Voisin tuon lyhennetyn synnytys kertomuksen laittaa ihan oman muistinkin virkistykseksi
Eli pojan La oli 15.2.2008. Se tuli...ja meni.
Rv 41+5 oli sitten vihdoin yliaikaiskontrolli ja olin kärsinyt tukalista harjoitus supistuksista koko edellisen yön ja oli flunssassa kaiken kukkuraksi, joten olin puolikuollut zombi.
Kaikki oli hyvin pojalla ja yllätykseksemme lääkäri määräsi seuraavalle päivälle käynnistyksen kalvojen puhkaisulla.
Edellisyön supistukset olivat avanneet paikkoja 1,5sormelle ja kaula oli lyhentynyt hyvin.
41+6
Olin valvonut klo04.00 asiti jännittäen tulevaa päivää...nenä tukossa ja pää paineesta räjähtämäisillään soitin Kättärille vuodepaikkaa. Soita klo 12.00 uudestaan täällä on ihan täyttä, sanottiin.
uudestaan kun soitin sitten saimme luvan tulla heti kun meille sopii.
Kättärillä oltiin sitten klo 15.00 ja päästiin tilanpuutteen vuoksi Haikaran pesään. Ihana paikka.
Lääkäri tuli puhkomaan kalvoja klo 16.00.
Kohta lääkäri hämmästeli, miksei lapsivettä tule lainkaan vaikka sitä selkeästi on normaalisti kohdussa...lääkäri tunnusteli mikä on vikana ja purskahti nauruun.
Poika oli tukkinut juuri tehdyn reijän päällään, hän siis taisteli vastaan viimeiseen asti
Isompi reikä tuotti tulosta.
klo18.00 supistuksia tehostettiin oksitosiinilla.
Kärvistelin klo21.00 asti ilman mitään ja lopulta myönnyin ottamaan epiduraalin, jonka sainkin heti.
21.30 vuoro vaihtui ja torkahtelin onnellisena ilman kipuja. Uusi kätilö oli aivan kuin minun edesmennyt isomummoni, ihana!
Klo 22.15 passitin miehen hakemaan kahvia...hän toi kaksi kupillista...sanoin miehelle, etten usko, että ehdin juoda toista kupillista.
klo 23.00 hälytettiin kätilö paikalle.
Ponnistutti kamalasti.
Heillä tuli kiire saada tykötarpeet kasaan.
klo 23.05 alkoi ponnistus ja poika syntyi 23.19. Painoa oli 3484g ja pituutta 50cm.
Kokonaiskestoksi istukan syntymiseen saakka meni n.6,5h.
Ensimmäinen huudahdukseni pojalle oli, että sähän näytät ihan ELVIKSELTÄ!!! Pojalla oli mustatukka ja isot pulisongit