Perheneuvolan psykologi sanoi, että lapseni ei saa

  • Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
:(
katsoa enää salkkareita :( Kysyin miksi ei, niin sanoi vaan lyhyesti, että ei ole lastenohjelma.

Nyt katselen niitä sitten yksin mtv3 katsomosta, kun lapsi on nukahtanut. Lapsi on katsonut niitä monta vuotta ja en usko, että ko ohjelma mitenkään on vaikuttanut lapsen ongelmiin.
Katsooko teidän lapset salkkareita ja minkä ikäisiä ovat?
 
eieieiei
Nyt 7v haluaisi katsella, mutta emme itse katso ohjelmaa enkä antaisi edes katsella. Ei mun mielestä sopivaa katseltavaa. Mummolassa oli nuorempana katsonut kuulemma.
 
"pk:n täti"
vuosia sitten (99-00) ryhmäni lapset leikki huumekauppiaita ku oli katselleet salkkareita. Ei oo lastenohjelma munkaan mielestä! Omani oisin antanu kattoo 10 v., mut sillon sitä ei enää kiinnostanu
 
nainen ja äiti
ei salkkarit todellakaan ole lastenohjelma siinä on liian paljon liian vaikeita asioita pienen lapsen käsittää ja ymmärtää... meillä ei lapset katso salkkareita
minkä ikäinen sun lapsi on?
 
"vieras"
Minusta aikuistenkaan ei pitäisi katsoa niitä. Itselle tulee jo muutaman minuutin katsomisen jälkeen vastutamaton halu mennä tappamaan ohjelman tekijät ja hakata telkkari paskaksi. Kehittymättömillä lapsilla sen sijaan voi tapahtua aivotoiminnassa suuntautuminen huonoihin televisio-ohjelmiin, joka hoitamattomana voi seurata jopa eläkeikään saakka. Ei ole leikin asia.
 
"vieras"
Jos ihan järjellä ajattelee henkilöhahmojen tunne-elämää, niin varmaan tietää onko niistä lapselle esikuviksi. Jos lastenohjelmiakin kerran on tarjolla, niin miksi laittaa lasta katsomaan manipulointia, kieroilua ja valehtelua.
 
"vieras"
no kenekään aikuisenkaan ei pitäisi sitä katsoa.

Naapurin 8-v saa katsoa ja mun ekaluokkalainen on alkanu kärttää, että hänkin tahtoo. Ja minä kiellän, kiellän maailman tappiin.

Joskus voi lukea huonon kirjan, että on vertailukohtaa hyvään, mutta tuota paskaa ei kannata kenenkään katsoa.

Kyllä 7-vuotiaalle pitää riittää barbie-elokuvat.
 
"Jippii"
[QUOTE="vieras";23797794]no kenekään aikuisenkaan ei pitäisi sitä katsoa.

Naapurin 8-v saa katsoa ja mun ekaluokkalainen on alkanu kärttää, että hänkin tahtoo. Ja minä kiellän, kiellän maailman tappiin.

Joskus voi lukea huonon kirjan, että on vertailukohtaa hyvään, mutta tuota paskaa ei kannata kenenkään katsoa.

Kyllä 7-vuotiaalle pitää riittää barbie-elokuvat.[/QUOTE]

Barbie-elokuvat? Ne vasta laadukasta viihdettä lienee... Miksi ei luonto-ohjelmat, Astrid Lindgrenin satuihin perustuvat tarinat, opettavaiset Disney-elokuvat??? Minusta nuo Barbietkin on ihan roskaa...
 
hehhehhe
[QUOTE="vieras";23797794]no kenekään aikuisenkaan ei pitäisi sitä katsoa.

Naapurin 8-v saa katsoa ja mun ekaluokkalainen on alkanu kärttää, että hänkin tahtoo. Ja minä kiellän, kiellän maailman tappiin.

Joskus voi lukea huonon kirjan, että on vertailukohtaa hyvään, mutta tuota paskaa ei kannata kenenkään katsoa.

Kyllä 7-vuotiaalle pitää riittää barbie-elokuvat.[/QUOTE]

Barbie-elokuvat on sitten laadukasta lasten viihdettä? :D En antaisi lapseni katsella mitään niin huonoa ;) Saattaa olla lapselle jopa haitaksi.
 
"vieras"
salkkareissa on ristiriidassa se asia että lapset ei saisi sitä kattoa mutta kuitenkin lapsia siellä näyttelee. Jos se kerran niin vahingollinen ohjelma on niin eikö se vaikuta niihin lapsinäyttelijöihinkin silloin.
 
"..."
[QUOTE="vieras";23798517]salkkareissa on ristiriidassa se asia että lapset ei saisi sitä kattoa mutta kuitenkin lapsia siellä näyttelee. Jos se kerran niin vahingollinen ohjelma on niin eikö se vaikuta niihin lapsinäyttelijöihinkin silloin.[/QUOTE]

Ohjelmassa näyttelevien lasten lienee helpompi käsittää, että ohjelma on satua. He eivät näyttele tarinaa yhteen putkeen vaan osia sieltä täältä.
Silti en välttämättä laittaisi lastani näyttelemään siinä.
 
"jeba"
En anna 8 ja 6 vuotiaiden katsoa. Menny jutut siinä todella "oudoiksi". Pari vuottasitten kun katsoin ohjelmaa sillon kun se tuli, en välittänyt lapsien läsnäolosta olohuoneessa, mutta nyt otan aina boksille ja katson sitten kun lapset ovat menneet maaten
 
"vieras"
Barbie-elokuvat on sitten laadukasta lasten viihdettä? :D En antaisi lapseni katsella mitään niin huonoa ;) Saattaa olla lapselle jopa haitaksi.
Et ole tainnut katsoa niitä ollenkaan? Ne ovat yllättävän hyviä ja sopivat jopa meidän pojille. Bratzien maailma on taas tyhjäpäinen.

Salkkareita en anna katsoa, vaikka 7v tytön kaverit saavatkin katsoa. Ei sovi minusta lapsille, ehkä teininä sitten.
 

Yhteistyössä