Perhepäivähoitajan koira puri hoitolasta kasvoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27922996:
Aamulehti
Tässäkin joku kiltti perheenjäsen on toistuvasti purrut hoitolapsia.
Pitää olla aika välinpitämätön hoitaja ja vanhemmat, jos antaa touhun vaan jatkua. Miten noin pieniltä lapsilta voi vaatia että tulevat koiran kanssa toimeen, joka on vieläkin vähä-älyisempi ja toimii lopultakin vain vaistojensa varassa.
 
"Mariska"
Mun mielestä hoitopaikassa koirien pitäisi pääsääntöisesti olla eri tilassa kuin hoitolapset. Valvonnan alla voivat toki mun puolesta tutustua toisiinsa, mutta niin että siis koko ajan katsotaan vieressä.

Pikkulapset ei osaa vielä olla koirien kanssa eikä koiralta voi edellyttää että sietäis ihan mitä tahansa, siinä ei kummallakaan osapuolella ole järkeä päässä niin mitä vaan voi käydä jos huono tuuri on.
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
Eikun ohhoh, olinkin väärässä. Eihän koirat koskaan pure lapsia eikä aikuisiakaan. Kaikki lehtijutut ja uutisoimattomatkin tapaukset on keksittyjä, tai eivät ainakaan tapahtuneet kellekkään kellä on koira.
ei niitä kyllä koko ajan tapahdu tai sitten näitä jostakin syystä sattuu ja tapahtuu aina samoille ihmisille. Sitten täytyy katsoa jo peiliin sekä siihen omaan koiraan :O
 
Blue
Niinpä! Jo pitäisi kellojen soida... näitähän sattuu kokoajan. Vai onko se siis ihan ok?
No mietipä onko ok...

Jokainen tänne hoitoon tuova tietää täällä olevan koiria, ja koirien oleskelevan välillä samoissa tiloissa lasten kanssa. Yleensä tuojilla itselläänkin on koiria mutta asiakkaina on ollut myös koirapelosta kärsiviä lapsia joiden vanhemmat toivovat lapsensa pääsevän siitä eroon.

Jokainen joka eläimen kanssa on tekemisissä tietää että eläin toimii vaistojensa varassa, onnettomuuksia ja vahinkoja voi siis sattua. Mun tehtäväni on kuitenkin minimoida nolliin tämä riski, tästä kertoo jo mun perhepäivähoitokodin turvallisuussuunnitelmakin (joka on pakollinen meidän kunnassa), ja samalla tarjota taas varhaiskasvatussuunnitelmassani kertomaani eläinten ja luonnon laheisyyttä. Vanhemmat varmaan luottavat liiankin hyvin tähän ja unohtavat sen rajoittuvan hoitoon, koska sitten kotona sattuu näitä vahinkoja lapsille eläinten kanssa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="Mariska";27923096]
Pikkulapset ei osaa vielä olla koirien kanssa eikä koiralta voi edellyttää että sietäis ihan mitä tahansa, siinä ei kummallakaan osapuolella ole järkeä päässä niin mitä vaan voi käydä jos huono tuuri on.[/QUOTE]

Näin just. JOS mulla olisi eläimiä, niin en antais toisten lasten olla päineen niiden kanssa. Ihan eläimen ja lasten turvallisuuden vuoksi.
 
Blue
Eikun ohhoh, olinkin väärässä. Eihän koirat koskaan pure lapsia eikä aikuisiakaan. Kaikki lehtijutut ja uutisoimattomatkin tapaukset on keksittyjä, tai eivät ainakaan tapahtuneet kellekkään kellä on koira.
Pysypä sitten erossa eläimistä ja pidä lapsesikin erossa niistä. Ihmisethän ei tunnetusti ikinä vahingoita toisiaan, vahingossa tai jopa tahallaan/tarkoituksella (mitä eläimet eivät tee). :)
 
  • Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Blue
ai, että ei enää omia lapsiakaan saisi pitää omien koirien kanssa yhdessä? Ihminen kyllä vieraantuu ilmeisesti aika nopeasti siitä luonnosta :/ harmillista.
Ja sitten ihmetellään (kuten mulle yhdessä ketjussa pari päivää sitten) että miksi minä idiootti en anna lapsille lupaa tulla lenkillä silittelemään meidän koiria. Että kun parikymmentä vuotta sitten se oli ihan ok, että mikä vaivaa nykyajan koiria.

Siinä sitten joku vastasi ihmettelijälle että silloin ei koiranomistaja saanut syytettä jos lapsi hyökkäsi yhtäkkiä kysymättä koiran kimppuun ja koira lohmaisi. Silloin se oli lapsen vika ja lapsi nuoli haavansa. Nyt se on koiran omistajan vika ja koira lopetetaan ja omistaja saa sakot. Ai miten niin maailma on ihan ihmeellinen nykyään...??
 
  • Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Ja sitten ihmetellään (kuten mulle yhdessä ketjussa pari päivää sitten) että miksi minä idiootti en anna lapsille lupaa tulla lenkillä silittelemään meidän koiria. Että kun parikymmentä vuotta sitten se oli ihan ok, että mikä vaivaa nykyajan koiria.

Siinä sitten joku vastasi ihmettelijälle että silloin ei koiranomistaja saanut syytettä jos lapsi hyökkäsi yhtäkkiä kysymättä koiran kimppuun ja koira lohmaisi. Silloin se oli lapsen vika ja lapsi nuoli haavansa. Nyt se on koiran omistajan vika ja koira lopetetaan ja omistaja saa sakot. Ai miten niin maailma on ihan ihmeellinen nykyään...??
niinpä!!
 
"vieras"
jos olisin perhepäivähoitaja niin kyllä koirani olisivat lasten seassa. Oma koti se on koirille, eihän omia lapsiakaan tarvitse mihinkään sulkea jos hoitolapsia on. Kyllä täällä koirat on perhepäivähoitajilla ihan siellä lasten kanssa normaalisti kotona.
Ehkä ne omat lapset ei pure niitä hoitolapsia kasvoihin, tuliko mieleen????

Itse en veis ikinä lapsiani hoitajalle, jolla on joku haiseva rakki sisätiloissa.
 
"Vieras"
Mites sit toimisitte jos lapsi pitää viedä hoitoon ja pienellä paikkakunnalla ei ole muita vaihtoehtoja. Veisittekö hoitoon koira taloon vai kelan tuilla kotiin itse hoitamaan.
 

Yhteistyössä