***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

Kesis: Kiitos onnitteluista! :xmas: Kuulostaapa hyvältä tuo Fit-lehti juurikin ajatellen synnytyksen jälkeistä elämää :D. Täytynee silmäillä lehtihyllyllätuota lehteä, ihan virkistävää olis varmaan lukea joskus jotain muutakin kuin vauva-aiheisia lehtiä... B)

Pilkkis: etköhän pääse pusaamaan ihan piakkoin ;).
 
Huomenta!

Kiva kun jaksat Pilkkis heittää morot meille, mä ainakin vahdin täällä sun tilannetta säännöllisin väliajoin nyt
:D Miten pitkä matka sulla muuten on synnärille? Pian pääset varmasti pusaamaan
:heart:

Talvitie joo todellakin, virkistävää lukea muita kuin vauvalehtiä välillä!! :D Mulle tulee Vauva-lehti ja Kaksplussaakin ostelen silloin tällöin. Noita vauva-aiheisia lehtiä onkin kertynyt jo aikamoinen repertuaari, kun jo esikoisen odotusaikana aloin niitä ostelemaan :xmas:

Kesis ja Nuppu 33+6
 
Kesis Mikäs tässä morotellessa, ei oo paljon muitakaan kiireitä. :D Tässä sitä koneella istutaan aamusta iltaan, ei oikeen osaa tässä muutakaan tehdä. :) Matkaa synnärille n.35km, eli puolisen tuntia. Miehellä saman verran matkaa töistä kotiin. Vähän jännittää, et miten ehitään jos tulee sukkela vauva. :whistle: Mut eipä toi sillai oo mahoton matka ollenkaan nykysin.

Pilkkis 40+4
 
Huomenta!

Taalla taas katkonainen yo... vessassa ramppaaminen on tosi raivostuttavaa!!! :$ Jalkoja sarkee myos usein oisin ja vahan on ollut turvotusta... Huoh! Onneks taa loppuu pian!! =)
Harjoitussuppareita on myos alkanut tulla (tai ainakin luulen, etta ovat niita- Maha menee ihan kovaksi, alavatsassa menkkamaista kipua ja pistoksia 'siella'.??!) Varsinkin iltaisin niita on... mun tuurilla taa synnytys alkaa taas yolla...

Toivottavasti sun koetulokset on ok Pietu!

Koskas sun ultra olikaan Paapelo? =)

Niin, kuulostaa tutulta nuo palautumisvinkit Kesis! Millon sita saikaan alottaa vatsa'lihasten' harjoittelun? Muistaako kukaan?

Kohta sina paaset Pilkkis ja me muut tullaan sit perassa! :D

Meilta paasee sairaalaan 20- 40 minuutissa, ruuhkasta riippuen- aion siis lahtea ajoissa, en kesta yhtaan kipuja! :D


Latte 36+ :wave:
 
Jaa-a, en tosiaan tiedä millon se on, kun ei vielä tänäänkään tullu postista lippulappusia :headwall:
Mutta aikaisintaan n. parinviikon päästä ja viimistään kuukauden päästä :D

En ole satavarma noista vatsalihaksista, mutta jostain esikon jälkeen luin, että aikaisintaan puolenvuoden päästä voi tehdä suoria vatsalihaksia, sillä ne kuroutuvat omalle paikalleen hitaasti, tosin poikkeuksiakin löytyy. Sen sijaan syviä vatsalihaksia ja "vinoja" voi tehdä aiemmin ihan oman jaksamisen mukaan...olisikohan mahdollisesti ollut tämä juttu jossain vauva aiheisessa lehdessä...hmmm :whistle:

latten harkkarit kuulostaa ihan smalta, mistä kärsin esikon kohdalla vikoilla viikoilla...tosin poika olikin niin itsepäinen ettei syntynyt vasta kuin pakotettuna :LOL:

paapelo+poju+Tiuhti 8+5
 
Voisin tuon lyhennetyn synnytys kertomuksen laittaa ihan oman muistinkin virkistykseksi :D

Eli pojan La oli 15.2.2008. Se tuli...ja meni.

Rv 41+5 oli sitten vihdoin yliaikaiskontrolli ja olin kärsinyt tukalista harjoitus supistuksista koko edellisen yön ja oli flunssassa kaiken kukkuraksi, joten olin puolikuollut zombi.
Kaikki oli hyvin pojalla ja yllätykseksemme lääkäri määräsi seuraavalle päivälle käynnistyksen kalvojen puhkaisulla.
Edellisyön supistukset olivat avanneet paikkoja 1,5sormelle ja kaula oli lyhentynyt hyvin.

41+6
Olin valvonut klo04.00 asiti jännittäen tulevaa päivää...nenä tukossa ja pää paineesta räjähtämäisillään soitin Kättärille vuodepaikkaa. Soita klo 12.00 uudestaan täällä on ihan täyttä, sanottiin.
uudestaan kun soitin sitten saimme luvan tulla heti kun meille sopii.

Kättärillä oltiin sitten klo 15.00 ja päästiin tilanpuutteen vuoksi Haikaran pesään. Ihana paikka.
Lääkäri tuli puhkomaan kalvoja klo 16.00.
Kohta lääkäri hämmästeli, miksei lapsivettä tule lainkaan vaikka sitä selkeästi on normaalisti kohdussa...lääkäri tunnusteli mikä on vikana ja purskahti nauruun.
Poika oli tukkinut juuri tehdyn reijän päällään, hän siis taisteli vastaan viimeiseen asti :D
Isompi reikä tuotti tulosta.

klo18.00 supistuksia tehostettiin oksitosiinilla.
Kärvistelin klo21.00 asti ilman mitään ja lopulta myönnyin ottamaan epiduraalin, jonka sainkin heti.

21.30 vuoro vaihtui ja torkahtelin onnellisena ilman kipuja. Uusi kätilö oli aivan kuin minun edesmennyt isomummoni, ihana!
Klo 22.15 passitin miehen hakemaan kahvia...hän toi kaksi kupillista...sanoin miehelle, etten usko, että ehdin juoda toista kupillista.

klo 23.00 hälytettiin kätilö paikalle.
Ponnistutti kamalasti.
Heillä tuli kiire saada tykötarpeet kasaan.

klo 23.05 alkoi ponnistus ja poika syntyi 23.19. Painoa oli 3484g ja pituutta 50cm.

Kokonaiskestoksi istukan syntymiseen saakka meni n.6,5h.

Ensimmäinen huudahdukseni pojalle oli, että sähän näytät ihan ELVIKSELTÄ!!! Pojalla oli mustatukka ja isot pulisongit :LOL:
 
Toivottavasti se lappu tulee pian Paapelo! Pakkohan sen on tulla, kun ei ne voi siina sanoa, et sun ultra on huomenna aamulla! :D

Toi on kans mun pelko, etta kun sairaalaan menee kivuissaan, sanotaankin ettei tilaa ole ja neuvotaan seuraavaan! :/ Sita on varmaan ihanaa istua siella autossa supistusten kanssa ajelemassa ja ehka ruuhkassa seisomassa!

Laitas kuva teidan Elviksesta! :LOL:

 
minulla on tässä koneella vain kuvia kun poju on1kk ja 2kk vanha, silloin oli tukkaa jo karissut pois jonkin verran...syntymä kuvat kun on kaikki otettu kertis kameralla :D

Tässä poju 1kk:


Tuossa poju 2kk:


Pitäisi varmaan siirtää nuo laitos kuvat joskus ihan tänne koneelle talteen, kun jotenkin minusta tuntuu, että poika keksii tuhota niitä jossain vaiheessa elämäänsä kansioista
:LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Halfcafnonfatlatte:
Sita on varmaan ihanaa istua siella autossa supistusten kanssa ajelemassa ja ehka ruuhkassa seisomassa!
Biin teör, dan thät! Siis esikoisesta supistusten väli alkoi lyhentymään ihan yhtäkkiä ja autossa tuli istuttua se 120km kaurapussin voimalla, aluksi supistusten väli oli 4-6min, mutta puolet matkasta sitten jo 3min välein... ja voin sanoa että eipä ollut herkkua ei :wave: ! On vaan tullut tuon reissun jälkeen ajateltua että p*rsiiseen vois työntää tuon neuvolan/synnärin ohjeistuksen että "kotona niin pitkään kuin pystyy" tai että "sitten kun on säännöllisiä supistuksia ollut 2h" :kieh: . Jos minä olisin virunut kotona niin kauan että noi molemmat ehdot olis täyttyneet niin tyttö olisi varmaan syntynyt meidän olkkarin lattialle :whistle: .

Iiihania kuvia paapelo teidän Elviksestä! :heart:
 
IIIIK Pilkkis, ihanaa!!!! :D :hug: Oli pakko tulla käymään katsomaan sun tän aamun status, vaikka pitäis oikeastaan olla jo menossa toisaalle :D
Mahtavaa, tuohan kuulostaa hyvältä, tänään pääset varmaan "pusaamaan" sitten!! Voi hurja!! =) Onnea matkaan ihan mielettömästi, täällä ollaan hengessä mukana!! :heart: :heart: TSEMPPIÄ!!


Palailen myöhemmin lukemaan lisää kuulumisia! :)

Kesis ja Nuppu 34+0
 
*puuh* :whistle: voimistuvia supistuksia kovasti Pilkkikselle!

Empulle synnnytystapa-arvioon :hug: , ultrataanko oikein?

Paapelo, ihania kuvia!

( . ) tänään tullut kaksi supparia jo, toinen vähän kipeempi ja toinen tuntui selkäpuolellakin. Nyt rauhoittuivat taas. Damn.
Onneks maanantai on lomapäivä, saan huilata viikonlopun ainakin osittain. Poitsu taas räkätaudissa ja näillä hormoneilla mä herään joka yskäisyyn.
 
AAM
Pilkkikselle tsemppiä paaaaljon koitokseen :) vaikka tätä kun luet niin on jo varmaan nyytti sylkyssä.. :D :wave:

se on hauskaa ko siinä vaiheessa tunnisti kun ne muutti muotoaan ne supparit.. ja joo munkin puolesta se kun ne alle 5 min ja jatkuneet muutaman tunnin- ohjeistuksen saa suoltaa niin pitkälle ko pippuri kasvaa..

nyt esikoinen kiipeää pitkin seinää jo ja pitä lähteä perhekahvilaan sen kanssa hetkoksi.. :wave: later

am & hippunen 33+4
 
Huomenia!

Ihan ensimmaiseksi paaljon kovia supistuksia Pilkkikselle!!!! :D

Tsemppia arvioon Emppu! =)

Talvitie- Just toi kuulostaa niin kamalalta! :$

Ihana Elvis Paapelo! :heart:

:hug: Blondie! Rauhaisaa viikonloppua ja pikaista paranemista esikoiselle!

( . ) Ei kummempia, iltaisin yha supistelee... joskos nyt sit viikonloppuna tulis kauppoihin lahdettya... ettei sit tosiaan jaa kaikki vauvaostokset miehen harteille... =) Kasittamatonta, etta enaa pari viikkoa jaljella!!! :eek: :D

Tuun taas myohemmin, nyt ulos ja kaffelle!

Latte :wave:
 
Iitukalle mahtavat onnittelut!!!

Emppu, joko päätit mitkä tuplat meinaat ostaa? Me tilattiin ne carenan double swingit, niin kun taisin tuolla maalismasuissa kertoakin. Tänään tuli just lappu, et ne olis noudettavissa postista. Maksoivat siis hobby hallissa 299 ja kopan hinta oli jotain 60 ?:a.

Täälläkin toivotaan jo suppareita, et päästäis tositoimiin. En millään malta odottaa et saan nyytin syliini. Aamuisin mulla on ollu menkkamaisia jomotuksia, mutta kunnon supisteluja saan varmaan odotella sinne synnytyspäivään asti, mikäli käy niin kun esikoisen synnytyksessä. Oon ihan varma et tääkin raskaus menee yli la:n, vaikka toisaalta
toissapäiväisessä neuvolalääkärissä paikat oli pehmentyneet ja kanavaa jäljellä 2,5 cm. Esikoista mulla oli vikassa lääkärissä paikat täysin kiinni ja kanava täyspitkä. Ja esikoinen syntyi siis rv 42+2.

Paljon suppareita niitä toivoville!!

marza ja minimuru 36+5
 

Yhteistyössä