Pidempään pikkukakkosta toivoneet <3 Talvi 2013-2014

Muumidaa toivotaan että täti pysyy poissa:wave:
Safiia :hug:Tunnen yhden pariskunnan kellä naisella oli torvet tukossa ja silloin menivät suoraan IVF:llä.Raskautui heti ensimmäisestä.
Huvi Tsemiä heilutuksiin :) Nyt yhden kierron käyttäny noita CB:n hymynaamoja ja muita en enään haluakkaan edes käyttää.Maksaahaan ne tietty "hieman" enemmän, mutta mielestäni hyvä kun ei tarviii arpoa onko testi positiivinen vai ei :)
Karmini:hug: Hyvä että teillä on jo aika tiedossa.Tietty peukut pystyyn että natsais tässä viimesessä kierrossa :)

Tosiaanko Läiti?? Julkisella vai yksityisellä? Käykö ylipäätään ihmiset hoidoissa julkisella? Itse olemme "perusduunareita" eikä ole edes mietitty yksityiselle hoitoon menoa (rahan vuoksi). Tehdäänkö julkisella edes ivf:ää? Tuo kyllä toi toivon kipinän tähän arkeen että jos sellaiseen pääsisi samoin tein jos munanjohdin tukossa! :)

Safiia,
Me ollaan käyty tutkimuksissa ihan kunnallisella ja jos ois ollu tuuba tukos ni ois kaikki tarvittava siel tehty. Niin lääkäri ainakin sano. Meil ei todellakaan ois varaa yksityiseen kun nytkin on jo muutenkin rahasta tiukkaa :(

No ei toi 6kk nyt ihan mahdottomalta kuulosta. :) Ite olen kyllä kanta-hämeen shp:n alueelta, mutta varmaan samat jonot joka tapauksessa. Kyllä mä sen gynepolin lääkärin puheista myös ymmärsin että jos ei raskaus ota itse alkaakseen niin kaikki mahdollinen kyllä siellä julkisella tehdään ja sanoi vielä lopuksi että kyllä me teille vielä se lapsi saadaan. :)

Tässähän alkaa tosissaan jo hymyilyttää että toivoa on! :) kiitos teille tiedoistanne :)

Nää mun ystävät oli yksityisellä.Julkisista ei oo kokemusta muuten kuin että lähipiiristä yhdet kävi siellä ensin yli vuoden ja sit menivät yksärille ja ekasta inssistä tärppäs.
Ja hei, ihan perusduunareita ollaan täällä myös(tosin tiedä mikä on virallinen luokitus moiselle :D):wave: Maksaa pystyy miten haluaa,saa klinikalta suoraan osamaksuna, haluaminaan könttäsummina, rahotus onnistuu myös.Eli aika helpoks on tehty tää nykypäivänä :) Ite ollaan jo sen verran "iäkkäitä" että aikaa ei ole loputtomiin, jo pelkästään siitä syystä yksityinen oli meiän valinta+ että sain suuren osan alkutukimuksista tehtyä firman piikkiin Terveystalolla ja Fertinova kuuluu niiden alaisuuteen.

Mä kävin eilen ostamassa sitä Menopuria..mutta meiän apteekissa ei sitä hyllyssä ollu joten jätin reseptin sinne ja maksoin jo valmiiks tilauksen.Tänään saa jo hakea.
Me miehen kanssa naurettiin että onhan se tosiaan paljon mahollista että tollasta lääkettä ei joka apteekissa oo, tuskin menekki kuitenkaan ihan hirveä oo :)

Nyt pitäs jaksaa sit taas keskittyä töihin...plääh...eli vois alottaa ihan sillä että keittäs kaffet :)

Mistäpäin maailmaa te kaikki ootte?Nää asuu Länsi-uudellamaalla.
Joten jos synnärille asti päästää niin valikoitavissa jorvi tai lohjan sairaala.Ite henk.koht meen kyllä mielummin pienempään yksikköön, eli valikoin kyllä tuon Lohjan.Esikko on taasen syntyny Jyväskylän keskus-sairaalalla.

Täällä kp29/26-28 eikä oo vielä alkanu menkat. Vielä ne ei varsinaisesti myöhässä oo, tutkin kalenteria ja mulla on viimeksi 08/2013 ollu 30pv:n kierto. En oo kumminkaan tuohon listan kieropäiviin merkannu kun vaan tuon 26-28pv koska tuosta pidemmät on tosi satunnaisia. Ja siis hyvin voi alkaa vielä tämän päivän aikana vuoto! En tässä kierrossa oikeen ottanu selvää ovulaation ajankohdasta kun en testaillut eikä ollu sit mitään hyvin selkeitä oireitakaan mitä yleensä on.. Ei siis mitään hajua koska vuodon pitäiskään alkaa! Mutta eipä se auta kuin odotella :)

Mulla, jos synnärille asti mentäis tässä joskus niin sairaala olis OYS

Ovulaation odottelua kuuluu tänne, loppuviikolla kai sen pitäisi tulla. Mies jo kyseli, että millos tehoviikko taas alkaa :)

Me asustellaan Vantaalla ja esikoinen on syntynyt Naistenklinikalla, sinne haluaisin mahdollista seuraavaakin synnyttämään, mutta jos sinne ei remonttien johdosta pääse niin sitten varmaan Jorviin. Tai Kättärille. En nyt osaa sanoa :)

Se olis kp2 täällä. ;) Vähän aikaisemmin ku odottelin, 27pvää kertyi edelliseen kiertoon. Mut ollaan nyt vaikka iloisia sitten siitä, että menkat edelleen tulee jollakin älyllisellä aikataululla. ;) Tässä kierrossa sitten koitetaan vähän tikutella ovista. :)

Sen verran kiinnostaisi kysyä hoidoista, et onko mahdollista saada kierron tueksi lääkkeitä ilman sen kummempia lääkärissä ramppauksia, vai pitääkö ennen esim clomifenin saamista käydä tutkimuksissa ja jos niin millaisissa? Käydäänkö muutenkin tutkittavana jos syö jotain lääkkeitä?

Okei, no jos tutkimuksiin joudutaan niin täytyy varmaan katsoa sitten mikä on tilanne. Käytäisiin varmaan perustutkimuksissa julkisella ja sit katottais mitä pitäis tehä... osaako joku sanoa jotain noista yksityisen hinnoista? Mitä tollainen aukiolotutkimus maksaa? Mitä sit jos puhutaan jo ivf:n hinnoista?

Safiia
Me ollaan kans Kanta-Hämeestä ja mun mielest ihan kuitenkin suht nopeesti on edenny tutkimukset sen kautta. Kesällähän toi lapsettomuuspoli on vissiin kyl kokonaan kii jos oikein ymmärsin ainakin tytön neuvolatädin puheista.. Mut en tiä miten menee. Me mentiin neuvolan kautta jonoon lokakuussa? Kun neuvolan kautta ensin selviteltiin kaikki mun verihommelit niin siel si lääkäri laitto lähetteen lapsettomuuspolille ja eka aika oli tammikuun alussa ja sitä ennen miehen oli käytävä spermanäytteessä yksityisellä ja mun viel kerran verikokeissa.

Muumidaa, clomien kanssa mun tietääkseni ainakin käydään joka kk ultrassa. Mulla alkaa se rumba ens kierrosta jos ihmettä ei tapahdu.

Keskiviikko 5.2.2014

nimimerkki, esikon synt.aik, kp:t, yk/yritys alkoi, syy/hidasteet, hoitomenetelmä

muumidaa................................kp 3/25-30...............yk6....................??
Karmini........................02/12...........kp4/30?..............yk8, selit.laps.....c
Safiia.............................6/11.........kp 4/25-30?.....ya 10/12....vain yksi munanjohdin ja ???

Läiti..........02/05.........................kp6/33.....ya 09/11.......PCO..M+Lz+t+mp+pr....IUI
Mannamaaria...............5/12............kp 13/26-54.....yk 8 ........???? ... c
Huvi............................01/12...........kp17/27.....ya 8/12.....???
Penni79.........................07/12.....kp 20/22-24....yk 16.....endonmetrioosi ja lk.......... C ja T
Venla84.........................04/12.......kp 24/28.......... ya02/13...??
Pympy.................04/08...........kp 27/28-35.........ya12/13.......kilpparin vajaat./hashimoto......c ja
t.
Markke..........................05/11.........kp29/30............yk18.......PCO........c ja t
juliesisko........................08/06.......kp30/26-28..........yk12..
Neiti Näpsän äiti.............10/08.........kp30/28-32.........yk37.......??

Gray 10/10 yk 16-15, ya kesä/2012, selittäm.

Piinailijat

Markke Dpo12
pympy Dpo 9
Penni Dpo 6

Lyhenteiden selitykset

lz=letrozole
c=clomit
a=anazol
f=femar
g=glonal-F
m=metut
pr=pregnyl
t=terot
mp=menopur
IUI=inseminaatio
OI=ovulaatioinduktio
irr=irrotuspiikki
l=luget
selitm.=selittämätön lapsettomuus
pco= pco
en=endometrioosi

Plussanneet

Nenna81 (yk10)[/QUOTE]

Kiva kuulla että on joku samoilta suunilta! :) ja kiva kuulla että täällä päin homma pyörii ainakin suht ok. :) ajattelin kans kysellä sit kesällä pojan 3v neuvolassa että mitäs täs vois nyt alkaa tekemään. Teilläkö ei Huvi löytynyt mitään erikoista tutkimuksissa?

Me asustellaan myös Vantaalla :)
Ja kättärillä oltiin vuosia sitten :)

Pahoittelut uusista kierroista :(

Tsemppiä piinailijoille. Ja toivotaan plussaa kaikille :)

Muumidaa hieno pudotus kyllä. Itellä veikkaan tämän odotuksen odotuksen johtuvan ylipainosta. Meillä sukurasite eikä ole helppo sitä tiputella. Nyt on 15kg tippunut ja edelleen pitäis tippua paljon.

Täällä ei vuoto ole vielä alkanut dpo oletettavasti 15.
Veikkaan että tänää aukeaa hanat. :)

Viimeviikon testissä huijari viiva. Maanantaina näkyi edelleen viivasta tooodella hailura joka oli varmasti viivanpaikka.

Mulla aukkari tais olla joku 210€..hinnat on hinnastossa noin hintoja.Lapsettomuushoitojen ja -tutkimusten hinnat - Fertinova
Tuolla on meiän klinikan hinnasto...

Tässä tullut hieman tuumailtua että jos nyt tehdään 3 inssiä ja ei niistä tärppää, niin sen jälkeen pietään ehkä tauko.Sen verran että mun pitäs mennä leikkauttaan polvi.
Leikkaus tapahtuu heti kun vaan päätän uskaltautua siihen..helpommin sanottu kuin tehty...Leikkauksesta palautumiseen menee noin 6kk..joten ajotus tässä kohtaa sais olla aika hyvä.

Safiia,
Ei löytyny mistään mitään vikaa. Mul tota maitoo tulee edelleen mut lääkäri oli sitä mieltä et sitä nyt si vaan tulee eikä sille maha mitään. Miehel simpat normaalit ja mul kans kaikki just niinku pitää. Oonki ny miettiny et oonkohan joka kierros ovuloinu näin myöhään mitä nyt..

Jyväskylästä,KSKS (vai miten lie lyhennetään) on siis synnäri. Viimeks ei ollu kiva olla ku suuta kuivi salissa (sisäilmaongelmia) ja ne rakenti sitä uutta sairaalaa tai jotain siinä vieressä niin kauhee pauke alko heti seiskalta ja loppu neljän aikaan..koitas siinä sit nukkua. Onneks ne on nyt saanu ne uudet väliaikaistilat sinne,jospa ne ois paremmat.

Nappien syönti alkoi taas eilen,sivuoireita odotellessa..

Täällä alkoi menkat eilen illalla. Eli huomenna torstaina kp3/26-28, yk13 Ei se auta ku taas uutta kiertoa yrittämään.. Tänään selvisi myös että mun mies, joka nyt on ollu aina viikko töissä/ viikko kotona, alkaa nyt reissata sitte 2vk kerrallaan :( Kivahan se että on sitte myöskin 2vk kotonakin. Mutta saapa nähä miten taas käy lapsentekohommissa jos ovis sattuu aina niin että mies on pitkällä reissulla.

Näpsä Alkoko vuoto? vai vieläkö saat jännäillä?
Juliesisko :hug: Toivotaan että teillä ajotukset menee nappiin :)

Täällä olis sit viimeset Letrot vedetty huiviin ja huomenna niihin pistoksiin...ARGH!Nyt jo jänskättää.Onneks ukkokulta hoitaa sen pistely vaiheen ;)

Rupesin just miettimään että minkä ikästä sakkia täällä on?

Mä ite täytän tänä vuonna 31vuotta ja mies 47.Ikäeroa tosiaan 16 vuotta.Mies tosin näyttää alle nelikymppiseltä, joten me ei katseita käännetä :D

Läiti,
Me molemmat täytetään tänävuonna 26, eli ollaan siis suht nuoria :) mä olin aina lapsesta asti halunnu ekan lapsen alle 25v ja onneks onnistu, saas nähä koska pikkukakkonen sit mahd saadaan. Nyt viikonloppuna pitäs vihdoin pitää tytön 2v pirskeet kun täytti jo joku aika sitten.

JOko sitä pian uskaltaisi testailla? Vähän on kyllä sellanen tunne, että kyllä se täti sieltä saapuu kylään. Mitään oireita (normaalista poikkeavaa) ole. Paitsi vatsatauti! =P Rinnat on kipeet, mutta mulla ne on aina ennen menkkoja kipeet ja vasenta munasarjaa vihloo. Dpo on nyt 9. Liian korkealle en nyt toivoa laita. Päätettiin, että enskuussa ollaan kokeilematta, kun on niin paljon menoo että tulee vaan turhaa ressiä.

Näpsälle Pietään peukut pystyssä :)
Huvi Meillä olis kans nyt lauantaina pojan 9 vuotis synttärit:heart: Vieraat viipyy meillä aina yötä myöten, joten saas nähdä miten päästään piikittelemään...
Pympy Tsemii, toivotaan et tätikkä pysyy poissa :)

kp1 - Kierto jäi tällä kertaa 24 päiväiseksi, mikä tuntuu hyvältä muutokselta! Oikeaan suuntaan oon kai menossa. Paino on nyt noussut vajaan parin kuukauden aikana 1,5kg ja syksyn aikana 28 päivään venynyt kierto näyttää olevan palautumassa entiselleen :) (aiemmin kierto ollut 21-25 päivää, syyskuusta lähtien ollut 26-28 päivää). Seuraava kierto toisaalta jää huonosti hyödynnettäväksi miehen työmatkan takia.
Hyvää viikonloppua kaikille!

Yhteistyössä