**Piinailijoista ekaan ultraan.. ja ehkä ylikin**

plasebo, kiitos ihanan rohkaisevasta kokemuksesta. Mä jatkan kahdesta haaveilemisesta, vaikka yksikin olisi jo toiveiden täyttymys. :)

illusia76, mulla menee lugeja 3x 200mg/vrk. Ohjeessa lukee, että jatketaan, kunnes nähdään elävä sikiö. Olen tässä miettinyt tykönäni, että ihanko oikeasti odotamme sikiö-vaihetta vai tarkoittikohan lääkäri sitä ekaa ultraa, jossa vielä virallisesti ollaan alkiovaiheessa. Mutta se selvinnee sitten ultrapäivänä sekin.

Vadelmaunelma, sulla on rankkoja kokemuksia... ja noinhan se just on, ei voi tietää, miten kenelläkin menee. Riskit ovat olemassa loppuun saakka - ja sitten vielä lapsenkin kanssa- ja jokuhan aina kuuluu siihen pieneen prosenttiin. Mutta ei meidän kenenkään auta kuin uskoa, että joskus ollaan siinä paremmalla puolella tilastoa, eihän tätä muuten jaksaisi!

Pikkuperho, et ole ensimmäinen, joka tuosta lääkäristä sanoo, ettei ole kovin tyytyväinen ollut. Olen kuullut hänen päästäneen aikamoisia sammakoitakin suustaan. Meille hän oli aivan asiallinen, jopa jossain määrin ystävällinen ja rohkaisevakin. Mutta ei herättänyt ollenkaan samaa luottamusta kuin oma lääkärimme Seinäjoella. :) Kiva kuulla, että sinäkin olet saanut hyvän lääkärin! Meilläkin oli aluksi sellainen, joka otti vastaan vaginan, mutta me ihmisinä jäimme sivuun. Tämä nykyinen on aivan loistava tapaus, mieskin ihmetteli, kun hänestä ja ajatuksistaan oltiin kiinnostuneita - muutenkin kuin spermanluovuttajana. Kyllä hyvä lääkäri tämän kaiken keskellä on kultaakin kalliimpi! Pidä kiinni positiivisesta asenteestasi - kyllä se vielä palkitaan!

Paiju, voi olla, että kolme olisi minuakin jo kauhistuttanut. :D Noista vitamiineista, mä en syö vielä mitään muuta kuin foolihappolisää. Kalsiumit on tällä hetkellä loppu, vaikka yleensä niitä allergioiden ja laktoosi-intoleranssin takia normaalistikin... Kyllä varmaan suurin osa hyötyy joistain vitamiinilisistä - mutta itse ajattelin käydä joltain viisaammalta kysymässä, mitä oman ruokavalioni lisäksi tarvitsisin...

Nemi77, mä olen järkeillyt tuplahaavetta aika samanlaisin ajatuksin. En itse ole kaksonen, mutta suvussamme sellaisia on jonkin verran. Me ollaan aina haaveiltu kolmesta lapsesta... niistä haaveista on pitänyt vähän joustaa, mutta kai sitä saa kaksosista unelmoida - ainakin vielä tässä vaiheessa? :)

Tinka-, pidetään siitä kiinni, että tehdään yhdessä tilastoihme. :) Kuulostaa hupaistalta tuo sun discopallo. :) Täytynee katsoa niitä uudestaan sillä silmällä, että mikä olis isonakin kiva. ;) Toivottavasti pikku-tilhi saa kuunnella sen helinää monet kerrat!

Mulla ei meinaa pää pysyä kasassa... päivän mittaan juoksen ainakin sata kertaa vessassa ja joka kerta pelkään, onko vuoto alkanut. Mitenhän sitä pysyy järjissään, jos kaikki yhdeksän kuukautta kuluu tällaisissa kauhunsekaisissa tunnelmissa? :) Onneksi on niitäkin, jotka ovat edeltä onnistuneet, niin ehkäpä sitä itsekin sitten...
 
:heart: :heart: :heart: Odottajat :heart: :heart: :heart:

..................Punk/PAS..Kli............LA.........1.UÄ......... .1.Neu.....


Heni...............15.4.PAS..AVA/Tre.3.1.......10.5............27.5.....
Firefox............19.4....................10.1.......24.5............26.5. ......
Paiju ..............26.4.........VL.......17.1.......31.5.............1.6........
Nemi77...........26.4.........VL.......17.1.......1.6.......
Tinka-.............26.4.........GRA.....17.1.......1.6.............14.6.... ..
riksu82...........26.4.........OVU.....17.1......28.5..
Verna..............26.4....................17.1.......2.6.......
Pikkuperho.....30.4.........AVA......21.1.......7.6.......
Illusia76.........30.4.........TAYS.....21.1......8.6..............15.6.... ...
karmilla..........30.4..........FER .....21.1......7.6....
Lapinhullu......30.4.........TAYS/....21.1......
KeTe10............3.5..........VL........24.1......10.6.............24.6.....
PetKat.............3.5..........TAYS.....24.1......10.6.......
Oivikki.............3.5.PAS................
Pipa87............7.5......................
Teekuppi........7.5.PAS...AVA/R....28.1.
 
Oivikki tervetuloa :flower: ! Toivottavasti vuoto on jo tätä lukiessa loppunut. Tuskin se mitenkään liittyy lugeihin. Muista ketjuista kun on lueskellut, niin monesti on löytynyt pieni verihyytymä tai limakalvosta herkkä kohta kohdunsuulta joka vuotaa. Hienoa muuten kuulla että luonnollisen kierron PAS:stakin joku plussaa, jos niitä huuruneniä joskus taas tarvitsee ;)

Heni hyvä tietää, että voi olla tuo streptokokki! ja että euvolaan voi mennä jos oikeasti alkaa stressata. Se sun tuittupää ei taida mokomista välittää? Tosi aikaisin näkynyt sykekin, vai muistanko väärin.

ja Teekuppi tervetuloa myös :flower:. Pidetään todella peukkuja että tällä kertaa raskaus jatkuisi. Koitetaan auttaa toisiamme kestämää tätä piinailupuolta tästä iloisesta asiasta!

Foolihaposta vielä: Muualla päin maailmaa raskaana oleville annetaan monessa paikassa järjestään 5mg tabletteja, koska niitä on halvempi tehdä (?), itsekin olen noita syönyt - nyt tosin aloin syödä vain puolikkaita, kun ajattelin, että sekin varmaan riittää. Joskus kyllä lueskelinkin noita annoksia, eikä missään puhuttu, että foolihappoa voisi saada liikaa.

Tinka voisit harkita raskaana olevan ruokablogin pitämistä! Ihania vinkkejä - vaikken itse kaikkea tulekaan varmasti noudattamaan niin monta ideaa tuosta jo suodattui läpi. Foolihappoa olen syönyt, mutta pitäisi ehkä harkita noita muitakin vitamiineja, taidan kysyä vielä neuvolassa ensi viikolla jos sinne asti päästään. Kyllä minäkin kuitenkin aika monipuolisesti syön, sallittuja kaloja, maitotuotteita, vihreitä ja marjoja joka päivä, joten en usko että on mitään akuuttia puutosta. Niin ja olen kyllä ymmärtänyt tuon viikkolaskennan samalla lailla. Huomenna jo 6+0 ja alkaa seitsemäs viikko, hienoa vai mitä?

Nemi ja Tinka kiva, että anopit ovat olleet noin myötämielisiä! Meilläkään ei ole painostusta tullut miltään suunnalta, mutta en aio ennen ultraa anopille puhua, koska hän ei ole tietoinen koko hoitoruljansseistakaan, enkä nyt vielä jaksa sellaisia 'tavallisen raskauden' anoppikeskusteluja. Äidille kyllä tekisi jo mieli kertoa.

Nemi minullakin on noita verisuonia tullut lisää rintoihin. Ajattelisin, että se johtuu turvotuksesta? Pitää kohta mennä liivikauppaan, että voi juosta bussiin. Nyt on myös viikonloppu mennyt todellisen väsymyksen ja palelun merkeissä. Eikös teillä muilla ollut näitä oloja jo pari viikkoa sitten??



 
Petkat luinkin vasta sun tekstisi: Kun kerroin kaverilleni, että olen raskaana ja nyt on kyllä tosi tyytyväinen olo, enkä aio ainakaan vielä alkaa hermoilla miten tämä menee, hän katsoi minua sillä lailla vähän vinosti ja sanoi, että saat nähdä, että se sellainen jonkinlainen jatkuva hermoilu kyllä kuuluu raskauteen. Ja hänellä itsellään on ollut neljä melkoisen ongelmatonta raskautta, joten yritetään keksiä keinoja miten pysyä nahoissamme koko loppu vuosi ;) . Mulle on jotenkin tepsinyt sen ajattelu, että en voi asialle oikein mitään tehdä.

Tinka kiitos kun jaksta päivitellä! Hieno ja pitkä lista jo!!
 
Korjatkaa muuten jos laitan listaan jotain väärin!!! Lisäsin nyt Henin, Oivikin ja Teekupin!

Heni meni hienosti kärkeen ja ajattelin että on myös joutunut ykköspiinailijaksi noiden vuotojen takia! Mahtavaa että on noin ihana neuvolatäti!


Paiju: En ehkä ruokablogia :LOL: , mutta on totta että olen kiinnostunut aiheesta. Ei varmaan tarvitse lisätä että olen suosinut luomua jo pitkään ja yritän välttää lisäaineita. Yritän välttää viimeiseen asti valmiiksi marinoituja lihoja tai ylikansallisia jogurtteja tms. Jogurteista tuo valion luonnonjogurtti on mun suosikki. :kieh:

Paiju: Mua tosiaan paleli rankasti silloin arvailuviikolla 3+2, 3+3 ja 3+4 päivinä. Mua on myös väsyttänyt alusta asti. Ensin varmaan lugejenkin ansiosta ja nyt ihan jo asukin takia. Just äsken heräsin päikkäreiltä ja nyt lenkille! :wave:
 
Mulla oli siirto 15.4, klinikka AVATre ja LA olis 3.1 tosin viimeks ku ultrattiin niin tuittupää oli kiriny kaks päivää kehityksessä eelle ja LA oli sen mukaa 1.1 :) Suosittelen selittämään neuvolassa tilanteen niin luulis nitten ymmärtävän miksi tässä ollaan hermoromahduksen partaalla. Mulle neuvolan täti sanoi ihanasti, että jos hän jotenkin voi helpottaa ja auttaa mun oloa niin tekee ihan mitä vaan ja silloin sanoi myös että tuu vaikka joka päivä ultraan, jos haluat.

Mulla lääkkeet jatkuu rv 10 saakka: zumet 2x2 ja luget 4x200mg/vrk
Kysyin Avalla hoitaneelta lääkäriltä, että miten uskaltaa lopettaa lääkkeet ni se tuumas et moni pohtii samaa ja sanoi et ei tartte olla huolissaa ku istukka tuottaa siinä vaiheessa jo kaiken tarvitseman itse ja jos menee kesken ni johtuu jostain muusta.

Oireina mulla ollu älytön pahoinvointi 24/7 ja alkuillasta alkava turvotus joka tuntuu todella ahistavalta...suorastaan tukehduttavalta, röyhtäyttää ja pierettää, mutta mitään ei tuu pois mistään rööristä :LOL: (ei mua kyllä oikeesti naurata) niin ja väsymystä ollu normaalia enemmän.

Toivon niin sydämestäni, että meillä kaikilla pysyy kaverit matkassa loppuun asti :heart:
 
Tinka kiitos.

Heni ihana neuvollan täti sinulla tosiaan hänellä on tosi hyvä asenne =) . Olet hienosti jaksanut tämän alkutaipaleen ja toivottavasti jatkuu hyvin.

Paiju kiitos. Edelleen vaalean ruskeaa vuotoa tulee, mutta onneksi ainakaan vielä ei ole yltynyt. Tämä päivä on tuntunut pitkälle, toivottavasti huominen on parempi.

Toivottavasti kaikilla etenee normaalisti tämä piinailu.
 
Tervetuloa uusille! Olipas paljon tekstiä!

oivikki: Toivottavasti vuoto nyt loppuisi kokonaan!

heni: Sinullahan on jo "paljon" viikkoja. Aivan ihana neuvolan täti!

vitamiineistä.. Syön jotain raskausvitamiineja, mut en oo ottanut kuin 1kpl, vaikka määrä on 3kpl. Täytyy varmaan alkaa ottaa täyttä määrää. Mullahan on keliakia ja en syö kalaa et foolihappoa ainakin tarvitsen. Syömiset muutenkin on nytmitä on. Syön lähinnä sitä mitä saan alas! Pahoivointi on pahinta aina iltaisin. Mutta hei en oo viä oksentanut ja se on saavutus mulle :)

Lugeista.. Mun annos on 300mg x2 ultraan saakka ja lisäksi syön zumenonia 3tbl ja prednisolonia 10mg. Meillä taustalla myös keskenmeno.

AIvan tajuton väsymys päällä koko ajan. Meinaan nukahdella mitä kummallisimpiin paikkoihin :)

 
Täällähän on ollut tuottelias sunnuntai B) Kivaa! Mikäs sen parempaa, kun iso, mukava porukka ja paljon raskausoireita :heart:

Tervetuloa mukaan oivikki, teekuppi sekä Heni ja onnittelut masumatkaajasta kaikille :flower:

Sain kerrottua parhaalle ystävälleni tästä raskaudesta. Hän tietää myös meidän tarinamme, joten tahdoin kertoa välillä hyviäkin uutisia. Tosin kielsin vielä onnittelemasta, vaikka hän olisi niin halunnut. Sanoin, että päivä kerrallaan mennään ja katsotaan mitä tapahtuu. Sen kyllä kerroin rakkaalle ystävälle, että mikäli kaikki menisi hyvin, niin laskettuaika on hänen syntymäpäivänsä :heart:

Mä tapaan pestä hiukset muutenkin joka päivä, mutta ei ne koskaan NÄIN nopeasti ole rasvoittuneet! Kävin eilen illalla suihkussa ja jo aamulla tukka oli sen näköinen, että ei mitään asiaa pitää sitä auki. Eikun ponnarille vaan ja menoksi, kun en enää suihkuunkaan ehtinyt. Anoppi tuumas, että "hormoonit ne siellä hyrrää" =) Muutenkin kyseli hirveästi vointia ja oli varovaisen onnellinen. Tietysti hän (niinkuin minunkin vanhemmat) odottaa ensimmäistä lastenlastaan kuin kuuta nousevaa ja keskenmeno on iso pettymys myös heille; menetetty lapsenlapsi ja omien lasten suuri suru :'( eipä sitä ole aina omalta surulta tullut edes tajuttua tuotakaan näkökulmaa.

Ihanaa tulevaa viikkoa kaikille ja hus pois kaikki inhottavat vuodot!! Ei tarvita enää yhtään ylimääräistä murhetta eikä stressiä hoitojen ja tämän piinan päälle. Voimia kaikille :heart:
 
PetKat Ajatella, vaikka lähtökohdat ei oo ollu ihan parhaimmat, ni saattaa tulla tupla-onni :heart: :heart: Meillä siirrettiin yksi, mutta 5 jäi pakkaseen, joten toivottavasti sieltä joku yksilö on päättäny tulla rikastuttamaan meidän elämää sitten myöhemmin. Nyt vaan toivon, että meijän KeinoTeko-Hippu pysyy matkassa ja on löytänyt tiensä oikeeseen paikkaan kasvattamaan itseään :heart:
Tervetuloa Heni, teekuppi ja oivikki ! Uskomattoman paljon meitä täällä jo on. Ja aktiivista porukkaa!!
Mulle sanottii, että voin lopettaa Luget heti plussan saatua tai sitten käyttää kotona oleva kapselit loppuun. Käytin jo aloittamani levyn, vähentäen 6/vrk->4/vrk->2/vrk. Ja Multivita (raskaus ja imetys) kävin ostamassa. Ja mun ihana mies on tehny mulle ja masu-asukille aamupalan :heart: Ruispuuroa ja ruisleipää :)

Huomenna ois vissiin 5+0 (Ootko PetKat samaa mieltä?). Hiukan alkanut mietityttää, jos asukkia ei olekaan...Toisaalta ihanaa, ettei oikein mitään oireita, toisaalta toivois, et antais merkkejä itsestään =/ No viime yönä heräsin jo tuplasti pissalle, ja herään oudon aikasin aamulla ja illalla luonnollisesti aikasin nukkumaan. Jos nää ois meijän KeTen merkkejä? Varasin ekan nlan, joka 24.6....voihan sen tarv. perua.

Huomenna taas pitäisi keskittyä töihin...voi, kun ensimmäinen ultra olisi, niin voisi taas hengähtää...( :LOL: Luulen, että seuraavan kerran hengähdän laitoksella). Mukavaa viikon loppua ja tulevan viikon alkua kaikille!!
 
Hei kaikille!

Voisinko liittyä seuraanne?

Kerron vähän tarinaamme...Olen 23v ja mies 24v. Lasta olemme toivoneet yli kolme vuotta.Minulla todettiin paha endometrioosi,sekä kilpirauhasen vajaatoiminta ja myös munatorvet on tukossa.Miehessä ei vikaa. Tämän vuoden tammikuussa olimme ensimmäisessä ivf hoidossa ja yksi huono alkio siirrettiin,mitään ei pakkaseen.Ekassa hoidossa vuoto alkoi pp9 ja ja nega tuli.Nyt olimme toisessa ivf:ssä,punktio 7.5. ja siirto 10.5.Kaksi aika huono alkiota siirrettiin ja koko ajan olemme pelännyt että huonosti käy.Pieni tuhruvuoto alkoi pp9 ja jatkui pp10 vähän runsaampana ehkä siteellinen molempina päivinä yhteensä.Testin tein pp9 haalea plussa,juuri ja juuri näki.Toisen testin tein pp11 ja viiva oli jo vahvempi,tein vielä pp12 kolmannen testin viiva oli jo lähes yhtä vahva kuin kontrolliviiva.Vuoto loppui pp10 iltana eikä ole tullut enää edes pyyhkiessä.Välillä mahassa juilii ja pelottaa että vielä se vuoto alkaa. Olo on aivan uskomaton,saimme ensimmäisen plussan,mutta silti emme osaa iloita vielä,mitä vain voi tapahtua.Huomenna vielä varmuuden vuoksi testaan ja sitten soitan polille.

Olisi kiva jutella muiden samassa tilanteessa olevien kanssa =)

 
Ihanan pitkä lista meillä! :heart: Kiitos, Tinka-, kun sitä ylläpidät! Toivottavasti saadaan tästä koreasti siirtää itsemme 2011 vuoden synnyttäjiksi kaikki. ;)

Heni, sulla on kyllä ihan uskomattoman ihana neuvolantäti. :) Ihana kuulla välillä tuollaisistakin, kun niin usein kuulee, etteivät neuvolassa tajua ollenkaan meitä hoidoista raskautuneita.

oivikki, toivottavasti tuo vuoto nyt rauhoittuu, että sulla mielikin saisi rauhoittua. Piinaavaahan tämä on, kun ei voi kuin odotella...

riksu82, mulla on sama tuon väsymyksen kanssa. Jos hetkeksikään istuu niin, ettei tee mitään, meinaa uni tulla. Töissäkin melkein nukahdin sohvalle, kun yksi lapsi katseli kainalossa kuvakirjaa. :) Lisäksi mä oon menny nukkumaan kolmena iltana ennen yhtätoista, mikä on mulle todella omituista...

Pikkuperho, ihanaa, että uskalsit ystävälle kertoa. Oikeasti on helpompaa, kun on joku jonka kanssa puhua asiasta, puolison ja tämän ihanan nettiporukan lisäksi. :) Mä kans päädyin pari päivää sitten tajuamaan, että meidän lapsettomuus on oikeastaan koko suvun asia. Meillä onneksi on molempien vanhemmilla lapsenlapsia ennestään, mutta huomaan molempien äitien toivovan hurjan paljon juuri meille lasta. Lisäksi, veljeni lapset olivat ruvenneet kotonaan juttlemaan, että haluaisivat "maalaisserkkuja" (eli tänne meille lapsia). Tämä oma suru on niin iso juttu, ettei aina jaksa muistaa, että muillakin MEIDÄN lapsettomuuteen voi liittyä tunteita - vaikkei ehkä samalla mittakaavalla kuitenkaan.

KeTe10, näin se alkoi meilläkin kuudes viikko. ;) Niin minäkin sen ymmärtäisin, että tänään on 5+0. Ei mullakaan mitään hirmuisia oireita ole, muuta kuin tuo järjetön unetus. Ja mitään ei tee mieli syödä, kun lievästi ällöttää kaikki - vaikkei varsinaista pahoinvointia olekaan. Niin! Ja sanoihan tuo ukko eilen illalla, että rinnat ovat kuulema turvonneet ihan reilusti. Itse en ole kiinnittänyt huomoita, mutta eiköhän se isäntä tiedä. :LOL: Ilman rintaliivejä ei tohdi kyllä kulkea, silloin sattuu. Mutta uskotaan me, että matkassa ovat meidän möykyt! Vaikka vastoin kaikkia todennäköisyyksiä.

pipa87, kiva, kun liityit joukkoon! Mukaan mahtuu oikein hyvin, joten tervetuloa! Kuulostaa hyvältä nuo teidän plussat - tuhruttelu nyt kuuluu asiaan. Oikein paljon onnea plussasta!! Ja tarrasukkaa matkaan!

Mun pitäis tänään taas jaksaa mennä töihin iltavuoroon. Onneksi on vaan tämä päivä ja sitten on taas yksi vapaa. En oikein jaksaisi keskittyä mihinkään muuhun kuin tähän omaan olemiseen. Voisipa pari seuraavaa viikkoa hypätä yli ja siirtyä suoraan ultrapäivään.
 
Tervetuloa Pipa87! :flower: Onnea plussasta ja asukille liimaa mukaan!

KeTe: Mä olen yleensä aamu-uninen, mutta olen testaamisesta lähtien herännyt lähes joka aamu noin klo 7.00 aamulla (ja nukkunut sitten päiväunet).

Tänään illalla päästään kertomaan mun perheelle. Ollaan myös päätetty että kerrotaan myös samalla miten pikkuinen on saanut alkunsa.
 
Kävin aamulla HCG:ssä, keskiviikkona saan tulokset kun se veri lähetetään helsinkiin.hidasta toimintaa mehiläisessä.On tää odottavan aika vaan niin pitkä.Koskahan sitä oikeen uskaltaa rauhoittua ja todella uskoo että raskaana on ja kaikki on hyvin.
Nyt on vasta 5+2
 
Pipa tervetuloa mukaan. Onnea + :heart: . Toivottavasti kaikki etenee hyvin.

PetKat Niin tämä on tosiaan piinaa tämä alku odotus. Jakuamista sinne töihin, huomenna sitten lepäät.

KeTe10 tuo hengähtäminen kuulostaisi hyvälle, mutta niin vaikeaa. Se oireettomuushan on ihan hyvä asia kuitenkin.

Karmilla Minäkin tuota mietin milloinkahan sitä uskaltaisi rauhoittua? Se jää nähtäväksi.

Pikkuperho kiva, kun pääsit kertomaan ystävällesi.

Tinka varmasti perheesi ilahtuu uutisitanne

Minulla on edelleen vähän valeanruskeaa vuotoa. Toivottavasti ei uudestaan ala kirkasta kuitenkaan vuotamaan. Yritän nyt kuitenkin rentoutua, kun en asialle oikein mitään voi. Tänä aamuna oli ensimmäisen kerran kuvottava olo hetken aikaa aamupalan jälkeen, siihen auttoi, kun join kylmää appelsiinimehua. Minun on lisäksi juostava toisi tiheästi pissalle, onko teillä muilla tälläistä oiretta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja karmilla:
Koskahan sitä oikeen uskaltaa rauhoittua ja todella uskoo että raskaana on ja kaikki on hyvin.
Täältä taustalukijana kommentoin karmillan lausetta. Kirjoittelen tuolla odotuspuolella kymppihoidoista plussanneissa ja kannattaa käydä kurkkaamassa meidän juttuja. Me hermoillaan siellä edelleen, vaikka osa onkin jo puolessa välissä.

Joten hermoilua meidän taustoilla kestää varmaan synnytykseen asti, mutta sen kanssa oppii elämään jotenkuten :D !

Onnea kaikille plussista :heart: ja tervetuloa odotuspuolelle sitten, kun siltä tuntuu :wave: !



Irene ja Töpseli rv 17

 
pipa87 tervetuloa mukaan ja onnea plussasta :flower:

Mun on nyt kyllä vähän pakko varata se alkuraskauden ultra :p ja lääkärin kanssa ollaan tässä sähköpostiteltu, että menisin maanantaina 7.6 sinne. Nyt alkoi hirvittää, eihän siihen ole kuin kaksi viikkoa!! Silloin on viikkoja sitten 7+3 punktiosta laskettuna.

Välillä pelottaa, kun tuntuu että on ihan oireeton. Mutta kuitenkin niitä oireita sitten tulee, saman päivän aikanakin monta kertaa. Mua ei enää kuvota niin pahasti, kuin hellepäivinä. Ehkä se kuumuuskin siinä sitten vaikutti. Eilen sai lähinnä nieleskellä hieman enemmän ja tänään on olo ollut vielä hyvä (aamupalasta on noin pari tuntia vasta).
Ja turvotusta mulla ei ole vielä ollenkaan!? Pitäisikö jo olla? Monet tuntuvat puhuvan, että mahaa turvottaa jo plussasta lähtien ja mulla ei kyllä semmosta ole havaittavissa ollut missään alkuraskauksissa. Tosin ei mulla mikään littanamaha ole muutenkaan, sopivasti löysä B)
 
Uusi oire.. Itku! Mentiin likan kanssa tänään äitini syntärikahville ja soitin sit matkalta miehelle et saanko kertoa äidille uutisen! No ukkos it siihen vaan sanoi et ai eiks seviä tiedä. No sanoin et EI. Sit se sano et ai mä oon jo kertonut äidilleni viikonloppuna. Mä olin ihan huuli pyöreenä et ai jaa! Luulin siis et ei kerrota vielä kenellekään! Varsinkin kun anoppi on sellainen lörppähuuli... Itkuhan siinä sit tuli! Mies joutuu kyl puhutteluun illalla! Mut toisaalta söpöö et ei oo malttanut olla kertomatta. Se on vaan niin ikävää jos käy huonosti! Oma äitini otti uutisen vastaan tyynen rauhallisesti ja varoitteli innostumasta liikaa vielä keskenmenon pelossa.

Nyt kun en oo viikkoon syöny karkki, kun ei tää yhtään miele makeaa, oon laihtunut jo kilon. No joo eihän se oo paljon,mut kun painoa ennestään on 48kg niin ei paljon oo varaa tippua. Saatikka sit jos olkaa oksentelu. Tänään kävin korjaamassa tilanteen hesburgerin kautta, mut eihän sekään maistunut hyvältä!

Pipa87: Tervetuloa!
 
Riksu82 oi sulla on se ultra jo tällä viikolla!! Hui miten jännää. Tästä se sitten lähtee, jokainen vuorollaan :heart:

Henille onnittelut poksusta ja hyvistä ultranäkymistä :flower:

Miten teitä on neuvottu varaaman se alkuraskauden ultra?

AVA (Tre) neuvoo aina, että viisi viikkoa siirrosta pitää olla ennen ultraa. Ja nyt kun sinne soittelin tossa viikko sitten, niin sanoivat, että AIKASINTAAN rv 6+4 saa mennä. Mietin vaan, että onkohan tässä paljonkin vaihtelua eri klinikoilla?
Itse menisin mielummin vaikka vieläkin myöhemmin kuin 7+3, mutta lääkärille sopi nyt vain tuo päivä.

firefoxin ultrakuulumisia täällä odotellaan. Toivottavasti kaikki on ollut oikein hyvin :heart:
 
Kiitos onnitteluista ja onnittelut myös teille kaikille! :flower:

Aamulla tein viä sen varmistuksen varmistus testin ja plussa edelleen :) Soitin myös tampereelle ja myös oman paikkakunnan polille nyt siis ensimmäinen ultra varattu 14.6.
Mahassa juilii edelleen ja pelottaa että kesken menee...yritän olla ajattelematta asiaa...
Lauantaina alkoi etova olo,eilenkin kun join kylässä kupin kahvia niin hetkenpäästä tuli tosi huono olo,olenkin yrittänyt välttää kahvia.

Mites muuten raskausviikot nyt lasketaan?kun jostain luin että punktio päivästä ja sitten polilla hoitaja sanoi että siirrosta...Ekassa ultrassa se varmaan selviää mut olisi kiva jo nyt tietää...

Pipa ja kyytiläiset =)
 

Yhteistyössä