**Piinailijoista ekaan ultraan.. ja ehkä ylikin**

Alkuperäinen kirjoittaja pipa87:
Kiitos onnitteluista ja onnittelut myös teille kaikille! :flower:

Aamulla tein viä sen varmistuksen varmistus testin ja plussa edelleen :) Soitin myös tampereelle ja myös oman paikkakunnan polille nyt siis ensimmäinen ultra varattu 14.6.
Mahassa juilii edelleen ja pelottaa että kesken menee...yritän olla ajattelematta asiaa...
Lauantaina alkoi etova olo,eilenkin kun join kylässä kupin kahvia niin hetkenpäästä tuli tosi huono olo,olenkin yrittänyt välttää kahvia.

Mites muuten raskausviikot nyt lasketaan?kun jostain luin että punktio päivästä ja sitten polilla hoitaja sanoi että siirrosta...Ekassa ultrassa se varmaan selviää mut olisi kiva jo nyt tietää...

Pipa ja kyytiläiset =)
Moi, sulla on 29.1.11 laskettuaika
=)
 
Heni jeeeeeeee!!! Oli jo aikakin sulle tulla selkeästi positiivisia uutisia. Se on jo tosi pitkällä! Mitäs Firefox?

Tinka onnea kertomiseen, toivottavasti otetaan lämpimästi vastaan niin kuin asiaan kuuluu! Ja voisit kuitenkin jaella hyvän ja pahoinvoinnin poissapitävän ruoan vinkkejä täällä aina välillä. Olen samaa mieltä luomuista ja lisäaineista, ja toistaiseksi paras raskausateriani on nizzan salaatti, jossa voi oliiveja vaihdella suolakurkkuihin tai kapriksiin, mmm.

Pikkuperho ei mullakaa ole mitään turvotusta ollut, mutta ehkä se tosiaan jää sinne vatsamakkaran taakse..VL:llä sanoivat että ultra 8. viikolle eli 7+0 alkaen, silloin pitäisi syke näkyä varmasti.

Karmilla pitkää pinnaa sulta vaadittu tuon testin kanssa, onko jo viikko mennyt? Mullakin on alkanut armoton väsymys, aina vaan tekis mieli loikoilla vaikka nukuin taas tänäkin yönä 9,5 tuntia..

Pipa tervetuloa :flower: Ollaan taidettu laskea tuo aika punktiosta, jossain taitavat laskea punktio+1 päivästä, koska silloin on hedelmöitys tapahtunut. PAS:sta en ihan tiedä. Minäkin olen joutunut myöntämään ettei kahvi maistu - mutta vasta nyt kun jo kymmenisen puolikasta kuppia on jäänyt juomatta. Ajatuksena edelleen tekee mieli kahvia, mutta ehkä olen jo oppinut..

Riksu uskalsit jo laittaa pikkuiselle oman nimmarin. No, sulla on ultrakin jo pian, jännää!

Irene kiitoksia, yritämme sinnitellä sinne asti!

PetKat ja Pikkuperho totta minustakin, että meidän lapsettomuudesta on vaikutuksia mullekin. Välillä tuntuu, että kauheasti loukkaannutaan kun toiset sanoo ajattelemattomasti, ja välillä itsekin ärsyynnyn tyhmistä kommenteista, mutta toisaalta musta ei ole reilua arvostella toisten puhumisia kovin jyrkästi, jos ei heille ole tilanteestaan kertonut. Parhaansa he kuitenkin yrittävät arvaillessaan miksei näillä nyt olekaan vauvoja niin kuin kaikilla muilla, eikä se helppoa ole jos ei mitään kerro. Me ollaan aika laajasti kerrottu kaikille kavereille, ja on tullut yhtä tapausta lukuunottamatta tosi järkevää palautetta ja oma ahdistus vauvatapaamisissa on hävinnyt kun on saanut pohtia avoimesti vauva-asioita omalta kannaltaan. Ainoastaan yksi totesi - lapsettomuudestamme kuultuaan - että he aikovat nyt tehdä lapsen, koska nainen ei ole nainen ilman lapsia. Täytyy kyllä sanoa, että tämä möläytys kun hän TIESI meidän tilanteemme oli minusta kyllä sammakoiden sammakko! Mutta muuten siis olen sitä mieltä että pitää kertoa ja antaa toisille mahdoliisuus olla ymmärtäväisiä ja kannustavia. Tosin appien kohdalla en ole tätä vielä toteuttanut, heh :/
 
Pipa87 tervetuloa :flower: Onnea varmistuneesta plussasta! Mahan juilimisetkin kuuluu asiaan, ainakin välillä. Itelläki vaikea olla pelkäämättä, kun niitä on...

oivikki etköhän sinä ihan tukevasti raskaana ole (tuhrusta huolimatta) pissalla juokseminen on ilmeisesti aika yleinen oire =) Minäkin joudun ramppaamaan pissalla aika useasti ja sit välillä kuitenkin tuntuu, ettei rakossa nyt niin hirveesti tavaraa ollutkaan. Etova olo on myös hyvä merkki, tsemppiä!

Riksu82 ihanaa, että pääset ultraan! Varmasti tosi jännää odotella nää viimiset päivät.

Heni Ihanaa :heart: Toivottavasti mieli on nyt rauhoittunut! On kyllä ihana neuvolatäti sulla :heart:

Tinka- hyvien uutisten kertominen on kyllä ihanaa =)

on: Varasin aamulla ensimmäisen neuvolan, se on 30.6. Juhannusviikko hieman siirsi aikaa. Tänään töissä mietin, et olisinko soittanut klinikalle ja varannut ajan ekaan ultraan jo aiemmin. Oikealla puolella on tänään ollut juilimista, pelottaa onko jompikumpi tai molemmat pikkuiset asettuneet väärään paikkaan :$ Juilinta on rauhoittunut, eikä vuotoa ole tullut, joten ajattelin seurata tilannetta huomisen vielä. Muakin väsyttää oikeastaan koko ajan. Ennen olen ollut aika huono nukkuja, vähäinenkin stressi valvotti. Nyt olen nukahtanut melkein, kun pään saan tyynyyn ja herään yöllä pissalle, mutta sitten nukahdan taas uudestaan. Voi, kun tää hyvän unen jakso jatkuis mahdollisimman pitkään! Kahvista olen huomannut sen, että se tuoksuu välillä hyvälle, mutta maistuu pahalle.

tsemppiä kaikille tähän viikkoon!
 
Nemi hyvä kun sait varattua neuvolan. Aika pitkälle laittoivat, en oikein edelleenkään pysy perässä tässä ekan neuvola-ajan logiikassa, mutta tokkopa sillä niin väliä. Kauniita unia |O

Pitäisiköhän muuten ottaa sikapiikki? Luin, että epäilevät uutta epidemiaa ensi talveksi ja suosittavat kaikille raskaana oleville.
 
Paiju Minä otin sikapiikin tammikuussa. Yks työkaveri sairasti sikainfluenssan ja se oli raskaana :$ Sano, että oli ihan kauhea tauti ja se joutu syömään lääkekuurit. Lääkärit oli meinannu, ettei lapsella pitäis olla mitään hätää, kun työkaverin raskaus ei ollu ihan alussa, vaan melkein keskivaiheilla. Lääkärit kai on sitä mieltä, että raskauden alku- tai loppuvaiheessa riskit on suuremmat. Jokainenhan itse tekee päätöksen ottaako piikin vai ei... Mutta onkohan sitä oikeesti tulossa, kun ei keväälläkään tullut toista aaltoa
 
Tänään kävin sitten ultrassa. Itku siellä tuli, kun lääkäri pyysi katsomaan ruutua. Siellä meidän pienen sydän löi niiiiin vimmatusti. Pyydettiin kuvakin ja sellainen saatiin. Ihan vain muutaman kerran olen ihaillut :LOL: . Samalla lääkäri kirjoitti myös äitiyskortin. Nyt jännätään keskiviikon neuvolaa.

Joku kysyi, että miten nämä viikot lasketaan. Tänään lääkäri sanoi minulle, että punktio päivästä seuraava on se 2+0.

Ikionnellinen Firefox 6+6 ja la 11.1.11
 
Alkuperäinen kirjoittaja Firefox:
Tänään kävin sitten ultrassa. Itku siellä tuli, kun lääkäri pyysi katsomaan ruutua. Siellä meidän pienen sydän löi niiiiin vimmatusti. Pyydettiin kuvakin ja sellainen saatiin. Ihan vain muutaman kerran olen ihaillut :LOL: . Samalla lääkäri kirjoitti myös äitiyskortin. Nyt jännätään keskiviikon neuvolaa.

Joku kysyi, että miten nämä viikot lasketaan. Tänään lääkäri sanoi minulle, että punktio päivästä seuraava on se 2+0.

Ikionnellinen Firefox 6+6 ja la 11.1.11
Ai kun mahtavaa! Ja sulla on tosi hieno laskettuaika :whistle:
 
Firefox mainiota!! Tosi ihana kuulla että meni noin!

Pitääpä kysellä lääkäriltä siitä sikapiikin tämänhetkisistä ohjeista. Uskon kyllä että otan, koska teen itse terveydenhuollossa töitä, niin tartuntariski lienee ihan kiva jos se epidemia tulee. En kyllä myöskään usko, että keskenmenot liittyy rokotuksiin, vaikka samalle kohdalle ajankohdallisesti sattuisi. Vaikka kyllä tuo Riksu mitä mainitsit pistää miettimään, että jos kuitenkin, tai jos tulee kuumereaktio ja se sitten vaikuttaa. Oiskohan parempi ottaa vasta myöhemmillä viikoilla? Olisin mielelläni ottanut piikin ennen raskautta mutten ehtinyt kun just ennen tätä hoitoa tultiin ulkomailta, missä ei moisia ollut tarjolla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Paiju:
Firefox mainiota!! Tosi ihana kuulla että meni noin!

Pitääpä kysellä lääkäriltä siitä sikapiikin tämänhetkisistä ohjeista. Uskon kyllä että otan, koska teen itse terveydenhuollossa töitä, niin tartuntariski lienee ihan kiva jos se epidemia tulee. En kyllä myöskään usko, että keskenmenot liittyy rokotuksiin, vaikka samalle kohdalle ajankohdallisesti sattuisi. Vaikka kyllä tuo Riksu mitä mainitsit pistää miettimään, että jos kuitenkin, tai jos tulee kuumereaktio ja se sitten vaikuttaa. Oiskohan parempi ottaa vasta myöhemmillä viikoilla? Olisin mielelläni ottanut piikin ennen raskautta mutten ehtinyt kun just ennen tätä hoitoa tultiin ulkomailta, missä ei moisia ollut tarjolla.
Ja sinuako ei yhtään mietityttäisi, mikäli saisit keskenmenon heti piikin ottamisen jälkeen?
 
Firefox Onnea!! Ihania ultrakuulumisia :heart:

Sikapiikistä Itse en ole ottanut, vaikka olen asiakaspalvelussa töissä. Mikään flunssa ei ole minuun vuoteen nyt tarttunut, vaikka tosiaan oli pahakin epidemia syksyllä/talvella. Yleensä nappaan kunnon flunssan kahdesti vuodessa. Tuo laskettuaika osunee sitten keskelle sitä ennustettua uutta aaltoa. Pistää miettimään. Kaveri synnytti syksyllä vauvan ja hänelle tarjottiin sitä piikkiä vielä viimeisessä neuvolassa. Ei ottanut. Vauva syntyi ja sairastui kuukauden ikäisenä sikainfluenssaan. Oli tosi huonona sairaalassa, mutta onneksi selvisi. Vaikka vauva syntyikin heti pian sen jälkeen, kun sikapiikki olisi annettu, niin maidon kauttahan vauva olisi varmaan saanut vasta-aineita. Mutta turha sitä on jossitella.
Mä en kans tiedä mitä teen sen kanssa.. kauheeta olis, jos tulis heti keskenmeno. Oli sitten sattumaa tai ei. Kauheeta olis myös sairastua tautiin ja saada vakavia jälkitauteja, joista mahdollisesti sikiölle haittoja. Perhanan influenssa :/
 
Firefox Ihanaa :heart: Tippa tuli linssiin täälläkin, kun luin viestisi. Onnea ihanista ultrakuulumisista!

Sikapiikistä: niin mistäpä sitä tietää, miten rokote kullakin vaikuttaa :/ Kauheeta on kyllä, että keskenmeno on tullu heti piikin ottamisen jälkeen :'( Mulla ainoat oireet oli seuraavana päivänä hirveä päänsärky ja pistoskohta oli vähän arka.

Oikean puolen kivut on helpottanu, toivottavasti ei tule enää takaisin tai ei ainakaan ois mitään pahaa...
 
Pikkuperho: Viimeksi kävin ultrassa jo rv 5+6 ja silloin näköi jo syke. Tällöin olin siis väestöliitolla. Nyt sanoivat ovumiasta, että rv 6-7 olisi hyvä ultrata.

Heni + Firefox: Hyvä että kaikki ultrassa hienosti! Ihanaa!

Mä oon sairastanut sikaflunssan, et piikkiä en aio ottaa.
 
Ehtoota kaikille,

Täällähän käy mukavan vilkas keskustelu ja paljon uusia piinailijoita on tullut mukaan. Tervetuloa minunkin puolestani!

Firefox ja Heni, onnittelut hienoista ultrakuulumisista!

ON: omalta polilta soiteltiin perjantaina kuulumisia ja ultra-ajaksi sain 8.6. Voitko Tinka päivittää listalle?
Pari viikkoa pitää kärvistellä - tämä aika on mielestäni paljon pahempaa piinaa kuin alkionsiirron jälkeinen aika. Oireet ovat vielä aika vähäiset ja voimakkuus vaihtelee.

Vanhempani tietävät hoidostamme ja äiti tänään kysyi, että mitä alkiolle kuluu :) Totesin vaan, että enpäs tiedä johon äiti totesi, että taitaa olla kiltti alkio kun ei mitään meteliä pidä.
Aiotaan kertoa heille juhannuksena, jos sinne asti kunnialla selvitään - tosin saattavathan nuo jo jotain aavistella.

Mukavaa viikonjatkoa kaikille!
 
Voi tylsyys ton pandemia-rokotuksen kanssa. Se on niin uus asia, ja rokotettakaan ei oo tutkittu. Mietin iteki, et otanko vaik en ollu sillon raskaana. Otin sit kuitenkin, eikä mulkaa oikeestaan mitään oireita...pitää vaan päättää...molempi pahempi? Rokotuksestahan vauva saisi suojan, ei oikein toivois, et pieni sais sikiksen heti :/ Jos en ois ottanu, ni ottaisin varmaa vast loppuraskaudesta...

Tervetuloa kaikille uusille!

Mä olin varsinaisella "piinailuajalla" ihan viilipytty, mut eihän se ollu mitää piinaa verrattuna tähän :D
 
Heni ihanaa, että oli ultrassa kaikki hyvin =)

Riksu hienoa sinulla on jo tällä vkolla ultra.

Nemi kiitos. Hyvä kun kivut loppuivat, voi varmaan välillä tuntua vähän eripuolilla vatsaa niitä kipuja.

Firefox iiihanat ultra kuulumiset sinulla :heart: onnea!

Minulla edelleen vaaleanruskeaa vuotoa tänään, soittelin klinkalle ja siirsi ultran ensivkon ti:lle. Saatan kuitekin vieläkin aikaistaa, jos ei pää kestä, mutta eipä siinnä ultrassa varmaan paljoa vielä näkyisi tällä vkolla.
 
Kiitos sikakeskusteluista.
Illusia tottakai mietityttäisi jos tulisi keskenmeno heti piikin perään (sitä yritin tuossa juuri kirjoittaakin), mutta toisaalta mietityttäisi varmaan ihan jokainen asia mitä edellispäivinä oli tehnyt, enkä oikeasti kyllä usko, että rokotteet aiheuttaisi keskenmenoja. Kuitenkin tuntuu ehkä varmimmalta odotella syksymmälle, jos silloin vielä raskaana ollaan, kun ei niitä flunssia nyt pitäisi olla tulossa.
Oivikki peukkuja että jo loppuisi tuo!
 
Huomenta kaikille!
Oivikki, mä olin varhaisultrassa rv 5 + 5 ja noin aikasin just pienen vuodon takia. Ja kyllä siellä silloin syke näkyi, yleensähän suositellaan rv 7 aikoihin, koska ei syke välttämättä sitä ennen näy ja sitten tietysti huolestuu entistä enemmän. Uskon ja toivon että on harmitonta vuotoa sinulla. Tosi ylestähän tuo vuoto on alussa.
Itsellä oireet vähän heikentyneet, ja sehän tietty pelottaa.....

Teekuppi 4+4 ( laskettu siirrosta niinku mulle on sanottu )
 
Oivikki: Toivotaan, että vuoto loppuu kokonaan! Mä olen ihan varma että se on vaaratonta kun kerran tuolla lailla tihuttelee. Ymmärrän kyllä huolen ja helppo se on toisen sanoa että on vaaratonta. Jos olisi omalla kohdalla niin olisin aivan epätoivoinen! Pissaväleistä en osaa sanoa kun olen muutenkin kova juomaan ja ravaamaan vessassa. Ällövaroitus: Muuten on kyllä ollut vatsa "hieman" sekaisin ja aamulla tulee yhtäkkiä kova isompi hätä. Hajut on sen mukaiset että hyvä kun pääsen vessasta pois pyörtymättä. Olen kyllä miettinyt että tuolla hernehimolla voi olla osuutta asiaan. Ällövaroitus päättyy!

Hernehimosta muuten: Ostin sitten kaupasta herneenversojakin mitä voi laittaa salaatin päälle ja tuli vesi kielelle kun näin irtomyynnissä herneitä. Nam! :LOL:

Irene: Kiitos kommenteista! Olen käynyt hieman taustailemassa teidän pinossa! :)

Pikkuperho: Hyvä merkki varmaan vaan jos sulla ei ole turvotusta! Mun turvotus johtuu varmasti hoitoihin reagoinnista. Mulle myös sanottiin että 7+2 päivänä ultraan. Sanoivat myös että voisi tulla jo 6+ -viikon loppupuolella mutta varmempaa tulla 7+ -viikolla.

Pipa: Laskutavassa on eroja. Mulle sanoi kätilö eilen että punktio on 2+0. Sehän kuitenkin tarkentuu sitten ultrassa, joten jokainen voi laskea haluamallaan tavalla!

Riksu: Mä yritän lähettää osan mun ruokahalusta sulle!!!! Olen ollut normaalipainoinen (ja pitkä), mutta mua huolettaa vähän toisin päin kun ruokahalu on kasvanut ja mulle jo tuli viime syksynä 5 kg lisää. Nyt kun pistokset alkoivat niin tuli kahdessa päivässä 3 kg ja seuraavan viikon aikana 2 kg eli viime kesään verrattuna 10 kg lisää ja olen nyt normaalipainon ylärajoilla... Uskon että muutaman kilot on tämän turvotuksen takia, mutta silti.... :ashamed: jäätelö on maistunut... Ihanaa kun pääset ultraan jo tällä viikolla!

Henille poksuonnittelut!

Sikapiikistä: Olen tuota myös yrittänyt pähkäillä ja kallistun siihen suuntaan etten ota. Mua huolettaa kauheasti että mitä rokotus tekee alkiolle, mutta toisaalta jos tauti iskee niin mitäs sitten. Tähän ei varmaan ole hyvää ja huoletonta ratkaisua.

Firefox: Mahtavaa!! Ai miten onnelliseksi tulin. Ihan meinaa tulla kyyneleet silmänurkkiin ilosta!

(.) Masu on edelleen pallo. Soitin eilen klinikalle kun olin niin huolissani että saattaisko hyperi olla kivuton. Hoitaja sanoi että kyllä hyperi yleensä alkaa kivuilla ja voin olla huoletta kun ei kerta ole kipuja tai en oksenna. Hoitaja lupasi vielä varmistaa lääkäriltä ja soittaa jos lääkäri on eri mieltä. Soittoa ei kuulunut joten kaikki hyvin. Siirrettiin kuitenkin ultraa päivää aikaisemmaksi joten mulla ultra on nyt sitten ensi viikon tiistaina.

Ihana oli kertoa uutiset ja vastaanotto oli lämmin ja iloinen. Vauvauutiset ovat olleet odotettuja. Oli myös helpottavaa kertoa, että ollaan oltu hoidoissa. Selitettiin miksi ei olla kerrottu aikaisemmin (tulisi liikaa paineita jos ei heti onnistuisikaan). Isosisko kaivoi jo ristiäismekon esiin, jonka mun äiti on ensimmäisille lapsenlapsille ostanut. Äiti kertoi, että he olivat mun ensimmäisen isosiskon jälkeen yrittäneet meidän sisaruskolmikon keskimmäistä 4 vuotta ja äiti oli jo aloittanut tutkimukset, kunnes aukiolotutkimusten jälkeen oli toinen isosisko oli saanut alkunsa. En ole tätä ikinä aikaisemmin häneltä kuullut.
 
Paju, Teekuppi ja Tinka kiitos, toivon itsekin, että kaikki on hyvin vaikka tämä ruskeavuoto jatkuu, edelleen.

Teekuppi oireiden puute ei ole vaarallista, ne varmaan tulevat ja menevät, mutta niiin ymmärrän huolestumisesi.

Tinka minäkin olen popsinut hyvällä ruokahalulla pakasteherneitä jokapäivä vaikka yleensä en niistä paljoa välitä, mihiköhän tämä liittyy??? Ihana sinun siskosi, kun kaivoi jo se ristitäismekon esiin, ihan tässä nousee tippa linssiin.

Kaikille hyvää odotusta piinailusta huolimatta.
 
Sellainen tieto tuli muuten vielä, että sekä äidilläni että siskollani on kohonneet sokeriarvot raskauden aikana vaikka muuten verensokeri on alhainen. Sen lisäksi minä ja kaksi sisarustani sekä sisareni kolme lasta ovat tulleet 2-5 viikkoa etuajassa. Jää nähtäväksi sitten, että tulisiko tämä sintti 2010 vai 2011. :LOL: Yllättävän pitkälle uskalsin hetkellisesti miettiä!! :LOL:
 
Tinka tosta "ällövaroituksestasi" tuli mieleen, että täälläkin on maha löysällä. Voisi jopa todeta, että niin mikä alkuraskauden ummetus??? Hyvä, kun vessaan ehtii aamiaisen ja kahvikupillisen jälkeen töissä aamuisin :LOL: Mahtaisko johtua Lugeista?
Ja ihanasti otettu perheenlisäysuutiset vastaan :heart:

Mä laskin tossa huvikseni, että mulla menee viikossa kaksi pakettia Lugeja (200mg) ja ne kaks pakettia maksaa 31,80?. Käytän niitä yhteensä vähintään 8 viikkoa (pidempään, jos lääkitys ajetaan alas vasta rv 10 jälkeen). Tulevat kustantamaan väh. 250? eikä saa edes kelakorvauksia :/

Menikö teillä lääkekatto täyteen jo hoidoista?
Mullapa ei tällä kertaa näköjään mennytkään. Selvisin piikittelystä yhdellä Puregon 900iu ampullilla sekä 5kpl Orgalutranpiikkejä ja yksi Pregnyl. Multa taitaa puuttua vielä pari sataa euroa katosta. Viime-IVF:ssä pari vuotta sitten meni katto umpeen kerralla, kun jouduin ostamaan vielä toisen Puregon ampullin tuon 900iu lisäksi. Todella typerää, kun Lugeista ei saa mitään!

oivikki toivon todella, että on ihan harmitonta tuo sinun tuhruttelusi :hug:

ON: mun selkä, mun selkä, aaarrrrgggghhh!!!! :'( on ollu ihan mielettömän kipee tänään. Mulla on jo valmiiksi huonokuntoinen selkä ja lihakset todella jumissa tuolta pakaroista ja varmaan reisistäkin. Seisominen oli lähes mahdotonta tänään ajoittain, ja sehän vasta mukavaa, kun seisomatyötä teen. Pakko yrittää venytellä tänään, jos se auttaisi. Alaselkää en anna kenenkään hieroa, ettei ole pienintäkään ylimääräistä km-riskiä.

Aamusta töissä pisti vähän kuvottamaan ennen aamupalaa, mutta nieleskelin väkisin muutaman tilkan sokerimehua ja olo helpotti sen verran, että kestin aamiaiseen saakka. Iltapäivällä lievä nieleskely alkoi uudelleen, vaikka en päästänyt edes mahaa tyhjäksi. Ja nyt on taas nälkä! Oireet ovat kuitenkin jotenkin lieviä ja pelottaa taas ihan hirveesti :|
 
Mulla jäi lääkekatto 5 euroa vajaaksi :kieh: ,täytyy varmaan pyytää sitten työterveydstä kirjoittamaan jotain särkylääkkeitä että saa katon täyteen,jollei tule toista kierrosta nyt...
Huomenna saan soittaa puoliltapäivin HCG arvon
 
Tinka- Kuulostaapa inhalta ;) toi sun ällövaroitusjuttu, mutta eiköhän se tilanteeseen kuulu ja herneet tosiaan voi jonnin verran vaikuttaa. Mulla taas ollu ummetusta havaittavissa pari päivää :/ ja maha on turvonnu. Ihania noi sun siskon ja äidin reaktiot :heart: Ristiäismekko... :heart: Kiitos listan päivityksestä!!

Lääkekatosta: Meni yli ja komeasti. Kaks hoitoa on tämän vuoden puolella käyty läpi, joten parempiki mennä yli :kieh: Sain muuten allergiaan nenäsumutteen ja silmätipatkin 1,50 hintaan. Jotain hyötyä lääkekatosta muutenkin, vaikka eihän noi allergialääkkeet hirmu kalliita muutenkaan ole.

Pikkuperho Mulla on yläselkä jumissa :/ On varmasti tuskasta tehdä seisomatyötä selkä kipeenä. Sit haet vaan saikkua, jos et pysty oleen! Minäki olen pariin otteeseen saanu saikkua selän takia.

on: etovaa oloa ollu tänään oikeastaan koko päivän, ei kuitenkaan niin pahaa, että olisin oksentanu. Töissä oli vielä hirveä nälkä ja ruoka ei maistunu yhtään miltään. Nieleskelin ja söin pakolla, koska pitkä päivä oli edessä. Töissä meinasin tauolla nukahtaa, vaikka viime yönä nukuin melkein 9 tuntia. Mutta voi, kun jatkuis vaan ällötys ja väsy...
 

Yhteistyössä