***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

AAM
Talvitie : Neuvolakäytäntö näytteenoton yhteydessä: alapesu pitää tehdä.
Ja onneks tussusuihkut löytyy molemmista vessoista.. oishan se kohtuutonta sitä vaatia heittää kinttua johonkin pesualtaan reunaan ja *loisk loisk läps läps lorps lorps* siinä huljuttaa,... :whistle: hiljasta ois joo !! :xmas:

taidanpa kaivaa tuon pershermokipuketjun esiin :D ihan huvin ja urheilu vuoksi :LOL:
*muoksmuoks ÄH emmä sitä löytänytkään.. :( hitsi ko muistais kuka sen aloitti niin ... *

am & hippunen 29+2

Alkuperäinen kirjoittaja rimata:
Emppu tuosta perätilasta, nii miten teillä päin synnytellään nuo perätilalaiset? Onko automaattinen leikkaus vai lähtäänkö aina yrittään, jos vähänkään mahkuja? Kiinnostaavaan, koska edellisessä lääkärissä vauva oli vielä poikittain ja tuntuu olevan liikkeiden perusteella vieläkin.

Mulla esikoinen oli perätilassa eikä ulkoinen kääntäminen onnistunut...
Lääkäri sit sanoi että kyllä alatiesynnytyskin onnistuu jos sellasen
haluaa :) Mutta sairaalaan mentäessä mulla kuvattiin lantio ja oli
liian ahdas alatiesynnytykselle..Jotenkka sectioon sitten päädyttiin...

Mulla toi synnytystapaarvio menee aikastte myöhäseen kuun silloin jo
viikkoja 37 :eek: Esioinen kun syntyi jo 37+2 :D Mut jos silloinkin perätilassa
niin on edessä sectio...Kun eihän se lantio siitä varmaan miksikään ole
muutunut? :D

Huomenta kakkosmasut!

Rimata- Oot ihan oikeassa, kylla se lepaily on aika mahdotonta, kun on perhetta jo huollettavana... Taytyy siis vaan tehda parhaansa! =) Ma yritan kanssa kylla juoda paivalla paljon ja vehentaa iltaa kohti, muutenkin saa siella vessassa juosta ihan tarpeeksi! Mutta oikeassa oot, pian saa vauvat syntya jos ovat tullakseen! :heart:

Onnea hyvista neuvola- uutisista Iitukka! Sun vauva on ihan oikeinpain ja eiko se nyt sit noilla viikoilla jo usein ole pysyva tila? =) Eikohan se synnytyskin suju hyvin, suurin osa sanoo, etta toisen synnytys on helpompi! :flower: Ma ainakin toivon sita! =)

Pissanaytteesta- se pesu tosiaan kuuluis tehda ensin ja sit ottaa 'keskipissasta' se nayte. Meilla annetaan purkki aina kotiin, seuraavaa kertaa varten, jotta saa sit ihan omassa rauhassa pesta ja pissia! :D

Millanen se sektio oli Emppu? Meniko pitkaan toipuessa?

Nyt taytyy ryhdistaytya ja ruveta hommiin- jaakaappi on ihan tyhja, joten kauppaan mars!

Latte 32+ :wave:

Latte :LOL: :LOL: Apua, mikä sivusto!! :LOL: Piti pyytää mieskin kattomaan..
Kurja, kun sullakin on edelleen sitä pahoinvointia.. :hug: Mä annoin just viime yönä periks ja kävin hakemassa apteekista semmoset Sea band-rannekkeet, toivottavasti näistä on apua. Mulla on tähän viikkoon saakkaan ollu tota pahoinvointia heti herättyäni sinne kahteen, kolmeen saakka iltapäivällä. Tällä viikolla se teki aluevaltauksen yön puolelle ja viime yönkin pidättelin oksennusta. Tosi väsyttävää ja annoin itelleni vihdoin luvan hakea apua, ei jaksa enää kituuttaa päivääkään, jos vaan jotain apua on mahdollista saada.

Te kävitte eilen niin reippaasti keskustelua, etten nyt enää muistakaan yhtään, mitä mun piti kommentoida.

Täällä kans on ollu rt jo jonkun aikaa, toivon mukaan pysyttelee niin päin loppuun saakka! Ens ma olis vielä yks ultra (jo neljäs!), jossa katotaan samalla kokoarvio. :heart:

Pilkkis 36+4

Heippahei!

Täällä ollaan flunssan kourissa. Esikko oli viikonlopun ja alkuviikon kipeänä ja nyt sitten minä. Ei ole kyllä samaa tautia. Esiko oksensi kerran ja sitten oli kuumetta muutaman päivän. Ei mitään muuta. Tiedä sitten, mikä oli...

Haaveilen täällä uusista yhdistelmistä. Edellisissä ei ole mitään vikaa, mutta silti haluttaa uusia. Isäntä sanoi jyrkän ein. Ja mulle, kun kelpaa vain Emmaljungat, niin kallista lystiähän se on.

Massuun ei kuulu mitään erikoista, paitsi että kasvu on ihan hirvittävän nopeeta. Virkeä veijari, joka potkii kovaa. Supparit on pysyneet ihan kivasti kurissa, kun muistaa ottaa rauhallisesti. Toissayönä kyllä heräsin kipeisiin supistuksiin, mutta hellittivät puolessa tunnissa.

Joie ja Sippu rv 25+2

Alkuperäinen kirjoittaja Halfcafnonfatlatte:
Hei, nyt ei tarvi huolia vaikka syntyva vauva olisikin kalju- taalta loytyy 'apu'! :LOL:

http://www.babytoupee.com/index.php

:LOL: :LOL: :LOL:

Meillä esikoiselle tuli vasta vähän 1v kunnon hiusta.. :D *hih* Pitäsköhän ostaa toiselle sitten sillä tuskin hällekkään hiusta aikasemmin tulee ku ei mullekkaan aikanaan? :whistle: :D :LOL:

(.) Täällä perus alkuraskauden oireilut: palelua, väsymystä ja huonoa oloa, oksentelu alkaa hetkenä minä hyvänsä. Eka neuvola vasta ens kuun loppupuolella ja ultra 3.3. Meidän 4-vuotis kihlajaispvänä. Toivottavasti paljastuu ihana kihlajaislahja. :heart:

Että pvä kerrallaan kaikkineen pelkoineen mennään eteenpäin. =)

Tosta sivustosta- googletin vahan naita raskausviikkojani ja eksyin eraalle amerikkalaiselle sivustolle, joka ensialkuun naytti ihan normaalilta, mutta sitten rullasin alaspain... toi babytupee juttu ei ollut ainoa erikoisuus, oli siella muutakin. Esim, kuinka valita 'puhemies', joka sitten julistaa/ kertoo vauvan syntyman muille... :eek: Ihan tosissaan tuntuivat olevan! :LOL: Meen nyt kauppaan ja laitan linkin, jos viela loydan! Kommentoin sitten muutakin! Mut nyt pakko menna, muuten jumitun taas tanne...
:D

AAM
Joielle ja perheelle paljon haleja flunssan kouriin ! :wave: :hug: eihän oo vaara et on sitä kauheeta enteroa mitä meillä oli ? =/ mä oon niin skitso nykyisin sen takia..
terveydenhoitaja sanoi ko soitin sinne 10023 terveysneuvontaan että mulla ja pojalla se varmasti on ensin ollut ja sit vasta miehelle tullut kaikista rajuimpana ko huonompi vastustuskyky.. :eek:
vaikka mun oma "versioni" siitä muistutti lähinnä ylisitkeää flunssaa ja siinä oli kans poskiontelontulehdus.. sekä pojalla oli "vaan" kuumetta kaksi päivää putkee 39 ja yskää, en tiedä oliko nielemisongelmia mutta ainakaan suussa ei ollut rakkuloita tai nielussa kun kurkin.. eli siis suht lievänä kuite minä ja poika päästiin

Babytoupee ???? :LOL: :LOL: u cäänt possibli bii more sirious ?? :xmas: |O tsiisus... tommoi pocahontas peruukki B) vähäks ois cool.. LMAO

:LOL: Babytoupee :LOL: Kaikkea ne keksiikin :D

Luoja, että voi olla vaikeeta saada yksi sämpylä alas kurkusta...jouduin väkisin taistelemaan kurkun lihas refleksejä vastaan, että sämpylän palaset menisi sinne minne kuuluukin :headwall:

Ja tosiaan, se eka neuvolakin on JO 3viikon päästä :eek: 19.2 on aika...Hitsi kun en tajunnut kysyä hänen toiminta tyylistään ,että yrittääkö etsiä sydän ääniä tuossa vaiheessa, vai meneekö vasta seuraavaan kertaan...sittenhän siinä ehtii varmaan olla jo utrakin välissä.

Mitenkäs muuten, kun luin tuolta jostain, että uudelleen synnyttäjillä, joilla edellinen raskaus sujunut ilman ongelmia, olisi harvemmin neuvola käyntejä...onko paikkakunta tai aluekohtaista vai ihan yleistä. Osaisi vähän kartottaa etukäteen, että milloin niitä oletettavasti sitten olisi...ai mitenkä niin olen kontrollin haluinen tässä asiassa :LOL:

AM: Epäilin itse, että pojalla olis ollut entero, mutta tk:ssa veikkasivat mahatautia. Mulla itsellä taitaa olla vaan rehellinen flunssa. Nappasin sen siltä tk-käynniltä, kun piti jonotella kymmenien flunssaisten seassa.

Paapelo: Tuohon neuvolakäyntien tiheyteen en osaa mitään varmaa sanoa, mutta mulla oli ainaskin alussa tosi harvassa. Kävin rv 8 ja seuraava käynti oli joskus rv 17. Siinä välissä oli tietty ultra ja neuvolalääkäri.

Nyt oliskin maanantaina taas käynti. Ei vaan huvittais yhtään, kun ollaan sen neuvolatädin kanssa niin eri aaltopituuksilla. Enkä tykkää sen tyylistä tehdä asiat hössöttäen. Itse saa sitten kotona neuvolakorttiin lisäillä asioita, kun unohtaa kirjata ne.

Alkuperäinen kirjoittaja paapelo:
:LOL: Babytoupee :LOL: Kaikkea ne keksiikin :D

Luoja, että voi olla vaikeeta saada yksi sämpylä alas kurkusta...jouduin väkisin taistelemaan kurkun lihas refleksejä vastaan, että sämpylän palaset menisi sinne minne kuuluukin :headwall:

Ja tosiaan, se eka neuvolakin on JO 3viikon päästä :eek: 19.2 on aika...Hitsi kun en tajunnut kysyä hänen toiminta tyylistään ,että yrittääkö etsiä sydän ääniä tuossa vaiheessa, vai meneekö vasta seuraavaan kertaan...sittenhän siinä ehtii varmaan olla jo utrakin välissä.

Mitenkäs muuten, kun luin tuolta jostain, että uudelleen synnyttäjillä, joilla edellinen raskaus sujunut ilman ongelmia, olisi harvemmin neuvola käyntejä...onko paikkakunta tai aluekohtaista vai ihan yleistä. Osaisi vähän kartottaa etukäteen, että milloin niitä oletettavasti sitten olisi...ai mitenkä niin olen kontrollin haluinen tässä asiassa :LOL:

Mä olen kuullut/lukenut, että neuvola käyntejä on tois-odottajalla 1-2 vähemmän kuin ensikertalaisella. Mutta mene ja tiedä sitten mikä käytäntö on, sillä nehän voi vaihdella ihan paikkakunnittain.

Mua ei ainakaan haittaa vaikka niitä on se pari vähemmän, hyppään sit senkin edestä äippäpolilla ja siellä kuitenkin aina lääkäri tutkimassa. =)

Pilkkis- laita sit viestia jos ne rannekkeet auttaa sua- ma meen sit kanssa ostoksille. Osa mun pahoinvointia johtuu alhaisista verensokereista, mutta osa on sit varmaan jotain loppuajanraskausjuttuja...

:hug: Joie! Tervehtykaa pian ja toivottavasti sun supistukset rauhoittuu... Se on ihanaa, kun pikkuinen oikein potkii ja riehuu siella masussa! :heart:

:hug: Nottiainen! Oisko ollut Blondie, joka niita pahoinvointirannekkeita kaytti oikein menestyksekkaasti alkuraskauden pahoinvointiin ja oksenteluun... Kohta ultraan!

Paapelo, mulla ei heti ekalla kaynnilla kuunneltu sydanaania, ainakaan heidan vehkeillaan ne ei kuulu niin aikaisessa vaiheessa ja se kuulemma vaan pistaa aidit panikoimaan... Mutta kohta se tosiaan on sulla se ultra!

Mulla on ollut vahemman neuvolakaynteja, kuin ekalla kerralla... ja ultrat lasketaan kuulemma kanssa... Voi tosin johtua myos siita, ettei mun terkka oikein oo ihastunut muhun... :D

Tassa viela linkkia, jos joku haluaa selailla... Sielta loytyy muitakin vinkkeja, ei ainostaan vinkki taistoon vauvan kaljuutta vastaan... :D

http://3dpregnancy.parentsconnect.com/

Tuo autossa istuminen ei taija tehä mulle hyvää.. äskettäin tulin kotia tuolta 30km päästä asioilta, ni aloin taas vuotaan reilummin.. samoin kävi tiistaina! Huomenna pääsen onneksi kontrolli ultraan.. olisin kyl päässy jo tänäänkin, mut huomenna pääsen tuohon naapuripaikkakunnalle, missä parempi ultra..
Kävin esikon kans tekemässä pph:lle päivähoitosopimuksen.. aloitellaan ens viikolla ja 16pv alkaa sit työt! pääsin onneksi päivätyöhän.. ammulla soittelivat toisestaki paikasta, et olis töitä vuoden loppuun asti.. no saa ny nähä miten tän masukaverin kans käy, jos huonosti, niin sitten on töitäkin tiedossa :/

AAM
Voi sukkis no just mietin tuota mitä B V kans sanoi tuosta eteis-istukasta ...

Neuvolakäynnit vähemmän on kuin ykköstä odottaessa huomasin saman kun katselin korttia ja muistaakseni sanoi kans tuo neukkutäti..

Joie toivotaan että on pelkkä influenssa sula ja pojalla vatsis :) :hug: paranemisia..
ja supistuksien kanssa jaksuja.. täällä kans kova hulina massussa.. tuntuu että kaikkiin ilmansuuntiin oikoo ittiään ja lujaa :D

Am & hippunen 29+3

Paapelo: mulla ainakin ollut tismalleen samalla aikataululla neuvolat ja lääkärit kuin mitä esikoisestakin.

Siis ihan ihme juttu tää pissanäytejuttu. Meidän neuvolassa tosiaan ei ole koko vessassa niitä alapesusuihkuja, eikä neukkatäti ole antanut minkäänlaisia ohjeita virtsanäytteen antamista varten. Oon ihan kade teille jotka saatte antaa virtsanäytteen rauhassa kotona, minusta on ärsyttävää pihdata sitä pissaa ja miettiä että jos nyt käyn vessassa, niin ehtiikö rakko täyttyä ennen neuvola-aikaa. Tai sitten päinvastoin hirveessä vessahädässä juosta sitten sinne neuvolaan. Ja nyt kun tuolla näytteenantovessareissulla on sitten mukana vielä tuo 1v5kk esikoinen, niin onpa kiva pissiä purkkiin neitokaisen siinä ihmetellessä... Ja sitten tosiaan jos valkovuoto näytteessä voi antaa väärän positiivisen proteiiniarvon, ni miks helkutissa siellä ei ole niitä käsisuihkuja eikä muutenkaan ole opastettu että näyte pitäisi ottaa keskivirtsasta jne... sorry valitus! :kieh: Pitäisköhän käydä apteekista ostamassa niitä proteiinitikkuja kotiin ja sitten kotona testata että mitä se testi sanoo...

Talvitie 31+1

AAM
Talvitie eiks teillä oo edes vessan seinällä sitä näytteenotto-ohjetta :eek:
kyllähän se nyt pitäis olla joka neuvolan seinässä ja tikku ko sinne kastetaan niin miten sitä lukea (jos sen teillä immeiset itse tekee kuten meillä ) ! pyydä semmoinen että laittavat edes sen pissisohjeen ! ei tietyy ole sun ongelma mutta kysy edes jos ne voisivat ei oo itsestään selvyys.. Ja ei niille niin iso ongelma yks printti seinään teipata. säästyy paljon vaivaa turhilta labrakäynneistä..

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Kaikkea ne keksii :LOL: :D

sukkapari sun pitäisi nyt ottaa iisisti vaan :hug:
Onko sulla tietoa istukan sijainnista,jos se on kohdunsuun tietämillä niin aiheuttaa tuota ilkeää vuotelua :/

bad virgin ja naapero 22+4
Toivottavasti tulee tuosta et olis etinen istukka.. :| En tiiä istukan paikkaa.. meil tosiaan omassa neuvolassa todella huono ultra jolla just ja just sykkeen näkee! Ens viikolla olis vasta np-ultra!

AAM
sukkis np-ultrassa ne sitä tarkemmin tutkiikin onneks :hug:.. toivotaan että vuoto hyytyis.. ei niillä sit neuvoja olis esim äippäpolilla tuohon liikkumiseen että vuotoa hillitsis joku lepääminen tai jonkun asennon välttäminen ? oot jo soittanut?

Alkuperäinen kirjoittaja sukkapari:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Kaikkea ne keksii :LOL: :D

sukkapari sun pitäisi nyt ottaa iisisti vaan :hug:
Onko sulla tietoa istukan sijainnista,jos se on kohdunsuun tietämillä niin aiheuttaa tuota ilkeää vuotelua :/

bad virgin ja naapero 22+4
Toivottavasti tulee tuosta et olis etinen istukka.. :| En tiiä istukan paikkaa.. meil tosiaan omassa neuvolassa todella huono ultra jolla just ja just sykkeen näkee! Ens viikolla olis vasta np-ultra!
Kesäkuisten pinossa on yksi jolla on etinen istukka ja hällä oli runsaanlaisia vuotoja ja kuitenkin kaikki ok =)

Yhteistyössä