään mullaki! xD ( pientä hätäilyä??? ;) )

Tuolla oli Galluppina toisella palstalla hyvä juttu, "ootteko ihan ehdottomia alkoholin suhteen raskausaikana vai sallitteko itsellenne lasin viiniä tai saunakaljan silloin tällöin?" Kertokaas ihmeessä! :)

Itse en ota ollenkaan kun olen niin neuroottinen raskauteni suhteen! Tupakoinninkin lopetin heti kun testi näytti positiivista ja on muuten ollut helppoa! olen polttanut kuitenkin jopa 5v eikä se ollut vaikeaa ollenkaan!! :O :D :LOL:

Noora ja unelma 9+6
 
Niin ja funky-Mama Onnea tuloksesta ja tervetuloa mukaan meidän muiden hermoilijoiden joukkoon!! :) :flower: Kuulostipa tutulta lauseelta tuo "Olen muutenkin niin ailahteleva persoona" ;) Sama täällä! Mies on tässä jo joutunut kuuntelemaan kaikenlaista huutoa, itkua! :D Taidanpa olla oikea hormoonihirviö! ;) :whistle: Ties mit' joutuu vielä kuuntelemaan, onneks nää nyt kohta alkaa vähenemään jo :xmas:
 
Innostuin niin kirjailemaan.. :D vaikka huomista työpäivää varten voisikin nukkua, hih.

En kyllä itsekään aio ottaa alkoholihöräystäkään nyt kun tiedän että sisälläni on alivuokralainen kasvamassa ja kehittymässä :heart: En halua tälle pienelle pähkinäiselle yhtään onkelmia. Ei varmaankaan mitään pahaa vielä yhdestä viinistä tai kaljasta tule, ehkä ei kahdestakaan, mutta jyrkän noun olen nyt vain päättänyt =) Enkä myös halua tuprutellakaan. Enkä kyllä ole vakituinen polttaja koskaan ollutkaan, enemmänkin pippalosauhduttelija.

JUUU! Alkaispa munkin masu jo muotoutumaan isommaksi, hih ei nyt ihan vielä ehkä voi kyllä.. :p
 
AAM
juoma/tupakki gallup: olen satunnainen tissuttelija :D ja harrastan n kerran puolessa vuodessa kalsarikännejä :) :saint: ja sekin onnistuu parilla - kolmella siiderillä ja siihen jää.. en pidä laskuvaiheesta tykkään kun on fiiliksissä sillei viittä vaille uloslähdössä mut omalle sohvalle on kiva nukahtaa :) :LOL:
Raskauden aikana: NOU TÄNKS! vaikka ois ykskin.. ei oo yhtään ongelmia sanoa että ei maistu koska ei maistu =)

Syöpärullia en ole vedellyt koskaan taikka niistä kiksejä saanut joten täytyypi siitä sanoa että jätän sauhuttelun muille. Puolisoni veti tässä männä viikolla ylläripyllärin, sanoi että lopettaa nyt tai ainakin vähentää mittavasti (no on se vasta 15 vuotta kärytellytkin, satunnaisia lopetusyrityksiä mutta epäonnistuneet syystä toisesta..)! Oli kuitenkin heikko ja vetäsy yhden aamuröökin työn jälkeen mutta siellä ei ollut polttanut ollenkaan. käy kuitekin tupakilla useamman kerran yössä ja jos on sen pystynyt välttämään olen ylpeä hänestä :) :heart: yksi versus 8 on parempi kuin ei mtn eiks jeh ? =)

Nyt töihin.. muka.. :LOL:
AM & hippunen 5+2

*muoks*
Funky-mama :wave: tervetuloa minunkin puolesta... :)
 
tervetuloa funky-mama. :heart:

Mulla on kanssa nollalinja alkoholin suhteen. En tupakoi säännöllisesti, silloin tällöin tuli mieheltä pyydettyä yksi poikien mentyä nukkumaan mutta se loppui myöskin totaalisesti plussaan. :heart:

tsemppiä ultraan meneville. :heart:

Rasvailetteko te muut mahaanne? =) Mä oon rasvaillut joka raskaudessa kosteuttavilla voiteilla. Siis välttääkseni raskausarpia. Kyllähän niitä tulee jos on tullakseen rasvailusta huolimatta mutta eipä se rasvaus pahaakaan tee. ;) Eikä ole niitä raskausarpiakaan tullut.

sade80 12+2
 
Heipä hei funkkis! :wave: Ja tervetuloa mukaan. :D

Sadee: Mä oon toistaiseksi rasvaillu aina muistaessani. Mutta sitten, kun nahka käy selkeästi kireämmäksi, pitänee kiristää tahtia. Mä tosin saan raskausarpia pienimmästäkin painon muutoksesta, joten...

Ja muille "tasapainottomille" iloinen-surullinen-nauran-itken-suutun-olen ystävällinen-raivoan ja kaikki tuo kahden minuutin sisään... Joo en minä vaan. En koskaan. :saint:

Aa, funky mamalle piti sanoa, et jos sulle jää pissattava tunne, oothan juonu tarpeeksi? Muista juoda ja paljon, raskaus altistaa pissatulehduksille. Jos tuntuu, et aina vaan vois käydä vessassa, käy varulta heittämässä neuvolaan pissanäyte. Ihan alussa tuo tunne voip olla oireettomasta pissatulehduksesta johtuvaa (joka taas voi sitten aiheuttaa tuhruttelua, josta pelästyy turhaan). Tosin mulla on raskausaikana välillä ollu sitä pissattavaa tunnetta (vessasta tullessa tuntuu, et vois vaikka saman tien menne uudestaan..) ihan vaan hormonivaihteluista johtuen.

Mut sit unohdin jo loput taas mitä piti kommentoida.. :snotty: Mulla edelleen vuotelee pikkasen. Illalla oli jo vähän persikanväristä ja odottelin, et jahas, tulee mukava yö, mutta sitten yöllä ei vuotanutkaan yhtään. Menee semmoisia jänniä tuntemuksia tuolla alakerrassa edelleen ja ne vähän huolestuttaa. Viis tuosta vuotelusta, mut toivon tosiaan, et noi ei ole mitään avaavia juttuja.. :xmas:

T. kärppä ja papuska 11+4 (tai vasta 3. Aika näyttää senkin)

Ainii tuo tupakka/alkoholi: ei tee tiukkaa olla ilman, kun en normaalistikaan käytä kumpaistakaan. ...tai no yhden saunasidukan juon kerran puoleen vuoteen/vuoteen. Joten nollalinja ei tunnu kovin erilaiselta. :)
 
Ultrassa kaikki hyvin :heart: :heart: :heart: Siellä hän nukkui käsi poskella... Ihan lopuksi heräsi ja heilutteli kovasti =) Ihanan suloista!!!!!! 3D-kuvaa yritettiin ottaa, mutta vaavi tarjoili vaan selkäänsä kameralle...saatiin kyllä kuva missä on pää melkein kokonaan piilossa :D Mustavalko-kuva on sivuprofiilista :) Vauvan mahalaukkukin näkyi jo kuvissa ja lääkärin mukaan kaikki näytti hyvältä. Sanoi, että paksu napanuora...? Niskaturvotus olemattoman pieno 0,56mm eli VOI HELPOTUKSEN HUOKAUS!!!! Verikokeen tulosta soittelen viikon päästä, mutta enää ei jännitä ku turvotus oli noin mitätön =) =) Niin ja kohtukin kuulemma oikein hyvin kasvanut eli ei ihme, että päällepäin jo näkyypi.... Vaavin pää-perämitta 50mm, vastasi viikkoja 11+6. Mulla viikot 11+4, ei puhettakaan viikkojen vaihtamisesta. Mitäs vielä.... olen vaan niin onnesta soikeena. Varattiin jo keskiraskauden ultrakin, joka on sitten 2.10. Pääsee isukkikin mukaan, tänään ei töiltään päässyt... No, viedään kotiin kuvia terveisinä ja ihanat uutiset =) :heart:

Ja onnea&tervetuloa mukaan [/b]funkyMama :flower:

Ikionnellinen Uusis 11+4
 
AAM
uusioäippä ihana lukea sun fiilistelyitä... :) :heart: :heart:
paljon olet imenyt itseesi tietoa sillä käynnillä :D mä en varmaan muistais puoliakaan : :LOL: oisin vaan ekstaasissa ja leijuisin kuvaa tuijottaen. *huoh* =)
 
Uusioäipälle onnittelut kanssa! On se niin ihanaa nähdä oma pikkuinen siellä polskimassa. :heart:

Funky mama :wave:

Alkoholi/tupakka-kalluppi Polta en. Enkä käytä r-aikana alkoholia tai saataan muutaman hörpyn maistaa miehen viinilasista, mutta siinä se. Sitä aiemmin manitsemaani 0,5% sidukkaa kyllä juon silloin tällöin.

mahan rasvailusta en harrasta. Ykköstä odottaessa piti ja piti, mutten koskaan muistanut. Mut ei kyllä tullu arpiakaan...pitäisiköhän nyt jatkaa vaan samalla linjalla?

Lyhykäisesti omaa nassua: mulla loppui vuotelu eilen taas yhteen kertaan. Tais taas olla yksi biitti sitä kohdunsuulla olevaa hyytymää...Yöllä eikä tänään ole taas yhtään vuodellut.

Jaahans, esikoinen nukahti=mamman kahden tunnin päikkäreiden aika. :wave:
 
Uusioäippä Onnea ultran johdosta! :) Se on ihana tunne kun käkee pikkuisen!!!!! Mä ainaki ultran jälkeen elin ihan omissa maailmoissa ja lentelin taivaissa! :D

Kirjottelettepa te nopeeta :D kerkee just ja just oman tekstin laittaa ni teillä on tullu jo 10 viestiä :D
 
uusioäipälle onnea ihanista ultra kuulumisista :heart:
rasvaamisesta. mie en ole rasvannut enkä taida rasvatakkaan. on jo ennestään noita arpia että ei ne muutamat enään haittaa ;)
minulla kanssa sama juttu kuin monella muullakin alkoholin ja tupakan suhteen.
ei lasiakaan eikä tupakkia. tupakin polton lopetinkin jo paljon ennen raskautta.

cadillac ja toukka 11+2
 
Heippa,

Kirjoittelen nyt vähän aikani kuluksi, jotten repisi hiuksia päästäni. :snotty:

Mun sydän tippui rinnasta eilen illalla vessakäynnillä. Hulvahti punaista verta ja kunnolla. Itkin sitten hetkosen, kunnes totesin, että kyseessä on taas vain veri, ei hyytymiä. Kipuja ei sillä hetkellä ollut, juuri sitä ennen oli ollut taas semmoinen pistävä kipu, joka meni nopeasti ohi. Mutta soittelin päivystykseen ja kysyin, mitä teen. Käskivät sinne ja siellä käytiin illalla. Eipä se lääkäri mitään osannut sanoa, kun niillä ei siellä ollut doppleria eikä ultraa JA verenvuoto lakkasi ihan yhtä äkkiä kuin alkoikin. Eli siinä vaiheessa, kun sairaalaan päästiin, sitä tuli enää tippa ja sekin on ruskeeksi muuttunutta.

Mutta sain sitten lähetteen Taysiin siltä varalta, että tänään tulee kuin Esterin perseestä. Eipä ole tullut, joten ei ollut luvassa apua julkiselta puolelta. Soittelin neuvolaan, mut siellä alkaa taas puhelinaika vasta parin tunnin päästä, joten soitin aamulla jo yksityiselle ja kyselin tälle päivälle ultra+gyne-aikaa. Joku ihana lääkäri lupas ottaa mut ylimääräisenä, joten menen kolmen tunnin päästä kuulemaan tuomioni.

En tiedä, jatkuuko mun ja papusen tarina enää yhtään pidemmälle. Pelottaa ihan riivatusti. Vaihtoehtoja on monia... Etinen istukka, joku muu falskaava suoni/limakalvo what ever. Nukuin viime yönä tosi huonosti ja senkin vähän, mitä unta sain, näin painajaisia siitä, kuinka lääkäri kertoi, ettei sykettä enää löydy.

No joo. Suihkuun ja sit pikku hiljaa kohti keskustaa... Taidan mennä kaupunkiin jo vähän etukäteen, kun menee hermo täällä kotona.. Nyt taas ei juuri vuotele kuin ruskeeta (oisko eilisen punasen rippeitä ) ihan hiukkasen.

Mut eihän se mitään sano. Eikä kukaan vielä tiedä tämän tilannetta. Kipuja on ja menee. :'(

T. Kärppä ja pikku papunen 11+5 (+4)
 

Yhteistyössä