Pidempään pikkukakkosta toivoneet <3 Talvi 2013-2014

Tämän ketjuun on tervetulleita kaikki joilla pikkukakkosen yrityksessä kierrot ylittyvät yli 6, tai kärsivät sekundäärisesta, tai on pikkukakkosen tuloon jokin terveydellinen haittatekijä.

Tarkoitus olisi että keskustelu pysyisi samanhenkisenä, jotka ymmärtävät toisien ahdinkoa, surua, turhautumista jne.

Tarkoituksemme ei ole syrjiä nopeasti raskautuvia, päinvastoin olemme onnellisia teidän puolesta kun se tapahtuu osalla niin helposti.



Tervetuloa siis pitkään listoilla roikkuneiden yrittäjien kanssa keskustelemaan, olette lämpimästi tervetulleita kokemuksienne kanssa :)
 
Viimeksi muokattu:
Penni79, 07/12, kp6/22-26, yk 15, endo ja lk (lyhyt kierto),Terolut (hoitona nyt)

Jos listaan ei mahu niin listan alle vois laittaa mitä lyhenteet on esim, itehän ne lyhenteet voi vaan keksiä..
lk = lyhyt kierto
t = terolut
c= clomifen
jne..
 
Moikka!

Mä voisin myös liittyä seuraanne, jos suinkin sopii.
Läiti........02/05.....kp 15.....ya 09/11...PCO + Metut+Letrozolet+terot



Tällä hetkellä hoitomuoto OI
Taustoja; Elikkä meillä pitkä yrittäminen takana, välillä on jo luovutettukin.
Mutta vihdoin nyt syksyllä saatiin motivaatiota lähteä klinikalle.
Elikkä me käydään Fertinovassa ja lääkärinä toimii Antti Perheentupa.
Suosittelen lämpimästi.
Tässä kohtaa on testattu mies, jolla sperma oli priimaa.161milj/ml ja nopeita eteneviä 50%.
Itselle tehty ultrat ja aukkarit, kaikki ok, ovis vaan ei tule johtuen PCO:sta.
Nyt on menossa kierto, josta lääkäri käski katsoa 6vk, ja jos menkat ei ala nii sitten terot esiin.
Elikkä seuraavasta kierrosta katsotaan toimiiko Letrot vai joudutaanko piikittelemään, kp 10-12 pitäs mennä ultraan.Metuja oon nyt syöny vissiin 6vk:a ja terot on tosiaan varulla mukana, vaikka niitä 4 viimestä kiertoa olenkin syönyt.
Lääkäri uskoo tärppiin, kunhan ovis saadaan tulemaan :)
Joten kai se on itekkin uskottava...

Kovin vaan on piinaavaa odotella niitä menkkoja, ja tällä hetkellä toivoa että eivät ala liian aikaisin.Klinikka kun on lomalla 23.12-1.1...
Tästä kierrosta kun on toivo jo hukattu, kävin aukkarissa kp 8 ja sillon oli yks folli vähän isompi, mutta ei riittävän jotta odotettavissa olis ovista.

Fiilis on se että jospa vihdoin meilläkin tärppi kävis.Ainakin lääkäri meihin sen uskon on saanut :)

Käyttekö jollain klinikalla tms?
 
Me ollaan julkisella puolella hoidossa, oma poli hoitaa "alkututkimukset" ja ne on nyt tehty; muutoin kaikki pitäisi olla kunnossa mutta mulla on endo (2005 laparoskopiassa lievänä ja nyt 2013 keskivaikeana). Se leikattiin nyt syksyllä ja saatiin operoitua hyvin, mutta ei ole silti tärpännyt. Miehen sperma kanssa priimaa, 78% nopeasti eteenpäin liikkuvia.

Mulla on myös tiputtelua ennen menkkoja ja kierto lyhentynyt 22-23 päivään eli keltarauhanen ei välttämättä toimi hyvin vaikka loppukierron verikokeen mukaan ovuloin (ja ovisplussan saan joka kuu, samoin kahdessa kierrossa on hieno folli ollut oikealla puolella kp 10).Eli nyt teroluttilla yritetään tukea loppukiertoa = estää tiputtelua ja pidentää luteaalivaihetta. Eka Terolut kierto ei pitänyt tiputtelua poissa. Vielä 2 kiertoa Teroluteilla, sitten mukaan Clomifen kp 3-7 ja tällä combolla 3 kiertoa. Sitten siirto Naistenklinikan potilaaksi ja varmaankin hoitojonoihin.

Miten teillä kaikilla on tullut esikoinen? Meillä luomuna JO yk 4, ja silloin oli käytössä e-pillerit endon hoitoon usean vuoden ennen yritystä, ja sitten suoraan yrittämään ovistestien kera. Tällä kertaa ei ollutkaan enää yhtä hyvä tuuri :(
 
Mä tulen tsemppaamaan teitä ja kertomaan oman tarinani.

Meillä esikoinen tuli pillereiden syönnistä huolimatta ja toista alettiin yrittämään kun esikoinen oli vuoden.Ei kuulunut/näkynyt vaikka jyystettiin kalenterin ja ovistikkujen kanssa.Seksin harrastamisesta tuli pelkkä velvollisuus josta hellyys ja kaikki mitä sen pitäisi olla oli kaukana.
Hoitoihin hakeuduttiin vuoden yrittämisen jälkeen ja kaikki kunnossa.
Insemnaaiota kokeiltiin kerran ja yllätys yllätys ei plussaa.

Kolmannesta ivf:stä sai meidän kuopus alkunsa.
Ja sitten kun kuopus oli vuoden ajateltiin että kokeillaan vielä kerran ja meille syntyikin 3. lapsi nyt lokakuussa.

Aina sanottiin että luomuraskaus on täysin mahdollinen mutta eipä sitä näkynyt.Niistä 3 vuodesta mitkä keskimmäistä yritettiin niin ovat minulla aika sumun peitossa.

Toivon teille kaikille jaksamsia ja uskoa siihen että se toinen lapsi vielä tulee.
 
  • Tykkää
Reactions: Penni79
Torstai 12.12.2013



nimimerkki, esikon synt.aik, kp:t, yk/yritys alkoi, syy/hidasteet, hoitomenetelmä

Markke..........................05/11.........kp3/30............yk17.......PCO........c ja t
Neiti Näpsän äiti.............10/08.........kp5/28-32.........yk36.......??
Karmini........................02/12...........kp 7/28...............yk6, selit.laps.....c
Penni79.........................07/12........kp9/22-26..........yk 15, endo ja lk....T
Huvi............................1/12...........kp14/27.....ya 8/12.....???
Läiti........................02/05.....kp19/.............ya 09/11.......PCO..M+Lz+t





Lyhenteiden selitykset

lz=letrozole
c=clomit
a=anazol
f=femar
g=glonal-F
m=metut
pr=pregnyl
t=terot
mp=menopur
IUI=inseminaatio
OI=ovulaatioinduktio
irr=irrotuspiikki
l=luget
selitm.=selittämätön lapsettomuus
pco= pco
en=endometrioosi
 
Viimeksi muokattu:
Esikoinen on saanut alkunsa luomuna vahingossa.Yrittämällä ei onnistunut.:)

Pitäskö käyttää noissa listoissa lyhenteitä?ei olis niin pitkiä.
lz=letrozole c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, t=terot, mp=menopur, IUI=inseminaatio,OI=ovulaatioinduktio, irr=irrotuspiikki, l=luget, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco= pco ,en=endometrioosi

Ja sitä mukaa kun tulee jotain mieleen niin lisää listaan :)?
 
Mä siirryn kans tälle puolelle. Lapsettomuuspolilla siis eka käynti käyty, miehen sperma testattu ja oli normaalia ja multa otettu kaikki verikokeet. Menee Helmikuulle ennenku pääsee aukkariin.

Huvi....1/12.......kp 11/27......ya 8/12.....???
 
Me ollaan julkisella ja yksityisellä sekasin ku ekaan clomikiertoon ei saanu julkiselle ultra-aikaa niin piti varata yksityiselle ja tää toinen kierto meni vatuilleen mun kropan takia niin pitää perua tää perjantaina ultra julkisella ja sit tiistaina olis aika yksityiselle,taas. Sillon tiistaina olis kp12 ja täytyy toivoa et ei oo ku yks munis kasvanu ja kaikki muutenki ok..jos useempia niin sit joutuu tauolle.
 
Mulle sais samantien muokata tuota listaa, eli tänään kp2/28 ja yk17 Eli nyt alkoi uusi kierto ja eka kierto clomit apuna. Toiveikat ja jännittynyt olo. Toivotaan et tästä kierrosta vihdoin saatais meille se kunnon raskaus aikaan! =)
 
markke pidetään peukut ylhäällä että tää olisi se kierto :)


Kävin maanantaina siellä lääkärillä sitä lähetettä kyselemässä.
Miehen pitäisi käydä antamassa taustatietoja myös jotta homma saataisiin rullaamaan mutta ukkoa jänistää nyt kumminkin.

Pari päivää sai miettiä ja tänään päätettiin niin että nyt alkaa joka päiväinen tahkoaminen ja jos ensi kesäkuuhun ei tulosta näy niin sitten mennään yhdessä uudestaan lääkäriin niin on miehellä tuki ja turva siinä sitten. :)

Näillä eväillä mennään toistaiseksi kun toista ei voi pakottaakaan. Pudotetaan yhdessä vielä painoa ja katsotaan miten sitten käy.
 
Jei Markke, nyt peukutellaan sinne päin.Voi kun pääsis pian itekkin uuteen kiertoon :)
Mutta toisaalta parempi jos vasta jouluna iskis.
Meinaan mielummin käyn sielä omalla klinikalla ultrassa kun yksityisellä.

Neiti näpsä, mun piti ihan lukea tää ketju että ootko jossain sanonu meneväs lääkärille.En löytäny sellasta kirjotusta. :)
Meillä miestä ahisti ensikäynti paljon, mutta sen jälkeen se on ollu tosi hyvillä mielin.Syyksi sano pelkästään tän meiän lääkärin, se kun osaa selittää asiat niin järkevästi ja oikein.
Spermatesti sitä nauratti aluks että eipä oo ennen runkusta tarvinu maksaa :)
Ja kun oli menny sinne the huoneeseen, niin ajatukset oli sinkoillu ihan huolella, eikä fiilis ollu kovin korkealla.Mutta sit se oli kääntäny asian mielessä niin että aika vähän joutuu ite tekemään, mä kun joudun vähän väliä ronkittavaks.Tän ajatuksen jälkeen ei ollu enään ollu ongelmia tehdä sitä sielä :)
 
Markke: pahoittelut uudesta kierrosta :hug:

Mies ja tutkimukset: Ei se meilläkään innoissaan ollut ajatuksesta tehdä toimitus näytteenantohuoneesta, joten näytteen antaminen tehtiin sitten niin että "hoiti homman" kotona ja kuskasi sitte nopeeta sen polille. Meillä varsinaista ekaa tk-käyntiä ei ollutkaan kun mun endon takia sain lähetteen laparoskopiaan ja sitten sen yhteydessä kun mies kävi mua sairaalasta hakemassa, sain hän purkin ja ohjeet sekä esitietolomakkeen yhteenvetokäyntiä varten. Kun miehen simpat oli kunnossa,ei koko lappua käyty mitenkään läpi! Mies oli kuitenkin tosi ihana yhteenvetokäynnillä ja kyselikin lääkäriltä mm endometrioosin uusimisesta jne. kun en ite muistanut.

Muuten: kävin ruotsin puolella apteekissa ja havaitsin että imtiimiosastolla oli tuotteita joita en oo suomes nähny: mm. siittiötestipaketti joka jotenkin mittaaa sperman hedelmöityskykyä. Eikä hintaakaan ollu kun parikymmentä euroa. Jos olis tullu vastaan puoli vuotta sitten niin oisin varmaan ostanut ja puhuttanut miehen "antamaan näytteen".

Onko täällä porukka jaksanu vielä kokeilla jotain kikkakolmosia?
Mä oon kokeillu vitamiinit, helokkikapselit, punaviinin, greippimehun, selällään makoilut, ph-intiimipesunesteet.. mitäs muuta.. Eip oo jeesanneet :x

Ristiriitaiset fiilikset: Välillä tulee ihan kauhee morkkis kun on ahne ja haluaa vielä toisenkin lapsen. Yhden ihanan kun on saanut.. :heart:. Hetken sitä on tyytyväinen siitä mitä jo on, ja voisi jopa hyväksyä että näin se on. Sitten seuraavassa hetkessä sitä haluaa haluaa haluaa vielä toisen - kokea plussauutiset, odotuksen, synnytyksen, pikkuvauva-ajan = koko paketin. Joka paikassa on niitä joilla on toinen ja kolmaskin lapsi. Katselen että millaisella ikäerolla, miten sisarukset ovat keskenään. Haluaisin kovasti että tyttömme saisi sisaruksen, mahdollisesti elinikäisen hyvän läheisen ihmissuhteen.
Sitten taas iskee morkkis: Toiset eivät saa sitä ensimmäistäkään :|...
 
Saako kolmatta yrittävä liittyä joukkoon?

Olen 32v. ja mies 30v. Molemmilla edellisistä suhteista 2 lasta ja ensimmäistä yhteistä yritellään. Olotila on kyllä sellainen että voisi kuvitella ensimmäisen olevan kyseessä (omat lapset jo 12v. ja 13v.).

TK:sta ollaan haettu lähete eteenpäin ja mies on käynyt antamassa jo oman näytteensä. Nyt pitäisi soitella aikaa polille, mutta menee tammikuun lopulle/helmikuulle tuo aukiolotutkimus. Taustasta vielä senverran että takana mulla on (muuan vuos sitten) kaksi keskenmenoa ja yksi kohdunulkoinen, jonka seurauksena toinen munasarja on kokonaan poissa käytöstä, eli yhdellä yritetään tulla toimeen.

Nenna81 3/13....kp 1/28-31....yk10....???
 
Viimeksi muokattu:
Lisätäänkö vielä Jännääjät kohta listan jatkoksi? Täällä ois huomenna Sunnuntaina dpo 1.. Parin päivän päästä taas Teroluttia naamaan ja toivomaan että tiputtelu pysyisi poissa (viime kierrossa ei pitänyt poissa sitä, mutta oli vähempää ja vain pari päivää n. dpo 7-9).

Tervetuloa mukaan Nenna!
 
Minäkin liityn,luin kaikki viestit ja vaikuttaa kivalta ketjulta :)

Eli juliesisko... 08/06... kp7/26-28... yk11..

Multa on poistettu hormonikierukka jo pari vuotta sitten, jonka jälkeen ollaan yritetty säännöllisen epäsäännöllisesti/ tjottailtu, kunnes nyt 10 kiertoa ihan kunnolla. Ensimmäinen yhteinen olisi haaveissa. Esikoiseni sai alkunsa "vahingossa" ja yksi ainoa kerta siihen tarvittiin... Lasta en kuitenkaan milloinkaan sano enkä ajattele vahingoksi, raskauden paljastuttua hän on ollut erittäin toivottu ja odotettu lapsi :heart:

Tutkimuksissa ei olla käyty, mutta puheissa on ollut ajoittain. Mies ei paljoa ota kantaa jos mainitsen asiasta... Tuntuu jotenkin "pelkäävän" että se vika täytyy ehdottomasti olla hänessä koska minulla jo on lapsi joka sai alkunsakin tuosta vaan. Ollaan jätetty asia muhimaan, kenties tutkitaan jossakin vaiheessa! Mies on kumminkin kerran sanonut ihanasti, että oma lapsi olisi kyllä ihana asia, mutta on meillä silti jo yksi ja sekin hänelle riittää.

Penni mulla on kans kamalan ristiriitaiset tunteet! Välillä ajattelen, että en varmaan edes halua enää pikkuvauvaa, kun esikoinen on jo niin iso. Ja pohtinnut että jaksaisinko edes sitä "vaipparallia" uudestaan kun nyt koululaisen kanssa on vaan elämä jo aika paljon helpompaa! Sitten taas seuraavassa käänteessä iskee kaipuu juurikin nuihin mitä luetelit: plussauutiset, odotus, saada oma vauva syliin...
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Täällä on syöty eka satsi clomeja ja nyt sitten vaan odotellaan et miten toimivat. Ultra pitäisi varata kp12-13, mut ne osuu just lauantaille ja sunnuntaille. Pitää tänään gynelle soitella ja kysyä et voiko ultran tehdä jo kp11.. luulis nyt et voisi sen tehdä, mut katotaan mitä mieltä gyne asiasta on..
Clomeista ei mulle tullut ihmeempiä oireita. Ehkä pikkusen jotain mielialan vaihteluita, mut mitään muuta ei oo ollut ja hyvä niin! =)
 
Tervetuloa uusille =)

Mä täällä pohdin että jos käviskin niin hyvä tuuri että kierto olis muuttunu terojen myötä, niin mullahan saattas jopa tällä viikolla alkaa uus kierto, nyt kun menossa kp 22 :) teroilla kierto ollu kp26...
Tosin viime viikolla torstaina ja perjantaina oli jonkin asteista vihlontaa munasarjoissa ja mietin että josko sittenkin ovuloin tässä kierrossa....ovistestiä en kuitenkaan tehny, koska seksiä oli tiedossa niinä päivinä muutenkin...mutta nyt rupesin miettimään että olinpa mä tyhmä, tietenkin mun olis pitäny se testi tehdä...nyt se on kyllä myöhästä..
Mutta jos se ovis olis tullu niin menkkoja saa sitten hetken vielä odotella...hmmm...

Meillä syödään kaikenkattavia vitamiineja ja kalakapseleita, myös greippimehua on listalla silloin tällöin.

Samat ajatukset on täällä myös juliesisko ja penni.
Miehen lapset jo 18 ja 16v, oma täyttää just 9v...ja nyt sit kaikki alotetaan alusta...
Mutta uskon kyllä että jaksan :) Aina kun on sanottu että kun 30vuotiaana alkaa biologinen kello tikittää, mua on lähinnä huvittanut...nyt tiedän tosiaan miltä se sit tuntuu :)

Onko teillä haaveissa vielä useampia lapsia?
Meillä ajatuksena on että jos nyt yksi saataisiin ensin ja mahdollisesti vielä toinen perään.Fiilisten mukaan, miten sitten jaksaisi pienen kanssa :)
Olis seuraa pienillä sitten toisillensa.
 

Yhteistyössä