**Piinailijoista ekaan ultraan.. ja ehkä ylikin**

Kiitos lämpöisestä vastaanotosta :heart:

Oivikki
: Onnea ihanista ultrauutisista, varmasti hieman pystyy huokaseen =)
Heni: Samoin onnea myös sinne, ihana varmasti nähdä pienen elämän alun liikkuvan. Tuo kotidoppler on kai saavuttanut aikamoisen suosion, kyllähän se alkuun helpottaa oloa, ennen kuin pystyy itse liikkeet tunnistaan.
Sela: Onnea Hcg:n noususta, onko sulle tehty ivf vai pas, onko punktiosi vai siirtopäivä ollut tuolloin 11.5? Mulla oli punktio 11.5 ja siirto 14.5, sain ekan uä ajan 22.6 (vasta). Tuntuu että ultraan on satavuotta aikaa!!
On: Täällä yksi epätoivoinen tekee yhä päivittäin testejä, ja kyllä niitä kahta viivaa on ihana tuijoittaa, en sitten muuta oo aikaseksi saanutkaan :whistle: Mutta toissayönä heräsin painajaiseen, ja siihen että sänkymme oli veressä, tätäkö tää tulee oleen. Mulla ei oo mitään vuotoja ollut, mutta ehkä historia painaa päälle, vaikkakin yritän kokoajan ajatella et jos jotain käy, se ei ole meidän käsissä. Mutta päivä kerrallaan =)
Ihanaa viikonloppua kaikille piinailijoille :flower:
 
Heni ihanaa, että näit jo tuituupään liikuvan :heart: . Ton doplerin tilaan kyllä minäkin, jos tästä pääsen onnellisesti eteenpäin muutaman vkon.

Kiitos onnitteluista ja vuodon karkoitus ajatuksista Nemi, Pikkuperho ja Klivia

Tinka seuraava ultra minulla on 7.6. se olisi se virallinen varhaisultra.

Oivikki ja Suoma
 
Missäs riksu mahtaa olla =)

Hitsi, menin tänään syömään semmosta ruokaa, missä oli ranskankerman tyyppistä.. mitä se nyt oli creme fraichea. Eikä se tietenkään oo pastöroitu :| Noh, toivottavasti tuossa nyt ei ollu sit sitä listeriaa, vai mikä vaara siinä nyt piilikään.. Niin ja synttärikahveilla vetelin surutta lohivoileipäkakkua (kuorin raa'at lohet siitä päältä pois) ja sitten tajusin vasta tänään, että tuo oli varmaan tehty savulohesta :ashamed: Voi hitto, että mä oon huolimaton!! Tekis mieli hakata päätä seinään :'(
 
:heart: :heart: :heart: Odottajat :heart: :heart: :heart:

..................Punk/PAS..Kli............LA.........1.UÄ......... .1.Neu.....


Heni...............15.4.PAS..AVA/Tre.3.1.......10.5............27.5........
Firefox............19.4....................10.1.......24.5............26.5. ......
Paiju ..............26.4.........VL.......17.1.......31.5.............1.6........
Nemi77...........26.4.........VL.......17.1.......1.6..............30.6.... ...
Tinka-.............26.4.........GRA.....17.1.......1.6..............14.6... ....
riksu82...........26.4.........OVU.....17.1......28.5.............10.6.......
Verna..............26.4....................17.1.......2.6.............
Pikkuperho.....30.4.........AVA......21.1.......7.6.............
Illusia76.........30.4.........TAYS.....21.1......8.6..............15.6.... ..
karmilla..........30.4..........FER .....21.1.....2.6./7.6........
Lapinhullu......30.4.........TAYS/....21.1......8.6..............
KeTe10............3.5..........VL........24.1.....4.6/10.6.......24.6... ..
PetKat.............3.5..........TAYS....24.1.......10.6............
Oivikki.............3.5.PAS...........................28.6/7.6........
Pipa87............7.5.......................29.1.......14.6...........
Teekuppi........7.5.PAS...AVA/R....28.1.......
Sela...............11.5....................................7.6.............
Klivia..............11.5....................................22.6............
 
Täällä ollaan!!!

Hyviä uutisia! Syke näkyi ja kaikkioli niin kuin pitikin. Lääkärikin oli ihan täpinöissä et onnistuttiin! 8.8mm oli pituutta ja vastasi viikkoja 6+6. Ihme kyllä oon nyt jo pari päivää ollut aika luottevaisin mielin ja onneksi kaikki oli hyvin. Nyt mennään päivä kerrallaan! Ekan neuvolankin sain varattua lääkärin patistuksella ja se on 10.6.

Pikkuperho: Älä murehdi ruuista. Vahinkoja sattuu ja huonoa tuuriahan se on jos jotain sattuisi olemaan, mutta ymmärrän kyllä että eihän haluaisi yhtään ylimääräistä riskiä ottaa.

Oivikki + Heni: Ihania hyviä uutisia!

Oivikki + Paiju: Toivottavasti vuodot jo nyt loppuisivat! Puh pah pois!

Ällö olo jatkuu! Juusto on ainut mikä maistuu edes siedettävältä. Tänään käytiin ravintolassa juhlistamasta 8v päivää ukko kullan kans ja siellä nieleskin väkisin ruokaa... Ah! mitä gurmee elämyksiä.

Riksu + papu rv 6+4
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista Oivikki, Heni ja Riksu :heart: Varmasti ihana fiilis ja tästä taas hyvä jatkaa...Oivikki ihmettelinkin miten sul on noin aikasin eka ultra, mutta oot siis samanlainen hätähousu, kun minäkin :) Hienoa, että näky jo syke...toivottavasti saan samanlaiset uutiset omasta varhais-varhaisultrasta ;)

Hyvää viikonloppua kaikille meille raskaana oleville :)
 
Riksu mahtavaa onnea :heart: . Oliko sinulla käytössä jotain lääkkeitä vielä ja jatkuvatko ne? Minullahan luomu PAS ja luget lopetettiin jo + testiin.

Teekuppi kiitos.

KeTe Kiitos. Juu ei pää kestänyt sitä odottamista pidempään, kun on tätä vuotoakin. Kannatti käydä.

Tinka kiitos päivtyksestä, en huomannut sanoa, että tuo 1.6 aika peruttiin.

Hyvää viikonloppua kaikille :wave:
 
Klivia mä olen käynyt Tartossa alkioadoptiossa ja toisella kerralla tärppäsi. Eli kyseessä siis pakastealkio ja se tehty silloin 11.5.
En tosiaan tiesä miksi lääkäri määräsi noin aikaisin tuon ultran, mut tosiaan sen varasin ja katsotaan mitä siellä näkyy koska viikkoja niin vähän vielä siloin.
 
Heni: Mahtavaa! Oi kun haluaisin olla jo sinun ultranäkymissä. En meinaa millään malttaa odottaa tiistaihin ja samaan aikaan pelottaa mennä.

Oivikille samoin: Aivan ihanan helpottaa varmasti!! Nyt vaan kaikki toivotaan tahdonvoimalla sun vuoto loppumaan niin ei tarvitse olla siitä huolissaan. Jospa sun asukki olisi "puraissut" vähän kiinni tarrautuessaan. :LOL:

Klivia: Mä olen myös muutamana yönä nähnyt unta että sain keskenmenon. Herään myös useana aamuna ajatukseen että nyt on vuoto alkanut ja nousen kiireellä tarkistamaan. Olen myös huomannut että kotona muuten ollessani en niinkään stressaa vuodon alkamisesta mutta kun olen jossain liikkeellä niin saatan olla "varma" että hanat aukesi. Voi kun osattais olla ja nauttia vaan...

Pikkuperho: Voi harmi! Tulee tosi "kehno olo" itselleen, mutta et ole ainoa. Listeria on kuulemma kuitenkin tosi harvinainen. Mun mielestä on myös tosi vaikea muistaa syödä vain sallittuja. Kotona on ihan helppoa, mutta kun syö ulkona niin unohdan miettiä ainesosat.

Riksu: Ai kun ihanaa! Mulla hiipi kylmät väreet mieleen sun puolesta kun pelkäsin että jotain on sattunut koska ei uutisia kuulu. Ihan kun meillä ei olisi muuta elämää kuin täällä palstailla. :LOL:

On: Tuntuu että aika matelee. Mulla ei ihme kyllä ole ollut kuin ihan lievää kuvotusta hetkittäin. Ruoka maistuu hyvin ja hernehimo on lientynyt, muttei hävinnyt. Lisäksi on tullut mukaan tuoremehuhimo. Mä en ole moneen vuoteen juonut tuoremehuja enkä ole tuntenut vetoa niihin, mutta nyt päätin juoda vitamiinien takia. Himo kehittyi välittömästi Vital-merkkiseen missä on 10 eri vitamiinia sekä Tropicanan appleen ja orangeen. Nam!
 
Sela pääseehän sitä sitten vielä toisenkin kerran käymään ultrassa, jos siltä tuntuu. Nämä käytännöt ovat niin erilaisia eri klinikoilla muutenkin.

Tinka aika tosiaan mateleeja toisaalta päivä mene hitaasti, kun yritän ottaa täällä rauhallisesti liikaa hermoilematta. Minäkin juon mielelläni appelsiini tuoremehua ostin monta tetraa niin ei heti lopu.

Vuoto jatkuu vaan ja ei ainakaan vähene, huolestuttaa tietysti.

Oivikki ja Suoma
 
Hei Oivikki!

Sinullahan ei ole mitään kipuja kun vuotelee? Kyllä km:ssa kai yleensä tulee kivut mukaan jossain vaiheessa, siksi uskon ettei tarvitse huolehtia. Ja toisaalta vuoto voi olla runsaantunut myös ultrauksen johdosta. Tosi monella on kyllä ollut vuotoja, esim. tuolla luovutettu munasoluhoito osiossa ja silti kaikki mennyt ihan hyvin. Onko Sinulla ollut muita lääkkeitä kuin luget käytössä?

Teekuppi 5+1
 
Teekuppi kiitos, nyt on tosi vaikeaa, tämä on jo 7. päivä, kun vuodan ja selkeästi lisääntyy nyt, tämä toisin on tummaa eli voisi olla eilisestä johtuvaa. Kirjoitin jo ylös sairaalan päivystys numeronkin. Minulla ei ollut hoitoon liittyen muita lääkkeitä, mutta thyroksina on lisätty ja astmaan on lääkitys.

Oivikki ja Suoma 6+0
 
Pikkuperho En usko minäkään, että vahingoista mitään haittaa on. Listeria on tosiaan kuitenkin niin harvinaista. Kyllähän tässä opettelua on mitä saa syödä ja mitä ei.

riksu82 Ihanaa :heart: :D . Onnittelut ihanista ultranäkymistä! Nyt tosiaan vaan nautiskele raskaana olosta, onneksi sulla ei ole pitkästi enää ekaan neuvolaankaan =)

on: Eilen oli työpaikan kevätpirskeet. Onneksi suurin osa ei edes tajunnut, että olen mehu / vesilinjalla =) Mun mehun väri muistutti erehdyttävästi boolin väriä. Lähimmät työkaverit tietää, joten niille ei tarvinnu selittää mitään. Esimies kyseli, kun näki mun ottavan limsaa boolin sijasta, että "jaa, vai limsaa otat?" Valehtelin sujuvasti, että miehen mummon 80-v synttärit huomenna aamusta, ei passaa mennä krapulassa sukulaisten eteen. Hyvin meni läpi! En aio kertoa vielä raskaudesta mitään, kerron vasta sitten kun aletaan olla turvallisemmilla vesillä. Raskaus ei vaikuta mun työntekoon juuri mitenkään ja kohta alkaa onneksi loma. Kattelen sitten loman jälkeen milloin kerron. Onhan siinä kuitenkin useampi kuukausi aikaa hommata sijainen. Ja mulla on tiedossa jo yksi potentiaalinen vaihtoehto. Tiistain ultra jännittää kyllä ihan hirmuisesti! Onneksi on oireita, niin se helpottaa odotusta. Koko aamupäivän on ollu etova olo, eikä ruoka oikein maistu. Pakolla söin pari leipää ja juon kivennäisvettä.

Ihanaa lauantaipäivää ja tsemppiä piinailuun kaikille :heart:
 
Nyt iski vähän paniikki :/ Lueskelin just netistä, ettei raskauden aikana tulisi nauttia kalanmaksaöljyä! Olen ottanut sitä säännöllisesti jo useamman vuoden ajan, joten en ole älynnyt jättää sitä vielä pois. Apua, olenkohan nyt pilannut jotain? Tietääkö joku? :(
 
Apua, hirveetä! Luin netistä lisää a-vitamiinista ja sen liikasaannista :'( Toivottavasti en nyt ole aiheuttanut jotain pahaa alkioilleni? Pelottaa! Juuri alkuraskaus pahin vaihe :'( Eihän näitä kaikkia voi mitenkään tietää, kun ei ole aikaisemmin ollut raskaana.
 
Oivikki: Harmi tuo sun vuoto. Voin arvata miten pelottaa! Toivottavasti nyt vaan loppuu ja on ennen kaikkea harmitonta.

Nemi: Nyt mua harmittaa kun en tullut maininneeksi ettei kalanmaksaöljyä suositella. Olen kanssa syönyt sitä koko talven ja jätin huhtikuun alussa pois. Kun lueskelin noita listojen kielletyistä niin huomasin sen sieltä. En tiedä mitkä määrät voisi aiheuttaa harmita, mutta soita klinikalle tai neuvolaan maanantaina ja kysy. Pitäiskö meidän auttaa toisiamme ja koota joku lista tänne kielletyistä jutuista?
 
"Kysymiäsi kalanmaksaöljyvalmisteita voi käyttää hyvin raskauden aikana ohjeiden mukaan. Tiedustele muissa epäselvässä tapauksisa lisäravinteista apteekin farmaseutilta tai soita HUS:n Teratologisen tietopalvelun neuvontaan."

Tuo lainaus oli Felicitaksen kysy-palstalta. Lähinnä tärkeä tieto tuo että voit soittaa apteekkiin ja kysyä, kun tiedän että haluat lisätietoa nyt etkä maanantaina. Töölön yliopiston apteekki on päivystää kellon ympäri ja tässä puhelinnumero 0300 20200
 
Kiitos Tinka-! Olen tässä paniikissa googlettanut netissä. Taisi olla helistimen sivuilla missä luki, että annostus ei saisi ylittää pitkässä käytössä 3000yksikköä/päivä ja yksittäinen annostus ei saisi ylittää 7500yksikköä. Ei tuossa käyttämässäni kalanmaksaöljyssä ole kuin 230yksikköä/annos. Joten todennäköisesti ei pitäisi olla haittaa... Soitan apteekin numeroon, jos huoli ei laannu...

Olisi hyvä ajatus tosiaan kerätä lista kielletyistä aineista, ettei tule epähuomiossa käytettyä mitään kiellettyä!
 
Nemi :hug: varmasti kaikki on hyvin.

Tinka
kiitos

Noista listoista mitä ja mistä olette löytäneet ja onko niissä ollut eroja? Olen käynnyt mm. teratologisen tietopalvelun sivuilla siellä on tietoa muistakin kuin ruuista. Lisäksi pari muuta listaa on tullut eteen.
 
Riksu, Heni ja Oivikki aivan tosi hienoa kuulla nuo hyvät kuulumiset massuista! Pääsin vasta nyt lukemaan kuulumisia. Oivikki, voisi ajatella, että myöhemmässä ultrassa näkyisi joku hematooma tai muu vuotava kohta, eihän ne aina ultrassa näy? Mutta ei näytä onneksi haittaavan pikkuista. Koita jaksaa tuon hermopelin kanssa, toivottavasti tuo ultra vähän auttaa jaksamista? Kuulostaa hyvältä, jos on ruskeaksi muuttunut, niin ei vuoda uutta.

Nemi ja Pikkuperho noi syömiskuviot on kyllä aika haastavia. Ajattelin taas kerrata, kun kerran netissä olen. Tinka en usko, että tuo a-vitamiinimäärä on saanut mitään aikaan. Ainahan nuo varoitukset tehdään aika isolla marginaalillakin. Ja eikös listeriasta tule kipeäksi, jos sen saa? Mulla on ollut haastavaa tuo isojen kalojen välttäminen, oliko se villiä lohta tai silakkaa vain kerran kuussa vai miten? Entä onko raejuusto tuorejuusto, vai käykö se kun on pastöroitu? Kannatan, että keräillään listalle ruokia. Alkoholia olen onnistunut välttämään muille kertomatta niin, että mies juo kumpienkin annokset..:LOL:

ON: Nyt ei ole kahteen päivään tullut vuotoa lainkaan, eli se oli tällä kertaa ainakin vain pieni säikäytys. Kiitos kaikille kannustuksesta!! :heart: Vaikka näkyisikin ultarassa jotain kurjaa, niin tuskin tuohon ruskeaan pikku tahraan liittyisi, niin pieneksi se jäi. No tulipahan kertaalleen stressattua ja nyt voikin jo alkaa sekavissa tunnelmissa odottaa maanantaita.

Näin yöllä unta että synnytin. Tai siis heräsin ja huomasin, että keisarinleikkauksella oli tullut, eikä kukaan suostunut kertomaan miksi. Lapsi ilmeisesti kuitenkin oli ok, kun uni ei siihen keskittynyt ;)
 

Yhteistyössä