Pidempään pikkukakkosta toivoneet <3 Talvi 2013-2014

Täällähän on menossa nyt dpo 3(ovistesti plussa ke aamuna), että ei ihan viellä testailla :D
Mulla oli poikkeuksellisesti eilen työpäivä ja meillä oli kokoustamista 100km päässä.Yksi työystäväni hyppi kyytiin ja saatiin matkalla hyvät keskustelut aikaan.Nimittäin tämä ystävä on ollut aikanaan vuosia lapsettomuushoidoissa.

Eilen mulla oli jonkin asteista vihlontaa havaittavissa.Tänään heräsin jo puol seiska hirmuseen kusihätään.Vessassa käytyäni, yritin mennä takasin nukkumaan mutta tuli huono olo.Joten eipä nukuttanu enään.(Eilen illalla kotiin tultuani touhusin jotain ja se aiheutti huippaamista)

No nää mä kyllä uskon enemmän lääkkeiden viaks kun minkään muun :D
Koska nyt on vielä aivan liian aikaista mihinkään :D

Pennille tsemppiä uuteen kiertoon!
Ja karminilla alkaa siis myös piina päivät :)

Täällä tänään tullu punasta valkovuotoo joten eiköhän se täti taas hyppää tänne viimestään parin pvn päästä. Saapi sit tytön synttäriviikolle jollon yritystä takana 1,5v niin vihdoin toivottavasti varattua sen aukiolotutkimuksenkin.. Tarvii nyt heti kuj menkat alkaa niin soittaa se aika kun töissäkin on käytävä et saa jotenkin sen sovittuu etten o töissä.. Meillä kun ei hirveen helposti vuoroja saa vaihdettua ja kesken päivän ei saa lähtee lääkäriin..

Huvilla jännät paikat, toivotaan että menkat pysyy poissa.Jos se olis vaikka ns tyhjennysvuoto.Mulla tuli edellisestä muksusta vielä 2 menkat vaikka raskaana olinkin.(Tästä syystä en tienny raskaana olevani).Ja jos menkat alkaa niin toivottavasti saat sitten tuon aukkarin mahdollisimman pian hoidettua alta pois :)

Sieltähän se täti tuli kylään heti aamupäivällä. Taas oli vaan 26pv kierto. Pitää nyt keskiviikkona kun on seuraava polin ajanvaraus aamulla niin soittaa ja varata se aukkari. Toivottavasti sais sit jo heti tähän kiertoon terot mitä se lupaili et aukkarin jälkeen olis seuraava juttu.. Sais jotain ees apuja.. Jatkuvasti kaikki lähipiirissä vaan lisääntyy ja ittee kyl niin ärsyttää.. En oo vieläkään edes kertaakaan halunnu uusinta kummilastani syliin vaik se on jo syyskuussa syntyny.. Sen verran ärsyttää etten ees halua muiden vauvoja hirveen lähelle vaikkei tää lapsettomuus niitten vika ookaan :( 1,5v yritystä vaan on tehny tehtävänsä..

Pympylle peukut pystyyn ja peitot heilumaan:D

Huvi:hug:
Onks teillä jo miehen sperma tutkittu?Kyllä tää tuntuu ihan syvältä kun kaikki ympärillä saa lapsia, mutta minkäs sille mahtaa..pietään peukkuja että perässä tullaan :)

ON: Täällä onkin sitten vihlontaa ihan reilulla kädellä havaittavissa.Se mikä ihmetyttää, niin tisseissä ei oo mitään kiputiloja vielä....

Läiti juu miehen sperma tutkittii heti mun verikokeitten jälkeen ja oli ihan normaalia, siks sanoivatkin ekalla lapsettomuuspolikäynnillä et eivät nää mitään syytä miksen oo raskautunu ja siks aukiolotutkimukseen menoonkin sai jäädä yks kierto väliä just kun olivat suljettuina. Huomenna soitan sinne polille aikaa, siellä kun on ajanvaraus vaan ma, ke ja pe 45 min aamulla. Toivotaan että mekin joskus vielä saadaan toiset lapset :hug:

Heippa! Sopiikohan vielä joukon jatkoksi? :) Täällä 28v nainen, jolla yks ihme jo 3v ja toista ihmettä odotellessa. ;)

Mulla on reippaasti ollut aina ylipainoa ja kävin laihdutusleikkauksessa josta melko tarkkaan vuoden päästä plussasin. Menkat on olleet aina epäsäännölliset, jos ovat olleet ollenkaan. Ennen plussaa oli eka 6kk ilman menkkoja, sit yhdet mitkä kesti jonkun 6vkoa ja sit ykskaks yllättäen olin raskaana. Tätä ennen oli 4v odoteltu ihmettä. Ylipainon takia ei liiemmälti hoitoja/tutkimuksia julkisella puolella haluttu tehdä ja toisaalta en mihinkään hoitoihin/tutkimuksiin ole halunnut edes mennä. Edelleen on ylipainoa, mutta nyt on alkanut tulla fiiliksiä, et voisi ehkä jotai tukea raskautumiseen halutakin. Laihduttanut ja laihtunut olenkin tässä vuosien aikana pikkuhiljaa.

Nyt noin 5kiertoa ollut menkat jokseenkin säännölliset. Kiertopäiviä 25-29. Nyt eka kerran laskenut myös noin apaut oviksen ajankohtaa ja sihdannut seksiä niillemain. Tällä viikolla ovis todennäköisesti jos jotain ovista edes tapahtuu. Ensikierrossa ajattelin tikutella, josko joku löytyisi. ;)

Toisaalta toiveikas olo, kun kerta yksi on jo saatu ja menkatkin on säännöllistyneet, ja sot Toisaalta hyvin epäuskoinen olo, että voisko muka tulla kun ei taas moneen vuoteen oo tärpännyt. :/ Noh, toivoa kai aina on!

Rasittaa, ku haluisin puhua asiasta, mut ei oo ees ketään, kelle puhua, ku toisaalta en halua että aletaan sit kyselemään et no, no, no??? Josko täällä voisi sitten hölistä aiheesta. ;)

Läiti en mä huomannu et oli vasta nii vähä aikaa kulunu :D useimmiten käyn vaan pikasesti lukemassa ni ei aina tuu kinnitettyä huomiota päiviin :p

Tervetuloa Muumidaa :wave:

Odotellaan odotellaan..menkkajomotuksia aina välillä havaittavissa,mistä lie johtuu : /

Karmini :LOL: Ei se oo niin justiinsa :D

Muumidaa Tervetuloa, kyllähän tänne mahtuu:popcorn:

Täällä menossa nyt Dpo 6 ja turvottaan alkaa, vihlontaa ja nippailua kyllä löytyy ja aamuisin kuumottaa ja on nokka tukossa(tukkosuus voi ihan johtua näistä keleistä :) )

Ei passaa liikoja toivoa, vaikka vahva olo onkin :D Vahva olo vaan voi hävitä yhtä nopeesti kun on tullukin.

Yes HuviHyviä uutisia :)Tuu heti kertoilemaan kun kerkiät :)
Mä kävin tänään apteekissa muissa asioissa ja ostin samalla 2kpl paketin CB:n raskaustestejä...toisen teen nyt Perjantaina aamuna(en kyllä usko siinä mitään näkyvän, mut parempi tarkistaa)ja seuraavan sitten ensviikolla.Ollaan reissussa meinaan pe-ma...saa hyvin muuta ajateltavaa :)

Täällä vilisee jos jonkinnäköisiä termejä niin, että tuntuu ettei meillä oo vauvaa koskaan oikeastaan edes yritetty. :D

Mulla on nyt viimeiset 5kk ainakin kierto ollut noin 30pvää, ku tarkemmin tsekkasin. Edellinen kierto oli vain 23päivää, mut oltiin matkalla, joten olisko tuo siitä johtunut? o_O No tää kierto alkoi siis 8.1. joten menossa kp 15? Eli seksiä pitäis. Eilen jäi välistä, toissapäivänä ja 3päivää sitä ennen joka päivä kyllä. Kääk jos eilinen välipäivä oli moka. :D Tekis mieli käydä varuiks herättää mies tuolta tekee vähän talletuksia varmuuden vuoksi. ;)

Meitä kumpaakaan ei kummemmin oo tutkittu. Ennen ekaa lasta ja laohdutusleikkausta kävin gynellä ja silloin kaikki ok. Oon tässä miettinyt, että pco on mahdollinen, mutta en tiedä haluanko tällä elopainolla mennä lääkärille, jos vastaus on suoraan, että laihduta. Laihdutettu on! :D Joten ehkä mä laihdutan sit vaan pikkuhiljaa edelleen ja odotan toista ihmettä tapahtuvaksi.

Ihmettä on odoteltu jo pari vuotta, mutta rehellisyyden nimissä sanottakoon, että seksiä on ollut kyllä tosi vähän, enkä ole suonut ajatustakaan mahdollisille ovulaatioille, ennenkuin tässä parin viimeisen kierron aikana. Lapsettomuus oli niin ahdistavaa ja kun tyttö syntyi rv25 on alitajunnassa ollut jonkinlainen pelko "onnensa koettelusta". Ja hyvänen aika, on vieläkin! En tosiaan uskalla edes ajatella mihinkään pitkällisiin tutkimuksiin ja hoitoihin lähtöä, koska pelkään, että niiden kanssa leviää äly ja sitten muutaman vuoden päästä meillä edelleen on vain 1 lapsi, jonka lapsuudesta leijonanosa on mennyt kuun haikailuun taivaalta. Ymmärtääköhän kukaan? :D

Joten meillä yritykset taitaa jäädä "kevyeksi" oviksen bongailuksi, ilman lääketieteellistä apua. Kovasti haluaisin lapsen, mut en niin paljon, että haluan hukuttaa kaiken muun siihen haluun. :/

No joo, mä en noista limoista tms mitään ymmärrä, mut ihan niinku toissapäivänä olisi ollut kirkasta ja semmoista valuvaa, mutta eilen ei kyllä. Mahaa nippaili toissapäivänä ja eilen. Tilasin ovis testejä, mutta ne ei nyt tähän hätään kerinneet enkä viitsi erikseen ostaa, joten ei testailla, arvaillaan vain. :D Toivottavasti jotain tapahtui.

Muumidaa sulla on aika tasainen kierto, joten mä uskoisin sun ovuloivan.
Mulla on PCO ja kierrot heittelee ihan reilusti.
Ne ovistestit on kyllä ihan jees tässä hommassa :)Pietään peukkuja siis .

Mulla olo on kuin plussapallolla,aamulla oli jopa huono olo hetken aikaa...ja voi taivas miten mua eilen illalla väsytti, nukkumaan menin jo heti yheksän jälkeen :D

Taitaa vaan olla toiveajattelua :D

Tosiaan kp27 dpo 7 menossa!

Viimeksi muokattu:
Läiti tosta menkkojen säännöllisyydestä ei voi tietää tapahtuuko ovulaatio oikeesti vai ei. Mulla aina ollu säännöllinen kierto (toki joskus pieniä heittoja) ja ovistestit näyttää plussaa ja kauheet oviskrampitki on mut silti en välttis ovuloi ollenkaan. Kaikki tutkimuksethan mulle tehtiin sillon 2011 ennen ku esikoisesta plussasin ja niiden perusteella kaikki ois ollu ok mut yhen yhtä plussaa sillon ei tullu ennen sitä ekaa clomikiertoa. Nyt tuntuu ettei nekään enää auta,tosin mulla on ollu aivan tolkuton stressi päällä tässä et se voi olla iso syyllinen plussaamattomuuteen :/

En ihmettele yhtään, vaikka olisi ties mikä vika. :p No mutta toisaalta laihduttaminenhan kuulemma auttaa lähes kaikkeen, ni yritetään vaikka sitä paremman puutteessa. Ja syön just ranskanleipää. ;)

Täs on nyt sit ahkerina miehen kans oltu, et sitä voi sit vissiin viikon päästä alkaa tutkimaan itseensä, et no olisko jotain oireita, mitä kuvitella itselleen. ;) Mulla on jemmassa yks raskaustesti ja luultavasti itseni tuntien se on maanantaina käytetty ja sit oon vaan hirveen pahoillani. ;) Oikeesti vois munasolu huutaa vaik "hep" jos hedelmöittyy, eikä niin, että pitää jänskäillä sitä, et pääseekö oikeesti jänskäilee.

Perjantai 24.1.2014

nimimerkki, esikon synt.aik, kp:t, yk/yritys alkoi, syy/hidasteet, hoitomenetelmä

Huvi............................01/12...........kp3/27.....ya 8/12.....???
Penni79.........................07/12.....kp 7/22-24....yk 16.....endonmetrioosi ja lk.......... C ja T
Venla84.........................04/12.......kp 11/28.......... ya02/13...??
Pympy.................04/08...........kp 14/28-35.........ya12/13.......kilpparin vajaat./hashimoto......c ja
t.
muumidaa................................kp 16/25-30...............yk5....................??
Markke..........................05/11.........kp16/30............yk18.......PCO........c ja t
juliesisko........................08/06.......kp18/26-28..........yk12..
Neiti Näpsän äiti.............10/08.........kp18/28-32.........yk37.......??
Safiia.............................6/11.........kp 20/25-30?.....ya 10/12....vain yksi munanjohdin ja ???
Karmini........................02/12...........kp21/30?..............yk7, selit.laps.....c
Läiti........................02/05...............kp28/?............ya 09/11.......PCO..M+Lz+t

Piinailijat

Läiti Dpo 8
Karmini Dpo 6

Lyhenteiden selitykset

lz=letrozole
c=clomit
a=anazol
f=femar
g=glonal-F
m=metut
pr=pregnyl
t=terot
mp=menopur
IUI=inseminaatio
OI=ovulaatioinduktio
irr=irrotuspiikki
l=luget
selitm.=selittämätön lapsettomuus
pco= pco
en=endometrioosi

Plussanneet

Nenna81 (yk10)

Viimeksi muokattu:
Mulle on joskus aikanaan lääkäri sanonu että tasanen kierto kertoo naisen toimivuudesta,mutta yleensä kuitenkin 1-2krt vuodessa naiset ei ovuloi laisinkaan.
Ja tosiaan lähipiirissä useampi ovuloimattomuustapaus ja kaikilla kierrot heittää.Kaikki joilla on ns normi kierto, ne on sitten raskautunu.
Yksilöllistähän tuokin tietty on :)

Mihis asti karmini jaksaa olla testaamatta?

Mä yritän itteni psyykata niin että muistan sit aamulla kusta siihen tikkuun :D

Kyllä mä ainaki haluan nyt uskoa, että mä hitto vie edes ovuloin, ku vuosien rytmittömyyden jälkeen on menkat ymmärtäneet että se kierto voi olla ihan säännöllinenkin. :D

Pöllöilynä tähän väliin on kerrottava, et tiistaina ja eilen oli pientä kipuilua alavatsalla ja nyt illalla ku vihdoin pääsin sohvalle on taas jotain kivistystä/painon tunnetta/jotain. Sen lisäksi nännit nöpöttää, paha sanoa, johtuuko mikään mistään, ku en oo tarkkaillut. Ennen raskautumista viimeksi oli ollut tosi kipeä ovis. Tosin sitä en silloin tiennyt, vaan luulin et on joku alkava suolitulehdus tai jotain. :D No nyt on kierron puolivälissä ennenki ollut vähän särkyjä, etenki istuessa/autossa, mutta eihän se mikään tae oviksesta ole.

On tässä nyt liian monta päivää ku Pitäis vaa odotella.

Jännänä seuraan muiden toimia, oireita ja plussia. :):)

Meillä meni esikossa siis joku 2v 9kk ennekö sai alkunsa nuilla clomeilla ja sitä enne oli aina tasainen kierto, synnytyksen jälkeenkin kierto palas siihen 28pv,nyt jostain kumman syystä venähtäny 30 kaks viimeisintä,liekkö johtunu stressistä :O

Pitää varmaan malttaa ens viikon loppuun,sillon jo tietää tartteeko testailla vaiko ei :)

Täällä tehty aamulla tyylipuhdas nega, mutta ihmekkös tuo kun on noin vähän päiviä :)

Töihin päästyäni, mua on kouristellu ihan jäätävästi ja huono olokin taas hiipi takavasemmalta :/

Teistaillaanpas siis taas ensviikolla.

Tervetuloa muumidaa :)
Saanko tiedustella kuinka paljon on painosi tippunut ja missä ajassa ? :)
Itsekkin ylipainoinen ollut koko ikäni nyt saanut tiputettua aika hyvin alas mutta pitkä matka on vielä normaali painoon. :ashamed: jos et halua täällä toitotella niin yksityisviestiä voi myös laittaa. :)

Läiti pahoittelut negasta ja tosiaan vielä voi muuttua kun dpot vähäiset. :)
Tsemppiä piinailijoille. :)
Ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille. :(

Täällä ollu jo ovis. Kipuilua ja limaa tuli kunnolla. Dpot suht samoja kun karminilla.
Oireita en seuraile kun tiedän olevan turhaa. Muutenkin tässä on muut ajatukset mielessä. Ettei jaksa keskittyä haaveiluun. Jos saadaan asuntolaina niin vauva jutut saa jäädä. Ja keskityn muuhun.:) mutra sen näkee sitten ajallaan. :)

Voi hyvänen aika ku tää vastauksen kirjoittaminen on haastavaa, ku puhelin ei suostu yhteistyöhön. :p

Oon käynyt vatsalaukun ohitusleikkauksessa 2009 ja sen jälkeen paino pudonnut 55kg. Sitä ennen 2:ssa vuodessa -17kg. Vielä olis noin 40kg normaalipainoon, että siinähän sitä sarkaa on. Viimeiset 15kg on pitänyt ihan laihduttaa, mut leikkauksen jälkeen laihduttaminen ei ole enää niin toivotonta. Nyt on taktiikkana -5kg keväällä ja -5kg syksyllä ja ehkä noin 100v päästä oon normaalipainossa. ;) Oon lapsesta saakka ollut lihava, kasvanut siihen ja joutunut kaikkein suurimmillani käymään läpi murrosiän ja aikuistumisen, joten olen melko sinut asian kanssa, eikä haittaa puhua siitä. Olen ollut iso, isompi ja isoin, sitä ei oo voinut mitenkään peittää vaan se on pitänyt vain käsitellä ja ottaa osaksi minua. En sano, että hyväksyä, koska sehän tarkoittaisi, että olen tyytyväinen painooni, enkä halua tehdä sille mitään. Niin asia ei ole, mutta olen sisäistänyt ja hyväksynyt sen, että niin kauan kuin olen ylipainoinen, mun pitää pyrkiä pudottamaan painoa ja välikausina huolehtia, ettei se nouse. Sen pyhän lupauksen olen itselleni antanut, etten enää ikinä liho. :)

Tänää oli tullut ovistikut, ja koska hirveesti teki mieli pissiä tikkuun, ni tein sellaisen. Tuloksena haaliavaalia viiva kontrollin kaveriksi, että enpä tullut hullua hurskaammaksi. Ei kerro tämän kierron mahdollisesta ovulaatiosta yhtään mitään. :p Mutta enempää en testaile, ens kierrossa sitten. ;)

Hieno suoritus Muumidaa :) multa iteltä on nyt vasta raskauskilot melkein kokonaan tippunu ja tyttö täyttää tosiaan ihan kohta 2. Ja voin sanoo et ei todellakaan o helposti tippunu.. Mulle kun tuli painoa melkein 30kg lisää raskauden aikana ja olin jo hieman ylipainonen ennen raskautta. Painoindeksillä mitaten siis, mulla on niin mielenkiintonen kroppa et sillon kun painoin ihannepainoni verran niin näytin ihan anorektikolta joten oonkin mielummin hieman ylipainonen ku nyt näytän normaalilta, viitisen kiloo olis normaalipainon ylärajaan matkaa.

Saankos muuten kysellä että mistäpäin suomee ootte? :)

Kyllö on totta, että peili ja olotila kertoo parhaiten"oikean" painon. :) Tosin mä pidän itseäni vieläkin tosi isona ja hämmästyn ku näen valokuvista itseni toisten vieressä. Olen toki reilusti pullukka, mut en enää 3kertaa yhtä iso ku muut. ;) On Huvi loistava saavutus tuo -30kg! Kaikenmaailman superdieeteistä saa käsityksen, et laihtua Pitäis se 30kg 2viikossa. :( Hirveitä paineita ja odotuksia. Oikeasti on hienoa laihtua vaikka "vain" 6kg vuodessa, koska sekin on jo 0,5kg/kk. Itseasiassa laihduttaminen on niin epämiellyttävää ja välillä vaikeaa, että jokainen alas mennyt gramma on selkä voitto! :D

Mä oon pääkaupunkiseudulta. :)

Yhteistyössä