Perhepäivähoitajan koira puri hoitolasta kasvoihin.

jos olisin perhepäivähoitaja niin kyllä koirani olisivat lasten seassa. Oma koti se on koirille, eihän omia lapsiakaan tarvitse mihinkään sulkea jos hoitolapsia on. Kyllä täällä koirat on perhepäivähoitajilla ihan siellä lasten kanssa normaalisti kotona.
 
jos olisin perhepäivähoitaja niin kyllä koirani olisivat lasten seassa. Oma koti se on koirille, eihän omia lapsiakaan tarvitse mihinkään sulkea jos hoitolapsia on. Kyllä täällä koirat on perhepäivähoitajilla ihan siellä lasten kanssa normaalisti kotona.
ei vai? :O mä laitan miehenkin aina päivän ajaksi komeroon jos sattuu kotona olemaan, ettei vaan pääse nipistelemään lapsia, tai järkyttämään Minna-Alberttia vaikka osallistumalla lasten leikkeihin.. ;) Eikö pph olekaan orja, joka toteuttaa jokaisen vanhemman villeimmätkin fantasiat mukisematta? Mä oon ymmärtänyt oman ammattini ihan väärin... :D
 
Ai, eli se onkin ilmeisesti ihan normaali käytäntö? No siinä tapauksessa vanhemmat on varmasti tienneet että lapsi viettää aikaa tuon koiran kanssa hoidossa. En kuitenkaan ymmärrä tuollaista sinisilmäisyyttä, jos lapsen parasta ajatellaan. Kokoajan saa lukea näitä uutisia, vaikka harvoin "pelkästä" näykkimisestä kirjoitetaankaan...

Piti muokata kun lähti kesken ja virheellisenä.
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27922841:
Yllättäen taas joku sekopäärotikka asialla.

Ja kuka helvetin valopää antaa koiran olla hoitolasten kanssa? Tai no joo, just ne joiden "Rambo"-rotikka on niiiin kiltti ja tykkää lapsista eikä tee pahaa kärpäsellekään.
Mitä nyt vähän naamasta haukkaa.
minä antaisin. #valopää hymiö#
 
"vieras"
Joo kyllähän se oli sen lapsen vika varmaan kun meni kilttiä meidän pikku fuffea ärsyttämään, tottakai koirien hyvinvointi menee joidenkin hoitolasten edelle ja sinnehän ne kuuluu lasten joukkoon kun naapurin Kaisallakin on..:LOL:
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27922841:
Yllättäen taas joku sekopäärotikka asialla.

Ja kuka helvetin valopää antaa koiran olla hoitolasten kanssa? Tai no joo, just ne joiden "Rambo"-rotikka on niiiin kiltti ja tykkää lapsista eikä tee pahaa kärpäsellekään.
Mitä nyt vähän naamasta haukkaa.
Minä annan. Ja kävipä tässä viikko sitten niin että hoitolapsi tuli hoitoon tikit naamalla. Oma koira oli purrut...
 
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27922886:
Ja kaikkien hoitolasten vanhemmat olisivat tietoisia asiasta ja hyväksyisivät sen?
mistäs minä sen tiedän. Ehkä sellaiset ei tulisi hoitoon juuri tänne? onhan noita vaihtoehtoja. Jos kertoo, että meillä on koiria, jotka on kilttejä ja jotka on perheen parissa 24/7 ja perheenjäseniä, niin luultavasti koirapelkoiset, allergiset, koiran vastustajat, inhoajat, hysteerikot yms. eivät toisi apsia sellaiseen paikkaan hoitoon.
 
Mä en laittas lastani hoitopaikkaan jossa olis koira irti. Oli sitten kyse ihan virallisesta hoitopaikasta, tai siitä että menee tunniksi johonkin koiralliselle tutulle hoitoon.
Niin. tottakai se on sinun päätettävissä. Eikä kenenkään ole pakko. Missään ei kuitenkaan kielletä sitä, että pph:lla ei saisi olla koiria. Kai sekin kohta kielletään.
 
koiraihmisenä
täytyy sanoa, että en hyväksyisi lapselleni hoitopaikkaa jossa koira aina vapaana lasten kanssa. En luottaisi siihen, etteikö oma lapsi (vaikka ovatkin tottuneita koiriin) saattaisi tehdä jotain joka sitten ärsyttäisi vieraampaa koiraa.

Meillä koirat viettävät (ihan vapaaehtoisesti) ison osan päivästä eri kerroksessa kuin lapset. Jos lapsilla on vieraita, niin koirat pysyvät tasan varmasti eri kerroksessa; en ota sitä riskiä, että vieraan lapsi tekisi jotain ärsyttävää omille koirilleni.

Voin myös hoitaa sen, että varmasti se pieni teki jotain älytöntä josta rotikan pinna katkesi. Mutta ei tosiaan ole sen pienen asia osata ja ymmärtää koko ajan varoa koiraa. Se on aikuisen tehtävä.
 
Niin. tottakai se on sinun päätettävissä. Eikä kenenkään ole pakko. Missään ei kuitenkaan kielletä sitä, että pph:lla ei saisi olla koiria. Kai sekin kohta kielletään.
Niin, ei kielletäkään. Onneksi voi valita. :) Sitten koiratalouksissa kyläileminen on ok jos itse olen mukana ja voin vahtia lastani. Jos lapsi olisi pph:lla jolla on koira niin hoitaja ei välttämättä voi koko ajan kytätä mun lasta. Koirat kun on arvaamattomia niin kuin eläimet muutenkin ja lapsi voi käyttäytyä jotenkin "väärin" koiran mielestä ja koira voi provosoitua käymään kimppuun, onhan näitä nähty. Ja muutenkin koiranomistajat sanovat että yleensä on ihmisen vika jos koira käy kiinni. Voi olla, mutta minä en koirattomana tiedä enkä osaa opastaa lasta käyttäytymään. Tietysti nämä perusjutut ettei saa lyödä tai jahdata eläintä jne.

En myöskään annan lapseni olla vartioimatta kissojen luona. Lapsi on alle 2v ja voi kiskaista kissaa vaikka turkista ja kyllähän se eläin siitä hermostuu.
 
mistäs minä sen tiedän. Ehkä sellaiset ei tulisi hoitoon juuri tänne? onhan noita vaihtoehtoja. Jos kertoo, että meillä on koiria, jotka on kilttejä ja jotka on perheen parissa 24/7 ja perheenjäseniä, niin luultavasti koirapelkoiset, allergiset, koiran vastustajat, inhoajat, hysteerikot yms. eivät toisi apsia sellaiseen paikkaan hoitoon.
Aamulehti
Tässäkin joku kiltti perheenjäsen on toistuvasti purrut hoitolapsia.
 
....
Voi hyvää päivää!!! Eikä vieläkään sytyttänyt kellään??!!
???
Voitko selittää?

Mitä jos se lapsi ois tullut hoitoon tikit päässä, ja syynä ois ollut kompurointi lelujen päälle tms. Pitäisikö lelutkin ja kaikki vaarat (toisin sanoen KAIKKI) kieltää, vai mitä ihmettä?

Veljeni sai pienenä naapurin koiran kimppuunsa ja joutui tikattavaksi. OK, ikäväähän se on, mut sellasta sattuu. Ja juu, hän itse härnäs sitä koiraa ja meni liian lähelle.
 

Yhteistyössä