Perheneuvolan psykologi sanoi, että lapseni ei saa

  • Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
Mihinköhän te salkkari-vastustajat perustatte väitteenne, kun ette kerran ole sarjaa seuranneet? Siinä olen samaa mieltä, että pikkulasten ei ohjelmaa tarvitse katsoa (en ymmärrä, miten juonikuviot kiinnostaisivatkaan) mutta aikuisen näkökulmasta tämä draamasarja on varsin koominen ja hyväntuulinen, sopivasti ihmissuhdekiemuroilla höystettynä. Nauran aina vedet silmissä Isabellan vuorosanoille, muutenkin on sarjan parasta antia juonikuvioillaan.

Sarja on muuttunut melkoisesti sitten vuodesta 1999 (tekijät vaihtuneet). Istukaa alas ja katsokaa, mikä niissä salkuissa on niin kamalaa ja tulkaa kertomaan tänne.
 
[QUOTE="vieras";23797654]Minusta aikuistenkaan ei pitäisi katsoa niitä. Itselle tulee jo muutaman minuutin katsomisen jälkeen vastutamaton halu mennä tappamaan ohjelman tekijät ja hakata telkkari paskaksi.[/QUOTE]

Toi ei ole normaali reaktio, ja jos sulla on aikuisena noin vahvoja tunteita tv-sarjaa kohtaan, niin sun on saatava apua sun ongelmaasi. Psykiatri osaa auttaa noissa jutuissa. Terveelle aikuiselle ei tule sarjan katsomisesta tuollaista reaktiota.
 
[QUOTE="vieras";23797686]Jos ihan järjellä ajattelee henkilöhahmojen tunne-elämää -- [/QUOTE]

Nimenomaan jos ajattelee järjellä niin aikuinen ymmärtää että "kaikki ovat kaikkien kanssa" siitä syystä, että näyttelijöistä aiheutuvat kustannukset halutaan pitää pieninä, vaikka tosin nytkään salkkarit ei ole millään pienellä budjetilla tehty, tarjoaahan se roolin useammalle kymmenelle samanaikaisesti.
 
"Pusse"
Itse en ole kuuteen vuoteen seurannut Salkkareita, miehenkin mielestä se on aivan uskomattoman huono sarja... Joten meillä ei vahingossakaan käännetä telkkaria kolmoselle puoli kahdeksan aikaan eikä lapsikaan taida siis olla tietoinen Salkkareista :D
Tosin tällä hetkellä toissapäiväisen ukkosen takia meillä ei muutenkaan näy kuin Ylen kanavat ja Liv... Eilen 3v pyysi saada katsoa uutisia ja seurasi paikallisuutisia melkein suuremmalla mielenkiinnolla kuin lastenohjelmia =) Eli mitäpä noilla muilla kanavilla tekeekään...
 
"a.p"
Annetaan toki lasten katsoa niitä, eihän niistä mitään vaikutteita tule.
Niinno, ei sitä nyt lasketa, että meillä 7v näki painajaisia ja pelkäsi että Sara tulee tappamaan äidin. Mainio sarja koko perheelle!
 
"vieras"
Ihan sama mitä aikuiset katsovat, eihän se ollut kysymys. Jokaisella on omat mieliohjelmat, kummasti sitä kauniilla ja rohkeillakin on katsojia. En silti antaisi lasten katsoa salkkareita. Onhan true blood erinomainen sarja, mutta ei lapsille sopiva. Eureka ei käy nuoremmille, mutta yli kymmenvuotiaille se on ihan hyvä.
 
Jaahas. Mun mielestä siinä on aikamoista komiikkaa. Muistaako kukaan, kun Paula ja Lasse lähti parisuhdeleirille. :LOL: Siinä oli niin hyvää näytttelyä, etten ole aikoihin nähnyt.
Luomuihmiset istui ringissä ja hymisivät... niin Lasse paukkasi juuri ampuneen jäniksen kanssa innoissaan siihen yms. (olivat nuo tietty kasvissyöjiä ja järjestivät jänikselle hautajaiset )
Mä katson siis joskus ja joskus 8 v poikani haluaa katsoa. On kyllä varsin varhaiskypsä, siinä keskustelemme voisiko oikeasti noin tapahtua, yms.
Ja nauretaan jopa niille juonteenkäänteille, joista osaa ei tietty edes ymmärrä.
 
juu ei
Eivät katso. Alakoululaisia, vanhempi on 12v.

Lienevät kuitenkin poikkeuksia. Luulen että lähes kaikki saavat katsoa mitä vaan. Ja sisäisesti rumia ja ilkeitä ihmisiä on maailma täynnä. Jo lapset osaavat olla ilkeitä ja rumia toisillee juuri sen takia, että näkevät sellaista telkkarista.
 
juu ei
[QUOTE="Jippii";23797805]Barbie-elokuvat? Ne vasta laadukasta viihdettä lienee... Miksi ei luonto-ohjelmat, Astrid Lindgrenin satuihin perustuvat tarinat, opettavaiset Disney-elokuvat??? Minusta nuo Barbietkin on ihan roskaa...[/QUOTE]

Barbie-elokuvat ovat ihania ja hyviä tarinoita. Joissa hyvä voittaa pahan. Mutta hei, me aikuisethan halveksitaan hyvyyttä. Mitä ilkeämpi ja röyhkeämpi ihminen, sitä suositumpi ja parempi!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23798849]Mun 5 vuotias poika saa katsoa salkkareita. On tässä elämässä pahempiakin asioita. En kasvata lastani pumpulissa.[/QUOTE]

Ja myöhemmin hän saa pelata GTA peliä kun et kasvata häntä pumpulissa?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23798886]Ja myöhemmin hän saa pelata GTA peliä kun et kasvata häntä pumpulissa?[/QUOTE]

Aivan varmasti saa sitten kun ikää on tarpeeksi eli 18 vuotta. On vähän eri tasoa ampumis-sota pelit joissa veri lentää.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23798904]Aivan varmasti saa sitten kun ikää on tarpeeksi eli 18 vuotta. On vähän eri tasoa ampumis-sota pelit joissa veri lentää.[/QUOTE]

Ei ole, salkkarit vaikuttavat enemmän koska ovat niin lähellä reaalimaailmaa. En itse antaisi tehdä kumpaakaan. Jotkut räiskinnät ovat jopa parempi vaihtoehto kuin salkkarit, vaikka nämä zombien ampumispelit.
 
juu saa kattoo
Saa kattoo...telkusta tulee paljon pahempiakin ohjelmia ja netistä löytyy vaik mitä.Ihan tosiasioitahan siellä näytetään..maailma on täynnätnä narkkareita/juoppoja/lesboja ym...Pahempia vaikutteita nuo teinit saavat ihan ulkoonta ku se että ne kattoo salkkareita..
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23798933]Ei ole, salkkarit vaikuttavat enemmän koska ovat niin lähellä reaalimaailmaa. En itse antaisi tehdä kumpaakaan. Jotkut räiskinnät ovat jopa parempi vaihtoehto kuin salkkarit, vaikka nämä zombien ampumispelit.[/QUOTE]

Se on sin un mielipiteesi. No miksei salkkareissa ole k-18 merkintää ja näissä ampumispeleissä on?
 

Yhteistyössä