PAS joulu/tammikuu

Täällä tuntuu olevan aika hiljaista.. Mahtavat onnittelut ja halaukset MOOA plussan johdosta!!. :hug: . Monesko yritys tämä oli? Miksi siirrettiin kaksi alkiota? Oliko ikä syynä, vai mikä? Itse pohdin, että mitä tekisi kahden odottavan alkion kans pakkasessa.. siirtääkö yks vai kaksi :whistle:

Kiitos Kris onnitteluista! Meille tehtiin IVF keväällä 06, saatiin kaksi alkiota jotka molemmat siirrettiin, pakkaseen ei jäänyt mitään. Toinen alkio kiinnittyi ja nyt meillä on ihana tyttö 1 v. Syyskuu 07 tehtiin toinen IVF, siirrettiin yksi alkio, tulos nega. Pakkaseen jäi kaksi alkiota ja lääkärin mielestä molemmat siirretään, itse olin samaa mieltä. Meillä selittämätön lapsettomuus, molemmat ollaan 30. Nyt sitten jännitän tammikuun ultraa, onko kyydissä yksi vai kaksi alkiota =)
Onnesta mykkyrällä Mooa

PALJON ONNEA MOOA PLUSSAN JOHDOSTA! :flower:

Olen käynyt täällä silloin tällöin kurkkaamassa teidän kuulumisia ja ollut taustalla kun ei ole omat hoidot juurikaan edenneet. Lokakuussa eka ivf ja joulukuun tärkeät päivät klinikka kiinni. Noh, positiivisesti ajateltuna tädin pitäis kurvata kylään ylihuomenna ja siitä sitten pitäisi aloittaa zumenonit. Ihan mielikin virkistyy kun taas pieni toivo alkaa heräämään henkiin =)

Mukavia välipäiviä kaikille ja uutta vuotta odottaen :D

Onnea hurjasti sulle Mooa!! :flower: Toivottelen kaikkea hyvää myös mahamatkustajille. Kiva kuulla välillä onnistumisistakin.

Minä en nyt suoraan sanoen tiedä meidän hoidoista yhtään mitään. Varmaankin siirtyvät hamaan tulevaisuuteen. Sain tietää, että minut on valittu virkaan ja työt alkaa tammikuussa. Hieno homma sinäänsä. Nyt vaan mietityttää nuo hoidot. Mitä tykkäävät töissä, jos heti ilmoitan että otan saikkua. Siis kun lääkärin ja työpaikan välillä matkaakin on päälle 100km. Tuo työpaikka on vielä aivan uusi, eli en ole siellä edes koskaan käynyt enkä tunne ihmisiä. Varmaankin siis pitää odotella muutama kuukausi, että "kehtaa" olla pois. Ei vaan jaksaisi odotella yhtään....

Onnea muille yrityksiin!! =)

Kaneli07, Meillä taitaapi olla melkis sama aikataulu!! Eli zumenonit odottelee kaapissa.. Mutta saattanee olla, että menkat venähtää jonnekin 5-7-pvlle, kun on ollut vähän rytmit sekasin :whistle: .

Robottiruttunen, mulla oli vähän sama tilanne syksyllä.. uusi työ ja alkava ivf-hoito.. mutta kyllä mä sain aika kivasti järkättyä ultrat ja punktiot ja siirrot niin, ettei poissaoloja ollut montaa. Vaiken sitten kehdannut sairastaa punktiota ja siirron jälkeistä aikaa, vaan yritin vääntää väkisin hymyn ja kävellä varovasti. Meilläkin on matkaa klinikalle 70 km. Jos vaan yrität sopia ultat ja ajat aamuihin tai iltapäiviin, niin ei kait se niin paha ole :eek:

Tosi kiva lukea Mooan positiivisia uutisia täällä ja vielä jouluaikana!! Eikö vain ollut ihana joululahja sulla!! :heart:

Ja tuhannesti onnea Mooalle! Ite olen yrittänyt elellä rauhaisaa joulunaikaa ja olla miettimättä hoitoja. Mutta nyt taas totuus valkeni kun täti tuli kylään ja tänään aloin napsimaan zumenoneja. Kontrollíultra on sovittuna 7.1 ja pas on sitten toivottavasti samalla viikolla jos hyvin kaikki menee...siis että ne viimeiset kaksi huurunenää selviää pakastuksesta ja päästään siirtoon asti. No nyt ei auta muuta kuin odotella :headwall:
Vointeja ja tsemppiä kaikille!

Kertokaas viel viisaammat. Yritän tässä viel herätellä toiveita siihen PAS:iin tässä kierrossa. Eli siis kun se hoitaja sano, et pitää varata kp10-12 lääkäri/ultra. No tekeevät kuitenkin ns. lääkkeettömänä, eli pelkät luget....niin miksi sitten tuo ultra? Kun jostain luin jonkun toisen tarinaa, että on vaan tikuttanu ovista ja sit tehty siirto. Hitto kun ovat lomalla, niin ei voo keltään kysyy. Meinasin kyl soittaa viel sinne heti 7.pvä ja kysyy, et eikö mitenkään onnistu.

Heippa heij Robottiruttunen. En taida olla yhtään kyllä viisaampi :eek: , mutta tuolloin 10-12 pv kun tehdään ultra, ja vaik olis lääkkeetön paskin, niin ultrassa tsekataan limakalvon paksuus, ja kait tohtori pystyy myös tsekkaamaan sen tulevan oviksen pvn.. :whistle: Luget mun käsittääkseni vaikuttaa myös siihen limiksen paksuuteen ja sitten myöhemmin kiinnittymiseen..
Hyvä jos mielesi kumminkin kääntyy, jotta jatkaa vaan hoitoja aikataulujen mukaisesti, uusista töistä huolimatta. Taas jos hyppää kelkasta, voi olla, että sitten kun taas tahtoisi itse jatkaa hoitoa, ei se heti onnistukkaan.. Ainiin onnea uuden viran johdosta!! :hug:

Kris: Joo hoitoja jatkaisin kyl tosiaan heti. Ne työt alkaa tossa tammikuun lopussa, eli jos nyt tähän kiertoon pystyis tekee siirron niin ei vaikuttais mitenkään noihin töihin. Luulis, et jos pelkän limiksen tarkistaa ni miks se pitää olla niin päivälleen just 10-12. Meneepäs vaikeeks....tai kait mä vaan ite teen tän niin vaikeeks. No täytyy soittaa ja kysyä heti kun tuleevat töihin.
Kiitos onnitteluista.

Robottiruttuselle, Kun mulla viimeks tehtiin pas ja ultrattiin niin lääkäri totesi vaan, että joo joo limakalvo on hyvän paksunen ja aikataulu näyttää ajottuvan oikein, eikä tarvitse lisätä zumenon-annostusta ja sitten laski sen siirtopäivän. Mutta lääkkeettömässä on vissii vähä eri juttu.. Muakin ärsytti ja tuntui tosi vaikeelta järjestellä aikatauluja ja tuntui, että ei kyllä onnistu, mutta itsehän sitä raskautta tässä haluaa niin kait se on pompittava sitten annettujen aikataulujen mukaan. :whistle:

Olin muutamia päiviä poissa koneen ääreltä ja kun sitten pääsin katsomaan palstan kuulumisia, niin täällähän olikin ihania uutisia odottamassa. Hurjasti onnea plussan johdosta Mooa :hug: Onnellista odotusta sinulle.

Toivottavasti pinoon tulee pian lisää ja lisää tällaisia kuulumisia.

Aida, kiitos tiedosta. Mulle ei annettu niistä mitään ohjeita tällä kertaa, kun viimeks soitin negasta kllinikalle.. Lääkkeet on valmiina ja sovittiin, et soitan heti ku menkat alkaa. Jäin miettimään, et olikse alotus samana pvnä vai ei :whistle: .

Heippa! Liityn joukkoonne....kun PAS, ensimmäinen sellainen on edessä minullakin heti vuoden alusta. Olen nyt syönyt zumenonia 3 pvässä ja sumutellut synarelaa 4 annosta päivässä. Ultra on sitten ensi viikolla.
Mulle on tehty 2 ivf:ää tuoresiirtoineen. mUtta nyt on tarkoitus siirtää ne kaksi pakkaseen jäänyttä, jos ne selviävät sulatuksesta. Miten selvää se on, että ne selviävät sulatuksesta? Mitä luulette, onkohan mahiksia saada edes toinen niistä siirtoon asti? ne eivät ole kovin hyvä laatuisia...mutta kait sen verran, kun kerran ovat ne pakastaneet...
Tosi ihana kuulla onnistumisestasi Mooa!

Elämänperhonen heippa, Kyllä ne varmasti voivat selvitä molemmatkin. Mulle siirrettiin pakkasesta viime kuussa sulatuksesta yksi, ja pakkaseen jäi vielä kaksi. Negaa tuli viime passista ja nyt olen kohta aloittamassa kanssa nuo zumenonit (pelkästään kylläkin) ja tammikuun lopulla sitten on varmaan siirto. Meidän klinikalla tohtori ainakin piti todennäköisenä sitä, että se mikä sulatetaan myös siirretään.. eli että ne selviää.. Usko vaan! :hug:

Meillä kun oli tämä PAS kahden vaiheilla.Tehdäänkö yksityisellä vai julkisella,niin julkisella piti käydä ultrassa kp 10-12,mutta yksityisellä olisi riittänyt pelkkä +ovistestiin. Tosiaan tuo kp 10-12 ultra on sellainen,että "Joo kyllä näyttäisi että ovulaatio tapahtuu.Limakalvon paksuus on ok.Aloita nyt sitten tekemään testejä ja soita kun ovistesti näyttää +"
Mulla tänään pp 15.Huomenna olisi virallinen testipäivä mutta eilen testi ainakin oli nega.Lugetkin loppui tänään kun en viitsinyt ylimääräisiä paketteja ostaa.Nyt sitten mietin että käynkö vielä huomenna aamulla testin ostamassa.Tänään kun en apteekkiin kerennyt.

Hei, ilmoittautuisin mukaan jännäilemään ja keskustelemaan. Ensimmäinen pas on tulossa helmikuussa. Ihmettelen vain, kun mulla eri lääke ja eri ultrapäivä kuin teillä muilla; merimono lääkkeenä ja ultra kp 12-14. Merimono aiheuttanut väsymystä ja näppylöitä, onko muilla passin lääkityksestä oireita?

Heips! Olemme siis marimilla aika samassa tilanteessa - eka pas tammikuussa. Monta ivf-hoitoa sulle on tehty?

Mä en ole muuten synarelasta saanut mitään ihmeempiä oireita, enkä tuosta zumenonistakaan liiemmin. Ainut mikä on, on nyt alkanut tulemaan aika paljon sellaista kirkasta limaa normaalia enemmän. Ehkä johtunee tuosta zumenonista. Ajoittain pieniä nipistyksiä tuntuu munasarjojen kohdalla?! Mitä oireita teille on tullut kyseisistä lääkkeistä?
Voi että täytyy nyt kerrankin vaan ajatella positiivisesti - jospa ne meitin lapset siellä vaan nyt odottavat sopivaa rakoa tulla kasvamaan :) Voi kumpa nyt kerrankin olisi niin!

Alkuperäinen kirjoittaja helmi78:
Meillä kun oli tämä PAS kahden vaiheilla.Tehdäänkö yksityisellä vai julkisella,niin julkisella piti käydä ultrassa kp 10-12,mutta yksityisellä olisi riittänyt pelkkä +ovistestiin. Tosiaan tuo kp 10-12 ultra on sellainen,että "Joo kyllä näyttäisi että ovulaatio tapahtuu.Limakalvon paksuus on ok.Aloita nyt sitten tekemään testejä ja soita kun ovistesti näyttää +"
Mulla tänään pp 15.Huomenna olisi virallinen testipäivä mutta eilen testi ainakin oli nega.Lugetkin loppui tänään kun en viitsinyt ylimääräisiä paketteja ostaa.Nyt sitten mietin että käynkö vielä huomenna aamulla testin ostamassa.Tänään kun en apteekkiin kerennyt.
Kiitti selvennyksestä. Meillä siis on niin, että ollaan julkisella hoidoissa, mutta yksityisellä klinikalla tehdään nuo hoidot. Ajattelin, et soitan heti maanantaina sairaalaan ja kysyn, että eikö mitenkään onnistuisi. Kaikki pitäisi olla ok, siis ovis tapahtuu ja limikset on ollu hyvät. Luulis, että pääsis siirtoon. Jos ei onnistu niin soitan sitten sinne klinikalle, jos ottaisvat sit yksityisesti.
Vielä yksi kysymys, mikä kp se siirto tehdään? Onko se ovistestin plussa päivä vai paripäivää jälkeen? Tuntuu, että kun soittaa sairaalaan sillä hoitajalla on aina kauhee kiire. Ei kerkee kysyy mitään tai sanoo ees sanaa väliin kun se antaa vaan ohjeet ja sanoo kiitos hei. Sit sitä jää miettii, et mites ne asiat nyt menikään. Onneksi täällä voi kysellä.

Helmi78 voikun sinun nega muuttuisi plussaksi! Toivottelen plussa rikasta vuotta 2008 meille kaikille!! :heart:

Elämänperhonen: Mulla eka ivf/icsi hoito takana, jossa alkio ilmeisesti yritti kiinnittyä. Neljänä päivänä raskaustestissä haamuviiva, tosin testasin liian aikaisin.. Viiva ei vahvistunutkaan vaan hävisi ja siitä seuraavana päivänä alkoi kuukautiset. Ollaan julkisella hoidossa ja nyt piti odottaa kahdet normaalit kuukautiset ennen pas-yritystä.

En nyt muista jos se täällä lukee, että mikä teillä oli lapsettomuuden syy ja monesko ivf-hoito? Oletko julkisella vai yksityisellä ja miksi synerlaa lisäksi?

Robottiruttuselle: meillä kirjallisissa ohjeissa lukee, että luget aloitetaan kp 15, josta 3-5 päivän päästä siirto elikkäs kp 18-20 jos oikein laskin. Tuntuu kuitenkin käytännöt vaihtelevan kovasti.

Yhteistyössä