PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL.4

Kirsikka Mahtavaa! :hug: Isot onnittelut! Hienoa, että joku vihdoin avas plussakuun!! :D Täälä peukut pystyssä teille, et kaikki menis hyvin.

Maminan kysymykseen näkyy mullakin vastaus nimimerkistä, eli oon 28v ja Pirkanmaalta. Sulla on tota miuta niin paljon sun tekstissä, et kuulostaa ihan Lappeenrannalta/Imatralta. :D Meillä on mökki siellä päin ja Kouvolassa olen asustellut joku vuosi takaperin.

Luminka Kunpa oireet pitäis kutinsa.. :heart: Oon kyllä edelleen sitä mieltä, ettei pärjätä täällä ilman sua, mut kaipa semmoseenkin vaihtoehtoon on alettava valmistautua.. d=)b
 
Ihanaa Kirsikka83!!!! Mielettömän suuret onnittelut sulle plussasta!!!
Nyt on meidän plussakuun plussapuolisko sitten avattu!! :flower: Siis tosi upee juttu, voin kuvitella että siellä on aika mielettömät tunnelmat :heart: Mahtavaa! Mitäs oireita sulla oli ennen plussatestin tekoa? =)

Voi harmi nintkzu, että siellä elellään epätietoisuudessa. Toivottavasti asiat selviää pian suuntaan tai toiseen :heart:

Torey tuossa kirjoitteli siitä että saa olla onnellinen, kun on esikoinen olemassa, mä olen niin samaa mieltä :heart: Keskenmenon jälkeen se vielä jotenkin korostui, että kuinka onnekas sitä on kun yksikin ihana sydänkäpynen olemassa :heart: =)

Huh Luminka jopas olit hyvän sivun löytänyt ;) Toivottavasti sä liityt Kirsikka83:n (kuten tietty kaikki muutkin) plussaajien joukkoon tässä kuussa :heart:

mamina ihan totta, vauvakuume voi nousta yllättävänkin nopeasti, etenkin tälle palstalle eksyttyäni se on noussut ihan uusiin ulottuvuuksiin :D

 
Aivan mahtava juttu Kirsikka83! Hyvä et joku aloitti plussailun,jos me muut uskallettais ottaa mallia! =) Osaan kuvitella kyllä olosi, itellekin tekis vaikeeta jos äiti ois tulossa käymään. Sain jopa viimeks pari tuntia pidettyä salassa kunnes puhelimessa sit sanoin.. :whistle:

mamina: oon vm-84, syksyllä täytän sen 24v. Apuva, niin vanha jo :LOL: Kriisiä pukkaa jo... Ja savosta päin olen!

Pilkkis: kiva kuulla :saint: En täältä osais lähteekään, niin oon juminut tänne. Mutta JOS sattuis tässä tuuri käymään, ni voi mä ajan kuluksi jonkin aikaa täällä päivitellä listaa ennenkuin löydän itselleni seuraajan :D Jos vaan käy... Mut iso JOS!

).( Masujomotukset ja -kuumotukset vieläkin jatkuu ja iiiso pettymys jos en oiskaan raskaana. Jotenkin niin varmalta tuntuu. Kuitenski täti siellä vaan valmistelee remonttiaan ja irrottelee vanhoja tapetteja.. Ja ens viikolla jo päättää alkaa eteistä maalaamaan :LOL:
 
Ainii tostakin miun piti kysässä että miten teidän muiden vanhemmat suhtautuu vauvahaaveisiinne?
Meillä ei kovin suopeasti, eivät vissiin usko että pärjätään! Tällähetkellä asutaan omassa kaksiossa, joten seuraavan pikkusen saapuessa ois asuntoakin vaihdettava. Minulla kaikenlisäks sellanen koulutus, ettei töitä meinaa löytyä mitenkään. Ennen esikoisen syntymää olin vuoden verran töissä määräaikasella sopparilla, joka päättyi enne äitiysloman alkua, eli en saanu edes kuntalisää. Ja nyt jos toinen vauveli tulisi, niin tilanne olisi kutakuinkin sama.. Ja omakotitalon lainaa ei yhden palkalla maksella. :|
Mut miusta lapset on niin suuri lahja, etten halua ajatella sitä niin, etten voisi saada lapsia koska ei ole varaa.. Mielummin karsisin sellaisista turhista menoista.

Tällasta avautumista taas täältä.. :LOL:
 
No mun vanhemmat oli ihan onnensa kukkuloilla kun kerroin esikoisesta! Pääsivät siis ekaa kertaa mummoksi ja ukiksi.
Meillä äiti ei oo murehtinut et miten meillä on varaa, molemmilla oli siinä vaiheessa vakkaripaikat (mulla edelleen). Oma rivarikolmio ostettiin paria kuukautta ennen raskautumista. Ja tässä kai sitä pitäi mahtua elämään vielä kakkosen synnyttyä, jollei hirvee talokuume iske :whistle:
Nyt molemmat ovat vähän vihjailleet miten hyvä ois tehdä toinen lyhyellä ikäerolla ym.. En oikein mitään oo vastaillut vihjeisiin. Saavat sit kuulla kun on onnistanut!

Mut mies joskus ajatteli miten on varaa toiseen lapseen jos sellainen joskus tulee.
Mulla on säästöjä joilla nyt aletaan lisäks elelemään hoitovapaan aikana. Ja ukko tekee ylimääräisiä vuoroja ja laittaa säästöön "pahan päivän varalle". Oon valaissut näköjään tarpeeks hyvin et kyllä me pärjätään! =) Saan sit samaa äippärahaa ku viimeks, eli ihan kivasti!

Tämmöstä tällä kertaa.. juu... :p
 
Aivan super hyper mahtavat onnittelut
Kirsikka83!!!!

Kysymykseen iästä... oon pelottavan pian 30 ja Varsinais-Suomesta

Omaa napaa... Oviksesta on nyt n.5 päivää ja nyt jo alan raskausoireita kehitellä. Mullahan on 3 raskautta takana, joista vaan ensimmäinen päättyi synnytykseen, joten on kokemusta plussista, mutta ei mitään muistikuvaa mahdollisista oireista :( Täällä pitäisi vielä n.10 päivää kärvistellä ennen kuin pääsis testaamaan. Tuntemukset kyllä olis sellaiset että nyt tärppäs. Mutta senhän näkee sitten.

Nyt kaikille runsaasti plussatuulia puhaltelen.
 
Joo, minä täällä vielä tulin kyselemään :ashamed:

Eli kuinka moni on testannut ovistestillä ennen kun menkat ois pitäneet alkaa?

Kun kiinnostaa et kuinka aikaisin ovistesti reagois istukkahormoniin? :heart:

Enpä ois utelias jo koittamaan näkyiskikö mitään :kieh: =)
 
Mahtavaa Kirsikka!! Onneksi olkoon ihan hurjan paljon!! :flower: :flower:

Juu, Luminka, eipä tarttis paljon patistella, mieli tekis jo kauheesti testata mut eeiii.... Tänään on se surullisen kuuluisa kp 20 jolloin viimeksi täällä "eteistä maalattiin" kuten osuvasti asian ilmaisit :LOL: Saa nähdä miten käy nyt? Toistaiseksi ei vielä mitään. Ajattelin et jos ei mitään rupee kuulumaan niin voisin testata viikon päästä. (kauheen pitkä aika!!) Saa nähdä jaksanko odottaa. Ihan hirmuisesti toivon sullekin tärppiä Luminka. Eiköhän plussata molemmat, joohan? :heart: Niin ja Nasukka myös tietenkin :heart:

Ikää joku kyseli eli täällä on jo 30 lasissa. Vm -77 eli vanha kun taivas =)
 
Kovasti Onnea Kirsikalle!! :flower:

Ikäkysymykseen, viime viikolla tuli tuo 30 täällä täyteen, että kai tässä joku kolmenkympin kriisi pitäisi kehitellä =)
Minun äitini oli esikosta myös aivan onnensa kukkuloilla ja neiti on hänelle valtavan tärkeä. Mutta minulla on olemassa perussairauksia ja ekasta raskaudesta oli esimerkiksi se vaikea pahoinvointi ja muitakin ongelmia joiden takia olin 4 eri otteeseeen sairaalassa aina melkein viikon kerrallaan. Joten luulen että vaikka hän lapsenlapsia haluaisikin, niin en usko että tulee niin onnellinen olemaan jos joskus plussauutisen vielä pääsemme kertomaan. Siis ihan sen takia että olisi niin huolissaan minusta ja terveydestäni (hänellä kun vielä tapana "hieman" ylireagoida...).
Mitäs muita juttuaiheita oli ollut... Ystävänpäivää ei meillä oikein päästy eilen viettämään, mutta tänään kaupalla olikin leivokset tarjouksessa jo, joten meillä syödään sydänleivoksia sitten tänään.
Mukavaa viikonloppua kaikille ja lisää plussia plussakuulle odotellessa!
 
Kirsikalle onnittelut plussasta :flower:

Ikäkysymykseen; tänä vuonna 33. Oonko tän ketjun nestori?

).( Ämmänrähjän sisuskalut edelleen epäkunnossa. Terolut pistää naaman kukkimaan ja vitutus jatkuu, kuten vatsakivutkin. Eikä vuoda. Hankin lääkkeeksi pari pulloa viiniä, eiköhän se karkota ainakin toisen noista hormoni-haittavaikutuksista!
 
iiik, ihanaa Kirsikka ja hurjasti onnea matkaan! :hug: :heart:

mamina: Täältä löytyy vanha metusalemi, ikää 30-v ja hidas hämäläinen emännyys. :D
Meillä porukat suhtaututuivat innostuneesti heti kuultuaan tulevansa
mummoksi ja papaksi. Mutta ei ne muuten puutu meidän asioihin, ei kysele kakkosesta.
Enkä mä ole edes vihjannut että sellaista meille tehdään.

Voi, voi kun sitä niin kovasti toivois olevansa raskaana. Mutta ei oireen oiretta.
Ja nyt on muistaakseni kp24 tai sinneppäin. En oo ihan laskuissa mukana.
Ja mä en kyllä testiä tee ennen ku täti on reilusti myöhässä..
en vaan haluu sitä negaa. No, nythän testaukseen ei oo siis aihettakaan.

Mutta, plussakuukausi siis avattu, liittykääs muutkin kirsikan seuraksi!
Pitäsköhän maaliskuu sitten olla plussaton kuukausi, jos sitten
niitä alkas ropinalla tipahdella.. vaikka yksi minullekkin. :heart:
 
Iltoja kaikille!

Näyttää likat kummasti siltä että täällä alkaa kp 20 olla voiton puolella!! Jos suljette silmänne oikein tiukasti ja keskitytte, voitte varmasti nähdä mut täällä tekemässä aaltoliikettä :LOL: Olen päättänyt olla pienestä onnellinen ja iloita siitäkin että tämä kierto on edes vähän pitempi kuin edellinen jos ei mitään muuta. Mulla on kauhean kylmä kokoajan, lämmöt 37,2 ja posket helottaa. Alavatsaa nipistelee ja menkkatuntemukset tulee ja menee. Valkovuotoa tullut tänään tosi paljon. Täytyy myöntää että nyt alkaa oikeesti jännittää.

Anteeksi itsekeskeinen löpinä. Blondie olet viinisi ansainnut. Nauti siitä, kyllä sullekin varmasti vielä se aika tulee jolloin et sitä voi juoda. :heart:
Iitukka eihän se välttämättä oirehdi vielä ollenkaan tässä vaiheessa. Käy pian vielä hyvinkin niin että sinä olet raskaana ja minä en. Mutta plussataan mieluummin molemmat jooko? =)

Voi kun aika kuluisi edes vähän nopeammin!!! |O
 
Kiitokset kaikille onnitteluista :)

Onnistuin salaamaan äidiltäni ja miehen isältä uutisen, mutta naapuri näki kuulemma heti naamasta uutiset kun mentiin kävelylle :D

Luminka, mä testasin aivan huvikseni ovistestillä samalla kun tein raskaustestinkin, se näytti haamuviivaa, mutta niinhän se saattaa näyttää vaikka koko kierron, että en tiedä voiko siitä mitään päätellä.

Oireita mulla on ollut palelua, väsymystä ja turvotusta, nämä ainakin nyt selkeimmät. Esikoisesta oksensin viikolta 6 viikolle 30, toivottavasti ei toistu!

Mutta nyt menen hetkeksi löhöämään ennen nukkumaanmenoa.
Liittykäähän nyt muutkin plussanneiden joukkoon!
 
Moi taas!

Katsoin tuossa päivitettäessäni listaa että ensi viikolle on tosi monta jännääjää, liekö puolet
jopa meistä!

Mulla samat oireet sen kun jatkuvat. Tuntuu välillä et täti tulee, ja välillä taas niin raskautunut olo että =) Ja nyt nenän limakalvot tuntuu aroiltaja vesi valuu, kuitenkin voi laittaa kylmän ulkoilman piikkiin. Alamahakin tuntuu turvonneelta mut tietty siellä vaan ilmaa :LOL: Odottavan aika on piiiiitkä :snotty: Ja varsin mielikuvituksellinen! :whistle:

Ootte kohta jo ihan kypsiä mun sepustuksistani :ashamed:

Jännää sullaki Torey! Varsinkin kun muilla on samanlaisia tuntemuksia niin epäilykset onnistumisesta sen kuin kasvavat!
Jaa, pitäiskö munkin mitata lämpö? En tosin oo koskaan seuraillut sitä. Hikikohtauksia tulee ja välillä viluttaa. Että nyt pitäis oireita ainakin löytyä ihan tarpeeks jo muille jakoon!

Toivottavasti ei toistu tosiaan Kirsikka sulla pahoinvointi! Oot pitkään saanut kärsiä. Itellä ainoastaan alussa kuvottava olo iltaisin, mut ei tarvinnu yrjötä kuitenkaa.

Kirsikkaa edeltävä plussa on tullut 25.1 Empulle, joten ei päästetä enää noin pitkää plussataukoa tulemaan!!
 
Onnea Kirsikalle plussasta :flower: :flower: :flower: :flower:
Nyt vaan tarrasukkia että pysyy mukana vauhdissa.

Meillä on ollut vilkas viikko. Koira sitten pyöräytti 8 ihanaa mupeloista ystävänpäivän yönä. Valvoin tietysti kaverina ja auttamaankin joutui. Nyt on jo hieman saannut nukuttua mutta silti väsyttää. Eniten ihmetyttää kun rinnat on hieman arat vaikka täti ymmärsi jo lähteä. Oli kyllä syytäkin. Kaikenkaikkiaan oli kylässä puolitoista viikkoa, joista vuotopäiviä kummallisia sellaisia ehkä 4-5. Terot käskettiin lääkäristä hakea sitten samantien ei tarvitse kuulemma kesää odotella. Toi koiratouhu vaan esti lähtemästä apteekkiin joten oli se nyt sitten eka vuotopäivä tai eka vuodoton päivä se meni jo. Pitää varmaan lukea se resepti niin tietää varautua milloin niitä pitää alkaa syömään. Uskaltaakohan tässä tästä kierrosta edes yrittää kun lääkäri veikkasi että mulla on useita pieniä keltarauhasia jotka eivät jaksa pitää tätiä sisällä joten eivät kykene tarvittaessa myöskään raskautta ylläpitämään ??? Lakkasi edes tämä turvotus mikä jäi siitä laskiaispulla episodista :headwall:

Juu ja tuosta iästä. 32v rapsahtaa tämän vuoden syksyllä joten vanha pieru täälläkin ja rojut epäkunnossa :D
 
Hurjan paljon onnea plussasta Kirsikka83 ja monet tarrasukat pikkuiselle. :flower: :flower: peppipopille myös onnittelut laumanlisäyksestä.

Siitä ne plussat alkaa ropiseen. =)

).( Edelleen ootellaan että täti lähtis. Odottavan aika on pitkä, uskomattoman pitkä. Keskiviikkona ootin jo tädin lähtöä, vaikka edelllisenä päivänähän se vasta oli tullut kylään. Yöhön pitäis taas töihin mennä. Onneksi on sit taas pari vapaata. :)

Ja siihen ikäkysymykseen... Täällä kans on jo 30 täynnä eli siis -77 vuosimallia ollaan. Vielä ei ole mitään kriisiä maisemissa ja toivottavasti ei tulekaan.

Paljon plussia teille toivon! :heart:
 
Huomenia!!
Buffo, miulla kanssa sairaus, joka ei tee raskaudesta ainakaan helpompaa. Onneks löytyy lääkitys, jota joudun käyttämään raskauden jokaikinen päivä (kuukaudessa sille tulee hintaa n.90? :whistle: ). Kyseessä siis verisuonisairaus, veri hyytyy liian nopeasti, joten tulee herkästi veritulppia. Onneksi sairaus tuli ilmi aiemmin, eikä esim vasta raskausaikana joidenkin ongelmien ilmetessä! :)

Lisää ).(.. Alavatsa on tosi omituisen tuntunen, polttelee ja nivusiin jomottaa samalla tavalla kun ois menkat alkamassa.. Joko muka tässä vaiheessa voisi jotain tuntua.. Taitaa olla ite kehiteltyä :LOL: :LOL:
 
Huomenta!

Täti tuli. Kesken iloisen illanvieton. Kp 2.

Ei ollu mitään ennakkovaroituksia eikä edelleenkään mitään tätituntemuksia masussa, yhtäkkiä vaan täti päätti illalla aloittaa "maalailun". Ensin maalattiin haalean vaaleanpunaisella ja sitten täti päättikin maalata eteisen kokopunaisella. :kieh:
Tätä "punaista maalia" vaan tiputtelee, hieman häiritsee kun yleensä padot aukeaa saman tien, mutta nyt tällaista ihme tiputtelua ilman mitään kipuja. Mutta lämmöt on laskeneet sen 0,5 astetta joten peli on selvä.

Voi kyllä veetuttaa. Mulla oli oikeasti aika toiveikas olo kaiken palelun ja masun nippailujen jälkeen :ashamed: Mutta kyllä tää taas kohta tästä :saint: Onneksi on viikonloppu ja paljon tekemistä tiedossa, ja mies kotona =) Ja ehkä oli hyväkin että tuli yhdet menkat km:n jälkeen. Mutta silti.... Prkl. :kieh:

Plussatuulia ja positiivista viikonloppua muille :heart:
 
Harmi juttu NtiKesäheinä! :hug:

Mä oo ihan pulassa tänään. Ulkona on -15 pakkasta joten ulos en neitiä viitti nukkumaan laittaa. Omassa sängyssä nukkuminen meinaa olla päivällä melkoisen taistelun paikka. Seisominen ja kiljuminen on paljon kivempaa! :kieh: No, jospa tuo kohta simahtaa, ihan väsy on jo! Pääsis kahviakin keittää rauhassa=)

Vielä 4 päivää testintekoon..... :heart:
 
Huomenta vaan!

Nti kesäheinälle tätipahoittelut ja intoa uuteen kiertoon!

Luminka aiotko testata keskiviikkona? Ite olen kans miettinyt et tuolloin olis se dpo 14 että jokohan sitä sit jo vois testailla. Jos sinne asti pääsen niin sit olenkin jo kierrossani pisimmällä kun koskaan synnytyksen jälkeen. Taidan liittyä seuraasi keskiviikkotestaajiin =) Voi kun se tulisi pian. siis keskiviikko. Eikä täti.

Meillä tyttö oli aamulla ulkona nukkumassa, pakkasta 11 astetta. Puin niin paljon päälle kun pystyin ja makuupussin päälle vielä villapeittokin. Meillä ei nimittäin nukuta sisällä myöskään päivällä. Heräsi juuri ja ihan lämpimät oli kädet ja jalat.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Nti Kesäheinä :hug:

Omaa napaa sen verran, että kp taitaa nyt olla 29 ja vielä ei ole mitään tuntemuksia suuntaan eikä toiseen. Täti olis jo tervetullut, jos on tullakseen. Ei vaan malttais ootella. Tästä kierrostahan en tosiaan usko plussaavani..

Täällähän tuntuukin olevan aika paljon aikuisia naisia, ei ihan teinimeininkiä.. ;) Kivaa!

Mukavaa viikonloppua!
 
Kylmää lauantaipäivää täältä meiltäkin päin. Neiti meni päikyille ja äiti suunnisti koneelle :) :)

Mamina, Minulla on sellainen suolistosairaus, joka voi raskaus aikana joko olla parempikin (kun on sitä omaa kortisoonituotantoa enemmän raskausaikana) tai sitten voi tulla noita ongelmia niin kuin minulla nyt sitten ekassa raskaudessa kävi.
Mutta kovasti sitä jaksaa itselleen uskotella että sitten toinen raskaus olisi helpompi ja ehkei pahoinvointiakaan tulisi ollenkaan =)

Tämä 30 tuntuu tosiaan olevan täällä aikas yleinen ikä.
Pahoittelut Tädin tulosta Nti kesäheinälle täältäkin.

Omaa napaa ei ihmeempiä, ovisaika ohi ja parhaamme teimme asian eteen ;) Joten nyt vain odotellaan tuleeko tulosta vai ei.
Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille ja ensi viikolle plussauutisia odotellen!
 

Yhteistyössä