Perheneuvolan psykologi sanoi, että lapseni ei saa

  • Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
hoh hoh
[QUOTE="vieras";23798964]ja sinä tarvitsit psykologin sanomaan ettei se ole lastenohjelma? Kuinka avutonta porukkaa täällä on?[/QUOTE]

Vilkase peiliin ni näät ainakin yhden nuijan :D
 
"vieras"
[QUOTE="Pusse";23798692]Itse en ole kuuteen vuoteen seurannut Salkkareita, miehenkin mielestä se on aivan uskomattoman huono sarja... Joten meillä ei vahingossakaan käännetä telkkaria kolmoselle puoli kahdeksan aikaan eikä lapsikaan taida siis olla tietoinen Salkkareista :D
Tosin tällä hetkellä toissapäiväisen ukkosen takia meillä ei muutenkaan näy kuin Ylen kanavat ja Liv... Eilen 3v pyysi saada katsoa uutisia ja seurasi paikallisuutisia melkein suuremmalla mielenkiinnolla kuin lastenohjelmia =) Eli mitäpä noilla muilla kanavilla tekeekään...[/QUOTE]

Juu, tosi fiksua antaa 3 vuotiaan katsoa uutisia. Eihän siellä olekaan kuin nälänhätää, sotaa ja muuta maailman paskaa.
 
Mep
Ei aikuistenkaan tarvitse katsoa kaikkea roskaa mitä telkasta tulee. Olen kyllä huomannut, että teini-ikäisten sukulaistyttöjen suosiossa oleva sarja.

Ja kyllä katsoin itse kun se aikanaan alkoi, mutta mokomaa moskaa ei jaksa, ei....Tuskin on hyväksi kenellekään.
 
"mä"
.. onko tämä provo vai mitä?! AP:n lapsi 7 v ja katsonut Salkkareita jo vuosia?! Ei voi olla totta! Lapsille on ihan omat ohjelmat!!!
joissa on monessa ihan älyttömät ikärajat...salkkareissa ei oo. ja todellista elämää ne ne siellä näyttelee..kyl mun mielestä lasten täytyy myös tietää maailman kurja puoli, Alkoholi/huumeet/väkivalta ym...onpahan paljon helpompi selittää mikä oin oikein ja mikä väärin..elätä ihmeessä lapses pumpulissa ni kyllä oot pissis sen jälkeen kun muksu kasvaa ja huomaa että elämä on muutakin kun ruusuilla tanssimista.
 
Itse olen katsonut Salattuja elämiä aina. Googletin ja sarja ilmestyi telkkariin vuonna 1999 eli tuona vuonna täytin 10 v. Enkä mielestäni ole mitenkään erityisen kieroon kasvanut. Jos salkkareita vielä tulee, kun omia lapsia on niin tuskinpa kiellän heitä katsomasta, jos tahtovat.
 
Tyttö 12v. katsonut koko ikänsä salkkareita, samoin poika 8v. Keskustelemme mieltä vaivaamaan jääneistä asioista. Viimeisimpänä Pepin huumeriippuvuudesta juttelimme eilen.
En pidä sarjan katsomista pahana. Lapset tietävät että kyseessä on näytelty juttu.
Moniko teistä katsoi lapsena Dallasia?
 
"..."
[QUOTE="vieras";23798954]Eli psykologi= tietää kaiken ja aina oikeassa[/QUOTE]

Psykologi on kyllä varmasti perheneuvola työssään nähnyt kaikenlaista ja osaa todellakin paremmin arvioida mikä sopii lapsille ja mikä ei verrattuna normi palsta mammaan ..
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23798988]Juu, tosi fiksua antaa 3 vuotiaan katsoa uutisia. Eihän siellä olekaan kuin nälänhätää, sotaa ja muuta maailman paskaa.[/QUOTE]

Paikallisuutisissahan on hirveesti sotaa ja nälänhätää...
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23798942]Se on sin un mielipiteesi. No miksei salkkareissa ole k-18 merkintää ja näissä ampumispeleissä on?[/QUOTE]

Ei kaikissa ampumispeleissä ole. GTA on syystä kielletty, mutta silti sitä moni antaa pelata. Salkkarit voi käydä silloin, kun vanhempi aktiivisesti keskustelee sen tapahtumista lapsen kanssa, ei muuten.
 
"huoh"
Tyttö 12v. katsonut koko ikänsä salkkareita, samoin poika 8v. Keskustelemme mieltä vaivaamaan jääneistä asioista. Viimeisimpänä Pepin huumeriippuvuudesta juttelimme eilen.
En pidä sarjan katsomista pahana. Lapset tietävät että kyseessä on näytelty juttu.
Moniko teistä katsoi lapsena Dallasia?
Minä, mutta eihän noita tekstitettyjä jaksanut katsoa kuin vasta paljon isompana. Ei todellakaan alle kouluikäisenä. Opin varmaan vasta toisella luokalla lukemaan sujuvasti. Siihen saakka en olisi edes ehtinyt lukea tekstejä, eikä näin ollen olisi kiinnostanut edes katsoa tuota sarjaa ennen kuin ehkä jotain 10v.-11- iästä alkaen.
 
[QUOTE="huoh";23799031]Minä, mutta eihän noita tekstitettyjä jaksanut katsoa kuin vasta paljon isompana. Ei todellakaan alle kouluikäisenä. Opin varmaan vasta toisella luokalla lukemaan sujuvasti. Siihen saakka en olisi edes ehtinyt lukea tekstejä, eikä näin ollen olisi kiinnostanut edes katsoa tuota sarjaa ennen kuin ehkä jotain 10v.-11- iästä alkaen.[/QUOTE]

Itse opin lukemaan alle kouluikäsenä ja katsoin sarjaa :)
Jos vanhempi on läsnä ja osaa tulkita lapsensa reaktioita niin miksi pitäisi kieltää? Jokainen vanhempi voi päättää oman lapsensa kohdalta mikä on oikea linja.
Mielestäni esim. Lego konsolipelit tekevät enemmän haittaa vaikka ikäraja onkin joku 7v.
Työskentelen lasten parissa ja en ole huomannut siellä häiriökäyttäytymistä jonka voisi liittää salkkareihin. Pelien aiheuttamaa agressiivisuutta näkyy päivittäin.
 
"Pusse"
[QUOTE="vieras";23798988]Juu, tosi fiksua antaa 3 vuotiaan katsoa uutisia. Eihän siellä olekaan kuin nälänhätää, sotaa ja muuta maailman paskaa.[/QUOTE]

No ei ainakaan lähipäivinä ole ollut Hämeen seudulla mitään sotia tai kovin hälyyttävää nälänhätääkään :D Kyseessä oli PAIKALLISuutiset kakkoselta ;)

Jotenkin arvasin että joku tänkin kortin vetää, mutta jaksoin uskoa että ihmisillä on aivot... Ja taas turhaan.
 
"vieras"
Tiesittekö että suomen televisiossa ei ole kuin k15 ja k18 ikärajat. Esimerkiksi heroes sarjalla ei ole ikärajaa, dvd:llä se on k-13. Salkkareita ei ole ilmestynyt dvd:lle, joten ikärajaa ei ole edes asetettu.
 
[QUOTE="vieras";23799132]Tiesittekö että suomen televisiossa ei ole kuin k15 ja k18 ikärajat. Esimerkiksi heroes sarjalla ei ole ikärajaa, dvd:llä se on k-13. Salkkareita ei ole ilmestynyt dvd:lle, joten ikärajaa ei ole edes asetettu.[/QUOTE]

Mutta tarvitteeko aikuinen ikärajaa siihen, että tajuaa minkäikäinen voi katsoa salkkareita? Eikö aikuinen muka näe, ettei se ole lastenohjelma?
 
"vieras"
Työskentelen lasten parissa ja en ole huomannut siellä häiriökäyttäytymistä jonka voisi liittää salkkareihin.
Kouluissa huomaa selkeästi salkkareiden vaikutuksen. Ei se ehkä häiriökäyttäytymistä aiheuta, mutta pelkotiloja kyllä. Lisäksi se vaikuttaa asenteisiin haitallisesti. Toivoisitko lapsesi käyttäytyvän salkkareiden antaman mallin mukaan? Et voi kieltää että lapset oppivat käyttäytymismalleja salkkareista.
 

Yhteistyössä