Pidempään pikkukakkosta toivoneet <3 Talvi 2013-2014

Onpas tosi jännää nyt sielllä Läitillä!! :) tässähän ihan itekin jo odottelee että miten siellä käy. Peukut pystyyn että tulosta heti tulis!!!

Näpsälle jaksamista ja voimia ja jos nyt tuntuu tuolta että yritys pistetään poikki niin se on sitten varmaan oikea päästös. Ihana jos pystyt nyt löytämään onnen jo niistä olemassa olevista asioista/ihmisistä. Yritäm aina surun hetkillä muistutella itseänikin siitä että minulla on ihana mies ja maailman paras poika :heart:
Tule kuitenkin välillä kertomaan kuulumisia. :)

Miehestä puheen ollen, meillä mies ei kovin mielellään puhu tästä aiheesta. Sanoo tulevansa vaan surullisemmalle tuulelle siitä kun muistutetaan että minulla on haaveita joita hän ei nyt pysty toteuttamaan (vaikka tässä tapauksessa vika minussa onkin) mutta hän ei voi asiaan vaikuttaa. Yritykseen kuitenkin ryhtyy ihan kuuliaisesti kun sanon että nyt olis aika. :D

No niin inssi olis sitten taputeltu:whistle:

Saatiin taas miehen tulokset, jotka oli ehkä jopa aavistuksen paremmat kuin 3kk sitten ;
Tilavuus 3,6ml(1,5ml)
Tiheys 172milj.(15milj./ml)
Kokonaismäärä 619,20milj(39milj)
Ennen pesua;
A Nopeat,suoraan etenevät 9%
B Hitaat kaartelevat 58%
C Paikallaan liikkuvat 14%
D Liikkumattomat 19%
Näistähän väliä on vaan A+B laskettuna yhteen,
Eteenpäin liikkuvat 64%(32%)

Pesun jälkeen;
A Nopeat,suoraan etenevät 23%
B Hitaat kaartelevat 72%
C Paikallaan liikkuvat 4%
D Liikkumattomat 1%

Ja taas A+B =95%(4%)

Tieheys pesun jälkeen 30milj/ml(1,6milj/ml)

Laitoin sulkuihin viitearvot WHO 2010..

Lääkäri oli kovin mielissään miehen tuotteista:)Totesikin että ihme on jos ei tulosta tule...kaikki on siis edelleen kiinni mun elimistöstä...nyt voidaan vaan toivoa parasta :)

Nyt piinaillaan, testipäivä olis sit 26.2....pitkä aika on vielä tuohon päivään...tsemppii kaikille:heart:

Terve!

Pääsisiköhän tänne mukaan. Vuosi on nyt kakkosen yritystä takana sisäläten kaksi keskenmeno (km rv7+ ja kkm rv12), Esikkoakin yritettiin vuosi jolloin myös yksi km. Missään tutkimuksissaei olla käyty, kun ei olla julkiselle päästy noiden keskenmenojen takia. No, jos saisin vielä yhden, niin sitten alkavat tutkia sitä...

Alkaa turhauttaa tää tilanne kovasti ja kaipaisin vertaistukea. Toki tiedän että ei vielä edes kovin kauaa olla yritetty, muttamutta...
Nyt juuri tänään alkoi yk 5 keskenmenon jälkeen ja siis yk12 tai 13 jälkeen pillereiden lopettamisen.

Mäkimeirami...............4/12......kp 1/22-30....... yk 13.........km x3

Täällä kp3. Fiilis silti hyvä, koska odotukset eivät olleet korkealla (vaikka menkat olivatkin normaalia myöhempää).

Näpsälle tsemppiä. Isekin selittämättömästi jo pitkään toivoneena välillä aina mietin, että pitäisi ehkä lopettaa koko aiheen ajattelu ja keskittää oma energia tästä jo olemasta olevasta nauttimiseen. Kaikki on kuitenkin elämässä oikein hyvin :heart:

Tervehdys kaikille. Olo on kuin väliinputoajalla, eikä oikein tiedä mihin ketjuun sitä kuuluisi kirjoittaa. Se plussan tuoma onni päättyi sitten kohdunulkoiseen raskauteen (rv 8+3) ja siihen karuun todellisuuteen ettei me enää saada lapsia luomuna. Molemmat tuubat on nyt jouduttu poistamaan.

Onni onnettomuudessa on kuitenkin se, että munasarja on toimintakuntoinen. Minua hoitanut gyne oli todella mukava, eikä jättänyt tyhjän päälle. Sovittiin heti, että 1,5-2kk päähän varataan aika polille ja siihen mennessä pitäisi tiputtaa painoa n. 5kg. Jos painotavoite saavutetaan, niin gyne laittaa lähetteen ivf hoitoihin jonne joutuu jonottamaan 5-6kk. Hyvässä lykyssä päästään siis syksyllä hoitoihin ja jos vallan mainioksi käy niin toivoa on että raskaus alkaisi vielä tän vuoden puolela. Siis pienen pieni JOS hyvin käy.

Ikinä ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Mekin oltiin menossa lapsettomuustutkimuksiin kun testi näytti positiivista. Nyt ollaankin sitten kertaheitolla menossa ivf hoitoihin. En olisi vielä viimeviikolla osannut kuvitellakkaan että näin tulisi käymään. Takana 2xku + kkm + km. Vaikka tieto siitä ettei luomuraskaus ole mahdollista oli lamauttava, niin samalla tuli jotenkin huojentunut ja varmempi olo. Syksyyn on pitkä aika, mutta minulla on jotenkin niin varma olo siitä että nyt kaikki tulee vihdoin ja viimein menemään hyvin.

Anteeksi jos purin ajatuksiani väärään ketjuun, mutta en tiedä mihin muuallekkaan olisin voinut tämän kirjoittaa.

-Nenna-

Viimeksi muokattu:
:heart:Nenna ISO vOIMAHALI:hug:
Tietenkin tänne tuut kirjottelemaan, älä edes epäile sitä ettetkö voisi niin tehdä:heart:
Maailma on sitten välillä epäreilu:'(
Onneksi edes munasarjat toiminta kykyiset, niin on toivoa tuon IVF:n suhteen.
:hug:

Mäkimeirami Tervetuloa:wave:

Ja sitten omaanapaa...täällä on edelleen olo kuin olis kaivettu jotain mahasta,kuvottavaa olotilaa.Tänään siis lääkärin määräyksestä vielä seksiä ja sit ei ole enään mitään tehtävissä :)

Nenna iso voimahali <3 elämä ei oo kyllä yhtään reilua :( toivotaan että pääsette siten syksyllä ivf:n.

Tervetuloa mäkimeirami

Täällä nyt siis kp 26/26-27 mitään oloja ei oo mihinkään suuntaan joten eiköhän se täti sieltä kohta kylään kurvaa ja sitten hakeen apteekista clomit ja pregnyl ja soitto polille maanantaina luultavimmin. En ees harkitse raskaustestin tekemistä ennen maanantaita jos ei tätiä sillon vielä näy. Tytön raskaudesta testi näytti plussaa vasta kp 31.

Voi Nenna :hug:,kylläpä se elämä nyt potkii :( onneks kuiteskin se munasarja toimii niin voitte käyttää omia muniksia sitten ivf:ssä. Tsemppiä ja jaksamista,olet tervetullut purkamaan tunteitasi tänne,kyllä me kuunnellaan :heart:

Mäkimeirami Tervetuloa joukkoomme :wave:

Voihan UHMA ja korvatulehus,tällaisina aikoina sitä miettii et onko sitä ihan hullu ku haluaa tän kokea uudestaan :stick:..taistelimme siis vartin tytön kanssa että meneekö nukkumaan vaiko ei,aina vaan juos uudestaan ovelle vastaan ja nauroi kun vein takaisin sänkyyn :headwall:..jospa tää joskus helpottais :D

Ovista ei vielä kuulu,huomenna todennäköisesti ku on kp14,niinku aina.. :)

Nii Läiti mä sillä meinasin et otitko jotain lääkkeitä ja jouduitko pisteleen ennen toimenpidettä? :)

Nenna: Ei ole reilua :'(!!! Ihanaa kuitenkin kuulla että olet noin positiivisella asenteella odottamassa syksyä. Vaikka se nyt tuntuu pitkältä ajalta niin usko pois- se tulee yllättävän nopeasti!! Toivon todella että ensimmäin IVF toisi teille odotetun pikkuisen.

Kiitoksia ihanaiset!

Kyllähän sitä hetkellisesti käytiin pohjalla, mutta onneksi mulla on ihana mies jonka kanssa tuetaan toinen toisiamme. Mies ehkä ahdistui vielä enemmän kuin minä, mutta nyt kun ollaan lueskeltu aiheesta ja keskusteltu, niin ollaan molemmat luottavaisia tulevaisuuden suhteen. Loppujen lopuksi, ivf hoidoissahan valikoidaan spermasta ja munasoluista ne valioyksilöt, joten kyllä mie uskon että se raskaus voi onnistua jopa ensimmäisellä yrittämällä. Tietenkin voi olla että nyt tipun korkealta ja kovaa, mutta en usko että niin käy. On vaan sellainen jännä tunne. Ja eikös kuitenkin julkisella puolella toisteta se ivf 3 kertaa + käytetään pakastetut munasolut? Toivoa on, sitä ei todellakaan ole menetetty. Tässä viimeisimmässä ku raskaudessa mulla ei ollut missään vaiheessa sellaista varmaa tunnetta että kaikki on hyvin. Olin toki iloinen enkä malttanut olla kertomatta ilouutista, mutta se jokin tunne puuttui. Ehkä sitä vaan alitajuisesti tiesi ettei kaikki ole hyvin.

Raskaanpuoleista vitsiä, mutta totesin pilke silmäkulmassa sairaalasta kotiutuessa miehelle että eipä tarvitse ainakaan tapella siitä että kummalle tehdään sen iltatähden jälkeen sterilisaatio ;) Nyt jaksaa jo hymyilläkin ja ollaan miehen kanssa ihan tosissaan pudottamassa painoa. Mieskin pudottaa tässä kaverina. Nyt jos koskaan on motivaatio kohillaan sen suhteen. Odotellaan vaan että maanantaina sais tikit pois ja loppuviikosta jos uskaltais alkaa pikkuhiljaa jo tositoimiin. Kovasti ollaan yritetty nyt jo syödä mahdollisimman kevyesti (mutta terveellisesti) ja käydä kävelylenkeillä.

Tänään kuitenkin nautitaan, mies vie mut ulos syömään. Ollaan se kuitenkin ansaittu tän kaiken keskellä.

Mut voi siirtää plussanneisiin, digi sanoo raskaana 2-3. Kiitos kaikille onnitteluista :heart:

Toivotaan etten tuu takaisin.. eihän näistä koskaan tiedä kuten juuri Nennakin joutui todistamaan :|.
Jos tämä lapsi vielä saadaan niin se on sitten siinä meidän lapsiluku täynnä. toista kertaa en tähän pitkän kaavan yritysrumbaan ja stressiin halua lähteä.

• Tykkää
Reactions: Läiti ja safiia
Karmini enhän mä sitä voinu tajuta :D Kun tosiaan tuolla aiemmin oon jo kirjottanu mikä lääkitys ollu :) Mutta siis kp 3-7 letrot,kp 9-12 menopur pistokset ja kp13 pregnyl ja tosiaan kp14 oli inssi :)

Nenna81 ajattelet ihanan positiivisesti noin pian:):hug:

Pennille miljoonasti onnea,kyllä me yritetään perästä tulla:heart:

Huvi Pahoittelut vuodosta:hug: Toivotaan että clomit antaa apuja:heart:

Mulla taas aivan järjetön vihlonta/repiminen ja turvotus,tulee aina hetkittäin.Mutta tossa aiemmin jo ukolle sanoin kans että mitä enemmän sattuu niin sitä enemmän on toivoo :)

Voi voi,vai kuuluu siihen pistoksia :/ minä ja järkyttävä piikkikammoni :(

Ovista en ole bongannut vielä mikä on outoa koska yleensä se aina on ilmoittanut itsestään kp 14 (nyt menossa siis kp 15)..eilen pari kertaa vihlas kohdun suunnalta mut ei mitään muuta..mitähän tästäkin tulee :kieh:

Huville pahoittelut,jospa ne lääkkeet nyt sit auttais!

Maanantai 17.2.2014

nimimerkki, esikon synt.aik, kp:t, yk/yritys alkoi, syy/hidasteet, hoitomenetelmä
Gray 10/10 ..................3/26-28..........yk 16-17......................., selittäm.
Mäkimeirami...............4/12......kp 4/22-30....... yk 13.........km x3
Pympy..........04/08.........kp 8/28-35.........ya12/13..kilpparin vajaat./hashimoto...c jat.
Markke..........................05/11.........kp9/30............yk19.......PCO........c ja t
Venla84.........................04/12.......kp 11/28.......... ya02/13...??
juliesisko........................08/06.......kp14/26-28..........yk13..
muumidaa................................kp 15/25-30...............yk6....................??
Karmini........................02/12...........kp16/30?..............yk8, selit.laps.....c
Safiia....................6/11........kp 16/25-30?.....ya 10/12..vain yksi munanjohdin ja ???
Läiti..........02/05.......................kp18/33.....ya 09/11.......PCO..M+Lz+t+mp+pr....IUI
Mannamaaria...............5/12............kp 25/26-54.....yk 8 ........???? ... c
Huvi............................01/12...........kp29/27.....ya 8/12.....???

Piinailijat

Mannamaaria Dpo 7
Läiti testipvä 26.2

Lyhenteiden selitykset

lz=letrozole
c=clomit
a=anazol
f=femar
g=glonal-F
m=metut
pr=pregnyl
t=terot
mp=menopur
IUI=inseminaatio
OI=ovulaatioinduktio
irr=irrotuspiikki
l=luget
selitm.=selittämätön lapsettomuus
pco= pco
en=endometrioosi

Plussanneet

Nenna81 (yk10)

Helmikuu 2014
Penni79 (yk16)

Viimeksi muokattu:
Karmini Mulla myös piikkikammo.Mutta siis toisille tehdään ihan clomikiertoonkin sitä, tosin monesti tarttee se irrotuspiikki silti laittaa.Jos joudut piikeille, niin pyydä saada lääkkeeksi se ns. sokerikynä...on huomaatavasti mukavampi,kun tää kunnon piikeillä pistäminen ja tuotteiden sekottaminen...P.S Valjasta miehes siihen pistämiseen ;)?

NNÄ Mulla on toi sun aikasempi päivityshuutelu menny ihan ohi:O
Onks siihen olemassa jotkut helpot ja ymmärrettävät ohjeet, jotka munkin pää tajuais?
Kun käsittääkseni sitä ei vaan voi kopsata?

Mulle voi nyt täks päiväks päivittää kp1, eilisen vaan tuhrutteli, mut nyt illalla on vuoto lisääntyny. Aamusta soitan polille et millon sinne sit aikaa. Kiitos tsempeistä, toivon todella että clomit ja pregnyl auttais.. Jo kaverille sanoin että saa tulla mulle sitä pistään :D

Nennalle voimahalit!! Voi miten teitå koetellaankaan. Olen todella pahoillani teidän puolestanne. Ihana kuitenkim kuulla että olette jo saaneet ajat hoitoihin niin se antaa taas toivoa. Voin ymmärtää, minusta tuntui vähän samalta helpotukselta kun kuulin että voitaisiin päästä suoraan ivf:ään jos jäljellä olevassa tuubassani nyt olisi vikaa. Kolahtaa kyllä itseenikin tuo teidän kohtalo, itselläni tosiaan takana ylso ku epäily ja toisessa sitten lähtikin se tuuba ja olen ollut aika luottavaisesti siinä uskossa että nyt kun viallinen tuuba poistettu ei meidäk enää ku:ta tarvitsisi kokea. :( missä vaiheessa tuo sinulla todettii ? Itselleni sanottu että ku:n takia pitäisi käydä alkuraskauden ultrassa gynepolilla n. vk7 jos nyt raskaaksi onnistuisi tulemaan. Leikattiinko suoraan vai päivystyksessä kipujen vuolsi myöhemmin? Jaksamista teille ja ihana nyt kuitenkin vaikka odottaa joudutte niin on nyt jotain konkreettista mitä odottaa. :)

Pennille onnittelut vahvistuneesta plussasta :)

Täällä on varmaan ovikset ollut viikonloppuna ja nyt sitten pitkät pari viikkoa edessä. Pää kylmänä vaan eteenpäin ja yritetään taas jättää kaikki ajatukset ja tuntemukset ja toiveet taka-alalle.

Mäkimeirami tervetuloa mukaan!

Moi!

Mulle kävi tosi hassusti. Vuoto ei oikein ottanut alkaakseen viikonloppuna. Tein sitten varuiksi testin (lauantaina kun luulin että on kp 3). Se olikin ihan selkeästi positiivinen. En tosin kauheasti uskalla vielä riemuita kun kesäkuun jälkeen on tosiaan ollut nuo kaksi keskenmenoa, mutta katsotaan nyt miten viiva vahvistuuu. Se vähäinen vuoto loppui lauantai-iltaan.

Olen pahoillani että tulin tänne kiusaamaan teitä plussalla heti kun ilmoittauduin joukkoon mukaan. Mut voi siis poistaa listoilta (toivottavsti en tule bumerangina takaisin).

Plussaonnea ja jaksamista teille kaikille! (Se voi näemmä yllättääkin...)

• Tykkää
Reactions: Läiti

Yhteistyössä