Perhepäivähoitajan koira puri hoitolasta kasvoihin.

"vieras"
Pysypä sitten erossa eläimistä ja pidä lapsesikin erossa niistä. Ihmisethän ei tunnetusti ikinä vahingoita toisiaan, vahingossa tai jopa tahallaan/tarkoituksella (mitä eläimet eivät tee). :)
No eikö tässä ollut kyse perhepäivähoitoajan kodista? Eikö pitäis kuitenkin voida olettaa, ettei omaa lasta ko. kodissa pahoinpitele tai vahingoita kukaan, ei eläin eikä ihminen?

Nyt jotain suhteellisuudentajua tähän ihmiset! Tyhmää pitää jossain lastenhoitopaikassa koiria irti, todella vastuutonta ja todella typerää.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";27925005]Mites sit toimisitte jos lapsi pitää viedä hoitoon ja pienellä paikkakunnalla ei ole muita vaihtoehtoja. Veisittekö hoitoon koira taloon vai kelan tuilla kotiin itse hoitamaan.[/QUOTE]

Valehtelisin, että lapsi on vakavasti allerginen koirille. Tai että minä olisin tai mieheni. Jokaisen kunnan on velvollisuus tarjota lapsille hoitopaikka, ei tuollaista tilannetta voi syntyä.
 
Blue
[QUOTE="vieras";27925024]No eikö tässä ollut kyse perhepäivähoitoajan kodista? Eikö pitäis kuitenkin voida olettaa, ettei omaa lasta ko. kodissa pahoinpitele tai vahingoita kukaan, ei eläin eikä ihminen?

Nyt jotain suhteellisuudentajua tähän ihmiset! Tyhmää pitää jossain lastenhoitopaikassa koiria irti, todella vastuutonta ja todella typerää.[/QUOTE]

Tässä kohtaa puhuttiin yleisellä tasolla, ei tästä tapauksesta.
 
"vieras"
Jos laittaisin lapseni pphlle niin pyytäisin että koiratalouteen (jos sellaista voi siis edes pyytää?) Meillä itsellä on suuri koira joka on koko ajan vapaasti lapsen kanssa eikä tulisi mieleenkään kytätä jatkuvasti vieressä. Yhdessä ovat koiran kanssa "kasvaneet" vauvoista asti ja niin saavat tehdä tästä eteenpäinkin. Eipä ole montakaan mahtavampaa asiaa kuin katsoa kuinka ne kaksi toheloa leikkivät ja puuhailevat omia juttujaan yhdessä.
 
Saan tästä kommentistani paskaa niskaan mutta sanonpahan kumminkin. Jos olisin jostain syystä joutunut laittamaan lapseni sellaiselle perhepäivähoitajalle hoitoon jolla olisi asunnossa vapaana koira, ja jostain syystä se koira purisi lastani. Pitäisin henkilökohtaisena missionani saada se koira hengiltä.

Kiitti ja anteeksi!
 
  • Tykkää
Reactions: Littledeath
yuyuhw
[QUOTE="vieras";27925024]No eikö tässä ollut kyse perhepäivähoitoajan kodista? Eikö pitäis kuitenkin voida olettaa, ettei omaa lasta ko. kodissa pahoinpitele tai vahingoita kukaan, ei eläin eikä ihminen?

Nyt jotain suhteellisuudentajua tähän ihmiset! Tyhmää pitää jossain lastenhoitopaikassa koiria irti, todella vastuutonta ja todella typerää.[/QUOTE]

Nyt suhteellisuuden tajua sinne!!mieti kun hoitopaikassa lapsia 12 tuntia!!ei niin kauan voi eläintäkään pitää vankina!!!!
 
"pph"
Minä en pidä koiria omien lasten allergioiden takia. Mutta en pitäisi koiria myöskään vaikka eivät olisi allergisia ihan ammattini vuoksi. Joskus ennen minulla oli koiria ja kilttejä toki. Mutta koira on eläin, joka toimii vaistojensa varassa. Ja arvaamaton. Mielestäni olisi liian suuri riski pitää suurta palveluskoiraa pienten lasten seassa. Eivät ne koiratkaan kaikkeen kärsivällisesti suhtaudu. Jos joku lapsi paukuttaa koiraa päähän niin makaako koira vain tyytyväisenä lattialla?
 
No mietipä onko ok...

Jokainen tänne hoitoon tuova tietää täällä olevan koiria, ja koirien oleskelevan välillä samoissa tiloissa lasten kanssa. Yleensä tuojilla itselläänkin on koiria mutta asiakkaina on ollut myös koirapelosta kärsiviä lapsia joiden vanhemmat toivovat lapsensa pääsevän siitä eroon.

Jokainen joka eläimen kanssa on tekemisissä tietää että eläin toimii vaistojensa varassa, onnettomuuksia ja vahinkoja voi siis sattua. Mun tehtäväni on kuitenkin minimoida nolliin tämä riski, tästä kertoo jo mun perhepäivähoitokodin turvallisuussuunnitelmakin (joka on pakollinen meidän kunnassa), ja samalla tarjota taas varhaiskasvatussuunnitelmassani kertomaani eläinten ja luonnon laheisyyttä. Vanhemmat varmaan luottavat liiankin hyvin tähän ja unohtavat sen rajoittuvan hoitoon, koska sitten kotona sattuu näitä vahinkoja lapsille eläinten kanssa.
Itse toisin lapseni mielelläni tuollaiseen paikkaan hoitoon :)
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";27925005]Mites sit toimisitte jos lapsi pitää viedä hoitoon ja pienellä paikkakunnalla ei ole muita vaihtoehtoja. Veisittekö hoitoon koira taloon vai kelan tuilla kotiin itse hoitamaan.[/QUOTE]

Ei kunta voi järjestää asioita siten, että ainoa hoitopaikka on sellainen, jossa on vaarallisia koiria. Kyseessä on sitten rikosasia.
 
Blue
[QUOTE="vieras";27925127]No veikkaampa, että jos tuntematon hyökkää Suomessa tänä päivänä lapsen kimppuun, niin yleisemmin tekijä on eläin kuin ihminen.[/QUOTE]

Saatat yllättyä jos googletat ihmisten/eläinten aiheuttamia lasten tapaturmia...
 
"vieras"
Verikoirat oli vuosina 1905–1906 Helsingissä toiminut salaseura ja terroristiryhmä, jonka jäsenet olivat aktivistien toiminnassa mukana olleita helsinkiläisiä lyseolaisia. Ryhmän jäsenet tekivät poliiseja ja venäläisiä santarmeja vastaan attentaatteja, jotka vaativat kolme kuolonuhria. He myös murhasivat ainakin yhden suomalaisen siviilihenkilön, jota aktivistit epäilivät poliisin ilmiantajaksi.
 
Blue
[QUOTE="vieras";27925245]Niinpä. Sen takia koirallisen ihmisen ei kannata perhepäivähoitajaksi ruvetakaan.[/QUOTE]

Kyllä meillä töitä riittää. Kaikki ihmiset kun eivät ajattele samalla lailla. Mutta toki sinäkin olet oikeutettu omaan mielipiteeseesi siinä missä minä ja asiakkaanikin.
 
"vieras"
Ai sellasta sattuu??? Juu, on sattunut entiseen maailman aikaankin. Lapsena mua puri naapurin koira. On jäänyt elinikäinen kammo ja epäluulo vieraita koiria kohtaan, vaikka meillä oli omakin koira.

Mikään muu ei kuitenkaan ole kuten ennen. Ennen ei ollut turvavöitä, joten sattui, että lapsi lensi autosta kolarissa kuin leppäkeihäs. Pyöräilykypäräkään ei ollut ennen pakollinen, nykyään tiedetään ketä ja mistä syytetään, jos lapsi loukkaa päänsä ajettuaan ilman kypärää. Tänään joku kauhisteli, kun opettaja oli laskenut koululaisen luistelemaan ilman kypärää. -Samaan aikaan jotkut ovat sitä mieltä, että annetaan koirien vaan juoksennella vapaana?
 
ööööööööööööööö
Hirveetä keuhkoomista.. Eiköhän ne, jotka lapsensa vievät sellaselle pph:lle jolla on koiria, ole osanneet etukäteen tiedustella, ovatko koirat ja pennut samaan aikaan samoissa tiloissa.. Ja jos vastaus ei miellytä, niin ei kai kukaan juntti sitten sellaseen paikkaan niitä räkänokkia sitten vie..
Turha täällä on mussuttaa miten edesvastuutonta pph:ta on pitää koiria samoissa tiloissa, eiköhän ne vanhemmat sen kuitenkin päätä missä se kakara aikansa viettää..
 
Kohta täällä puolustelijat on sanomassa että lapsi käyttäytyi jotenkin väärin :popcorn:
No ei sentään, mutta minä peräänkuuluttaisin nyt sitä omistajan vastuuta, perhepäivähoitaja kun on niin ei varmasti pysty vahtimaan koiraa koko ajan, joten miksi sen on yleensäkin annettu olla hoitolasten kanssa? Tiedän muutaman pph:n joilla koiria, yhdellä jopa 9kpl, koirilla on oma huone, eivät siis ole tekemisissä hoitolasten kanssa.

Rotikka vaikka kuinka olisi lempeä ja kiltti, on loppujen lopuksi eläin joka toimii vaistojen varassa ja vahinkoja voi sattua, koiraa pitää myös osata lukea, harva koira puree ensin varoittamatta eli murinalla tms, miksi hoitaja ei ole sitten reagoinut, vaikea arvailla kun ei lehdessä lue tarkemmin tapauksesta?
 
"vieras"
Mulla on koiria ja myös lapsia. Koira on ensisijaisestikin aina eläin, jos se kokee että sitä kiusataan, pelästyy, tai mitä hyvänsä se käyttäytyy eläimen lailla. Tällainen systeemi toimii, mikäli koirat ja lapset tietävät miten pitää käyttäytyä, se on kuin veitsen terällä kävelyä mikäli lapset ovat kovin pieniä.

Vanhempien pitää vahtia tätä "systeemiä", koska koiralle on luontaista opettaa pentua, eli myös ihmislasta, vähän näykkäisemällä mikäli se ei toimi oikein. Silloinkaan koira ei pure, se vaan näykkäisee tökkäisemällä etuhampaillaan, murahtaa ja ojentaa.

Tätäkään ei saa tapahtua, jos koiran pitää "ojentaa", ollaan jo tilanteessa että ihminen ei ole vahtinut omaa lastaan. Ja sitten syytetään koiraa, kun se ei siedä päällään hyppimistä, korvista repimistä, hännästä kiskomista. Koiranpentu olisi jo tajunnut.
 

Yhteistyössä