**Piinailijoista ekaan ultraan.. ja ehkä ylikin**

Täällä oli keskustelua sikapiikistä,mä otin sen jo syksyllä.Kysyin silloin lääkärinkin mielipidettä ja tultiin molemmat siihen tulokseen että parempi ottaa se jos tulen raskaaksi,silloin vasta suunniteltiin ekaa hoitoa.Olen nyt tyytyväinen kun tuli se otettua.Minulle ei tullut mitään oireita siitä,hieman ehkä käsi kipeä.Kaverilla taas pistoskohta paisui ja oli tosi kipeä,toki hän joutui nostelemaan 1v lastaan kun minä varoin tekemästä mitään "raskasta".

Meillä myös lääkekatto meni yli,kun alku vuodesta oli eka hoito.
Typerää kun kela ei korvaa lugeja,hain lauantaina viisipakettia ja hinta oli ihan kiva...

Raskauden kertomisesta: Välillä aina tulee sellainen olo että haluisi jollekkin kertoa mutta toisalta ei vielä halua,kun ei voi tietää miten tässä käy.Jos nyt vielä hetken aikaa totuttelee itse ajatukseen ja sitten kertoo lähimmille ihmisille.Mieskin eilen sanoi että ei oikein meinaa ymmärtää että olen raskaana.No eipä sitä vielä itsekkään usko todeksi.

Nemi77 Minulla myös on ollut tänään ummetusta,en tiedä toki johtuuko raskaudesta.Olen kuitenkin niin alussa että voiko oireita jo olla?!Myös etovaa oloa on välillä ja nukun paremmin kuin normaalisti.
Mahan juilinta loppui aamupäivällä mutta alkoi uudestaan iltapäivällä ja oli aika kovaa kipua.Meni ohi kun pidin kuumaa vesipulloa alamahan päällä.En tiedä johtuiko osittain ummetuksesta koska kun join kupin kahvia ja pidin vesipulloa niin vatsa alkoi toimia ja se myös tuntui helpottavan kipua.

 
pipa87 mulla monesti jo piinaviikoilla hetkellinen ummetus tai suuri pissahätä aiheuttivat kovempaa "menkkajuilimista", joten miksipä se ei voisi olla sinullakin niin. Nytkin on joskus käynyt niin, että ennen mahan toimimista aamulla on ollut hetkellisesti aika kovatkin kivut ja vessakäynnin jälkeen helpottaa =)

Voi herttinen tätä väsymystä :eek: en yleensä tosiaan nuku päiväunia ja öisinkin saan paljon paremmat unet kuin ennen raskautta, mutta silti.. menin "hetkeksi huilaamaan" ja nousin vasta kolmen tunnin sikeiden unien jälkeen ylös. Mies kävi monesti herättelemässä, mutta en vaan päässyt ylös. Onneksi saa aamulla nukkua, ei taitaisi uni tulla nyt hetkeen B)

Nemi77 mulle on monet sanoneet tuon selkäkivun kuvailun perusteella, että olis iskiasta tai välilevyn pullistumaa, joka tietty pahenee raskauden aikana :( lepoahan ei suositella, vaan kävelyä pehmeällä, epätasaisessa maastossa ja sitten jotain tiettyä venyttelyä. Töissä varmaan tuo tasaisella alustalla kävely pitkien päivien aikana pahentaa sitten kipua. Täytyy koittaa noita "itsehoito-ohjeita" =) en tahtoisi (enkä oikein pystykään) "turhan takia" olemaan saikulla, niin kauan kun pystyssä pysyn vielä.
 
:heart: :heart: :heart: Odottajat :heart: :heart: :heart:

..................Punk/PAS..Kli............LA.........1.UÄ......... .1.Neu.....


Heni...............15.4.PAS..AVA/Tre.3.1.......10.5............27.5........
Firefox............19.4....................10.1.......24.5............26.5. ......
Paiju ..............26.4.........VL.......17.1.......31.5.............1.6........
Nemi77...........26.4.........VL.......17.1.......1.6..............30.6.... ...
Tinka-.............26.4.........GRA.....17.1.......1.6..............14.6... ....
riksu82...........26.4.........OVU.....17.1......28.5.............
Verna..............26.4....................17.1.......2.6.............
Pikkuperho.....30.4.........AVA......21.1.......7.6.............
Illusia76.........30.4.........TAYS.....21.1......8.6..............15.6.... ..
karmilla..........30.4..........FER .....21.1.....2.6./7.6........
Lapinhullu......30.4.........TAYS/....21.1......8.6..............
KeTe10............3.5..........VL........24.1.....4.6/10.6.......24.6... ..
PetKat.............3.5..........TAYS....24.1.......10.6............
Oivikki.............3.5.PAS..............................1.6..............
Pipa87............7.5.......................29.1.......14.6...........
Teekuppi........7.5.PAS...AVA/R....28.1.......
Sela...............11.5....................................7.6.............
 
Lääkekatto on täälläkin täyttynyt! Tietty just sillai kun sitä ei oikeestaan enään tarvitse! Luget tosiaan harmitta, kun ei korvata. Mä oon hakenut niitä aina paketin kerrallaan, kun en oo uskaltanut ostaa enempää. Ramppaan siellä siis viiden päivän välein :LOL:

Ummetusta täälläkin ilmassa ja voi tätä huonoa oloa! Mutta ei vielä oksua :) Huomenna on edessä 12.5h työpäivä! Saas nähdä kuinka käy...
 
Pikkuperho toivotaan että juiliminen johtuu siitä.Kerroin maanantaina puhelimessa hoitajalle juilimisesta ja hän meinasi että se voi johtua myös kohdun kasvamisesta,minullahan siirrettiin kaksi alkiota ja jos molemmat ovat vielä mukana ehkä se "vauhdittaa" kasvua ja siksi kipuja...onneksi nyt kivut kuitenkin helpottanut ainakin hetkeksi.

Nyt taitaa sitten kahvin juonti loppua.Join aamukahvia ja sitten tulikin niin huono olo että jouduin oksentamaan.Yleensä juon kolme kuppia aamuisin,toki hoidon aikana jo yritin vähentää yhteen kuppiin.Onneksi töissäkin olen vähentänyt että eivät heti ihmettele miksi en juo kahvia.

Mukavaa päivää kaikille! =)
 
Huomenta ja onnea kaikille teille plussasta

Päätin tulla kaikkinen oireireni tuolta toisesta ketjusta tänne koska taitaa nyt olla se parhain ketju mnun tilanteessani.
Minulle on tehty alkionsiirto 11.5 ja 23.5 tehty hcg-veritesti vahvisti raskaustestejen haaleat viivat raskaudeksi.
Minulla ei ole juuri muita oireita kun alaselk särk mikä on aaltoilevaa ja välillä kovaakin. Leviää valillä mahan puolellekkin tuntuen kuukautiskivulta. Tänä aamuna sitten vielä tuota liuskatestiä kokeilin, et jos se viiva siitä vahvistuisi niin olikin sitten vaaleampi .Nyt en tiedä mitä ajatella.
Ultra-aika minulla on 7.6 eli silloin ratkeaa missä mennäään. Nyt on kyllä tietynlainen paniikki eikä pysty yhtään relaamaan.

Hyvää keskiviikkopäivän jatkoa teille kaikille odottajille.
 
Huomenta!
Täältähän sinutkin sitten löytää. Tulin tänne itsekin kun tuntu ettei kahden km:n jälkeen uskalla hypätä mihkään odottajiin, varsinainen piina kun alkoi plussasta. Myös minulla oli eilen maha niin kipeä muutaman tunnin ajan, että olin varma että kesken meni. Klinikalta sitten lohduteltiin et kasvukipuja saattaa olla ( tässä vaiheessa? ). Mutta kaksihan mullakin siirrettiin.
Sela, oliko testit samanmerkkisiä? Mullahan viivat pysy ihan haaleina pari-kolme päivää ja nousun näytti sitten peräkkäin otetut veritestit. Yksi mahdollisuus on jos menee nyt aamulla yksityiseen labraan niin saa tuloksen iltapäivällä, ainakin täällä hinta on noin 50 eur.
Voimia Sela!
Teekuppi 4+5
 
teekuppi tänne oli joo tultava kun niin epävarma olo. Testi oli samanmerkkinen, mut katsoin siä uudestaan nyt kun on hieman kuivahtanut niin on tummempi mitä aluksi näytti. Meillä se tosiaan tulee humenna se testitulos yksityisellä, mut voisi olla viisainta käydä koska tää hermoilu ei varmaa ole pidemmän päälle hyväksi.
 
Mä roikun tässä ketjussa varmaan synnytykseen asti (jos sinne asti pääsen) :LOL:
Tänään on taas oikeen ranteet-auki-fiilis...tuntuu ettei mahassa oo elämää, oireet hävis eilen ja ny ahistaa, ultraan pääsen vasta iltapäivällä 15.15

Heni ja tuittupää 8+2 (toivottavasti)
 
Pikkuperho toivottavasti venyttely auttoi.

Nemi hyvät oireet sinulla.

Pipa hyvä, kun sait vatsakipuun helpotusta.

Riksu tesmppiä pitkään työpävään.

Heni :hug: jaksamista iltpäivän ultraan asti. Minä olen täällä myös ihan tulisilla hiilillä, vuoto jatkuu edelleen niukkana onneksi! mutta kokoajan pelkään, että koska hanat aukeavat. Sain lääkärille ajan vasta pe iltapäivälle!

Sela tervetuloa mukaan! Jospa sinulla oli vähän laimeampi pissa tällä testauskerralla.
 
oivikki Huomasin aamulla kyllä, että pissa ei ollut niin tummaa kuin aikaisempina aamuina. En tiedä mistä tuo sit johtunee ettei ollut koska en ole juonut sen enempää omasta mielestäni ainakaan et sen takia olisi laimeampaa. Kait se vois sitten vaihdella, ei ole tullu aikaisemmin tarkasteltua noin tarkasti :)
Kävin vielä äsken verikokeessa varmuuden vuoksi ja huomenna sit ssan testituloksen. Toivotaan et kaikki kohdillaan :)
 
Sela uskoisin, että on. Minulla oli viiva selkeästi haaleahko testissä verrattuna kontrolliviivaan ja silti oli verikokeentulos viiteen mukainen.

Minulla jatkuu tämän pienivuoto. On niin piinaavaa, kun pelkään se runsastuvaa. Sain lääkärille ajan pe. Toivon kovasti, että kaikki olisi tästä huolimatta kunnossa. Olen todella kiitollinen tästä raskaudesta ja toivon niiiin kovasti sen jatkuvan.

Tsemppiä kaikille kanssa piinailijoille :wave:
 
No niin, täällä yks hätähousu varas sitten varhais-varhaisultran :/ Tiedättekö, voiko turhan useista ultraamisista olla jotain haittaa? Mul ois siis yksityisellä 4.6. ja se väestöliiton 10.6. En vaan pysty oottaa ja kaverin häät on 5.6., ni ois kivempi mennä, ku tietäis onko mahassa eloa...Kaikki kuitenkin arvaa miks en "juhli"...
Ja tiedättekö kuin paljon maksaa ultraaminen yksityisellä?

Ai, että tää odottaminen on sietämätöntä...
 
Mä tunnen sittenkin oloni yllättävän rauhalliseksi lukiessani näitä varhais-varhaisultravarauksia :D eikä millään pahalla tarkoitettu kenellekään, ymmärtäähän sen, kun huoli on kova, niin se on. Mä taas en millään tahtois mennä edes tohon ar-ultraan parin viikon päästä. Pelkään niin, että tullaan ryminällä alas.

Hitsi mikä "krapula" mulle iski nyt päivällä :x ja illalla olis tiedossa kahdet (!) synttärit, eli paljon makeaa ja kahvia *örb*
 
Ultrassa käyty taas ja kaikki oli hyvin, onneksi huomenna on se virallinen neuvola =)
On se niin ihmeellistä miten tää pääkoppa pystyy manipuloimaan mieltä ja tekemään väen vängällä olon ahistuneeksi. Ei tässä kyllä pysty mistään oireistakaan mitään enää päättelee ku välillä niitä on vaikka muille jakaa ja sit ne taas häviää ku pieru saharaa.

Heni ja tuittupää 8+2
 
Karmilla hyvä :heart:

KeTe ja Karmilla hyvin tehty :) , odottavan aika on pitkä tosiaaan!

Heni
ihanaa :heart:

Pikkuperho kiva, että pystyt ottamaan rauhallisemmin tämän piinailun. Toivottavasti niissä juhlissa on myös maukkaita suolapaljoa. Mukavaa iltaa!

Oivikki ja Suoma 5+3
 
Ihanaa karmilla, et en oo ainoo yltiövarhanen :/ Meil on menny kaikki tähän asti ilman epäonnea, niin oon varma, et siel ei mitää oo... Ei oikeen pysy homma (lue: pää ) hallinnassa, ja alkaa näkyy jo tiuskimisena ja sitä en taho =)
 
Moikka
Mitäs sulla on karmilla viikkoja tuolloin ultrassa, mä olin ekasta plussasta kans tosi aikasessa eli 5+5 ja syke näkyi jo silloin.
Henille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Ja Sela yritä kestää rauhallisena huomiseen, millanen on olo sulla?
ON: Itellä mahakipu pysynyt tänään poissa.
 
Kyl on välillä ihan kestämätön olo, mut mies on luottavaisin mielin. Hän uskoo niin testituloksiin ja aijempaa veritestiin. Suutuinkin jo välillä ja sanoin et hitto hyppää sä mun housuihin niin tiedät nää tuntemukset niin et siinä paljoa enää puputtais. No, oli asiatonta ku toinen koittaa valaa sitä uskoa. Eihän tässä veriarvon mukaan pitäisi mitää ongelmaa olla, mut ku mulla vaan on. Välistä tuntuu et olen ihan hermoheikko ja et aika kuluu niin hitaasti ja tekis mieli mennä nukkumaan et olis taju kankaalla hetken aikaa.
Nuo ikävät tuntemukset on vielä hieman nostanut päätään eli ristiselkää pakottaa, mut ei juuri muuta. Tänään kun mentiin kauppaan niin tuli ihan tosiaan sellainen tunne et raksaana ollaan. Haukotutti ihan sairaasti ja tuli ihan vetämätön olo. Mun piti pysäyttää pysäkille auto ja vaihtaa kuskia ja ajaessa mulla äityi tuo selkä enemmän kipeäksi. En kertakaikkiaan jaksanut ajaa ja sitä tunnetta. Sit ku päästiin kaupan pihalle niin olo helpotti ja sit olin ihan normi.Nyt ilta on ollu ok. Jotenkin ku on liikkeessä niin ei kipu tunnu tai sitten ei koko ajan kuuntele itseään.
Jaahas, tästä tuli taas tällainen romani :) Nyt mun on kyllä mentävä nukkumaan, oon ihan poikki

Hyvää yötä ja kauniita unia

 
Mä laskin että mulla olis ekassa ultrassa viikkoja 6+5,jos siis laskin oikein. ;) eilen sanoin työnantajalle, koska mun työhön kuuluu myös nostelua.Niin ettei laittais mulle enää semmosia töitä.KOROSTIN myös että raskaus on alkuvaiheessa ja että nyt mua pelottaa kun sanoin asian ÄÄNEEN että jotain tapahtuu..
Onneksi hän ymmärsi vaikka on mua nuorempi ja lapseton sinkku.

Paljon tulee mietittyä..että maaliskuussa kun sain tietää että torvet on tukossa niin se oli kuin kuolemantuomio..ajatteli että kuinka paljon on kestettävää,miten tämän kestää henkisesti ja rahallisesti..siirron jälkeen olin sen 2 viikkoa RAUHALLISIN ikinä tämän rumban aikana,,hoitaja sanoi että josko sillä oli tarkoitus :flower:
Mullakin oireita tulee ja menee,rinnat on kyllä kipeet,mutta kyllä sitä wc ssä käydessä pyyhkii vähän liiankin kovaa kun pelkää että verta tulee..en oo uskaltanu seksiäkään harrastaa(voi ukko parka)vaikka ei siitä kuulemma oo vaaraa, sen jälkeen voi tulla hieman verta.Eilen tuli ekat yökkäämiset kun hain postia.
 
Heippa kaikille :wave: Mahtuuko joukkoonne yksi hermoheikko :ashamed: Plussasin 2.IVF:stä. Takana kuitenkin muistuttaa keskenmeno rv 12+, joka johti kahteen kaavintaan. Mun kesä tulee varmaankin oleen piinallinen. Ihan alkutaipaleella ollaan, ja laskettua aikaa en oo oikein osannut laskea, helmikuun ekoille päiville menee. Mulla ei oikein mitään oireiota ole, paitsi alavatsalla sellainen menkkamainen painontunne. Melkoista vuoristorataa elellään, iloa, pelkoa ja jännitystä ilmassa.
Lueskelen ketjua läpi ja yritän päästä kärryille. Oikeinpaljon onnea teille jokaiselle, jaetaan ihmeessä kokemuksia iloista ja suruista :heart:
 

Yhteistyössä