***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

Latte kopio vaan se alin kuvan linkki (image URL) ja napsauta tuota lisää kuva palkkia ennen ja jälkeen.

AM meillä pissataan semmoseen kuppiin ja laitetaan näyte kaappiin, mistä terkka ottaa sen toiselta puolelta. Kuppiin tietty myös nimi. Tulkitsetko ite sen näytteen ja sanot sitte tuloksen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
Talvitie eiks teillä oo edes vessan seinällä sitä näytteenotto-ohjetta :eek:
kyllähän se nyt pitäis olla joka neuvolan seinässä ja tikku ko sinne kastetaan niin miten sitä lukea (jos sen teillä immeiset itse tekee kuten meillä ) ! pyydä semmoinen että laittavat edes sen pissisohjeen ! ei tietyy ole sun ongelma mutta kysy edes jos ne voisivat ei oo itsestään selvyys.. Ja ei niille niin iso ongelma yks printti seinään teipata. säästyy paljon vaivaa turhilta labrakäynneistä..
Meillä siis homma menee niin että pissitään purkki ja purkki jätetään sitten luukkuun (tää tehdään ennen oman neuvolakäynnin alkua). Neuvolatäti käy sitten tekemässä ne testit, Ja noup, minkäänlaisia ohjeita siellä vessan seinällä ei oo, eikä ainakaan mua ole valaistu kummassakaan raskaudessa että miten näyte otetaan (ts. kuin kauan pissan pitää olla rakossa, otetaanko välivirtsasta, alapesut jne. )

Ja vielä: tosiaan vois kuvitella että tulee noita turhia proteiiniplussia, kun ei siellä vessassa ole sitä alapesumahdollisuutta... :/
 
AAM
rimata ja Talvitie
joo meillä poistui toi pissa kuppiin ja kuppi kaappiin näytteenotto hiljattain viime vuonna..
sit tikkuja on niinko siinä vessassa purkissa, dippaat tikun sinne kuseen ja tulkkaat siinä ja jos on jotai epämääräistä niin kysyt terkkatädiltä sitten. Mut jo on ihan ok:t eli normaalit arvot sen mittatulostaulukon mukaan mikä on purkin kyljessä niin sit ok ! kyllä ne osaa siitä helposti ittekin lukia :) jos on muutako normaalia niin ne sanoi että pitää sanoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Halfcafnonfatlatte:
:hug: Nottiainen! Oisko ollut Blondie, joka niita pahoinvointirannekkeita kaytti oikein menestyksekkaasti alkuraskauden pahoinvointiin ja oksenteluun... Kohta ultraan!
Joo, olenkin kuullut noista rannekeista. Pitää kokeilla mikäli tää äityy ihan mahottomaks. Kiitti vinkistä! :wave:

 
AAM
ja mantelit auttaa kans jostai lukasin ko niitä popsii että pitäis pahoinvointia poissa.. ja näkkäriä naamaan ennenkö aamulla nousee sängystä ylös yms.. tiedä sit niitä murusia sängyssä mutta...
 
Lasagne uunissa..
.

AM mä sain niitä tikkuja viime raskaudessa kotiin ku piti loppuajasta seurata tiuhemmin.

Talvitie mulla on ongelmana just tuo, että käyn pissalla vahingossa ennen neuvolaa ja sitte siellä saa häthätää likistettua pari tippaa siihen kuppiin, mikä on samaa materiaalia, kun munankennot. Joskus jännittää, että imeytyykö se vähäinenkin pissa siihen kuppiin :LOL: . Toki oon joskus pissannut kesken käynnin just tän takia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
sukkis np-ultrassa ne sitä tarkemmin tutkiikin onneks :hug:.. toivotaan että vuoto hyytyis.. ei niillä sit neuvoja olis esim äippäpolilla tuohon liikkumiseen että vuotoa hillitsis joku lepääminen tai jonkun asennon välttäminen ? oot jo soittanut?
En ole äitipolille ollu yhteydessä, eikä ne neuvolassakaan mitään sanoneet (kai ne taas otellaa et sairaanhoitaja tietää kaiken), enkä mä kyl sen enempää kysellytkään! Ite otin tosiaan sen verran selvää, et levähtelen sen, mitä tuon 11kk ikäsen ikiliikkujan kans pystyy ja sit tosiaan tuo seksi kieltä, oon välttäny raskaitten tavaroitten nostelua, ja saunassa käyny vain lämmittelleen!
Mul taitaa tuo autossa istuminen eniten ärsyttää.. meiltä ku täältä on lähti mihin lähti (kauppaan jne) 30km, ja kuitenki välistä pakko käydä asioilla!
Ihmeellistä tuo mahakipu, ku siihen Panadol auttaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
sukkis np-ultrassa ne sitä tarkemmin tutkiikin onneks :hug:.. toivotaan että vuoto hyytyis.. ei niillä sit neuvoja olis esim äippäpolilla tuohon liikkumiseen että vuotoa hillitsis joku lepääminen tai jonkun asennon välttäminen ? oot jo soittanut?
En ole äitipolille ollu yhteydessä, eikä ne neuvolassakaan mitään sanoneet (kai ne taas otellaa et sairaanhoitaja tietää kaiken), enkä mä kyl sen enempää kysellytkään, tai tajunnu kysellä, ku olin jotenkin niin hämmentynyt! Ite otin tosiaan sen verran selvää, et levähtelen sen, mitä tuon 11kk ikäsen ikiliikkujan kans pystyy ja sit tosiaan tuo seksi kielto (isännälle tekee vaikeeta), oon välttäny raskaitten tavaroitten nostelua, ja saunassa käyny vain lämmittelleen!
Mul taitaa tuo autossa istuminen eniten ärsyttää.. meiltä ku täältä on lähti mihin lähti (kauppaan jne) 30km, ja kuitenki välistä pakko käydä asioilla!
Ihmeellistä tuo mahakipu, ku siihen Panadol auttaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Halfcafnonfatlatte:
Millanen se sektio oli Emppu? Meniko pitkaan toipuessa?


Mulla monesti neuvolaasa sanottiin että lapsi on raivotilassa...Mutta kun jouduin synnytystapa arviointiin niin siellä ultrassa huomattiin että lapsi olikin perätilassa...Lääkäri koitti sitä kääntää mutta ei onnistunut...Oli jo niin kiinnittynyt alas ku olla ja voi...Synnytyksen alkaessa jouduin lantiopohja kuvaukseen koska olen pienen kokoinen/laiha...Siellä selvis että lantio on liian ahdas perätila synnytykselle...Niin sitten päädyttiin kiirelliseen sectioon...Leikkauksen aikana olin hereillä ja samalla juttelin mukavan anestesia lääkärin kanssa niitä näitä :) Vauvan syntyessä sain pieneksi hetkeksi viereeni näytille...Leikkauksen jälkeen sain odottaa 4 tuntia ennen kun sain tavata tyttäreni...Mä ite parannuin tosi nopsaa leikkauksesta eikä ollut mulle mitenkään rankkaa aikaa...Tai no se eka ja toka päivä oli hiukan mutta siitäkin selvittiin :) Kipulääkkeitä söin noin kuukauden ja sitten ei
enään niitäkään tarvittu :)


 
Tänään on ollut kaamea päivä |O |O |O Lähdettiin neidin kanssa rattailla keskustaan päivällä...Meiltä keskustaan menee kävellessä noin 15min ja
puolessvälissä matkaa sai alkaa jo puuskuttaman kun mikäkin :headwall:
Sit kävin nopsaan lindeksissä ja menin kahville...Voi että olo parantus
kummasti kun sai istu :) No sieltä lähtiessä kävin viereisessä kirppiksessä,
h&m ja lastentarvikeliikkeessä...Voi että olo taas huonontus...Oli ihan
paha olla :headwall: Sit oli pakko lähteä kotiin ja yhtä tuskaa oli kävely
|O Etanan askeli kävelin kotiin ja 10-15min matka taittus multa 50min...
Voi että mulla oli lantio ihan tulessa ja oli pakko maata jokunen aika sängyllä...Illalla sitten sattu mahasta,oli huono olo ja sai puuskuttaa
taas :headwall: Nyt onneksi alkaa olo helpottamaan :)



Emppu788 & Veikka 32+5
 
http://www.kaleva.fi/plus/Siki%F6seulontoja_laiminly%F6d%E4%E4n_777972+0

Miten kunnat voi jättää tarjoamatta vaadittuja seulontoja vaikka ne on määrätty :headwall: . Oulussa kyllä heikko tilanne tällä hetkellä. Moni kaveri asuu siellä ja yksityisellä käyvät sitten. Meillä naapurissa on parempi tilanne. Niskapoimua ei suoraan tarjota mutta veriseulan perusteella kyllä. Lisäksi rakenne ja neuvolassa mahdollista ultrata.

Emppu :hug:
 
Huomenta!

Mita kuuluu Sukkapari? :hug: Onnea ultraan! :hug:

Kiitti Emppu infosta! Ne on mulle valaytellyt sita mahollisuutta, jos taa vauva jatkaa kasvuaan samaan tahtiin...
Mulakin on usein huono olo ja huimaa... Miten sun neuvolakeikka meni?
Sattuuko sun mahaan viela?


 
Käytiin neidin kanssa neuvolassa ja kaupassa :) Olo taas kaamea |O Mut ei niin paha kun eilen :) Neuvolantäti sanoi että jos eilinen toistuu uudestaan
supistusten kanssa niin sitten heti äippäpolille tarkistukseen...



Tuli muuten mieleen anoppi :D Se kun toi mut ke sinne ultran niin arvatkaa minne se mut ajoi ekaksi??? Synnyttäjien oven eteen :LOL: Mä kohteliaasti
sanoin että ihan vielä ei ole ika synnyttää :D Sit se sano että hän luuli että
sieltä mennään sisälle :)


Emppu788 & Veikka 32+6
 
sukkaparille tsempit täältäkin :hug:

Emppu788 tulehan kertomaan meille neuvolakuulumiset =)

Nyt on itsekin pakko yrittää olla nostelematta tota meidän möhkälettä,selkää koskee ja vatsaan sattuu,jos yrittää enempi tota likkaa nostella.

bad virgin ja naapero 22+5
 
voi vitsi sukkis toivottavasti vuoto loppuu. :hug:
Mullahan oli myös etinen istukka, huomattiin siellä np-ultrassa.
Kysyvät heti että onko ollut vuotoja.. no eihän mulla ollut.
Mitään ohjeita ei kyllä annettu että tarttis varoa mitään.
Sanoi vaan et jos ei sieltä nouse niin sitten 30+ viikoilla saattaa
alkaa vuotelemaan. Mutta mullahan se sit lähti sieltä pois härnäämästä.



 
Aamulla kävin neuvolassa, sain lähetteen ja kävin tänään naisten pkl ja kohtu tyhjentynyt raskausmateriaalista! :'( Toisaalta tosi helpottunut olo, :| kun ei tarvi enään pelätä et meneekö keskenja miks vuotaa jne sekä et meni näin "helposti", siis et on itekseen tyhjentynyt! Onhan se varmasti tässä vielä mietinnän paikka, varsinkin kun oli jo kerenny suunnitella kesää jne! Mut avoimin mielin eteenpäin.. uudelle raskaudellekkin annettiin lupa :saint:
Toivottavasti palaan pian takaisin :D
 

Yhteistyössä