**Piinailijoista ekaan ultraan.. ja ehkä ylikin**

Huomenta kaikille!
Tervetuloa hermoheikkojen kerhoon Kilvia! Ja pahoittelut tuosta km:sta, ollut varmasti kamalaa kun kuitenkin viikkoja oli noinkin paljon! Paljon onnistumista toivon tähän raskauteen. Itse olen laskenut että siirtopäivä 2+0 elikkä laskureihin laittanut viimesimpien kuukautisten alkamispäiväksi päivä 2 viikkoa ennen siirtoa.

Teekuppi 4+6
 
Klivia paljon onnea :heart: ja tervetuloa joukkoon mukaan. Pahoittelut aikaisemmasta keskenmenosta.

Heni moneltako sinulla on se neuvola, tulethan sitten kertomaan miten meni?

Sela tänäänhän saat ne verikoetulokset tuletha meille ne kertomaan heti, kun ne saat.

Minulla täällä viidettä päivää pieni vuoto jaktkuu. Ole iloinen siitä, että ei ainakaan vielä ole runsastunut, jos ei kerran voi loppuakaan, mutta eihän tälläinen näin pitkään jatkunut vuoto hyvä merkki ole :(

Mahdollisimman rentoa päivää kaikille ja tulkaa kertomaan raskausoireista ja niiden puutteesta.

Oivikki ja Suoma 5+4
 
Oivikki Onneksi vuoto ei ole lisääntynyt. Stressaavaa varmasti. Mulla taas stressaa, kun ei oikeen oo mitään oireita. Meijän tilanteissa varmaa ei oikeen missään kohtaa hermo lepää :x Mennää aika samoilla päivillä :D

Tervetuloa uusille tänne todelliseen piina-ketjuun!!
 
:heart: :heart: :heart: Odottajat :heart: :heart: :heart:

..................Punk/PAS..Kli............LA.........1.UÄ......... .1.Neu.....


Heni...............15.4.PAS..AVA/Tre.3.1.......10.5............27.5........
Firefox............19.4....................10.1.......24.5............26.5. ......
Paiju ..............26.4.........VL.......17.1.......31.5.............1.6........
Nemi77...........26.4.........VL.......17.1.......1.6..............30.6.... ...
Tinka-.............26.4.........GRA.....17.1.......1.6..............14.6... ....
riksu82...........26.4.........OVU.....17.1......28.5.............
Verna..............26.4....................17.1.......2.6.............
Pikkuperho.....30.4.........AVA......21.1.......7.6.............
Illusia76.........30.4.........TAYS.....21.1......8.6..............15.6.... ..
karmilla..........30.4..........FER .....21.1.....2.6./7.6........
Lapinhullu......30.4.........TAYS/....21.1......8.6..............
KeTe10............3.5..........VL........24.1.....4.6/10.6.......24.6... ..
PetKat.............3.5..........TAYS....24.1.......10.6............
Oivikki.............3.5.PAS..............................1.6..............
Pipa87............7.5.......................29.1.......14.6...........
Teekuppi........7.5.PAS...AVA/R....28.1.......
Sela...............11.5....................................7.6.............
Klivia.............
 
Tervetuloa Sela ja Onnea! Tämä on varmasti oikea ketju sinulle!

Ihanan korkeat lukemat Karmillalla! :heart:

Meillä alkaakin nyt "ultraviikko" Henin aloittamana!

Pikkuperho: Miten sä sen teet? Mulle tuli taas eilen tosi epävarma olo eli vaihtelee ihan päivittäin fiilikset.

Karmilla: Mä kerroin myös töissä ja sanoin että tosi alussa, mutta kun on työtehtävien takia kerrottava. Toinen esimies suhtautui aivan ihanasti ja toinen onnitteli, mutta oli vähän tökerö muuten. Sanoi arvanneensa, mutta oikeastihan oli vaan huomannut mun turvotuksen piikitysten aikana. Korjasin sitten että olin muista syistä silloin turvonnut.

Tervetuloa Klivia ja onnea! :heart: Ihanaa kun kympin hoidot plussaa!

ON: Söin eilen vahingossa lounaalla kastiketta jossa oli majoneesia ja tuorejuustoa. Tajusin kun olin syönyt melkein koko annoksen että se ei ole pelkkää kermaviiliä ja kysyin sitten tarjoilijalta. Kyllä tuli huono omatunto samantien, mutta mies yritti rauhoitella. En ehtinyt eilen nukkua päikkäreitä ja olo oli sen mukainen. Tarvitsisin ne iltapäiväunet kyllä ihan välttämättä!
 
Heippa!
Tinka, meillä yhteistä noi ravintojutut siinä mielessä että olen sellanen lähiruoka-luomuruokahörhö. Nytkin olen perustamassa uutta ruokapiiriä, aiemmin olen sellaista vetänyt edellisessä paikassa missä asuttiin. Eli yritän syödä mahdollisimman lähellä tuotettua ja puhdasta ruokaa pääsääntöisesti. Lisänä otan foolihappoa aika moisen ison annoksen lääkärimme kehotuksesta.
Saispa nyt Selasta kuulumisia, jännittää niin sen puolesta!
Ultrasta, kyllä munkin pitäisi se aika tilata ja sit jos siellä kaikki ok niin neuvola myöskin. Meille klinikalla suositeltiin 11.6 ( alkaa rv7). Mutta mä en nyt tiiä mikä on kun en uskalla. Aiemmat km:t olleet viikoilla 5-7, ehkä se vaikuttaa.
Teekuppi 4+6
 
Sela Ihanaa :heart: !

Teekuppi kiva, että jaksat ruokapiiriä perustaa. Minä haluan meilelläni myös hyvä laatuista ruokaa ostaa, mutta aika hyvin olen kaupoista ja torilta löytänytkin. Jos olisi isompi pakastin ostaisin mielelläni "suoraa" jostain tilata tai yms. luomulihaa.

Tinka voi kai majoneessia syödä, jos siinnä on kanamunat pastoroitu? Minulla ainakin on sellasita tuolla jääkaapissa.

Tietääkö joku voiko silliä syödä? Sehän on raakaa, mutta jos ostaa purkissa eikä vakuumipaketissa????

Oivikki ja Suoma 5+4
 
Heippa ja onnittelut kaikille plussasta. Olen lueskellut palstoja tässä jo aika kauan, mutta nyt ajattelin tulla kertomaan oman alkuraskauteni, lähinnä oivikkia ajatellen.

Minulla oli tässä IVF-raskaudessa ruskeaa ja välillä ihan runsahkoa vuotoa viikoilla 5-8. Siksi kävin alkuraskauden ultrassa kaksi kertaa, ensimmäisen kerran jo 6+0 ja toisen kerran 7+5. Vasta toisessa ultrassa näkyi piehenkö hematooma, mikä siellä vuosi. Ensimmäisessä nähtiin jo sykettä, mutta silti jännitys oli aivan kamala. Taustalla on kaksi keskenmenoa rv 7 ja rv 11 (vuoden sisään) sekä biokemiallinen. Yhtään lasta ei siis ole saatu syliin asti vielä. :(

Tsemppiä teille kaikille odotukseen ja peukut pystyssä, että kaikki menee hyvin. =)

puskatäti rv 12+0
 
Klivia onnea täälläkin pinossa ja tervetuloa! :flower:
ja Sela, hieno homma!
Karmilla mullakin oli ne siirron jälkeiset pari viikkoa tosi rauhaisaa oloa, en yhtään uskonut että onnistuu, mutta en stressannut siitä.

ON: tänään tuli ruskeaa pyyhkiessä. Apua!! Mulla ei ole hoidoissa vuotanut koskaan, eikä yleensäkään kuukautisiin liittyen, joten tuntuu tosi huonolta merkiltä omalla kohdalla. Yritän ajatella, että ehkä tämä liittyy alkuraskauteen, jos näin on niin kestän kyllä piinailun. Mutta on aika vahvana se 'tässäkö tämä nyt sitten oli'-olo, ja kiittän itseäni, ettei ole kertonut paljon kellekään vielä. Tiistaina kun tarkistin tikkutestillä ja viiva tuli tosi nopeasti ja vauhdilla ja eilen oli varsin paljon pahoinvointia ja uutena oireena rinnat kipeytyi kun palelin tosi paljon. Mutta äkkiäkös se sieltä...Tänään on aika tavallista oloa, ei mitään superoireita ikävä kyllä, mahaa välillä aristaa niin kuin välillä aiemminkin, muttei ole kipuja. Olen aika fatalisti ja ajattelen, että eipä sille mitään voi jos huonosti menee, mutta harmittaa että olen niin nega että olen selvästikin heti luovuttamassa, enkä muista näitä 'alkuraskauden vuoto on usein ihan normaalia' ja jos siihen ei liity kipua kyse tuskin on keskenmenosta-totuuksia. No odotellaan, vasta maanantaina ultra, jos sinne asti päästään. Olin mielestäni just saanut sellaisen melko rauhallisen ja luottavaisen nautiskeluvaihteen päälle, mutta se meni nyt kyllä vessasta alas ja vauhdilla. 6+3 mennään..

Oivikki tiedän todella miltä susta tuntuu, toivottavasti ultrassa huomenna kaikki on hyvin päin!
Riksu myös onnea ultraan!
 
Tinka en oikeastaan edes tiedä miksi olo on näin rauhallinen? On ollut jollain tavalla erilainen olo ja fiilis kuin aikaisemmissa raskauksissa. Mutta eihän sekään mitään takaa. Ja jotenkin tuntuu hirveän utopistiselta ajatukselta, että mun sisällä muka joku pieni sydän sykkis. Jotenkin kai odotan kuitenkin huonoja uutisia ultrasta, vaikka fiilis on hyvä. Sekavaa :D

Paiju voi että :hug: eiköhän se oo vaan harmitonta, kun ei kipujakaan ole, eikä vuoto ole kirkasta. Mutta tiedän sen lohduttomuuden tunteen, kun se vessapaperi värjäytyykin ei-toivotun väriseksi. :hug: Jos mulle tulee pisarakaan jotain väriä paperiin, niin nakkaan kirveen varmaan naapurimaan kaivoon saakka samantien.

sela Onnea hienoista veriarvoista :flower:

Klivia tervetuloa ja onnea plussasta :flower:

Oivikki ja Riksu82 hirmu tsempit huomiseen ultraan :heart:

ON: kostautui sitten se eilinen herkuttelu. Valvoin ja pyörin ylhäällä koko yön ja nukuin 3 tuntia ennen työvuoroa. Voin myös pahoin ja minun oli noustava keskiyön jälkeen syömään voileipäkakkua :LOL: sekin maistui pahalta. Aamusta töissä oli todella kuvotusta, sain tehdä kovasti töitä ja hengitysharjoituksia, että pysyin jotenkin voimissani. Työtahtia kun ei ole varaa hellittää yhtään, kun olen yksin vastuussa hommistani. Onneksi 2-3 tunnin pahoinvoinnin jälkeen helpotti ja se palasi vain satunnaisesti muutaman kerran.

Ja vatsa on aivan sekaisin. Juoksin varmaan 4-5 kertaa isolla hädällä ja peräpäätä kirvelee :x Toivottavasti tuo johtuu lugeista, eikä ole mitään alkavaa mahatautia.

Huomenna alkaa jo seitsemäs viikko!! :heart:
 
Pikkuperho Aijaa, iskias tai välilevy vaivaa :/ Juu, eipä siihen varsinaisesti lepo auta. Toivottavasti se ei nyt vaan kovin pahaksi mene ja itsehoitomenetelmillä saat apua! kylläpäs kuulostaa ikävältä toi sun yöllinen olotila, toivottavasti olo helpottaa ja pian!

Sela onnittelut :heart: ja tervetuloa! Toivottavasti nyt menee kaikki hyvin loppuun saakka myös sinulla! hienosti on arvo noussut!

Klivia tervetuloa ja onnittelut sinullekin :heart:

Paiju :hug: Jospa vuoto on ihan vaaratonta! Ymmärrän kyllä, että huolettaa. Minä varmaan itkisin sängyn pohjalla, jos vähänkin tulis vuotoa. Toivottavasti se loppuu pian!

Oivikki ja riksu82 Tsemppiä huomisiin ultriin ja toivottavasti siellä on oikein hyvät näkymät!!

on: heräsin päikkäreiltä ja kokoan tässä voimia ja nieleskelen. Etova ja tokkurainen olo :x Mies irrottaa pesuhuoneesta kaakeleita ja mun pitäs jaksaa leikata nurmikko. Ihanaa toisaalta, kun on tässä muutakin hommaa niin voi keskittyä niihin välillä. Mies just sanoi, kun syötiin, että olipa hyvä, että aloitettiin sauna+pesuhuoneremppa tänä kesänä. Ens kesänä, jos ei enää ollakaan kaksin se olis huomattavasti vaikeampaa. Ei kyllä vielä uskalla ajatella niin pitkälle, mutta välillä ajatus harhailee jo pitemmälle.
 
Puskatäti kiitos, kun tulit kertomaan kokemuksestasi.

Paiju toivottavasti jää tuohon kertaan se kamala ruskea paperissa!!!

Riksu onnea huomiseen ultraan!

Pikkuperho hienosti selvisit pahastaolosta töissä.

Pikkuperho ja Nemi kiitos.

ON täällä tuli minulle varmaan ihan suojareaktiona sellainen surullinen olo, että ei ole pikkuisella asiat kunnossa. Huomenna sitten kuulen tilanteesta enemmän.

Mukavaa illan jatkoa kaikille.
 
Oivikki tosiaan, kaipa sitä surulla suojelee itseään. Toivottavasti jää meillä molemmilla vain 'reaktioksi'. Paljon peukkuja huomiselle!

Puskatäti kiitos kun kävit kannustamassa.

Pikkuperho huh huh! Toivottavasti toivut tuosta ja sassiin

Ei uutta, pikkuisen ruskeaa tulee. Nyt tajusin, että viimeiset kolme neljä päivää on huimannut ylösnoustessa jatkuvasti. Liittyyköhän se tähän jotenkin? Hoppas inte. Riepotellaan meitä...
 
Hei kaikki!

Vihdoinkin ehdin käymään täällä ja lukemaan viestit. Äkkiä vaan ilmoittaudun joukkoon edelleen kuuluvana. :) Ihanaa, että kaikki ovat vielä mukana!

Mä olen ollut töissä aika paljon ja niin väsynyt muina aikoina, etten edes nettiä ole saanut auki. SE on jo jonkin luokan ihme. :D Lisäksi sellainen pieni kuvotus on koko ajan kaverina. Ruoka ei maistu, sen kanssa on taisteltava, että tulee syötyä. Mehuja joisin litratolkulla, ne helpottavat oloa.

Paiju, toivon todella, että on äkkiä ohimevää tuo tuhrun tekeminen!

Tsemppiä kaikille!!
:heart:
 
Oivikki: Pastöroitua joo voi syödä, mutta mulla ei ole hajuakaan mitä siinä lounasravintolan kastikkeessa oli käytetty. Yritin kysyä tarjoilijalta, muttei tiennyt ja ajattelin että meni jo. Päätin unohtaa koko kastikkeen ja uskon ettei kyseisessä erässä nyt ollut listeriaa. :headwall: Mulla ei ole tietoa sillistä, kun en siitä itse pidä. :)

Paiju: Apua mikä järkytys! Päätetään yhdessä että se on vaaratonta!!! Voi kun tahdonvoima voisi auttaa tällaisiin ja vuoto lakkaisi hetinyt!! Onneksi sulla on ultra heti maanantaina!!!

Oivikki ja Riksu: Tsemppiä ultriin! Tuokaa ihania uutisia! :heart:

Tinka ja :heart: 6+4
 
Eilen 8+3 oli eka neuvola, mutta minähän oon siellä jo aika monesti kerenny käymään ennen sitä :LOL: Kaikki hyvin tuittupää vastasi viikkoja 8+4 ja näin sen ekan kerran nyt liikkuvanki :heart: Täytynee tilata doppleri, jos ne sydänäänet jo pian kuuluis ni sais seurailla tilannetta kotoo päin.
 
Ultrakuulumisia täällä odottelen =)

Mulla meni yllättävän hyvin tämä aamu, kun söin heti herättyäni muutaman lusikallisen jugurttia. Kuvotus iski pahana vasta nyt iltapäivällä, kun maha pääsi taas tyhjäksi.
 
Ultrassa näkyi syke :heart: siis aivan mahtava yllätys! Kohdussa ei näkynyt mitään vuotoa selittävää. Huonompi juttu kuitenkin, että vuoto jatkuu edelleen on vähäistä, mutta aikaisempia päivä enemmän kuitenkin :( . Mitään sille ei voida tehdä. Nyt voin vain edelleen odottaa ja toivoa parasta! Onneksi jotakin kannustavia esim. on myös olemassa.
 
Kiitos lämpöisestä vastaanotosta :heart:

Oivikki
: Onnea ihanista ultrauutisista, varmasti hieman pystyy huokaseen =)
Heni: Samoin onnea myös sinne, ihana varmasti nähdä pienen elämän alun liikkuvan. Tuo kotidoppler on kai saavuttanut aikamoisen suosion, kyllähän se alkuun helpottaa oloa, ennen kuin pystyy itse liikkeet tunnistaan.
Sela: Onnea Hcg:n noususta, onko sulle tehty ivf vai pas, onko punktiosi vai siirtopäivä ollut tuolloin 11.5? Mulla oli punktio 11.5 ja siirto 14.5, sain ekan uä ajan 22.6 (vasta). Tuntuu että ultraan on satavuotta aikaa!!
On: Täällä yksi epätoivoinen tekee yhä päivittäin testejä, ja kyllä niitä kahta viivaa on ihana tuijoittaa, en sitten muuta oo aikaseksi saanutkaan :whistle: Mutta toissayönä heräsin painajaiseen, ja siihen että sänkymme oli veressä, tätäkö tää tulee oleen. Mulla ei oo mitään vuotoja ollut, mutta ehkä historia painaa päälle, vaikkakin yritän kokoajan ajatella et jos jotain käy, se ei ole meidän käsissä. Mutta päivä kerrallaan =)
Ihanaa viikonloppua kaikille piinailijoille :flower:
 

Yhteistyössä