Pidenpään haaveilleet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OSA 3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnea Mantalle :). Aina välillä oon käynyt kurkkailemassa mitä kuuluu pelikentille ja nyt sulla sitten taisi tärpätä. Olen iloinen puolestasi. Itellä alkaa rv 17 eli kohta huristellaan jo puolessa välissä ja kaikki on mennyt ok. Yrjöämistä lukuunottamatta, joka on tosin luojan kiitos jo mennyt ohi.

Hei!

Pääsiäinen sitten oli ja meni ja nyt takaisin arkeen. Ihanaa kun vihdoin alkaa olla kevään merkkejä ilmassa, käyn joka päivä kurkkimassa tulppaanien ja krookusten tilannetta, josko ne olis edes millin kasvaneet ne pienet alut siellä kukkapenkissä... :)

Täällä ovis vissiin sit oli, ehkä, en osaa sanoa kun en tikuttanut enkä koskaan oikein tunne sitä kummemmin. Aikas reippaita oltiin vällyjen välissä joten taas on toiveet korkealla, on sitten mistä pudota... :/ No Mantan plussa toi tietty taas uskoa asiaan.

Hyvää alkanutta viikkoa, onneksi se on vähän lyhyempi nyt tällä kertaa! Ja plussaa puuh!

Heipä hei tytöt!

Pääsiäinen oli ja meni. Meillä oli vähän erilainen pääsiäinen, kotna tuli kökittyä, kun mies oli kovassa kuumeessa. Tänään on jo ollut lämmöt normaalilukemissa, onneksi, sillä hän on talvilomalla...

Mulla oli ilmeisesti sunnuntaina ovis. vaikka siinä ennen pääsiäistä manasin, että tuleekohan sitä skstailtua ollenkaan, kun mies sairaana, niin kyllä sitä pariin otteeseen silti ""lääkittiin"" ;) Mitään en silti odota.

Mies soitti myös aamulla simppatestintulosten perään. No, joo, 6viikkoa sitten on näyte otettu ja nyt oli kyllä lähimmästä suuremmasta sairaalasta tulokset tullu, mutta olivat jossakin pinossa (varmaan alimmaisena) menossa lääkärin luo ja hän sitten kirjoittaa lausunnon ja lähettää kotiin... Ja kauankohan vielä kestää??? Eivät osanneet sanoa... Vuosi on jo yritetty ja tässä menee toinen vuosi, kun saa mitään tuloksia mistään!!!

Onkos kaikki ulkona aurinkoa palvomassa kun on näin hiljaista?

Rosa toi on kyllä niin raastavaa toi odottaminen - kaikki empatiat sinne. Tuntuu että muutenkin elämä on pelkkää odottamista. Vai johtuuko se sitten kuitenkin siitä ettei osaa oikein tarttua hetkeen? Mun kohdalla se ainakin on mielettömän vaikeaa, kun aina ajatukset on tulevassa. Täytyyhän ihmisellä olla haaveita!! Mutta sitten taas täytyisi löytää joku kompromissi siitä väliltä että nauttis siitä mitä on nyt, mut kuitenkin hillitysti vois suunnitella tulevaa.

Hmm. Mulla on vähän hassu olo kun kuvittelin että ovis oli tuossa viime loppuviikosta, mut sitten tänään yhtäkkiä tuli sellanen ""limaklöntti"" veskikäynnin yhteydessä. Aloin vaan tuumia sitä että onkohan tuo nyt sitten kuitenkin merkki oviksesta. Mulla kun ei siis koskaan ole ollut mitään erityisiä ovisoireita. Nyt on muutenkin jännä kierto kun takana on kolme kiertoa terojen kans ja nyt kokeillaan taas ilman. No, eihän sitä voi taas kun vaan odotella ja katsoa mitä tuleman pitää. Tänään kp17 joten voi olla että oli ovis, voi myös olla ettei.

Eipäs muuta tällä kertaa, kirjoitelkaa tytöt!

Juu, odottaa, odottaa ja vielä kerran odottaa... No ymmärtää kait sen, kun se lääkäri on osa-aikaeläkeläinen... Tottakai just meän kohdalle sattui se eläkeaika vissin.

Kp18/28 eli kohtahan se tätikin taas tulee... Laskennalliseswti ovis oli viikonloppuna (Iisan kanssa samaan aikaan!). Silloin tunsinkin kyllä oikealla alhaalla vihlomista. Eilen mulla oli vaan aivan järjettömän kovaa valkovuotoa! Siis en vaarmaan ikinä oo vuotanu valkovuotoa noin paljon. Mistähän moinen?

Rosa

Tervehdys!

Palailtiin tuossa pääsiäislomalta enkä malttanut pysytellä pois, oli pakko tulla kurkistamaan onko täällä tapahtunut viikossa mitään.

Meillä oli ihanan rentouttava muutaman päivän lomareissu. Ei yhtään ehtinyt miettiä mitään näitä vauvajuttuja saati sitten työasioita. Ainoastaan niitä lämpöjä mittailin kun sellaisen harrastuksen aloitin. Se onkin aika jännää, en ole sitä aiemmin tehnytkään. Kirjailen sitten niitä tuonne fertilityfriend-sivulle ja se piirtää hienoa käyrää, jee... Pienet on ihmisen huvit :) Jännityksellä odottelen, näkyykö ovis käyrässä silloin kun pitäisikin, eli ens viikon puolivälin tienoilla.

Tylsää vain, että mies on käytännössä koko ens viikon reissussa, joten tää ovis taitaa mennä siinä mielessä kyllä ohi.

Mantalta piti kyselemäni, jos täällä vielä liikut, siitä vyöhyketerapiasta. Kerroitko sille hoitajalle, jonka luona kävit, että yritätte lasta? Jos kerroit, niin kertoiko se mitään että minkä kohtien hoitaminen siihen vaikuttaa? En ole omalle hoitajalleni kertonut: hän on sellaisen tuttavan hyvä ystävä, jonka en välittäisi tietävän meidän ""projektistamme"" - vaikka onhan noilla hoitajilla vaitiolovelvollisuudet, niin en silti viitsisi lähteä testailemaan sitä...

kerroin terapeutille vauvahaaveista ja hoidossa keskityttiinkin vain tähän asiaan. hän käsitteli ainakin aivojen hormonialueet, munasarjat ja keskivartalon lihasten pisteitä jalkapohjista ja korvista. suosittelen kaikkia kokeilemaan. itse olin alkuun hyvin epäileväinen, mutta nyt on mieli muuttunut ;-)

täällä on jatkunut plussasta asti menkkamaiset kivit, rinnat kipeät sekä piukeet ja nyt sitten alkoi huono olokin. ruokavalio on ollut hyvin suppea viikonloppuna ja nyt hirvittää mennä kahvi- ja ruokatunnille. miten pystyn esittämään, että kaikki ok, kun oksennut kurkussa....

manta 6+2

Nostelenpa meitä vähän. Hiljaista tuntuu olevan. Missä muuten SUNNY on? Ei ole pitkään aikaan kuulunut yhtään mitään??? Itsellä kp24/28, että jännät hetket taas menossa, jos nyt sitä plussan todennäköisyyttä jaksaa edes odottaa...

Täällähän minä :). Olen taustaillut kyllä ahkearsti muttei ole ollut mitään kirjoitettavaa. Ovulaatio siis tapahtui Clomiavusteisesti silloin pääsiäisenä, mut en nyt uskalla juurikaan toivoa... Mulla nyt siis kp 23/27-28 (Terolutien ansiosta). Onko Rosa sulla ollut oireita, vai uskaltaako niitä enää edes tarkkailla? Mulla jonkinlaisia oireita on, mutta niinhän niitä on ollut niin monesti ennenkin.

Olis kyllä ihan älyttömän ihanaa, jos ""tärppi"" viimein kävis. Sain taas vauva uutisia :(... Kaveri oli vahingossa tuosta vaan tullut raskaaksi. Katkeruutta ei voi kieltää, vaikken katkera ihminen haluaisikaan olla.

Jännäillään nyt joka tapauksessa sitten ainakin Rosan kanssa vapun tienoolla. Eikös Iisakin mene kokolailla samoissa? Missäs vaiheessa muut ketjulaiset on?

Huomenta!

Jepjep, jännät paikat on edessä. Joka kerta menen pelonsekaisin tuntein vessaan ajatellen sitä pahinta :/ Mulla kun kaksi viimeistä kiertoa olleet niin lyhyet 25 ja 24 pvää, eli periaatteessa jännät ajat on nyt jo käsillä. Ongelmana vaan se että tässä kierrossa ei enää Teroja, eli kierron pituus on ihan lottoa.

Jotenkin harmittaa kun ollaan vappua tässä miehen kans suunniteltu, mut tuntuu et kaikilla tuttavilla on jo se pieni käärö ja lapsiperheet viettävät (tietty?) vappua keskenään... Ehkä sen sitten ymmärtää kun/jos on oma vauva...

Testi odottelee kaapissa mutta en kertakaikkiaan uskalla tehdä sitä. Mieli tekis hirveesti mut mä en halua nähdä sitä negaa.....!! Oireita on ollut kp 14-15 jälkeen; kaikenlaista kivistystä ja pistelyä alavatsassa - niin kuin ennenkin. Ja päänsärkyä, oikeastaan viimeiset 5 pvää. Ajattelin, että jollei täti sitten tule niin testaan joko huomenna tai lauantaina aamulla. Ennen vappua joka tapauksessa...

Tsemppiä Rosa ja Sunny, ja totta kai kaikki muutkin +!!

Sama viesti kuin kevätyrittäjiin...

Mitään uutta ei kyllä ole kerrottavana vauvarintamalla. Rinnat ollu arat jo pitkän aikaa, lenkkeillessäkin sattuu, jos pahasti tärähtää... Kp on tänään ilmeisesti... 25/28, että pian nähdään taas miten kävi. Mulla ois nyt suunnitelmissa odottaa ne miehen simppatulokset ja sitten hakeutua itse hoitoon, kun niistä ensin kuulisi jotain.

Tiistaina alkaa kesätyöt, tulee aikalailla muuta ajateltavaa, jos työtahti on sama kuin viime kesänä. Toisaalta ihan mukava jo lähteä töihin. Nopeesti kyllä meni tämä huhtikuun loma.

Huomenna mennään miehen kanssa tekemään tonttikaupat! Hirvittää... Talokuvat alkaa olla valmiit. Ensin kyllä häätyy tontilla suorittaa vähän purkuhommia, ennenkö pääsee rakentamaan (ensi keväänä suunnitelmissa aloittaa). Tontti on jokirannassa, 1,3ha, että luulisi sinne isompikin perhe sopivan... :D

Paistoin tuossa munkkeja. Pitänee lähteä siivoamaan keittiö, kun kutsuin juuri mesen välityksellä yhden kaverin maistelemaan teoksia...

Rosa

PLUSSATUULIA!!!! Meitä onkin tässä vapun aikaan monta jännäilijää... Toivotaan, että aletaan kasvattaa kaikki omaa pikku vappupalloa tuohon navan seutuville...;)

tsemppiä kaikille jännääjille. Toivotaan tosiaan noita vappupalloja kaikille!

Täällä kaikki kunnossa. masukin alkaa pullottamaan pikkuhiljaa.

Airi ja salamatkustaja 15+3

Moikka!

Tulin vielä vappusiivouksen jälkeen tänne piipahtamaan ja katsomaan kuulumisia.

Mul on menossa kp 18/28-33 eikä mitään ovisoireita ole ollut. Oon myöskin mittaillut lämpöjä nyt ekaa kiertoa eikä niissä näy hyppäystä suuntaan tai toiseen. Mutta eipä siis ole varmaa tietoa tuosta luteaalivaiheen kestostakaan, joten vaikea sanoa mitään.

Olin eilen gynellä, siis ihan vuosihuollossa, mutta toki kerroin meidän toiveistakin ja että pikkuhiljaa alkaa jo mietityttää onko meissä jotain vikaa. Gyne katsoi ultralla eikä nähnyt mitään ihmeellistä, oli sitä mieltä että kiertokin on ihan ok tuon pituisena. Hän oli sitä mieltä, että voitaisiin katsoa vielä kesän yli, ja sitten otettaisiin labrat (simppatesti, kilpirauhaskokeet yms. en muista kaikkea mitä sanoi) jos olisi tarpeen. Ollaan kuitenkin kuulemma vielä niin nuoria... :) kai kaikki on suhteellista... Sanoi kyllä, et jos tuntuu et haluan heti labralähetteet, niin toki hän ne kirjoittaa. Sanoin soittelevani jos haluan. Mies on sitä mieltä, että katsotaan vielä vähän aikaa rauhassa, ite vaan oon kärsimätön. Lisäksi en tiedä, haluanko yksityisellä ryhtyä noita labroja ottamaan, taitavat maksaa aika paljon. Tiedättekö muuten, paljonko?

Nyt en muista, kuka kirjoitti niistä perheellisten ihmisten vappusuunnitelmista, joihin ei oikein sovi ilman lapsia. Mä oon ainakin tehnyt vakaan päätöksen, että en halua ""hylätä"" perheettömiä/sinkkuystäviäni vaikka jossain vaiheessa itse saisin lapsen. Ymmärtäähän sen, että siinä vaiheessa on helpompi olla sellaisten ihmisten seurassa, joilla on sama elämänrytmi, eli lapset pitää ruokkia ja nukuttaa tiettyyn aikaan, mutta eikö se rajoita omaa maailmaa aika paljon? Mä haluan ainakin kuulla kaikkia oikean elämän tapahtumia nimen omaan sellaisilta ihmisiltä, jotka ei eläisi ihan samanlaista kakkavaippa-aprikoosisose-elämää kuin itse siinä vaiheessa.

Toisaalta onhan se aina helppo vannoa ennen kuin on itse siinä tilanteessa. Mutta kuvittelisin, että se auttaa, jos itse tiedostaa tässä vaiheessa tuon asian.

Taidanpa tästä siirtyä nauttimaan pitkän viikonlopun sallimista pitkistä yöunista. Aurinkoista vappua kaikille!
Hipa

Heippa hei,

ihana ilma taas ulkona :).

No, mitäs kuuluu Iisalla, oletko jo testaillut? Peukkuja pidetään ;).
Entäs Rosa onko kova jännitys päällä? Mun kyllä täytyy myöntää, että jonkin verran jännittää... Mulla on vaan nyt ihan kauhea yskä ja pelkään, että jos olen raskaaksi tullut niin saan pienen tipahtamaan kyydistä tällä köhimisellä... No, ei kai nyt sentään sellaista vois tapahtua?!

Toivotaan nyt kaikin voimin, että täti ei tule meistä kenenkään luo vappua viettämään. Toivotaan tosi kovasti...

OIKEIN AURINKOISEN IHANAA JA HAUSKAA VAPPUA KAIKILLE KETJULAISILLE!!! NAUTITAAN KEVÄÄSTÄ!!!

Täällä jännäillään, miten on käynyt... Kp27/28. Sen kummemmin en ole asiaa joutanut kuitenkaan miettimään, kun tänään ollaan miehen kanssa oltu tontin raivaustouhuissa. Kovasti oli tekemistä ja vieläkin jäi. Purkutöihinkin joudutaan vielä ennen kuin taloa voi alkaa pystyttää sinne... Noh, oikein mukavaa yhdessä puuhastella yhteisen tulevaisuuden ja kodin eteen. Aika meni oikein joutuin ja nyt on melkoisen raitisilmamyrkytyksen saanut.

En tiiä onko enne vai mikä, mutta mulla ei oo edes rättejä (siis kk-suojia...)! Jos tässä alkaa menkat... Vissin yx tai kax sidettä oli vessan kaapissa, kun saunomisen jälkeen tsekkasin tilanteen, eikä kyllä huvittais ostaakaan... Pakko vissin huomenna kuitenkin käydä hakeen varalta paketti.

No, mutta ei muuta kun jännäillään... Mukava, kun menee kierrot monella aika samaa rataa...

Täällä ei toistaiseksi tätiä näy. On vähän ristiriitainen olo, kun malttamattomana tein tietty jo testin, joka oli nega :(. Mulla on kuitenkin lämmöt edelleen selkeästi kohollaan tänään päivällä 37.2. kp on nyt siis 27. Toisaalta ei siis välttämättä näkyis ihan vielä, mulla on vaan tähän asti joka kerta Terot-kuurin jälkeen alkanut kolmantena päivänä menkat. Tosin enhän ole aikaisemmissa Terot-kierroissa ovuloinut... Luultavammin mankat kuitenkin alkaa viimeistään huomenna. Jos ei ala niin tiistaina aikaisintaan testaan uudestaan.

Mites Iisa? Rosa?

Vappu alkaa olla takanapäin. Huomenna kesätyötkin alkais. Niin meni se loma...

Täällä oli myöhään eilen illalla havaittavissa vessassa käynnin yhteydessä pientä tuhrua, mutta siis vuorokauteen (kohta) ei ole sitten näkynytkään pisaraakaan verta. Siis eilen illalla jäi paperiin vähän punaista. Tänään on siis kp29/28 eli tänään aamulla ois tädin pitänyt tulla. Oottelen tässä rauhassa (?!?!) vielä pari päivää ennen kuin testailen.

Mitäs Suynny ja Iisa?!?!

Oi miten jännää Rosa :). Onko sulla ennen ollut menkat tollain myöhässä?

Täällä myös jännäys jatkuu. Varmaan puolentunnin välein ravaan vessassa tarkistamassa tilanteen, tunnen itseni tosi hölmöksi :/. JOS täti ei kurvaa paikalle, niin yritän ainakin keskiviikkoon saakka pitkittää testin tekoa.
Pelkään kuitenkin ihan älyttömästi, että menkat alkaa nyt yöllä...

Mitäs Iisalle?

Tervehdys Suvi, kiva huomata että säkin edelleen käyt katsomassa mun kuulumisia. Mä myös edelleen luen sun kuulumiset lähes päivittäin :). Että sellainen side siitä kesästä jäi...

Kirjoittelit tuolla omassa ketjussasi, että aloitit ne Clomit. Mähän kans nyt siis olen tämän kierron niitä syönyt kp:t 3-5. Ovulaatio tapahtui, joten olen todella tyytyväinen. Mulla oli kans tota sun mainitsemaa yöhikoilua ja se onkin kuulumma Clomien yksi sivuvaikutus. Toinen, mikä mulle Clomeista tuli oli heti ovulaatiosta lähtien vaivannut älytön nännien arkuus, joka vähitellen muuttu koko rintojen arkuudeksi. Jos nyt en ole raskaana, niin pidän tätä aika kiusallisena sivuoireena, koska tää on just sellaista mitä oli silloin viime kesänä ennen kuin tein sen plussatestin...

Joo, sit kysyit sitä ovulaatiopäivää, niin mä tikutin jo tosi selkeän plussan kp 13 iltana, joka vahvistui vielä entisestään kp 14, jonko jälkeen en enää tikuttanut. Oletan siis ovulaation tapahtuneen kp 14, tuon jälkeen lämmöt alko kohoon.

Mulla ei ainakaan nyt yöllä alkanu menkat, joten toivon kipinää vielä pidetään yllä. Mahassa ei tunnu ollenkaan tuttuja menkkamaisia kipuja vaan ihan erilasia vihlaisuja ja ""kipua"".

Tulkaa nyt muutkin ketjulaiset kertomaan kuulumisia, missä mennään?!

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :).

Hei kaikille,

juup. Testasin lauantaina - negan. Tippa tuli silmään mut minkäs teet. Tätiä ei ole näkynyt mutta mun käsityksen mukaan on käytännössä mahdotonta että nega enää muuttuis plussaksi. Luulen vaan että kun Tero-kuuri loppui niin siihen loppui taas menkatkin.

Hmm. Mun täytyy ehkä mennä käymään labrassa kun helmikuussa gyneltä sain lähetteen, että voin mennä ""sitten jossain vaiheessa"".

Mä pidän teille peukkuja, erityisesti Rosa ja Sunny!!! Entäs muut? Tilannekatsaus?

Pahoittelut Iisalle!! Super kurjaa, että menkkojen myöhästyminen olikin vaan teroista johtuva, ja tietty myös että terot eivät saaneet kiertoa takaisin normaalin mittaiseksi.

Oon jännitellyt täällä kaikkien puolesta... eli peukut pystyyn vielä Sunnylle ja Rosalle, toivottavasti täti pysyy kaukana!!

ON: oon tässä ihmetellyt lämpöjen omituista vuoristorataa, josta ei ota mitään tolkkua onko ovista vai ei. Limoja on kyllä ollut tosi reippaasti, vielä tänäänkin, vaikka on jo kp 22. Onkohan mulla lyhyt luteaalivaihe vai missä mättää, kun limoja tulee näin myöhään eikä oikein selkeää lämpöjen nousuakaan ole ainakaan vielä ollut. Eikä se gynekään nähnyt sitä johtofollikkelia kp 17 ultratessaan. Tai sitten mä en vaan ovuloi, ainakaan tässä kierrossa. Ollaan kyllä miehen kanssa varmisteltu, että JOS ovuloin, niin ei ainakaan mene ohi puuhaamattomuuden takia. Mutta yhteenvetona AARGH hermot menee. Vaikka tuo lämpöjen mittailu onkin kyllä aika jännää :)

Mutta tsemppiä ja plussaonnea siis kaikille vielä jännääville, ja aurinkoista toukokuun alkua!

Enpä ole pitkään aikaan täällä käynyt. Mitään ei ole vieläkään tapahtunut, en ole edes laskenut kuinka kauan siitä on, kun ehkäisy lopetettiin, muutama vuosi kuitenkin. Eiköhän tässä parane alkaa miettimään, että tämä on meidän kohtalo ja mukavaa kaksinelokin, joten jatketaan sitä vaan sitten. Haikeaa tietysti, mutta ikääkin kun alkaa olla jo hieman yli 40, niin eipä taida enää natsata. Hedelmöitysrumbaan en ryhdy.

Yhteistyössä